• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Te koop in Nederland: M3 G-Power met 600 pk

Auteur: RubenPriest, gepost 25 juli 2017 om 23:01 – 54 Reacties

Afbeelding Te koop in Nederland: M3 G-Power met 600 pkAfbeelding Te koop in Nederland: M3 G-Power met 600 pkAfbeelding Te koop in Nederland: M3 G-Power met 600 pkAfbeelding Te koop in Nederland: M3 G-Power met 600 pkAfbeelding Te koop in Nederland: M3 G-Power met 600 pkAfbeelding Te koop in Nederland: M3 G-Power met 600 pkAfbeelding Te koop in Nederland: M3 G-Power met 600 pkAfbeelding Te koop in Nederland: M3 G-Power met 600 pk

G-Power
Voor als een reguliere E9X M3 niet snel genoeg is.

Met 420 pk uit een vierliter V8 is de vierde generatie M3 (aankoopadvies) nu niet bepaald een langzame auto. Daar dachten tuners toch anders over. Na de introductie van het model kwamen diverse partijen met serieuze varianten van deze generatie M3. Zo was er bijvoorbeeld G-Power, die met verschillende kitjes kwam voor de heetste E9X 3 Serie.

De in Nederland aangeboden G-Power E92 M3 beschikt over het pakket van het tweede niveau. De geïnstalleerde supercharger zorgt voor een toename van 180 pk, wat het totaal op 600 pk brengt. Het koppel gaat van 400 Nm naar 570 Nm. De tuning, inclusief installatie, kost via G-Power 8.000 euro. Met deze aanpassing meet de M3 zich qua prestaties met supercars van vandaag de dag. De topsnelheid ligt op 327 km/u.

De aangeboden M3 komt uit 2008 en heeft ruim 39.000 kilometer op de teller staan. De G-Power supercharger werd bij een stand van 20.000 kilometer geïnstalleerd. Het gaat hier om een handgeschakelde E92 M3 in de kleur Silverstone II. Die kleur is nu niet zichtbaar, want de gepeperde 3 Serie gaat schuil onder een matgrijze wrap. Naast de G-Power aanpassing beschikt de M3 ook over een uitlaatsysteem van Akrapovic. De getunede M3 staat te koop voor 59.600 euro.

Ook interessant!

  • Voor weinig een BMW M3 E30 occasion kopen: het kan!
  • Video: BMW M3 Touring op de 'Ring
  • BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
    Video: BMW M3 CS gesnapt in Oostenrijk
  • Video: BMW M3 G80 lezersvragen beantwoord!
    Video: BMW M3 G80 lezersvragen beantwoord!

Nieuwste artikelen

  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
  • Dit zijn alle nieuwe auto’s die in 2026 uitkomen
  • Waarom je ruiten beslaan en hoe je ze 10× sneller ontwasemt
  • Buitenkansje: koop deze unieke AMG op Marktplaats!
FacebookTweetPinLinkedIn

3-serie, BMW, e92, g-power, M3, marktplaats, occasion, tuning

Vorig bericht: « Vrouw giet 5 liter ruitenreiniger in reservoir waar olie hoort
Volgend bericht: Groot-Brittannië verklaart oorlog aan diesel en benzine »

Lees Interacties

Reacties

  1. grandmasterb zegt

    25 juli 2017 om 23:10

    In de advertentie staat 0-100 in 5,0 sec, dat valt tegen met zoveel pk’s

    Login om te reageren
    • RubenPriest zegt

      25 juli 2017 om 23:19

      @grandmasterb: die informatie klopt ook niet. Een handgeschakelde E92 M3 met 420 pk doet de sprint al in 4,8 sec (DCT 4,6).

      Login om te reageren
      • Sir_Vmax zegt

        26 juli 2017 om 10:08

        @rubenpriest: car and driver hebben de dct op 3,9 gemeten, veel sneller dan dat zal niet mogelijk zijn

        Login om te reageren
    • 1lunatic zegt

      25 juli 2017 om 23:21

      @grandmasterb: dat is de standaard 0-100 tijd van die M3 zijn denk ik..

      Login om te reageren
    • reiziger zegt

      26 juli 2017 om 06:15

      @grandmasterb: achterwielaandrijving 600pk = instant burnouts, deze formule kent toch iedereen ;)

      Login om te reageren
  2. MaartenD zegt

    25 juli 2017 om 23:22

    Erg gaaf op die belachelijke achterspoiler na

    Login om te reageren
    • dromedaris zegt

      26 juli 2017 om 08:37

      @maarten020: met 600pk mag dat

      Login om te reageren
  3. ikweethet zegt

    25 juli 2017 om 23:25

    Veel pk’s en rwd is niet altijd fijn voor snelle 0-100 tijd, maar om dan langzamer te worden dan standaard lijkt me sterk.

