• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Volvo V60 D5 Twin Engine: dit gaat ‘ie kosten [7% bijtelling]

Auteur: Author, gepost 25 maart 2015 om 16:20 – 22 Reacties

Volvo V60 D5 Twin Engine


De Zweden hebben een prijskaartje aan hun nieuwe leasetopper gehangen.

Eerder berichtten we al over de V60 D5 Twin Engine, in feite het kleinere broertje van de welbekende D6 PHEV. De auto wordt als een speciale editie geïntroduceerd in een oplage van 200 stuks voor de Nederlandse markt. Deze Special Edition onderscheidt zich met de luxe ‘Summum’-aankleding, 19 inchers, zwarte delen op het exterieur, blond(?) leren bekleding en afwijkende stiksels en zwarte inleg in het interieur.

Update D6

Naast de introductie van de D5 Twin Engine is er ook nieuws te melden rondom de populaire D6 PHEV. Deze zal voortaan ook het label ‘Twin Engine’ krijgen, voor de gelegenheid krijgt de motor een bescheiden upgrade van 5 pk. Ook deze 7%-bijteller heeft AWD, de prijs blijft ongewijzigd op 59.995 euro.

Het prijsverschil tussen de D5 Special Edition en de D6 Momentum bedraagt met de introductie van eerstgenoemde precies 0 euro, maar daarbij moet wel worden benadrukt dat de D5 volgehangen is met opties in de vorm van het Summum-package.

Alle belangrijke specs van zowel de D5 als de D6 check je in het overzicht hieronder.

Volvo V60 D5 Twin Engine specs

Ook interessant!

  • Volvo XC60 Recharge PHEV: nooit meer remmen!
    Volvo XC60 Recharge PHEV: nooit meer remmen!
  • Volvo XC40 Recharge Twin vs Recharge T5
    Volvo XC40 Recharge Twin vs Recharge T5: elektrisch vs PHEV
  • Polestar 2 Single Motor rijtest video
    Bijtelling voor 2022 gaat omhoog!
  • Volvo C40 Recharge rijtest
    Volvo C40 Recharge rijtest

Nieuwste artikelen

  • Scoor deze ‘vergeten’ Saab op Marktplaats
  • Peugeot komt met meer GTI’s én goed nieuws
  • Audi’s grote verwarring staat binnenkort bij jou voor de deur?
  • James Bond-klassieker wordt van A tot Z opgefrist
FacebookTweetPinLinkedIn

7%-bijtelling, bijtelling, D5, Diesel, Hybride, lease, plug-in, station, Volvo

Vorig bericht: « Officieel: Clarkson weg bij BBC, incl. statement en feiten [updated]
Volgend bericht: Pininfarina komt mogelijk in Indiase handen [updated] »

Lees Interacties

Reacties

  1. FB_100002168127182 zegt

    25 maart 2015 om 16:37

    Toch redelijk prijzig gezien de ‘fiscaal voordeel’, maar wel een mooi auto.

    Login om te reageren
  2. jeroen13 zegt

    25 maart 2015 om 16:42

    Nounou, een verschil van 5k… Doe mij dan maar de D6.. Zie niet echt een reden om voor de d5 te kiezen..

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      25 maart 2015 om 16:50

      @jeroen13: Je zult qua uitvoering wel meer verschil hebben, die special edition zit wel ramvol voor dat geld en die D6 is dan nog kaal natuurlijk. Maar ergens ben ik het wel met je eens. Vind het prijsverschil niet schokkend.

      Login om te reageren
    • parker zegt

      26 maart 2015 om 14:26

      @jeroen13: het verschil id geloof ik bi-turbo versus single turbo. Bi rijdt dan toch nog een stuk leuker

      Login om te reageren
  3. parker zegt

    25 maart 2015 om 16:47

    In Duitsland en België was de D6 altijd al 5 mille goedkoper (omdat lage bijtelling) beter dus deze D5 over de grens kopen, zal daar wel 55k kosten.

    Login om te reageren
  4. gregorius zegt

    25 maart 2015 om 16:48

    @Wouter vertelde dat er hetzelfde blok in ligt, (D5/D6); maar dus wat minder PK. Dus voor 4000 euro krijg je 50pk meer.
    Hoeveel CO2 belasting zit er dan tussen?

