Martin Winterkorn, de grote baas van VAG, zet vraagtekens bij zijn eigen doelstelling om in 2018 de grootste autofabrikant ter wereld te zijn en dus Toyota voorbij te streven. Niet zo vreemd, aangezien er nog een hoop werk te verzetten is.
Mede daarom wil Winterkorn in zijn functie blijven nadat zijn contract volgend jaar afloopt. De inhaalslag van Volkswagen wordt er niet makkelijker op nu sportwagenfabrikant Porsche ook draaiende gehouden moet worden en men de samenwerking met Suzuki (waarin VW een aandeel van 20% heeft) wil uitbreiden, aldus Winterkorn.
“We weten hoe ambitieus onze doelen zijn” aldus Winterkorn die direct aangeeft tegen het Duitse nieuwsblad “Der Spiegel” graag aan te blijven als opperhoofd om de doelstelling te halen, mocht de raad van bestuur dat wensen. Een ander blad, Focus, meldt dat de raad van bestuur het contract van Winterkorn graag met minstens vier jaar zou verlengen tot 2015. Het ziet er dus goed uit voor Winterkorn. Of hij op zijn leeftijd nog de scherpte heeft om Volkswagen naar de absolute wereldtop te brengen kan alleen de tijd ons leren. Winterkorn is 63 en zou dus 71 zijn in het jaar waarin hij zijn doelstelling wil halen.
CS zegt
Dat ze er überhaupt in geloven dat ze Toyota gaan inhalen…!
haha mission impossible!
Timmie zegt
Als ze de grootste willen zijn (en ik zie echt niet waarom ze dat zouden willen…), moeten ze hun merken- en modellenportefeuille nog meer diversifieren. Dat betekent dat je alle submerken (een 7-tal zeker?) nog strakker in een hokje moet steken, om ook kannibalisme te vermijden. Zo mag Audi niet te sportief worden, Skoda niet te luxueus, Seat niet te modern en te duur, Porsche niet te luxueus, … Hoe gaan ze die merken allemaal onder de duim houden?
Spec zegt
Geachte heer Winterkorn,
Als u nu eerst eens auto’s gaat bouwen waarbij de nadruk ligt op kwaliteit van de zaken die er echt toe doen i.p.v. je hoofdzakelijk te richten op ‘kwaliteitsbeleving/imago’ en dat als hoofddoelstelling te stellen, dan komt het met die aantallen vanzelf wel goed. Dat is een goede doelstelling, niet het ‘de grootste’worden. Kijk maar eens wat GM dat gebracht heeft.
Atenza zegt
Alsof die kwaliteit boeit. Men koopt/least toch wel. Jaar na jaar blijken ze niet zo vreselijk betrouwbaar en kwaliteit goed te zijn maar de volgende keer gaat leasepik toch weer naar de VW/Audi of wat dan ook dealer..
.
Toch knap dat Toyota met feitelijk 3 merken (Toyota, Lexus, Scion) de grootste kan blijven en VW tig merken erbij moet halen ;)
de sjonnies zegt
’t gaat zo nooit lukken omdat Volkswagen geen enkel voertuig maakt voor de derde wereldlanden terwijl Toyota’s pick-ups en bestelwagentjes daar nu juist het verschil maken.
Overal ter wereld kom ik Toyyota´s tegen en Volkswagens niet
woutert zegt
@de sjonnies: in welke werelddelen ben jij geweest, overal kom je kevers tegen.
Citrofiel zegt
@woutert: Kevers worden niet meer gebouwd, dus je argument geldt al niet meer. Daarbij is een Kever natuurlijk geen pick up of bestelauto, wat daar juist veel wordt gereden.
de sjonnies zegt
VW zit te hoog in de boom, Toyota’s scala van voertuigen is veel breder.
VW heeft geen landcruiser, geen pick up geen enkele auto van VW kan tegen ongeplaveide wegen of het moet de oude VW bus Type 3 zijn.
woutert zegt
@de sjonnies: kijk is niet alleen naar de modellen in europa maar verder, vw heeft wel degelijk een pick up, die was zelfs een dienstwagen van de dakar rally van afgelopen jaar.
Citrofiel zegt
@woutert: FYI, dat is dus de VW Amarok. Die is er ook pas sinds de Dakar rally (daarvoor was er geen pickup), dus ze hebben nog heel wat klanten te stelen.
Mc zegt
Toyota is technisch superieur aan VW. Dat doet pijn in de oren bij Vag-lovers, maar zo is het nu eenmaal. Waarom zie je anders in de jungle/bush/woestijn alleen maar land cruisers? Die zijn sterk en makkelijk te repareren.
Daarnaast heeft toyota hybride al 10 jaar geleden geïntroduceerd. Wat doet VAG om een lager verbruik te halen? Een turbo op een kleinere motor schroeven en motoren met minder cilinders. Technieken die al decennia voor handen zijn, niets vernieuwends dus..