    Login om te reageren
    • ikweethet zegt

      25 juli 2017 om 23:27

      @ikweethet: @grandmasterb was op reactie op je reactie

      Login om te reageren
  4. kilum zegt

    25 juli 2017 om 23:35

    G-power stage 2 is wel wat duurder. 8000 voor de kit + 20k dagwaarde verlies. duur grapje wel.

    Login om te reageren
    • Jochen zegt

      26 juli 2017 om 05:50

      @kilum: is zowat de duurste m3 die te koop staat, dus die ‘aanslag’ op de dagwaarde zie ik niet

      Login om te reageren
      • nasty zegt

        26 juli 2017 om 07:16

        @jochen: voor dat geld koop je in belgie bijna een nieuwe

        Login om te reageren
        • hight96 zegt

          26 juli 2017 om 07:35

          @nasty: Ja maar deze staat in Nederland te koop :p

          Login om te reageren
  5. yipikaye zegt

    25 juli 2017 om 23:46

    600 pk in een 3-serie met de aandrijving op de achterwielen. Nee bedankt.

    Login om te reageren
    • kennone zegt

      26 juli 2017 om 00:13

      @yipikaye: dan neem ik hem wel????

      Login om te reageren
      • bmwfreak038 zegt

        26 juli 2017 om 05:04

        @kennone: ik hou me aanbevolen?

        Login om te reageren
    • SimonMc zegt

      26 juli 2017 om 01:42

      @yipikaye: Op de voorwielen is beter?

      Login om te reageren
      • koekwaus zegt

        26 juli 2017 om 06:23

        @SimonMc: het beste is alleen op de linkerwielen

        Login om te reageren
      • yipikaye zegt

        26 juli 2017 om 07:41

        @SimonMc:
        Ja…. stop deze motor in een 2-serie Active Tourer ?
        Nee, BMW stopt niet voor niets het xDrive-systeem in de de M760Li ?

        Login om te reageren
        • SimonMc zegt

          26 juli 2017 om 11:08

          @yipikaye: Wat een onzin zeg. BMW heeft toch ook gewoon de M5 30 jahre met 600 pk enkel op de achterwielen?

          En hoeveel exotische wagens zijn er niet die zeker zoveel pk’s hebben, maar een heel deel minder gewicht op de achteras leggen?

          Login om te reageren
  6. janmetdelangeachternaam zegt

    25 juli 2017 om 23:49

    Man wat is zon coupe toch mooi, een sedan van dezelfde generatie worden echter vaak verneukt door tokkies

    Login om te reageren
  7. nvn1993 zegt

    25 juli 2017 om 23:57

    Dit is echt porno. Een van de redenen dat ik mijn e90 m3 weg heb gedaan is omdat ik het vermogen niet genoeg vind. Deze auto moet met zo veel pk de ultieme rijdersauto zijn!

    Login om te reageren
  8. reobnednab zegt

    26 juli 2017 om 00:00

    Zo’n iele spoiler zal wel een hoop downforce geven van heb ik jou daar…

    Login om te reageren
    • bmwfreak038 zegt

      26 juli 2017 om 05:05

      @reobnednab: meer dan je denkt, volgens mij zit deze ook op de gts.

      Login om te reageren
  9. E550 zegt

    26 juli 2017 om 01:06

    Ik vraag mij of zo’n relatief grote toename in pk’s de levensduur van de motor negatief beïnvloed.

    Login om te reageren
    • bmwfreak038 zegt

      26 juli 2017 om 05:08

      @e550: veel tuners ontwikkelen door, en houden hier ook rekening mee. helaas is het niet helemaal te voorkomen.

      Login om te reageren
    • jannemaneke zegt

      26 juli 2017 om 05:46

      @e550: zo’n M3 blok is wel iets sterker dan het blokje uit uw Suzuki Ignis

      Login om te reageren
      • suzignis zegt

        26 juli 2017 om 07:35

        @jannemaneke: niet zo negatief over de Ignis!

        Login om te reageren
    • vtechlover zegt

      26 juli 2017 om 06:43

      @e550: mwah dat kan zo’n v8 wel aan.

      Login om te reageren
    • kennone zegt

      26 juli 2017 om 06:58

      @e550: altijd. Maar deze blokken kunnen denk ik wel wat hebben dus daar zal je niet zo snel last van hebben lijkt mij.

      Login om te reageren
    • maotje zegt

      26 juli 2017 om 07:00

      @e550: tuurlijk beinvloed dat de levensduur.

      Login om te reageren
      • bmwfreak038 zegt

        26 juli 2017 om 07:35

        @maotje: 1 en 1 is ook 5

        Login om te reageren
    • lekkaah zegt

      26 juli 2017 om 07:40

      @e550: dit blok kan dat zeker hebben (worden ook vaak in de racerij gebruikt, en door racing engine bouwers gebruikt als basis)

      De lagerschalen, daar moet je voor oppassen bij deze M

      Login om te reageren
      • z4coupe30si zegt

        26 juli 2017 om 08:17

        @lekkaah: niet alleen bij deze M ??

