• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Voor het circuit: MINI John Cooper Works Challenge

Auteur: robbie, gepost 14 augustus 2007 om 15:36 – 34 Reacties

MINI John Cooper Works Challenge

MINI neemt een leuke verrassing mee naar Frankfurt, namelijk een race versie van de MINI Cooper S. Dit race bommetje zal gebruikt worden in de MINI Challenge merkencup die al sinds 2004 bestaat. De Challenge versie van de Cooper S beschikt over 210 pk en 280 Nm aan koppel. Daardoor snelt de Challenge in slechts 6,1 seconden naar de 100 en afremmen van 100 tot nu duurt slechts 3,1 seconden (en 31 meter). En als je de JCW Challenge op een weegschaal zou zetten dan zou die 1.150 kilo aangeven.

En dat alles voor een prijs van nog geen 50.000 euries!

MINI John Cooper Works Challenge

MINI John Cooper Works Challenge

MINI John Cooper Works Challenge

MINI John Cooper Works Challenge

The MINI Challenge race series is fast gaining presence and popularity around the world. Since 2004, Challenge races have been staged in Germany, the Netherlands, Belgium, Austria and New Zealand. In 2008, MINI Australia will also hold a Challenge competition.

Race teams will receive the first MINI CHALLENGE cars from March 2008. Private customers not competing in the MINI Challenge series can expect deliveries of cars from June 2008. An order form for the car can be downloaded from 11 September 2007 at www.MINI.com/challenge-car and the expected price is €49,900 inc. VAT.

MINI John Cooper Works Performance Engine:
Four-cylinder inline power unit with twin-scroll turbocharger and direct petrol injection, racing exhaust
Capacity: 1,598 cc Output: 154 kW

Max torque: 260 Nm (280Nm with overboost)

Power transmission: Front-wheel drive, six-speed manual

Suspension:
Independent suspension, MacPherson spring struts at the front, central-arm rear axle, EPAS (Electrical Power Assisted Steering), 17-inch aluminium rims in MINI CHALLENGE design, dampers adjustable both inbound and rebound (KW Automotive), adjustable spring strut support at the front, racing brakes, race-specific ABS, limited-slip differential, motorsport tyres

Body:
John Cooper Works Aerodynamics Package with a new performance front spoiler, adjustable rear spoiler and rear diffuser, Air pressure jack system

Performance:
Acceleration 0-100 km/h in 6.1 seconds,
top speed 240 km/h, deceleration 100-0 km/h in 3.1 seconds (31 metres)

Safety:
Rollcage welded into the car, six-point safety belt, automatic fire extinguisher, racing seat including Head And Neck Support (HANS) system

Weight: Max 1,150 kg including driver

(All technical data is preliminary.)

Ook interessant!

  • En daar is de vernieuwde MINI John Cooper Works
  • MINI John Cooper Works Cabrio 2022 JCW rijtest
    MINI John Cooper Works Cabrio 2022 - rijtest en video
  • Er klopt iets niet aan deze MINI Cooper
  • MINI Anniversary Edition is gewoon zoals 'ie hoort

Nieuwste artikelen

  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
  • Gespot – De nieuwe Vanquish in het kwadraat
  • R8-bestuurder wordt bijna gespiest bij crash in Hendrik-Ido-Ambacht
FacebookTweetPinLinkedIn

cooper-s, iaa-2007, jcw, MINI, Racing

Vorig bericht: « Lekker blazen door die tunnel!
Volgend bericht: Als een “normale” M3 niet genoeg is… »

Lees Interacties

Reacties

  1. Michiel_vd_Brink zegt

    14 augustus 2007 om 15:39

    Dat is dus wel even 110.000 ouderwetse guldens… en dat voor een Mini…

    Login om te reageren
  2. robbie zegt

    14 augustus 2007 om 15:47

    @Michiel, maar je kan er wel mee racen ;)

    Login om te reageren
  3. MrSelected zegt

    14 augustus 2007 om 15:48

    Road legal? Dan issie wel leuk ja..

