• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Voor 10k koop je deze unieke 560 SEC Kompressor

Auteur: ricardo, gepost 21 april 2015 om 18:19 – 71 Reacties

Afbeelding Voor 10k koop je deze unieke 560 SEC KompressorAfbeelding Voor 10k koop je deze unieke 560 SEC KompressorAfbeelding Voor 10k koop je deze unieke 560 SEC KompressorAfbeelding Voor 10k koop je deze unieke 560 SEC KompressorAfbeelding Voor 10k koop je deze unieke 560 SEC KompressorAfbeelding Voor 10k koop je deze unieke 560 SEC KompressorAfbeelding Voor 10k koop je deze unieke 560 SEC KompressorAfbeelding Voor 10k koop je deze unieke 560 SEC Kompressor

Voor 10k koop je deze unieke 560 SEC Kompressor
Voor de bouwsels van het Carat Duchatelet mag je doorgaans diep in de buidel tasten. Heel diep. Dit is daar een prettige uitzondering op.

In de krochten van de zoeksites voor tweedehandsjes vond een openlijk Mercedes 560-geil redactielid deze Mercedes-Benz W126. Uitgevoerd als het 560 SEC topmodel, dus met een 5,6 liter achtcilinder aan boord, die in standaardtrim 300 pk’s richting de achterwielen werpt. Deze heeft echter een compressor op het inlaatkanaal zitten, dus de vermogensafgifte zal een stukje hoger liggen. Hoe hoog precies wordt niet gemeld.

We weten niet exact welke aanpassingen het Belgische bedrijf heeft uitgevoerd. Dat horen we graag van de Carat Duchatelet-kenners onder jullie. Wel zien we dat er een episch stuur met nét iets te veel knoppen is gemonteerd, afkomstig van Rinspeed. Verder staan er nog maar 95.000 kiloemters op de teller van de de zwarte tweedeurs pimp-Benz, die gebouwd werd in 1990. Aandachtspuntje: de Duitse verkoper van de 560 SEC zegt dat de motor niet aanslaat. Dus alleen geschikt voor handige Harry’s met wat tijd over. Advertentie HIER.

Ook interessant!

  • 1M V10 Kompressor
    1M V10 Kompressor is krankzinnig leuk en te koop
  • Ferrari SP48 Unica wordt een unieke Ferrari
  • Deze unieke LaFerrari heeft een opmerkelijke kilometerstand
  • Cupra weekt zich los
    Cupra weekt zich los van Seat, meer unieke modellen

Nieuwste artikelen

  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
  • Dit is de breedste Ferrari Purosangue van Nederland
  • Hoe je flinke korting kan scoren op deze BMW M5 Touring
FacebookTweetPinLinkedIn

carat-duchatelet, Mercedes, occasion, rinspeed, w126

Vorig bericht: « Sportief rijden met 20% bijtelling: dit zijn je opties
Volgend bericht: Sla je slag! Bekende Belg gooit 25 auto’s in de verkoop »

Lees Interacties

Reacties

  1. Brokkenpiloot zegt

    21 april 2015 om 18:22

    Wat een stuur!

    Login om te reageren
    • donvincenzo zegt

      21 april 2015 om 21:19

      @Brokkenpiloot: Wat een uitlaat!

      Login om te reageren
  2. BmwMPower zegt

    21 april 2015 om 18:27

    Ik denk dat @henkhupelschoten hier wel blij van wordt…

    Login om te reageren
    • henkhupelschoten zegt

      21 april 2015 om 18:31

      @BmwMPower: je moest eens weten!

      Login om te reageren
      • henkhupelschoten zegt

        21 april 2015 om 18:31

        @henkhupelschoten: 80’s mercedessen altijd +1

        Login om te reageren
        • BmwMPower zegt

          21 april 2015 om 18:33

          @henkhupelschoten: Nee.

          Login om te reageren
          • agarde zegt

            21 april 2015 om 21:14

            @BmwMPower: Ja.

            Login om te reageren
          • rikdep zegt

            21 april 2015 om 21:36

            @BmwMPower: BMW-fanboy gespot

            Login om te reageren
  3. FB_100002168127182 zegt

    21 april 2015 om 18:28

    Lijkt op een petjes bak, zeker met die uitlaat en stuur! Maar dat is mijn mening, trek het je niet al te veel aan.

    Login om te reageren
    • dracae zegt

      21 april 2015 om 21:03

      @dylan_taylor: :
      Maar je kunt hier best iets echt leuks van maken!
      Er lijkt niks echt verkloot.
      Andere uitlaat, ander stuur. DOHC onzin er af.

