• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

VrijMiVideo: Lexus IS-F on track

Auteur: Wouter, gepost 12 oktober 2007 om 12:09 – 53 Reacties

Lexus IS-F on track

Het Japanse antwoord op de M3, RS4 en C63 AMG laat op de Fuji Speedway zien wat hij waard is. Na de enthousiaste reacties op de vorige video (met vooral veel drifts en burnouts) konden we het niet laten om nog een video van de IS-F te laten zien. Het wachten is tot Lexus Nederland ons een ritje in de IS-F gunt.

We zijn zeer benieuwd naar de prestaties van de 400 pk sterke 5 liter V8 die is gekoppeld aan een versnellingsbak met maar liefst acht (8!) versnellingen. Daarmee sprint het Japanse monster in 4,9 seconden naar de 100 en haalt een begrensde top van 270 km/u.

Ook interessant!

  • De prijs van de nieuwe Lexus NX is niet niks
    Lexus gaat Porsche na-apen
  • Lexus
    Video: meneer bekijkt Lexus op zeer bijzondere wijze
  • Video - Lexus ES is iets kwijt
  • Lexus ES rijtest
    Lexus ES (2022) rijtest

Nieuwste artikelen

  • Deze F430 op Marktplaats is extreem duur (met een reden)
  • Video: 10x top of flop van de elektrische Porsche Macan
  • Koop de BMW M4 CSL die crashte in Uden
  • Kijk, de échte Smart komt terug
FacebookTweetPinLinkedIn

burnout, is-f, Lexus

Vorig bericht: « Van twee naar vier – Suzuki Swift Sport 1.6
Volgend bericht: Robbie’s vrijdagmiddag Quiz, koplampen (uitslag bekend) »

Lees Interacties

Reacties

  1. VLS54 zegt

    12 oktober 2007 om 12:14

    Niet een zwaar spectaculair filmpje, maar die auto is wel dik hoor hé!

    Login om te reageren
  2. ik de dinges zegt

    12 oktober 2007 om 12:24

    Mooi glad design, hier kan je gedistingeerder voor de dag mee komen dan met de nieuwe m3.

    Login om te reageren
  3. ML320 CDI zegt

    12 oktober 2007 om 12:28

    heerlijke bak, heb zelf paar keer in een IS250 gereden en die vond ik echt al heerlijk.

    Login om te reageren
  4. Tim zegt

    12 oktober 2007 om 12:33

    Slechte coureurs zeg wtf. Vooral die laatste gozer, die een veel te hoge versnelling kiest… Mooie bak btw

    Login om te reageren
  5. evo zegt

    12 oktober 2007 om 12:34

    Ik ben heel benieuwd wat de prijs gaat doen van deze Lexus. Een C 63 AMG is met z’n €91.900,- relatief gunstig geprijsd en lijkt theoretisch behoorlijk gehakt te maken van de Lexus (457 pk vs. 400 pk / 4,5s vs. 4,9s). In denk dat de prijs van deze Lexus niet boven de 85 mille moet uitkomen, wil hij nog een enigzins verkopen in Europa…

    Login om te reageren
  6. Alwood zegt

    12 oktober 2007 om 13:17

    diep respect voor zowel deze lexus als de nieuwe M3. Stiekem de 2 allerbruutste auto’s die er nu gemaakt worden. Ik zeg dubbeltest op autoblog! :D (jullie hebben de M3 sedan nog niet gereden!! ;) )

    de M3 heeft (vooral door t geluid) nog steeds mijn voorkeur maar het verschil is zo verschrikkelijk klein dat het me eigenlijk totaal niet uitmaakt :P Een Lexus voor in de file (automaat) en een BMW in de italiaanse alpen ;)

    Login om te reageren
  7. lebastille zegt

    12 oktober 2007 om 13:43

    Mooie auto: Lexus komt ook steeds dichter bij de concurrentie en overtreft hen zelfs op sommige punten (voornamelijk veiligheid). Toch zijn beide auto’s voor mijn gevoel wat slap geveerd, ze duiken bij het aanremmen en hellen toch redelijk wat over. Komt er eigenlijk een adaptief onderstel onder?

