• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkswagen Transporter met Porsche motor

Auteur: chefke, gepost 12 december 2007 om 09:28 – 56 Reacties

VW Transport met Porsche motor


Sven-Thomson, een Duitse tuner vond dat de Volkswagen Transporter niet snel genoeg ging. Een oplossing was daarom snel gevonden in de vorm van een Porsche 911 Turbo motor. Dit blok heeft natuurlijk geen enkele moeite met het gewicht van het busje en de resultaten zijn dan ook indrukwekkend.

De sprint van 0-100 gaat in een ijzingwekkende 5.1 seconden en de topsnelheid is 270 km/u. Natuurlijk levert zoveel kracht in een busje wel de nodige problemen op. De ontwikkeling heeft daarom ook meer dan twee jaar in beslag genomen. De complete aandrijflijn werd vervangen en er moest een nieuw motorcompartiment achterin gebouwd worden, want motor past niet in de neus van de VW. Daarnaast werd er vierwielaandrijving toegevoegd om de 450 pk op de weg te krijgen.

Ook in het interieur zijn een aantal originele Porsche onderdelen terug te vinden, zoals de snelheidsmeter en het stuur. Je krijgt er zelfs een echte Porsche sleutel bij. Voor de ombouw zijn 6 mensen ongeveer drie maanden bezig, maar het resultaat mag er dan ook wezen. De kosten zijn 145.000 euro, exclusief de Transporter zelf. En dat meer mensen niet tevreden zijn met de prestaties van hun busje, blijkt wel uit het feit dat er al zes verkocht zijn. (via germancarblog)

VW Transporter met Porsche motor
VW Transporter met Porsche motor
VW Transporter met Porsche motor
VW Transporter met Porsche motor

Ook interessant!

  • Video: Hot Rod rijdt arme Volkswagen transporter aan
  • Porsche straks mogelijk te scoren voor een habbekrats
  • Maak een hypercar van je doodgewone Porsche Boxster
    Maak een hypercar van je doodgewone Porsche Boxster
  • Volkswagen Transporter Sportline
    Volkswagen Transporter Sportline is de ultieme sportbus

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

Porsche, transporter, tuning, Volkswagen

Vorig bericht: « Mazda Furai en nieuwe RX-8
Volgend bericht: Lorinser C-klasse estate »

Lees Interacties

Reacties

  1. Midas zegt

    12 december 2007 om 09:34

    Wat een foeilelijk geval!

    Login om te reageren
  2. lincoln zegt

    12 december 2007 om 09:40

    spuug lelijk maar regelrecht vakwerk .. en een keertje ECHT onderscheidend .

    Login om te reageren
  3. Oly zegt

    12 december 2007 om 09:40

    hoe zit het alleen met de voorkant en de achterkant de voorkant is van het nieuwere model en de achterkant van de ouderen. is de oude ook nog is omgebouwd tot de nieuwe of kan je en de nieuwe en de oude ombouwen.

    Login om te reageren
  4. Tribe zegt

    12 december 2007 om 09:42

    indrukwekkend maar lelijk!

    dat laatste plaatje is niet die auto toch? :?:?

    Login om te reageren
  5. Supereah zegt

    12 december 2007 om 09:44

    Terug naar de oorsprong. De oertransporter had de motor ook achterin. Waarom zou Volkswagen in het verleden de keuze hebben gemaakt om de motor voorin te doen?

    Login om te reageren
  6. Patrick zegt

    12 december 2007 om 09:44

    Flat 6 motoren van de 911 in busjes plaatsen is in het verleden reeds tot vervelens toe gedaan.

    Login om te reageren
  7. Patrick zegt

    12 december 2007 om 09:46

    @Supereah: de motor zat achterin omdat ze bij VW niks ander konden bouwen in die tijd, nl. de kever. En het busje was tot op zekere hoogte mechanisch gebaseerd op de kever, vooral de aandrijving dan.

    Login om te reageren
  8. chefke zegt

    12 december 2007 om 09:47

    @ Tribe en Oly

    De ombouw kan zowel voor de T4 als de T5 besteld worden, en dan als Pick-up of als voorwaardig busje.

    Login om te reageren
  9. Patrick zegt

    12 december 2007 om 09:47

    de motor is naar voor verhuisd omdat dit qua productiekosten efficienter is en het rijgedrag beter.

