• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkswagen verdubbelt productie Tiguan

Auteur: Dennis, gepost 11 april 2008 om 08:18 – 26 Reacties

Volkswagen Tiguan
Kleine SUV’s zijn hot. Dat merkt Volkswagen ook, want de Tiguan is erg gewild en met onderhand ruim 100.000 bestellingen, loopt de levertijd in een aantal gevallen op tot meer dan 10 maanden. Reden voor Volkswagen om de snelheid van productieband een paar standjes hoger te zetten.

Om een beetje vlotjes aan de vraag te kunnen blijven voldoen, zal de productie van de Tiguan in de Duitse fabriek in Wolfsburg worden verdubbeld. Momenteel rollen daar iedere dag 220 Tiguans de fabriek uit, maar dat aantal moet minimaal naar 400 tot 450 exemplaren per dag. Het komt dus allemaal goed; we kunnen weer opgelucht ademhalen. (via: just-auto)

Ook interessant!

  • Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
    Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
  • Volkswagen Tiguan Allspace is officieel terug
  • Dit betaal je voor de (voorlopig) dikste Tiguan
  • Tiguan Black Rino
    Tiguan Black Rino is lager dan de 'R'

Nieuwste artikelen

  • Autoblog-lezer showt z’n dikke Fiesta
  • Video: BMW X5 koppen voelt zo
  • Deze Bentley is de beste wintersportbeuker, hier is het bewijs
  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
FacebookTweetPinLinkedIn

SUV, tiguan, Volkswagen

Vorig bericht: « Autoblog 2008 Flashback: week 15
Volgend bericht: Koos gaat los: iedereen een puntenrijbewijs »

Lees Interacties

Reacties

  1. Omar Pasha zegt

    11 april 2008 om 08:30

    Ik heb er nog geen één gezien

    Login om te reageren
  2. K-kalkan zegt

    11 april 2008 om 08:36

    Ik wel, en ik moet zeggen dat hij er in het echt mooier is dan op de foto’s :)

    Login om te reageren
  3. Jeroen zegt

    11 april 2008 om 08:39

    @ Omar Pasha…. Waar rij jij dan??? Ik zie er dagelijks tientallen….

    Login om te reageren
  4. Zoepie zegt

    11 april 2008 om 08:50

    @Jeroen woon jij in de fabriek in Wolfsburg :)

    Login om te reageren
  5. W!d zegt

    11 april 2008 om 08:51

    heb er zelf al in gereden.. doordat het een erg zware auto is.. is de 140 pk diesel wat aan de krappe kant.. de nieuwe 170 pk versie zal denk ik de beste keus zijn op diesel gebied.. en anders de 170 pk of 200 pk versie van de 2.0tfsi (raar.. waarom eigenlijk? de 1.4tsi is toch ook al als 170 pk?)

    Login om te reageren
  6. smokin zegt

    11 april 2008 om 09:02

    Is dit diezelfde olifant die die Peugeot 206 gemaakt heeft? http://www.youtube.com/watch?v=E7eOVpBCtPo

    Login om te reageren
  7. JTK zegt

    11 april 2008 om 09:36

    @ Smokin

    hahahahaha

    Login om te reageren
  8. Jan-Jaap-Karel-Kees zegt

    11 april 2008 om 10:41

    En terecht dat ze t opschroeven, nu besteld is eind van het jaar voor de deur.
    Mn vader bestelde hem in oktober, en we hebben hem sinds eind maart…
    Maar voor de rest een goede auto hoor :).
    Ik heb zelf net mn rijbewijs, nog weinig ervaring dus, maar volgens mij is de 140pk TDI ook rap zat. Of hij voelt iig vrij snel, door de vrij alerte motor.

    Login om te reageren
  9. peter zegt

    11 april 2008 om 10:54

    Spijtige zaak voor het milieu, nog meer betonblokken op de weg. De foto is zeer gepast.

    Login om te reageren
  10. JTK zegt

    11 april 2008 om 11:05

    @ Peter

    Niet zeiken kerel!

    Login om te reageren
  11. DAT zegt

    11 april 2008 om 11:11

    Productie verdubbeld?

    Zijn er dan echt zoveel lutsers die z’on mini-me-touareg willen kopen?

    @peter; precies, betonblokken voor gefrustreerde huisvaders.

    Login om te reageren
  12. Bertus zegt

    11 april 2008 om 11:30

    SUV’s zuigen, ook de “kleintjes”, en zeker deze die er uit ziet of alle restanten uit de voorraadrekken van VW, Subaru en Kia/Hyundai in deblender gefl*kkerd zijn.