      Login om te reageren
  4. jackass266 zegt

    21 april 2015 om 18:28

    10k!! WTF!!

    Login om te reageren
  5. danmar zegt

    21 april 2015 om 18:29

    Heel fout maar ook weer oud genoeg dat het weer een coole wagen is.

    Login om te reageren
  6. st33fie zegt

    21 april 2015 om 18:30

    DOHC terwijl het er geen is ???

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      21 april 2015 om 20:01

      @st33fie:
      Wat is er niet dohc aan 1 bovenliggende nokkenas op de linker en 1 op de rechter cilinderbank…?
      Ik tel dan toch echt 2 bovenliggende nokkenassen….

      Sarcasmemodus uit

      Login om te reageren
      • st33fie zegt

        21 april 2015 om 20:29

        @jrk68: verrek !!dankje

        Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        21 april 2015 om 20:57

        @jrk68: omdat DOHC staat voor het ontwerp van een nokkenas voor twee inlaatkleppen en een nokkenas voor twee uitlaatkleppen. Per cilinderbank dus.

        Nerdmodus uit.

        Login om te reageren
        • clubbtraxx zegt

          21 april 2015 om 23:06

          @gtwillem: Double Over Head Camshaft. Zegt niks over het aantal in of uitlaatkleppen dat er per nok bediend worden. DOHC was er dan ook al lang gemeengoed voordat 4 of zelfs 5 kleppen per cilinder de norm werden.

          Login om te reageren
          • gtwillem zegt

            21 april 2015 om 23:23

            @clubbtraxx: dat klopt helaas niet. Het DOHC ontwerp duidt op een nokkenas boven de cilinder voor twee inlaatkleppen en een nokkenas boven de cilinder voor twee uitlaatkleppen. Dus per cilinderbank. Als een DOHC is toegepast op een V-motor of boxer, spreekt men van een Quadcam, dus vier nokkenassen.

            Het is overigens een keuze van de fabrikant. Chevrolet kiest bewust voor een grote cilinderinhoud, maar dan wel van aluminium om het gewicht laag te houden. De LS3 V8 is geen eens een DOHC of SOHC, maar SC. Singel Camfshaft. Om gewicht te besparen en de motor zo compact mogelijk te maken, heeft de motor een nokkenas, in het midden van de ‘V’. Dit betekent dat de motor laag en en achterin het chassis geplaatst kan worden. De LS7 motor uit de Corvette Z06 en Camaro ZL-1 is weliswaar 7 liter groot, maar qua dimensies erg compact en qua gewicht erg laag.

            Login om te reageren
            • 2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel zegt

              21 april 2015 om 23:38

              @gtwillem: Grapjas. Er zijn DOHC’s met 2 t/m 5 kleppen per cilinder. Clubtraxx heeft gewoon gelijk.

              Login om te reageren
              • gtwillem zegt

                22 april 2015 om 00:01

                @2l-inline-4-16v-dohc-twinturbo-kameel: nope. DOHC is per cilinderbank.

              • clubbtraxx zegt

                22 april 2015 om 20:59

                @gtwillem: Gelukkig ben je ook niet een klein beetje eigenwijs hé?
                We kunnen natuurlijk plenty voorbeelden gaan Googlen voor je met DOHC 4 cilinder 8 kleppers of welke variant je eigenlijk maar wilt.
                Geloof het of niet maar de term dubbel bovenliggende nokkenas, zoals we dat in het Nederlands noemen, heeft NIETS met het aantal kleppen van doen!

              • gtwillem zegt

                22 april 2015 om 21:32

                @clubbtraxx: over het algemeen bieden de dubbele nokkenassen voordelen om meerdere kleppen te bedienen. On 95% van de gevallen is dit ook zo, want je hebt zo eenmaal een betere vullingsgraad. Dit hoeft niet per se het geval te zijn, volgens mij hebben Toyota (12 kleps) en Ford (8 kleps) dubbelnokkers gehad.

                Wat ik voornamelijk bedoelde is dat DOHC staat voor de dubbele nokkenas op de cilinderbank; niet twee nokkenassen verdeeld over meerdere cilinderbanken. Dan heb je twee keer OHC. En ik keen geen motor met twee centrale nokkenassen (zoals een Corvette er eentje heeft).

