• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Bijtellingstopper Megane verdwijnt massaal door export

Auteur: Dizono, gepost 6 april 2016 om 16:00 – 59 Reacties

Renault Megane Estate


Heb ik je al eens verteld dat al dat geschuif met bijtelling niet zo veel zin heeft?

Niks mis met zuinige auto’s, laat ik dat voorop stellen. Het stimuleren van rijden in zuinige auto’s: op zich ook prima, je moet ergens beginnen. Maar een select aantal auto’s voor een paar jaar enorm stimuleren om vervolgens alle maatregelen weer terug te draaien? Niet zo’n goed idee. Het effect van zulke rigoureuze maatregelen: marktverstoring.

Dat hebben we de afgelopen jaren kunnen zien aan de autoverkopen. Vervelend voor de hardwerkende ondernemers die toevallig een garagebedrijf runnen van een merk zonder bijtellingstoppers, maar er valt in ieder geval nog iets te zeggen voor het positieve effect dat dit heeft op de gemiddelde uitstoot van ons wagenpark.

Helaas heeft het immer veranderende bijtellingsregime ook een negatief effect. Als de bijtellingstoppers hun leasetermijn erop hebben zitten, dan komt het hele zwikkie in één keer op de tweedehandsmarkt en die raakt verzadigd. Een aanzienlijk deel van die auto’s, die dan 150.000 tot 200.000 kilometer van hun 300.000-400.000 kilometer durende leventje erop hebben zitten, verdwijnt vervolgens naar het buitenland. Al die gestimuleerde schonere auto’s rijden dus maar een deel van hun kilometers binnen onze landgrenzen.

We hebben al eens uitgezocht hoe dat zit met Honda Civic Hybrid’s, waarvan begin vorig jaar al bijna de helft van de hier verkochte exemplaren was verdwenen naar het buitenland. Zojuist zijn de kwartaalcijfers van de occasionverkoop en -export bekend geworden en ook daar zien we een opvallende uitschieter. Liefst 941 Renault Megane Estates verdwenen naar het buitenland, daar waar normaal enkel Duitse auto’s in de exportlijstjes voorkomen. Het is een stijging van 41,5 procent ten opzichte van vorig kwartaal en zelfs 75,2 procent ten opzichte van vorig jaar.

Verrassend? Nee, absoluut niet. Hetzelfde gaat over enkele jaren ook gebeuren met auto’s als de Outlander PHEV en Golf GTE. Terwijl alle niet strikt elektrische auto’s, van plug-in tot dikke diesel, dan weer geleast kunnen worden tegen het uniforme tarief van 22 procent bijtelling. Ik kijk er in ieder geval niet raar van op als het aantal plug-in hybrides tegen die tijd netto zal afnemen en dat we daarin waarschijnlijk het enige land van Europa zijn. Het komt vast goed, zolang we maar blijven streven…

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Renault Mégane RS van Thom
    Mijn Auto: Renault Mégane RS van Thom
  • Volledig elektrische Renault Mégane ziet er zo uit
  • Gespot - Mégane RS Trophy van een vlotte moeder
  • scherm in Mégane
    Scherm in Mégane VEEL beter dan iPad!

Nieuwste artikelen

  • Dikste diesel van Marktplaats kan er maar één zijn
  • Wordt klussen aan je auto dan toch weer makkelijker?
  • Gespot – Extreem foute Mansory Urus
  • Officieel: GEEN ban op verbrandingsmotor na 2035!
FacebookTweetPinLinkedIn

14%-bijtelling, autoverkoop, export, Hybride, megane, Renault

Vorig bericht: « Kies maar: Lexus LFA of Porsche Carrera GT
Volgend bericht: Voor welke auto maakt Lionel Messi hier reclame? »

Lees Interacties

Reacties

  1. jasbelle zegt

    6 april 2016 om 16:03

    Ben ze liever kwijt dan rijk op de wegen.

    Login om te reageren
  2. Jochempie zegt

    6 april 2016 om 16:04

    De bijtelling is dan toch ook bepaald aan de hand van de duur van het leasecontract, geen dag erna?

    Login om te reageren
    • Dizono zegt

      6 april 2016 om 16:09

      @Jochempie: nee, de bijtelling geldt voor 60 maanden na eerste afgifte.

