• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volvo C30 Estate aka V30 klaar over een jaar [surprise]

Auteur: Alwood, gepost 3 mei 2011 om 18:30 – 50 Reacties

Dit wordt de Volvo V30


Hij valt misschien niet direct in de categorie liefhebbersauto’s, saai is de C30 evenmin. Toch is Volvo bij dit model in gebreke gebleven. Als ik een stuiver had gehad, iedere keer dat ik iemand om een vijfdeurs had horen zeuren (jeweet). Die komt er dus eindelijk, in 2012! Exit V50, enter V30. Voor iedereen die de ‘jammie’ nieuwe V60 wel heel mooi, maar net wat groot vindt.

Het lekken van productplanningen is in tegenwoordig. Hartstikke mooi, hebben wij weer stof tot nadenken. Rondom een grotere uitvoering van de Volvo C30 was het al even stil, hij komt toch.

De Volvo V30 neemt ronde de zomer van 2012 het stokje over van de Volvo V50. Soort van. De V30 wordt een slag kleiner, mensen die graag groter zitten kunnen nog altijd voor een V60 kiezen. Van die V60 neemt de Volvo V30 als het goed is een paar belangrijke stijlkenmerken over. Het kekke maar weinig praktische achterklepje op de C30 vervangt Volvo door een volwaardig exemplaar a la V60. De Volvo V30 krijgt dus ook 4 volwaardige portieren. De auto bouwt Volvo op hetzelfde platform als de huidige C70, een gereviseerd C30/S40/V50 platform. Blauwdrukken ooit bij Ford gepikt.

Door het iets bescheidener formaat zal er ook een vriendelijker prijskaartje aan de nieuwe Estate hangen. Die combinatie moet volgens Volvo goed zijn voor flink wat extra verkopen. Het dubbele van wat ze op dit moment aan V50’s schuiven. Met genoeg hybride/14% bijtellers voorspel ik een rooskleurige toekomst.

Ook interessant!

  • Dit is de dikste Volvo C30 van Marktplaats
  • duurste Volvo C30
    De duurste Volvo C30 van Nederland is lekker dik
  • Volvo C40 Recharge rijtest
    Volvo C40 Recharge rijtest
  • Minimale facelift Volvo XC60
    Dit kost de vernieuwde Volvo XC60

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

c30, Volvo

Vorig bericht: « Autoblog video: Ferrari 458 vs Mercedes SLS!
Volgend bericht: Unieke BMW Nazca C2 Concept te koop voor €725.000,- »

Lees Interacties

Reacties

  1. the-budel-guy zegt

    3 mei 2011 om 18:36

    beetje onodige auto maak er dan een sportback van zo als audi met de A3 en bmw met de 1 serie

    Login om te reageren
    • majinstar zegt

      3 mei 2011 om 19:03

      @the-budel-guy:

      Waarom onnodig. Met dit model krijg je straks geen verwijten als ‘copycat’ van de Audi sportback of de 1 coupé. Nee dit is gewoon volvo one of a kind. Uiteindelijk zal de inhoud en laadruimte bepalen of hij zijn naam eer aan doet of niet en of het aantrekkelijk genoeg is voor de leaserijders.

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        3 mei 2011 om 19:35

        @majinstar: Hmm, weet niet. Ik vrees dat de stap tussen V30 en V60 dan wel wat groot wordt.

        Dus misschien kunnen ze een V30 & V40 bouwen. V30 een vijfdeurs, dus idd zoals 1er en A3, V40 als echte station, met deftige koffer. Uiteindelijk kunnen die (met de C30 erbij) drie modellen veel onderdelen delen, dus financieel haalbaar…

        Login om te reageren
      • the-budel-guy zegt

        4 mei 2011 om 00:08

        @majinstar: ik personlijk denk dat dit een golf variant verhaal wordt een best mooie auto die je heel weinig gaat zien omdat de grotere modelen niet heel veel duurder zijn.

