• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Prijs nieuwe VW Multivan is verrassend laag!

Auteur: willeme, gepost 26 oktober 2021 om 13:01 – 27 Reacties

De prijs van de nieuwe VW Multivan is behoorlijk scherp. Of hij was schreeuwend duur eerst. Dat kan natuurlijk ook.

Het lijkt een van de meest gehypete auto’s van de afgelopen paar jaar. Van weinig auto’s verschenen er zoveel previews, schetsen, tekeningen en andere kleine nieuwswaardige momentjes als met de nieuwe Volkswagen Multivan. Nu gaan we ook door na de introductie van de auto.

De auto wordt door Volkswagen omschreven als een business-shuttle, familie-MPV én vrijetijds auto. Je kan het ook zijn als een personenversie van een bedrijfsauto die nog moet verschijnen. De auto wordt dan ook verkocht door Volkswagen Bedrijfswagens, aldus VW. Er verschijnt echter overigens géén bedrijfswagen-versie van. De huidige Transporter is voor het zware werk, de Multivan is specifiek voor personenvervoer en er komt nog een elektrische ID Buzz in de toekomst.

Flitsende kleuren

Nu staat de oranje-zilveren two-tone combinatie erg flitsend. Let wel op, met standaardwielen in het donkergrijs ga je redelijk anoniem door het leven. Fabrikanten doen het overigens wel vaker: een auto lanceren in een kleur of kleurstelling die bijna niemand zal bestellen. Maar zo’n oranje bus springt net even wat lekkerder in het oog.

  • prijs Volkswagen Multivan
  • prijs Volkswagen Multivan

Het belangrijkste in het geval met de nieuwe Volkswagen Multivan is de techniek. In Nederland begint het namelijk met een eHybrid. Deze heeft een 1.4 TSI motor én een elektromotor, gezamenlijk goed voor 218 pk. De elektromotor is er voor de korte afstanden en door stedelijke gebieden, op hogere snelheid springt de benzinemotor bij. De accu is 13 kWh groot. Hiermee kun je bij voorzichtig gebruik zo’n 50 kilometer halen.

  • prijs Volkswagen Multivan
  • prijs Volkswagen Multivan

Prijs nieuwe VW Multivan

Vanwege de elektrische assistentie van de motor is de CO2-uitstoot van de nieuwe multivan véél lager dan de oude en hoef je niet meer tienduizenden euro’s over te maken naar de staatskas. Dat weten we zeker, want Volkswagen heeft al een prijs gegeven van de nieuwe Multivan.

  • prijs Volkswagen Multivan
  • prijs Volkswagen Multivan

Het apparaat kost namelijk 54.400 euro. Dat is meer dan 35 mille minder dan voorheen. Dat was nog een 2.0 TDI met 150 pk. De versie met 204 pk (die je beter kan vergelijken met de prestaties van deze eTSI) koste al meer dan een ton. Kortom, je bent spekkoper als je in de markt bent. Voor de duidelijkheid, VW zal geen Multivan diesels in Nederland aanbieden.

  • prijs Volkswagen Multivan
  • prijs Volkswagen Multivan

Die instapper voor 55 mille is de gewone naamloze Multivan (de grijze op de plaatjes). Optioneel kun je kiezen voor een ‘Life’ (de rode op de afbeeldingen), ‘Style’ (de blauw-witte) of ‘Energetic’-uitvoering (de rood-zwarte). Tevens kun je kiezen uit een lange (L1) of nog langere versie (L2). Nog even terugkomend op die kleur, je kunt best veel geinige dingen kiezen. De auto is nu ook te configureren.

Ook interessant!