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        6 april 2016 om 16:12

        @Dizono: Oké, oké, best, het gaat erom dat bijtelling niet ontworpen is om nog voor particulieren een effect te hebben.

        Login om te reageren
        • boxergt zegt

          6 april 2016 om 18:20

          @Jochempie: Jawel, dit heeft er ook mee te maken. Een particuliere klant koopt dan een ‘schone’ diesel ipv een ‘vieze’ als deze uit de lease komt.

          Login om te reageren
          • Jochempie zegt

            6 april 2016 om 18:36

            @boxergt: Ik kan zelf niet vinden dat dit één van de redenen was waarom de lagere bijtelling is gekomen, heb je een linkje?

            Login om te reageren
            • boxergt zegt

              6 april 2016 om 18:52

              @Jochempie: Dat is een logisch vervolg. Heeft iets te maken met logisch nadenken en niet zomaar lezen / aannemen wat ergens geschreven staat.

              Login om te reageren
              • Jochempie zegt

                6 april 2016 om 19:04

                @boxergt: Logica is subjectief, wat jij logisch vindt, vind ik wellicht niet, dus ik kan niets met je aanname..

              • user888 zegt

                7 april 2016 om 07:54

                @Jochempie: Logica is per definitie niet subjectief. https://nl.wikipedia.org/wiki/Logica

                Over de Megane. Op een gegeven moment had iedereen er een. Wel leuk dat ook iedereen die ik vroeg “Heb jij ook een Megane?”, zei: “Ja maar wel de GT line”. Maar leuk voor de meute, die een ‘prima’ auto wil.

          • dutchneon zegt

            7 april 2016 om 09:26

            @boxergt: als particulier loop ik met een grote boog om 14% auto’s heen. Vrijwel zeker dat ze niet van een liefhebber zijn geweest en ook nog eens grote kans dat het motortje hard heeft moeten werken om te compenseren voor het gebrek aan power. Om nog niet over de frustratie van de gebruiker te spreken die door het gebrek aan inzicht van de overheid in zo’n auto gesjoemeld word!

            Login om te reageren
      • baseone zegt

        6 april 2016 om 20:31

        @Dizono: alleen voor auto’s na 1-7-2012 volgens mij

        Login om te reageren
    • mashell zegt

      6 april 2016 om 16:09

      @Jochempie: nee. Het gaat 60 maanden na ten kenteken stelling. Dus na een lease contract van 3 jaar kan er nog een andere leaser 2 jaar in rondrijden met ook 14% bijtelling. Maar in de praktijk gaan ze meteen in de export.

      Login om te reageren
      • Jochempie zegt

        6 april 2016 om 16:14

        @mashell: Ja, ik verwoordde mij verkeerd, ik bedoelde dat bijtelling niet anticipeert op het privébezit van de auto na de leasetermijn, wat die ook mag zijn.

        Login om te reageren
        • mashell zegt

          6 april 2016 om 17:07

          @Jochempie: klopt. Bijtelling is de belasting op het genoten voordeel dat je als leaserijder hebt omdat je de auto van de zaak ook prive kunt gebruiker. Niet relevant voor de particulier dus. En de particluier wil wel een Megane Station maar geen diesel want hoge MRB, export dus.

          Login om te reageren
          • E550 zegt

            6 april 2016 om 17:27

            @mashell: Maar een particulier wilt wel een hybride benzine, zoals de Mitsubishi en GTE.

            Login om te reageren
            • Dutchdriftking zegt

              6 april 2016 om 19:27

              @e550: De GTE lijkt me als particulier absoluut zinvol. De dagelijkse korte ritjes die je als particulier maakt lekker elektrisch, en als je dan een keer een afstand moet rijden of op vakantie gaat dan kom je ook nog eens ergens….

              Login om te reageren
              • v60germany zegt

                6 april 2016 om 20:21

                @dutchdriftking: let vooral op je onafhankelijkheid mbt “brandstof”.
                Diesel/benzine, weer náár de pomp, electriciteit vanuit je eigen laadmodule thuis.
                Neem zonnepanelen en/of een gunstig én groen energiecontract (b.v. Greenchoice).
                Reken het verbruik maar eens letterlijk door, binnen de bebouwde kom is het zonder twijfel een voordeel.