Ja het zijn echte visionairen daar bij VAG. Misschien dat ze over een jaar of 20 wel eens met een hybride komen.
johan zegt
@ atenza
helemaal gelijk heb je. In feite is een lexus gewoon een toyota en door toyota als luxemerk in het leven geroepen!
en niet zoals VW allemaal ingelijfde merken die al jaren bestonden en daarmee proberen de grootste te worden….
dat ze dat dan uberhaupt nog durven te zeggen!!!
T Bone zegt
Volkswagen heeft Toyota allang ingehaald :w
Duitse kwaliteit is onovertrefbaar !
peace
speedlimit zegt
@T Bone:
En toen werd je wakker en keek naar beneden…sh*t weer geen natte droom :)
bj zegt
Ben redelijk VAG minded, en gelukkig kan ik tegen kritiek.
Hoop dat vag met zijn vw, audi, seat, skoda, bugatti, lamborgini, porsche, bentley, scania en misschien in de toekomst nog wel alfa idd in 2018 de grootste zijn. Hoop alleen dat dan de kwaliteit en service ook naar de beste en hoogte nivo gaan…
MDV zegt
Je moet van goede huize komen om Toyota te overtreffen.
En dat lukt niemand.
Jesper zegt
Onze Martin werd wakker, keek op zijn Rolex en dacht,
“Laat ik er eens een lekkere open deur tegenaan gooien!” :roll:
duckje zegt
het gaat VW niet lukken volgens mij.
ze hebben teveel last van interne concurentie.
(zie onder andere skoda vs. VW)
besaram zegt
Arrogante Winterkorn!
Had gewoon ze bek moeten houden en geen domme dingen moete zeggen! Vag-groep gaat sowieso niet groter worden! Kwaliteit zegt genoeg denk ik! de rest van de wereld kan dat ook wel ondersteunen. De andere veel kleinere groep die vag rijd! Ja sukkels heb je altijd he!
Cantago zegt
Ze hebben de potentie, dus ik zou niet weten waarom het niet zou lukken.
Stijn zegt
@Cantago:
Omdat Toyota toch wat internationaler is. Sterker dan VW in Azië, VS. En ook sterk daar waar VW bijna onbestaande is, Afrika, Australië.
Als het moet kan Toyota grootse dingen. In België kwamen ze voor het eerst op de markt in ’66 amper 14 jaar later waren ze alreeds de grootste…
woutert zegt
@Stijn: in bijv de chinese en zuid amerikaanse markt is vw duidelijk een grotere speler, daarbij vraag ik me af of jij ooit in zuid afrika bent geweest, waar de golfjes 1 tot voor kort nog werden gemaakt en gretig afgezet werden, ook in landen om z-a heen. daarbij heeft de landcruser geen techniek, het is een moter met een akku en een stuur, daar houd het bij op, het zelfde als wat vw had met de kever, dus ik verwacht dat ze nog grote dingen gaan doen. overigens was toyota 14 jaar geleden wat dacia nu is, een budget merk, en dan word je wel groot.
Prisma zegt
Als ik mij niet vergis zijn bijna alle VW TDI’s gemaakt uit de technologie dat toyota heeft ontwikkeld.
De nieuwe Porsche hybride is een veredelde prius. Weerom Pattent recht gekocht van Toyota.
Daar tegen over staat wel dat MR Toyoda de sirroco een ongelovelijk machine vind een echt rijplezier.
Cantago zegt
@Stijn: Ik denk wel dat VW het ietsje anders aan moet pakken, alleen ze hebben het zeker in huis. Meer mikken op de armere gebieden in de wereld en Azie natuurlijk! Als je Azie hebt dan heb je heel veel;)
Atenza zegt
Je moet heel wat in huis hebben wil je de Jappen verslaan in Japan. De gehele top 30 bestaat uit alleen maar Japanse auto’s en Toyota heeft daar tig modellen. Volgens mij zijn exportauto’s (VW bv) ook duurder daar. En Toyota is idd beter bezig in minder ontwikkelde landen
Lan_Evo zegt
Denk dat dat niet snel gaat lukken, aangezien Toyota wereldwijd gezien veel groter is in alle soorten markten. Maar goed je moet altijd een doel hebben natuurlijk.
integralechubasco zegt
Tja, volkswagen en toyota hebben beide iets wat de meeste andere fabrikanten niet hebben maar wel naar streven…
diversitijd over de gehele modellengamma. In tijden van ressesie zie je dat bepaalde modellen op de markt die blijven verkopen, terwijl de meeste andere modellen teruglopen. Dat verschilt per ressesie.
Door over de gehele automarkt aanbod te hebben verminder je de kans op rode cijfers binnen een autoconcern. Dat is een hoofdzakelijke reden dat automerken samengaan/overgenomen worden om zo een concern met strategie te vormen.
johan zegt
des te knapper dat een Honda nog zelfstandig is.
en ja dat is de grootste motorenfabrikant ter wereld.
dus in feite zijn twee japanse fabrikanten het grootst!!