        Login om te reageren
    • Alwood zegt

      3 mei 2011 om 19:11

      @the-budel-guy: dat slaat als koek op dirk… zie ook reactie majinstar. Als de V50 wegvalt al helemaal, natuurlijk hebben ze dan een andere kleinere, goedkopere station nodig. En namaken wat de concurrentie al heeft is wel heel makkelijk. Als je iets beters bedenkt dan de concurrentie te bieden heeft kan je veel meer winnen.

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        3 mei 2011 om 19:38

        @Alwood: Iets beters? Er bestaat al tal van kleine stations, en zo succesvol zijn ze nu ook weer niet. Misschien dat het dat bij Volvo wel wordt, maar dan vooral door de naam…

        Login om te reageren
        • Ram-G-maN zegt

          3 mei 2011 om 19:58

          @Esprit_de_Flandre: Ik kom niet verder dan de Škoda Fabia Combi. Wellicht dat jij me kan aanvullen.

          Login om te reageren
          • rfw1994 zegt

            3 mei 2011 om 20:16

            @AutomotiveDesigner: Renault Clio Station, Seat Ibiza station (die is redelijk populier, k zie ze vaak rondrijden.)

            Login om te reageren
          • Esprit_de_Flandre zegt

            3 mei 2011 om 21:48

            @AutomotiveDesigner: Wat @rfw1994, plus 206 en 207 station, Polo vroeger en waarschijnlijk binnenkort weer, en waarschijnlijk nog een paar waar ik nu niet direct op kom…

            Login om te reageren
            • Volvo940polar zegt

              3 mei 2011 om 22:58

              @Esprit_de_Flandre: Volvo staat wel een klasse of wat hoger (qua prijs alleen al)

              Login om te reageren
    • barney zegt

      3 mei 2011 om 19:48

      @the-budel-guy: Een Audi-man die vindt dat Volvo “onnodige” modellen lanceert. Och, iets met een splinter, een balk en een oog…

      Login om te reageren
  2. As_long_as_it_is_fast zegt

    3 mei 2011 om 18:37

    Als de achterklep van de C30 wordt vervangen door die van een V60, is het dan geen 5-deurs ipv een 4-deurs?
    Voor de rest vind ik de C30 erg leuk en lijkt het me geen slecht plan om daar een break van te maken. De C70 is nog steeds de topper bij volvo, vind ik.

    Login om te reageren
    • Donstil zegt

      3 mei 2011 om 19:47

      @As_long_as_it_is_fast: Maar de cijfers vinden iets anders ;)

      Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      3 mei 2011 om 20:14

      @As_long_as_it_is_fast:

      ??

      C30 heeft maar 2 deuren + jouw nieuwe klep is bij nog steeds maar 3.

      Login om te reageren
      • As_long_as_it_is_fast zegt

        4 mei 2011 om 16:34

        @jack_abarth: Ja ik heb achteraf beseft dat het een leesfout was. Met te lezen over 4volwaardige portieren dacht ik dat ze de kofferklep vergeten waren en dat het dus 5 portieren moest zijn.

        Login om te reageren
  3. Gideon zegt

    3 mei 2011 om 18:45

    “Voor wie de V60 te groot vindt.” Excuse me?

    Login om te reageren
    • Volvo940polar zegt

      3 mei 2011 om 23:23

      @Gideon: stap eens in een XC90 ……

      Login om te reageren
  4. ferrarikiller09 zegt

    3 mei 2011 om 18:52

    Jullie hebben dit wel laten zien maar niet over de hybrid v60
    die al op hun site staat!?:S

    Login om te reageren
    • Alwood zegt

      3 mei 2011 om 19:05

      @ferrarikiller09: scuze me? http://www.autoblog.nl/archive/tag/v60+hybride

      Login om te reageren
      • ferrarikiller09 zegt

        3 mei 2011 om 21:09

        @Alwood:
        http://www.volvocars.com/nl/campaigns/hybrid/Pages/default.aspx

        Login om te reageren
  5. Pixed zegt

    3 mei 2011 om 19:20

    Nog een Chinois erbij.

