• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkswagen Jetta Hybrid: 14% bijtelling en 170 pk

Auteur: CasperH, gepost 23 oktober 2012 om 08:33 – 86 Reacties

Afbeelding Volkswagen Jetta Hybrid: 14% bijtelling en 170 pkAfbeelding Volkswagen Jetta Hybrid: 14% bijtelling en 170 pkAfbeelding Volkswagen Jetta Hybrid: 14% bijtelling en 170 pkAfbeelding Volkswagen Jetta Hybrid: 14% bijtelling en 170 pkAfbeelding Volkswagen Jetta Hybrid: 14% bijtelling en 170 pkAfbeelding Volkswagen Jetta Hybrid: 14% bijtelling en 170 pkAfbeelding Volkswagen Jetta Hybrid: 14% bijtelling en 170 pkAfbeelding Volkswagen Jetta Hybrid: 14% bijtelling en 170 pkAfbeelding Volkswagen Jetta Hybrid: 14% bijtelling en 170 pkAfbeelding Volkswagen Jetta Hybrid: 14% bijtelling en 170 pkAfbeelding Volkswagen Jetta Hybrid: 14% bijtelling en 170 pkAfbeelding Volkswagen Jetta Hybrid: 14% bijtelling en 170 pk

Volkswagen Jetta Hybrid 14% bijtellert
Of dit een verkooptoppertje gaat worden vraagt u? Sinds wanneer houden Nederlanders niet van 14% bijtelling dan? Prijzen na de klik!

De Jetta Hybrid gaat rollen op een 150 pk sterke 1.4 TSI motor gecombineerd met een 20kW elektromotor, goed voor een gecombineerd vermogen van 170 pk. Deze wordt gecombineerd met een zeventraps DSG bak en levert daarmee een verbruik op van 1:25,6. Als zogenaamde “full paralel hybrid” kan de Jetta zelfs volledig elektrisch rijden gedurende 2 kilometer met een maximum van 70 kilometer per uur.

De Jetta die alle Priussen en Insights kapodt moet gaan maken (de Jetta is in ieder geval al mooier) is herkenbaar aan de blauwe accenten in de Volkswagen logo’s, de strak gesneden onderbumper en dichte grille aan de voorzijde en de kofferklepspoiler. Ook zijn er andere sideskirts, LED achterlichten, speciale wielen en er zijn badges te vinden op de kofferklep en spatborden.

Standaard is de Comfortline (vanaf 29.990 euro inclusief BTW en BPM) met 16 inch, boordcomputer Plus, Climatronic, cruise control, leren mulitifunctioneel stuurwiel en wat “Hybrid-specifieke kleuraccenten” in het interieur. Kies je ervoor om de Highline aan te vinken dan betaal je vanaf 32.390 euro en krijg je standaard 17 inch lichtmetaal, boordcomputer Premium en Bi-Xenon met LED dagrijverlichting. Ook is er voor de zakelijke rijder nog het Executive-pakket dat 1577 euro kost en een RNS 315 navigatiesysteem bevat met speciale weergave van de energiehuishouding van het hybride-systeem. Te bestellen vanaf nu!

Ook interessant!

  • Video: je uitlaat grondig schoonmaken
    Video: je uitlaat grondig schoonmaken
  • Vernieuwde Jetta
    Vernieuwde Jetta is nu meer premium dan Golf
  • Jetta GLI Blue Lagoon
    Jetta GLI Blue Lagoon is geslaagde hoedtik
  • Multivan e-Hybrid
    Multivan e-Hybrid vervult bijzondere niche

Nieuwste artikelen

  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Goedkopere Tesla Standard-modellen hebben niet het gewenste effect
  • Alfa Romeo gooit Ferrari-sausje over de Junior
FacebookTweetPinLinkedIn

14%-bijtelling, Hybride, jetta, Volkswagen

Vorig bericht: « Video: Aston Martin One-77 doet rondje Spa
Volgend bericht: 17-jarigen halen makkelijker hun rijbewijs »