    Login om te reageren
  8. Bram zegt

    12 oktober 2007 om 13:55

    Lexus komt niet alleen dichter bij, Lexus overtreft Mercedes en BMW ondertussen qua luxe en betrouwbaarheid. Dat lexus goeie motoren heeft weten we ondertussen ook wel. Of lexus snel door de bochten gaat weet ik niet maar daar zullen we snel de eerste filmpjes van zien..

    Login om te reageren
  9. janus zegt

    12 oktober 2007 om 14:03

    sorry maar die uitlaatpijpen maken de achterkant echt lelijk, net een mislukte tuning poging

    Login om te reageren
  10. speedlimit zegt

    12 oktober 2007 om 14:19

    @ janus

    Vind de uitlaatpijpen eigenlijk wel mooi zo..iig origineel ;)
    De m3 lijkt net ’n dinky toy met z’n uitlaten en dan hebben we ’t nog niet eens over die lelijke achterlichten v/d sedan.

    Login om te reageren
  11. M Freak zegt

    12 oktober 2007 om 14:41

    Ik neem aan op de M3 Sedan?

    Login om te reageren
  12. Robert zegt

    12 oktober 2007 om 14:56

    wat een geluid!

    Login om te reageren
  13. janus zegt

    12 oktober 2007 om 15:02

    @speedlimit

    ik heb ook niet gezegd dat ik de M3 mooi vindt :) ; geef mij maar een RS4 …

    Login om te reageren
  14. mashell zegt

    12 oktober 2007 om 15:32

    “Slechte coureurs zeg wtf. Vooral die laatste gozer, die een veel te hoge versnelling kiest… Mooie bak btw”
    Tja, wat wil je met 8 versnellingen, dan zit je al gauw in de hoge versnellingen. Ik heb trouwens het idee dat de coureur helemaal niet zelf schakelt maar het gewoon automagisch laat gaan.

    Login om te reageren
  15. rider zegt

    12 oktober 2007 om 15:43

    onderstel technisch zit het helemaal goed met deze lexus. weet wel te overtuigen. ben benieuwd wat hij doet tegenover de C63amg, m3, rs4. die zijn stuk voor stuk sterker. wel geinig dat ze hem pas bij 270km/h gaan begrenzen. daar kan hij de duitsers flink mee etteren op de autobahn. nu maar zien of ze de prijs ook zo scherp kunnen houden, anders is het al bij voorbaat een verloren strijt. net zoals iemand hier al eerder schreef, maak hem niet duurder dan 85mille, het liefst nog wat goedkoper om nog te kunnen concurreren.

    Login om te reageren
  16. fre4000 zegt

    12 oktober 2007 om 16:37

    Heb onlangs een gecamoufleerde ISF gezien in Leuven, ik reed met mijn fietsje naar mijn kot en zag plots een gecamoufleerde Lexusneus. De achterkant zat onder de tape maar de 4 uitlaten waren duidelijk zichtbaar, al zaten er wel nog geen potten op. Best wel sjik om es te zien. Geluid was niet echt spectaculair aangezien hij, net als al die tragere auto’s rond hem, gewoon in de file stond.

    Login om te reageren
  17. Knorrit zegt

    12 oktober 2007 om 17:00

    Hmmm, ik word niet echt lyrisch van dit filmpje. Komt allemaal een beetje erg klinisch over op mij.

    Login om te reageren
  18. Us zegt

    12 oktober 2007 om 17:47

    BMW is dé benchmark.

    Lexus kan alleen maar beter óf slechter zijn.

    BMW is de benchmark.

    Overigens is de Lexus een dikke auto. Helemaal in orde.

    De M3 is meer dan 15 jaar legendarisch….of eigenlijk zelfs magisch.
    Verschil tussen Nike en Reebok ofzeaux?

    Login om te reageren
  19. Rick dos zegt

    12 oktober 2007 om 17:56

    En nu ff zereneus mensen……dit ding ziet er toch niet uit….

    En het ziet er al helemaal niet concurrentwaardig uit ten opzichten van de BMW en Mercedes….

    Ik zie het eerder als concurrent voor de EVOtjes en WRXen van deze wereld, maar dan overpriced……hmmmm zou dat het misschien zijn? Dat Lexus mee wilt gaan doen aan het WRC?