              • clubbtraxx zegt

                22 april 2015 om 22:17

                @gtwillem: Jullie hebben gelijk was een beter en simpel antwoord geweest.
                Je hoeft mij bovendien niks uit te leggen over motortechniek want je verteld echt niks nieuws, maar dat terzijde.

            • w0o0dy zegt

              21 april 2015 om 23:39

              @gtwillem: er kunnen ook 3 kleppen of 5 kleppen bediend worden door een dohc motor.. Dus het aantal kleppen wordt daarmee niet per se 4. Remember de 1.8 20v?

              Login om te reageren
              • gtwillem zegt

                22 april 2015 om 00:01

                @w0o0dy: klopt, maar ook die heeft twee nokkenassen per cilinderbank.

              • w0o0dy zegt

                22 april 2015 om 00:04

                @gtwillem: dat klopt wel idd. Ik kwam trouwens net tegen dat er ook ooit een 30klepper v6 is geweest van Audi. Dat wist ik dan weer niet.

              • jrk68 zegt

                22 april 2015 om 14:47

                @w0o0dy:
                Er is zelfs een 36 klepper V6 biturbo geweest, van Maserati en daardoor waarschijnlijk nog onbekender.

                Wel lachen trouwens hoeveel mensen er nog serieus op mijn Dohc uitleg happen….

      • 406_v6 zegt

        22 april 2015 om 09:36

        @jrk68: Toch blijft het een SOHC…

        http://nl.wikipedia.org/wiki/Bovenliggende_nokkenas

        http://de.wikipedia.org/wiki/Mercedes-Benz_M_116/M_117

        Login om te reageren
        • jrk68 zegt

          22 april 2015 om 14:49

          @406_v6:
          Wat is er zo moeilijk te begrijpen aan “sarcsme modus”?

          Of kon je daarvan op Wiki geen uitleg vinden.
          Ik reed al met Dohc motoren toen 90% hier vloeibaar was.

          Login om te reageren
  7. henkhupelschoten zegt

    21 april 2015 om 18:30

    een geil brok germaans staal! zou er opzich altijd nog wel eentje willen. ook gaaf dat die tv in het handschoenenvlakje geïntegreerd zit! deze of de 560 sec amg? keuzes keuzes…..

    Login om te reageren
    • st33fie zegt

      21 april 2015 om 18:31

      @henkhupelschoten: beter kan men deze slee niet beschrijven

      Login om te reageren
    • henkhupelschoten zegt

      21 april 2015 om 18:46

      https://www.youtube.com/watch?v=Z2wN0nL5zQA voor de liefhebbers een mooi filmpje over de 560 sec amg, zit net overigens ook nog te twijfelen over de 500 sec brabus……… de keuze is reuze alleen het geld niet…..

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        21 april 2015 om 21:02

        @henkhupelschoten: in Epe staat een mooie 560 SEC voor €7.250. Two tone kleur: mosgroen met donkergrijs, notenbruin interieur en platte Borber velgen. 2,5 ton gelopen, daar kun je nog een paar ton bovenop doen ;-)

        Login om te reageren
  8. MaartenD zegt

    21 april 2015 om 18:33

    Die velgen zijn wel echt heeeel fout en dan heb ik nog nieteens iets gezegd over het stuur..doe bij dan maar de black on black merc die van de dominee was…

    Login om te reageren
  9. Rob zegt

    21 april 2015 om 18:34

    Met dit model Mercedes heb ik dus helemaal niks.
    Doe mij maar een Jaguar XJS met TWR spulletjes. Dan ben je tenminste nog stijlvol héél fout bezig ;-)
    http://images.pistonheads.com/nimg/26912/2e69225bc114db59997eeedef382e967-L.jpg
    http://images.pistonheads.com/nimg/26912/437ffb3a50b51c9b5e1ac58709407c00.jpg

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      21 april 2015 om 18:42

      @Rob: of een Lister Jaguar XJ-S. En als je nog niet gegeten hebt: de XJ-S van Koenig Specials.

      Login om te reageren
      • Rob zegt

        21 april 2015 om 18:55

        @gtwillem:
        Of die van Arden;
        http://static.autoblog.nl/images/wp2013/IMG_5699_neu.jpg
        http://static.autoblog.nl/images/wp2013/IMG_5699_heck.jpg

        Laten we het er maar op houden dat de XJ-S zich uitstekend leent –misschien wel iets te goed– voor foute creaties ;-)

        Login om te reageren
        • E34M5Touring zegt

          21 april 2015 om 21:05

          @Rob: Er staat in de States een XJ-S te koop die door een echte liefhebber en kenner gebouwd is. Optisch helemaal stock maar met een totaal overhauled drivetrain. 6.0l V12 met mods ( cams, kleppen, uitlaat etc.350pk ong.), volledig nieuw onderstel, handbak (aan de V12, jammie!). Echt een plaatje. Heb hem al eens gelinkt naar GTWillem. Dat zou hem voor mij wel zijn. The line between proud en fout is very thin bij de XJS vind ik. Maar dat vind ik echt een toppertje. 18k USD.