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      3 mei 2011 om 19:39

      @Pixed: Wat een intelligente opmerking…

      Login om te reageren
      • Pixed zegt

        3 mei 2011 om 19:48

        @Esprit_de_Flandre: Oei, een (wannabe) Volvo-eigenaar met lange tenen? Het feit dat je¨reageert op mijn reactie zegt meer over u dan over mij.

        Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          3 mei 2011 om 21:12

          @Pixed: Nope, noch eigenaar, noch wannabe, noch lange tenen. Het is gewoon een te oude grap, en als grap is ie nooit grappig geweest. De Chinezen hebben zich eigenhandig zoveel mogelijk het zwijgen opgelegd bij Volvo. Die mannekes zijn slim genoeg om ervoor te zorgen dat niemand ooit een Volvo “Chinois” kan noemen. En ik vind dat ze daarvoor erkenning verdienen. Nah!

          btw: een chinois is een vergiet :P

          Login om te reageren
  6. Laue zegt

    3 mei 2011 om 19:24

    Als de c30 4 deuren had gehad waren er ak veel meer van gekocht.

    Login om te reageren
    • Volvo940polar zegt

      3 mei 2011 om 22:32

      @Laue: nog meer???

      Login om te reageren
  7. paulusrx7 zegt

    3 mei 2011 om 19:49

    snap helemaal niks meer van het gamma van Volvo dacht dat de V60 de V70 zou vervangen blijkt dat je die gewoon nog te koop is wat een rotzooitje dat gamma, tijd om een beetje duidelijk te gaan maken in welke klasse welke auto zich bevind. wel mooie auto’s zeker die V60 echt een plaatje! wel tijd dat ze eens met iets vernieuwends komen

    Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      3 mei 2011 om 20:15

      @paulusrx7:

      Volgens mij zat het zo, maar weet het niet 100% zeker.

      C30 + S40 delen platform
      V50 + S60 delen platform
      V70 + S80 delen platform

      Login om te reageren
      • Alwood zegt

        3 mei 2011 om 20:48

        @jack_abarth: nope ;)
        C30, S40, V50, C70 delen platform
        C70 facelift heeft licht gewijzigd platform

        Vorige S60 deelde platform met vorige V70, XC90

        Huidige S60 deelt platform met
        V60, V70, S80, XC60, XC70

        Login om te reageren
        • Volvo940polar zegt

          3 mei 2011 om 22:28

          @Alwood: ter informatie : de S80 deelde het platvorm met de Xc90 , niet de S60 ;-)

          Login om te reageren
          • Alwood zegt

            3 mei 2011 om 22:37

            @Volvo940polar: dat is de eerste generatie s80. Huidige generatie s80 deelt met s60/v60/v70 etc.

            Login om te reageren
            • mashell zegt

              3 mei 2011 om 22:54

              @Alwood: Ford Mondeo, LR Freelander, EUCD. Goed platform.

              Login om te reageren
            • Volvo940polar zegt

              3 mei 2011 om 23:21

              @Alwood: bedoelde ik ook

              Login om te reageren
    • mashell zegt

      3 mei 2011 om 22:55

      @paulusrx7: de V60 is de 3 serie Touring concurrent, de V70 de 5 serie Touring concurrent simpel toch?

      Login om te reageren
  8. joostvanrb zegt

    3 mei 2011 om 21:06

    V60 te groot? Er is geen laadruimte, geen zitruimte achter en ik stoot bijna mij hoofd als ik in de passagiersstoel zit. Het blijft een mooie auto maar groot, nee.

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      3 mei 2011 om 21:14

      @joostvanrb: “Voor iedereen die de ‘jammie’ nieuwe V60 wel heel mooi maar net wat groot vindt.”