Bumer zegt
Je kan de grootste zijn qua autobouwer en lelijke/saaie auto’s maken of iets kleiner en mooiere auto’s maken…
G-Ammo zegt
@Bumer:
Toyota’s zijn niet saai… Jij bent nou weer zo’n typisch voorbeeld van een kuddedier. Je plaatje/naam doen je ook eer aan. Waarom denk je dat Toyota de grootste is? Omdat mensen graag saaie auto’s kopen? Nee! Toyota’s zijn mooie auto’s met veel verscheidene soorten: Landcruiser, IQ, Aygo, Yaris, Avensis; allemaal totaal verschillende soorten auto’s van 1 merk. BMW’s zijn saai: altijd dezelfde look; heb je er 1 gezien, heb je ze allemaal gezien.
Jipp zegt
@G-Ammo: whahaha toyota’smooi, laat me niet lachen, en bmw wat verre weg van het grootste autoconcern kuddedieren noemen, je hebt wel lef hoor. Toyota’s zijn lelijk en bevatten teveel goedkoop plastic. dan liever een bmw.
speedlimit zegt
@Jipp:
Kom je nou alweer met je onzin…ga toch lekker spelen met je plastic fantastic a3!
Bumer zegt
@G-Ammo: Het is een kwestie van smaak, als jij graag Toyota rijdt, so be it. Ik wil er niet dood in gevonden worden…
speedlimit zegt
@Bumer:
Je snap ’t niet helemaal…het gaat er niet om wat jij wilt maar wat de massa wilt en daar verkoop je mee.
Bumer zegt
@speedlimit: Snap ik echt wel hoor, kan er alleen met m’n pet niet bij dat mensen een kippenhok op wielen (niet de grotere Toyota’s dus die best redelijk zijn) i.p.v. een grotere 2ehands sedan. Nederlanders zijn gewoon een schrieperig volkje dat zich helemaal opgeilt tegen die BPM vrijstelling en bijtelling en al dat soort leuke kortingen…
lincoln zegt
hallo .. die man heeft het over 2018 ..
ik weet niet in welke coffee-shop jullie hebben gewoond de laatste 8 jaar ??
maar zelfs V.Muller kan/mag zeggen dat ie in 2018 de grootste is ..
johan zegt
@bumer
is dat niet heel erg subjectief.
dat een fabrikant meer verkoopt heel erg objectief, en daarmee vallen deze auto’s dus wereldwijd erg in smaak, want met lelijke autos wordt je niet de grootste.
datd is helaas vaak het probleem, dat mensen hun eigen smaak als de maatstaf neerzetten.
Bumer zegt
@johan: Ja erg subjectief, maar ik snap niet dat mensen in zo’n Aygo willen rondtuffen als je voor het zelfde geld 2e hands een veel ruimere sedan (ik zeg maar wat: BMW 5 of een Peugeot 407) kan rijden…
Lan_Evo zegt
@Bumer:
Als eens van ‘kilometerkosten’ gehoord? Aygo is gewoon zo populair, omdat hij niet alleen zo goedkoop is in aankoop, maar ook na de aankoop, waarna de meeste pret begint qua geld uitgeven. Kilometerkosten is zeker iets waar veel mensen naar kijken, onderhoud, benzine, wegenbelasting, verzekering, banden etc. etc. Zeker als je niks om auto’s geeft, wat voor 90% van de mensen geldt waarschijnlijk.
Jipp zegt
@Lan_Evo: een aygo is heel leuk als je weinig geld wil uitgeven aan je auto, maar je moet er niet mee van den bosch naar rotterdam of iets dergelijks willen rijden, man dat ding moet toeren maken. en rijd totaal niet lekker.
Bumer zegt
@Lan_Evo: Das gewoon typisch Nederlands… des te goedkoper, des te beter…
rene zegt
Toyota met VW vergelijken ,lijkt nergens op.
rene zegt
Atenza ,Jappen verslaan staat op werk eens wat harder in Europa, en dat is echt nodig.
rene zegt
T Bone ,geloof je echt nog in sprookjes ,je geldbeugel inkluis?
rene zegt
johan, een audi is ook maar een betere VOLKSWAGEN.
Tommy2 zegt
Waarom zou je groter dan Toyota willen worden? Volkswagen heeft veel leuker spul in huis dan dat suffe Toyta die alleen maar voor massa-productie gaat. In mijn ogen is VW al de grootste met al hun merken waar ze veel in investeren zodat er super dikke bakken over de weg blijven rijden!
rene zegt
Tommy2, ‘ super dikke bakken ‘ hoelang nog?
rene zegt
Correctie, een audi is ook maar een VOLKSWAGEN
KaCh1ng zegt
@rene: geloof me , de gewone mens scheelt dit niets , kijk maar hoeveel er rondrijden (het IS een BETERE vw, je hoefde je niet te verbeteren)
Orichy zegt
Het Volkswagen-concern zoals ik het mij zou wensen, ziet als volgt uit:
1.(Aankoop) Trabant met zijn eventueel electrisch uitvoering, als low-budget merk.