    Login om te reageren
  4. Fruitcake zegt

    14 augustus 2007 om 15:50

    Denk dat ie ook wel de straat op mag ja :)

    Login om te reageren
  5. Bas zegt

    14 augustus 2007 om 16:01

    kopenkopenkopenkopen

    Login om te reageren
  6. Mr zegt

    14 augustus 2007 om 16:02

    ik vind m zeer mooi en geloof me dan heb je ook wat voor dat geld;)

    Login om te reageren
  7. Citrofiel zegt

    14 augustus 2007 om 16:04

    “Dit race bommetje zal gebruikt worden in de MINI Challenge merkencup die al sinds 2004.”
    Zoek de fout. ;)

    Login om te reageren
  8. robbie zegt

    14 augustus 2007 om 16:07

    @Citrofiel, …bestaat ;)

    Login om te reageren
  9. db zegt

    14 augustus 2007 om 16:11

    een voorwielaangedreven ciruitauto…

    Login om te reageren
  10. JH zegt

    14 augustus 2007 om 16:24

    31 meter is extreem kort…moet met slicks zijn (Porsche GT3 heeft zo’n 33kg nodig en dat is al extreem), en 1150kg is niet echt veel lichter dan het origineel (55kg) Je zou toch denken dat alles eruit slopen minstens 100kg moet opleveren?

    Login om te reageren
  11. Patrick zegt

    14 augustus 2007 om 16:26

    Ahhhhhhhhhhhhh nog 1 rondje :-D

    Wat een gaaf karretje zeg!!!

    Login om te reageren
  12. tibor zegt

    14 augustus 2007 om 16:29

    wat zal dat fantastisch rijden zeg

    Login om te reageren
  13. Used2B_CDD zegt

    14 augustus 2007 om 16:30

    Weight: Max 1,150 kg including driver

    Dus eerder iets van een pakweg 1080kg leeggewicht. Dus alsnog een mooie besparing tov het origineel (130kg!).

    Login om te reageren
  14. Used2B_CDD zegt

    14 augustus 2007 om 16:32

    En owja : heerlijk autootje dit. Brok venijn op wielen, maar iets vertelt me dat dat nu net is waar het om gaat bij dit ding… Ik zou er zeker geen nee tegen zeggen.. :)

    Login om te reageren
  15. VW Polo Abt Version. zegt

    14 augustus 2007 om 16:40

    Lekkere sloefen hebben ze eronder gegooit :D
    Nu ja dan toch maar een gewone coopers s kope is de helft goedkoper en dan wat een lekker toegapste chip in steke, en die velge eronder is nogaltijd goedkoper en die is pas roadlegal.

    Login om te reageren
  16. Master_R zegt

    14 augustus 2007 om 16:42

    ziet er wel relexed uit voor de mini

    Login om te reageren
  17. Michiel_vd_Brink zegt

    14 augustus 2007 om 16:43

    @ Robbie: Misschien word ik oud, terwijl ik nog best jong ben, maar ik stam nog uit de tijd dat een ton in guldens best veel was voor een BMW 5 serie… ;)
    Nu heb je er wel weer een BMW voor, maar dan vier keer zo klein en met een andere naam…

    Login om te reageren
  18. Supreem zegt

    14 augustus 2007 om 16:49

    deceleration 100-0 km/h in 3.1 seconds (31 metres)

    Da’s zo maar even 7 meter beter dan een standaard Cooper S. Leuk karretje lijkt me!

    Login om te reageren
  19. L-Fred zegt

    14 augustus 2007 om 16:53

    Weight: Max 1,150 kg including driver
    Wat een vreemde manier voor het opgeven van het gewicht van de auto, inclusief chauffeur. Waarom?

