• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkswagen Scirocco BLUEMOTION: 20% bijtelling

Auteur: autoblogger, gepost 6 oktober 2009 om 14:47 – 32 Reacties

Volkswagen Scirocco Bluemotion


Sportief rijden met 20% bijtelling? Dankzij de Nederlandse regelgeving, een start-/stopsysteem, een schakelindicator en rem-recuperatie krijgt de Volkswagen Scirocco BLUEMOTION een A-label.

We hadden het al verwacht, alleen werd er eerst nog gedacht aan een 1.6 TDI. Het gaat echter om de Scirocco 1.4 TSI BlueMotion, binnen het gamma is het de vervanger van de gewone Scirocco 1.4 TSI. De motor van het nieuwe BlueMotion model levert nog steeds 90 kW/122 pk en een koppel van 200 Nm, maar de toepassing van verschillende BlueMotionTechnologies zorgt voor extra efficiency. Dit resulteert in een gemiddeld verbruik van 6,0 l/100 km en een CO2-uitstoot van 139 gram/km. (Scirocco 1.4 TSI: 6,4 l/100 km, 149 gram CO2).

De prijs van het nieuwe model is vastgesteld op 27.450 euro inclusief BTW en BPM. Het toevoegen van de BlueMotion Technologies brengen dus geen meerprijs ten opzichte van de Scirocco 1.4 TSI met zich mee. De levering van de Scirocco BlueMotion start in december. Bestellingen kunnen vanaf vandaag worden geplaatst.

Ook interessant!

  • Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
    Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
  • Volkswagen-medewerkers verplicht met vakantie gestuurd
    Volkswagen-medewerkers verplicht met vakantie gestuurd
  • Video: Volkswagen-rijder doet het tegenovergestelde bij verkeerslicht
  • Breek: Volkswagen moet eigenaren sjoemeldiesels compenseren
    Breek: Volkswagen moet eigenaren sjoemeldiesels compenseren

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

20%-bijtelling, bluemotion, scirocco, Volkswagen

Vorig bericht: « Video: de BMW M5 ring-taxi
Volgend bericht: Uberdik: Audi RS5 in matzwart »

Lees Interacties

Reacties

  1. John zegt

    6 oktober 2009 om 14:57

    Ik zeg: DOEN !

    Login om te reageren
  2. prop zegt

    6 oktober 2009 om 14:58

    Altijd meer dan verdacht gevonden .. wie zegt dat de importeur wel netjes alle belastingvoordeeltjes doorberekend aan de klant. Alle cijfers staan bijv. wel op de VW website maar volgens mij schroeven ze systematisch de nettoprijs omhoog.

    10 gr positief CO2 verschil én een A-label brengt toch zeker een voordeel van minimaal 15 mijeren op .. nu zal deze sirocco ook klein een pegeltje meer kosten maar het is wel heel erg toevallig dat de originele verkooprijs gehanteerd blijft

    Login om te reageren
  3. Laurens zegt

    6 oktober 2009 om 15:00

    Nu nog een campagne “auto in vrij bij stilstand”, en voor degenen die bang zijn niet als eerste weg te blazen, stoplichten met een oranje fase voor groen (net als bij de buren :-) ). Dan nog fatsoenlijk op elkaar afgestelde stoplichten in de steden (groene “VW”) en reëel verbruik kan beter worden als testverbruik.

    Login om te reageren
  4. Hans Lurvink zegt

    6 oktober 2009 om 15:02

    Asobak

    Login om te reageren
  5. markieanta zegt

    6 oktober 2009 om 15:04

    nounou, sportief hoor, zo´n coupe….

    Login om te reageren
  6. liljeezy zegt

    6 oktober 2009 om 15:04

    Zit er dan al wat opties op? zoals:
    Airco, DVD-navagaite met MP3, cruise control…

    Login om te reageren
  7. Freez zegt

    6 oktober 2009 om 15:08

    Slimme set. Maar vraag mij af als de verkoop van de scirocco hiermee in de lift komt.

    Login om te reageren
  8. Headhunterz zegt

    6 oktober 2009 om 15:11

    @ hans
    wat is dat nou weer voor een opmerking?! :?

    Login om te reageren
  9. Laue zegt

    6 oktober 2009 om 15:11

    voor 28k heb je geen ruimte en geen power. dan zou je voor 28k alleen voor de looks betalen.

    Login om te reageren
  10. Hans Lurvink zegt

    6 oktober 2009 om 15:16

    Laat ik mijzelf wat verduidelijken. Vind het een asobak omdat je je er als zakelijke rijder niet in kan vertonen. Dan heeft ie het verkeerde imago wat mij betreft. Ik zou hem bij bij mij op kantoor niet voor de deur zetten. Voor privegebruikers ligt de situatie anders.

    Login om te reageren
  11. liljeezy zegt

    6 oktober 2009 om 15:20

    @Laue, met een renault megane 110DCI of een Ford Focus Limited heb je wel heel veel ruimte voor minder geld(!).

    Login om te reageren
  12. bmw zegt

    6 oktober 2009 om 15:23

    Wat een belachelijk hoge prijs voor die veredelde Golf. Ik zeg: nee, bedankt!

    Login om te reageren
  13. prop zegt

    6 oktober 2009 om 16:00

    @ Freez Slimme set. Maar vraag mij af als de verkoop van de scirocco hiermee in de lift komt.

    dude .. 20% bijtelling, dat is het magische woord vandaag de dag.