        Login om te reageren
        • lekkaah zegt

          26 juli 2017 om 10:50

          @z4coupe30si: klopt helaas, volgens mij sinds de E46 al?
          dingen houden natuurlijk ook wel van toeren draaien..

          Login om te reageren
          • z4coupe30si zegt

            26 juli 2017 om 13:04

            @lekkaah: vanaf de E36 met S50 blok al.

            Al ben ik er van overtuigd dat het probleem kleiner is dan wat je op fora/internet leest.

            Vaak is er een verband met slecht onderhoud. Te lange olie intervallen voor vervangen en verkeerde olie + niet originele filters.

            Verder zijn de auto’s vaak in handen geweest van mensen die niet weten wat goed(!) warmrijden is. Koud stampen is desastreus voor die lagerschalen.

            Login om te reageren
  10. toyotafortuner zegt

    26 juli 2017 om 05:24

    Best gaaf.

    Maar voor mij niet per se hebben gaaf

    Login om te reageren
  11. lekkaah zegt

    26 juli 2017 om 07:41

    Handbak? Neh, vrijwillig RSI hoeft van mij niet :)

    Desalniettemin natuurlijk erg leuk speelgoed

    Login om te reageren
    • redneckdarian zegt

      26 juli 2017 om 08:16

      @lekkaah: Zo onderhand weet iedereen hier dat jij een hekel hebt aan handbakken, je hoeft het niet in iedere comment te zeggen…

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        26 juli 2017 om 08:34

        @redneckdarian: Nou kom ik hier redelijk vaak en lees ik veel comments. Maar dit is voor mij de eerste keer dat ik van @lekkaah hoor dat ie niets met handbakken heeft.

        Login om te reageren
        • breakingpoint zegt

          26 juli 2017 om 08:57

          @viezefreddyw: hahaha Mr. Vieze Freddy, wees niet zo bescheiden man, die “redelijk” mag je wel weglaten ??

          Login om te reageren
          • viezefreddyw zegt

            26 juli 2017 om 09:54

            @breakingpoint: Haha je hebt een point!

            Login om te reageren
        • redneckdarian zegt

          26 juli 2017 om 10:24

          @viezefreddyw: Dan verwar ik hem misschien met iemand anders. Maar er is wel iemand die het er steeds over heeft.

          Login om te reageren
          • lekkaah zegt

            26 juli 2017 om 10:51

            @redneckdarian: Betrapt!
            Heb het inderdaad ’n keer eerder geroepen (dat was overigens écht OT toen)

            ps. Redneck; daar kan ik uithalen dat jij ook niet vd handbakken bent? :)

            Login om te reageren
            • redneckdarian zegt

              26 juli 2017 om 13:14

              @lekkaah: Nee ik ben een beetje tegen de stroming. Ik vind schakelen wel lekker…

              Login om te reageren
    • maotje zegt

      26 juli 2017 om 10:53

      @lekkaah: kijk uit dat je met sturen geen rsi oploop dan

      Login om te reageren
  12. mark997gt3 zegt

    26 juli 2017 om 07:54

    Volgens mij is het businessmodel van G-power redelijk naar de haaien. Alles wordt tegenwoordig al met turbo geleverd. Een compressor monteren voegt niet veel meer toe. Wordt G-power dan een gewone software boer? De vraag naar de hardware zal gedecimeerd zijn…..

    Login om te reageren
    • breakingpoint zegt

      26 juli 2017 om 08:25

      @mark997gt3: niet in deze markt. Waar jij op doelt is je buurman die zn 1600 ecobrol wat peper bij ZipTuning of dezulkse gegeven heeft. Maar een échte motoraanpassing, stage 2 zoals hier aangegeven wordt, behoeft ook hardware. Hetzij turbo, intercooler, downpipe, (olie)koeling… De heren bij G-power zullen wel met enig leedvermaak toekijken naar iedereen die 160pk extra uit een standaard turboblok peurt

      Login om te reageren
  13. allesmetturbo zegt

    26 juli 2017 om 09:46

    Wat een vreselijke spoiler, interieur ook erg saai. Supercharger, nee bedankt. Ik vind dit maar niets

    Login om te reageren
  14. carlover66 zegt

    26 juli 2017 om 10:51

    Niemand die de exterieurkleur verschrikkelijk vindt? Of is dit een wrap?

    Login om te reageren
    • carlover66 zegt

      26 juli 2017 om 10:52

      @carlover66: ja dus… er is nog hoop!

      Login om te reageren
  15. Dutchdriftking zegt

    26 juli 2017 om 11:21

    8k vind ik serieus weinig voor zoveel extra vermogen.

    Login om te reageren
  16. portie4oempfff zegt

    26 juli 2017 om 21:14

    Deze heeft zeker portie oempfff….ik durf t bijna niet te vragen…

    Login om te reageren
  17. schoeneke zegt

    26 juli 2017 om 23:48

    Een teller die door loopt tot aan de 400 is toch helemaal niet handig. Je kunt nooit nauwkeurig zien hoe hard je rijdt.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North