• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volkswagens nutteloze feitje #111.111.111

Auteur: Sammie, gepost 22 december 2010 om 21:11 – 49 Reacties

Volkswagen nr. 111.111.111 rolt van de band


We schrijven woensdag 22 december 2010. Volkwagen heeft de arbeiders van de fabriek in Golfsburg Wolfsburg getrakteerd op Apfel Strudel en würst. Want een nieuwe mijlpaal is bereikt. Reden voor Volkswagen om alle registers uit de kast de kast te trekken. Weet jij het al?

Ook in Duitsland zijn ze blijkbaar gek op carnaval (nee, niet die Carnival). Met zoveel 1’tjes in één getal kan je je geluk niet op. De persafdeling is er meteen opgedoken en heeft met veel trommelgeroffel laten weten dat er sinds de oprichting van het merk officieel 111.111.111 Volkswagens van de band zijn gerold.

Het betreffende exemplaar is een donkerblauwe Golf GTI. Dat is toch een mooie ode aan de Golf I die pas na 35 jaar, begin 2009, uit productie is gegaan.

De top 4 van meest geproduceerde Volkswagen modellen:

1. Golf – 28 miljoen
2. Kever – 21,5 miljoen
3. Passat – 17,5 miljoen
4. Polo – 11,5 miljoen

Om het magistreuze getal in perspectief te plaatsen: hoeveel auto’s denk je dat Toyota in haar bestaan al van de band heeft laten rollen?

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
    Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
  • Volkswagen Golf 8 R rijtest video
  • Video: politie Limburg stopt gestolen Volkswagen Golf
    Video: politie Twente stopt gestolen Volkswagen Golf
  • Golf 8 infotainment
    Volkswagen pakt grootste nadeel Golf 8 grondig aan

Nieuwste artikelen

  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
FacebookTweetPinLinkedIn

fabriek, golf, gti, Marketinggezeik-en-gebakken-pr, record, Volkswagen

Vorig bericht: « Hoeveel trekkracht heeft een Q7?
Volgend bericht: Saab stopt met ontwikkeling versnellingsbakken »

Lees Interacties

Reacties

  1. jeroen zegt

    22 december 2010 om 21:16

    222.222.222 ?

    Login om te reageren
  2. jeroen zegt

    22 december 2010 om 21:16

    of nee 123.456.789

    Login om te reageren
  3. realcar zegt

    22 december 2010 om 21:18

    Ja, aandacht van de media = gratis reclame = gelukt in dit geval

    Login om te reageren
    • pedro zegt

      23 december 2010 om 01:45

      @realcar: helemaal mee eens , dit kutmerk doet echt alles voor OVERAL gezien te worden

      Login om te reageren
  4. the-budel-guy zegt

    22 december 2010 om 21:19

    weer een lekkere smaakloze kop is het.

    Als het van BMW was stond er 111.111.111 geweldige drift wagens gemaakt.

    jullie kiezen weer lekker een kant.

    maarja het heet niet voor niks autoBLOG

    Login om te reageren
    • BmwMPower zegt

      22 december 2010 om 21:25

      @the-budel-guy: 111.111.111 nutteloze opmerkingen van the budel guy…

      Login om te reageren
  5. integralechubasco zegt

    22 december 2010 om 21:35

    dat maakt het nog geen goede auto…

    Login om te reageren
  6. vw freak zegt

    22 december 2010 om 21:36

    Oprichter Adolf h. leeft nog. Foto 5de van links.

    Login om te reageren
    • clubbtraxx zegt

      22 december 2010 om 21:42

      @vw freak: LOL

      Inderdaad, die lijkt goed :-)

      Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      22 december 2010 om 22:34

      @vw freak: Inderdaad… creepy.. is dit nou ook een subliminale boodschap? ;)

      Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      22 december 2010 om 23:09

      @vw freak: Nu je het zegt! En met een naam als de jouwe moet je het wel weten :P

      Login om te reageren
    • DD zegt

      23 december 2010 om 00:14

      @vw freak: NICE geen subliminale boodschap maar gewoon een directe

      Login om te reageren
  7. jip zegt

    22 december 2010 om 21:38

    Vast dikke bullshit dat juist zo’n auto hun 111111111111111111111ste is. Eigenlijk was het vast een passat 2.0 TDI.