  • De compleet nieuwe Volkswagen Multivan is eindelijk officieel
  • Volkswagen Multivan is klaar voor een wereldreis
  • Schetsen Volkswagen Multivan openbaar gemaakt
  • Volkswagen Multivan T7 laat nog een glimp zien

Nieuwste artikelen

  • Zomerse autozaken: kan je eigenlijk swirl marks verwijderen?
  • Gespot – Mag een 300SL zo parkeren?
  • Vanaf wanneer zijn elektrische auto’s schoner dan een ICE?
  • Video: Invoegen als een bejaarde
FacebookTweetPinLinkedIn

Bedrijfswagen, Busjes, Hybride, mpv, MQB, multivan, plug-in, Prijzen, Volkswagen

Vorig bericht: « Manhart Giulia QV600 is niet wat het lijkt
Volgend bericht: Onderzoek coronasteunpakket voor Lamborghini-koper »

Lees Interacties

Reacties

  1. wimof zegt

    26 oktober 2021 om 13:09

    Na de onverslijtbare T4 met zijn 5 cilinder 2.5 tdi kwam de t5 met de eerste belabberde ‘nieuwe” 5 cilinder 2.5 tdi met pd injectoren en daarna kwam er de 2.0 4 cilinder met vermogens tot 204 pk, thermisch overbelast en kapot (versleten) na 140.000 km wanneer er een beetje beroep op het vermogen werd gedaan. Wel en nu gaan ze er een 1.4 liter torretje in lepelen, hoelang gaan die meegaan?

    Login om te reageren
    • willeme zegt

      26 oktober 2021 om 14:16

      @wimof:

      wellicht dat ze daarom de bedrijfswagens en personenversie separaat doen? De nieuwe Transporter zal techniek delen met de Ford Transit. Die bedrijfswagens zullen dan wat soberder zijn terwijl deze Multivan luxer is.

      Overigens hoeft de 1.4 niet alles te doen, he. Hij wordt ondersteund door een elektromotor met meer dan 100 pk.

      Login om te reageren
      • kennone zegt

        28 oktober 2021 om 07:29

        @willeme: en wanneer de accu op is?

        Login om te reageren
        • willeme zegt

          28 oktober 2021 om 08:43

          @kennone: kun je ‘m gewoon weer opladen. Regen-braking helpt een beetje. Maar even aan de lader gooien en je kan weer!

          Login om te reageren
    • por100 zegt

      26 oktober 2021 om 14:16

      De nieuwe multivan op mqb platform is wel echt wat anders dan de oude werkpaarden. Als multivan is het denk ik haalbaar, maar de 800K die de oude 5-cilinders haalden zal niet mogelijk zijn (bij mijn weten waren de 174pk t5-5 cilinders ook best goed, maar werd het pas slecht bij de 179pk 2.0).
      In vergelijking met de Zafira Life/proace/ Jumper is dit een aardige prijs.

      Login om te reageren
      • wimof zegt

        26 oktober 2021 om 16:29

        Klopt, vanaf de 180 pk liep het fout, thermisch overbelast. Men bouwt externe oliekoelers bij in om het onder controle te houden en de oliewissels terug naar 15.000 km (wat onder sommige gebruiksomstandigheden nog te lang is)

        Login om te reageren
    • kevertje zegt

      26 oktober 2021 om 15:16

      Geen enkele auto of bus anno met de huidige techniek gaat 800000km of meer dan een kwart leven zorgeloos mee. Alles met batterijen en heel veel electronica is zowieso op minder dan een decennium rijp voor de schroot. Zo willen de lobbies het ook hé want kijk, ‘oud en gebruikt’ is de facto niet ecologisch meer, althans dat beeld wordt valselijk opgehangen. De vraag is of fabrikanten er zelfs nog op mikken dat hun actuele concepten nog 5 jaar zonder zware overlevingskost meegaan (en niet alleen voor auto’s hoor). Nochtans wil ik graag een vergelijk zien tussen de ecologische voetafdruk van een nog steeds baanwaardig R4’tje vs welke EV dan ook.

      Login om te reageren
      • lpgbarrel zegt

        28 oktober 2021 om 11:43

        @kevertje:

        Login om te reageren
    • MarcoM zegt

      26 oktober 2021 om 19:07

      @wimof: wij nooit meer VW, mega onkosten aan de bus gehad, eentje uit 2013, DSG, massavliegwiel en olie zuipen. Troep dus.

      Login om te reageren
      • wimof zegt

        26 oktober 2021 om 20:40

        Waren de mededingers op dat ogenblik beter?

