• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

VW baas Winterkorn: “Toyota overtreffen is moeilijk”

Auteur: CasperH, gepost 28 september 2010 om 09:00 – 121 Reacties

Volkswagenbaas Winterkorn nuanceert doelstelling

Martin Winterkorn, de grote baas van VAG, zet vraagtekens bij zijn eigen doelstelling om in 2018 de grootste autofabrikant ter wereld te zijn en dus Toyota voorbij te streven. Niet zo vreemd, aangezien er nog een hoop werk te verzetten is.

Mede daarom wil Winterkorn in zijn functie blijven nadat zijn contract volgend jaar afloopt. De inhaalslag van Volkswagen wordt er niet makkelijker op nu sportwagenfabrikant Porsche ook draaiende gehouden moet worden en men de samenwerking met Suzuki (waarin VW een aandeel van 20% heeft) wil uitbreiden, aldus Winterkorn.

“We weten hoe ambitieus onze doelen zijn” aldus Winterkorn die direct aangeeft tegen het Duitse nieuwsblad “Der Spiegel” graag aan te blijven als opperhoofd om de doelstelling te halen, mocht de raad van bestuur dat wensen. Een ander blad, Focus, meldt dat de raad van bestuur het contract van Winterkorn graag met minstens vier jaar zou verlengen tot 2015. Het ziet er dus goed uit voor Winterkorn. Of hij op zijn leeftijd nog de scherpte heeft om Volkswagen naar de absolute wereldtop te brengen kan alleen de tijd ons leren. Winterkorn is 63 en zou dus 71 zijn in het jaar waarin hij zijn doelstelling wil halen.

Ook interessant!

  • Volkswagen Lamando L
    Volkswagen Lamando L is de mooiste VW van 2022
  • Rechtszaak Sjoemelschandaal
    Rechtszaak Sjoemelschandaal VW nu in Amsterdam
  • Nieuwe VW Amarok
    Nieuwe VW Amarok lijkt totaal niet op een Ford
  • prijs Volkswagen Multivan
    Prijs nieuwe VW Multivan is verrassend laag!

Nieuwste artikelen

  • Autoblog Spots Uploterij: win een cadeaubon t.w.v. €100
  • Groter, sneller of bizar: BYD doet het
  • Is de nieuwe Mercedes GLB stiekem een omgebouwde Smart?
  • Nieuwe 5 Serie-concurrent met verbrandingsmotor komt uit zeer onverwachte hoek!
FacebookTweetPinLinkedIn

martin-winterkorn, vag, Volkswagen

Vorig bericht: « Top 10 lekkerste BMW’s M3 e90-93
Volgend bericht: Bonnenquota worden landelijk gehanteerd »

Lees Interacties

Reacties

  1. CS zegt

    28 september 2010 om 10:00

    Dat ze er überhaupt in geloven dat ze Toyota gaan inhalen…!

    haha mission impossible!

    Login om te reageren
  2. Timmie zegt

    28 september 2010 om 10:04

    Als ze de grootste willen zijn (en ik zie echt niet waarom ze dat zouden willen…), moeten ze hun merken- en modellenportefeuille nog meer diversifieren. Dat betekent dat je alle submerken (een 7-tal zeker?) nog strakker in een hokje moet steken, om ook kannibalisme te vermijden. Zo mag Audi niet te sportief worden, Skoda niet te luxueus, Seat niet te modern en te duur, Porsche niet te luxueus, … Hoe gaan ze die merken allemaal onder de duim houden?

    Login om te reageren
  3. Spec zegt

    28 september 2010 om 10:09

    Geachte heer Winterkorn,

    Als u nu eerst eens auto’s gaat bouwen waarbij de nadruk ligt op kwaliteit van de zaken die er echt toe doen i.p.v. je hoofdzakelijk te richten op ‘kwaliteitsbeleving/imago’ en dat als hoofddoelstelling te stellen, dan komt het met die aantallen vanzelf wel goed. Dat is een goede doelstelling, niet het ‘de grootste’worden. Kijk maar eens wat GM dat gebracht heeft.

    Login om te reageren
  4. Atenza zegt

    28 september 2010 om 10:21

    Alsof die kwaliteit boeit. Men koopt/least toch wel. Jaar na jaar blijken ze niet zo vreselijk betrouwbaar en kwaliteit goed te zijn maar de volgende keer gaat leasepik toch weer naar de VW/Audi of wat dan ook dealer..
    .
    Toch knap dat Toyota met feitelijk 3 merken (Toyota, Lexus, Scion) de grootste kan blijven en VW tig merken erbij moet halen ;)

    Login om te reageren
  5. de sjonnies zegt

    28 september 2010 om 10:36

    ’t gaat zo nooit lukken omdat Volkswagen geen enkel voertuig maakt voor de derde wereldlanden terwijl Toyota’s pick-ups en bestelwagentjes daar nu juist het verschil maken.
    Overal ter wereld kom ik Toyyota´s tegen en Volkswagens niet

    Login om te reageren
    • woutert zegt

      28 september 2010 om 11:16

      @de sjonnies: in welke werelddelen ben jij geweest, overal kom je kevers tegen.

      Login om te reageren
      • Citrofiel zegt

        28 september 2010 om 11:22

        @woutert: Kevers worden niet meer gebouwd, dus je argument geldt al niet meer. Daarbij is een Kever natuurlijk geen pick up of bestelauto, wat daar juist veel wordt gereden.

        Login om te reageren
      • de sjonnies zegt

        28 september 2010 om 12:32

        VW zit te hoog in de boom, Toyota’s scala van voertuigen is veel breder.
        VW heeft geen landcruiser, geen pick up geen enkele auto van VW kan tegen ongeplaveide wegen of het moet de oude VW bus Type 3 zijn.

        Login om te reageren
        • woutert zegt

          28 september 2010 om 13:05

          @de sjonnies: kijk is niet alleen naar de modellen in europa maar verder, vw heeft wel degelijk een pick up, die was zelfs een dienstwagen van de dakar rally van afgelopen jaar.