    Login om te reageren
    • York zegt

      22 december 2010 om 21:53

      @jip: Nee.. Een Passat 1.6 Bluemotion.. SPANNEEEND

      Login om te reageren
  8. clubbtraxx zegt

    22 december 2010 om 21:41

    Nou? Hoeveel toyota’s dan???

    Stiekum denk ik een stuk meer, maar heb geen idee hoeveel.

    Login om te reageren
  9. mylvan zegt

    22 december 2010 om 22:06

    250 miljoen Toyota’s ofzo??

    Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      22 december 2010 om 22:12

      @mylvan: Vanaf 1936 tot en met 2009 heeft Toyota 219.959.814 auto’s geproduceerd….. dus kdf heeft nog ff te gaan voordat ze zover zijn ;) (Tegen die tijd is toch de brandstof op).

      Login om te reageren
      • de sjonnies zegt

        23 december 2010 om 08:54

        @406_v6:
        KdF :D

        Login om te reageren
  10. Citrofiel zegt

    22 december 2010 om 22:10

    Wat superleukgaaf. En die GTI schenken we dan aan een carnavalsvereniging?

    Ehm, gokje, 180 miljoen Toyota’s dan?

    Login om te reageren
  11. jip zegt

    22 december 2010 om 22:22

    Ik vind het eerder gepast om te gaan rouwen als er een bepaald aantal Toyota’s is gebouwd. Saaie auto’s zijn het.

    Login om te reageren
    • Atenza zegt

      22 december 2010 om 22:33

      @jip: nee de gemiddelde VW is natuurlijk retespannend..

      Login om te reageren
      • jip zegt

        22 december 2010 om 22:44

        @Atenza: Nee maar ze hebben nog wel een redelijk aantal spannende auto’s. Gemiddeld zijn ze niet spannend nee. Maar op dit moment wordt er geen enkele spannende toyota gebouwd.

        Login om te reageren
        • Atenza zegt

          22 december 2010 om 22:58

          @jip: Ik vind Toyota ook niks meer, vind ze bijna allemaal vooral banaal vormgegeven. Alleen de Prius is er flink op vooruit gegaan. Maar vind belangrijkste dat je volume modellen een beetje leuk zijn. Coupe’s en cabrio’s verkopen toch meestal niet zoveel en de markt vraagt om behoudende auto’s gezien de verkoopcijfers van VW, Toyota, Audi, Skoda en voorheen Opel

          Login om te reageren
        • Freewarefreak zegt

          22 december 2010 om 23:10

          @jip: True.. ze moeten maar eens rap opschieten met die FT-86.. dat duurt mij al veel te lang..

          Login om te reageren
  12. Freewarefreak zegt

    22 december 2010 om 22:32

    Zo.. dat zijn er inderdaad heel wat.. honderdelf miljoen.. en een beetje… damn.. hoeveel zouden er wereldwijd nog van bestaan?

    Hoeveel Toyota er heeft gemaakt? Geen idee, denk een stuk meer.. Toyota bouwt ongeveer 5,5 miljoen auto’s per jaar.. dus.. ja.. ik zou zeggen ADBR kom er maar in! (Autoblog Database Robbie)

    Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      22 december 2010 om 23:16

      @Freewarefreak: Lees mij comment op Mylvan… net geen 220 miljoen toyotas tot eind 2009 (sinds 1936).

      Login om te reageren
  13. Atenza zegt

    22 december 2010 om 22:32

    Wie is sammie? Zeker aangenomen omdat ie net als de rest geilt op Duitse auto’s? Zoveelste VW scheet die weer geplaatst moet worden

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      22 december 2010 om 22:37

      @Atenza: Daar zijn ze zelf volledig van op de hoogte hoor.. het topic heet dan ook “nutteloos feitje..” ;)

      Login om te reageren
  14. slak zegt

    22 december 2010 om 22:36

    sow, lekker exclusief zo’n nazibak

    Login om te reageren
  15. dylan zegt

    22 december 2010 om 22:49

    nee maar hoe vaak hoor je dat een toyota terug moet voor een terug roep actie en hoe vaak hoor je dat een volkswagen terug moet..

    en daarbij komt ook nog dat ik toyota maar lelijke auto’s heeft.