    Login om te reageren
  20. autospotter zegt

    14 augustus 2007 om 17:02

    zkkr vette bak mag van mij ook wel een straatversie van komen

    Login om te reageren
  21. LC zegt

    14 augustus 2007 om 17:38

    Hoeveel peekaa is dat per 4kante meter :D

    Login om te reageren
  22. tom zegt

    14 augustus 2007 om 17:54

    Als ie road legal is zou ik het er nog wel voorover hebben. Maar in Belgie vrees ik er allesinds voor met die rolkooi voor de deuren, weet niet wat de wetgeving ivm rolkooien is in Nederland maar in Belgie mag dit niet, en als ze vastgelast zijn kan je ze ook niet demonteren voor de autokeuring.

    Login om te reageren
  23. db zegt

    14 augustus 2007 om 18:05

    @LC: 210 :D

    Login om te reageren
  24. Steven zegt

    14 augustus 2007 om 18:09

    @ L-Fred, omdat het een merkencup is, daar moeten alle auto’s gelijk zijn (op de kilo dus). en over het gewicht, er komt ook nog een rolkooi bij.

    Login om te reageren
  25. M Freak zegt

    14 augustus 2007 om 18:10

    Kan er niet iets van een krachtige BMW motor in? 1.8 of een 2.0 ofzo?

    Login om te reageren
  26. funcup zegt

    14 augustus 2007 om 18:18

    het leeggewicht van een wagen wordt zelfs altijd weergegeven met inbegrip van een aantal lieters brandstof, een bestuurder van 75 klg en 15 kg bagage!!!

    Login om te reageren
  27. lukas zegt

    14 augustus 2007 om 18:45

    Ik vind het wel een leuke auto maar het is toch veel geld voor zo’n kleine auto

    Login om te reageren
  28. VW Polo Abt Version. zegt

    14 augustus 2007 om 19:15

    @ M Freak:

    Bwa…waarom?!
    Die 1.6L met turbo is opzich groot genoeg, weegt niet zovéél, redelijk vééél trekkracht (Nm.) en is nog vrij zuinig.
    Waarom moeilijk doen, als het nu éénmaal makkelijk gaat :D

    Login om te reageren
  29. Bentley zegt

    14 augustus 2007 om 20:49

    Mooie paint-job!!

    @tom; ik denk zelf dat je hem niet verzekerd (voor op de weg dan) krijgt met dergelijke rolkooi.

    Wel aan de dure kant, maar ja, je kiest er zelf voor. Ik heb nooit het nut begrepen van een centrale klokkenwinkel, lijkt mij onhandig in een land met zoveel flitspalen. nu het blijven knoddigaards (=west vlaams voor leuk…)

    Login om te reageren
  30. FlorisFerrari zegt

    14 augustus 2007 om 21:21

    ”afremmen van 100 tot nu duurt slechts 3,1 seconden”
    nu??

    Login om te reageren
  31. Sysopje zegt

    15 augustus 2007 om 00:01

    Van mij mogen ze hem zo road-legal voor de deur afzetten, alleen die spoiler vind ik wat minder.

    Login om te reageren
  32. GOD zegt

    15 augustus 2007 om 07:56

    vind hem zeer geslaagd

    Login om te reageren
  33. Mairsil zegt

    15 augustus 2007 om 10:08

    @Michiel van den Brink

    Valt wel mee hoor, een basis 5-serie is 50400 euro, 110.000 gulden, dus dat is helemaal niet zo veel meer dan vroeger. En ik weet niet over hoe veel vroeger je heb hebt, maar in 1990 had je voor 100.000 gulden ook maar net een 525i, met 192pk. Het basismodel is nu de 523i, met 190pk, en een stuk meer goodies.

    50.000 euro is gewoon veel voor een mini, ook vergeleken met moderne auto prijzen.

    Login om te reageren
  34. Gallardolover zegt

    15 augustus 2007 om 18:38

    What a piep die is focking snel!!!!!!!!!!
    En hij is even snel van nul tot honderd als een BMW 130i!!!! En die heeft een drieliter!!!!!!!!!!!!!!!

    P.S. Ik zou alsnog de Mini liever willen hebben

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North