          Login om te reageren
          • Citrofiel zegt

            28 september 2010 om 13:09

            @woutert: FYI, dat is dus de VW Amarok. Die is er ook pas sinds de Dakar rally (daarvoor was er geen pickup), dus ze hebben nog heel wat klanten te stelen.

            Login om te reageren
  6. Mc zegt

    28 september 2010 om 10:42

    Toyota is technisch superieur aan VW. Dat doet pijn in de oren bij Vag-lovers, maar zo is het nu eenmaal. Waarom zie je anders in de jungle/bush/woestijn alleen maar land cruisers? Die zijn sterk en makkelijk te repareren.
    Daarnaast heeft toyota hybride al 10 jaar geleden geïntroduceerd. Wat doet VAG om een lager verbruik te halen? Een turbo op een kleinere motor schroeven en motoren met minder cilinders. Technieken die al decennia voor handen zijn, niets vernieuwends dus..
    Ja het zijn echte visionairen daar bij VAG. Misschien dat ze over een jaar of 20 wel eens met een hybride komen.

    Login om te reageren
  7. johan zegt

    28 september 2010 om 10:51

    @ atenza

    helemaal gelijk heb je. In feite is een lexus gewoon een toyota en door toyota als luxemerk in het leven geroepen!

    en niet zoals VW allemaal ingelijfde merken die al jaren bestonden en daarmee proberen de grootste te worden….

    dat ze dat dan uberhaupt nog durven te zeggen!!!

    Login om te reageren
  8. T Bone zegt

    28 september 2010 om 11:21

    Volkswagen heeft Toyota allang ingehaald :w
    Duitse kwaliteit is onovertrefbaar !
    peace

    Login om te reageren
    • speedlimit zegt

      28 september 2010 om 21:33

      @T Bone:

      En toen werd je wakker en keek naar beneden…sh*t weer geen natte droom :)

      Login om te reageren
  9. bj zegt

    28 september 2010 om 11:22

    Ben redelijk VAG minded, en gelukkig kan ik tegen kritiek.

    Hoop dat vag met zijn vw, audi, seat, skoda, bugatti, lamborgini, porsche, bentley, scania en misschien in de toekomst nog wel alfa idd in 2018 de grootste zijn. Hoop alleen dat dan de kwaliteit en service ook naar de beste en hoogte nivo gaan…

    Login om te reageren
  10. MDV zegt

    28 september 2010 om 11:34

    Je moet van goede huize komen om Toyota te overtreffen.
    En dat lukt niemand.

    Login om te reageren
  11. Jesper zegt

    28 september 2010 om 11:47

    Onze Martin werd wakker, keek op zijn Rolex en dacht,
    “Laat ik er eens een lekkere open deur tegenaan gooien!” :roll:

    Login om te reageren
  12. duckje zegt

    28 september 2010 om 12:03

    het gaat VW niet lukken volgens mij.
    ze hebben teveel last van interne concurentie.
    (zie onder andere skoda vs. VW)

    Login om te reageren
  13. besaram zegt

    28 september 2010 om 12:11

    Arrogante Winterkorn!

    Had gewoon ze bek moeten houden en geen domme dingen moete zeggen! Vag-groep gaat sowieso niet groter worden! Kwaliteit zegt genoeg denk ik! de rest van de wereld kan dat ook wel ondersteunen. De andere veel kleinere groep die vag rijd! Ja sukkels heb je altijd he!

    Login om te reageren
  14. Cantago zegt

    28 september 2010 om 12:44

    Ze hebben de potentie, dus ik zou niet weten waarom het niet zou lukken.

    Login om te reageren
    • Stijn zegt

      28 september 2010 om 12:48

      @Cantago:
      Omdat Toyota toch wat internationaler is. Sterker dan VW in Azië, VS. En ook sterk daar waar VW bijna onbestaande is, Afrika, Australië.
      Als het moet kan Toyota grootse dingen. In België kwamen ze voor het eerst op de markt in ’66 amper 14 jaar later waren ze alreeds de grootste…

      Login om te reageren
      • woutert zegt

        28 september 2010 om 15:10

        @Stijn: in bijv de chinese en zuid amerikaanse markt is vw duidelijk een grotere speler, daarbij vraag ik me af of jij ooit in zuid afrika bent geweest, waar de golfjes 1 tot voor kort nog werden gemaakt en gretig afgezet werden, ook in landen om z-a heen. daarbij heeft de landcruser geen techniek, het is een moter met een akku en een stuur, daar houd het bij op, het zelfde als wat vw had met de kever, dus ik verwacht dat ze nog grote dingen gaan doen. overigens was toyota 14 jaar geleden wat dacia nu is, een budget merk, en dan word je wel groot.

        Login om te reageren
        • Prisma zegt

          28 september 2010 om 22:50

          Als ik mij niet vergis zijn bijna alle VW TDI’s gemaakt uit de technologie dat toyota heeft ontwikkeld.
          De nieuwe Porsche hybride is een veredelde prius. Weerom Pattent recht gekocht van Toyota.
          Daar tegen over staat wel dat MR Toyoda de sirroco een ongelovelijk machine vind een echt rijplezier.

          Login om te reageren
      • Cantago zegt

        28 september 2010 om 20:52

        @Stijn: Ik denk wel dat VW het ietsje anders aan moet pakken, alleen ze hebben het zeker in huis. Meer mikken op de armere gebieden in de wereld en Azie natuurlijk! Als je Azie hebt dan heb je heel veel;)

        Login om te reageren
  15. Atenza zegt

    28 september 2010 om 12:52

    Je moet heel wat in huis hebben wil je de Jappen verslaan in Japan. De gehele top 30 bestaat uit alleen maar Japanse auto’s en Toyota heeft daar tig modellen. Volgens mij zijn exportauto’s (VW bv) ook duurder daar. En Toyota is idd beter bezig in minder ontwikkelde landen

    Login om te reageren
  16. Lan_Evo zegt

    28 september 2010 om 13:02

    Denk dat dat niet snel gaat lukken, aangezien Toyota wereldwijd gezien veel groter is in alle soorten markten. Maar goed je moet altijd een doel hebben natuurlijk.

