• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

VW Golf I + Suzuki Hayabusa = dikke fun

Auteur: robbie, gepost 13 mei 2007 om 14:55 – 38 Reacties

Volkswagen Golf Hayabusa

Wat doe je als ergens nog een oude Golf GTI hebt rondslingeren? Simpel je bouwt em om van FWD naar RWD en je lepelt er een heftige motor in. Dat is precies wat de heren van het Britse H.R Engineering gedaan hebben. Ze hebben de oude motor eruit geflikkerd en voor iets leukers vervangen.

Nu is de Golf voorzien van een 1.3 liter motor uit een Suzuki Hayabusa, maar dan wel voorzien van een turbo. En dat zorgt ervoor dat dit kleine Golfje nu 350 pk onder kap heeft…

Ook interessant!

  • Officieel: de nieuwe generatie Suzuki Hayabusa
  • prijs Suzuki Hayabusa
    Prijs Suzuki Hayabusa bijzonder gunstig
  • Video: Golf 3 vs Audi RS6
    Video: Golf 3 vs Audi RS6
  • Stokoude Suzuki-topman treedt op z'n 91e terug

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

Funny, golf, hayabusa, Suzuki, tuning, Video, Volkswagen

Vorig bericht: « Chinezen kunnen ook tunen, toch?
Volgend bericht: VW zegt NEE tegen overnamebod Porsche »

Lees Interacties

Reacties

  1. luc zegt

    13 mei 2007 om 14:57

    lelijke bak maar wel leuk die pk’s voor zo’n ding

    Login om te reageren
  2. jimbo zegt

    13 mei 2007 om 14:59

    zkrr wel een zuivere bak..
    Blijft alleen toch een sjonniewagen..( maar wel een hele vette) :P!!
    Staat trouwens wel erg hoog op zijn wielen achter :s..

    Login om te reageren
  3. M Freak zegt

    13 mei 2007 om 15:00

    Ze moeten de auto in 1 kleur spuiten, en niet in zwarte deuren en een blauwe carroserie. Voor de rest best geinig gedaan. Doe eens lollig en prop de motor van de Hayabusa in een oude Panda :P

    Login om te reageren
  4. Hugo zegt

    13 mei 2007 om 15:02

    Smart met Hayabusa motor
    http://youtube.com/watch?v=oPQIizRp9ck
    Polootje met twee GSX-R motoren
    http://youtube.com/watch?v=gkqP0smO4H4
    :)

    Login om te reageren
  5. floryn zegt

    13 mei 2007 om 15:02

    wow 350 pk uit een 1.3 dat kan alleen japans zijn

    Login om te reageren
  6. phantom zegt

    13 mei 2007 om 15:04

    Dat is nog eens rendement uit een motor

    Login om te reageren
  7. Citrofiel zegt

    13 mei 2007 om 15:05

    @ floryn; Je haalt de woorden uit mijn mond. (of vingers, eigenlijk ;) )

    Login om te reageren
  8. citroënfreak zegt

    13 mei 2007 om 15:07

    Kunnen die kleine wieltjes dat alles verdragen EUH nopes

    Login om te reageren
  9. Citrofiel zegt

    13 mei 2007 om 15:14

    @ Hugo; Die Smart is sick… :shock:

    Login om te reageren
  10. Stephan zegt

    13 mei 2007 om 15:20

    Kan volgens mij ook echt alleen in GB dat je er met kenteken en al de weg mee op mag!

    Login om te reageren
  11. Nick zegt

    13 mei 2007 om 15:24

    @floryn: 600 PK uit een 1 liter 999R motor met supercharger dan?
    Is dat ook Japans? :P

    Login om te reageren
  12. Lone Racer ! zegt

    13 mei 2007 om 15:27

    nou of america (behalve californie waar ze moilijk doen) ik gloof zelf dat ze geen apk hebben maar aleen emisie tests die elke jaar moeten worden gedaan.

    Login om te reageren
  13. W!d zegt

    13 mei 2007 om 15:45

    zo’n ding maakt een paar 1000 toeren meer en wordt niet gemaakt om minimaal 2 ton mee te gaan zonder problemen.

    wordt blijkbaar wel een hype om rappe motorblokken in kleine wagentjes te leggen.. ik moet zeggen dat die golf nog best effecient met z’n vermogen op de weg komt (in tegenstelling tot de gele polo uit dat andere filmpje)

    Login om te reageren
  14. June zegt

    13 mei 2007 om 15:47

    Dit begin wel een trend te worden niet. En die Suzuki Hayabusa motor zijn wel bruut.

    Login om te reageren
  15. Wat_een_gezeik zegt

    13 mei 2007 om 16:01

    LVT

    Login om te reageren
  16. henk zegt

    13 mei 2007 om 16:11

    wat een lol

    Login om te reageren
  17. Jelle de Boer zegt

    13 mei 2007 om 16:15

    waarom is die deur een andere kleur?? voor de rest wel vet

    Login om te reageren
  18. casanova zegt

    13 mei 2007 om 16:53

    Die smart sjeest op een gegeven moment ook over het circuit heen met een noodgang. Als ik iets link zou vinden is het wel dat soort snelheden met die wielbasis.

