• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkswagen kan Suzuki toch overnemen?

Auteur: autoblogger, gepost 19 september 2011 om 12:17 – 41 Reacties

Volkswagen en Suzuki

De samenwerking tussen Suzuki en Volkswagen loopt niet lekker, zoveel is inmiddels duidelijk. Maar Volkswagen laat natuurlijk niet over zich heen lopen. De Duitsers hebben inmiddels een plan om Suzuki over te nemen…

Volkswagen heeft een belang van 19,9 procent in Suzuki sinds december 2009. Andersom heeft Suzuki 1,5 procent van de aandelen in de Duitse automaker. Via die weg wilde men meer gaan samenwerken en profiteren van elkaars kennis in hybride auto’s en technologieën voor kleinere voertuigen. Vorige week werd bekend dat Suzuki wil dat Volkswagen het belang in de Japanse automaker verkoopt, VW heeft daar echter geen zin in. Nog sterker, de Duitsers willen hun aandeel vergroten. In de Duitse Spiegel is te lezen dat Volkswagen een mogelijkheid ziet om een meerderheid van de aandelen te kopen.

Volkswagen kon alleen met toestemming van Suzuki haar aandeel vergroten, zo stond in de overeenkomst van destijds. Als Suzuki die overeenkomst nu wil opheffen, dan is VW vrij om gewoon extra aandelen te kopen. Daar kan Suzuki weinig aan doen, zo laat een anonieme topmanager van Volkswagen weten. Dit kan dus nog een leuke automotive-fight worden, inclusief geschuif met aandelen. Waar kennen we dat ook alweer van?

Ook interessant!

  • Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
    Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
  • Volkswagen-medewerkers verplicht met vakantie gestuurd
    Volkswagen-medewerkers verplicht met vakantie gestuurd
  • Video: Volkswagen-rijder doet het tegenovergestelde bij verkeerslicht
  • Breek: Volkswagen moet eigenaren sjoemeldiesels compenseren
    Breek: Volkswagen moet eigenaren sjoemeldiesels compenseren

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

Suzuki, Volkswagen

Vorig bericht: « Uniek: de Volvo ‘Aston Martin’ P1800
Volgend bericht: Bizar! Aventador-schaalmodel voor €3,5 miljoen »

Lees Interacties

Reacties

  1. baasbas zegt

    19 september 2011 om 12:27

    Leuk, dan na een koersboost van Suzuki heeft opeens Suzuki plannen om VW over te nemen… #paktpopcorn #soap

    Login om te reageren
    • norge zegt

      19 september 2011 om 15:44

      @baasbas: haha ,zelfde gedachte hier. Pakt chips en biertje

      Login om te reageren
  2. ErikkNL zegt

    19 september 2011 om 12:34

    Misschien wel een leuk projectje voor Victor Müller

    Login om te reageren
  3. Lan_Evo zegt

    19 september 2011 om 12:44

    Gerebadgede VWs hebben we al genoeg, laat die anschluss maar zitten.

    Login om te reageren
  4. bigcar zegt

    19 september 2011 om 12:48

    is er een volkswagen invasie aan de hand ofzo?
    willen die duitsers nu de auto-industrie in hun mach hebben?
    anyone?

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      19 september 2011 om 12:58

      @bigcar: Ze willen de grootste ter wereld worden tegen 2018, dat is al langer bekend.

      http://www.autoblog.nl/archive/2007/11/08/volkswagen-wil-grootste-zijn-in-2018

      En daarvoor hebben ze veel merkjes nodig natuurlijk…

      Login om te reageren
      • bigcar zegt

        19 september 2011 om 13:30

        @Esprit_de_Flandre: dus als ik het goed begrijp willen ze toch een soort wereld-auto-imperium (o.i.d.)?

        voor zover ik weet heeft hitler VW opgericht, zou het daarmee te maken kunnen hebben?

        Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          19 september 2011 om 20:39

          @bigcar: Túúúúrlijk! Die gast zit daar nog altijd in de kelders, en trekt nog steeds aan alle touwtjes. Piëch is maar een stromannetje… :P

          Login om te reageren
          • bigcar zegt

            19 september 2011 om 23:58

            @Esprit_de_Flandre: ach, aan de andere kant: wat is hitler in vergelijkingmet de rotschilds:

            http://www.gewoon-nieuws.nl/2010/08/rothschild-keizer-zonder-troon-deel-iii/

            dat laatste stukje:
            “Dit zijn astronomische bedragen waarbij je je niks kunt voorstellen. Om u toch een indruk te geven van het Rothschild vermogen; als we dit geschatte vermogen van de Rothschild Family (490.000 triljoen) zouden verdelen over de wereldbevolking (6,79 miljard mensen) zou iedere burger ruim 72 miljoen dollar ontvangen.
            (Heb je toch een idee)”

            …

            Login om te reageren
            • Esprit_de_Flandre zegt

              20 september 2011 om 00:08

              @bigcar: Wees gerust, ik ben bekend met de Rothschild-legacy…

              Login om te reageren
              • bigcar zegt

                20 september 2011 om 22:07

                @Esprit_de_Flandre: ok ;)

    • dennisr zegt

      19 september 2011 om 13:47

      @bigcar: EIN AUTOREICH FUR ALLE! de spirit van hitler gaat nooit verloren..

      Login om te reageren
      • bigcar zegt

        19 september 2011 om 14:00

        @dennisr: jammer genoeg is dat zo…

        Login om te reageren
  5. bsxc2 zegt

    19 september 2011 om 12:56

    het heet niet voor niets volkswagen “auto van het volk”!

    Login om te reageren
    • bigcar zegt

      19 september 2011 om 14:19

      @bsxc2: auto van wereldvolk?

      Login om te reageren
  6. Esprit_de_Flandre zegt

    19 september 2011 om 12:56

    Oei, het slaat keihard terug in Suzuki’s gezicht…

    Login om te reageren
  7. girls_VS_cars zegt

    19 september 2011 om 13:15

    Ooit zullen ze de grootste worden ja. Of ze Suzuki mee absorberen moet nog blijken.

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      19 september 2011 om 13:48

      @girls_VS_cars: wie heeft die gemaakt ? :P theif ? :)

      Login om te reageren
      • girls_VS_cars zegt

        19 september 2011 om 14:17

        @dennisr: ik niet :P

        Login om te reageren
  8. 406_v6 zegt

    19 september 2011 om 13:27

    ’t wordt tijd dat die megalomane Herr Piëch met pensioen gaat; sinds dat “akkefietje” met Ignacio Lopéz is ie helemaal het spoor kwijt geraakt.

    Login om te reageren
  9. dennisr zegt

    19 september 2011 om 13:48

    ik hoop niet dat VW te veel over neemt, onderscheid moet blijven!

    Login om te reageren
    • Pallas zegt

      19 september 2011 om 14:54

      @dennisr: Misschien, het zou voor Alfa weleens de redding kunnen zijn, zolang het design maar ‘italiaans’ blijft.

      Login om te reageren
      • imba zegt

        19 september 2011 om 15:19

        @Pallas: Droom maar lekker verder.

        Login om te reageren
        • Relief zegt

          19 september 2011 om 19:14

          @imba:

          Waarom niet? Lamborghini is ook van de VAG groep en Lamborghini blijft lekker italiaans met german engineering.

          Login om te reageren
          • lincoln zegt

            19 september 2011 om 19:17

            @Relief:

            wat is er Italiaans aan Lambo ??

            Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        19 september 2011 om 20:42

        @Pallas: ‘Overname door Duitsers’ en ‘Italiaans design blijven’ gaat niet samen…

        Login om te reageren
  10. RickB zegt

    19 september 2011 om 14:34

    Wat heeft Suzuki te verliezen, alsof ze een gigantische speler zijn op de Europese markt…

    Login om te reageren
    • Pallas zegt

      19 september 2011 om 14:52

      @RickB: Dat niet, maar zijn gigantisch in India en dergelijke contreien. Dat is voor vauwee aantrekkelijk.