    Login om te reageren
  17. integralechubasco zegt

    28 september 2010 om 13:06

    Tja, volkswagen en toyota hebben beide iets wat de meeste andere fabrikanten niet hebben maar wel naar streven…
    diversitijd over de gehele modellengamma. In tijden van ressesie zie je dat bepaalde modellen op de markt die blijven verkopen, terwijl de meeste andere modellen teruglopen. Dat verschilt per ressesie.
    Door over de gehele automarkt aanbod te hebben verminder je de kans op rode cijfers binnen een autoconcern. Dat is een hoofdzakelijke reden dat automerken samengaan/overgenomen worden om zo een concern met strategie te vormen.

    Login om te reageren
  18. johan zegt

    28 september 2010 om 13:17

    des te knapper dat een Honda nog zelfstandig is.

    en ja dat is de grootste motorenfabrikant ter wereld.

    dus in feite zijn twee japanse fabrikanten het grootst!!

    Login om te reageren
  19. Bumer zegt

    28 september 2010 om 13:28

    Je kan de grootste zijn qua autobouwer en lelijke/saaie auto’s maken of iets kleiner en mooiere auto’s maken…

    Login om te reageren
    • G-Ammo zegt

      28 september 2010 om 18:08

      @Bumer:
      Toyota’s zijn niet saai… Jij bent nou weer zo’n typisch voorbeeld van een kuddedier. Je plaatje/naam doen je ook eer aan. Waarom denk je dat Toyota de grootste is? Omdat mensen graag saaie auto’s kopen? Nee! Toyota’s zijn mooie auto’s met veel verscheidene soorten: Landcruiser, IQ, Aygo, Yaris, Avensis; allemaal totaal verschillende soorten auto’s van 1 merk. BMW’s zijn saai: altijd dezelfde look; heb je er 1 gezien, heb je ze allemaal gezien.

      Login om te reageren
      • Jipp zegt

        28 september 2010 om 18:59

        @G-Ammo: whahaha toyota’smooi, laat me niet lachen, en bmw wat verre weg van het grootste autoconcern kuddedieren noemen, je hebt wel lef hoor. Toyota’s zijn lelijk en bevatten teveel goedkoop plastic. dan liever een bmw.

        Login om te reageren
        • speedlimit zegt

          28 september 2010 om 21:42

          @Jipp:

          Kom je nou alweer met je onzin…ga toch lekker spelen met je plastic fantastic a3!

          Login om te reageren
      • Bumer zegt

        28 september 2010 om 19:21

        @G-Ammo: Het is een kwestie van smaak, als jij graag Toyota rijdt, so be it. Ik wil er niet dood in gevonden worden…

        Login om te reageren
    • speedlimit zegt

      28 september 2010 om 21:47

      @Bumer:

      Je snap ’t niet helemaal…het gaat er niet om wat jij wilt maar wat de massa wilt en daar verkoop je mee.

      Login om te reageren
      • Bumer zegt

        28 september 2010 om 21:52

        @speedlimit: Snap ik echt wel hoor, kan er alleen met m’n pet niet bij dat mensen een kippenhok op wielen (niet de grotere Toyota’s dus die best redelijk zijn) i.p.v. een grotere 2ehands sedan. Nederlanders zijn gewoon een schrieperig volkje dat zich helemaal opgeilt tegen die BPM vrijstelling en bijtelling en al dat soort leuke kortingen…

        Login om te reageren
  20. lincoln zegt

    28 september 2010 om 13:30

    hallo .. die man heeft het over 2018 ..

    ik weet niet in welke coffee-shop jullie hebben gewoond de laatste 8 jaar ??

    maar zelfs V.Muller kan/mag zeggen dat ie in 2018 de grootste is ..

    Login om te reageren
  21. johan zegt

    28 september 2010 om 14:48

    @bumer

    is dat niet heel erg subjectief.

    dat een fabrikant meer verkoopt heel erg objectief, en daarmee vallen deze auto’s dus wereldwijd erg in smaak, want met lelijke autos wordt je niet de grootste.

    datd is helaas vaak het probleem, dat mensen hun eigen smaak als de maatstaf neerzetten.

    Login om te reageren
    • Bumer zegt

      28 september 2010 om 19:27

      @johan: Ja erg subjectief, maar ik snap niet dat mensen in zo’n Aygo willen rondtuffen als je voor het zelfde geld 2e hands een veel ruimere sedan (ik zeg maar wat: BMW 5 of een Peugeot 407) kan rijden…

      Login om te reageren
      • Lan_Evo zegt

        28 september 2010 om 19:45

        @Bumer:
        Als eens van ‘kilometerkosten’ gehoord? Aygo is gewoon zo populair, omdat hij niet alleen zo goedkoop is in aankoop, maar ook na de aankoop, waarna de meeste pret begint qua geld uitgeven. Kilometerkosten is zeker iets waar veel mensen naar kijken, onderhoud, benzine, wegenbelasting, verzekering, banden etc. etc. Zeker als je niks om auto’s geeft, wat voor 90% van de mensen geldt waarschijnlijk.

        Login om te reageren
        • Jipp zegt

          28 september 2010 om 20:30

          @Lan_Evo: een aygo is heel leuk als je weinig geld wil uitgeven aan je auto, maar je moet er niet mee van den bosch naar rotterdam of iets dergelijks willen rijden, man dat ding moet toeren maken. en rijd totaal niet lekker.

          Login om te reageren
        • Bumer zegt

          28 september 2010 om 21:40

          @Lan_Evo: Das gewoon typisch Nederlands… des te goedkoper, des te beter…

          Login om te reageren
  22. rene zegt

    28 september 2010 om 15:06

    Toyota met VW vergelijken ,lijkt nergens op.

    Login om te reageren
  23. rene zegt

    28 september 2010 om 15:09

    Atenza ,Jappen verslaan staat op werk eens wat harder in Europa, en dat is echt nodig.