    Login om te reageren
  10. Mr Yigit zegt

    12 december 2007 om 09:49

    Doe mij dan toch maar deze: http://www.youtube.com/watch?v=4SNR_9CmoP4 :D

    Login om te reageren
  11. MarcO zegt

    12 december 2007 om 10:14

    Tjonge wat een lelijk, nutteloos, overbodig ding. Moet je daar eens goederen in vervoeren en dan vol wegtrekken….. Mag je hopen dat (bij het volwaardige busje) het hang en sluitwerk van de deuren ook aangepast zijn.
    Trouwens, kan zo’n motor wel overweg met pak hem beet 1100 kg extra lading? Wel razend knap gedaan, natuurlijk.

    Login om te reageren
  12. armada zegt

    12 december 2007 om 10:21

    Dan vind ik deze toffer om eerlijk te zijn

    Login om te reageren
  13. Didier zegt

    12 december 2007 om 10:24

    zit die motorkap nu zo scheef op de 2e foto of ligt dat aan m’n ogen (of aan de foto) ?

    voor €145.000 mag je toch wel een iets beter afwerking verwachten hè …

    Login om te reageren
  14. Dreier zegt

    12 december 2007 om 10:29

    Het houten laadvloertje is dan wel weer een leuk detail ;-)

    Login om te reageren
  15. nope {audi} zegt

    12 december 2007 om 10:45

    @ didier, hoezo betere afwerking………

    mooi busje, heeft veel weg van de T1, alleen persoonlijkneem ik een andere grille.

    Login om te reageren
  16. DafMaf zegt

    12 december 2007 om 10:57

    Is die motor niet naar voren verhuisd omdat je dan meer laadruimte kreeg? Vooral in de bus-uitvoering?

    Login om te reageren
  17. Jan zegt

    12 december 2007 om 11:09

    Die onderste foto is van een T4 als ik de lichten bekijk terwijl die andere foto’s van een T5 zijn.
    Kan je de T5 dan niet als busje krijgen?

    Login om te reageren
  18. StormRAM zegt

    12 december 2007 om 11:09

    Stoere actie hoor! :)

    Alleen jammer dat de motor 450 pk levert en geen 480 pk :P (aantal pk’s van de huidige 911 Turbo), maar goed…. 270 pk is nog snel, 5,1 van 0 naar 100 ook dus dan hoor je mij ni9et klagen ;) Lijken de lijnen van de voorkant niet wat op die van de Audi A6 Allroad??? :roll:

    Login om te reageren
  19. ML zegt

    12 december 2007 om 11:19

    Nutteloos. Koopt toch een Dodge Ram pick up!

    Login om te reageren
  20. IbiTDI zegt

    12 december 2007 om 11:25

    Lelijk! ..dan is die in de YouTube-link van Mr Yigit toch stukken beter gelukt. Tis sowieso niet echt ‘nieuw’. Bij de oudere busjes werd/wordt het ook genoeg gedaan, maar die hebben de motor dan ook standaard al achterin liggen, dus dat is iets minder aanpaswerk…

    Login om te reageren
  21. El Loco zegt

    12 december 2007 om 12:09

    ASMA Benz anyone?

    Login om te reageren
  22. Mls zegt

    12 december 2007 om 12:29

    geinig toch?!

    Login om te reageren
  23. Thomaz zegt

    12 december 2007 om 13:19

    Beetje verwarrend, want dat interieur op de foto is van de T4. Maar als ik het goed begrijp kan het dus met de T4 en de T5 en is dit geen T4 met een T5 buitenkant?

    Login om te reageren
  24. Kareltje zegt

    12 december 2007 om 13:29

    Wat een gat lelijk ding.

    Als je wilt scheuren met iets dat porsche stuur sleutel en logotjes heeft dan koop je een porsche.
    Als je veel dingen wilt kunnen vervoeren dan koop je een volkswagen transporter.
    Maar niet de 2 samen wat da lijkt nergens op.

    Login om te reageren
  25. thom zegt

    12 december 2007 om 13:40

    Opzich wel dik een porsche motor in je busje alleen een beetje duur. Doe mij maar een achterwiel aangedreven t5 multivan met R32 blok en een berg opties voor +- 85000 eu, rijdt ook leuk en kan je em ook nog tunen en hou je nog geld over ;)

    Login om te reageren
  26. thom zegt

    12 december 2007 om 13:42

    en dan heb je niet zon lelijke voorbumpert

    Login om te reageren
  27. Knorrit zegt

    12 december 2007 om 13:42

    Op de eerste, tweede en vierde foto is een T5 te zien. Op de derde en de vijfde foto is echter een T4 zichtbaar.