                Een overheid zou er goed aan doen, om bepaalde “electrische co2 modellen” te beperken voor export. Er zit tenslotte al vrijwel geen bpm in verwerkt. Vraag en aanbod blijft in de gebruikte markt dan ook fatsoenlijk qua prijzen en beperkt het verdere aankoopproces naar de traditionele oliestoker…

              • blo3to3t zegt

                7 april 2016 om 07:24

                @dutchdriftking: misschien wel. Maar een GTE is een pak duurder als z’n diesel of benzine broertje. Ook op de occasionmarkt. Ook moet je investeren in een laadpaal. Je moet wel een heel groen hart hebben om die investering dan te doen en die heb je er ook niet zomaar uit.

              • pinut187 zegt

                7 april 2016 om 13:52

                @blo3to3t: die laadpaal kan je als het goed is ook in je volgende auto steken. Dus een lange termijns investering.

          • ThomasBol zegt

            6 april 2016 om 18:38

            @mashell: deels toch wel. Wie als particulier een goedkope jonge diesel zoekt komt as we speak toch al gauw uit bij een Megane. Voor 9/10k heb je een 2012 Bose met net 140dkm op de klok. Natuurlijk niet alle eco-dieseltjes gaan naar het buitenland.

            Login om te reageren
          • pa045 zegt

            6 april 2016 om 19:42

            @mashell: Hoeft niet persé een leaserijder te zijn. Als ondernemer met bv eenmanszaak, zsp’er of directeur.eigenaar BV, kan je hier ook nog van profiteren.
            Vaak vergeten wij, ik ben ook gewoon een particulier, dat deze mensen de auto vaak 2 keer betalen. Zowel via de zaak de lease-, financiering-, aankoop- en onderhoudskosten, als privé de bijtelling.

            Login om te reageren
    • madmarky zegt

      6 april 2016 om 16:10

      @Jochempie: Ja, maar een leasecontract kan wel verlengd worden. Ik rij nog een jaartje extra door in mijn DS3 uit 2012 tegen 14% bijtelling.

      Login om te reageren
    • lekbak zegt

      6 april 2016 om 16:11

      @Jochempie: dat maakt alleen iets uit voor die enkele ondernemer die niet nieuw rijdt, en die pakt natuurlijk een auto van 15 jaar oud of rijdt in een privé auto. Voor de rest zijn het voornamelijk particulieren die dit kopen. En exporteurs natuurlijk…

      Login om te reageren
    • Jochempie zegt

      6 april 2016 om 16:12

      @Jochempie: Ik bedoel, de bijtelling is nooit in het leven geroepen om auto’s na het leasecontract ook nog in het land te houden, anders was daar wel wat anders op verzonnen (denk: geen wegenbelasting voor particulieren op auto’s die tijdens hun leasetijd een lage bijtelling genoten). Met alle respect @dizono, ik ben het met je eens dat het fijn is als we hier onze kilometertjes in extra schone auto’s afleggen, maar je probeert de link te leggen tussen het stimuleren van schonere leaseauto’s en het hier houden van die auto’s na hun leaseperiode, maar die is er gewoon niet.

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        6 april 2016 om 16:33

        @Jochempie: ik denk dat de ambtenaartjes hadden bedacht dat ‘als we de verkoop van nieuwe zuinige auto’s stimuleren dan rijdt over een paar jaar iedereen tweedehands ook in die auto’s”. Wel zo logisch ook, ware het niet dat de markt compleet verziekt is door dit soort fratsen.

        Login om te reageren
        • Jochempie zegt

          6 april 2016 om 16:38

          @lekbak: Waar zie je dat terug dan, die gedachtegang?

          Login om te reageren
          • lekbak zegt

            6 april 2016 om 17:44

            @Jochempie: nergens. Dat bedenk ik hier ter plekke. Omdat dat de manier is hoe ambtenaren denken, en omdat dat de logische manier van werken is als er geen marktverstoring is (door ambtenaren dus).

            Login om te reageren
            • Jochempie zegt

              6 april 2016 om 18:38

              @lekbak: Het zijn aannames als deze waardoor ik er geen hol van geloof.