      Login om te reageren
    • KaCh1ng zegt

      19 september 2011 om 18:03

      @RickB: europa is de wereld niet :)

      Login om te reageren
  11. amg77 zegt

    19 september 2011 om 16:06

    Suzuki heeft dan 1 oplossing als ze geen aandelen kwijt willen aan VW. Suzuki moet dan eigen aandelen inkopen, VW kan dan nog weinig van de rest kopen, hoewel je dan verlies gaat lijden daar moeten de mensen bij Suzuki ff goed over na gaan denken.

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      19 september 2011 om 20:43

      @amg77: Aandelen inkopen kost veel geld, en al dat geld kan je niet meer gebruiken om auto’s te maken. Dat zou zelfmoord aijn. Het gaat hier over miljarden. Ik denk niet dat Suzuki zoveel in kas heeft…

      Login om te reageren
  12. lastbiltekniker zegt

    19 september 2011 om 16:44

    Shunzo; Never bites the hand that feeds you!

    Login om te reageren
    • norge zegt

      19 september 2011 om 18:56

      @lastbiltekniker: De er altid lov å biter Tysker.

      Login om te reageren
  13. lincoln zegt

    19 september 2011 om 17:18

    zou wel een stunt zijn van VW ..

    Login om te reageren
  14. speedie zegt

    19 september 2011 om 20:56

    Hier is geen plaats voor sentimenteel of anti Duits gevoel. Economie is nu eenmaal ‘oorlog’. Eten of gegeten worden. In de autobranche zijn er dan nog een 10-tal grote spelers. Op andere markten is het anders gesteld en daar wordt niet over gezeurd. Neem nu Microsoft, heeft zowat een monopoly en is ook groot geworden door allerhande bedrijfjes op te kopen. VAG wil duidelijd sneller groeien nu ze de kans hebben, wat is daar verkeerd aan? Via Suzuki zouden ze een voet aan wal hebben in sommige delen van Azië dankzij de infrastructuur en dealers die al aanwezig zijn. Spaart al vele jaren om het zelf van nul op te bouwen. Men vergeet ook dikwijls hoeveel tewerkstelling die “hatelijke Duisters” toch ook in Europa bieden. Hoe groter VAG hoe beter ook voor ons, van arbeiders, bedienden en technici.

    Login om te reageren
  15. tarquesh zegt

    19 september 2011 om 21:12

    het valt mij van Volkswagen tegen om de technologie van Suzuki te willen terwijl hun technologie veel beter is. Hetzelfde als Honda Lada overneemt voor die prachtige Avtovaz onderstel techniek.

    Login om te reageren
  16. tarquesh zegt

    19 september 2011 om 21:12

    het valt mij van Volkswagen tegen om de technologie van Suzuki te willen terwijl hun technologie veel beter is. Hetzelfde als Honda Lada overneemt voor die prachtige Avtovaz onderstel techniek.

    Login om te reageren
    • baasbas zegt

      20 september 2011 om 09:30

      @tarquesh: Uit het vorige bericht over de breuk VW-Suzuki bleek dat het VW te doen is om de markt in India. Suzuki is daar huge.

      Login om te reageren
  17. integraturbo zegt

    20 september 2011 om 10:57

    En hier komt dus de ware mentaliteit van de duitsers weer naar voren.

    Login om te reageren
  18. TuttiAlfisti zegt

    2 oktober 2011 om 19:41

    Het zit gewoon in de Duitse mentaliteit de wereld te willen veroveren. Ik zie nog Charlie Chaplin Hitler nadoen met een wereldbol in zijn handen. Nu is het Volkswagen dat droomt de wereld te veroveren.

    Als mensen de bijbel nou eens beter zouden lezen dan zouden ze weten wie de inspirator achter dat soort streven is. Gods tegenstrever Satan de duivel.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      2 oktober 2011 om 19:44

      @TuttiAlfisti:

      geen kwaad woord over Satan .. begrepen !!

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North