    Opzich wel tof, ik ben wel benieuwd hoe zoiets rijdt. En inderdaad, die motorkap lijkt rechts wel een grotere kier te hebben dan links, een beetje slordig. Trouwens, als de motor nu achterin ligt, wat ligt er dan nog voorin? Is daar nog een opbergruimte in gemaakt a la oude Fiat 500?

    Login om te reageren
  28. Fiat Coupe 20v turbo zegt

    12 december 2007 om 13:46

    Dikke poep hoor!
    Qua uiterlijk niet helemaal mijn smaak. Maar technisch gezien een meesterwerk! Even een andere voorbumper en grill monteren en je hebt een hele fijne reisgenoot voor de wintersport…

    Login om te reageren
  29. rider zegt

    12 december 2007 om 13:52

    meesterlijk gedaan. alleen het uiterlijk ziet er niet uit. maar gelukkig gaat het hier puur om de prestaties. en die zijn niet mis. wel is het erg duur.

    Login om te reageren
  30. Supreem zegt

    12 december 2007 om 14:15

    Vergis ik mij, of is dit niet het dashboard van de huidige generatie Transporter?

    Login om te reageren
  31. banaan zegt

    12 december 2007 om 15:21

    @MarcO : waarom zou die motor niet overweg kunnen met 1100 kg extra lading?
    Het ding heeft 450 pk!!!

    Er zijn voertuigen van 2,5 ton die met minder dan de helft tevreden moeten zijn…

    Login om te reageren
  32. vincegail zegt

    12 december 2007 om 15:44

    @Fiat Coupe 20v turbo:
    Met dit ding wil ik niet op besneeuwde smalle kronkelende bergweggetjes rijden. Op een recht stuk autobahn wel!

    Login om te reageren
  33. Skyline.. zegt

    12 december 2007 om 15:52

    Hhaha wij hebben zelf een T4 TDI met 151 PK.. Als we nou eens zo 1 hadden dan zou me pa denk ik stoer lopen doen. Ik vind het wel vet!

    Login om te reageren
  34. Thomaz zegt

    12 december 2007 om 16:30

    @ Supreem:

    Je vergist je niet, dit is het dashboard van de T4 (vorige generatie dus)

    Login om te reageren
  35. Bas zegt

    12 december 2007 om 16:31

    interieur foto komt ook uit een T4..of ligt dat aan mij..

    Login om te reageren
  36. Willy zegt

    12 december 2007 om 16:42

    Audi, VW allemaal hetzelfde..

    Login om te reageren
  37. Thijs zegt

    12 december 2007 om 16:55

    Dit is zeker niet de eerste keer dat het gebeurd en zal ook niet de laatste keer zijn. De duitse tunert Claer doet dit al vanaf de T3, hier is er keuze uit zowel water als luchtgekoelde motoren van Porsche. Voor de T4 is er de keuze uit een 522 pk sterke door RUF getunede Porsche motor en een 650 pk sterke Porsche motor uit de RUF R50. Voor de T5 een Porsche blog met 670 pk dat weer goed is voor een top van 300+ km/h. Ook bieden ze voor de T5 voor de 2.5 TDi een pakket aan waarmee het vermogen op 154 kW komt en het koppel op 500 Nm. Ook wordt hierbij de begrenser er af gehaald. Dit ff ter extra informatie:P

    Login om te reageren
  38. Rick dos zegt

    12 december 2007 om 19:22

    Gadverdegadver! Een Porsche stuur in zo´n interieur!

    Godslastering zeg ik je! Godslastering!

    Login om te reageren
  39. Racer X zegt

    12 december 2007 om 19:29

    Rick dos

    “Gadverdegadver! Een Porsche stuur in zo´n interieur!

    Godslastering zeg ik je! Godslastering!”

    Helemaal mee eens *kotst*.

    Login om te reageren
  40. Rob USA zegt

    12 december 2007 om 19:50

    Blijft een sissy ding !! Dodge SRT 10 that’s the answer !!!!