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      25 maart 2015 om 16:52

      @gregorius:
      Of je betaald hetzelfde en neemt genoegen met minder uitrusting, de D6 kost als Momentum immers ook 60k….

      Login om te reageren
    • phaeton zegt

      25 maart 2015 om 18:17

      @gregorius: De D6 heeft het nieuwste D5 blok, dus met 220pk. De D5 heeft, ongetwijfeld met moderne technische aanpassingen, het aantal pk’s aan boord wat een jaar of 10 geleden gangbaar was in de normale D5: 163pk.

      Login om te reageren
  5. mrrallycross zegt

    25 maart 2015 om 16:49

    Doe mij dan toch maar een d6 als ze toch even duur zijn. Tot het mogelijk is die d5 gewoon te chippen tot een d6

    Login om te reageren
  6. baasbas zegt

    25 maart 2015 om 17:08

    Said it before and wil say it again: ze hadden de D4 moeten pakken om aan die elektrische aandrijflijn te koppelen. Zuiniger en goedkoper. Bijkomend voordeel: het gat met de D6 PHEV is groter

    Login om te reageren
    • driftkicker zegt

      1 april 2015 om 19:39

      @baasbas: helemaal mee eens. d4 heeft ook nog eens meer vermogen, is sneller, zuiniger en minder co2 uitstoot.

      Login om te reageren
  7. mashell zegt

    25 maart 2015 om 17:30

    Dus eigenlijk weten we alleen dat de eerste 200 D5 Twin Engines met een luxe uitrusting precies evenveel kosten dan een D6 met een basis uitrusting. Nog steeds benieuwd wat de gewone D5 Twin Engines gaan kosten. Natuurlijk zijn die eerste 200 wel een goede deal, veel luxe uitrusting voor een klein beetje minder uitrusting.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      25 maart 2015 om 17:30

      @mashell: laatste uitrusting moet vermogen zijn.

      Login om te reageren
  8. ejvdl zegt

    25 maart 2015 om 18:11

    288pk klinkt leuk. Ze zeggen er niet bij dat je na 50km er 215 over hebt. Balen als je net je accu leeg heb en er een ouwe t5 naast je staat bij het stoplicht.

    Login om te reageren
    • parker zegt

      26 maart 2015 om 10:21

      @ejvdl: neeeheee: de motor kan ook de electromotor aandrijven zodat je in power of awd stand altijd de 285pk hebt of allrad..

      Login om te reageren
      • stefan82 zegt

        26 maart 2015 om 22:04

        @parker: in het extreme geval dat je net je accu volledig leeg gereden hebt bij het hoeken is dit uiteraard niet zo. Je verdeelt dan je 215 pk of wat dan ook over blijft over 4 wielen.
        Ik moet je wel gelijk geven… als bestuurder van zo’n d6 moet ik zeggen dat je in praktijk vrijwel altijd kunt beschikken over de 285 pk (of meer met een eenvoudige chip).

        Login om te reageren
  9. phaeton zegt

    25 maart 2015 om 18:14

    Tja, die verhoging van 5 pk is standaard gezien de normale D5 die upgrade ook krijgt. Ik ben benieuwd naar het exacte uitrustingsverschil met de D6 Summum. In de bijtelling zal het nauwelijks wat uit maken, wellicht dat levertijden nog een rol kunnen spelen.

    Login om te reageren
  10. Kvgorp zegt

    25 maart 2015 om 18:57

    Zijn die dingen zo duur!!!!?

    Login om te reageren
  11. sergio72 zegt

    25 maart 2015 om 19:15

    Voor zo’n grote auto is de kofferbak klein! Het accupakket ligt achterin en daardoor is de hoogte in de laadruimte laag.

    Login om te reageren
  12. m4ple zegt

    25 maart 2015 om 19:33

    Vind het prima auto’s, die D5 heeft zich wel bewezen ook als D6 met die extra electra. .. zou alleen altijd voor de R design kiezen. Stuurt zo veel lekkerder.

    En mooier.
    Vind de summum te zakelijk

    Login om te reageren
  13. ghost zegt

    25 maart 2015 om 19:35

    Ach ja saaie bijtellingsvriendelijke k**auto’s. Imo niet eens het vermelden waard!

    Login om te reageren
  14. tom307 zegt

    26 maart 2015 om 01:11

    Zou best uniek zijn als ze deze dan ook nog eens een cross country jasje zouden geven

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North