    Login om te reageren
  24. rene zegt

    28 september 2010 om 15:12

    T Bone ,geloof je echt nog in sprookjes ,je geldbeugel inkluis?

    Login om te reageren
  25. rene zegt

    28 september 2010 om 15:14

    johan, een audi is ook maar een betere VOLKSWAGEN.

    Login om te reageren
  26. Tommy2 zegt

    28 september 2010 om 15:16

    Waarom zou je groter dan Toyota willen worden? Volkswagen heeft veel leuker spul in huis dan dat suffe Toyta die alleen maar voor massa-productie gaat. In mijn ogen is VW al de grootste met al hun merken waar ze veel in investeren zodat er super dikke bakken over de weg blijven rijden!

    Login om te reageren
  27. rene zegt

    28 september 2010 om 15:46

    Tommy2, ‘ super dikke bakken ‘ hoelang nog?

    Login om te reageren
  28. rene zegt

    28 september 2010 om 15:48

    Correctie, een audi is ook maar een VOLKSWAGEN

    Login om te reageren
    • KaCh1ng zegt

      28 september 2010 om 16:37

      @rene: geloof me , de gewone mens scheelt dit niets , kijk maar hoeveel er rondrijden (het IS een BETERE vw, je hoefde je niet te verbeteren)

      Login om te reageren
  29. Orichy zegt

    28 september 2010 om 15:58

    Het Volkswagen-concern zoals ik het mij zou wensen, ziet als volgt uit:
    1.(Aankoop) Trabant met zijn eventueel electrisch uitvoering, als low-budget merk.
    2. Skoda, daar net boven, zoals dat nu ook heel goed draait.
    3. Volkswagen, zoals dat nu al vorm heeft, maar nog iets luxer en degelijker, betere kwaliteit, maar door de juiste samenwerking in onderdelen tussen de diverse merken, iets goedkoper en zeker geen duurdere auto’s.
    4. Audi daar boven, zodat als je Volkswagen bent ontgroeid, je in een Audi wilt rijden, eigenlijk zoals dat nu ook al het geval is, maar dan met een nog betere kwaliteit en degelijkheid en Audi de mogelijkheid geven om grotere modellen uit te laten brengen, met meer prestige en vakmanschap, waar men een evenredige prijs voor betaalt.
    5. Lamborghini op een breder vlak laten opereren, met een nieuwe LM-SUV en de Estoque, Jota en Gallardo en eventueel een kleine model onder de Gallardo. Wat er dus waarschijnlijk aan zit te komen, met de teasers van de afgelopen tijd, of is dat de SUV?
    6. Bugatti als ultieme wensauto, in diverse vormen en maten. Voor de “Rich And Happyfew”.

    Dus voor een groot deel zoals dat nu ook al is, maar dan met een beperkte samenstelling van merken. Seat is blijkbaar toch niet zo levensvatbaar. Tenzij men daar een uiterst sportief merk van maakt, met kleine sportauto’s, zie de prototypes uit de eind jaren negentig en begin tweeduizend. Dan is er nog enigszins uitzicht op succes. Maar Skoda zou dit nu net zo makkelijk in kunnen vullen, omdat ik vind dat Skoda het beter doet en zou doen.
    Porsche kan zelfstandig door het leven en Bentley kan best afgestoten worden en dan zelfstandig verder, of eventueel samen met Jaguar en Landrover, of zo. Een Engels trio, leuk voor Tata en als ze dan ook nog sportief merk erbij kunnen krijgen, ala Lotus, of TVR, dan heb ook daar een mooi compleet engels merkenpallet.
    De Samenwerking met Suzuki zou ik verder bekijken, maar zeker niet Suzuki overnemen en de plannen om Alfa Romeo over te willen nemen, lekker in de diepvries leggen, de huidige merken kosten al te veel geld en aandacht.
    Al met al een compacter concern met een hogere kwaliteit voor een redelijke prijs, van mooi en technisch hoogstaand materiaal.

    Login om te reageren
  30. pedro zegt

    28 september 2010 om 16:57

    dat was zowizo niet haalbaar…

    Login om te reageren
  31. RENE zegt

    28 september 2010 om 18:16

    KaCh1ng ,Zou erg zijn moest dat niet zo zijn.
    Degelijkheid en betrouwbaarheid bij VW staat blijkbaar niet meer in hun woordenboek.

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      28 september 2010 om 19:01

      @RENE: in welk land leef jij, zowel een audi als een volkswagen staan in de consumentengids als meest betrouwbare auto’s dus daar zit het ook wel goed mee, rij al jaren Vag, nooit problemen, behalve toen ik

      Login om te reageren
    • Jipp zegt

      28 september 2010 om 19:02

      @RENE: wat een onzin, audi en volkswagen staan in de top 5 van de consumentengids van meest betrouwbare auto’s. ikzelf en vele anderen met mij zullen dit bevestigen. rij al 10 jaar vag, nooit problemen mee gehad. Wel toen ik onlangs een toyota vervangend vervoer auto had, dat was een en al ellende.

      Login om te reageren
  32. RENE zegt

    28 september 2010 om 19:07

    Jipp, begrijp niet welke consumentengids u hanteerd, volkswagen betrouwbaar ??

    Login om te reageren
  33. RENE zegt

    28 september 2010 om 19:10

    Jipp (1)'(rij al jaren Vag, nooit problemen)’ dus dat was uw consementengids, mooi zo,cijfers man en niet alleen van Nederland!

    Login om te reageren
  34. RENE zegt

    28 september 2010 om 19:22

    Jipp, komaan cijfers.

    Login om te reageren
  35. T Bone zegt

    28 september 2010 om 19:33

    @ rene
    ik moet nog eerst studeren ;)
    daarna zal ik me hoogst waarschijnlijk wel een Duitse Premium bolide kunnen veroorloven :D
    you know
    to learn = to earn

    Login om te reageren
  36. Bumer zegt

    28 september 2010 om 19:34

    @G-Ammo: Btw, hoe krijg je het uit je mond om een bejaardenmobiel als een Yaris als mooi te bestempelen :P De enige mooie Toyota’s zijn de Avalon en de Tundra, jammer genoeg alleen voor Amerika.

