• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

VW hippiebus geveild voor $217.800

Auteur: CasperH, gepost 29 juni 2011 om 10:14 – 65 Reacties

Hippiebus!


Jep, 217.800 dollar. Het staat er echt. Voor een stuk blik uit 1963.

Het gaat om een Volkswagen Samba Microbus om precies te zijn. Een exemplaar dat zo fraai gerestaureerd schijnt te zijn dat hij mooier is dan toen hij uit de fabriek kwam. De auto werd geveild op de Barrett-Jackson veiling in Orange County. Dit hippiebusje won onlangs nog de “Best Bus Award” tijdens een VW Classic evenement.

Hoe dan ook: tof ding. Nu nog even een Porsche blok erin, het dak choppen, de boel flink verlagen en wat dieselolie over de lak voor die ultieme “rat-look” en hij is helemaal af.

Ook interessant!

  • Dit was ooit een Volkswagen bedrijfswagen
  • Volkswagen Lamando L
    Volkswagen Lamando L is de mooiste VW van 2022
  • Rechtszaak Sjoemelschandaal
    Rechtszaak Sjoemelschandaal VW nu in Amsterdam
  • Nieuwe VW Amarok
    Nieuwe VW Amarok lijkt totaal niet op een Ford

Nieuwste artikelen

  • Europese specs Tesla Model Y L bekend, dit moet je weten
  • Welke Porsche met turbo kies jij?
  • Goedkopere Tesla Standard-modellen hebben niet het gewenste effect
  • Alfa Romeo gooit Ferrari-sausje over de Junior
FacebookTweetPinLinkedIn

busje, Klassiekers, T1, veiling, Volkswagen

Vorig bericht: « BMW 1M drift rond op een helipad
Volgend bericht: Lexus LFA sneller dan GT-R op de ‘Ring? »

Lees Interacties

Reacties

  1. gregorius zegt

    29 juni 2011 om 10:17

    Er was toch ook zo’n bus die een paar jaar geleden in de Gumball mee reed. Ook lichtelijk opgevoerd. Als je de verhalen mag geloven is hij zelfs nog onder een boete uitgekomen: “maar agent, deze bus gaat neit harder dan 110; natuurlijk heb ik geen 180 gereden, dat heeft u verkeerd door gekregen”

    Login om te reageren
    • label89 zegt

      29 juni 2011 om 11:09

      @gregorius: prachtig toch!

      Login om te reageren
  2. rotarypowah zegt

    29 juni 2011 om 10:18

    Wauw. Wat een geld. Wat een bus. En inderdaad, er mist iets zoals ‘ie daar staat.
    Ik zou er liever een Wankel in lepelen overigens.

    Login om te reageren
    • StijnB zegt

      29 juni 2011 om 10:30

      @rotarypowah:
      Klopt, je kunt die hippies met niets meer jennen dan hun favoriet busje 1) kapitalistisch maken 2) er een motor inlepelen die veel verbruikt!

      Login om te reageren
      • mashell zegt

        29 juni 2011 om 10:37

        @StijnB: hippies die nu nog een Samba bus rijden wonen gewoon in een grachtenpand of villa in de heuvels en werken gewoon bij een bank/verzekeringsmaatschappij/beleggingsmaatschappij.

        Login om te reageren
  3. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    29 juni 2011 om 10:29

    Die spiegels onder de bodem zijn wel cool. Hoe doen ze dat als ‘ie rijdt?

    ;)

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      29 juni 2011 om 10:35

      @Svenska_Aeroplan_AB: normaal gesproken is het als er iets onder een auto ligt om lekkende olie op te vangen. Misschien toch niet perfect gerestaureerd? ;)

      Login om te reageren
      • RickB zegt

        29 juni 2011 om 10:38

        @mashell: Wat dacht je van om aan te tonen dat de onderkant ook onder handen is genomen ;)

        Login om te reageren
      • Svenska_Aeroplan_AB zegt

        29 juni 2011 om 10:42

        @mashell: hahaha, ja dat is het! Maar dan nog, als ‘ie gaat rijden? touwtjes eraan?

        Login om te reageren
        • NielsGP zegt

          29 juni 2011 om 12:24

          @Svenska_Aeroplan_AB: You’ve got to be kidding me..

          Login om te reageren
          • johanhummer9 zegt

            29 juni 2011 om 12:44

            @NielsGP: inderdaad zoals rickb zegt , zijn jullie allemaal zo dom ofzo?

            Login om te reageren
            • rotarypowah zegt

              29 juni 2011 om 14:04

              @johanhummer9: ze bijten goed, bedoel je.