    Login om te reageren
  20. appel zegt

    12 oktober 2007 om 17:57

    er staat “we zijn benieuwd naar de prestaties van…” en in de volgende zin staan… de prestaties :p

    De motor levert trouwens 423 pk.
    Persbericht : http://www.toyota.co.jp/en/news/07/1004.html
    Prestaties zijn nog niet officieel vrijgegeven, alleen dat 0-100 in 4.9 s of misschien zelfs minder tijd gaat.

    Login om te reageren
  21. Rob USA zegt

    12 oktober 2007 om 18:47

    Die uitlaten zoo lelijk! Wat ik al eerder voorstelde ; Alleen boven de 500pk 4 uitlaten aub.

    Login om te reageren
  22. Merci zegt

    12 oktober 2007 om 19:53

    @Rick dos: shut up please…

    Login om te reageren
  23. Rick dos zegt

    12 oktober 2007 om 19:57

    Pourquoi?

    Login om te reageren
  24. toyota freak zegt

    12 oktober 2007 om 21:10

    weet iemand mischien op welke wielen hij word aangedreven neem aan niet op de voorwieltjes :P

    Login om te reageren
  25. w0o0dy zegt

    12 oktober 2007 om 21:54

    @Rick dos: niet echt een sterk commentaar. Deze 5 liter v8 valt natuurlijk in een totaal andere klasse dan een kleine middenklasser met een 4 cilinder turbo. Jij weet wel beter. Of het jouw smaak is da’s een heel ander onderwerp.

    Ik denk dat deze Lexus nog wel wat weerstand kan bieden op een aantal punten en verwacht dat de auto tussen de 80 en 90 mille gaat kosten. Qua karakter denk ik dat de auto het dichts in de buurt komt van de “oude” C55amg (maar dan met meer power) en de S4/RS4.

    Veel koppel onderin, mooie lineaire vermogensontwikkeling tot zo’n 7500 toeren iets meer extreem snelle sportsedan maar ook comfortabele reiswagen. Iets minder circuitracer voor op straat. De nieuw M3 is in vergelijking met de oude eigenlijk ook wel vergelijkbaar qua karakter alleen zal het weggedrag wat scherper zijn dan bij deze Lexus.

    Login om te reageren
  26. m5 zegt

    12 oktober 2007 om 22:12

    5.0 v8 zet hem maar eens naast een e39 m5 kijken wat ie doet ;)

    Login om te reageren
  27. Rick dos zegt

    12 oktober 2007 om 22:30

    @wOoOdy

    I know, but you know me…. ;) Zet het een beetje scherp in en je weet gelijk of je met een volwassene hebt te maken of een gefrustreerde puber. Een beetje aan de appelboom schudden zeg maar. ;)

    Maar goed, over deze auto. Natuurlijk valt deze auto in een andere klasse. Maar als je simpel en alleen naar de looks en de badge op de motorkap kijkt (want laten we eerlijk zijn, het publiek dat voor dit soort auto´s shopped komt meestal niet verder dan dat) dan kan het qua looks en naamsbekendheid toch niet tippen aan BMW en Merc? Deze auto heeft totaal niet die X factor die het nodig heeft om te kunnen concurreren. Ik zie dezelfde toekomst voor deze auto weggelegd als de Volvo R-series in voorbije jaren. Die moesten ook M-killers worden en dat is ze ook niet gelukt. Wat ik eigenlijk probeer te zeggen is, dat je wel van hele goede huizen moet komen om dem Deutsche drei het verdomd moeilijk te maken.

    Dus het voornaamste lijkt mij dat ze hun image (in ieder geval in Europa) moeten opschroeven. Want ook hier weer, het is allemaal leuk en aardig dat ze een image hebben van betrouwbaarheid, maar denk je ècht dat iemand wakker ligt van het feit dat ze één of twee keer meer naar een garage toe moeten?

    En of hij nou een paar duizend euro goedkoper is, is ècht een non-issue in deze prijsklasse. Als men 90.000 euro voor een auto kan neertellen dan kan men ook een paar duizend extra neertellen voor een Duitser, maar dan weet in ieder geval iedereen op straat waar men mee rijdt…….shallow I know and in most cases maybe not….

    Ik zie het in ieder geval niet een overdonderend succes in Europa worden en dus ook niet als dreiging voor de BMW en Merc., maar wellicht in Amerika wel……who knows.