          Login om te reageren
          • E550 zegt

            21 april 2015 om 21:21

            @E34M5Touring: ben erg benieuwd. Heb je toevallig nog ergens een link?

            Login om te reageren
            • E34M5Touring zegt

              21 april 2015 om 21:23

              @e550: Ik ga zoeken, moment.

              Login om te reageren
            • E34M5Touring zegt

              21 april 2015 om 21:26

              @e550: Sorry, 30k. Was in de war met een andere. Maar dit is hem.

              http://classiccars.com/listings/view/571173/1988-jaguar-xjs-for-sale-in-palm-beach-gardens-florida-33410

              Login om te reageren
              • Rob zegt

                22 april 2015 om 11:04

                @E34M5Touring:
                Damm, die V12 met een handbak! Dat moet haast wel zalig rijden.

                En inderdaad de grens tussen gewoon mooi en fout is héél dun. De kleuren combinatie maakt of kraakt de XJS. Volgens mij is hier ooit de XJS van Sinatra voorbij gekomen. Die was perfect; groen, ronde koplampen, beige interieur en spaakvelgen. Maar nog steeds heb ik het nooit een écht mooie auto gevonden, zeker naar de Jaguar maatstaven niet ;-)

              • E34M5Touring zegt

                22 april 2015 om 22:36

                @Rob: We hebben er 1 gehad thuis. Een XJS-C (targa achtig). Ook een V12 maar dan met de 3bak sledgehammer automaat. Persoonlijk vind ik het wel een fraaie auto (liefst wel de facelift want die achterkant vind ik mooier). Reed als een dweil als cabrio maar wel keihard rechtdoor. Ding had gewoon de pech de E-Type op te moeten volgen. En dat ie gebouwd werd door mensen die daar helemaal geen zin in hadden hielp natuurlijk ook niet. Al was onze erg betrouwbaar moet ik zeggen. Nooit electrische problemen gehad en motorisch was ie helemaal oersterk.

          • gtwillem zegt

            21 april 2015 om 21:33

            @E34M5Touring: klopt, die is heel, heel erg gaaf. Klopt aan alle kanten. Harry Metcalfe heeft trouwens nu ook een heel gave handgeschakelde V12 XJ-S (check hem even op Harry’s Garage).

            Login om te reageren
      • scottishcarspotter2000 zegt

        21 april 2015 om 19:05

        @gtwillem: zo’n koenig is wel heel vet. Kan er geen koenig-special komen? Iets voor @dizono? Ik wil m zelf trouwens ook wel schrijven hoor ;-)

        Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          21 april 2015 om 21:31

          @scottishcarspotter2000: inderdaad, Koenig heeft toch een paar interessante badkuipen op de weg gezet: Testarossa, 911, XJ-S, SL, 560 SEC en 928 (ik zal het verklappen, die is héél erg breed), F50 Twin Turbo, Countach. 360 Modena Turbo en BMW 7 en 8 serie.

          Login om te reageren
  10. jaapiyo zegt

    21 april 2015 om 18:34

    Jammer dat er een koepel van een planetarium op het dak is gebouwd, anders had ik ‘m wel gekocht denk ik.

    Login om te reageren
    • styns zegt

      21 april 2015 om 18:53

      @jaapiyo: ik heb zo’n “koepel” ook op mijn e34. Ideaal als je met je dakje open rijdt. En voegt wat extra’s toe vind ik. Best vet, past goed bij de periode

      Login om te reageren
  11. wheelerdealer zegt

    21 april 2015 om 18:35

    Zie ik daar nou een beeldscherm op de plek van het dashboardkastje?

    Login om te reageren
  12. opel2009 zegt

    21 april 2015 om 18:37

    Ze mogen hem houden !!!
    Als je dit gaat kopen hoeft je glazen bol te hebben om te voorspellen dat je een probleem auto gaat kopen hier op ga je leeglopen bij de garage.

