Vrouw giet 5 liter ruitenreiniger in reservoir waar olie hoort

Auteur: , 74 Reacties

En dan krijg je dit.

Fail

Een beetje snuggere vent/dame kan zelf de olie, koelvloeistof en ruitenwisservloeistof bijvullen. Het is een kwestie van goed kijken en vullen. Er kan weinig fout gaan. In het ergste geval vul je de vloeistof op een plaats waar het niet hoort. Dat overkwam een MINI-eigenaresse. De gevolgen waar niet al te best.

De dame had vijf liter ruitenreiniger gegoten in het reservoir waar de olie hoort. Na een ritje van ongeveer 10 minuten kwam er blauwe rook onder de motorkap vandaan. De auto werd naar een garage gebracht. Een monteur deelde het verhaal en wat foto’s op sociale media.

De blauwe ruitenreiniger had zich in het motorblok gehuisvest. Onder de auto droop een groenige, hard geworden vloeistof. Helaas weten we niet hoe het verhaal is afgelopen, maar dat er schade is ontstaan aan het blok is overduidelijk. Les voor de volgende keer: kijk nog eens dubbel zo goed als je op het punt staat om een vloeistof bij te vullen.

Fail



74 reacties

Ik ben vooral erg benieuwd hoe de voorruit van haar auto er uitziet…zal je wel geen reet meer door zien met die olie
@gertjan2012: Dit krijg je nou van die emancipatie drift.
@gertjan2012: Die ruit ziet er nog vuil uit maar zonder olie.
Ze heeft ruitensproeiervloeistof in de olie gedaan en niet andersom.
Dat zal ze waarschijnlijk gedaan hebben omdat de sproeier leeg was en dat is hij dan nu nog….
@seicilindri: ah, oh bedankt. Ik begreep het al niet.
@gertjan2012:
Who cares? Ik durf te wedden dat ze dat ruim kan compenseren met haar rijvaardigheid….
Hoe kan dit in godsnaam zo gaan groeien. Je zou zeggen dat ruitensproeiervloeistof gewoon een soort zeepsop is wat bij hoge temperaturen gaat verdampen toch? En niet dat het een soort wannabe purschuim wordt…
@Vapid: it’s alive!
@Vapid: Volgens mij zit er inderdaad niets meer in dan ontvetter, spiritus en wat spul om het een lekker geurtje te geven..
@olivier420: nou… Dat spul kost een tientje voor 4 liter bij het tankstation. Daarmee is het fors duurder dan een liter brandstof waar volgens dat zelfde tankstation wel 70% accijns op zit. Dan mag je eigenlijk wel verwachten dat er een wonder ingrediënt inzit dat als het warm wordt en in contact komt met olie in pur schuim verandert.
@mashell: Ja hé bij het tankstation.. daar betaal je nog 4-5 euro voor de locatie.

Bij de bouwmarkt of de AC-Tion (op z’n Frans uitgesproken) 2-3 euro?

