• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkswagen stopt productie van de CC

Auteur: Dizono, gepost 22 november 2016 om 14:08 – 55 Reacties

Volkswagen CC


Even een minuutje stilte voor het heengaan van de poor man’s CLS.

In 2004 was het Mercedes dat de vierdeurscoupé nieuw leven inblies met de CLS. Volkswagen was vier jaar later een van de eerste merken die met een eigen interpretatie kwam, de Passat CC. Kleiner en betaalbaarder dan de CLS, maar ook hier ruilde je praktische bruikbaarheid in voor gelikte looks.

In 2012 kreeg de auto een facelift en veranderde de naam van Passat CC in CC. Dat staat overigens voor Comfort Coupé en heeft dus niks met stalen klapdaken te maken. In ons land verkocht de Passat CC aanvankelijk nog redelijk, maar al enkele jaren geleden besloot de importeur de CC (rijtest) niet langer te gaan leveren in verband met sterk teruggelopen verkopen en was je dus aangewezen op tweedehandsjes.

Hoewel de auto bij ons dus al even uit de picture was, werd de auto in andere landen wel nog steeds verkocht, zoals je in Duitsland ook nog steeds een nieuwe Scirocco kunt kopen. Een nieuwe CC is echter niet meer mogelijk, volgens Autocar is deze namelijk stilletjes uit productie gegaan. Dat lijkt aannemelijk, aangezien de auto ook van de Duitse Volkswagen-site is verdwenen. Wel staat de auto nog steeds op de Amerikaanse website, al wordt daar vooral uit voorraad verkocht en minder op bestelling zoals we dat in Europa gewend zijn.

Een nieuwe Volkswagen CC ligt niet in de lijn der verwachting, dat wil zeggen, niet met exact die benaming. Volkswagen komt namelijk wel degelijk met een nieuwe vierdeurscoupé (al lijkt het eigenlijk een vijdeurs hatchback te worden), maar het is vrijwel zeker dat deze een andere naam zal krijgen. Het uit productie gaan van de CC zou dan ook te maken hebben met het ombouwen van de productielijnen voor dit nieuwe model. Volkswagen maakte ons al warm met de Sport Coupé Concept GTE en zelf konden we je als eerste tekeningen laten zien van het productiemodel. Alleen naar de naam is dus nog even gissen. Wordt het Sport Coupé of kiezen ze bijvoorbeeld voor het meer historisch verantwoorde Fastback? Begin 2017 zal Volkswagen het doek trekken van deze nieuweling.

SCOOP: de nieuwe Volkswagen CC

Ook interessant!

  • Video: hoe komt deze Passat op zijn kant?
  • Video: Volkswagen-rijder doet het tegenovergestelde bij verkeerslicht
  • Video: politie Limburg stopt gestolen Volkswagen Golf
    Video: politie Twente stopt gestolen Volkswagen Golf
  • Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
    Volkswagen Tiguan (2021) rijtest

Nieuwste artikelen

  • Is deze peperdure Tesla-SW mooier dan ‘de Nederlandse’?
  • Keileuke Kever-buggy is tof, maar maakt veel voorkomende fout
  • Gespot – De gloednieuwe Vantage Roadster in het wild
  • Ineos-CEO: “EV’s door de strot duwen van mensen werkt niet”
FacebookTweetPinLinkedIn

cc, passat-cc, Volkswagen

Vorig bericht: « Zou jij in deze nieuwe Alfa Romeo Giulietta stappen?
Volgend bericht: 9 voorbeelden hoe gierig autofabrikanten zijn (deel II) »

Lees Interacties

Reacties

  1. str8six zegt

    22 november 2016 om 14:11

    Toch wel een van de mooiste VW’s imo. Totaal onverwachts toen ie geintroduceerd werd. Mooie bak!

    Login om te reageren
    • martinus zegt

      22 november 2016 om 14:27

      @str8six:
      De laatste generatie is toch ‘minder’.

      Bovenstaande is een understatement.

      Login om te reageren
      • banaan7 zegt

        22 november 2016 om 15:57

        @martinus: ik vond die generatie met die ronde achterlichten het mooist

        Login om te reageren
      • pinut187 zegt

        22 november 2016 om 18:22

        @martinus: vind van de eerste generatie de achterlichten zo lelijk, rij zelf dus de 2de generatie..

