• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkswagen opent klimaat testfaciliteit

Auteur: Dennis, gepost 9 november 2006 om 22:36 – 14 Reacties

Volkwagen testfacility

De sneeuwvlaktes in de Scandinavische landen, zijn vaak het decor voor testritten onder extreme omstandigheden. Ondanks de kou zijn spotters er geregeld te vinden. Slecht nieuws voor deze dames en heren, want Volkswagen gaat zijn auto’s voor een groter deel binnenskamers testen. Hiertoe is in Wolfsburg voor 30 miljoen euro een nieuwe klimaat testfaciliteit gebouwd, die deze week in gebruik werd genomen.

Er kunnen behoorlijk extreme weersomstandigheden worden gesimuleerd. Denk hierbij aan temperaturen van -40 tot +150 graden Celcius, extreem zonlicht, luchtvochtigheid tot 95 procent, extreme windsnelheden, etc.

Volkswagen zal deze investering terugverdienen, doordat men niet meer afhankelijk is van het weer voor het uitvoeren van de testen onder extreme omstandigheden. Doordat meer testen in huis kunnen worden uitgevoerd kan het ontwikkelproces aanzienlijk worden versneld. Time is money. Als deze trend zich voortzet, zullen we strak een stuk langer moeten wachten op onze spyshots.

Volkwagen testfacility

Volkwagen testfacility

Volkwagen testfacility

Volkwagen testfacility

(bron: Volkswagen)

Ook interessant!

  • Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
    Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
  • Volkswagen-medewerkers verplicht met vakantie gestuurd
    Volkswagen-medewerkers verplicht met vakantie gestuurd
  • Video: Volkswagen-rijder doet het tegenovergestelde bij verkeerslicht
  • Breek: Volkswagen moet eigenaren sjoemeldiesels compenseren
    Breek: Volkswagen moet eigenaren sjoemeldiesels compenseren

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn

Techniek, Volkswagen

Vorig bericht: « De toekomst van Alfa Romeo
Volgend bericht: Fiat en Alfa gaan voor veel pk’s »

Lees Interacties

Reacties

  1. Franqie zegt

    9 november 2006 om 22:37

    Uhm, waar op de wereld wordt het +150 graden C??

    Login om te reageren
  2. RJ turbo S zegt

    9 november 2006 om 22:42

    Dan kunnen ze de invloed van “global warming” op die dingen uittesten. ;)

    Login om te reageren
  3. Rick dos zegt

    9 november 2006 om 22:44

    Ah VW weer hoor! Echt van die partypoopers! Gelukkig hebben we nog van die “trouwe” medewerkers bij diverse autofabrikanten! ;)

    Maar uhm……je moet toch nog steeds je testritten onder de verschillende weersomstandigheden doen?! Ik neem aan dat ze de situaties alleen kunnen simuleren onder statische omstandigheden. En das toch wat anders dan dynamische omstandigheden……toch?!

    Login om te reageren
  4. Dennis zegt

    9 november 2006 om 22:47

    @Rick dos: Natuurlijk ontkomen ze niet aan outdoor testen, maar ze kunnen met zo’n indoor koelkast/oven, veel langer binnen blijven, waardoor de outdoor spyshots langer op zich zullen laten wachten.

    Login om te reageren
  5. Nick zegt

    9 november 2006 om 22:50

    @Franqie: Duitsers werken nou zo, om een degelijke Duitse auto te maken moet je alle onderdelen op een dusdanige manier maken dat het makkelijk tegen de meest extreme omstandigheden kan.

    Kijk maar naar de Phaeton, de Carrera GT, de SLR én de Bugatti Veyron. (Wat men ook mag beschouwen als een Duitser)

    Kleine onderdelen die het kleine beetje extra geven, dat is wat Duitse auto’s interessant en degelijk maken. ;)

    Zelfs van raketwetenschap tot de manier hoe Duitse hamers in elkaar zitten.

    Login om te reageren
  6. JPM zegt

    9 november 2006 om 22:52

    Ach wat boeien die spyshots nou!? je ziet er haast niets, en het verpest de verassing.
    Erg innovatief van VW trouwens, zo zijn ze een stap voor op de concurrentie.

    Login om te reageren
  7. Rick dos zegt

    9 november 2006 om 22:52

    @Dennis
    Tja, ik krijg er zo´n dubbel op gevoel bij. Kan het nu ff nog niet onderbouwen, maar zodra ik het heb, laat ik het je weten! ;) :P

    Login om te reageren
  8. Dennis zegt

    9 november 2006 om 22:54

    @Rick dos: Je hebt toch niet gezopen hè? ;)

    Login om te reageren
  9. Rick dos zegt

    9 november 2006 om 22:55

    @Dennis
    Whahahaha! :)

    Wa bdzoel juhh?! :)

    Login om te reageren
  10. bramwillemse zegt

    9 november 2006 om 23:35

    dit gaat natuurlijk niet om het voorkomen van spyshots, maar om het reduceren van de kosten. Grote kans dat ze op hetzelfde moment buitensdeurs rijden, lijkt me..
    Toch mooi van die technologische hoogstandjes :)

    Login om te reageren
  11. autoblogger zegt

    10 november 2006 om 00:36

    Spyshots zijn toch gewoon marketing van de automerken?

    Login om te reageren
  12. JANUS zegt

    10 november 2006 om 08:37

    Ik hoop voor die meneer in die Passat op foto 2 wel dat de verwarming/aitco werkt !

    Login om te reageren
  13. JANUS zegt

    10 november 2006 om 08:38

    AITCO. Je weet wel. zo’n ding waar koude lucht uit komt. Sommigen noemen het ook wel een Airco ;-)

    Login om te reageren
  14. Bas zegt

    29 november 2006 om 18:33

    VW heeft toch ook een testbaan in Groenland (of had ?) midden op de ijskap, je vliegt er over als je naar Canada gaat.

    Zie link:

    http://www.explorenorth.com/library/weekly/aa080800a.htm

    Zij hebben hier miljoenen in geinvesteerd in de jaren 1998-2001

    Bas

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North