    Login om te reageren
  28. w0o0dy zegt

    12 oktober 2007 om 22:31

    @M5: die e39 gaat ie kloppen….. sterker nog…. tot 200km/u zal ie niet eens enorm veel op de huidige M5 hoeven toe te geven. Sneller dan de 550i en sportiever maar ook wel wat langzamer dan de M5….

    Verder sneller dan de 335i en wellicht net zo snel als de huidige M3 alleen misschien niet op het circuit……. en ik denk dat ie onder de 90 mille blijft…. en dan is ie vrijwel net zo snel en iets goedkoper dan de M3 en de RS4.

    Login om te reageren
  29. w0o0dy zegt

    12 oktober 2007 om 22:36

    Tuurlijk is het uiterlijk wat overdreven, maar dat is bij de RS4, M3 en C63 AMG niet echt ander is het wel? Imago zal zeker een issue zijn voor sommige mensen maar voor een (kleinere) groep mensen zal dat juist ook een deel van de aantrekkingskracht zijn. En één ding…. de kans dat deze uit elkaar valt is nog een stuk lager dan bij de drie duitser…..

    Login om te reageren
  30. Rick dos zegt

    12 oktober 2007 om 22:49

    “de kans dat deze uit elkaar valt is nog een stuk lager dan bij de drie duitser”

    Overdrijjven is ook een vak, is het niet? ;)

    Het gaat niet om het overdreven zijn van het uiterlijk, het gaat er juist meer om dat het helemaal geen klasse uitstraalt. En daarom ook mijn vergelijk met de EVO´s en WRX´en van deze wereld. Zeg nou eerlijk, ontstijgt deze auto nou de voornoemde auto´s qua looks? Nee toch?

    Ik zeg trouwens ook niet dat dit niet zal verkopen, dat zal heus wel. Ik denk echter niet dat het in dat soort groten getale zal verkopen, dat het de Merc´s en de BMW´s van deze wereld er nerveus van zullen worden.

    Login om te reageren
  31. w0o0dy zegt

    12 oktober 2007 om 23:01

    in Europa misschien niet….. maar als Cadillac de CTS-V in aantallen kan slijten dan heeft deze zeker kans en ik vind de auto niet zo verkeerd als je het vergelijkt met het uiterlijk van de nieuwe M3 en de C63 AMG… die zijn ook tamelijk “ordi” qua spoilers en roosterjes enzo….. Te ordi voor mijn smaak in ieder geval.

    Login om te reageren
  32. speedlimit zegt

    12 oktober 2007 om 23:02

    @ janus

    Zo bedoelde ik ’t ook helemaal niet…nam puur de m3 sedan ff erbij om aan te geven dat ’t nog veel erger/lelijker kan ;)

    Kwa looks ziet deze IS-F er zeker veel beter uit dan de sullige m3 sedan…cheap-ass achterlichten en die lelijke uitlaten die te dicht op elkaar staan.
    En die koplampen…ik blijf ze lelijk vinden,die v/d vorige 3 serie waren veel mooier.
    Dus waarom zou je nog zo’n nieuwe 3 sedan nemen…alleen om tegen de buren te zeggen dat je in de nieuwe 3 rijdt?

    Login om te reageren
  33. Rick dos zegt

    12 oktober 2007 om 23:11

    @wOoOdy

    De één noemt het ordi de ander sportief of bruut. Het is maar net aan wie je het vraagt denk ik.

    Deze auto aan de andere kant ziet er gewoon in z´n geheel goedkoop uit. Typisch Japans zeg maar…

    Login om te reageren
  34. speedlimit zegt

    13 oktober 2007 om 00:11

    @ Rick dos

    Waarom altijd zo negatief over lexus…ben je ooit eens afgewezen door ze voor ’n proefrit ofzo?
    Dit viel me weer eens op en bij andere topics over jappen (toyota/subaru) ben je ook altijd zo negatief.
    Als je ’t toch niks vind blijf dan weg uit dat topic…1 reactie van je dat je ’t niks vind is meer dan zat ;)

    Login om te reageren
  35. Gerben zegt

    13 oktober 2007 om 00:42

    Ik geef hier Rick dos toch wel gelijk.

    Het uiterlijk straalt werkelijk 0% klasse uit.