2. Skoda, daar net boven, zoals dat nu ook heel goed draait.
3. Volkswagen, zoals dat nu al vorm heeft, maar nog iets luxer en degelijker, betere kwaliteit, maar door de juiste samenwerking in onderdelen tussen de diverse merken, iets goedkoper en zeker geen duurdere auto’s.
4. Audi daar boven, zodat als je Volkswagen bent ontgroeid, je in een Audi wilt rijden, eigenlijk zoals dat nu ook al het geval is, maar dan met een nog betere kwaliteit en degelijkheid en Audi de mogelijkheid geven om grotere modellen uit te laten brengen, met meer prestige en vakmanschap, waar men een evenredige prijs voor betaalt.
5. Lamborghini op een breder vlak laten opereren, met een nieuwe LM-SUV en de Estoque, Jota en Gallardo en eventueel een kleine model onder de Gallardo. Wat er dus waarschijnlijk aan zit te komen, met de teasers van de afgelopen tijd, of is dat de SUV?
6. Bugatti als ultieme wensauto, in diverse vormen en maten. Voor de “Rich And Happyfew”.
Dus voor een groot deel zoals dat nu ook al is, maar dan met een beperkte samenstelling van merken. Seat is blijkbaar toch niet zo levensvatbaar. Tenzij men daar een uiterst sportief merk van maakt, met kleine sportauto’s, zie de prototypes uit de eind jaren negentig en begin tweeduizend. Dan is er nog enigszins uitzicht op succes. Maar Skoda zou dit nu net zo makkelijk in kunnen vullen, omdat ik vind dat Skoda het beter doet en zou doen.
Porsche kan zelfstandig door het leven en Bentley kan best afgestoten worden en dan zelfstandig verder, of eventueel samen met Jaguar en Landrover, of zo. Een Engels trio, leuk voor Tata en als ze dan ook nog sportief merk erbij kunnen krijgen, ala Lotus, of TVR, dan heb ook daar een mooi compleet engels merkenpallet.
De Samenwerking met Suzuki zou ik verder bekijken, maar zeker niet Suzuki overnemen en de plannen om Alfa Romeo over te willen nemen, lekker in de diepvries leggen, de huidige merken kosten al te veel geld en aandacht.
Al met al een compacter concern met een hogere kwaliteit voor een redelijke prijs, van mooi en technisch hoogstaand materiaal.
pedro zegt
dat was zowizo niet haalbaar…
RENE zegt
KaCh1ng ,Zou erg zijn moest dat niet zo zijn.
Degelijkheid en betrouwbaarheid bij VW staat blijkbaar niet meer in hun woordenboek.
Jipp zegt
@RENE: in welk land leef jij, zowel een audi als een volkswagen staan in de consumentengids als meest betrouwbare auto’s dus daar zit het ook wel goed mee, rij al jaren Vag, nooit problemen, behalve toen ik
Jipp zegt
@RENE: wat een onzin, audi en volkswagen staan in de top 5 van de consumentengids van meest betrouwbare auto’s. ikzelf en vele anderen met mij zullen dit bevestigen. rij al 10 jaar vag, nooit problemen mee gehad. Wel toen ik onlangs een toyota vervangend vervoer auto had, dat was een en al ellende.
RENE zegt
Jipp, begrijp niet welke consumentengids u hanteerd, volkswagen betrouwbaar ??
RENE zegt
Jipp (1)'(rij al jaren Vag, nooit problemen)’ dus dat was uw consementengids, mooi zo,cijfers man en niet alleen van Nederland!
RENE zegt
Jipp, komaan cijfers.
T Bone zegt
@ rene
ik moet nog eerst studeren ;)
daarna zal ik me hoogst waarschijnlijk wel een Duitse Premium bolide kunnen veroorloven :D
you know
to learn = to earn
Bumer zegt
@G-Ammo: Btw, hoe krijg je het uit je mond om een bejaardenmobiel als een Yaris als mooi te bestempelen :P De enige mooie Toyota’s zijn de Avalon en de Tundra, jammer genoeg alleen voor Amerika.
Jipp zegt
@Bumer: afgelopen zaterdag werd mij in een trip naar duitsland weer is duidelijk dat een lelijke k yaris echt een bejaarden auto is, tot 2 keer toe bijna een aanrijding, wat zat er in, 2 nederlandse bejaarde. Ben het volledig met je eens.
speedlimit zegt
@Bumer:
Bejaardenmobiel over het algemeen ja…heb er zelf ook 1 gehad…wel ’n T-sport dan.