              Login om te reageren
  3. lincoln zegt

    6 april 2016 om 16:08

    Dat krijg je als ambtenaren duurzaamheid gaan bezigen ..

    Login om te reageren
  4. giulio zegt

    6 april 2016 om 16:08

    Gaan ze de export in omdat ze elders beter te verkopen zijn dan hier? Vraag me af waar ze naar toe gaan en wat voor markt het is?… Terug naar Frankrijk?

    Login om te reageren
    • sjeppie156 zegt

      6 april 2016 om 16:35

      @giulio: overal

      Login om te reageren
    • E550 zegt

      6 april 2016 om 17:29

      @giulio: Baltische staten en Polen

      Login om te reageren
  5. jack_abarth zegt

    6 april 2016 om 16:09

    Denk dat de Golf GTE wel een blijvertje is. Het is een snelle praktische auto, waarmee je redelijk zuinig kunt rijden.
    De Megane is verre van vlug, en met een vlotte rijstijl ook nog niet eens zo hééél zuinig.
    Hetzelfde verhaal voor de Metsubsidie Outlander, verre van vlug en zuipen als Hazes of een gemiddelde darter.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      6 april 2016 om 16:13

      @jack_abarth: kijk eens onder de motorkap van een GTE. Bomvol. Er is dus veel om kapot te gaan en het is allemaal lastig bereikbaar.
      Bedenk je dat er een 1.4 TSI en een DSG in zit, er al 3 jaar lease mee gereden is, dan weet je dat niemand met gezond verstand die gebruikt gaat kopen.

      Login om te reageren
    • vlaag zegt

      6 april 2016 om 16:17

      @jack_abarth: Redelijk zuinig krijg ik hem niet terwijl ie toch iedere nacht aan de stekker hangt. Haal 1 op 18 nauwelijks (kostprijs benzine en electriciteit). Ik doe het voor de bijtelling

      Login om te reageren
      • rrvliet zegt

        6 april 2016 om 20:53

        @vlaag: Hoe is dat niet zuinig? Opel Adam met 6 bak en 116 pk rijd 1 op 15 a 16 en zit een segment lager. Ik wil wel een golf met voldoende vermogen die 1 op 18 rijd, da’s echt netjes!

        Login om te reageren
        • vlaag zegt

          6 april 2016 om 21:22

          @rrvliet: Je hebt gelijk er zit vermogen in deze auto, moet er echter vele elektrische ritten tegenoverzetten. Dat lukt omdat ik altijd opgeladen vertrek en maar een paar dagen per week naar werk (snelweg) hoef. Voor de overige ritten kan ik tussendoor weer thuis opladen.
          Iedere dag extra naar werk in de GTE zou het gemiddelde van 1 op 18 al onbereikbaar maken. Het klinkt netjes, maar ik doe er dus wel moeite voor.

          Login om te reageren
          • rrvliet zegt

            6 april 2016 om 22:15

            @vlaag: Welk verbruik mag je verwachten bij ritten van 160, 180km snelweg waarbij je met volle accu vertrekt? Ben zelf een weekend gebruiker die zulke ritten naar vrienden en familie in het land maakt, Ben benieuwd wat dit voor me zou betekenen. Kan je Daarnaast ook nog vertellen wat de stadsrange van een volle batterij is?

            Login om te reageren
            • vlaag zegt

              6 april 2016 om 23:03

              @rrvliet: Dan ga je voor een enkele rit met volle accu wel 1 op 16 halen. Alleen de eerste 20 kilometers kun je elektrisch rijden verwachten, soms haalt ie meer. Daarna komt 7l/100 eerst of méér.

              Maak je veel korte stadsritjes dan is 20km de max. De lading gaat mee als je aaneengesloten de accu leegrijdt.

              Login om te reageren
    • yupyup zegt

      6 april 2016 om 16:32

      @jack_abarth: zo’n outlander heeft het voordeel dat het benzine is (dus relatief weinig wegenbelasting) en ruim. Voor mensen die veel korte afstandjes rijden en toch veel ruimte willen of een grote caravan willen trekken, ideaal. Als tweede auto lijkt hij mij ook wel praktisch.

