• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkswagen stelt bonus werknemers naar beneden bij

Auteur: sir_smokalot, gepost 27 februari 2013 om 17:25 – 36 Reacties

Gratis geld!


Dat is de negatieve benadering. Een optimist zou zeggen: met 7.200 euro aan gratis geld, in plaats van € 7.500 in 2011, mag je nog steeds je handjes samenknijpen. En dat doen ze dan ook in Germanenland.

Volkswagen draaide vorig jaar een recordjaar, maar de vooruitzichten voor de komende tijd zijn toch echt wat somberder dan de gouden bergen van de afgelopen jaren. Mede daarom hield CEO Martin Winterkorn op eigen verzoek de pas een beetje in, en ‘gelijke monniken, gelijke kappen’, dan het personeel ook.

In plaats van de zeven-en-een-halve kop die over 2011 werd getoucheerd, daalde de bonus voor werknemers in vaste dienst met 4% naar 7.200 euro. Een bedrag waar de gemiddelde Franse of Italiaanse fabrieksarbeider (hell, de gemiddelde loonslaaf in het algemeen!) een moord voor zou doen.

Ook interessant!

  • Ondanks crisis toch een leuke bonus voor Volkswagen arbeiders
  • Volkswagen CEO: 'Ga lekker fietsen'
  • Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
    Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
  • Volkswagen CEO kritisch op Ionity: alles behalve premium!
    Volkswagen CEO kritisch op Ionity: alles behalve premium!

Nieuwste artikelen

  • Lexus LFA is terug als gelikte coupé
  • Zo stel je de goedkoopste Tesla Model 3 Standard van je dromen samen
  • Toyota GR GT is hier: V8, 650 pk, 850 Nm en een aluminium frame
  • Wat als je een supercar als schilderij gebruikt?
FacebookTweetPinLinkedIn

bonus, Volkswagen

Vorig bericht: « MINI Cooper S wil graag een Kever zijn
Volgend bericht: ABT stuwt Audi S6 Avant op naar 600 pk »

Lees Interacties

Reacties

  1. bartteeuwen zegt

    27 februari 2013 om 17:34

    Zeg die laatste zin niet te hard. Er zijn gekke tegenwoordig…

    Login om te reageren
    • bartteeuwen zegt

      27 februari 2013 om 17:36

      @bartteeuwen: voor de taalnazies alvast: gekken*

      Login om te reageren
      • chuck12 zegt

        27 februari 2013 om 17:38

        @bartteeuwen: shit net te laat!!!

        Login om te reageren
        • CBR600rr zegt

          27 februari 2013 om 18:02

          @chuck12: en nu ook voor de “!,” die smoke aan het eind van z’n artikel heeft gezet!

          Login om te reageren
      • Revvji zegt

        27 februari 2013 om 20:15

        @bartteeuwen: Taalnazi’s ;) Sorry, kon het niet laten.. :P

        Login om te reageren
        • bartteeuwen zegt

          27 februari 2013 om 21:06

          @Revvji: djuu :p

          Login om te reageren
  2. bsxc2 zegt

    27 februari 2013 om 17:34

    De arbeiders zijn dus een stuk gemotiveerder en positiever dan de mannen aan de tekentafels bij VW.

    Login om te reageren
    • gerard1710 zegt

      27 februari 2013 om 17:53

      @bsxc2: Goeie conclusie!

      Login om te reageren
  3. chuck12 zegt

    27 februari 2013 om 17:37

    Gelukkig gaat het financieël met volkswagen goed….

    Login om te reageren
  4. E34M5Touring zegt

    27 februari 2013 om 17:41

    7200,- . Dan heb je net je navi en metallic lak terugverdiend.

    Login om te reageren
  5. toyotafortuner zegt

    27 februari 2013 om 17:45

    Tjonge… Een korting van €300 op de bonus… €7500 tegenover €7200… het is nog steeds een vette bonus..