Lees Interacties

Reacties

  1. smultie zegt

    23 oktober 2012 om 08:41

    150 PK + 20 KW = 170 PK?
    Ergo, 1 KW = 1 PK?

    Weer iets geleerd vandaag…. :P

    Login om te reageren
    • CasperH zegt

      23 oktober 2012 om 08:43

      @smultie: neen kerel, maar een gecombineerd vermogen is iets anders dan gewoon de elektro-pk’s bij de benzine-pk’s optellen. Toevallig komt het in dit geval zo uit dat de bij elkaar getelde getallen ook uitkomen op het gecombineerde vermogen, that’s all ;)

      Login om te reageren
      • RobTWo zegt

        23 oktober 2012 om 10:49

        @CasperH: 150 kW is al 204 pk, dus eigenlijk verlies je vermogen door hybride te rijden???

        Login om te reageren
        • RobTWo zegt

          23 oktober 2012 om 10:50

          @RobTWo: niet goed gelezen, stond inderdaad 150 pk.

          Login om te reageren
      • mdemooistelettervanhetalfabet zegt

        23 oktober 2012 om 16:11

        @CasperH: Misschien toch handiger om het dan in het artikel uit te leggen.

        Login om te reageren
    • loloo zegt

      23 oktober 2012 om 08:48

      @smultie: nee kieke

      Login om te reageren
    • RuVi zegt

      23 oktober 2012 om 13:26

      @smultie: als ze niet tegelijk hun piekvermogen afgeven kan je ze niet optellen he?
      Geeft de electromotor bijvoorbeeld bij 2000 motorrpm zijn topvermogen en de verbrandingsmotor pas bij 6000rpm dan kan je ze dus niet optellen

      Login om te reageren
  2. driescuit zegt

    23 oktober 2012 om 08:41

    Weer eentje met baardmachine motortje…

    Login om te reageren
    • MAB zegt

      23 oktober 2012 om 21:07

      @driescuit: heb jij een scheermachine van 150 pk dan?

      Login om te reageren
  3. volvov70 zegt

    23 oktober 2012 om 08:42

    Als ze dit doorontwikkelen en dit soort autos over 5 jaar in India enz. Tegen lage prijzen kunnen verkopen, dat zou meer helpen dan onze, al best wel zuinige autos elektrisch te maken!

    Login om te reageren
  4. pietjepuk zegt

    23 oktober 2012 om 08:47

    Dus voor zo’n € 34.000,- heb je een 150 pk sterke Highline-uitvoering met Executive pakket op de stoep staan, en slechts 14% bijtelling. Ik zeg: “Goed bezig!”

    Login om te reageren
    • alassad zegt

      23 oktober 2012 om 09:21

      @pietjepuk: dus voor 34000 (!) euro heb je een golf sedan voor je deur staan… Koop dan een passat voor hetzelfde geld of spaar nog even door voor de ds5!

      Login om te reageren
      • pietjepuk zegt

        23 oktober 2012 om 10:01

        @alassad:

        Het gaat om de 14% bijtelling, dit is het lease-segment.

        Volgens mij is er namelijk geen volledig aangeklede Passat (Highline + Executive) met 14% bijtelling. Passat met zelfde uitrusting kost zo’n € 37.000,- x 20% of zelfs 25% bijtelling. Scheelt netto behoorlijk wat aan maandelijkse bijdrage voor de schatkist, dat is geen ‘paar tientjes’ verschil, dat verschil loopt aardig op …

        Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          23 oktober 2012 om 10:09

          @pietjepuk: Ik denk ook niet dat het nog heel lang gaat duren voor de Golf uitkomt met deze aandrijflijn. En dan in alle varianten, dus ook de stationcar. En die gaat het denk ik heel goed doen. Pruis en de Honda’s staan niet echt goed bekend om hun kofferruimte. Ik denk dat daarom veel mensen ook voor zo’n Skoda Fabia combi gaan. 14% bijtelling en toch aardig wat ruimte.

          Login om te reageren
          • pietjepuk zegt

            23 oktober 2012 om 11:19

            @E34M5Touring:

            Een Golf station-uitvoering met 14% moet ik nog zien, dat geloof ik namelijk niet zo ….

            Login om te reageren
            • E34M5Touring zegt

              23 oktober 2012 om 13:13

              @pietjepuk: Zou ze dat niet lukken denk je? We zullen zien. Ik denk dat die het juist goed gaat doen als hij zou komen.