Weet nog goed dat ik ’n golf 4 tdi(rode i) ermee uitgereden heb…zo saai is ie dan niet meer.
Zou heel goed kunnen dat ’t Jipp is geweest met die golf…keek best wel sip.
Maar ja die rijdt nu weer ’n plastic fantasctic a3.
Bumer zegt
@speedlimit: Oke, niet ALLE Yaris’jes zijn saai ;)
RENE zegt
T Bone, goed idee dat studeren, dom idee ,is die auto(premium doos)daarna echt het belangrijkste in je leven?
Jipp zegt
@RENE: als je een echte man bent wel ja, vrouwen vallen daar op, iets wat jij waarschijnlijk niet zult hebben aangezien je genoeg tijd hebt om te zijken en zeuren op andere die wel verstand hebben.
RENE zegt
Bumer, smaken verschillen, gelukkig, degelijkheid kun je bewijzen.
RENE zegt
Jipp, allee man cijfers.
Jipp zegt
@RENE: doe maar rustig, kijk in de consumentengids van ik meen september 2010. en verder grote mond dicht, ga lekker aygo tuffen.
speedlimit zegt
@Jipp:
Grote mond kan ik beter tegen jou zeggen…ik meen in ’n ander topic dat ik je de mond al had gesnoerd toen ik je confronteerde met ’n link naar de problemen met de 1.4 tfsi.
roberto zegt
@Bumer,
Niet iedereen wil t dat.. En waarom zij dan een Aygo aanschaffen?
1. Wegenbelasting vrij
2. Zuinig
3. Verzekering is een stuk goedkoper dan bijvoorbeeld een 5-serie of 407
4. Kleine auto’s zijn momenteel in trek, vooral de dames vallen op zulk soort auto’s.
5. Restwaarde ligt in verhouding het hoogst van alle auto’s in heel de markt (ongeacht merk/model)
6. Smaak..
7. Eventueel zakelijk gezien 14% bijtelling, maar daar wordt hij bijna nooit op aangeschaft.
Tja, met die 407 snap ik je punt niet, persoonlijk niet mijn auto.. Ook de 5-serie (die ik integendeel wel gaaf vind) is geen concurrent.. ik zou dan eerder zeggen een nette tweede hands golf 5 of Seat Leon. Maar dan nog snap ik de Aygo-bezitters zeer goed met hun aanschaf!
Jipp zegt
@roberto: je kunt ook kijken naar de rijbeleving ed. dan wil je al niet meer voor zo’n ding kiezen! hij is alleen leuk voor de korte afstanden maar verder. en rest waarde van de aygo daald op dit moment ook goed. Door concurentie van de 500 die nog meer in trek is, en de c1/107 maar ook de fox die beter rijd dan een aygo. Ik zou als ik toch een auto in dat segment moet kiezen een polo 2 deurs nemen, een fox of 500. Ook de twingo is leuker om mee te rijden.
speedlimit zegt
@Jipp:
De fox is geflopt…dat heeft vw zelfs toegegeven…en nu weer je hoek in uithuilen :)
Bumer zegt
@roberto: Het hoeft geen concurrent te zijn, ik bedoel gewoon dat je er veel grotere en gavere auto’s voor kan krijgen.
Atenza zegt
@Bumer: ja maar jij kijkt alleen naar wat jij wil. Iemand die rond de 10.000 wil besteden en nieuw wil rijden kan natuurlijk geen 3e hands 3-serie kopen met 250.000km op de teller.. de Aygo is in zijn segment een prima auto die er ook nog eens erg leuk uitziet. Saai zeker niet. Saai zijn mensen die automatisch maar roepen dat elke Toyota saai is..
Bumer zegt
@Atenza: Ben gewoon geen grote fan van die kippenhokken en zoals ik eerder al zei vind ik Toyota’s als de Avalon en Tundra erg mooi, alleen weer niet in Europa :( http://www.toyotausa.com zoek ze maar eens op.
Atenza zegt
@Bumer: ik ken ze. Avalon vind ik persoonlijk vreselijk. Oubolliger kan het bijna niet in het E-segment :S En je zegt het al “ben geen fan van..”. Laat anderen dan in hun waarde die wel iets zien in een koektrommel
Bumer zegt
@Atenza: Mij zul je niet meer horen ;) Trouwens koektrommels vind ik persoonlijk geweldig, maar niet de auto dan :P
memphis zegt
Misschien moeten ze al eens beginnen bij de VAG-groep om wat meer verschillende modellen binnen hun merken te maken. Nu lijkt het allemaal hetzelfde, alleen wat groter/kleiner (Polo, Golf, Passat, Touareg bij VW en A1, A2, A3, A4, A6, A8 bij Audi enz enz)
steven simons zegt
Indien ik mijn Polo Sunshine Fox 1.4 voor mijn Golf 1.3 had
gekocht was deze laatste er nooit gekomen ! Twee modellen , een wereld van verschil ! Indien er ooit een derde wagen komt , zal het waarschijnlijk een Oosterse zijn.