        Login om te reageren
        • wimof zegt

          26 oktober 2021 om 20:44

          Ik ga +-8000 € in mijn T4 pompen om hem alweer 3-400.000 km verder te brengen (en dan ben ik aan mijn geldigheidsdatum gekomen) (moet toch eens men koppeling vervangen)

          Login om te reageren
  2. bernoulli zegt

    26 oktober 2021 om 13:30

    Dat is onderdaad aardig scherp. De Opel Zafira Life begint bij bijna € 70.000,-

    Login om te reageren
    • tortuga zegt

      26 oktober 2021 om 16:43

      @bernoulli: die prijzen zijn toch niet meer voor mogelijk te houden. Voor dat geld koop je een oudere Ferrari en heb je nog 10k over voor het onderhoud en verkoop je hem zelfs met winst omdat je dan mooi onderhoud hebt gegeven

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        26 oktober 2021 om 18:17

        Ik denk dat mensen die op zoek zijn naar zo’n busje de allerlaatsten zullen zijn die een gebruikte Ferrari zullen overwegen.

        Login om te reageren
      • jappebak zegt

        28 oktober 2021 om 21:34

        Bij de Jumbo heb je nu voor een euro een kilo Elstar of een kilo Conference. Maar dat maakt het nog geen vergelijkbare producten. De onderhoudskosten van peren zijn namelijk gigantisch en je hele gezin kan in een appel.

        Login om te reageren
  3. pindakoning zegt

    26 oktober 2021 om 13:32

    Beter geprijsd zo. Zal wel wat met de restwaarde van de huidige modellen (in NL) kunnen doen lijkt mij

    Login om te reageren
    • eklasse zegt

      26 oktober 2021 om 14:06

      @pindakoning: Er zijn er dit jaar 3 verkocht. Vorig jaar 1. Er staan er nu een paar te koop voor +- 30.000,- Geen chaos op de markt lijkt me.

      Login om te reageren
      • por100 zegt

        26 oktober 2021 om 14:20

        Nee en die hebben nog 2.0 tdi, daar zullen ook genoeg de voorkeur aan willen geven.

        Login om te reageren
  4. brennie-1994 zegt

    26 oktober 2021 om 13:57

    lijkt meer op een Koreaans busje.. niet echt typisch VW dit.

    Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    26 oktober 2021 om 14:45

    Hij lijkt wel een stuk kleiner dan de standaard Transporter? Bijna een MPV als de Sharan.

    Login om te reageren
  6. mattr zegt

    26 oktober 2021 om 14:51

    VW busjes zijn heel cool enzo, maar ik zag laatst een Hyundai Staria rijden en dat is pas echt een toffe moderne bus!

    Login om te reageren
  7. alassad zegt

    26 oktober 2021 om 15:20

    Kan je deze niet krijgen in 8 of 9 persoons uitvoering? Ik zit ff in de configurator te pielen maar ’t lijkt er niet op

    Login om te reageren
    • wimof zegt

      26 oktober 2021 om 16:40

      Multivan’s hebben een tafel ipv een zetelrij, komt wel met de caravelle.

      Login om te reageren
  8. remmenisangst zegt

    26 oktober 2021 om 15:50

    Een VW ’transporter’ die maar 1600kg mag trekken.. Dat is hert wat anders dan de 2500kg van mijn T5.. Buitenkanten en leeggewicht (2200 ) scheelt niet zoveel

    Login om te reageren
  9. ronaldotour zegt

    26 oktober 2021 om 16:55

    Dan zal de camperuitvoering ook wel flink in prijs dalen? Die zal dan heel goed gaan verkopen.

    Login om te reageren
  10. remarkable zegt

    26 oktober 2021 om 17:23

    Die achterkant…. Wat een onmogelijk lelijk design. Een soort kruising tussen een BMW 2 serie active tourer 7 seats en een Ssang Yong.

    Login om te reageren
  11. BerlingoHdi zegt

    27 oktober 2021 om 19:42

    Kan Toyota dan ook niet de hi ace leveren (degene die in Japan ook verkocht word), even duur maar een stuk betrouwbaarder.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North