        Login om te reageren
    • bmwkevin zegt

      22 november 2016 om 16:18

      @str8six: zeker met een r pakket aardig te pruimen idd

      Login om te reageren
  2. willeme zegt

    22 november 2016 om 14:14

    Vaarwel Passerati, vaarwel.

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      22 november 2016 om 14:38

      @willeme: als 3.6 VR6 was hij echt fijn!

      Login om te reageren
      • 123bat zegt

        22 november 2016 om 15:02

        @dutchdriftking: Heerlijk blok ja. Was ook in de ‘gewone’ Passat te krijgen, dan is die enkel te herkennen aan de uitlaatstukken links en rechts (en evt. de kleine ‘V6 FSI’ badge op het kofferdeksel). Mooie sleeper met zo’n 300 pk, staat erg hoog op m’n verlanglijstje.

        Daarnaast is er ook nog de Skoda Superb met de 3.6 VR6, die heeft zelfs vier uitlaatstukken standaard eronder! Zeker als luxe L&K uitvoering een uitstekende reisgezel.

        Login om te reageren
        • kapitein zegt

          22 november 2016 om 15:15

          @123bat: Je haalt er twee door elkaar. Je had de r36 met de 3.6 goed voor 300pk, die had wel andere bumpers, velgen en nog wat opsmuk.

          Er was ook nog een ‘gewone’ 3.2 v6(250pk als ik me niet vergis), die was inderdaad bijna niet te onderscheiden van de gemiddelde lease-passat.

          Login om te reageren
          • Dutchdriftking zegt

            22 november 2016 om 16:14

            @kapitein: de 3.6 is als uitloop model in de R36 geleverd, maar de passat er na was ook als 3.6 leverbaar. Deze worden veel gebruikt door de onopvallende serviance van de KLPD.

            Login om te reageren
            • Thomas20vt zegt

              22 november 2016 om 16:46

              @dutchdriftking: net als zijn voorloper met de 3.2 V6 erin

              Login om te reageren
            • rrvliet zegt

              22 november 2016 om 23:22

              @dutchdriftking: Precies! En daar kwam ik te laat achter. Ik was al zo verbaasd over de persoon die dik geld voor een snelle soda superb station met 4 pijpen neer had gelegd. Bleek goddomme de KLPD. 220 euro kostte me dat.

              Login om te reageren
          • 123bat zegt

            22 november 2016 om 16:39

            @kapitein: Nope, ik haal ze niet door elkaar.
            *In de Passat B6 kon je de 3.2 VR6 krijgen en de 3.6 VR6 ‘R36’. De R36 was inderdaad voorzien van de nodige opsmuk.
            *In de Passat B7 kon je nog de 3.6 VR6 krijgen, zonder uiterlijke opsmuk.
            Ik doel hier dus op de B7 met 3.6 VR6 ;)

            Login om te reageren
            • Thomas20vt zegt

              22 november 2016 om 17:20

              @123bat: de Passat CC was trouwens wel gelijktijdig met de R36 leverbaar met de 3.6 en leverde ook 300pk. Deze zag er verder standaard uit, zonder opsmuk e.d.

              Login om te reageren
              • 123bat zegt

                22 november 2016 om 18:04

                @thomas20vt: Klopt! Ik wist nooit welke van de twee ik dan nou gaver vond.. Lastige keuze.

            • kapitein zegt

              22 november 2016 om 19:42

              @123bat: En ik maar denken lekker bij de hand te kunnen doen.. excuus ;)

              Login om te reageren
              • 123bat zegt

                22 november 2016 om 23:52

                @kapitein: Geen probleem hoor :D

        • Thomas20vt zegt

          22 november 2016 om 16:30

          @123bat: in Superb moest de 3.6 het echter met 260pk doen. Een 2.0 TSI heeft in de Superb ook 4 uitlaat stukken.

          Login om te reageren
          • 123bat zegt

            22 november 2016 om 16:40

            @thomas20vt: Ach ja inderdaad. Nu is 260 pk nog altijd royaal. Geinig dat op de 2.0 ook vier uitlaten zaten, weer wat geleerd vandaag!

            Login om te reageren
    • fmgarcia zegt

      22 november 2016 om 14:43

      @willeme: Vind de onderste foto eerder bye bye Passamera.

      Login om te reageren
      • E550 zegt

        22 november 2016 om 15:39

        @fmgarcia: eerder ‘hello’.