    Login om te reageren
  14. prop zegt

    6 oktober 2009 om 16:01

    ja te duur issie zeker … De c30, toch zeker aanmerkbaar als een concurrent zit er dik onder qua knaken

    Login om te reageren
  15. MattCurlew zegt

    6 oktober 2009 om 16:05

    Elk nieuwsbericht heeft tegenwoordig iets van een cynische toon of ander soort taalgebruik maar hier lijkt het weer rechtstreeks van een PR-man van VAG te komen.. gaap

    Login om te reageren
    • Laue zegt

      6 oktober 2009 om 16:18

      @MattCurlew:
      Snurk

      Login om te reageren
    • Ferdinand1 zegt

      6 oktober 2009 om 18:47

      @MattCurlew:
      Heb jij problemen met VAG ofzo!?

      Ik zeg: laat maar komen die Scirocco Bluemotion! Gewoon mooi toch, om de looks te hebben, en niet super-schadelijk te rijden.

      Login om te reageren
      • MattCurlew zegt

        7 oktober 2009 om 14:21

        @Ferdinand1: nee hoor. Audi heb ik hoog zitten, Scirocco, Passat CC en Golf R mag je hier zo voor de deur zetten en Seats zijn ook best leuk ;)

        Login om te reageren
  16. Citrofiel zegt

    6 oktober 2009 om 16:46

    Het is wel duur zeg… Bij een diesel verwacht je zo’n prijs, niet bij een basisbenzinemotor. Dan mag je hopen dat de uitrusting het gat dicht…

    Login om te reageren
  17. prop zegt

    6 oktober 2009 om 16:49

    matt,

    valt mij ook best vaak op .. wat mij betreft heb je gelijk

    Login om te reageren
  18. Wollum zegt

    6 oktober 2009 om 16:53

    De Scirocco 1.4 tsi bluemotion heeft evenveel uitstoot als de golf 6 1.4 tsi zonder bluemotion gedoe. En beschikken over evenveel pk’s, niet echt een vooruitgang

    Login om te reageren
  19. prop zegt

    6 oktober 2009 om 17:08

    stroomlijn, omvang en gewicht zijn medebepalend .. zkr voor het energielabel

    Login om te reageren
  20. peter zegt

    6 oktober 2009 om 17:43

    @hans lurvink: Ik vind t een beetje afhankelijk van de branche waarin je werkzaam bent. Een vertegenwoordiger in, ik noem maar wat, sportschoenen ofzo kan best in zo’n auto voor komen rijden. en zo zijn er ook bedrijfstakken waarbij je dat niet kan maken, ik noem begrafenisondernemer ofzo….

    Login om te reageren
  21. Vincenzo zegt

    6 oktober 2009 om 17:55

    wat een lelijk gedrocht is het toch zeg…mja in NL zal dat wel verkopen :)

    Login om te reageren
  22. Sjoerd zegt

    6 oktober 2009 om 19:31

    Ik rij de scirocco zakelijk, kom bij klanten in de IT-branche en krijg altijd leuke opmerkingen, kan prima naar mijn ervaring en mening. Helaas is die van mij 25% met dezelfde prestaties maar goed ik wilde niet een jaar wachten.

    Login om te reageren
  23. Mean_Green zegt

    6 oktober 2009 om 21:24

    Ik vind een Golf VI in de goede kleur met knappe wielen gewoon mooier dan een vergelijkbare Scirocco. Dan hou ik het geld graag in de pocket en neem de extra ruimte op de koop toe.

    Login om te reageren
  24. mashell zegt

    6 oktober 2009 om 22:36

    Misschien krikt dit de verkoopcijfers wat op want ze ziet ze wel erg weinig.

    Login om te reageren
  25. Cantago zegt

    6 oktober 2009 om 23:24

    Ik wil hem graag eens proberen, en dan OF goedkeuren OF afkraken en vloeken om die verschrikkelijke te zuinige motoren die niet presteren… Ik vraag me af wat het wordt…

    Login om te reageren
  26. DD zegt

    6 oktober 2009 om 23:29

    @Cantago: deze te zuinig motor presteert best kan ik ja vertellen!

    Login om te reageren
  27. Stuko zegt

    7 oktober 2009 om 08:52

    Met een chip erin is het weer klaar! De basis 1.4TSI kan tot zo’n 170pk komen, ga er vanuit dat dit een geknepen beestje is. Dus 150pk gaat sowieso lukken.

    Login om te reageren
  28. DenE zegt

    7 oktober 2009 om 08:56

    Ach, het verschilt allemaal niet zo veel, weer een fase in de ‘groene leugen’. Zo’n 1.4TSI is beslist geen tobber.
    Tot de 140Km/u. is hij heel best te doen, daarna mis je inderdaad de kracht die grotere motoren wél hebben. Dat is dus geen probleem, want als je harder probeert te rijden in Nederland loop je toch een groot risico je roze papiertje te verliezen. Een paar centen méér uitgeven en een DSG-bak d’r achter, dan heb je best een lekkere auto met dito prestaties. En, en coupé (van welk merk dan ook) is altijd lekker, maar niet zo practisch als een hatch, sedan of station, dat neem je als ‘coupé-rijder’ altijd op de koop toe.

    Login om te reageren
  29. DruTro zegt

    18 oktober 2009 om 09:25

    Hoe kan een ieder met een beetje kijk op auto’s nu serious beweren dat de nieuwe standaard Golf, met wat voor wielen dan ook, er beter uit ziet dan een Scirocco. Ik had de keuze om zakelijk te mogen kiezen en heb geen seconde hoeven te twijfelen. Ga alleen maar eens achter een Golf en een Scirocco staan en je weet genoeg. En dat het een aso-bak zou zijn om mee bij klanten voor de deur te verschijnen vind ik ook absolute kul. Het enige wat mij is opgevallen aan de Scirocco is dat hij voor een sportcoupe vrij hoog op zijn wielen staat, ongeacht de inch-maat die eronder zit. Verder een prachtauto !

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North