Jipp zegt
@steven simons: wat wil je als je zo’n oude golf koopt… dat is vragen om problemen, die dingen zijn meestal uit geleeft. heeft niets met volkswagen te maken.
Atenza zegt
Mensen mensen, Jipp moet je gewoon negeren. Die is nog dommer en kortzichtiger dan het achtereind van een varken
Jipp zegt
@Atenza: je hebt wel lef om een advocaat nog dommer te noeman dan het achtereind van een varken.
lincoln zegt
@Jipp:
hey suffe .. je maakt wel veel voudjes voor een advocaatje ..
of je wilt jezelf graag “achterbakse hond” noemen .. wat dan weer gelijk staat aan advocaatje ..
p.s. je gaat toch niet minderwaardig doen over een bedrijf dat zoiets revolutionairs als de Prius zo grootschalig op de markt durft te brengen ..
voel jij eens effe aan je eitje .. suffe ..
RenesisHP zegt
@Jipp:
En ik ben een vliegtuig.. :|
RenesisHP zegt
@Jipp:
En nu ben ik een fietsbel.. :|
RenesisHP zegt
@Jipp:
En nu weer een god met 10 bloedgeile wijven…. :| :|
Internet is zo vermakelijk. ;)
Jipp zegt
@Atenza: daarbij durf ik er op te wedden dat jij en geen universitaire studie hebt gedaan, je bent 26 dus veel nieuwe auto’s zul je ook niet hebben gereden, mede gezien je woonplaats amsterdam. Dus over ervaringen met auto’s zul je ook niet veel hebbben. dus hou je onzin voor je.
w0o0dy zegt
@Jipp: je zou je onderhand ook eens af kunnen gaan vragen waarom zoveel mensen zulke uitgesproken kritiek op je uitlatingen/gedrag hebben…. leren kun je misschien wel, maar een bord voor de kop heb je zeker ook… en ik snap mensen wel die dat dom noemen.
Atenza zegt
@Jipp: je weet niets van me af dus klets niet zo dom. En over gereden autootjes:
Audi A6*
BMW 1-serie
BMW 3-serie*
BMW 5-serie
Carver One
Chevrolet Cruze
Daewoo Matiz
Ferrari 360 Modena F1
Fiat 500C
Fiat Bravo
Ford Focus*
Ford Focus RS
Ford Focus RS500
Ford Kuga
Ford Mondeo*
Ford Transit*
Honda Jazz
Honda Civic Coupe
Honda Civic Type R
Honda Accord
Hyundai i20
Jaguar S-type*
Kia Sportage
Kia Pro_cee’d
Lancia Delta
Mazda2
Mazda3*
Mazda6*
Mazda MX-5*
Mazda RX-8*
Mazda 323
Mazda 626
Mazda 929
Mazda Premacy
Mercedes E 500 Coupé
Mini Cooper S Camden
Mitsubishi Colt
Nissan Almera
Nissan Note
Opel Zafira
Opel Diplomat*
Opel Kadett B
Opel Kadett C Coupe
Opel Insignia
Opel Astra
Peugeot 307*
Peugeot 308CC
Peugeot 405
Peugeot 406 Coupé
Peugeot 807
Renault Twingo
Renault Clio RS
Renault Megane*
Renault Megane RS
Renault Scenic
Renault Master
Saab 9-3
Saab 9-5
Seat Ibiza
Seat Leon*
Seat Leon Cupra
Seat Altea
Seat Altea XL
Seat Alhambra
Smart fortwo
Suzuki SX4
Subaru Impreza
Toyota Starlet*
Toyota Yaris*
Toyota Yaris T-sport
Toyota Yaris Verso
Toyota Corolla*
Toyota Verso
Toyota Prius
Toyota Avensis*
Toyota Avensis Verso
Toyota Previa
Toyota RAV4*
Toyota Landcruiser
Toyota MR2
Volkswagen Golf
Volkswagen Touareg
Volkswagen Crafter
Volvo C30
Volvo XC90
* Deze auto’s heb ik vaker gereden in andere uitvoeringen en/of generaties
de sjonnies zegt
@Jipp:
Dus mensen met een universitaire opleiding ‘weten het’?
Get a life !
RenesisHP zegt
Aygo’s zijn cool!
RENE zegt
Jipp, menen zijn geen cijfers jongen.
woutert zegt
@RENE: toevallig heb ik ook de consumentengids, ik zou de laatste editie gaan bekijken als ik jou was. Touran stond op plaats 3 op het gebied van betrouwbaarheid, alfa 159 op 1.
RENE zegt
Jipp,correctie, jongentje.