    Als je de badge ervanaf zou halen zou het best een Hyundai kunnen zijn.
    De wagen is gewoon net niet goed geproportioneerd.
    Het totaalplaatje klopt niet…

    Daarom iets voor de liefhebbers ,
    maar BMW of Mercedes killer… geen schijn van kans

    Login om te reageren
  36. Rick dos zegt

    13 oktober 2007 om 00:45

    @speedlimit

    me·ning (de ~ (v.), ~en)
    1 wat men van iem. of iets vindt, hoe men oordeelt.

    Dat is wat ik hier geef. Zij het negatief of positief, het is wat het is. Dat er vervolgens gefrustreerde personen zijn (en geloof me die zijn er hier genoeg…) die er niet tegen kunnen als ik kritisch ben over hun merk…..Tja, daar kan ik niks aan doen, sterker nog daar wil ik niets aan doen, want zoals gezegd het is mijn mening. Dit wil niet zeggen dat je mijn menng niet kan veranderen, maar kom dan met overtuigende argumenten.

    Ook jouw comment over het wegblijven in een topic. Ook zoiets onzinnigs. Doe jij dat dan ook bij BMW topics?

    Mogen we alleen maar op topics komen waar we allemaal eensgezind zijn? Zodat we vervolgens met z´n alle rond een kampvuur kunnen gaan zitten en “kumbaya my lord” ten gehore brengen?

    Iedereem heeft zo zijn mening, goed of slecht het is een mening. Je hoeft het er niet mee eens te zijn en dan (als je wilt) kun je er een discussie over voeren. Elkaars mening respecterend kun je tot leuke discussies komen ipv puberaal gedrag.

    En als je voortaan mij in een hoekje wilt zetten, zorg dan wel dat je je feiten op een rijtje hebt. Ja, ik ben nogal negatief over Lexus, maar ik ben volgens mij één van de weinige hier die heeft aangegeven dat de Subaru WRX een brute verschijning is. Dit in tegenstelling tot vele andere. Look it up, check the facts. ;)

    @Gerben

    Precies! ;)

    Login om te reageren
  37. speedlimit zegt

    13 oktober 2007 om 01:42

    @ Rick dos

    Ik zal ’t je nog eens ff uitleggen aangezien begrijpend lezen nogal moeilijk is voor je.
    Ik citeer: “Als je ‘t toch niks vind blijf dan weg uit dat topic…1 reactie van je dat je ‘t niks vind is meer dan zat”

    1 reactie dat je ’t niks vind is wel voldoende…maar keer op keer herhalen in hetzelfde topic wijst op frustratie van jezelf.

    “Deze auto aan de andere kant ziet er gewoon in z´n geheel goedkoop uit. Typisch Japans zeg maar…” Dit noem ik pas puberaal gedrag!

    En verder ben ik geen bmw-hater dus waarom zou ik daar dan weg moeten blijven…geef eens 1 goede reden.
    De 1/3/x3/x5 vind ik totaal niks,daarentegen vind ik de 5/6 weer wel mooi.

    Ook zoiets raars: “Dit wil niet zeggen dat je mijn menng niet kan veranderen, maar kom dan met overtuigende argumenten”
    Hoe kan in godsnaam iemand jouw mening nou veranderen? Dat kan alleen jijzelf toch?

    Over de subaru wrx gesproken: http://www.autoblog.nl/archive/2007/09/30/subaru-impreza-wrx-sti-teaser#post-11380
    Het is al ’n week geleden en nog geen antwoord van je…over puberaal gedrag gesproken ;)

    Login om te reageren
  38. H.J. Vaesen zegt

    13 oktober 2007 om 10:05

    Inderdaad een niet al te spectaculair filmpje, desondanks zit het technisch wel snor denk ik. Al moet een rit dat nog uitwijzen.

    En dan de eeuwige discussie over styling? Beetje jammer dat Mr. Dos 2000 keer hetzelfde roept, bewijst zijn kortzichtigheid nogmaals. Ik moet het zelf nog maar zien, vind altijd dat een Lexus niet bepaald fotogeniek is. Een GS ziet er real-life een stuk beter uit dan op de gevoelige plaat.

