• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Voor het eerst op de Rai: het Nederlandse Heynsdyk

Auteur: ricardo, gepost 13 april 2011 om 09:45 – 28 Reacties

Heynsdyk 2500SF

De onlangs geïntroduceerde Heynsdyk 2500SF is het eerste wapenfeit van dit Nederlandse merkje. Een automerk kunnen we het niet noemen, onderhuids is dit namelijk een Porsche 944, maar een gaaf coachbuild-project is het zeker.

Dat deze roadster is gebaseerd op de 944 heeft een aantal voordelen. Onderdelen zijn volop verkrijgbaar en het originele kenteken blijft behouden, dus de mogelijkheid bestaat dat je voor de 2500SF geen wegenbelasting hoeft af te tikken. Niet dat je veel kwijt bent aan MRB aangezien het topless autootje – dat grotendeels van polyester is gemaakt – slechts 900 kilo weegt. En door het vermogen van 163 pk uit de 2.5-liter motor moet een topsnelheid van 250 km/u mogelijk zijn.

De 2500SF kost €36.995, tenzij je hem zelf in elkaar wilt zetten, dan mag er €14.725 richting de kassala van Heynsdyk worden geschoven. Nee, de komma’s staan gewoon op de juiste plek, deze creatie van Ronald Heijnsdijk klinkt ons dan ook als een koopje in de oren. Pica’s HIERR.

PS. Op de AutoRAI werd ons verteld dat de dakconstructie is verbeterd en dat de roadstertjes nu met Recaro zetels kunnen worden geleverd, in plaats van de originele stoelen van Porsche.

Ook interessant!

  • Gespot - Porsche 944 is zwaar toegetakeld
  • Koop de meest exotische Porsche 944 van Nederland
  • Nederlandse Porsche rijdt tegen slagboom, gaat ervandoor
  • porsche 964 gestolen
    Nederlandse Porsche 964 gestolen in Italië!

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

944, autorai, autorai-2011, Autoshows, coachbuilding, Heijnsdijk, Porsche

Vorig bericht: « MINI met een vleugje Rolls Royce
Volgend bericht: Chevrolet Camaro Convertible is present »

Lees Interacties

Reacties

  1. dondeboer zegt

    13 april 2011 om 09:49

    Ding heb ik voor het eerst gezien op Top Gear LIve geloof ik… Erg fraai stukje coachbuilding. LIjkt me heerlijk om er zelf één in elkaar te schroeven.

    Login om te reageren
  2. Gietie zegt

    13 april 2011 om 10:03

    Ik neem aan dat je voor die prijs zelf de Porsche erbij moet kopen?

    Login om te reageren
  3. barney zegt

    13 april 2011 om 10:11

    Voor 14k een leuk project voor de creatievelingen onder ons! Lekker stoer, retro race ding.

    Login om te reageren
  4. Den zegt

    13 april 2011 om 10:13

    Leuk wagentje, alleen zou ik zelf, als ik een kitcar zou willen hebben een Cobra kopen. Zelfde geld, meer pk’s, brute v8.

    Login om te reageren
  5. Den zegt

    13 april 2011 om 10:15

    Trouwens, om op de Rai een auto neer te zetten met een gigantisch gat in het dashboard is een beetje 1999, die tellers ook trouwens.

    Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      13 april 2011 om 23:02

      @Den: Inderdaad had ik ook gezien. Niet erg uitnodigend. En wat was dat ding met het dak dicht lelijk.. Zo’n zwarte aardappel boven op de koets. Not my cup of tea. Vond het een beetje een allegaartje. Dan heb je een soort van retro koets en dan zitten er van die Porsche 968 cup wielen onder. Het deed mij in ieder geval niks.

      Login om te reageren
  6. Hupke zegt

    13 april 2011 om 10:25

    Waw, da’s idd een koopje.
    Ziet er goed uit, stuurt waarschijnlijk goed en een meer dan redelijke prijs en ongetwijfeld kan er nog een moderner VAG blok ingelegd worden.
    En zeggen dat ik niet van z’n bestaan afwist.
    Misschien eens vragen of je hem aan de tand mag voelen.
    RIJTEST!?

    Login om te reageren
  7. VeniVidiVici zegt

    13 april 2011 om 10:46

    Sorrie, maar vind het een slap aftreksel van een Mercedes Stirling Moss :?

    Login om te reageren
    • Hupke zegt

      13 april 2011 om 11:57

      @VeniVidiVici:

      Hoe ben je op die vergelijking gekomen?
      En hoe kan je die 2 nu in godsnaam vergelijken?

      Dit is waarschijnlijk een lekker strak en hard rijderskarretje (ik zou het niet weten maar ziet er zo uit :lol: ) met voldoende vermogen om plezier aan te hebben. Zeg maar een concurrent voor de mx5 cabrio in roadster/ speedster vorm.

      De SLR Striling Moss is de overtreffende trap van alles op wielen is.