              Login om te reageren
              • stefan82 zegt

                29 juni 2011 om 18:37

                @rotarypowah: Goei vis weer :)

        • NielsGP zegt

          29 juni 2011 om 14:10

          @Svenska_Aeroplan_AB: Trouwens vraagje: Hoeveel eieren zitten er in een dozijn? (kleine tip: het correcte antwoord is niet “twee kleine pakjes!” ;) )

          Login om te reageren
          • Yeelen zegt

            29 juni 2011 om 17:37

            @NielsGP: Een groot dozijn of een klein dozijn?

            Login om te reageren
          • Yeelen zegt

            29 juni 2011 om 17:37

            @NielsGP: Oh, en niet te vergeten, zijn het kleine of grote eieren?

            Login om te reageren
  4. 911GT2 zegt

    29 juni 2011 om 10:33

    Hmmm ik ben een liefhebber van T1 busjes maar niet zo dat ik er 2 ton euro tegenaan gooi ;)

    Login om te reageren
  5. Dev zegt

    29 juni 2011 om 10:36

    Nu we toch een beetje vrij topic hebben: Hoe zit het met die Autoblog goodies die alleen te winnen zijn via facebook/hyves die rotzooi, geen enkel zinnig persoon maakt daar gebruik van.

    Login om te reageren
    • AudiQuatro zegt

      29 juni 2011 om 10:52

      @Dev: Ik wil er best een paar maar k zie er niks van op facebook

      Login om te reageren
    • blacksquad zegt

      29 juni 2011 om 12:01

      @Dev: Inderdaad!

      Login om te reageren
      • Dev zegt

        29 juni 2011 om 13:46

        @blacksquad: Redelijk irritant om een bericht over “trouwe bezoekers” te zien en dan vervolgens naar Facebook te moeten. Krijg je me voor geen goud op. Feit dat je al jaren Autblog.nl bezoekt doet er schijnbaar niet toe als je niet ook op FB zit.

        Login om te reageren
        • StijnB zegt

          29 juni 2011 om 16:11

          @Dev: +1

          Login om te reageren
    • Alpinaa zegt

      29 juni 2011 om 13:47

      @Dev: Je bent niet de enige die zich dat afvraagt.

      Login om te reageren
  6. RickB zegt

    29 juni 2011 om 10:39

    In Duitsland staat er een te koop voor 50.000,- euro! Ook een sloot geld!

    Login om te reageren
  7. Megakix zegt

    29 juni 2011 om 10:47

    Geweldig gaaf bussie, althans, ziet er solide en netjes uit. Vooral leuk zijn die kleine raampjes bovenop de bus.

    Login om te reageren
  8. Pallas zegt

    29 juni 2011 om 10:56

    Ik hou niet van overgerestaureerde auto’s, zeker zo’n busje verliest een hoop charme. Die moet juist een beetje patina hebben.

    Login om te reageren
  9. kadett zegt

    29 juni 2011 om 11:02

    Idioot (te)veel geld, maar het is ook wel een top exemplaar.

    Login om te reageren
  10. nielsvanderweiden zegt

    29 juni 2011 om 11:05

    Een Samba is ook niet zomaar een VW-bus: dit is zo’n beetje de heilige graal onder de T1’s. Er is geen sprake van een beperkte oplage maar ik denk dat het aantal originele Samba’s met de bijbehorende typische accessoires en onderdelen wel erg klein is.

    Evengoed vind ik het ook een smak geld hoor, begrijp me niet verkeerd…

    Login om te reageren
  11. HDM zegt

    29 juni 2011 om 11:16

    Ik betwijfel of zelfs een liefhebber het er voor over heeft, die krengen kosten al een paar duizend als ze volledig doorgeroest en niet meer in rijdende staat zijn. Kost een godsvermogen, en je kan zoveel belachelijk betere dingen doen met 218.000 euro.

    Login om te reageren
  12. wimbers zegt

    29 juni 2011 om 11:36

    mijn samba is een kleine 10 jaar geleden ook gejat. die was niet zo gerestaureerd, lekte olie, en ging niet harder dan 90, maar was toch nog getaxeerd op 22.000 gulden.
    van het verzekeringsgeld heb ik later een body gevonden in de states (echt alleen de body)
    die wacht nu in een garage op een liefdevolle behandeling. zal nog wel wat jaren duren, maar de onderdelen lopen gestaag binnen (de sambaraampje zijn nog wel het lastigst te vinden) de motor zou best eens een impreza blok kunnen worde (tsja, betrouwbaarheid is ook wel fijn)

    Login om te reageren
    • blacksquad zegt

      29 juni 2011 om 12:02

      @wimbers: Gaaf!

      Login om te reageren
    • 72bug zegt

      29 juni 2011 om 12:52

      @wimbers:

      In mijn kever ligt ook een Impreza blok! Alleen rijdt nog niet helaas, under construction;)

      Login om te reageren
  13. Nico94 zegt

    29 juni 2011 om 11:40

    217800 dollar voor zo’n stuk schroot? Die mensen die hem gekocht hebben zijn wel heel erg raar!