Jipp zegt
@RENE: omdat je het zo vriendelijk vraagt en eerder lijkt op een sukkel…
http://www.autoblog.nl/archive/2010/10/05/consumentenbond-kiest-betrouwbaarste-auto#comment-2523204
RENE zegt
Jipp, sommige advocaten zijn echt zo dom als een varken als het over techniek gaat, zeker weten,heb trouwens voorbeelden van mensen die denken dat ze advocaat zijn.
Namen op aanvraag.
RENE zegt
w0o0dy, goeienavond.
RENE zegt
Atenza ,heb jij ook nog vrijetijd ?
Atenza zegt
@RENE: hehe toen ik net mijn rijbewijs had ging ik al soms dealers af om de nieuwste auto’s te testen. Verder stage gelopen bij Mazda Nederland, stage bij Toyota dealer, bijbaantje als prive chauffeur gehad en mijn 2lingbroer test voor autogetest.nl. Daar komen voornamelijk de hot hatches vandaan ;)
integralechubasco zegt
@Atenza
“Mensen mensen, Jipp moet je gewoon negeren. Die is nog dommer en kortzichtiger dan het achtereind van een varken
”
die moet ingelijst worden, in de orde van de advocatuur.. :)
RENE zegt
Jipp, “ik meen in ‘n ander topic” jij meend altijd, trouwens jij me de mond snoeren, moet je echt wel voor naar school geweest zijn hoor.
RENE zegt
integralechubasco, inlijsten,ben ik heel sterk in.
In dit geval gratis.
RENE zegt
Jipp, cijfers nogmaals.
integralechubasco zegt
@RENE
;)
steven simons zegt
@jipp
Die Golf was in 1988 wel nieuw gekocht door mij !
Ik heb er 13 jaar mee gereden (175000 k.m.)
Maar hij was belange niet op ! Ik heb hem in 2001 ingeruild
voor een nieuwe Polo open air . . . de stomste aankoop in mijn leven . Na 9 jaar en slechts 80000 k.m. op de teller
kan de dealer mij niet meer helpen . Het waarschuwingslampje cilinderoverslag licht op en de storing
is onvindbaar en de auto is te oud (?)om een naald in een
hooimijt te vinden … Zolang dat de wagen niet schokt , kan ik er nog mee blijven rijden . . . De V.A.G.-service is
ooit anders geweest !
handmatig zegt
Als ze nog wat puntjes op die i zetten qua uiterlijk.
En de techniek verbeteren hebben ze wel een grote voorsprong.
besaram zegt
@jipp
een advocaat die in een a3 rijd!:P
dan doe je het ook niet eht goed ! HAHAH
woutert zegt
@besaram: mijn vader is advocaat, maar dik verdienen doe je niet meteen, de meeste gaan pas verdienen vanaf hun 40e dus een a3 is niet eens verkeerd. Een top advocaat verdient wel wat meer maar dat komt maar sporadisch voor. Ook is niet iedere advocaat gespecializeerd in strafrecht, maar zijn er ook andere rechtsvormen.
auto heeft niets te maken met of je het goed doet als advocaat, ik ken er genoeg die pas rijk worden als ze tot een maatschap toe treden.
steven simons zegt
Telefoon van Volkswagen : Mijn Polo kan wel nog gemaakt worden maar men weet niet wat het mij gaat kosten !
Is de prijs van de herstelling een Polo van bijna 10 jaar
nog waard ?
Martin zegt
Wie de grootste is of wordt kan me geen zier schelen. Wel moet je bekennen dat de Volkswagen groep het ruimste aanbod heeft aan variatie. Van de kleinste Lupo of Fabia tot Buggati Veyron, premium (Audi), sportwagens (Porsche) en wagens voor de gewone man (Skoda, Seat, Volkswagen). Daartegen zijn Toyota modellen massaproducten waar elke ziel in ontbreekt. Smaakloos en ook niet zo degelijk gezien de massa terugroepingen. Hun Hybride verstopt de achterstand op zuinige en milieuvriendelijke motoren (vooral diesels dan). Rekening houdend met oliewinning uit steenkolen (synthetische diesel zoals is toegevoegd in Shell power diesel) is er nog voorraad voor 200j met een nog beter rendemend. Dus grotere autonomie en zuiverder uitlaat. Terwijl Hybride 100den kilos moet meesleuren en daardoor zeker niet zuiniger zijn eens ze op lege batterijen vallen (trouwens elektische energie is ook niet altijd zo zuiver want moet ook ergens vandaan komen, misschien wel een kolencentrale :).
Vroegwakker zegt
Hybride staat net zo ver boven conventionele auto’s als de luchtband boven een houten wiel.
Ooit deed iemand aan de tour de France mee op luchtbanden en werd uitgelachen. Maar hij won het natuurlijk wel.
Full Hybride zoals de Prius en de Auris zijn geweldig.
Ze rijden veel fijner dan gewone benzine en al helemaal als diesels.
