
De samenwerking tussen Suzuki en Volkswagen loopt niet lekker, zoveel is inmiddels duidelijk. Maar Volkswagen laat natuurlijk niet over zich heen lopen. De Duitsers hebben inmiddels een plan om Suzuki over te nemen…
Volkswagen heeft een belang van 19,9 procent in Suzuki sinds december 2009. Andersom heeft Suzuki 1,5 procent van de aandelen in de Duitse automaker. Via die weg wilde men meer gaan samenwerken en profiteren van elkaars kennis in hybride auto’s en technologieën voor kleinere voertuigen. Vorige week werd bekend dat Suzuki wil dat Volkswagen het belang in de Japanse automaker verkoopt, VW heeft daar echter geen zin in. Nog sterker, de Duitsers willen hun aandeel vergroten. In de Duitse Spiegel is te lezen dat Volkswagen een mogelijkheid ziet om een meerderheid van de aandelen te kopen.
Volkswagen kon alleen met toestemming van Suzuki haar aandeel vergroten, zo stond in de overeenkomst van destijds. Als Suzuki die overeenkomst nu wil opheffen, dan is VW vrij om gewoon extra aandelen te kopen. Daar kan Suzuki weinig aan doen, zo laat een anonieme topmanager van Volkswagen weten. Dit kan dus nog een leuke automotive-fight worden, inclusief geschuif met aandelen. Waar kennen we dat ook alweer van?
Leuk, dan na een koersboost van Suzuki heeft opeens Suzuki plannen om VW over te nemen… #paktpopcorn #soap
@baasbas: haha ,zelfde gedachte hier. Pakt chips en biertje
Misschien wel een leuk projectje voor Victor Müller
Gerebadgede VWs hebben we al genoeg, laat die anschluss maar zitten.
is er een volkswagen invasie aan de hand ofzo?
willen die duitsers nu de auto-industrie in hun mach hebben?
anyone?
@bigcar: Ze willen de grootste ter wereld worden tegen 2018, dat is al langer bekend.
http://www.autoblog.nl/archive/2007/11/08/volkswagen-wil-grootste-zijn-in-2018
En daarvoor hebben ze veel merkjes nodig natuurlijk…
@Esprit_de_Flandre: dus als ik het goed begrijp willen ze toch een soort wereld-auto-imperium (o.i.d.)?
voor zover ik weet heeft hitler VW opgericht, zou het daarmee te maken kunnen hebben?
@bigcar: Túúúúrlijk! Die gast zit daar nog altijd in de kelders, en trekt nog steeds aan alle touwtjes. Piëch is maar een stromannetje… :P
@Esprit_de_Flandre: ach, aan de andere kant: wat is hitler in vergelijkingmet de rotschilds:
http://www.gewoon-nieuws.nl/2010/08/rothschild-keizer-zonder-troon-deel-iii/
dat laatste stukje:
“Dit zijn astronomische bedragen waarbij je je niks kunt voorstellen. Om u toch een indruk te geven van het Rothschild vermogen; als we dit geschatte vermogen van de Rothschild Family (490.000 triljoen) zouden verdelen over de wereldbevolking (6,79 miljard mensen) zou iedere burger ruim 72 miljoen dollar ontvangen.
(Heb je toch een idee)”
…
@bigcar: Wees gerust, ik ben bekend met de Rothschild-legacy…
@Esprit_de_Flandre: ok ;)
@bigcar: EIN AUTOREICH FUR ALLE! de spirit van hitler gaat nooit verloren..
@dennisr: jammer genoeg is dat zo…
het heet niet voor niets volkswagen “auto van het volk”!
@bsxc2: auto van wereldvolk?
Oei, het slaat keihard terug in Suzuki’s gezicht…
Ooit zullen ze de grootste worden ja. Of ze Suzuki mee absorberen moet nog blijken.