      Ik denk juist dat de golf minder populair wordt. Rij je weinig kilometers koop je privé de gti, rij je er veel dan koop je de gtd.

      De v60 D6 wordt denk ik ook een exportproduct, de D4 is voor de privé kopende veelrijder namelijk interessanter.

      Login om te reageren
    • eklasse zegt

      6 april 2016 om 17:33

      @jack_abarth: met die Golf GTE zal het inderdaad wel meevallen. Tot nu toe blijft VW zowat het meest gezochte occasion merk. Zal dat dieselgedoe van vorige maanden niet heel veel aan veranderen over 2 jaar.

      De markt voor zoveel Megane’s is er in elk geval niet mee te vergelijken. Geen bijzondere techniek; slechts grammetjes aan de juiste kant van de weegschaal destijds.

      Dat is een beetje zoals 400kg aubergines inkopen.

      Login om te reageren
  6. ko3n zegt

    6 april 2016 om 16:26

    Het goede nieuws is dus dat al die hondslelijke outlanders ook over een paar jaar masaal verdwijnen

    Login om te reageren
    • parker zegt

      6 april 2016 om 16:32

      @ko3n: en nog fijner: alle Priussen ook weg!! Foetsie!

      Login om te reageren
  7. skinnynigga zegt

    6 april 2016 om 16:26

    Beter toch, is er meer plaats voor mooie auto’s zoals Honda civics en shit

    Login om te reageren
  8. hans75 zegt

    6 april 2016 om 16:31

    idd.. een oprotpremie zou bijna op zijn plaats zijn…

    Login om te reageren
  9. superfries zegt

    6 april 2016 om 16:51

    Wat jammer dat al die oude leasekarren verdwijnen, ik vond het een verrijking voor het straatbeeld.

    Login om te reageren
    • kliko zegt

      8 april 2016 om 09:44

      @superfries: Ik hoop dat je een grapje maakt. Die meganes werd je echt mee doodgegooid op de snelweg. Het viel mij laatst al op dat ze wat minder vaak op straat te zien zijn. Blijkbaar lopen massaal alle contracten nu af ofzo.

      Login om te reageren
  10. 87sandyd zegt

    6 april 2016 om 16:54

    Hele bijtellingsgelul is gewoon om mooie cijfers te kunnen weerleggen aan de Europese Unie. Kijk Europa, wij zijn goed bezig met het milieu.

    Dit is natuurlijk grote onzin. De man die zelf alles betaald, die rijdt daadwerkelijk zuinig, want doet hij dat niet, dan voelt hij dat in zijn eigen portemonnee. De leaserts racen mij om de oren dagelijks, want hey, heb toch een tankpas, who cares. Ik vraag me uberhaupt af wie er stekkert met een phev.

    Nu zal ik wel weer opmerkingen krijgen dat ik jaloers ben, maar dat is grote onzin. Ik denk dat als je daadwerkelijk wil dat je wagenpark zuinig is, dat je naast de leaserts ook de particuliere sector moet steunen. Dat zijn namelijk de mensen die het rechtstreeks voelen in de portemonnee als diegene niet zuinig rijdt. En dat zou dus daadwerkelijk helpen in de strijd tegen de uitstoot.

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      6 april 2016 om 17:53

      @87sandyd: alsof het mileu een Europees thema is. Dat is niet. De mileu conferenties en afspraken zijn wereldwijd.
      Particulieren worden ook gesteund. De meeste leaserts ridjen diesel, de meeste particulieren benzine. De MRB voor benzine voertuigen is flink lager. Ook was een aantal jaren terug een groot deel van het nieuwe wagenpark MRB vrij, daar profiteerden tot 2014 ook de particulieren van. Een auto van de zaak is een stuk gereedschap, natuurlijk wordt dat ingezet voor woonwerk verkeer maar ook voor zakelijk afspraak naar afspraak verkeer. En dat er dan gescheurd wordt met de tankpas is de hand is gewoon zakelijk te verantwoorden want tijd is geld. Dus als de wagen 10% duurder vanwege extra verbruik door de vlotte rijstijl maar er daardoor een afspraak extra per dag gedaan kan worden is dat gewoon dikke winst. Verder zijn zakelijke auto’s natuurlijk veelal nieuwer waardoor ze vertrouwenwekkender rijden en dus eerder vlot bereden worden. Ook zie je veel particulieren langzaam (de gehate 110 km/h brigade) rijden om brandstof te besparen.