Bovendien gebruiken ze ook nog een derde minder dan gewone benzine wagens.
Een hybride heeft ca 45 kilo extra aan accu gewicht dus geen honderden.
De elektrische energie komt uit de remenergie en uit de benzine motor, niet uit een kolencentrale.
Maar het domme volk, zoals Martin, weet niet beter en wil ook helemaal niet beter weten.
Martin zegt
Toyota loses latest bid to dismiss hybrid patent infringement case against Paice (juni 2010)
Je moet echt dom zijn om iemands patent te stelen en gabaren dat Toyata technologie zoveel verder staat :)
Geen enkele hybride haalt trouwens in realiteit de beloofde verbruikswaarden en uitstoot. Dat is bewezen door zovele automagazines en consumentenorganisaties. Zij zouden in dit opzicht geen recht hebben op belastingskorting. Maar ja Hybride klinkt dan ook zo hype vandaag. Mijn dieselke stoot minder uit dan mijn gebuur met Prius maar lustig staat te barbecue-ën. Vind dat allemaal hypokrieten. Zeker als je de rekening houd met het totale energie verbruik (en uitstoot) van de hele levenloop van de auto. Vanaf de productie en recyclage. Batterijen, electomotoren enz bevatten ook zware metalen die niet zo gezond zijn in aanmaak en recyclage. Als je dan het aandeel van alle auto’s op wereldvlak in acht neemt maken ze amper 4% uit van de totale uitstoot aan stikstof en koolstoffen. Het lijkt me dan ook belachelijk om het broeikasteffect op auto’s te steken. Hybrides die hun electriciteit halen uit eigen verbrandingsmotoren bieden ook geen soelaas voor het olietekort. Recuperatie remenergie (al of niet te hergebruiken bij het accelereren), start-stop, speciale roetfilters enz zijn technieken door al door de meeste merken
in gebruik zijn en terecht. De toekomst zal uitwijzen dat meerdere technologieën uitkomst gaan bieden. Waterstof, zuiver electrisch, synthetische brandstof enz naargelang de behoefte van de klant. Hybride zal hierin een minderheid blijven want de kostprijs weegt niet op tegen de beperkte voordelen. Ze worden nu al kunstmatig in leven gehouden door vadertje staat met kortingen maar lang zal dat liedje nimeer duren.
steven simons zegt
@Martin
Ik weet niet of V.W. nog wel een merk is voor de gewone man.Als je tevrede bent met een Fabia of een Polo zonder opties , misschien wel of een tweedehandse . . .
Martin zegt
Met VW bedoel ik de VW groep en inderdaad daar heb je keuze aan overschot voor ieders budjet en behoefte. Zelf doe ik 45.000 km per jaar en dan is mijn auto een verlengstuk van laten we zeggen mijn living. Met mijn Passat Bleu Motion heb ik ruimte zat (3 kinderen), comfortable en rijd ik uiterst zuinig en properkes. Waarom dan een hybride met ingewikkelder technologie om hetzelfde te bekomen (zonder dan de ruimte, autonomie van 12000 km enz).
rene zegt
Eens lachte men om de Prius,nu verafgodend men de techniek, pech, alles is gepatendeerd.
rene zegt
Martin, zonnepanelen worden in Belgie ook in leven gehouden door vadertje staat, en terecht.
rene zegt
Vroegwakker, verstandig kereltje.
steven simons zegt
@Martin
Ik begrijp dat je de ganse groep bedoeld maar een auto is
voor mij wat er onder de motorkap ligt! Maar V.W. richt geen ‘low-budget-politiek’ .Toyota nog minder ,daar heb je
een punt ! Maar de gewone man doet géén 45.000 k.m. per
jaar. Dit kun je ook alleen maar met een V.W. (probleem-
loos). Dus al 2 punten !! De gewone man doet zo’n 15.000 k.m. per jaar en heeft genoeg met een benzine-motor .
HJD zegt
u kent toch ook de reclamespreuk: VW wie anders??
TOYOTA NATUURLIJK
HJD zegt
De onderhoudskosten van VW/AUDI etc. liggen jaarlijks
stukken hoger dan Toyota!!
Kan VW niet aan tippen
Eddy zegt
Heb jarenlang VW gereden, nu dus Toyota, geloof me, eenmaal een Toyota in huis gehad wil je geen VW meer, degelijker, minder onderhoud, mooier afgewerkt en een langere levensduur! Ik zeg niet dat VW slecht is, helemaal niet, maar inferieur t.o. Toyota dat zeg ik wel dus! Ken mensen die Toyota gereden hebben en nadien toch een VW kochten om eens iets anders te hebben, waarvan ze nadien veel spijt hadden!
Hilbert zegt
waarom steeds groter en groter ze maken de kleine fabrieken allemaal kapot…misschien kunnen ze Donkervoort nog over nemen..