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      28 september 2010 om 20:26

      @Bumer: afgelopen zaterdag werd mij in een trip naar duitsland weer is duidelijk dat een lelijke k yaris echt een bejaarden auto is, tot 2 keer toe bijna een aanrijding, wat zat er in, 2 nederlandse bejaarde. Ben het volledig met je eens.

      Login om te reageren
    • speedlimit zegt

      28 september 2010 om 22:00

      @Bumer:

      Bejaardenmobiel over het algemeen ja…heb er zelf ook 1 gehad…wel ’n T-sport dan.
      Weet nog goed dat ik ’n golf 4 tdi(rode i) ermee uitgereden heb…zo saai is ie dan niet meer.
      Zou heel goed kunnen dat ’t Jipp is geweest met die golf…keek best wel sip.
      Maar ja die rijdt nu weer ’n plastic fantasctic a3.

      Login om te reageren
      • Bumer zegt

        28 september 2010 om 22:08

        @speedlimit: Oke, niet ALLE Yaris’jes zijn saai ;)

        Login om te reageren
  37. RENE zegt

    28 september 2010 om 19:40

    T Bone, goed idee dat studeren, dom idee ,is die auto(premium doos)daarna echt het belangrijkste in je leven?

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      28 september 2010 om 20:36

      @RENE: als je een echte man bent wel ja, vrouwen vallen daar op, iets wat jij waarschijnlijk niet zult hebben aangezien je genoeg tijd hebt om te zijken en zeuren op andere die wel verstand hebben.

      Login om te reageren
  38. RENE zegt

    28 september 2010 om 19:46

    Bumer, smaken verschillen, gelukkig, degelijkheid kun je bewijzen.

    Login om te reageren
  39. RENE zegt

    28 september 2010 om 19:48

    Jipp, allee man cijfers.

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      28 september 2010 om 20:24

      @RENE: doe maar rustig, kijk in de consumentengids van ik meen september 2010. en verder grote mond dicht, ga lekker aygo tuffen.

      Login om te reageren
      • speedlimit zegt

        28 september 2010 om 21:53

        @Jipp:
        Grote mond kan ik beter tegen jou zeggen…ik meen in ’n ander topic dat ik je de mond al had gesnoerd toen ik je confronteerde met ’n link naar de problemen met de 1.4 tfsi.

        Login om te reageren
  40. roberto zegt

    28 september 2010 om 19:50

    @Bumer,

    Niet iedereen wil t dat.. En waarom zij dan een Aygo aanschaffen?

    1. Wegenbelasting vrij
    2. Zuinig
    3. Verzekering is een stuk goedkoper dan bijvoorbeeld een 5-serie of 407
    4. Kleine auto’s zijn momenteel in trek, vooral de dames vallen op zulk soort auto’s.
    5. Restwaarde ligt in verhouding het hoogst van alle auto’s in heel de markt (ongeacht merk/model)
    6. Smaak..
    7. Eventueel zakelijk gezien 14% bijtelling, maar daar wordt hij bijna nooit op aangeschaft.

    Tja, met die 407 snap ik je punt niet, persoonlijk niet mijn auto.. Ook de 5-serie (die ik integendeel wel gaaf vind) is geen concurrent.. ik zou dan eerder zeggen een nette tweede hands golf 5 of Seat Leon. Maar dan nog snap ik de Aygo-bezitters zeer goed met hun aanschaf!

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      28 september 2010 om 20:34

      @roberto: je kunt ook kijken naar de rijbeleving ed. dan wil je al niet meer voor zo’n ding kiezen! hij is alleen leuk voor de korte afstanden maar verder. en rest waarde van de aygo daald op dit moment ook goed. Door concurentie van de 500 die nog meer in trek is, en de c1/107 maar ook de fox die beter rijd dan een aygo. Ik zou als ik toch een auto in dat segment moet kiezen een polo 2 deurs nemen, een fox of 500. Ook de twingo is leuker om mee te rijden.

      Login om te reageren
      • speedlimit zegt

        28 september 2010 om 22:10

        @Jipp:

        De fox is geflopt…dat heeft vw zelfs toegegeven…en nu weer je hoek in uithuilen :)

        Login om te reageren
    • Bumer zegt

      28 september 2010 om 21:38

      @roberto: Het hoeft geen concurrent te zijn, ik bedoel gewoon dat je er veel grotere en gavere auto’s voor kan krijgen.

      Login om te reageren
      • Atenza zegt

        28 september 2010 om 22:21

        @Bumer: ja maar jij kijkt alleen naar wat jij wil. Iemand die rond de 10.000 wil besteden en nieuw wil rijden kan natuurlijk geen 3e hands 3-serie kopen met 250.000km op de teller.. de Aygo is in zijn segment een prima auto die er ook nog eens erg leuk uitziet. Saai zeker niet. Saai zijn mensen die automatisch maar roepen dat elke Toyota saai is..

        Login om te reageren
        • Bumer zegt

          28 september 2010 om 22:35

          @Atenza: Ben gewoon geen grote fan van die kippenhokken en zoals ik eerder al zei vind ik Toyota’s als de Avalon en Tundra erg mooi, alleen weer niet in Europa :( http://www.toyotausa.com zoek ze maar eens op.