        Login om te reageren
  3. ihrte zegt

    22 november 2016 om 14:16

    Ik zag toevallig laatst een vrij nieuwe Passat CC rijden, wat een fantastisch model is dat eigenlijk. Zeker het overwegen waard als je in de running bent voor een coupé-achtige vierdeurs. Zou hem zelf eerder verkiezen dan een A5 sportback.

    Login om te reageren
  4. E34M5Touring zegt

    22 november 2016 om 14:18

    Zo’n eerste generatie vind ik nog steeds een fraaie auto! Bij de facelift hebben ze al het goede van het eerste design vakkundig om zeep geholpen. Ook knap.

    Login om te reageren
    • desjonnies zegt

      22 november 2016 om 14:55

      @e34m5touring:
      Helemaal mijn gedachte. De eerste was een mooie verschijning.
      Was een uitstekend niche model maar had eigenlijk al bij de introductie een beperkte houdbaarheidsdatum .
      Dit omdat zoiets exclusief moet blijven.
      Nu vind ik VW qua vormgeving toch van het padje af, die nieuwe grilles van de Passat hebben veel weg van de befaamde Tomado frietsnjders.

      Login om te reageren
  5. berlinetta zegt

    22 november 2016 om 14:19

    Het leuke aan het eerste model vond ik dat ie juist zo anders was dan alle andere Volkswagen. Lekker speelse lijnen. Dat werd met de facelift om zeep geholpen, want er kwamen strakke, zakelijke lijnen voor terug.

    Het nieuwe concept vind ik weer een heel stuk fraaier, maar het begint nu wel erg op een Audi te lijken. Ziet er fraai uit, maar niet zo uniek als de eerste.

    Login om te reageren
  6. sjeppie156 zegt

    22 november 2016 om 14:23

    Ik vond hem wel mooi had er een non vage aandrijflijn in gemikt en het was golden

    Login om te reageren
  7. hansvanderpet9000 zegt

    22 november 2016 om 14:24

    Die nieuwe CC wordt wel een echte dikzak als ik die foto zie.

    Login om te reageren
  8. martinus zegt

    22 november 2016 om 14:25

    Het eerste model was mooi.
    Het tweede model zou ik alleen de stempel [mislukt] durven te geven.

    Login om te reageren
  9. fanboy zegt

    22 november 2016 om 14:25

    Zo’n CC is natuurlijk veel te wild en speciaal voor de gemiddelde VW klant. Te weinig dertien-in-een-dozijn auto.

    Login om te reageren
  10. jack_abarth zegt

    22 november 2016 om 14:29

    Heb het eerste model altijd en nu nog een mooie gevonden.

    Wat doet overigens die afbeelding van de A5 sportback in het nieuwsbericht?

    Login om te reageren
    • lekkerlinksrijden zegt

      22 november 2016 om 14:32

      @jack_abarth: lol

      Login om te reageren
  11. lekkerlinksrijden zegt

    22 november 2016 om 14:30

    Mooie auto, altijd al gevonden. Misschien niet zo praktisch, maar dat zijn veel mooie auto’s niet

    Login om te reageren
  12. leaper035t zegt

    22 november 2016 om 14:32

    Samen met de Phaeton de enige mooie Volkswagen. Jammer!

    Login om te reageren
    • henkhupelschoten zegt

      22 november 2016 om 16:10

      @leaper035t: vergeet de touareg en Scirocco niet… eerste generatie uiteraard. Jammer dat ze zeer binnenkort ook uit productie gaan…

      Login om te reageren
      • leaper035t zegt

        22 november 2016 om 17:01

        @henkhupelschoten: van de Touareg ben ik ook fan! De Scirocco kan ik wel waarderen maar heeft me toch nooit helemaal kunnen overtuigen…

        Login om te reageren
        • henkhupelschoten zegt

          22 november 2016 om 17:21

          @leaper035t: voor mij de laatste echte mooie VW’s. Tijdloos design, tegenwoordig doen Renault en Opel het stukken beter.

          Login om te reageren
      • jasperhallo zegt

        22 november 2016 om 18:02

        @henkhupelschoten: De Touareg gaat niet uit productie, nieuwe model komt in 2017. Hopelijk komt er ook een nieuwe Scirocco, erg gave auto.

        Login om te reageren
  13. viezefreddyw zegt

    22 november 2016 om 14:35

    De eerste generatie heb ik altijd een prachtige auto gevonden. Mooie looks, fijne lijnen en een fraaie neus. Zonde dat deze auto nooit het succes had wat hij verdiende.