    De IS-F was een broodnodige toevoeging aan het Lexus gamma. En in tegenstelling tot de Volvo R’s denk ik wel dat hij slaagt. Althans, binnen de marge. Het merk wordt in Europa steeds meer gewaardeerd, getuige de stijgende verkoopcijfers. Om uiteindelijk een gelijke te zijn aan de Drie aus Deutschland, moet Lexus een model als de IS-F voeren en blijven voeren.

    Het is zo makkelijk om te beginnen over de traditie van de Motorsport divisie etc. Want dit is natuurlijk zo! Een beetje objectief kijken leert dat deze IS-F als éérste F-model geen slechte opening is. Dat kan ook Mr. Dos niet ontkennen.

    Overigens, het is wel mooi dat bij de discussie over een LS geklaagd wordt dat deze op een Mercedes lijkt. En nu komt een IS-F uit, wordt er geklaagd dat hij niét op een Mercedes of BMW lijkt.

    Vooruit, het laatste is misschien niet waar. Maar de styling van een ‘kale’ IS klopt wel, de vorige was geen beauty. En voor de filosofie dat er geen station variant komt, valt heel veel te zeggen.

    Login om te reageren
  39. Rick dos zegt

    13 oktober 2007 om 10:32

    @speedlimit

    Rest assured ik kan heus wel begrijpend lezen. De fout die jij hier maakt is dat je dingen niet in context kunt zetten.

    Zoals ik al zei, met verschillende meningen kun je een discussie krijgen door elkaars argumenten aan te horen en vervolgens daarop te reageren. Dat is wat hier ook is gebeurd. wOoOdy is het niet eens met mij en komt met zijn mening en argumenten en vice versa. Discussie, speedlimit, dat is wat er hier aan de hand is en niet frustraties die ik hier of wOoOdy ten toon spreiden.

    Vervolgens kom je met JOUW mening dat 1 reactie wel voldoende is. Als dit JOUW mening is waarom niet wOoOdy op zijn postings aanspreken? Dit is natuurlijk niet negatief en dan mag het…En trouwens, wie ben jij om hier wat over te roepen wie wat en niet mag doen?

    ALS mijn comment over Japanse auto´s puberaal gedrag is, wat is jouw comment dan van 23.02 uur?

    Verder geef je aan dat je geen BMW hater bent, maar wie zegt dat ik een zogenaamde “LEXUS” hater ben? Op dit moment kan een LEXUS mij niet bekoren, ben ik dan gelijk een LEXUS-hater?

    Iedereen kan van mening veranderen als er goede argumenten op tafel komen. Zou je dit niet doen dan ben je wel héél erg sterk in je eigengereidheid.

    Puberaal gedrag is, dat ik niet op een bekvechtende comment van je reageer……of zou het juist puberaal gedrag van mijn kant zijn als ik een puberaal bekvechtende comment daar zou posten? Ik denk dat het het laatste is en dus reageer ik er niet op…en dat geldt ook voor dit onderwerp dit is het laatste wat ik over dit onderwerp hier te melden heb tegenover jou…

    @H.J. Vaesen

    Ook voor jou als ik 2000 keer zou roepen dat het prachtig en mooi was, dan was er geen probleem geweest zeker?

    Ik weet ook niet of de IS-F een broodnodige aanvulling is. De verkoopcijfers zijn ijzersterk in Amerika. In Europa misschien nog niet, maar in andere opzichten is hij hun gelijke zo niet hun meerdere.

    Het is inderdaad geen slechte opening en dus ontken ik het ook niet. Maar hoevelen zijn de Japanners voorgegaan en kwamen desondaks tekort? Maar bij jou bespeur ik toch ook twijfel. “Geen slechte opening” is een uitspraak die niet blaakt in het vertrouwen….

    Ik weet niet of het op mij is gericht, maar ik klaag niet over het feit dat het niet op een Merc of BMW lijkt. Ik vind dat deze auto geen klasse uitstraalt, dat is toch een verschil.

    Login om te reageren
  40. Turbopaultje zegt

    13 oktober 2007 om 10:41

    Alsof een nieuwe BMW er hoogwaardig uit ziet of briljante styling heeft …………… pffff. Zelfs Alpina lukt het niet om er nog iets van te maken.
    Deze IS-F is daarmee lijkt me echt een hele acceptabele start en heeft zeker potentieel.