          Login om te reageren
          • Atenza zegt

            29 september 2010 om 00:02

            @Bumer: ik ken ze. Avalon vind ik persoonlijk vreselijk. Oubolliger kan het bijna niet in het E-segment :S En je zegt het al “ben geen fan van..”. Laat anderen dan in hun waarde die wel iets zien in een koektrommel

            Login om te reageren
            • Bumer zegt

              29 september 2010 om 07:32

              @Atenza: Mij zul je niet meer horen ;) Trouwens koektrommels vind ik persoonlijk geweldig, maar niet de auto dan :P

              Login om te reageren
  41. memphis zegt

    28 september 2010 om 20:58

    Misschien moeten ze al eens beginnen bij de VAG-groep om wat meer verschillende modellen binnen hun merken te maken. Nu lijkt het allemaal hetzelfde, alleen wat groter/kleiner (Polo, Golf, Passat, Touareg bij VW en A1, A2, A3, A4, A6, A8 bij Audi enz enz)

    Login om te reageren
  42. steven simons zegt

    28 september 2010 om 20:58

    Indien ik mijn Polo Sunshine Fox 1.4 voor mijn Golf 1.3 had
    gekocht was deze laatste er nooit gekomen ! Twee modellen , een wereld van verschil ! Indien er ooit een derde wagen komt , zal het waarschijnlijk een Oosterse zijn.

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      28 september 2010 om 21:14

      @steven simons: wat wil je als je zo’n oude golf koopt… dat is vragen om problemen, die dingen zijn meestal uit geleeft. heeft niets met volkswagen te maken.

      Login om te reageren
  43. Atenza zegt

    28 september 2010 om 21:23

    Mensen mensen, Jipp moet je gewoon negeren. Die is nog dommer en kortzichtiger dan het achtereind van een varken

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      28 september 2010 om 21:25

      @Atenza: je hebt wel lef om een advocaat nog dommer te noeman dan het achtereind van een varken.

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        28 september 2010 om 21:36

        @Jipp:
        hey suffe .. je maakt wel veel voudjes voor een advocaatje ..
        of je wilt jezelf graag “achterbakse hond” noemen .. wat dan weer gelijk staat aan advocaatje ..

        p.s. je gaat toch niet minderwaardig doen over een bedrijf dat zoiets revolutionairs als de Prius zo grootschalig op de markt durft te brengen ..
        voel jij eens effe aan je eitje .. suffe ..

        Login om te reageren
      • RenesisHP zegt

        28 september 2010 om 21:42

        @Jipp:

        En ik ben een vliegtuig.. :|

        Login om te reageren
      • RenesisHP zegt

        28 september 2010 om 21:43

        @Jipp:

        En nu ben ik een fietsbel.. :|

        Login om te reageren
      • RenesisHP zegt

        28 september 2010 om 21:45

        @Jipp:

        En nu weer een god met 10 bloedgeile wijven…. :| :|

        Internet is zo vermakelijk. ;)

        Login om te reageren
    • Jipp zegt

      28 september 2010 om 21:30

      @Atenza: daarbij durf ik er op te wedden dat jij en geen universitaire studie hebt gedaan, je bent 26 dus veel nieuwe auto’s zul je ook niet hebben gereden, mede gezien je woonplaats amsterdam. Dus over ervaringen met auto’s zul je ook niet veel hebbben. dus hou je onzin voor je.

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        28 september 2010 om 21:35

        @Jipp: je zou je onderhand ook eens af kunnen gaan vragen waarom zoveel mensen zulke uitgesproken kritiek op je uitlatingen/gedrag hebben…. leren kun je misschien wel, maar een bord voor de kop heb je zeker ook… en ik snap mensen wel die dat dom noemen.

        Login om te reageren
      • Atenza zegt

        28 september 2010 om 21:46

        @Jipp: je weet niets van me af dus klets niet zo dom. En over gereden autootjes:

        Audi A6*
        BMW 1-serie
        BMW 3-serie*
        BMW 5-serie
        Carver One
        Chevrolet Cruze
        Daewoo Matiz
        Ferrari 360 Modena F1
        Fiat 500C
        Fiat Bravo
        Ford Focus*
        Ford Focus RS
        Ford Focus RS500
        Ford Kuga
        Ford Mondeo*
        Ford Transit*
        Honda Jazz
        Honda Civic Coupe
        Honda Civic Type R
        Honda Accord
        Hyundai i20
        Jaguar S-type*
        Kia Sportage
        Kia Pro_cee’d
        Lancia Delta
        Mazda2
        Mazda3*
        Mazda6*
        Mazda MX-5*
        Mazda RX-8*
        Mazda 323
        Mazda 626
        Mazda 929
        Mazda Premacy
        Mercedes E 500 Coupé
        Mini Cooper S Camden
        Mitsubishi Colt
        Nissan Almera
        Nissan Note
        Opel Zafira
        Opel Diplomat*
        Opel Kadett B
        Opel Kadett C Coupe
        Opel Insignia
        Opel Astra
        Peugeot 307*
        Peugeot 308CC
        Peugeot 405
        Peugeot 406 Coupé
        Peugeot 807
        Renault Twingo
        Renault Clio RS
        Renault Megane*
        Renault Megane RS
        Renault Scenic
        Renault Master
        Saab 9-3
        Saab 9-5
        Seat Ibiza
        Seat Leon*
        Seat Leon Cupra
        Seat Altea
        Seat Altea XL
        Seat Alhambra
        Smart fortwo
        Suzuki SX4
        Subaru Impreza
        Toyota Starlet*
        Toyota Yaris*
        Toyota Yaris T-sport
        Toyota Yaris Verso
        Toyota Corolla*
        Toyota Verso
        Toyota Prius
        Toyota Avensis*
        Toyota Avensis Verso
        Toyota Previa
        Toyota RAV4*
        Toyota Landcruiser
        Toyota MR2
        Volkswagen Golf
        Volkswagen Touareg
        Volkswagen Crafter
        Volvo C30
        Volvo XC90

        * Deze auto’s heb ik vaker gereden in andere uitvoeringen en/of generaties

        Login om te reageren
      • de sjonnies zegt

        29 september 2010 om 09:19

        @Jipp:
        Dus mensen met een universitaire opleiding ‘weten het’?
        Get a life !

        Login om te reageren
  44. RenesisHP zegt

    28 september 2010 om 21:35

    Aygo’s zijn cool!

    Login om te reageren
  45. RENE zegt

    28 september 2010 om 21:36

    Jipp, menen zijn geen cijfers jongen.