    Login om te reageren
  6. lincoln zegt

    27 februari 2013 om 17:49

    hoeveel % van het personeel zal er bij die toko in vaste dienst werken ..

    meer of minder dan 20% ..

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      27 februari 2013 om 17:52

      @lincoln:
      Als de verdeling verhuurde/verkochte auto’s een indicatie is denk ik dat je het rond de 20% kan houden….

      Login om te reageren
    • FelixF zegt

      27 februari 2013 om 22:28

      @lincoln: Eerder andersom, 20% extern, als dan al.

      Login om te reageren
  7. gerard1710 zegt

    27 februari 2013 om 17:52

    Het interessante hieraan is dat dit wordt ervaren als een daling van het jaarloon, hoe vaak je ook benadrukt dat het een bonus is. Het zou me niets verbazen als er geklaagd gaat worden dat de lonen voor de zoveelste keer dalen en dat men niet meer rond komt. Hoe moeten we nou de financiering van de derde auto ophoesten? Het is een onleefbare situatie geworden…

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      27 februari 2013 om 17:55

      @gerard1710:

      kerstpakketen zijn immers altijd kut ..

      Login om te reageren
      • gerard1710 zegt

        27 februari 2013 om 17:58

        @lincoln: Nee man, je kunt nooit genoeg mokken hebben…

        Login om te reageren
  8. norge zegt

    27 februari 2013 om 18:20

    Vast en zeker 1 man in vaste dienst en de rest van de meute is ingehuurd.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      27 februari 2013 om 18:23

      @norge: dat is inderdaad VW. Echte “VW-lers” zijn zeker bij R&D zeer zeldzaam.

      Login om te reageren
      • FelixF zegt

        27 februari 2013 om 19:39

        @mashell: Ik werk toevallig op de R

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          27 februari 2013 om 20:29

          @FelixF:
          Fijn, dan weten we dat ze research doen….
          Wat voor reseach vraag ik me dan af, markt research?

          Login om te reageren
          • FelixF zegt

            27 februari 2013 om 22:18

            @jrk68: Hmm, kut iPhone app weer.
            Wat ik zeggen wilde, ik werk op de R&D van VW, en dat daar geen VW medewerkers werken slaat echt helemaal nergens op. >90% zijn direct bij VW in dienst. De rest via externe firma’s die voor een deel ook weer 100% eigendom zijn van VW.

            Login om te reageren
            • mashell zegt

              28 februari 2013 om 00:16

              @FelixF: ik werk bij een toeleverancier. Ik moet vaak in Wolfsburg opdraven, het aantal mensen dat je officieel kan ontvangen is echt ontzettend klein. Vrijwel iedereen werkt eigenlijk voor IAV en dergelijken etc. En hoewel IAV 50% VW is, zijn de medewerkers geen VWlers en de meesten willen dat ook helemaal niet zijn.

              Login om te reageren
              • FelixF zegt

                28 februari 2013 om 08:34

                @mashell: Dat komt omdat de ‘echte’ VW’ers het te druk hebben om toeleveranciers te begroeten ;)

              • ropbp zegt

                28 februari 2013 om 08:44

                @FelixF: oftewel….. Er wordt niet gewerkt. Dat was nog niemand opgevallen :-)

            • solmatje zegt

              28 februari 2013 om 00:49

              @FelixF: natuurlijk is dat onzin, maar dat maakt hen niet uit! Het zijn immers onruststokers.. De waarheid vinden ze niet belangrijk

              Login om te reageren
  9. jack_abarth zegt

    27 februari 2013 om 18:23

    Ik heb liever een hoog basissalaris dan al die bonustheorieën, komt beter van pas bij eventueel ontslag of bij ziektewet.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      27 februari 2013 om 18:34

      @jack_abarth: Ja natuurlijk. Maar dan ga er vanuit dat de bonus eigenlijk een vaste salariscomponent is. Maar dat eigenlijk niet een bonus, dat is gewoon uitgesteld salaris wat de werkgever eventueel niet hoeft te betalen. Maar een echte bonus is (CEO’s, bankiers en andere graaiers leest u mee?) een extra. Iets wat je door een buitengewone prestatie verdiend, die krijg je dus niet elk jaar. Maar alleen in bijzondere situaties. Zoals hier bij VW.