    En nog iets: Audi heeft eigenlijk de lead overgenomen van BMW. Het enige waar BMW nog de lead heeft is qua motoren en onderstel. Maar ook daar is Audi stevig aan het knabberen….. en binnenkort ook weer het bekende merk uit Italie :-)

    Login om te reageren
  41. Rick dos zegt

    13 oktober 2007 om 10:45

    Nee turbopaultje, we weten allemaal dat dat Alfa is die een hoogwaardige en briljante styling heeft, toch?

    Login om te reageren
  42. Turbopaultje zegt

    13 oktober 2007 om 11:08

    Styling is persoonlijk en eigenlijk überhaupt niet meetbaar. Wel heel zichtbaar als je er een goed oog voor hebt……..

    Kwaliteit, prijs en performance zijn wel heel goed meetbaar. En als je die vergelijkt en het eindresultaat bij elkaar optelt komt daar al sinds een paar
    jaar de naam Audi uit.

    Login om te reageren
  43. Rick dos zegt

    13 oktober 2007 om 11:27

    Styling is inderdaad persoonlijk. Het betreft hier dan ook smaak. Waar ik het over heb is uitstraling. Het is hetzelfde als dat je een Casio horloge naast een Breitling (om maar wat te noemen) zou leggen. Daarmee is niet gezegd dat iemand niet liever voor een Casio zou gaan, want dan komt het weer uit op smaak. Het is echter niet te ontkennen dat de Casio in dit geval goedkoop oogt. En dat heb ik ook bij deze auto.

    Kom op Turbopaultje denk je nu ècht dat ik uit de tent wordt gelokt met je opmerkingen over Audi? Ik had meer van je verwacht….. ;)

    Login om te reageren
  44. speedlimit zegt

    13 oktober 2007 om 12:21

    @ rick dos
    “Puberaal gedrag is, dat ik niet op een bekvechtende comment van je reageer……of zou het juist puberaal gedrag van mijn kant zijn als ik een puberaal bekvechtende comment daar zou posten? Ik denk dat het het laatste is en dus reageer ik er niet op…en dat geldt ook voor dit onderwerp dit is het laatste wat ik over dit onderwerp hier te melden heb tegenover jou…”

    Punt is dat je gezien hebt dat ik idd gelijk heb over de komst v/d WRX en dat wil jij niet toegeven.
    Puberaaal gedrag vind ik pas echt als de feiten daar zijn en dan nog keihard ontkennen,iets wat jij dus doet door te ontkennen dat er geen wrx komt.

    Verder vind ik ’t nog steeds vreemd wat jij in ’n lexus topic doet terwijl je ’t toch niks vind…de boel opnaaien hierzo misschien?

    @ H.J. Vaesen

    Dus jij hebt ’t ook al gezien al diezelfde comments van mr. bmw ;)

    @Turbopaultje

    Ben ’t volkomen met je eens ;)

    Login om te reageren
  45. Turbopaultje zegt

    13 oktober 2007 om 12:59

    Om nog een mooie kers op de slagroomtaart te plaatsen:

    Volgens insiderbronnen schijnt Porsche inkl. de heer Röhrl aan de IS-F gesleuteld te hebben……………….

    Login om te reageren
  46. H.J. Vaesen zegt

    13 oktober 2007 om 14:58

    @ Speedlimit

    We gaan niet ’teamen’. Dát is puberaal ;)

    @ RD

    De vergelijking Casio – Breitling is een beetje overdreven. De lijnen van de IS kloppen wel, ik zou eigenlijk heel graag Mr. van den Brink er over horen. Of staat hij wél te golfen? Gvd.

    Overigens als je 2000 keer zou roepen dat het prachtig was, vind ik dat ook simpel klinken. Beetje het Rob USA idee, alles wat 1 op 3 loopt is mooi.

    Ik graaf even in mijn geheugen en ik kan me geen vergelijkbaar Aziatisch model voor de geest halen Rob, jij zegt dat ze het al eerder gedaan hebben. Een vergelijking met een EVO/WRX is onzinnig en te simpel, zeker voor iemand met jouw kennis. Ik denk dat dit de eerste volwaardige poging is en het is een héle goede. Ik ben er van overtuigd dat Motorsport Division er om staat te springen om er één uit elkaar te schroeven.