    Login om te reageren
    • woutert zegt

      29 september 2010 om 19:52

      @RENE: toevallig heb ik ook de consumentengids, ik zou de laatste editie gaan bekijken als ik jou was. Touran stond op plaats 3 op het gebied van betrouwbaarheid, alfa 159 op 1.

      Login om te reageren
  46. RENE zegt

    28 september 2010 om 21:37

    Jipp,correctie, jongentje.

    Login om te reageren
    • Jipp zegt

      5 oktober 2010 om 15:55

      @RENE: omdat je het zo vriendelijk vraagt en eerder lijkt op een sukkel…

      http://www.autoblog.nl/archive/2010/10/05/consumentenbond-kiest-betrouwbaarste-auto#comment-2523204

      Login om te reageren
  47. RENE zegt

    28 september 2010 om 21:43

    Jipp, sommige advocaten zijn echt zo dom als een varken als het over techniek gaat, zeker weten,heb trouwens voorbeelden van mensen die denken dat ze advocaat zijn.
    Namen op aanvraag.

    Login om te reageren
  48. RENE zegt

    28 september 2010 om 21:47

    w0o0dy, goeienavond.

    Login om te reageren
  49. RENE zegt

    28 september 2010 om 21:50

    Atenza ,heb jij ook nog vrijetijd ?

    Login om te reageren
    • Atenza zegt

      28 september 2010 om 22:07

      @RENE: hehe toen ik net mijn rijbewijs had ging ik al soms dealers af om de nieuwste auto’s te testen. Verder stage gelopen bij Mazda Nederland, stage bij Toyota dealer, bijbaantje als prive chauffeur gehad en mijn 2lingbroer test voor autogetest.nl. Daar komen voornamelijk de hot hatches vandaan ;)

      Login om te reageren
  50. integralechubasco zegt

    28 september 2010 om 22:00

    @Atenza
    “Mensen mensen, Jipp moet je gewoon negeren. Die is nog dommer en kortzichtiger dan het achtereind van een varken
    ”
    die moet ingelijst worden, in de orde van de advocatuur.. :)

    Login om te reageren
  51. RENE zegt

    28 september 2010 om 22:02

    Jipp, “ik meen in ‘n ander topic” jij meend altijd, trouwens jij me de mond snoeren, moet je echt wel voor naar school geweest zijn hoor.

    Login om te reageren
  52. RENE zegt

    28 september 2010 om 22:05

    integralechubasco, inlijsten,ben ik heel sterk in.
    In dit geval gratis.

    Login om te reageren
  53. RENE zegt

    28 september 2010 om 22:06

    Jipp, cijfers nogmaals.

    Login om te reageren
  54. integralechubasco zegt

    28 september 2010 om 22:19

    @RENE
    ;)

    Login om te reageren
  55. steven simons zegt

    28 september 2010 om 23:19

    @jipp
    Die Golf was in 1988 wel nieuw gekocht door mij !
    Ik heb er 13 jaar mee gereden (175000 k.m.)
    Maar hij was belange niet op ! Ik heb hem in 2001 ingeruild
    voor een nieuwe Polo open air . . . de stomste aankoop in mijn leven . Na 9 jaar en slechts 80000 k.m. op de teller
    kan de dealer mij niet meer helpen . Het waarschuwingslampje cilinderoverslag licht op en de storing
    is onvindbaar en de auto is te oud (?)om een naald in een
    hooimijt te vinden … Zolang dat de wagen niet schokt , kan ik er nog mee blijven rijden . . . De V.A.G.-service is
    ooit anders geweest !

    Login om te reageren
  56. handmatig zegt

    28 september 2010 om 23:49

    Als ze nog wat puntjes op die i zetten qua uiterlijk.
    En de techniek verbeteren hebben ze wel een grote voorsprong.

    Login om te reageren
  57. besaram zegt

    29 september 2010 om 01:20

    @jipp

    een advocaat die in een a3 rijd!:P
    dan doe je het ook niet eht goed ! HAHAH

    Login om te reageren
    • woutert zegt

      29 september 2010 om 19:56

      @besaram: mijn vader is advocaat, maar dik verdienen doe je niet meteen, de meeste gaan pas verdienen vanaf hun 40e dus een a3 is niet eens verkeerd. Een top advocaat verdient wel wat meer maar dat komt maar sporadisch voor. Ook is niet iedere advocaat gespecializeerd in strafrecht, maar zijn er ook andere rechtsvormen.

      auto heeft niets te maken met of je het goed doet als advocaat, ik ken er genoeg die pas rijk worden als ze tot een maatschap toe treden.

      Login om te reageren
  58. steven simons zegt

    29 september 2010 om 22:48

    Telefoon van Volkswagen : Mijn Polo kan wel nog gemaakt worden maar men weet niet wat het mij gaat kosten !
    Is de prijs van de herstelling een Polo van bijna 10 jaar
    nog waard ?

    Login om te reageren
  59. Martin zegt

    1 oktober 2010 om 23:22

    Wie de grootste is of wordt kan me geen zier schelen. Wel moet je bekennen dat de Volkswagen groep het ruimste aanbod heeft aan variatie. Van de kleinste Lupo of Fabia tot Buggati Veyron, premium (Audi), sportwagens (Porsche) en wagens voor de gewone man (Skoda, Seat, Volkswagen). Daartegen zijn Toyota modellen massaproducten waar elke ziel in ontbreekt. Smaakloos en ook niet zo degelijk gezien de massa terugroepingen. Hun Hybride verstopt de achterstand op zuinige en milieuvriendelijke motoren (vooral diesels dan). Rekening houdend met oliewinning uit steenkolen (synthetische diesel zoals is toegevoegd in Shell power diesel) is er nog voorraad voor 200j met een nog beter rendemend. Dus grotere autonomie en zuiverder uitlaat. Terwijl Hybride 100den kilos moet meesleuren en daardoor zeker niet zuiniger zijn eens ze op lege batterijen vallen (trouwens elektische energie is ook niet altijd zo zuiver want moet ook ergens vandaan komen, misschien wel een kolencentrale :).