    Login om te reageren
  14. gezondverstand zegt

    22 november 2016 om 14:48

    Als je dit mooi vond heb je geen smaak. En wat een recept: men neme een Passat. Maakt hem onpraktischer door hem te pletten en vervolgens verkoopt men het zelfde pakket onderdelen voor een flink hoger bedrag. Niet gek dat daar weinig mensen in trappen.

    Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      22 november 2016 om 15:02

      @gezondverstand: Maar jij denkt dan ook met je gezond verstand ;) Er zijn genoeg mensen die zich ook laten leiden door gevoel. Ik ben er ook wel zo een. Ik zou ook een 4 GC, A5 SB of CLS boven hun praktische broeders verkiezen.

      Login om te reageren
    • thomasthomas zegt

      22 november 2016 om 15:08

      @gezondverstand: over smaak valt niet te twisten. Maar een lelijke auto is het niet.

      Login om te reageren
    • leaper035t zegt

      22 november 2016 om 17:04

      @gezondverstand: als iedereen een wagen zou kopen op basis van gezond verstand zou het maar een saaie bedoeling zijn. Ondanks dat ze lang niet zo praktisch zijn als hun sedan-broertjes ben ik heel erg fan van de 4-deurs coupés!

      Login om te reageren
    • nelis88 zegt

      22 november 2016 om 20:18

      @gezondverstand: Ik ben blij dat ik de 1e generatie Passat CC heb gekocht met zoveel liefde voor t model als met mn gezonde verstand :P Heb m nu bijna 3 jaar maar het blijft elke dag weer een fantastisch mooie auto!

      Login om te reageren
  15. 87sandyd zegt

    22 november 2016 om 14:50

    De Passat CC is 1 van de mooiste Volkswagen ooit gebouwd. Na de facelifts werd het elke keer minder. Ik hoop wel dat er weer een nieuw soort model komt. Al is een 4-deurs imo nooit een coupé, maar dat is een andere discussie

    Login om te reageren
  16. Moersleutel zegt

    22 november 2016 om 15:08

    Voor mijn doen is de Volvo S60 de eerste 4 deurs coupe Deze was all in 2000 leverbaar

    Login om te reageren
    • thomasthomas zegt

      22 november 2016 om 15:10

      @Moersleutel: dat is toch geen coupe meer een 4 deurs met grote achterklep. Een echte coupe vind ik de E46, E91 3 serie coupe.

      Login om te reageren
      • jack_abarth zegt

        22 november 2016 om 15:48

        @thomasthomas:

        Officieel zijn dat geen coupé maar coaches. Dat BMW ze coupé noemt is dan weer iets anders.

        Login om te reageren
      • Arno's zegt

        22 november 2016 om 16:07

        @thomasthomas: Had de S60 in 2000 een grote achterklep dan? Volgens mij niet hoor

        Login om te reageren
  17. Esprit_de_Flandre zegt

    22 november 2016 om 16:34

    Ach, er komt zeker en vast een vervanger voor.

    In China…

    Login om te reageren
  18. PeugeotGTI zegt

    22 november 2016 om 16:56

    Ok doei te dure Passat. Een evolutionair dood spoor, balen man.

    Login om te reageren
  19. pinut187 zegt

    22 november 2016 om 18:24

    Rij zelf de 2de generatie en ben er erg blij mee. Alcantara stoelen, goede DSG en 200+pk. Heerlijke bak!

    Login om te reageren
  20. ronnys zegt

    22 november 2016 om 19:04

    Blij toe, lelijk en onpraktisch hok.
    Nu die andere 4 deurs liftbacks met lage daklijn nog.
    Of coupe of hadsback dit half slachtige gedoe houd ik niet van.

    Login om te reageren
  21. deboes zegt

    22 november 2016 om 19:06

    Zal er geen traan om laten, wat een onding, helaas moet loopt het contract pas oktober 2017 af. Nog nooit zo vaak een vw garage gezien en het is daar ook al niet leuk.

    Login om te reageren
  22. LaLancia zegt

    22 november 2016 om 21:18

    Een van de weinig mooie VW’s van de afgelopen vijftien jaar. Jammer, maar logisch dat de productie gestaakt is, want verouderd.

    Login om te reageren
  23. toyotafortuner zegt

    22 november 2016 om 22:05

    Stiekem toch wel een van de mooiste moderne VWs.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North