    Login om te reageren
  19. Bad Pritt zegt

    13 mei 2007 om 17:06

    Veel leuker lijkt me een Hayabusa met Golf-motor. Bij voorkeur de 1.6 D uit de jaren 80..

    Login om te reageren
  20. Tijmen zegt

    13 mei 2007 om 17:27

    die golf ging wel héééééééééééél erg hard.

    Login om te reageren
  21. Ejay zegt

    13 mei 2007 om 17:38

    Vraag me af wat zo’n motor in een Lotus 7 replica doet.

    Login om te reageren
  22. Rick dos zegt

    13 mei 2007 om 17:46

    Tsjonge jonge wat een lol!

    Login om te reageren
  23. mert zegt

    13 mei 2007 om 18:03

    lijkt me leuk de eigenaar zijn van zo’n vw

    Login om te reageren
  24. DAT zegt

    13 mei 2007 om 18:06

    Ze kunnen wel sleutelen die Engelsen. Dikke pret.

    Login om te reageren
  25. Pier zegt

    13 mei 2007 om 18:14

    fijne muziek trouwens bij dat smartfilmpje…

    Login om te reageren
  26. SimonMc zegt

    13 mei 2007 om 19:46

    Ah, daar moet wel 500 pk uit te krijgen zijn hoor, de ghostrider doet dat wel met zijn hayabusa.

    Login om te reageren
  27. hanz zegt

    13 mei 2007 om 20:00

    leuke projecten altijd idd (-:

    ik zag ook zoiets een een oude mini
    dat was ook erg doorgassen !

    Login om te reageren
  28. GOD zegt

    13 mei 2007 om 20:11

    niemand heeft het over het geluid wat dat doosje produceert
    gvd wat een lekker geluidje

    @ Floryn

    “wow 350 pk uit een 1.3 dat kan alleen japans zijn”

    ik haal 20+PK uit een 70cc 2takt scooterblok zonder turbo’s of wat dan ook

    Login om te reageren
  29. jasper zegt

    13 mei 2007 om 20:15

    doe mij ook maar een malkpak en 350 paarden

    Login om te reageren
  30. RenJie zegt

    13 mei 2007 om 20:22

    @ GOD

    scooterblok en jij wil zeker 20 van je scooterblokjes erin doen :lol:

    zet filmpje maar op autojunk.nl ;)

    Login om te reageren
  31. Armada zegt

    13 mei 2007 om 20:43

    Handige jongetjes.
    http://videos.streetfire.net/search/fiat+500/0/72fad2ce-c1dc-487a-83e3-9899011ac631.htm

    Login om te reageren
  32. Meo zegt

    13 mei 2007 om 21:33

    @RenJie

    Volgens mij bedoeld GOD dat hij een hogere pk/liter verhouding heeft.
    En dat heeft hij ook;)

    Login om te reageren
  33. Grapjager zegt

    13 mei 2007 om 21:39

    Ik ken nog wel een paar jongens die VR6 blokken en G60 blokken in dit GTI type lepelden, maar dit is nieuw voor mij. Vraag me wel af hoe dit rijdt met z’n hoog toerige motor die niet zozeer op koppel leveren gebouwd is..

    Login om te reageren
  34. Quepee zegt

    13 mei 2007 om 23:17

    heb ook nodige vr6 en g60’s in vw 1tjes gestopt :) jammer dat dit nie rdw goed is met die voledige motor motor aanpassingenen is namelijks erg leuk je rijd er menig snelle auto uit ;)

    Login om te reageren
  35. CSL zegt

    14 mei 2007 om 12:02

    Heel erg leuk. Lekker hoogtoerig met veel vermogen.

    @GOD
    Wat voor set-up heb je dan?
    Ik zelf ook ooit 21Pk uit een 70cc gehaald, zonder nos.

    Login om te reageren
  36. alfafreak zegt

    15 mei 2007 om 16:50

    je trekt iedereen eruit maar graag wel een motorkap, open ramen geen stickers want dan is het verrassingseffect groter

    Login om te reageren
  37. Robin zegt

    27 mei 2007 om 23:07

    En dan vraag ik me af:
    Stel ik leg een 300PK motor in een oud golfje, hoeveel kost zoiets in het totaal? (oude carrosserie, oude motor, al het werk met ombouwen enzo.)
    Hoelang duurt het eer die motor helemaal naar de haaien is. Die vraag stel ik me eigelijk altijd als ze een 4cilinder opkrikken naar 250PK of meer.

    Kan iemand die dit soort projecten al heeft gedaan mij hier verdere uitleg over geven?

    Login om te reageren
  38. Reino zegt

    12 juni 2007 om 17:35

    Volgens mij bedoeld GOD dat hij een hogere pk/liter verhouding heeft.
    En dat heeft hij ook;)

    Een 500cc tweetakt 4cilinder uit de de o’ MotoGP op benzine had 200+ pk.

    20 pk voor een 70cc tweetakt is best aardig,is dat op het wiel of op de krukas? Maar een 3.5 cc modelbouwmotor zndr. drukvulling of lachgas, op methanol heeft al 3.7pk bij 47000 toeren… ghegee, dus meer dan 1000pk/liter.

    Gaat ook maar een paar uur mee, maar toch! ;)

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North