    Login om te reageren
  13. gtwillem zegt

    21 april 2015 om 18:39

    Volgens mij zijn alle aanpassingen louter cosmetisch geweest bij de Clarity. Extra zware kwaliteit lak, gelooid leder, schuif kanteldak, telefoon, houtinleg: dat soort dingen. En fantastische gesmede putdeksels die niet hadden misstaan in de AutoBlog Velgen top 19.

    Login om te reageren
  14. trustmeiamanengineer zegt

    21 april 2015 om 18:41

    Haha heerlijk dat stuur! En dan nog die overdaad aan letters op de achterkant. Samen met het woonwagenkamp uiterlijk de ultieme pauperbak!

    Login om te reageren
  15. wilbertg zegt

    21 april 2015 om 18:57

    Wat een sjonniebak zeg.

    Login om te reageren
  16. mercedesbenz63 zegt

    21 april 2015 om 19:06

    Ik willen hebbe, altijd al fan geweest van deze type

    Login om te reageren
    • centho zegt

      21 april 2015 om 20:56

      @mercedesbenz63: Dan ben je niet de enige:-)

      Login om te reageren
  17. desulligenerd zegt

    21 april 2015 om 19:42

    Ultieme sweksterbak als je het mij vraagt…oftewel….de auto voor rapper Sjors?

    Login om te reageren
  18. room850 zegt

    21 april 2015 om 19:45

    Zit ook wel een luchtje aan als ze de motor niet lopend krijgen, zal wel iets heel kostbaars zijn wat stuk is

    Login om te reageren
  19. berlinetta zegt

    21 april 2015 om 19:54

    Kun je ook smsen met dat stuur?

    Login om te reageren
  20. deladude zegt

    21 april 2015 om 20:08

    Die uitlaat kan echt niet. Verder zou een ander kleurtje het kampimago ook wel goed doen denk ik. Verder niet mijn kopje thee dit

    Login om te reageren
  21. centho zegt

    21 april 2015 om 20:57

    Is deze ook gepantserd? Carat Duchalet is toch ook of juist bekend voor het pantseren van zeer luxe autos?

    Login om te reageren
    • danmar zegt

      21 april 2015 om 21:34

      @centho: portierramen in ieder geval niet.

      Login om te reageren
  22. maferick74 zegt

    21 april 2015 om 20:59

    Fantastische bak…. als klein mannetje had ik van siku ook een mercedes 560 …. damn wat heb ik daarmee een kruipafstand gemaakt.

    Login om te reageren
  23. Dutchdriftking zegt

    21 april 2015 om 21:04

    Deze sla ik even over.

    Login om te reageren
  24. Hupke zegt

    21 april 2015 om 21:32

    Ik wil hem eigenlijk wel, zo fout dat het lekker is.

    Alleen dat klein burgerlijke ‘wat gaan de buren denken’ zou me kunnen tegen houden moest ik een eigen keten benzinepompen hebben.

    Login om te reageren
  25. gash zegt

    21 april 2015 om 21:35

    Heel gaaf! Lekker fout en destijds ongetwijfeld onbetaalbaar. Eén van de mooiste coupé’s ooit gemaakt door Mercedes. Had ik maar een grote schuur…….

    Login om te reageren
  26. mrrallycross zegt

    21 april 2015 om 21:40

    Voor de gangsters onder de gangsters.

    Login om te reageren
  27. jeanclaude zegt

    21 april 2015 om 23:01

    Een 560 V12 motor heeft toch bijna tegen de 400 pk’s aan?

    Login om te reageren
    • Homer55 zegt

      21 april 2015 om 23:13

      @jeanclaude: Das de 600 van de generatie daarna.

      Login om te reageren
    • 406_v6 zegt

      22 april 2015 om 09:34

      @jeanclaude: Een 560 is altijd al een V8 geweest, de V12 kwam pas in de W140 en werd 600 genoemd. De V8 -M117.968- heeft een slagvolume van 5547 cc, en leverde afhankelijk van het wel of niet aanwezig zijn van een katalysator tussen de 242 en 300 PK.

      Login om te reageren
  28. mustang750supersnake zegt

    22 april 2015 om 04:03

    Wat n rotzooi…… Ben best gek op de oude sec…zeker in goede staat maar dit??? Sjonniebak voor petjes…

    Login om te reageren
  29. Calimero zegt

    22 april 2015 om 09:12

    nee dan liever de 560Sec die van Bruinsma is geweest.
    Maar ik moet zeggen; altijd makkelijk zo’n ingebouwde rekenmachine in het stuur ;-)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North