• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volvo Air Motion: de ultieme muesli-auto

Auteur: sir_smokalot, gepost 17 november 2010 om 15:38 – 30 Reacties

Volvo_Air_Motion
Voor dezelfde designwedstrijd als waarvoor de Mercedes Biome is ontworpen, doet Volvo haar duit in het zakje.

De Air Motion is opgetrokken uit koolstofvezel, maar het leukste onderdeel is de aandrijving: hij maakt hiervoor namelijk gebruik van lucht. Omdat de motoren tijdens belasting afkoelen in plaats van warmer worden (zoals bij een traditionele verbrandingsmotor) zijn er geen koelsystemen nodig. Aangezien het hier om een designwedstrijd zijn de Zweden zuinig met het verstrekken van details over het concept. Je moet het natuurlijk ook als stylingsoefening zien, en niet als iets wat serieus in productie zou kunnen gaan.

Geheel volgens de regels weegt de Air Motion iets minder dan 1000 pond (454 kg). Op de LA Autoshow zal er een 1:4 schaalmodel van de Volvo te zien zijn. Welke vinden jullie mooier, deze of de Mercedes?

Ook interessant!

  • Google Auto werkt briljant in een Volvo
    Google Auto werkt briljant in een Volvo
  • Mijn Auto: Volvo S60 T5 (374 pk) van Matthijs
    Mijn Auto: Volvo S60 T5 (374 pk) van Matthijs
  • Zo gaat de nieuwe generatie Volvo's eruitzien
  • Ja hoor, daar is ie: de vliegende auto
    Ja hoor, daar is ie: de vliegende auto

Nieuwste artikelen

  • Grijp de duurste Alpina BMW Z8 met BBQ smaak, op Marktplaats
  • Kwalificatie F1 Emilia-Romagna: opnieuw Max versus McLaren?
  • Hyundai sorteert voor op terugkeer naar Rusland
  • Max Verstappen eist absolute vrijheid: “Anders zoeken ze het maar uit”
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, la-design-challenge, muesli-autos, Volvo

Vorig bericht: « ‘Infiniti werkt aan driedeurs hatchback’
Volgend bericht: Gespot: Vorige week »

Lees Interacties

Reacties

  1. florisw zegt

    17 november 2010 om 15:39

    Dat gewicht is wel geniaal. Denk alleen dat ie niet zoveel vermogen heeft.

    Login om te reageren
  2. boer zegt

    17 november 2010 om 15:42

    staan de stoelen achterin nu achterstevoren?

    Login om te reageren
    • xPendek zegt

      17 november 2010 om 15:44

      @boer: Yes

      Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      17 november 2010 om 15:45

      @boer: Zo te zien wel. Het is dat de verlichting voor en achter andere kleuren heeft, anders zou je haast niet zien wat voor en achter is.

      Login om te reageren
    • Barryyy zegt

      17 november 2010 om 15:46

      @boer:
      Ja, die mercedes biome had ook 1 stoel achterstevoren volgens mij. Het “skelet” hiervan was te zien in dat topic.
      Ik kan het ook mis hebben.

      Login om te reageren
  3. bakkerst zegt

    17 november 2010 om 15:44

    Het komt niet vaak voor, maar ik ga toch voor de Mercedes kiezen. Nu maar hopen dat iedereen heeft opgelet tijdens de vorige concept post, dan hoef ik mn preek niet opnieuw te houden..

    Login om te reageren
  4. Barryyy zegt

    17 november 2010 om 15:45

    Qua uiterlijk vind ik hem meer geslaagd als de mercedes, dat is een kwestie van smaak. Maar ik snap de werking van de aandrijving niet? Lucht, ja leuk, werkt ie met windmolens in zijn systeem?

    Login om te reageren
  5. towi zegt

    17 november 2010 om 15:48

    wat een onzinnig gebeure dit… ontwerpen maken en ideeen bedenken die niet haalbaar/realistisch/partisch of wat dan ook zijn.

    Login om te reageren
    • Piebe Post zegt

      17 november 2010 om 16:42

      @towi: Verklaar je nader…

      Login om te reageren
  6. rikkon zegt

    17 november 2010 om 15:49

    Met Belgische luchtdrukpower(?) http://www.autoblog.nl/archive/2007/06/29/auto-op-lucht en Sbarro-wieltjes (?)!
    Al is het allemaal oude techniek toch een mooi vernieuwend concept.

    Login om te reageren
  7. Svenska Aeroplan AB zegt

    17 november 2010 om 15:50

    @ Bakkerst: wat zei je dan precies?
    ;)

    OT: zoveelste computer-tekeningetje zonder enige realiteitszin…

    Login om te reageren
    • bakkerst zegt

      17 november 2010 om 16:16

      @Svenska Aeroplan AB:

      zucht… ;)

      gaattie dan weer:
      (copy paste van gisteren)
      ik begin me toch af te vragen of de gemiddelde bezoeker nog de moeite neemt om een artikel te lezen, of ander mans reacties eens tot zich te nemen. Alvorens loesoe te gaan op het toetsenbord. ONTWERPWEDSTRIJD, STUDIEmodel, CONCEPT, zeggen die woorden jullie iets? Dat betekend dat dit model NIET volgend jaar in productie gaat. Dat is de definitie van een CONCEPT.