              Login om te reageren
              • pietjepuk zegt

                23 oktober 2012 om 16:27

                @E34M5Touring:

                Ik geloof niet dat ze die in de 14% krijgen, dat bedoel ik …..

              • 911GT2 zegt

                23 oktober 2012 om 18:38

                @E34M5Touring: Nee het is wat anders dan de aandrijflijn in de variant te gooien. Simpel voorbeeld, toen ik op zoek was naar een auto met 20% bleek bv dat de insignia in hatchback/ sedan wel 20% had en de variant niet. Ik heb toen meegekregen dat het meer is dan Co2 uitstoot en verbuikscijfertjes. Er schijnt een grondige berekening aan ten grondslag te liggen. Dus als ze de golf variant in de 14% bijtelling tillen zullen ze volgens mij meer (veel) meer moeten doen dan enkel deze aandrijflijn daar in proppen.

  5. Simpson zegt

    23 oktober 2012 om 08:48

    Beter laat dan nooit, zullen we maar zeggen. Nou nog een golf variant variant (pun intended)

    Login om te reageren
  6. thomaz zegt

    23 oktober 2012 om 08:49

    170pk, 14% bijtelling en DSG in een auto die er niet uitziet als een druipkaars. Dit wordt een kassucces voor PON. *zwaait naar Prius*

    Login om te reageren
    • Jetlag zegt

      23 oktober 2012 om 10:32

      @thomaz: …en Toyota, buigt en zwaait lachend terug na 12 jaar Prius, een Auris Hybrid, Yaris Hybrid, Prius Wagon en Prius Hybrid…
      Neeee, VW heeft hier in een klap Toyota aan het beschamend op achterstand gezet. Grow up!

      Login om te reageren
      • Jetlag zegt

        23 oktober 2012 om 10:35

        @jetlag: Prius Hybrid had natuurlijk Prius PLUG-IN HYBRID moeten zijn…

        Login om te reageren
        • Jetlag zegt

          23 oktober 2012 om 10:38

          @jetlag: GD!?! Té gretig geweest @#%^$@#
          VW heeft hier in een klap Toyota beschamend op achterstand gezet.
          But you catch my drift

          Login om te reageren
          • thomaz zegt

            23 oktober 2012 om 11:51

            @jetlag: ik ken de Prius heel goed. Wel 10.000km aan rijervaring mee opzetten. Het went opzich wel, maar leuk wordt het nooit. VW zal inderdaad niet wereldwijd de Prius op achterstand gaan zetten maar in Nederland wél verwacht ik. De enige reden dat al die leaserts namelijk voor een Prius hebben gekozen is 14% bijtelling. VW is in ons land al sinds jaar en dag het meest geliefde leasemerk. Koppel dit aan een middenklasse auto met 14% bijtelling en je kan niet anders dan toegeven dat PON een gouden wapen in handen heeft. Temeer omdat dit een \’normale\’ auto is die niet meteen pretendeert een rijdend vliegdekschip te zijn.

            Login om te reageren
            • jrk68 zegt

              23 oktober 2012 om 18:24

              @thomaz:
              En hoe zit het met de betrouwbaarheid?
              Ze krijgen een normaal TSI tje al niet fatsoenlijk in elkaar geschroeft. Laat staan dat ze dan ook nog het hybride verhaal onder de knie hebben.

              En al deze ellende stoppen ze dan in een model dat nauwelijks uitstraling heeft….
              Nee dan hadden ze dit drama beter in een Golf kunnen lepelen. Dan hadden ze er nog een aantal in de Lease kunnen slijten….

              Login om te reageren
  7. grasz zegt

    23 oktober 2012 om 08:55

    Wat n mooie skoda Rapid!

    Login om te reageren
  8. mauricemercedes zegt

    23 oktober 2012 om 08:57

    Wat een geweldige wagen! Deze zou ik zo voor de deur zetten.

    Login om te reageren
  9. bullgod76 zegt

    23 oktober 2012 om 08:58

    Ah eindelijk weer een succesje voor de lease, dat is de enige plaats waar PON zijn auto’s nog kwijt raakt.