      Login om te reageren
      • 87sandyd zegt

        6 april 2016 om 20:26

        @mashell: Achja, zo kan je het ook verwoorden. Praat de scheurende leaserts maar goed, vind het knap gevonden. Dus je moet scheuren met je leasbak om meer afspraken te halen. Wat een kul verhaal.

        Gehate 110 km/h ligt aan jezelf. In Nederland geldt namelijk MAXIMUM snelheden, dat hoeft je niet te rijden, maar iedereen wil altijd maximaal rijden of nog harder zelfs.

        Login om te reageren
        • parker zegt

          6 april 2016 om 21:16

          @87sandyd: prima, maar blijf dan wel WEG van de linkerbaan en de middenbaan alleen gebruiken om in te halen, dat zou die 110 brigade al wat minder gehaat maken..

          Login om te reageren
  11. slowland zegt

    6 april 2016 om 17:03

    Ik rij nu een Golf VII 1.6D Slowmotion met 14%, maar die gaat er in oktober uit. De leasemaatschappij wil niet verlengen boven de 200K km, dus moet ik wat anders, nu krijg ik 21% bijtelling. Ik zal dus nu gaan kiezen voor fun en niet meer voor bijtelling en dus ook milieu…..

    Een Golf GTD staat op het lijstje….

    Login om te reageren
    • parker zegt

      6 april 2016 om 21:19

      @slowland: er zijn nog zat nieuwe te leasen auto’s met 14 en 7% over die eind 2015 op kenteken zijn gezet, doe dat dan

      Login om te reageren
  12. tvr1974 zegt

    6 april 2016 om 17:16

    Aangezien het gaat om “global warming” en niet om Holland warming maakt het niet uit waar ze die uitstoot doen…
    Ik denk dat veel van dit soort “renaults” in noord-afrikaanse landen belanden. Daar zijn ze gek op dit soort auto’s die dan gebruikt gaan worden als bijv taxi’s. Ze vervangen dan de oude renaults 21 / peugeot 406 stations(of veel oudere modellen nog) enz. Ergens anders op deze wereld zullen ze dus wel voor een verbetering gaan zorgen mbt uitstoot.
    En ja ik ben ook eerlijk. Net mijn 14% eruit gedaan. Ben nu ook weer vervuilender gaan rijden omdat ik weer privé rijd en met de baas afspraken kon maken over extra salaris (bijna het gehele leasebedrag er netto bij per maand) en km vergoeding. Voor zowel mijn baas als ik een voordeel en ik betaal geen bijtelling, mag rijden wat ik wil, enz enz…. en mijn baas af van de (relatief) dure leaseauto enz…

    Login om te reageren
    • pinut187 zegt

      7 april 2016 om 13:53

      @tvr1974: kijk dat is pas goed geregeld!

      Login om te reageren
  13. Chauffeur zegt

    6 april 2016 om 17:40

    De vraag die hier gesteld moet worden is hoe verhoudt dit exportcijfer zich t.o.v. niet 14% bijtellers. Dit getal zegt nu niet zo gek veel, behalve dat het zorgt voor veel reactie.

    Login om te reageren
  14. ocda zegt

    6 april 2016 om 18:13

    Voor de meeste gezinnen een prima auto zo’n Megane estate met de 110pk dci, met de Bose of GT-line rijdt je er prima bij voor een rootje of 6 en half

    Login om te reageren
  15. eelco74 zegt

    6 april 2016 om 20:12

    Dat is niet alleen met de 7/14% auto’s, mijn 2007 Alfa 159 1.9Jtdm SW (geen 7/14%) verdween ook naar het buitenland en had pas 120K op de teller. Maar ja met de MBR hier in ZH is diesel serieus duur als je de kilometers niet maakt. Het aantal particulieren dat dat kan/wil betalen is op 1 hand te tellen.

    Login om te reageren
  16. pinut187 zegt

    7 april 2016 om 13:57

    Hoe zit het eigenlijk met het chippen van je 14% leasewagentje, of let de garage daarop bij de beurten?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North