@girls_VS_cars: wie heeft die gemaakt ? :P theif ? :)
@dennisr: ik niet :P
’t wordt tijd dat die megalomane Herr Piëch met pensioen gaat; sinds dat “akkefietje” met Ignacio Lopéz is ie helemaal het spoor kwijt geraakt.
ik hoop niet dat VW te veel over neemt, onderscheid moet blijven!
@dennisr: Misschien, het zou voor Alfa weleens de redding kunnen zijn, zolang het design maar ‘italiaans’ blijft.
@Pallas: Droom maar lekker verder.
@imba:
Waarom niet? Lamborghini is ook van de VAG groep en Lamborghini blijft lekker italiaans met german engineering.
@Relief:
wat is er Italiaans aan Lambo ??
@Pallas: ‘Overname door Duitsers’ en ‘Italiaans design blijven’ gaat niet samen…
Wat heeft Suzuki te verliezen, alsof ze een gigantische speler zijn op de Europese markt…
@RickB: Dat niet, maar zijn gigantisch in India en dergelijke contreien. Dat is voor vauwee aantrekkelijk.
@RickB: europa is de wereld niet :)
Suzuki heeft dan 1 oplossing als ze geen aandelen kwijt willen aan VW. Suzuki moet dan eigen aandelen inkopen, VW kan dan nog weinig van de rest kopen, hoewel je dan verlies gaat lijden daar moeten de mensen bij Suzuki ff goed over na gaan denken.
@amg77: Aandelen inkopen kost veel geld, en al dat geld kan je niet meer gebruiken om auto’s te maken. Dat zou zelfmoord aijn. Het gaat hier over miljarden. Ik denk niet dat Suzuki zoveel in kas heeft…
Shunzo; Never bites the hand that feeds you!
@lastbiltekniker: De er altid lov å biter Tysker.
zou wel een stunt zijn van VW ..
Hier is geen plaats voor sentimenteel of anti Duits gevoel. Economie is nu eenmaal ‘oorlog’. Eten of gegeten worden. In de autobranche zijn er dan nog een 10-tal grote spelers. Op andere markten is het anders gesteld en daar wordt niet over gezeurd. Neem nu Microsoft, heeft zowat een monopoly en is ook groot geworden door allerhande bedrijfjes op te kopen. VAG wil duidelijd sneller groeien nu ze de kans hebben, wat is daar verkeerd aan? Via Suzuki zouden ze een voet aan wal hebben in sommige delen van Azië dankzij de infrastructuur en dealers die al aanwezig zijn. Spaart al vele jaren om het zelf van nul op te bouwen. Men vergeet ook dikwijls hoeveel tewerkstelling die “hatelijke Duisters” toch ook in Europa bieden. Hoe groter VAG hoe beter ook voor ons, van arbeiders, bedienden en technici.
het valt mij van Volkswagen tegen om de technologie van Suzuki te willen terwijl hun technologie veel beter is. Hetzelfde als Honda Lada overneemt voor die prachtige Avtovaz onderstel techniek.
het valt mij van Volkswagen tegen om de technologie van Suzuki te willen terwijl hun technologie veel beter is. Hetzelfde als Honda Lada overneemt voor die prachtige Avtovaz onderstel techniek.
@tarquesh: Uit het vorige bericht over de breuk VW-Suzuki bleek dat het VW te doen is om de markt in India. Suzuki is daar huge.
En hier komt dus de ware mentaliteit van de duitsers weer naar voren.
Het zit gewoon in de Duitse mentaliteit de wereld te willen veroveren. Ik zie nog Charlie Chaplin Hitler nadoen met een wereldbol in zijn handen. Nu is het Volkswagen dat droomt de wereld te veroveren.
Als mensen de bijbel nou eens beter zouden lezen dan zouden ze weten wie de inspirator achter dat soort streven is. Gods tegenstrever Satan de duivel.
@TuttiAlfisti:
geen kwaad woord over Satan .. begrepen !!