    Login om te reageren
    • thomaz zegt

      23 oktober 2012 om 09:20

      @bullgod76: u gaat een Lamborghini leasen bij PON?

      Login om te reageren
      • kaasboerin zegt

        23 oktober 2012 om 09:24

        @thomaz: Laat ‘m nou maar eerst z’n skelter afbetalen..

        Login om te reageren
        • bullgod76 zegt

          23 oktober 2012 om 09:40

          @kaasboerin: De laatste keer dat ik op een skelter heb gezeten is al minstens 30 jaar geleden.

          Login om te reageren
          • 850t5r zegt

            23 oktober 2012 om 09:50

            @bullgod76: Dan is ie nu hard opweg naar z\’n rolator… :-)

            Login om te reageren
      • bullgod76 zegt

        23 oktober 2012 om 09:39

        @thomaz: Nee, voor die 15 minuutjes naar mijn werk heb ik geen auto nodig, dat lukt ook wel met de fiets.

        Of heeft Lamborghini ook fietsen.
        Dan zou ik mij nog wel eens bij PON willen melden ;)

        Login om te reageren
        • kaasboerin zegt

          23 oktober 2012 om 09:58

          @bullgod76: Lamborghini heeft heel veel soorten producten, en het grappige is dat ’t meestal nog meuk is ook.

          Login om te reageren
  10. 850t5r zegt

    23 oktober 2012 om 09:02

    Ziet er wel beter uit dan z\’n conculega\’s maar niet op mijn oprit, daar is ie net even te groen voor…

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      23 oktober 2012 om 18:27

      @850t5r:
      In de zin dat deze zo onopvallend en saai is, zie je hem toch niet staan op je oprit….

      Login om te reageren
      • rmyqny zegt

        10 mei 2013 om 13:39

        @jrk68: nou hij is echt niet saai…

        rij er nu een maand in….. en 2 weken in frankrijk en spanje… Genoeg bekijks en aanspraak

        Bovendien is de executive line echt executive..

        Login om te reageren
  11. varln1991 zegt

    23 oktober 2012 om 09:38

    Ook hier is de oprit nog niet klaar voor dit soort groen geweld, maar het is al een hele stap dat er een hybride(in de betaalbare klasse) is met een normaal(saai) uiterlijk.

    Login om te reageren
  12. sir_smokalot zegt

    23 oktober 2012 om 09:45

    Maar wat stoot ie nou gemiddeld uit? Of verklapt vw dat nog even niet?

    Login om te reageren
    • Jesper zegt

      23 oktober 2012 om 10:36

      @sir_smokalot:

      Ergo, waarschijnlijk is de uitstoot nu 96gr. of meer, waarmee hij alleen 2012 nog 14% is en dus een eindsprintje van PON. Als-ie onder de 96gr. was gedoken voor 14% in 2013 hadden ze dat denk ik héél hard van de daken geschreeuwd…

      Login om te reageren
      • inny zegt

        23 oktober 2012 om 10:54

        @Jesper: “De autofabrikant geeft een gemiddelde op van 1 op 25,6, wat gelijk staat aan een uitstoot van 95 g/km”

        Schreeuwen maar!

        Login om te reageren
        • Jesper zegt

          23 oktober 2012 om 11:46

          @inny: Waar lees jij dat?

          Login om te reageren
        • rmyqny zegt

          10 mei 2013 om 13:40

          @inny: Ik rij er nu een maand in… Fantastische auto…

          Maar 1 op 25 no way Jose…..

          Reken maar maximaal op 1 op 16….

          Login om te reageren
    • Simpson zegt

      23 oktober 2012 om 10:52

      @sir_smokalot: madeliefjes

      Login om te reageren
    • rmyqny zegt

      10 mei 2013 om 13:43

      @sir_smokalot:

      Ik rij er nu een maand in ,,, maar 1 op 25 haal je echt niet…

      Maximaal 1 op 16….