    Login om te reageren
  60. Vroegwakker zegt

    2 oktober 2010 om 19:50

    Hybride staat net zo ver boven conventionele auto’s als de luchtband boven een houten wiel.
    Ooit deed iemand aan de tour de France mee op luchtbanden en werd uitgelachen. Maar hij won het natuurlijk wel.
    Full Hybride zoals de Prius en de Auris zijn geweldig.
    Ze rijden veel fijner dan gewone benzine en al helemaal als diesels.
    Bovendien gebruiken ze ook nog een derde minder dan gewone benzine wagens.
    Een hybride heeft ca 45 kilo extra aan accu gewicht dus geen honderden.
    De elektrische energie komt uit de remenergie en uit de benzine motor, niet uit een kolencentrale.
    Maar het domme volk, zoals Martin, weet niet beter en wil ook helemaal niet beter weten.

    Login om te reageren
  61. Martin zegt

    2 oktober 2010 om 22:29

    Toyota loses latest bid to dismiss hybrid patent infringement case against Paice (juni 2010)

    Je moet echt dom zijn om iemands patent te stelen en gabaren dat Toyata technologie zoveel verder staat :)
    Geen enkele hybride haalt trouwens in realiteit de beloofde verbruikswaarden en uitstoot. Dat is bewezen door zovele automagazines en consumentenorganisaties. Zij zouden in dit opzicht geen recht hebben op belastingskorting. Maar ja Hybride klinkt dan ook zo hype vandaag. Mijn dieselke stoot minder uit dan mijn gebuur met Prius maar lustig staat te barbecue-ën. Vind dat allemaal hypokrieten. Zeker als je de rekening houd met het totale energie verbruik (en uitstoot) van de hele levenloop van de auto. Vanaf de productie en recyclage. Batterijen, electomotoren enz bevatten ook zware metalen die niet zo gezond zijn in aanmaak en recyclage. Als je dan het aandeel van alle auto’s op wereldvlak in acht neemt maken ze amper 4% uit van de totale uitstoot aan stikstof en koolstoffen. Het lijkt me dan ook belachelijk om het broeikasteffect op auto’s te steken. Hybrides die hun electriciteit halen uit eigen verbrandingsmotoren bieden ook geen soelaas voor het olietekort. Recuperatie remenergie (al of niet te hergebruiken bij het accelereren), start-stop, speciale roetfilters enz zijn technieken door al door de meeste merken
    in gebruik zijn en terecht. De toekomst zal uitwijzen dat meerdere technologieën uitkomst gaan bieden. Waterstof, zuiver electrisch, synthetische brandstof enz naargelang de behoefte van de klant. Hybride zal hierin een minderheid blijven want de kostprijs weegt niet op tegen de beperkte voordelen. Ze worden nu al kunstmatig in leven gehouden door vadertje staat met kortingen maar lang zal dat liedje nimeer duren.

    Login om te reageren
  62. steven simons zegt

    3 oktober 2010 om 01:52

    @Martin
    Ik weet niet of V.W. nog wel een merk is voor de gewone man.Als je tevrede bent met een Fabia of een Polo zonder opties , misschien wel of een tweedehandse . . .

    Login om te reageren
  63. Martin zegt

    3 oktober 2010 om 10:00

    Met VW bedoel ik de VW groep en inderdaad daar heb je keuze aan overschot voor ieders budjet en behoefte. Zelf doe ik 45.000 km per jaar en dan is mijn auto een verlengstuk van laten we zeggen mijn living. Met mijn Passat Bleu Motion heb ik ruimte zat (3 kinderen), comfortable en rijd ik uiterst zuinig en properkes. Waarom dan een hybride met ingewikkelder technologie om hetzelfde te bekomen (zonder dan de ruimte, autonomie van 12000 km enz).

    Login om te reageren
  64. rene zegt

    3 oktober 2010 om 18:02

    Eens lachte men om de Prius,nu verafgodend men de techniek, pech, alles is gepatendeerd.

    Login om te reageren
  65. rene zegt

    3 oktober 2010 om 18:05

    Martin, zonnepanelen worden in Belgie ook in leven gehouden door vadertje staat, en terecht.

    Login om te reageren
  66. rene zegt

    3 oktober 2010 om 18:06

    Vroegwakker, verstandig kereltje.

    Login om te reageren
  67. steven simons zegt

    3 oktober 2010 om 22:24

    @Martin
    Ik begrijp dat je de ganse groep bedoeld maar een auto is
    voor mij wat er onder de motorkap ligt! Maar V.W. richt geen ‘low-budget-politiek’ .Toyota nog minder ,daar heb je
    een punt ! Maar de gewone man doet géén 45.000 k.m. per
    jaar. Dit kun je ook alleen maar met een V.W. (probleem-
    loos). Dus al 2 punten !! De gewone man doet zo’n 15.000 k.m. per jaar en heeft genoeg met een benzine-motor .

    Login om te reageren
  68. HJD zegt

    10 oktober 2010 om 19:19

    u kent toch ook de reclamespreuk: VW wie anders??

    TOYOTA NATUURLIJK

    Login om te reageren
  69. HJD zegt

    10 oktober 2010 om 19:21

    De onderhoudskosten van VW/AUDI etc. liggen jaarlijks
    stukken hoger dan Toyota!!

    Kan VW niet aan tippen

    Login om te reageren
  70. Eddy zegt

    21 november 2010 om 18:49

    Heb jarenlang VW gereden, nu dus Toyota, geloof me, eenmaal een Toyota in huis gehad wil je geen VW meer, degelijker, minder onderhoud, mooier afgewerkt en een langere levensduur! Ik zeg niet dat VW slecht is, helemaal niet, maar inferieur t.o. Toyota dat zeg ik wel dus! Ken mensen die Toyota gereden hebben en nadien toch een VW kochten om eens iets anders te hebben, waarvan ze nadien veel spijt hadden!

    Login om te reageren
  71. Hilbert zegt

    24 november 2010 om 16:39

    waarom steeds groter en groter ze maken de kleine fabrieken allemaal kapot…misschien kunnen ze Donkervoort nog over nemen..

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North