
De R-Design uitvoering van de Volvo S60 en XC60, is oneerbiedig gezegd niet veel meer dan een pakket met wat extra opties. Nu heeft Volvo de S60 en XC60 R-Design ook daadwerkelijk meer vermogen gegeven.
Verwacht geen dramatische sprongen in het aantal werkpaarden. Het betreft hier de 3,0 liter grote T6 motor die momenteel iets meer dan 300 pk levert met 440 Nm koppel, maar vanaf ongeveer tweede helft van dit jaar 325 pk ophoest, goed voor 480 Nm koppel. Dankzij nieuwe kleppen en verminderde wrijving, verloopt volgens Volvo ook het schakelen sneller dan voorheen. Op die manier heb je in je S60/XC60 R-Design uitvoering net iets meer in de melk te brokkelen.
Leuk! Hier hoef je je echt niet in te schamen. Voor alle Volvo lovers is dit toch een mooie!
haaaaaaaaaah ^^ heerlijk
Die S60 is zo prachtig, ik werk in gent op het moment waar ze die bouwen, erg mooi zijn ze in “electric grey metalic”
Ziet er goed uit, afgezien van die spiegelkappen. Komt omdat Audi zulk soort kappen gebruik op de S en RS modellen. Vind het niet heel Volvo. En dat R-Design, is net zoiets als Audi’s S-Line denk ik?
Toch leuk, 325pk in een auto met wat ‘R-Design’ opsmuk. Niet alleen maar show, maar ook nog wat go.
Betekent dit dat Wouter zijn bruine S60 in gaat ruilen?
Cijfers klinken neit slecht, toch maar een keertje proefritje doen :)
Veel stijlvoller dan de zoveelste Audi A4. Ik zou het wel weten als ik het geld had.
Toch jammer dat het topmodel geen dikke 5-cilinder heeft, klinkt wel wat beter.
Eerste Volvo waarbij ik de reactie heb: Wauw :D Wel in sedan-versie dan hè! :)
Best lekker, nu dat woord design er nog af slopen en iets meer opties aanbieden zoals BMW Performance dat ook doet.
Nieuwe kleppen – sneller schakelen? Wat voor kleppen zijn dat?
Dat ze bij volvo afgestapt zijn van de R types is dus ook niet helemaal waar, want met die r-design s60 zetten ze er een neer die meer pk heeft dan de oude s60r. Die had 300pk en 400nm, maar zat wel sneller op de 100.
Zie vergelijking hierrr:
http://www.autowiki.nl/autovergelijker/#jaar_1=2011&merk_1=40&model_1=40%7CS60%2FV60&type_1=86220%7CS60%7C4%7Csd&motor_1=118524%7C3.0%20t6%7Cl%7Ca6&uitvoering_1=4133193&jaar_2=2006&merk_2=40&model_2=40%7CS60&type_2=85572%7CS60%7C4%7Csd&motor_2=116308%7C2.5t%7Cl%7C6&uitvoering_2=4058893&merk_3=1
lelijke auto imo
mooie auto imo
Wel leuk op de rai. Daar stond een s en een v60 die in 20% klasse valt met R design.. met de dubbele pijp en een diffuser en 20% bijtelling. Haha
@Kvgorp: Dat is dus niet leuk. Zou verboden moeten zijn.
@Kvgorp:
Voor de diffuser zou nog wat te zeggen zijn op een eco-model. Aerodynamica is de shit als je voor groen bent.
Maar dan maak je de aanname dat die diffuser ook echt werkt en niet gewoon optische troep is :)
ik vind de S60 met R-design de meest mooie van de 3
“Volvo S60 en XC60 R-Design nu ook meer pk’s”
Titel klopt eigenlijk niet.. het is gewoon de T6 uitvoering want bv een diesel kan je ook het R pakket nemen maar dan komt er niets van pk’s bij hoor..
Is echt een misleidende titel..
@Stino: voor autokenners moet je ook niet op AB zijn ;)
Stino, ben ik het mee eens!
Hoeveel van al die modellen zou in Nederland nu als T6 geleverd worden… Vreselijk weinig. Voor die paar liefhebbers is het leuk natuurlijk, maar de meeste S60/V60/XC60-kopers merken er niets van.
Is mooi, maar apart dat de V60 dat niet krijgt?
T6 rijden er niet zo veel van rond. Maar de niet-R-versie krijgt het extra vermogen echt niet?
Trouwens, die rode kleur staat deze auto echt wel, terwijl hij in een donkere kleur nu al gelijk een eenheidsworstuitstraling heeft, vind ik.
Nee dank u, niet voor mij.
Ik vind ‘m ronduit lelijk.
Sportief is ook onzin.
Ja, voor een Volvo ja.
Voor mij een 508 SW GT aub.
@ ahoera en consorten. Als jullie het beter weten, wat doe je dan op deze site. Ga lekker brommers kieken….