Volkswagen roept 30.000 auto’s terug

Auteur: , 26 Reacties

Keer op keer blijkt dat er nog een bodempje in de gifbeker zit.

Volkswagen roept 30.000 auto's terug

Na Dieselgate en Supplygate heeft Volkswagen wederom een tegenvaller te verwerken. Ditmaal is het verhaal wel stukken minder vervelend voor de Duitsers, maar toch. Volkswagen roept namelijk 30.000 auto’s terug in verband met een mogelijk probleem met de gastanks van deze voertuigen.

Het gaat louter om types die op aardgas rijden. De tanks zouden in bepaalde landen niet in afdoende mate zijn getest, waardoor mogelijk corrosie of lekkage kan ontstaan. Bij de Caddy gaat het om 23.400 auto’s die zijn gebouwd tussen 2006 en 2010. Daarnaast worden 6.240 Passats teruggeroepen. Deze werden gebouwd in 2009 en 2010. (via: Handelsblatt)

Dank aan Arnoud voor de tip!



26 reacties

Duitsers en gastanken…. Ik houd wijselijk m’n mond
@opelpower: ja, je zou toch juist verwachten dat ze daar in gespecialiseerd zijn.
@str8six: Ook toen was gasdichtheid niet hun sterkste punt. Maar goed, we dwalen af…
@str8six: ze lekken toch gas… Dus het werkt.
@opelpower: Houd ik m’n mond geven jullie juist gas bij ;)
@opelpower: gas op die lolly
Ik blijf het gek vinden dat onze overheid de afgelopen jaren in de CO2 mania.. keihard Giftige (VW) Diesels fiscaal heeft zitten te promoten. En niet meer voordeel heeft gegegeven aan ‘schoon gas’,

Ik denk dat er heeel weinig zaken onveiliger zijn dan een lekkende LPG tank.. je maakt van een auto, een rondrijdende tijdbom. Apart.. nee Asburd dat VW op dit vlak niet een klein beetje meer heeft ingezet op kwaliteitscontroles.
@martinus:
Wat is dit nu, zit er iemand anders op jou account reacties te plaatsen?
Met een beetje googlen had je toch minstens met onderstaande link op de proppen moeten komen!
http://www.automotive-werkplaats.nl/techniek/recall/item/12792-opel-zafira-en-combo-terug-naar-dealer-om-lekkende-cng-tank
@bimmert: Ook serieus maar… Oude koe uit sloot.
@martinus:
Ongeveer net zo oud als al die artikelen van autoblog waar Opels in voorkomen waar jij (weet ik hoeveel jaar later) overal nog negatieve reacties achterlaat bedoel je?
Nee dan begrijp ik het helemaal.
@martinus:
cng is heel iets anders dan lng

wat de overheid betreft; belasting was op basis van g/km dus type brandstof maakt niet uit. ik vind overigens ook niet echt dat in nederland diesel wordt gepromoot als je ziet wat voor absurde wegenbelasting je voor een diesel betaalt.
@super:
bedoelde overigens lpg, niet lng
Zat er aan te komen, Autobild heeft telkens een groot artikel wanneer er weer 1 bij een tankstation ontploft.
Daar hebben ze toch ervaring mee?
WAT!? EEN RECALL!!!!

*kijk niet naar mijn avatar a.u.b.* :)
@G-Ammo: die is in de app dan weer niet te zien. Dat scheelt.
Sjoemel Gas
Gass, op de linkerbaan…
@MauritsH: Het zinnetje “De tanks zouden in bepaalde landen niet in afdoende mate zijn getest, waardoor mogelijk corrosie of lekkage kan ontstaan” is volgens mij niet helemaal goed vertaald. Mijn interpretatie van de tekst op de site van Handelsblatt is dat bij regelmatige tests in verschillende landen is gebleken dat de afdichting niet gegarandeerd kan worden door corrosie of lekkage.

Is ook logischer, want “De tanks zouden in bepaalde landen niet in afdoende mate zijn getest” klinkt meer als een procedurefoutje dan als een technisch mankement.
@potver7: je zou verwachten dat die tanks al in de fabriek worden getest?
Ik denk dat ik maar eens aandelen in glijmiddel ga nemen, want ik denk dat de vraag vanuit Duitsland keihard is gestegen.
Waarschijnlijk lacht Herr Zetsche und Kr├╝ger de ballen uit hun broek
@henkhupelschoten: nee joh Duitsers lachen niet om grappen
En daarom nooit gas.
“Volkswagen Gas Auto”…popcorn weer pakt.
Net voor de zomervakantie is m’n Audi voor een beurt geweest. Door de dakkoffer in de vakantie had ik het verbruik niet direct door. Nu geeft mijn boordcomputer structureel aan dat ik 930 km ver kan komen met een volle tank ipv 850. Zijn er meer die zoiets is opgevallen na de software-update?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).