• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Voor snelle Gooische vrouwen: VW Golf GTI Cabrio

Auteur: robbie, gepost 7 maart 2012 om 11:44 – 7 Reacties

Volkswagen Golf GTI Cabrio @ Geneve 2012


Trek je flessen Chardonnay maar open botox babes! Jullie nieuwe speeltje is gearriveerd en is het geen schatje geworden? Een 210 pk sterke Golf Cabrio met een uiterlijk waar elke VAG fapper botergeil van wordt. Wat wil je nog meer?

Het verhaal achter de 210 pk sterke Golf Cabrio is een beetje raar eigenlijk. Toen de Golf Cabrio werd onthuld wist Volkswagen ons te melden dat er een versie met 2.0 TSI en 210 pk leverbaar zou worden. Sterker nog onze eigen Wouter mocht er zelfs eentje testen. Wij vroegen ons toen meteen al af waarom er geen GTI badges op deze Golf zaten, want er lag immers een GTI motor in.

Uiteindelijk blijkt dat deze versie niet (of nauwelijks) is uitgeleverd door Volkswagen. Blijkbaar zagen ze hun fout in en hebben ze de ‘reguliere’ Golf Cabrio met 210 pk met stille trom van het podium laten verdwijnen. Vervolgens lieten ze afgelopen zomer tijdens de GTI Meet in Wörthersee een “Golf GTI Cabrio Concept” zien.

En begin dit jaar werd dan de productieversie van de Golf GTI Cabrio onthuld zoals die nu in Genève staat te shinen. Blijkbaar kwam het marketingtechnisch toch beter uit om die 210 pk versie gewoon met GTI-badge te leveren.

Nog even kort de specs dan. De GTI Cabrio heeft standaard een handbak, maar is ook met DSG leverbaar en sprint in 7,3 seconden van 0 naar 100 km/u. Vanaf juli staat deze onthoofde Golf GTI bij de dealer overigens.

PS Nu alleen maar hopen dat Volkswagen ook zo lief is om de Golf R Cabrio in productie te nemen.

Ook interessant!

  • Video: Golf GTI kopt een Range Rover
  • Video: Golf GTI bestuurder scheurt als een gek
  • Officieel: Volkswagen Golf GTI Clubsport 45
  • Oettinger Golf 8 GTI
    Oettinger Golf 8 GTI is keurig en subtiel. Huh?

Nieuwste artikelen

  • Video: Dame scheurt veel te hard over krappe weg
  • Europese ‘Kei Car-categorie’ blijkt stimulans voor meer elektrische crossovers
  • Ineens is je auto geen youngtimer meer, wat zijn je opties?
  • Nederlandse overheid wil MEER 130 km/u-snelwegen!
FacebookTweetPinLinkedIn

Autoshows, Cabrio, geneve, geneve-2012, golf, gti, rood, Volkswagen

Vorig bericht: « Mercedes A-Klasse: de verjongingskuur komt hard
Volgend bericht: ABT QS3 – speciaal voor de familie Saunders »

Lees Interacties

Reacties

  1. JeejEm zegt

    7 maart 2012 om 11:47

    Apart om te zien dat de Eos alsnog sneller is met deze krachtbron…Zal toch niet de bedoeling zijn geweest van VW

    Login om te reageren
  2. kaasboerin zegt

    7 maart 2012 om 11:50

    Gooise?? ..Haha, amper verschil met de Eos..

    Login om te reageren
  3. bozewolf zegt

    7 maart 2012 om 11:52

    @kaasboerin:

    Amper?

    Dat jij nog tot amper komt…zo ver haal ik het al niet =/

    Login om te reageren
  4. mopar zegt

    7 maart 2012 om 12:02

    Meh, vind die dagrijlichten in de koplampen er altijd zo goedkoop uit zien bij die Volkswagens.

    Login om te reageren
  5. james125 zegt

    7 maart 2012 om 12:11

    Wat ik nog meer wil? Achterwielaanrijving, lange motorkap, meer klasse, om zo maar wat op te noemen.

    Login om te reageren
    • a6stang zegt

      7 maart 2012 om 13:57

      @james125: Helemaal goed, volgens mij heb jij niet helemaal door waar je een GTI voor hebt..

      Login om te reageren
  6. syliaca zegt

    7 maart 2012 om 13:44

    Goedplan van volkswagen, ik denk dat deze wel aan zal slaan.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North