    Login om te reageren
    • Atenza zegt

      22 december 2010 om 22:51

      @dylan: omdat de pers zeer selectief is. Daarbij kan je beter terugroepacties hebben dan problemen waar je zelf maar achter moet komen..

      Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      22 december 2010 om 22:53

      @dylan: Dylan.. VW’s moeten net zo vaak terug hoor.. alleen VW houd daar zijn kop over dicht.. je weet wel iets met doofpot en zo.. lees dit topic nog eens..

      http://www.autoblog.nl/archive/2010/12/20/recordaantal-terugroepacties-in-2010

      Login om te reageren
      • piet zegt

        22 december 2010 om 23:21

        @Freewarefreak: VW laat het wel merken, maar schreeuwt het niet over de daken…

        Login om te reageren
      • de sjonnies zegt

        23 december 2010 om 08:51

        @Freewarefreak:
        Koop een Caddy en na de ton kilometers kun je aan de bak!
        En dat terwijl de Partnertjes 1.6 HDI probleemloos 3 ton lopen

        Login om te reageren
  16. dylan zegt

    22 december 2010 om 22:49

    *heeft = vind

    Login om te reageren
  17. mashell zegt

    22 december 2010 om 23:46

    Wie bestelt er nou een donkerblauwe GTI? Dat is geen saaie auto en moet dus ook geen saaie kleur. Zal wel een “undercover” politie wagentje worden.

    Login om te reageren
  18. Jimmie zegt

    22 december 2010 om 23:55

    Wat mij altijd opvalt is dat bij zoveelste-verkocht-artikelen dat het altijd de duurste uitvoering van een model is.

    Login om te reageren
    • Gregorius zegt

      23 december 2010 om 08:41

      @Jimmie: kleine kans dat dit echte de 11111111111ste was; de golf GTI is gewoon een verwijzing naar de historie. Allemaal in scene gezet!

      Login om te reageren
  19. jeanclaude zegt

    23 december 2010 om 01:15

    voor de mensen die zeiken over hoe het nou een gti kon zijn, er bestaat ook nog een R hoor als ze parade wilden lopen hadden ze die er wel neergezet

    Login om te reageren
  20. KaCh1ng zegt

    23 december 2010 om 08:10

    VW = #1

    Login om te reageren
  21. de sjonnies zegt

    23 december 2010 om 08:49

    Fantastisch, geweldig, voor die ‘noeste’ arbeidertjes die wel een hele zware werkweek hebben van 28 uur.

    Ze verdienen nu een welverdiende vakantie, op kosten van de zaak.

    Login om te reageren
  22. Dennis zegt

    23 december 2010 om 09:08

    @KaChing:
    VW is inderdaad nummer 1. Nummer 1 in te duur zijn en een waardeloze kwaliteit voor het geld wat je ervoor moet betalen.

    Login om te reageren
  23. Henkie! zegt

    23 december 2010 om 09:18

    VAG = #1 in het bewijzen dat je met agressieve marketing zelfs stront kan verkopen.

    Login om te reageren
  24. Martin zegt

    23 december 2010 om 11:54

    Toyota misschien 222.222.222 – 111.111.111.111 van terugroepacties

    Login om te reageren
    • Henkie! zegt

      23 december 2010 om 14:40

      @Martin: Gelukkig doet Toyota er wat aan wanneer er wat stuk gaat en steken ze niet onder stoelen of banken dat het stuk gegaan is. Bij VAG hoddelen ze gewoon verder.

      Login om te reageren
  25. Citrofiel zegt

    23 december 2010 om 12:01

    @Sammie: We wachten nog steeds op het verlossende antwoord, voordat dit artikel in de stoffige krochten van autoblog verdwijnt. Hoeveel auto’s heeft Toyota nou gebouwd?

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      23 december 2010 om 12:23

      @Citrofiel: Zie de comment aan mij: “..@Freewarefreak: Lees mij comment op Mylvan… net geen 220 miljoen toyotas tot eind 2009 (sinds 1936)..”

      Dus ik schat nu een dikke 225 miljoen.

      Login om te reageren
      • Citrofiel zegt

        23 december 2010 om 14:40

        @Freewarefreak: Bedankt, ik had er overheen gekeken.

        Login om te reageren
  26. ds3lover zegt

    23 december 2010 om 16:05

    en hoeveel citroëns zijn er nu gebouwd? :P

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North