    Login om te reageren
  41. Scar zegt

    12 december 2007 om 20:09

    Qua werk dat ze erin gestoken hebben om zoiets te realiseren vind ik het wel knap, echter zou ik er totaal niet wakker van liggen om door zo een ding ingehaald te worden. Het feit is dat het uiterlijk altijd een zot busje blijft uitzien, hoe snel het ook gaat. Het oog wil ook wel wat….

    Login om te reageren
  42. Kyanite zegt

    12 december 2007 om 20:16

    Gewoon de oude Ford Transit met F1-motor nemen, ja Renault was niet origineel met de Espace F1.

    Standaard neus op deze VW bus en je hebt echt een killer te pakken.

    Login om te reageren
  43. Dick zegt

    12 december 2007 om 20:23

    Gaaf ding, hoop alleen, dat je niet nog steeds dezelfde pestherrie (windruis e.d.) in dat ding hebt als in het orgineel!

    Login om te reageren
  44. Lexus zegt

    12 december 2007 om 21:49

    Als je hem in het echt ziet, schrik je je helemaal dood. hij stond namelijk op de IAA in een hoekje. Hij ziet er heel mooi uit, vooral het hout in de laadbak. in de laadbak zit ook een klepje waar je de motor kan zien liggen.
    De cijfers liegen er niet om, met zo’n porsche motor ;)
    Mooi ding, al 6 besteld, ben benieuwd wanneer ik hem in het ‘wild’ tegenkom…

    Login om te reageren
  45. Georgio zegt

    12 december 2007 om 23:51

    De ideale bouwvakkersbus!

    ik vind ‘m wel gaaf, een iets minder overdreven bodykit was echter geen slechte zaak geweest.

    Login om te reageren
  46. renaultfreak zegt

    16 december 2007 om 13:24

    ik zou me kapot schamen als ik door zoiets ingehaald werd, ik zou minstens naar een auto dealer gaan om een snellere auto te kope.

    ik weet nie wie op het idee is gekomen om dit te bouwen…

    Login om te reageren
  47. Windhoos zegt

    18 december 2007 om 23:22

    Die neus is er niet mooier op geworden zeg, maar wel mooie specs! ;-)

    Login om te reageren
  48. jippie zegt

    23 december 2007 om 00:38

    @renaultfreak

    Ik zou me meer schamen als ik door een renault word ingehaald dan zou ik extra gas geven om ‘m weer in te halen

    verder vet ding behalve het stuur maar dat valt zo te vervangen

    bijna onmogenlijk maar mooier dan een Chevy Silverado

    en dit brengt me op een idee: stop een Veyron motor achterin een Transporter!!

    Login om te reageren
  49. Windhoos zegt

    23 december 2007 om 15:29

    @jippie, die stuur is zo’n beetje het enige wat ik er mooi aan vind. Die hele neus is gewoon TOTAAL uit verhouding zo……………

    Login om te reageren
  50. Erik zegt

    5 januari 2008 om 20:29

    vette bak! ziet er alleen een beetje raar uit..zo’n pick up wat eerst een bus was, wel geinig
    veel ruimte om dingen te vervoeren!

    Login om te reageren
  51. Michael(corradozbh)Lips zegt

    26 januari 2008 om 12:42

    Het is gewoon een vet idee, van mij mogen ze vaker zulke dingen doen!!! Al die langzame autos op de weg is ook nix!! :)

    Login om te reageren
  52. Christiaan zegt

    13 juni 2009 om 13:35

    best knap gedaan!.. maar ziet er echt niet uit:P
    ik zelf zou eerder apart een bus kopen en een porsche maargoed;)

    Login om te reageren
  53. jef zegt

    23 juni 2009 om 19:12

    ik zou hem wel in combi willen hebben met een camper
    al het verkeer langs razen met je camper te vet gewoon

    Login om te reageren
  54. Windhoos zegt

    27 juni 2009 om 07:48

    @jef,

    Totdat je een keertje vol op de rem moet met je camper, dan piep je wel anders….

    Login om te reageren
  55. bmw_tuning zegt

    31 oktober 2009 om 21:52

    ik vind hem maar lelijk hoor……

    Login om te reageren
  56. betonstaal zegt

    25 januari 2011 om 21:19

    Typisch geval van te veel geld en geen smaak.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North