Doe eens een gokje en check het antwoord na de break.
Eigenlijk heb je twee soorten reclames: geloofwaardige en niet geloofwaardige. Lionel Messi die reclame maakt voor een Maserati Granturismo, Mercedes-Benz S-Klasse of misschien nog wel een Jaguar XE: geloofwaardig. Diezelfde voetballegende in een spotgoedkope Indiase auto? Niet zo geloofwaardig.
En toch zit een van de beste voetballers ooit hier in een heuse Tata Tiago, de auto die oorspronkelijk trouwens Ebola Zica zou heten. Los van het feit dat ik bij de naam van de auto aan een andere voetballer moet denken (of een ex-F1 coureur, dit gelooft toch niemand? De hoge heren bij Tata zijn kennelijk een andere mening toebedeeld, want die geloven al net zo heiling in deze miljoeneninsvestering als in de Tata Nano.
62 reacties
In NL wordt je toch niet rijk wat je verdient wordt ingeleverd bij de belastingdienst
Nickname lazy – intelligent lui
Wat je krijgt verdien je niet,
Wat je verdient krijg je niet
✌️
Dat zeg je omdat je Barca fan bent XD
Afgezien daarvan; waarschijnlijk is het legaal.
Moreel gezien kan t ook best. Geld dat Leo verdient met het voetballen, daar (vind ik) moet ie netjes lokale inkomstenbelasting over afdragen. Geld dat ie verdient door zijn merk ‘Leo Messi’ ergens op te zetten of aan te verbinden heeft weinig met arbeid in Spanje te maken; dan lekker zo’n constructie in!
Die auto lijkt overigens verdacht veel op die nieuwe Ford Ka (Braziliaanse markt).
Geld verdienen met wat foto’tjes; genomen voor een blauwe wand bij de studio om de hoek na de training. Hoppa, weer een miljoen erbij! Handige pappie die ouwe van Messi.
Verder is de wagen uitgerust met een 2.7 liter V6 Twin turbo zodat het geld snel op zijn bestemming zal zijn.
Dit is overigens de iets langere (die lengte zit achter de voorstoelen) executive uitvoering waar een extra slordige 2.3 miljoen Euries extra in gekieperd kan worden !
(Dit model wordt schertsend ook wel deFiFa uitvoering genoemd)
U voelt hem al : TaTa – FiFa ; Ja Ja !
Het logo op het dashboard met de spreuk (non implere nequeunt saccos) is latijn en betekent : ‘ Niet lullen, zakken vullen ‘
Uiteraard gejat van een illuster Russisch merk!
Voetballers zijn daar (arm land) heel populair ..
De reclame bedoeling ansich klopt dus volledig ..
In india is vooral cricket populair, denk dat meeste indiers niet eens weten wie messi is (niet dat dat hun leven slechter maakt ofzo)
Briljante marketing dus!
Naast die kleine Messi, lijkt deze Tata Tiago wel een 7 persoons SUV.
Enorm premium apparaat dus.