      ( http://nl.wikipedia.org/wiki/Concept_%28filosofie%29 )

      dit is bedoeld als verkenning, van materialen, vormen, techniek, aandrijving, sturing, behoeften etc. etc. Vroeger werden er nog echte concept auto’s gebouwd, auto’s waarvan het überhaupt niet zeker was of zelfs maar een enkel element het productie stadium zou halen. Tegenwoordig is men gewend het woord “concept” te associëren met de opvolger van een bestaand model dat volgend jaar uit roulatie gaat. Dat is niet de definitie van “conceptauto”..

      Wat een stomme vragen en opmerkingen over aandrijving, prestaties, “hoe gaattie sturen.?!?@/1?” daar zijn ze niet eens mee bezig geweest, en dat hoeft ook niet.

      Waardeer dit stukje beeldhouwen en probeer het zo te benaderen. Een stuk kunst waarin gezocht wordt naar een toekomst visie.

      Login om te reageren
      • Barryyy zegt

        17 november 2010 om 16:54

        @bakkerst:
        Klopt jou verhaal wel: “dit is bedoeld als verkenning, van materialen, vormen, techniek, aandrijving, sturing, behoeften” Dus ze kijken ook naar een verbetering in sturen en wegligging enzovoort en dan daarna zeg je: “Wat een stomme vragen en opmerkingen over aandrijving, prestaties, “hoe gaattie sturen.?!?@/1?” daar zijn ze niet eens mee bezig geweest” Dat klopt niet echt samen.

        Login om te reageren
  8. Hupke zegt

    17 november 2010 om 15:50

    Zeker zo interresant als de mercedes en ziet er iets meer een hebbeding uit. Lekker stijlvol om in je garage/living te zetten.

    Login om te reageren
  9. Svenska Aeroplan AB zegt

    17 november 2010 om 15:51

    @ rikkon: inderdaad oude techniek zeg… Elke auto rijdt toch op lucht tegenwoordig???

    Login om te reageren
    • rikkon zegt

      17 november 2010 om 18:06

      @Svenska Aeroplan AB: Oude techniek als in bekende techniek / geen nieuwe vinding, niet als in achterhaald / uitgekauwd.

      Login om te reageren
  10. rob1 zegt

    17 november 2010 om 15:53

    en weer een Concept dat er nooit komt

    Login om te reageren
  11. bpc zegt

    17 november 2010 om 16:11

    eigelijk raar weegt maaar 50 kg minder dan een atom maar kan waarschijnlijk veel minder vermogen aan

    Login om te reageren
  12. BaySideBlueBoy zegt

    17 november 2010 om 16:15

    http://www.autoblog.com/photos/2010-la-auto-show-design-challenge-entries/

    Hier staan alle deelnemers van de LA Auto Show Design Challenge.

    Mijn favoriet…

    Login om te reageren
  13. Apache zegt

    17 november 2010 om 16:19

    Ooohh eenuuuugg!…

    Ik ben erg op Volvo gesteld, maar ik zeg toch: Biome.

    BTW dit wordt nooit een echte Volvo: Volvo wilt tegen 2020 geen doden meer in nieuwe Volvo’s en dit open ding weegt 454 kg. Niet veilig.

    Login om te reageren
  14. Piebe Post zegt

    17 november 2010 om 16:43

    Ik moet er erg aan wennen, kiezen tussen een Mercedes of een Volvo en dan voor de Mercedes kiezen. Maar ik kan er nu niet omheen.

    Login om te reageren
  15. Laurens zegt

    17 november 2010 om 16:45

    Auto’s kunnen weer echt licht worden als de botseisen teruggeschroefd worden. Dat kan, als de dingen niet meer ergens tegenaan botsen. Dat kan, als de aanwezige domoor het niet meer voor het zeggen heeft. Die is vooral dom door testosteron…

    Login om te reageren
  16. mark zegt

    17 november 2010 om 16:51

    poe en dit is een volvo

    Login om te reageren
  17. veedub zegt

    17 november 2010 om 17:18

    Hopelijk komt hij ooit uit , zodat we crash testen kunnen doen of die volvo wel stevig genoeg is
    Will it Blend?
    Veedub

    Login om te reageren
  18. Belg zegt

    17 november 2010 om 18:19

    Ik kies voor de Volvo ik heb het wel voor concepts die streven naar puur en essentie.
    En stevigheid kan men ook bekomen door structuur. Fuell economy through weight vind ik een mooie doelstelling.

    Login om te reageren
  19. Volvo940polar zegt

    17 november 2010 om 20:01

    slimme techniek maar dat uiterlijk kan mij niet bekoren.

    Login om te reageren
  20. john zegt

    17 november 2010 om 20:40

    Die 3.0 hotrod van Volvo dan maar.

    Login om te reageren
  21. Cantago zegt

    17 november 2010 om 22:16

    Dit is echt helemaal niks! Die Mercedes lijkt (extreem veel?) op de Audi RSQ uit I, Robot, en dat ziet er super uit. Goed gejat is toch beter dan slecht verzonnen, sorry Volvo;)

    Login om te reageren
  22. koekepan zegt

    18 november 2010 om 19:04

    deze vind ik veel mooier dat de BIOME!

    Login om te reageren
  23. Mellie zegt

    18 november 2010 om 22:43

    Ik gat toch voor de mercedes ondanks dat ik dit een heel geslaagd ontwerp vind.Het lijkt eigelijk wel meer op een kart,ik zou het natuurlijk wel leuk vinden om te hebben natuurlijk gwn om een beetje mee rond te rijden

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North