      En op de lange weg naar Spanje Frankrijk minder..
      1 voordeel file rijden is bijna niet verbruiken… en ook in stad dus…

      Login om te reageren
  13. gedwongenleaser zegt

    23 oktober 2012 om 09:48

    Voor dat geld toch liever een CT200; vind ik mooier om te zien en vind ik meer premium-gevoel geven qua interieur. Desalniettemin lijkt me dit een prima auto die het zeker erg goed gaat doen (mag je hier wel andere velgen opknallen, deze zien er echt niet uit)…

    Login om te reageren
    • civicfk3 zegt

      23 oktober 2012 om 10:36

      @gedwongenleaser:

      CT200 mooie auto totdat je er mee rijd, lomp zwaar geval met een soort van variomatic automaat waardoor de auto onnodig loopt te brommen en er meer geluid dan acceleratie is. Is gewoon een Prius met een ander jasje aan.

      Nee dan liever een Jetta 1.4turbo + electromotor en DSG

      Login om te reageren
      • gedwongenleaser zegt

        23 oktober 2012 om 15:11

        @civicfk3: ik heb andere ervaringen, smaken verschillen gelukkig.

        Login om te reageren
  14. glashelder zegt

    23 oktober 2012 om 10:33

    Als het waar is lijkt het mij een prachtige aanbieding.

    Ben wel benieuwd hoe consequent de anti hybride colonne nu blijft:

    – hybride is niks
    – electro meuk
    – vervuilende accu’s

    Of mag het nu ineens wel omdat het Duits en zelfs van VW is?

    ben wel benieuwd of het goed werkt. De Audi hybride was niet erg verfijnd begreep ik in tegenstelling tot die van Toyota.

    Login om te reageren
    • popoff zegt

      23 oktober 2012 om 12:12

      @glashelder: Hybride/Electro is nog steeds niks. Maar gedwongen door belasting-korting en brandstof kosten (vooral ook door de belastingen er op) word de zakelijke markt gedwongen door de knieën te gaan. “If you can’t beat them, join them”.

      Login om te reageren
  15. heyaudi zegt

    23 oktober 2012 om 10:35

    Welke halve zool in Nederland koopt er nou een sedan?

    Login om te reageren
    • civicfk3 zegt

      23 oktober 2012 om 10:36

      @heyaudi:

      Ik als ik een BMW 3/5 serie zou kopen.

      Login om te reageren
    • popoff zegt

      23 oktober 2012 om 12:14

      @heyaudi: Ik heb er twee, en een coupé. Met slechts twee kinderen heb ik genoeg aan een sedan. Zou ik meer als twee kinderen hebben zou ik eerder voor een busje (mpv) gaan dan een station. Dus om antwoord te geven op je vraag; Ik ben blijkbaar een halve zool. Baaije dankie !

      Login om te reageren
      • heyaudi zegt

        23 oktober 2012 om 13:30

        @popoff: Afschrijving op een sedan is hoger. Dus veel plezier met de restwaarde.

        Login om te reageren
        • popoff zegt

          24 oktober 2012 om 12:57

          @heyaudi: De ene Sedan rij ik ‘van de baas’ en de restwaarde is dus in de lease termijn verwerkt. De andere sedan is een hobby auto en gaat m’n gezin niet meer verlaten. (mijn 7-jarige zoon heeft al bedongenm dat hij haar na mijn dood mag ‘ver-erven’) En de coupé rijd mijn vrouw mee. Het dak kan er ook af, dus restwaarde..ach, komt wel goed.

          Login om te reageren
          • heyaudi zegt

            24 oktober 2012 om 18:13

            @popoff: Ligt er ook aan wat voor type het is. In het hogere segment steekt het al iets anders in elkaar.

            Login om te reageren
            • popoff zegt

              24 oktober 2012 om 20:41

              @heyaudi: Hoe je het went-of-keert. De Civic Hybride is ook een sedan, die zie ik toch redelijk wat rijden en schijnt zelfs een heel populair export-product te zijn als occasion. Die kan ik begrijpen, want ook de Civic ziet er niet uit als een zet-pil zoals de Prius,Insight en Ampera/Volt. Al vind ik die laatste de minst slecht uitziende van dát trio. Daarnaast met de overtuiging hier in NL, het is een VW, met de voordelen van de andere echte pioniers op de markt (Honda/Toyota) dus; succes verzekerd.