Beetje afwasmiddel kost je ook al > euro de liter :-).
@vapid: Het zal wel gereageerd hebben met de olie in het blok.
@Vapid: olie in combinatie met vloeistof maakt een soort sludge. Zie je ook wel eens aan de binnenkant van je olie vuldop zitten als er koelvloeistof in het blok lekt. Aan de andere kant wilde zij wannabe monteur spelen en is dit jammer genoeg het gevolg..
@remcog19: really?? Wannabe-monteur spelen door je ruitensproeiervloeistof bij te willen vullen?…
@davelepeef: motorolie!
@p993: ik ga ervan uit dat ze nog wel het verschil weet te maken tussen olie en sproeiervloeistof bij aanschaf. Dat je vervolgens de boel in het verkeerde gat zwikt, da’s andere koek…
@davelepeef: Nee dan speel je monteur, maar als je het in je motorblok kiept dan speel je wannabe monteur. Daar zit toch wel degelijk een verschil
@remcog19: ik vind dat je überhaupt geen monteur speelt als je een basic vloeistofje bijvult. Is bijna denigrerend voor monteurs te noemen dit :)
@davelepeef: inderdaad monteurs monteren, vaak na demonteren, maar die zijn er eigenlijk niet om vloeistoffen te verversen, laat staan bijvullen…. dat is enkel luiheid van een heleboel mensen. Klein beurtje hoort iedereen zelf te kunnen
@dutchneon: Niet mee eens… een onderhoudsbeurt houdt meer in dan vloeistoffen nakijken/verversen.
@davelepeef: daar moet ik je ook zeker gelijk in geven
@Vapid: lijkt me eco-koelvloeistof, ziet er milieuvriendelijk uit
@lekkaah: ruiten* domme lul
@lekkaah: niet zo vloeken hé, die beste man heeft ook gevoelens!
@vapid: Ruitenwisservloeistof heeft gereageerd op het vuil en de overige stofjes in de olie, want wat gewoon olie rw-vloeistof lijkt is dat niet, allemaal toevoegsels waar je geen weet van hebt, dat inclusief hitte en tijd, dan krijg je een soort spur, zo blijkt. Weten wij dat ook weer.
En iemand moest de “fouto’s” de wereld inslingeren.
@Vapid: de 5(!) liter water-glycol mengt met de 5 liter olie. Onder invloed van de hoge temperatuur reageren de additieven en de olie met de glycol en polymeriseert het mengsel gedeeltelijk.
@erwh: of als je water en olie mengt krijg je mayonaise…
De andere kleur komt door de aditieven en vuil
@vapid: Motorolie waar vocht in zit wordt een soort mayonaise, dat zie je ook terug bij auto’s die enkel korte stukjes rijden of bij een kapotte koppakking. Dit is alleen wel next level :P
@Vapid: is chemische zooi, moet je maar eens proeven. Kan je nog 2 weken van de smaak na genieten ook.
Jeetje wat een oude is dat zeg. Die zag ik een week of 2 geleden al . Komkommertijd zeker ?
@seicilindri: Nee joh, Kwamkwammer tijd.
@Orichy: Ba dun tss
@seicilindri: echt oud ja . Ik zou als ik jou was gewoon niet meer op autoblog komen.
@rolov: jammer dat je mij niet bent dan…
Ach een beetje sludge aan je vuldop is in de winter niks om je zorgen over te maken.
5 liter is ook nog eens best veel. Ik ben niet bekent met Mini’s maar volgens mij gaat er zowel in het ruitenwisser reservoir als in het motorblok geen 5 liter.
Ondanks de naam van de auto kon daar best wat in. Met Xenon koplampsproeiers had ik er volgens mij zelfs twee reservoirs.
@robert110: de olie is 4,20 liter. Mits je een normale mini hebt.
@toyotavenray: tot de vuldop?
@robert110: als de persoon in kwestie al niet wist waar ze het in moest gieten, zou ze ook niet vreemd opgekeken hebben dat het 5 ltr vat ruitenwisservloeistof er helemaal inging. Daarnaast kan er wel meer olie in het blok dan wat nodig is.

Waarschijnlijk heeft de krukas het mengsel lekker kunnen opkloppen en stond het blok flink vol.
Zou ie kapoet zijn?
Jonge jonge wat dom. Moeten ze de plaatjes op de dopjes maar wat duidelijker maken XD.
@toyotavenray: tsja, die 710 op de vuldop is ook zo weinigzeggend hé ;)
@breakingpoint: Bij het afleveren van een nieuwe wagen nam ik mijn tijd, veel tijd, om alles uit te leggen.
En ja had ik een vermoeden dat de persoon in kwestie bvb een schitterend chirurg was maar een totale auto analfabeet zorgde ik ervoor dat men het begrepen had voor ze met de wagen buitenreden.
En ja ik heb ook eens een blok gezien dat tot bovenaan bijgevuld is.
Leedvermaak had ik daar niet bij enkel woede omdat iemand z’en werk niet goed gedaan heeft.
@wimof: mooie instelling, chapeau!
@toyotavenray: die icoontjes zijn ook zo mini
Lekkere gasten werken daar bij de dealer…