      Login om te reageren
      • VeniVidiVici zegt

        13 april 2011 om 13:10

        @Hupke: Qua uiterlijk en stijl heeft het iets weg van een Stirling Moss dat die Mercedes stukke duurder is snap ik, maar het lijkt wel alsof de makers van de Heynsdyk met een scheef oog naar de Stirling Moss hebben gekeken (Maar dat is mijn visie :) )

        Login om te reageren
        • Hupke zegt

          13 april 2011 om 14:25

          @VeniVidiVici:

          Eerder dat ze naar de SLR van Stirling Moss hebben gekeken dan naar de SLR Stirling Moss.

          Maar ik vind dit voor die prijs toch een heel geslaagd geheel.

          Login om te reageren
          • Hupke zegt

            13 april 2011 om 14:26

            @Hupke:

            Login om te reageren
    • dondeboer zegt

      13 april 2011 om 13:11

      @VeniVidiVici: Op de eerste foto heeft het er wel wat van weg, maar neem van mij aan dat het ding er in het echt in de verste verte niet op lijkt.

      Login om te reageren
  8. TSAARno zegt

    13 april 2011 om 10:50

    @VeniVidiCivi
    Die kost van ook een factor 20..

    Verders vind ik het een erg mooie coachbuild!

    Login om te reageren
  9. JWD zegt

    13 april 2011 om 10:51

    Bijzonder geinig ding, vraag me alleen af of ze leer van een oma koe hebben gebruikt zo uitgedroogd en vaal is het.
    Je zou denken dat je het visitekaartje toch wat strakker aankleed.

    Login om te reageren
  10. JanC zegt

    13 april 2011 om 11:15

    Dat noemen we geen coachbuild maar een kitcar. Niks mis mee met de term kitcar.

    Login om te reageren
  11. Pressman zegt

    13 april 2011 om 11:34

    Kitcar of niet, vind het eerlijk gezegd een samengeraapt zooitje.

    Zie wat stijlelementen van o.a. porsche carrera gt, spijker, Mercedes Stirling Moss.

    Maar voor die prijs heb je wel iets speciaals.

    “163 pk uit de 2.5-liter”
    is er niet meer uit te peuteren?

    Login om te reageren
    • taferel zegt

      13 april 2011 om 11:48

      @Pressman: Ja je hebt natuurlijk meerdere motorvarianten van de 944. 163pk(994), 190pk(944 S), 210pk(944S2), 220pk(944 turbo) en 250pk(944 turbo s.

      Login om te reageren
    • Hupke zegt

      13 april 2011 om 11:51

      @Pressman:

      Daarbij kan je dat blok ongetwijfeld vervangen door andere VAG (modernere) blokken.

      Login om te reageren
      • taferel zegt

        13 april 2011 om 11:56

        @Hupke: Idd, maar denk dat een van de 944 blokken het makkelijkst is. Ik heb zelf de turbo versie en kan je vertellen dat er niks mis is met deze blokken.

        Qua zuinigheid zal er wel een verschil inzitten natuurlijk.

        Login om te reageren
  12. Kvgorp zegt

    13 april 2011 om 12:45

    Ik denk…

    Login om te reageren
  13. Klassiekerrally zegt

    13 april 2011 om 12:49

    Ik doe het ze niet na, maar ben er niet kapot van.
    Voor een bedrag tussen € 20.000,- en € 25.000,- (want dat gaat zelfs een zelfgebouwd exemplaar zeker wel kosten) is er heel veel lekkers te koop dat niet overgoten is met een kitcar-sausje.

    Login om te reageren
  14. T16 zegt

    13 april 2011 om 12:50

    Zet er een Rotrex compressor op, heb je geen turbo gat en gaat als de brandweer. Kies als basis de betere 968, grotere remmen etc. Wel zonde van de Porsche maar okay, je heb wel iets unieks.

    Login om te reageren
  15. Ram-G-maN zegt

    13 april 2011 om 12:54

    Chop Shop: Amsterdam Garage? Een samenwerking tussen Ronald en Leepu? :D

    Login om te reageren
  16. Esprit_de_Flandre zegt

    13 april 2011 om 13:10

    Jammer genoeg niet bijster mooi. En die 14d euro voor de zelfbouwkit is zonder 944 waarschijnlijk…

    Login om te reageren
  17. mclarenf1lm zegt

    13 april 2011 om 17:02

    Nou, ikzelf heb in totaal al 3 exemplaren gespot: http://www.autojunk.nl/2011/01/heynsdyk
    http://www.autojunk.nl/2010/02/heijnsdijk-2500-sf
    Stonden namelijk de afgelopen 2 jaren op het Mecc in Maastricht.

    Login om te reageren
  18. mclarenf1lm zegt

    13 april 2011 om 17:07

    @Pressman: Je kan ook uit meerdere motoren kiezen, het begint bij 163 pk en 205 Nm en gaat tot 250 pk en 350 Nm.

    Login om te reageren
  19. holinone zegt

    13 april 2011 om 23:27

    jongens maakt niet uit het idee is geweldig en ik weet dat hij hier al langer mee bezig is dan de mercedes bezig was met de moss hij heeft er zijn hart in gestopt en heeft geprobeerd van een goede auto die te zwaar was voor zijn gewicht een super auto te bouwen die lichter is en blijft porsche techniek

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North