    Drie keer niks, zal ook nooit een klasieker worden, weg ermee.

    Login om te reageren
  13. majinstar zegt

    11 april 2008 om 11:32

    Ik vind ze leuk om te zien, maar om er zelf in te rijden vind ik veel minder. Ik zou me dan niet als een SUV rijder betitelen, dan spaar ik toch liever ff door voor een 1ste versie ( X5, ML, Q7 etc .. ).

    Login om te reageren
  14. tss68nl zegt

    11 april 2008 om 11:59

    @W!d

    Omdat de 2.0 tfsi veel meer ‘body’ in de koppel/pk grafiek heeft dan de 1.4 tsi. Topvermogen mag dan wel gelijk zijn, maar de 1.4 tsi geeft echt niet genoeg vermogen onder de 5000 toeren.

    Zo zie je maar weer dat vermogen niets zegt over de prestaties van een motor. Ik heb zelf die 1.4 tsi gereden in een golf, maar prefereer toch echt een 2.0 diesel boven dat ding, misschien zelfs wel een 1.9 diesel. 2.0 tfsi is een heel ander verhaal….da’s een geweldige motor.

    Login om te reageren
  15. nic zegt

    11 april 2008 om 12:11

    ik zal toch maar wachten op de nieuwe kuga die ziet er veeeel mooier uit en is bovendien veel beter.

    Login om te reageren
  16. AppieFlappie zegt

    11 april 2008 om 12:28

    @nic

    Oh wat een overtuigende argumentatie gaaaaaaaaap

    Login om te reageren
  17. Jesper zegt

    11 april 2008 om 14:18

    @ nic: dat eerste is een kwestie van smaak, daar kan ik niet over oordelen, maar kun je ons ook vertellen waarom die beter is? en waar je die info vandaan hebt? dat willen wij als autofanaten allemaal graag weten! :)

    Login om te reageren
  18. Tom# zegt

    11 april 2008 om 14:20

    Lijkt wel op de Qashqai…, dat ding valt ook niet aan te slepen.
    Mooi voor VW dat ze de productie op kunnen schroeven. Bij Nissan zitten ze al bijna aan de max.

    Login om te reageren
  19. Alain zegt

    11 april 2008 om 14:29

    Geef mij maar de nieuwe Scirocco : zal lang niet zo zwaar wegen en véééél prettiger rijden zijn !

    Login om te reageren
  20. bmw zegt

    11 april 2008 om 15:30

    Het weinig karakter dat de Touareg heeft, heeft deze niet. In het echt ziet het er echt helemaal niet indrukwekkend of niet uit. En hij ziet er ook niet echt SUV uit in het echt. Conclusie: een middenmoter die verdwijnt in het decor. Vandaar dat je hem niet ziet.

    Login om te reageren
  21. bmw zegt

    11 april 2008 om 15:31

    Wow taalfouten:

    Het weinige karakter dat de Touareg heeft, heeft deze niet. In het echt ziet hij er echt helemaal niet indrukwekkend of niet nieuw uit. En hij ziet er ook niet echt SUV uit in het echt. Conclusie: een middenmoter die verdwijnt in het decor. Vandaar dat je hem niet ziet.

    Login om te reageren
  22. nic zegt

    11 april 2008 om 16:24

    @jesper

    de vertaling mag je zelf doen he
    http://www.autobild.de/artikel/test-ford-kuga_vw-tiguan_668694.html

    Login om te reageren
  23. Volante zegt

    12 april 2008 om 08:58

    De onze is al sinds januari besteld en we krijgen hem eind juni begin juli. Ik hoop dat ie nu eerder komt.

    Login om te reageren
  24. Pieter-Jan zegt

    12 april 2008 om 12:57

    Ik heb er één gezien, en was niet onder de indruk, terwijl ik er op foto’s wel nog potentieel in zag.

    Ik dacht eerst, wat voor Chinese brol rijdt daar nu aan 90 per uur op het eerste rijvak.

    Login om te reageren
  25. Tombnolz zegt

    13 april 2008 om 12:48

    Goh, ik heb er al talloze gespot. Een dorpgenoot heeft een witte op de oprit staan. Mij doet het echt niets, die Tiguan is erg “willen maar niet kunnen”, maar storend lelijk vind ik ‘m niet, die rol is weggelegd voor de Kia Sportage & de SsangYong Kyron.

    Mij best dat ze de productie opdrijven, goed voor de werkgelegenheid en wie wacht graag een jaar op z’n nieuwe kar?

    Login om te reageren
  26. Mo zegt

    21 mei 2008 om 03:27

    Ik zag er vandaag nog één maar ik vind ze iets TE klein.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North