Ook al is het misschien een blonde actie, het is ook niet zo heel snugger om de klant compleet belachelijk te maken door de “petit histoire une femme blonde” in geuren en kleuren op Facebook te zetten (zie de link in het artikel).
@moveyourmind: vind ik ook. En het is best wel te begrijpen hoor, als je niet technisch onderlegd bent. Vertel dit eens op café met een lekkere pint en er zal wat onschuldig gebulder zijn. Zwier dit op FB voor enkele zielige likes te scoren, ben je echt maar zielig. Onprofessioneel. Ik zou er nooit meer teruggaan als klant.
@breakingpoint: voor=om*
@moveyourmind: ze kreeg misschien korting…
Vraag me af wat er was gebeurd als ze vijf liter koelvloeistof erin had gegooid. Alleen mayo? Of ook dikke schade?
Vrouwen moeten zich ook bezig houden met dingen waar ze goed in zijn… keuken.. tuin…s*x…
@focusrs1: Al die dingen, zijn de mannen daar nog steeds beter dan vrouwen hoor.
@mrshifra: Iets van ‘in de waan laten’ lmao
@MrShifra: dus de seks is beter met een man?
Wat zegt een lease-maatschappij als je ze hiermee op belt?
@g84268: Kerel, hier kun je toch helemaal niet mee bellen.
@g84268: Dan sturen ze een deskundige en uiteindelijk betaald de leasenemer.
Mayonaise is ook niets anders dan olie en azijn, dus dit zal net zo iets zijn.
Al gooi ik dit niet over de frietjes.
Ze zal zich vast afgevraagd hebben waarom het getal 710 op de oliedop stond.
Flubber
AdBlue er in gieten werkt ook super goed. Kristalliseert de boel lekker van binnen.
Les voor de volgende keer: laat het bijvullen van vloeistoffen over aan iemand met een minimum aan gezond verstand.
@jannemaneke:
Waar dan?
Wie dan?
Als je alleenstaand bent en vrouw en niet zoals mijn zus tussen broers met krukassen en wisselstroom dynamo’s bent opgegroeid sta je er in deze genderneutrale zoek-het-zelf maar uit wereld gewoon alleen voor!
Ik als autogek doe dit voor de wagens van de alleenstaande dames op de zaak en mijn vrouw tankt niet eens zelf, ik houd weer nooit een stofzuiger vast
@desjonnies: Topverdeling.
@desjonnies: of je vraagt het gewoon aan iemand die toevallig in de buurt is 👍🏼

Het kost je 10 minuten om de dame in kwestie even te helpen de juiste viscositeit te kopen en even de olie bij te vullen.
Mayo! Enkel stadsritjes.
@snorrewietskie: Zonde! Eet ik liever op bij de patat. De olie van de leaseslet vul ik wel bij wanneer het vet vervangen moet worden.
Dit moet maar OK zijn, maar als ik bij haar het verkeerde gat afvul is de wereld natuurlijk te klein…
Heeft een mini een oliereservoir?
Ik ga er vanuit dat er standaard geen dry sump op zit.
Het was weer… in ons geval de vader van een kennis die de auto had geleend en de auto netjes, bijgevuld, wou teruggeven. Ongewild heeft ie ons een nieuw motorblok gegeven, en die heeft het langer uitgehouden dan de rest van de auto :)
Dit is geen ruitensproeiervloeistof. Dit is koelvloeistof die zich met de olie heeft gemengd komt wel vaker voor bij mini.
Wat een @#/$@!&%£¥ muts
verhaaltjestijd!
In mijn tijd van bijbaantjes bij autobedrijven, tankstation en willekeurige gestrande reizigers helpen ben ik best wel wat tegengekomen.
– Mevrouw in Citroën merkt een rood lampje in het instrumentenpaneel op, stopt en kijkt in het instructieboekje: De motor loopt warm. Haar oplossing was als volgt: een fles koelvloeistof kopen en die netjes en zonder te knoeien in de vulopening in het kleppendeksel leeggieten.
– Mevrouw merkt platte autoband op: Rijdt vervolgens op zondag zo’n 45 minuten rond met diezelfde platte band nog gemonteerd op zoek naar een garage. Daarna velg ook plat, 404 band not found.
– Stuk of 3 keer banden gewisseld voor de eigenaren, welke geen van drieën waar het reservewiel te vinden was.
– 1 keer iemand gehad die ruitenwissers kocht, ze zelf wilde monteren (was gratis montage) maar per ongeluk het ruitenwisserarmpje te vroeg losliet.
– Meneer kwam met een oude Mercedes Benz W124 Diesel met zonder turbo op een aanhanger aan en had de vraag of we de koppeling konden vervangen, want die was kapot. Auto op de brug bleek de linker aandrijfas (rwd ftw), opgekruld en afgeknapt te zijn. Oorzaak onbekend.

Dit zijn dan uitzonderlijke gevallen, maar 90% weet van toeten noch blazen als het om auto’s en hun onderhoud gaat. Een aantal focussen zich liever op echt belangrijke zaken, zoals infotainment. Men belt om de gekste redenen de mobiliteitsdienst, maar ondanks, niet dankzij blijft mensen uit de brand helpen toch leuk.
Mocht je het leuk vinden: we zijn altijd geïnteresseerd in mooie gastbijdragen.
Zo te zien heb je genoeg rare dingen meegemaakt.
Als je zin hebt om daar iets over te schrijven kun je ons gerust mailen op tips[@]autoblog[.]nl!

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).