              Login om te reageren
      • ej20g zegt

        23 oktober 2012 om 13:49

        @popoff: niks mis met een sedan. Zolang je een normaal aantal jaren met een auto doet is er niks aan de hand wat betreft afschrijving, lekker blijven rijden dus, die 2 sedans en die coupé.

        Login om te reageren
    • ej20g zegt

      23 oktober 2012 om 13:48

      @heyaudi: ik straks… En veel mensen in mijn familie. Restwaarde is niks mis mee, maar iets voor mensen die nieuw of 1 keer in de 2, 3 of 4 jaar nieuw kopen. Dat doen veel mensen wel, maar veel ook niet en dan is de restwaarde opeens een stuk minder belangrijk. Ook vind ik sedans vrijwel altijd mooier en dat is bij mij in ieder geval een groot deel van de beslissing.

      Login om te reageren
  16. moveyourmind zegt

    23 oktober 2012 om 10:51

    Volkswagen zet met deze auto een serieuze concurrent voor de Prius neer. Nette auto, zeker geschikt om in de zakelijke klasse goed mee te komen. Hopelijk komen er meer concurrenten met een hybride variant, dat komt de ontwikkeling van de hybridetechnologie ten goede, en zal uiteindelijk de prijs ook doen dalen. Ook al ben ik liefhebber van auto\’s met verbrandingsmotor, zo langzaamaan ontkomen we niet aan alternatieve aandrijflijnen, en dan is hybride een goede optie.

    Login om te reageren
  17. phaeton zegt

    23 oktober 2012 om 11:29

    De nieuwe Golf 7 zal deze behandeling ook wel krijgen. Maar als ze daar nou een béétje slim zijn bij VW, doen ze dat eerst voor de Variant. Snel introduceren en hop hop, je ziet niet anders meer op de weg.

    Login om te reageren
  18. popoff zegt

    23 oktober 2012 om 12:07

    Tsja, jammer dat het, gewongen door de pionier Prius, moet.
    Maar als het dan toch zakelijk een (betaalbare) Hybride moet worden dan toch maar één die er uit ziet als een ‘normale’ wagen. Deze is meer praktisch dan de CT200h/Auris want; volwaardige 4deurs sedan. Een zo te zien véél goedkoper dan de DS5/508 Hybrides en minimaal zo goed qua uitrusting. Ze doen het goed bij VW. Nu nog even de Golf 3 & 5 deurs en de Variant erachteraan dan is het gamma compleet.

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      23 oktober 2012 om 12:19

      @popoff: Alleen zijn de DS5 en 508 Passat concurrenten. Dus het prijsvergelijk gaat niet helemaal op. En de DS5 heeft een 200pk drive train dus is ook iets krachtiger.

      Login om te reageren
      • thomaz zegt

        23 oktober 2012 om 12:37

        @E34M5Touring: wat ik uit de testen begrijp schurkt de Jetta qua formaat heel dicht tegen het D-segment aan. Wat ik ook uit de testen begrijp is dat die 200pk systeemvermogen er bij lange na niet uitkomt in de praktijk gevoelsmatig bij de PSA\’s. Denk dat deze Jetta en de PSA-hybrids even snel zijn.

        Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          23 oktober 2012 om 12:47

          @thomaz: Hij staat nog steeds op een Golf onderstel dus groter dan een Passat gaat ie niet worden. Bovendien blijft het wel degelijk een Golf met kont en daar wordt ie ook geplaatst. De reden dat ie bij grotere auto’s geschaald wordt kan ook wat te maken hebben met de prijs van de Highline. Ik denk niet dat dat de meest verkochte versie gaat worden. En dan zit ie qua prijs (comfortline) weer veel dichter bij de Golf, Astra en Focus.

          Login om te reageren
      • Thomas20vt zegt

        23 oktober 2012 om 12:38

        @E34M5Touring:
        En rijdt als een krant…. Het vermogen is leuk, alleen de versnellingsbak gooit roet in t eten bij de Peugeot en Citroën.

        Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          23 oktober 2012 om 12:55

          @Thomas20vt: De EB6V bak is nooit perfect geweest, maar er is goed mee te leven als de verkoper even de tijd zou nemen om uit te leggen hoe je er mee moet rijden. Men rijdt die dingen als een vol-automaat maar dat is het niet. Als je iets gas loslaat op het moment dat ie wil gaan schakelen schakelt ie snel en nagenoeg schokvrij. Heb zelf bij Citroen gewerkt en wij namen klanten altijd even mee op een klein ritje. Die gaven meestal toe dat het inderdaad soepeler ging op die manier. Tuurlijk, het is geen DSG maar er is prima mee te leven. Persoonlijk vind ik de DS5 echt heel mooi. Niet de meest praktische auto maar wel weer lekker eigenzinnig. En die 14% bijtelling maakt hem wel aantrekkelijk. Bovendien las ik dat Peugeot hun modellen ook voor 2014 in de 14% hebben gekregen. Dat zal ze met de DS5 ook wel gaan lukken dan. Dit is voor de Jetta nog niet bekend.

          Login om te reageren
      • popoff zegt

        24 oktober 2012 om 13:04

        @E34M5Touring: De DS5 is echt wel kleiner als een Passat en duurder dan deze Jetta, de 508 ben ik met je eens. Maar ik stelde vooral dit vergelijk vanwege het ‘loze’ commentaar wat sommige hierboven hebben. Die maken de zelde vergelijking. En die gaat niet op, ook in mijn opinie. Qua prijs ligt deze Jetta op niveau van de Prius/Insight/CivicH/CT200h. En als ik daar tussen ‘gedwongen’ zou moeten kiezen van mijn werkgever, zou toch een ‘normale’ Sedan, als deze Jetta, mijn voorkeur hebben.

        Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          24 oktober 2012 om 13:47

          @popoff: Iedereen vergelijkt ze met die auto’s omdat de prijs van een afgeladen Highline Jetta rond de 37k ligt. Maar die ga je niet op elke straathoek zien. Dat wordt in NL gewoon de comfortline op 16inch. Dan ligt de prijs inderdaad op Prius niveau. En dan komt de voorkeur inderdaad op hatchback of sedan.

          Login om te reageren
          • popoff zegt

            24 oktober 2012 om 16:17

            @E34M5Touring: Een ‘volgeladen’ Prius kost ook rond dat geld (37K). Toch zie ik die redelijk vaak staan.
            Een volgeladen DS5H kost 48K. De Pug ook zoiets dat is toch serieus anders geld, of ? Er zijn iig dagen zat dat ik het verschil niet in m’n kontzak heb. ;)

            Login om te reageren
            • E34M5Touring zegt

              24 oktober 2012 om 16:24

              @popoff: Ja volgeladen wel ja. Maar hoeveel mensen bestellen zo’n ding afgeladen vol? Dat zijn er geen 1000en. Daar zit je markt niet. Dat was ook mijn punt met de Comfortline. Die ga je hier veruit het meest zien dus die Highline prijs is niet interessant voor het vergelijk. En je kan zeggen wat je wilt maar een DS5 is echt wel een Passat concurrent en geen Jetta concurrent. En dan is 48k (en dan zit ie wel vol en heb je 200pk en 14% bijtelling) Daar heeft VW op dit moment nog geen antwoord op. Waarom denk je dat die 508 het zo goed doet.

              Login om te reageren
              • popoff zegt

                24 oktober 2012 om 20:33

                @E34M5Touring: Vergelijk de buiten en binnen maten eens van de DS5 tegenover de Passat en je zal ook de conclusie moeten trekken dat de DS5 een slag kleiner is. Qua maat zit die precies tussen de Jetta en de Passat in. Qua maten zit hij eerder op de Skoda Octavia (Binnen VAG) maat.
                De 508 is wél een volle concurent van de Passat. Hoe mooi ik de DS5 ook vind (want dat is’ie) hij is écht kleiner.
                Ben allang gaan kijken, omdat ik volgend jaar maart weer mag gaan vernieuwen. En natuurlijk betekend dat een ‘ronde langs alle velden’ om te kijken wat er te koop (leasen) is binnen mijn lease budget…. De maat (zeker van binnen)heeft mij doen afhaken wat betreft de DS5. Jammer.