    De auto is overigens nu al een succes globaal, dit slaat in de VS enorm aan. De scores van BMW aldaar zijn lachwekkend, idem voor Merc. Misschien als ze de M3 gaan leveren met gouden belettering, haha.

    Nee, ik dwaal. Ik vind het prima, tikkeltje ordinair – dat wel. Maar dat vind ik ook van een M3. Een Mercedes is gewoon niet mijn ding. Alleen een IS-F in het wit, met zwarte wielen – grr.

    Login om te reageren
  47. CSL zegt

    13 oktober 2007 om 18:06

    5liter 400pk? kom op man. Klinkt ook niet bepaald hoogtoerig.
    Lijkt de bijna 10jaar oude M5 wel, die ook waarschijnlijk nog sneller zal zijn.
    Ik denk niet dat die de 100.000 geplande verkopen van de M3 zal hinderen.

    Login om te reageren
  48. flierace zegt

    13 oktober 2007 om 23:03

    er komt ook nog een evo versie van die nog sneller is

    Login om te reageren
  49. speedlimit zegt

    14 oktober 2007 om 00:50

    @ CSL

    Het is officieel 428pk die ze eruit persen en koppel is ook belangrijk he.
    En dat is bij deze IS-F 500nm wat nog altijd meer is dan de m3 en de laatste RS4.
    Als je de nieuwe mercedes C 63 amg erbij neemt…die komt met de 6.2 V8 tot ’n “magere” 457 pk,maar wel ’n lekker koppel van 600nm.

    Login om te reageren
  50. rider zegt

    18 oktober 2007 om 09:23

    laatste update over deze wagen;
    5liter v8, combinatie van directe en indirecte inspuiting (net zoals bij de LS dus) variabele kleptiming (vvt-i), 423pk/505Nm, 0-100=4,8sec, 0-200=15sec, v/max 270km/h, 8 versnellingen automaat met direct shift en lock-up (daarmee kun je de versnellingen 2 t/m 6 op “slot” zetten) , brembo remmen.
    allemaal best mooie cijfers in verhouding tot de concurrenten BMW (M3=420pk/4,8sec/250km/h) en Audi (RS4=420pk/4,8sec/250km/h). ja zelfs mercedes C (C63AMG=481pk/4,6sec/250km/h) zit daar niet ver boven!
    het lijkt er heel erg sterk op dat de japanners hun huiswerk ditmaal heel erg serieus hebben gedaan. kijk al uit naar de eerste vergelijkingstest!

    Login om te reageren
  51. H.J. Vaesen zegt

    24 oktober 2007 om 11:53

    Bottom-line is dus dat dit een volwaardige concurrent is voor de gevestigde orde.

    Login om te reageren
  52. Lexus zegt

    28 oktober 2007 om 17:20

    @ H.J. Vaesen

    Dat dacht ik ook al. Nou blijven er uiteraard mensen die zeggen dat het geen concurrent is omdat het de nodige naamsbekendheid niet heeft, maar ik persoonlijk heb er het volste vertrouwen in dat dat helemaal gaat goedkomen.

    Kwa prestaties kan de auto goed meekomen. Design/Styling is natuurlijk persoonsgebonden, maar ik vind hem bizar mooi (het is dan ook mijn favoriet).

    Prijs? Een vriendelijke Duitser, die bij de in Frankfurt plaatselijke IAA werkzaam was, kon mij vertellen dat (en dan neem ik aan in duitsland zelf) de prijs rond de 70.000E zal gaan liggen. Maar, vermelde hij er bij, dan zit er wel alles op. Wetende dat het dan om de standaard versie ging he!

    Al met al idd een waardige concurrent, maar of iedereen er zo over denkt / zal denken.. de toekomst zal het leren

    Login om te reageren
  53. w0o0dy zegt

    11 januari 2008 om 20:48

    de cijfers volgens Auto Motor und Sport:
    Lexus IS-F
    Motor V8
    Hubraum 4969 cm³
    Leistung 310 kW (423 PS)
    Drehmoment (bei 1/min) 503Nm (5200)
    Leergewicht 1715 kg (?)
    Beschleunigung 0-100 km/h 4,9 s (?)
    Höchstgeschwindigkeit 270 km/h
    Grundpreis 66000 €

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North