      Login om te reageren
      • gregorius zegt

        27 februari 2013 om 19:49

        @mashell: Lekker, mensen die bij een bank werken zijn altijd graaiers.
        Neem eens iets wat dichter bij deze blog.
        Piet werkt bij BMW als verkoper. Op de gemiddelde BMW die verkocht wordt, maakt Floris, de eigenaar van de BMW garage, 4000 Eur. Daar moeten natuurlijk ook nog wat vaste kosten vanaf enzo. Zeg dat als Piet 4 auto’s per maand verkoopt hij zijn geld waar is.
        Elke extra auto die hij verkoopt, verdient ie 4k voor zijn baas. Dan zou je toch kunnen zeggen dat hij daar misschien wel 1k van zou moeten kunnen houden… Zo kan Piet met zijn 40k vaste salaris ook zo nog eens 20k tot 40k bonus verdienen. Is dit nou onverdiend? Lijkt me niet.
        Het werkt in aardig wat posities bij een bank precies hetzelfde. Verkoop je een hypotheek, een bedrijfslening, een levensverzekering of haal je een investeerder/belegger binnen; dan kan je daar precies aan zien hoeveel een bank daar aan verdient. Verkoop je er genoeg en haal je je target: krijg je een bonus. Verkoop je er nog meer, is je bonus hoger. Lijkt me net zo verdient.

        Login om te reageren
        • linealuna zegt

          27 februari 2013 om 20:11

          @gregorius: idd, we moeten wat minder zeuren over hoge bonussen voor mensen die het eerlijk verdienen door hun werk goed af te leveren. Nu verdienen voetballers 20 miljoen per jaar, en dragen niets bij aan de ontwikkeling van de economie etc. terwijl mensen die echt belangrijk werk doen( technologische ontwikkelingen etc.) daar bij lange na niet in de buurt komen

          Login om te reageren
          • ropbp zegt

            28 februari 2013 om 08:49

            @linealuna: er zijn a. maar een paar voetballers die een dergelijk bedrag verdienen en b. levert voetbal wel degelijk een bijdrage aan de economie. Kijk alleen maar naar de kosten van een stilstaand Nederland tijdens een WK of EK en de rotzooi die daarvoor geproduceerd is. Daarnaast moeten de meeste clubs worden gesubsidieerd en daar moet ook voor gewerkt worden.

            Login om te reageren
        • mashell zegt

          28 februari 2013 om 00:20

          @gregorius: je wilt toch niet beweren dat iemand die een hypotheek verkoopt een bankier is? Dat is gewoon een verkoper met persoonlijke targets en een persoonlijke bonus. Het probleem zit in de echelons erboven, waar de targets op algemeen resultaat gaan, daar zijn de bonussen veel hoger, is het normaal dat er zelfs bij verlies bonussen worden uitgekeerd en is de invloed op het behalen van het resultaat maar erg klein.

          Login om te reageren
  10. kaasboerin zegt

    27 februari 2013 om 18:53

    Nou, buurtbewoners van dergelijke VW fabrieken/kantoren.. Ik zou de boel alvast forceren/dichttimmeren thuis.
    Niet de brandblussers vergeten en auto op stal mits afkomstig van VAG.

    Login om te reageren
  11. FelixF zegt

    27 februari 2013 om 19:35

    Nou, ik heb anders geen zure gezichten gezien vanochtend op de betriebsversammlung. Iedereen was blij toen dat bedrag bekend gemaakt werd.

    Login om te reageren
  12. Megakix zegt

    27 februari 2013 om 19:55

    Ben benieuwd naar de ‘bonus’ die naar de grootaandeelhouder van de Emiraten gaat :)

    Login om te reageren
  13. bazzelijn zegt

    27 februari 2013 om 20:06

    Oh nee, toch niet minder extra geld!

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North