              • popoff zegt

                24 oktober 2012 om 20:44

                @popoff: Vergeet ik nog te zeggen, mijn ouwe-trouwe Passat 3C stond naast de DS5, dus vergelijken was makkelijk.

              • E34M5Touring zegt

                24 oktober 2012 om 20:52

                @popoff: Het is mij niet opgevallen. Toch blijft het laatste punt staan. VW heeft op dit moment niks in dat segment wat daarin meekan. De meeste Passat (lees Duitse merkenrijders) stappen niet snel over op Frans, gewoon omdat de karakters zo verschillend zijn. Gezien het succes van de 508 is daar wel vraag naar. En zo zie je maar weer, dat uiteindelijk de portemonnee verder gaat dan merkentrouw. Nou heeft de Passat het nadeel ook alweer een tijdje op de markt te zijn. Die gaat ongetwijfeld komen binnenkort en dan zullen ze dit wel weer recht trekken.

              • popoff zegt

                26 oktober 2012 om 12:00

                @E34M5Touring: Mooi hé ? De wereld van de auto.. ;)

              • E34M5Touring zegt

                26 oktober 2012 om 12:47

                @popoff: Immer interessant!

  19. fit4fun zegt

    23 oktober 2012 om 12:31

    KIA Optima hybrid kost 29.000 euro, maar die heeft een hogere bijtelling.
    Goed dat er nu eindelijk meer concurrentie op de hybride markt komt: ik heb ’t gevoel dat importeur Louwman de weggevallen bpm deels in eigen zak steekt middels hogere prijzen van de Toyota hybrides in Nederland vergeleken met Duitsland.

    Login om te reageren
  20. fit4fun zegt

    23 oktober 2012 om 12:33

    Ik ben benieuwd hoeveel garantie VW gaat geven op ’t hybride gedeelte: de rest van de auto zal het met de gebruikelijke zeer povere twee jaar moeten doen schat ik…

    Jetta als model ziet er prima uit vind ik: geslaagde vormgeving en hij komt op mij volwassener over dan een hatchback. Daarnaast heeft een Jetta geen petjes/allochtonen imago. Dat lijkt mij ook wat waard.

    Login om te reageren
  21. meneersander zegt

    23 oktober 2012 om 12:54

    Dat is nog eens een Hybride. VW liep achter, maar zijn nu aan het Inhalen met de hoofdletter I

    Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      23 oktober 2012 om 19:02

      @meneersander: nounou, je doet net alsof er een Ferrari op de markt komt. Je hebt er nog geen meter mee gereden. Misschien rijdt dit wel net zo als elke andere VW, dat is niet zo comfortabel namelijk. Verder is een VW ook gewoon plastic fantastic.

      Login om te reageren
      • meneersander zegt

        23 oktober 2012 om 20:05

        @rufctr01: Niet zo comfortabel als je uit een Bentley komt of zo, maar voor de normale mens is het een prima auto, hoor.

        Login om te reageren
        • Flamingo zegt

          23 oktober 2012 om 21:02

          @meneersander: nou ik vind dat hij gelijk heeft! ze schudden echt alle kanten op, oudere modellen die wij hebben gehad van vw waren veel comfortabeler

          Login om te reageren
          • gj8003 zegt

            24 oktober 2012 om 00:06

            @Flamingo: Eens! Ik heb 2 passats gereden (model 2005 en 2011) en beiden echt niet super…

            Login om te reageren
  22. norge zegt

    23 oktober 2012 om 13:08

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  23. pursuit zegt

    26 oktober 2012 om 12:13

    Hoezo Priussen kapot maken? Die is veel goedkoper!

    Eerder in het vaarwater van een CT200h… ik zou het wel weten, ik rijdt liever Premium!

    Login om te reageren
  24. greggy zegt

    25 november 2012 om 13:32

    Hehe… eindelijk een enigszins normale 14% bijteller. Goede looks, lekkere motorisering en automaat, ruime kofferbak. Dit alles itt 508 en DS5. Ik zat al tegen die Focus en Megane aan te hikken… Maar goed, autorijden mag best wat kosten voor iets leuks. Dus niet zo goedkoop als die Megane of Focus maar wel een stuk fijner denk ik zo.
    Ik zeg, doen! (ondanks dat ik een station zoek…)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North