      Lees: “wat te duur vindt.”

      Login om te reageren
    • Volvo940polar zegt

      3 mei 2011 om 22:30

      @joostvanrb: één oplossing: ‘back to the 200/700/900 series’

      Dat waren pas onderscheidende volvo’s

      Login om te reageren
  9. mashell zegt

    3 mei 2011 om 23:02

    Samengevat. De S40 en V50 verdwijnen (die zijn ook al vrij oud) en er komt een nieuw model dat V30 heet en wat minder hoekig is dat de V50. Als dat maar niet een halfbakken stationwagen wordt als de A3 sportback. Die is vlees noch vis.
    Toch is de V50 best een bijzondere auto, kleiner dan zijn Focus 2 broertje, een tikkie duurder en toch goed verkocht.

    Login om te reageren
  10. Volvo940polar zegt

    3 mei 2011 om 23:20

    Toekomst idee: S60 cabrio “voor mensen die de C70 te klein vinden” ahum…

    XC90 krijgt waarschijnlijk geen opvolger

    And.

    Volvo Universe Concept (hopelijk) in productie

    Login om te reageren
  11. Atenza zegt

    3 mei 2011 om 23:59

    Eindelijk meer logica bij Volvo. Ik roep al jaren dat ze moesten komen met een S/V30, S60/V60 en S80/V70 (of V80). C, D en E segment zoals het hoort. S40/V50 zat tussen C en D

    Login om te reageren
    • Atenza zegt

      4 mei 2011 om 00:18

      @Atenza: C/V30 > A3, 1-serie
      S60/V60 > A4, 3-serie
      S80/V70 > A6, 5-serie
      .
      Zo moelijk is het niet mensen ;)

      Login om te reageren
  12. volvomaster zegt

    4 mei 2011 om 06:41

    yes.
    dat is hem

    VOLVO FOR LIFE

    Login om te reageren
  13. norge zegt

    4 mei 2011 om 06:57

    En als je het autootje oppakt en draait zie je aan de onderkant made in China staan?

    Login om te reageren
    • Alwood zegt

      4 mei 2011 om 08:57

      @norge: het werd al eerder genoemd, maar nee. De V30 zal ook in Gent gemaakt worden (net als C30) ;)

      Login om te reageren
  14. sjazz zegt

    4 mei 2011 om 13:14

    Let maar op nieuwe generatie volvo’s ziet er als volgt uit.

    30 serie: C30, S30, V30 en XC30 –> Premium C segment
    60 serie: C60, S60, V60 en XC60 –> Premium D segment
    90 serie: C90?, S90, V90 en XC90 –> Premium luxe segment (BMW5 serie etc)

    Login om te reageren
  15. Citrofiel zegt

    4 mei 2011 om 13:55

    Het zal wel de eerste variant van de opvolger van de C30 zijn? In 2012 is de C30 tenslotte ook al weer 6 jaar oud, vreemd moment om nog een nieuwe variant te introduceren.

    Login om te reageren
  16. forlife zegt

    4 mei 2011 om 14:48

    Citrofiel heeft hier een punt.
    V30 heeft ook geen enkele gelijkenis of enig verwantschap met deze 6jaat oude c30.
    En ze weten heus wel wat ze doen bij volvo.
    Let maar op.

    Login om te reageren
  17. Tommy2 zegt

    4 mei 2011 om 15:18

    De V50 is al krap van binnen, de V30 zal in de praktijk niet veel kleiner worden. Het ‘klinkt’ alleen kleiner (30<50).

    Login om te reageren
    • floryn zegt

      4 mei 2011 om 22:07

      @Tommy2: Zelfde platform :)

      Login om te reageren
  18. floryn zegt

    4 mei 2011 om 22:06

    Het lijkt me een prima zet. De V50 is in de huidige constellatie een geval vlees noch vis en heeft ook nooit echt grote waardering gekregen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North