    Login om te reageren
  14. Freewarefreak zegt

    29 juni 2011 om 11:46

    Waanzinnig veel geld voor een wel (eerlijk is eerlijk) waanzinnige bus. Als je dat originele artikel leest in de link dan zie je dat hij tot in de perfectie is gerestaureerd. Er staat dat de bus letterlijk beter is als nieuw. Er zijn nu vele dingen in concoursstaat die af fabriek die concoursstaat niet hebben. Hij is eigenlijk “te mooi”.. dit is dus gewoon een “trailerbitch”.. die moet inderdaad binnen op een spiegel in een collectie staan. Rijden is letterlijk zonde..

    Login om te reageren
  15. desjonnies zegt

    29 juni 2011 om 11:57

    Ooit mee gereden in de echte wereld, toen ze nog werkpaardjes waren en ik moet zeggen dat ik het de grootste pokkedingen vind ooit uitgevonden door de mensheid. Ok ’t waren toen al ouwe krengen maar toch :
    – geen vermogen
    – roeren in de olie (heet schakelen bij andere auto’s)
    – zijwindgevoeligheid is legendarisch
    – wegligging van een zwangere eend
    – verwarming? alleen de handeltjes ervoor maar voor de rest afwezig
    – tochtige rotcabines
    Hij werd vervangen door een FIAT 238, van de hel naar de hemel; Yes met een FIAT.

    Login om te reageren
    • mout zegt

      29 juni 2011 om 12:43

      @desjonnies: He, nog nooit van gehoord, die Fiat 238. Leuk ding.

      Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      29 juni 2011 om 15:32

      @desjonnies: Hey wat leuk! :) Ook die heb ik altijd verschrikkelijk gaaf gevonden. In mijn jeugd zag je die ook net zo vaak als een VW busje. De bakkerij bij ons om de hoek had een hele vloot lopen van deze in het grijs. Vind die zeker zo mooi als een T1. Ik snap toch niet wat dat is met mij.. heb volgens mij een beetje een busjes-tick..

      Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        29 juni 2011 om 17:38

        @Freewarefreak:
        Voor een 238 mag je dat van mij best hebben, voorwielaandrijving, lekkere wagen om mee te rijden en kan ook nu nog goed mee in het verkeer.
        Maar met een T1 ben je op de snelweg aan de Goden overgeleverd……

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          1 juli 2011 om 07:13

          @desjonnies:

          tis jammer dat het onmogelijk lijkt om er een 1.3 jtd automaatje met voortrein in te leggen omdat de voorwielen te ver naar achteren staan ..
          en het motorblok tussen je stoelen komt te staan ..
          logischerwijs het proberen niet waard ..

          maar lijkt me wel een geweldig restauratie ding ..
          zo er niet snel mijn geduld voor verliezen iig ..

          Login om te reageren
      • lincoln zegt

        29 juni 2011 om 22:02

        @Freewarefreak:

        ken em wel .. was me alleen nooit opgevallen ..

        check .. weer eentje voor op mijn verlanglijstje ..

        Login om te reageren
  16. TSI-tje zegt

    29 juni 2011 om 12:08

    Goh, Blijkt een VW toch niet zo duur in de aanschaf als wat sommige proleten hier altijd beweren…
    Geduld is een schone zaak.

    Login om te reageren
    • NielsGP zegt

      29 juni 2011 om 14:19

      @TSI-tje: Haha! Alsof de gemiddelde polo blue-motion binnen 20 jaar nog een cent waard is…

      Login om te reageren
      • TSI-tje zegt

        30 juni 2011 om 08:43

        @NielsGP: Dat riepen ze ‘vroegâh’ ook over een T1 Bus.
        My point exactly….

        Login om te reageren
        • NielsGP zegt

          30 juni 2011 om 10:21

          @TSI-tje: Oooh dan zal ik voor 50 euro even een oude vw polo kopen als investering! NOT.. Die bus is zo gestegen in waarde omdat het een cultstatus bereikt heeft (jeweetwel 60’s, hippies, wiet, sex overal), en heeft daarom eigenlijk niets te maken met volkswagen als merk zoals jij beweert door bijna te stellen dat alle volkswagens collectors items zullen worden!

          Login om te reageren
  17. midasracer zegt

    29 juni 2011 om 12:42

    Belachelijk, normaal betaal je 15000 dollar voor een VW busje in nette staat. Toevallig is een kennis van me bezig zo’n auto naar Nederland te halen.

    Login om te reageren
  18. mrdj zegt

    29 juni 2011 om 12:50

    ik zoek nog zo’n bus om te misbruiken als surf bus om de wereld over te rijden.

    Login om te reageren
    • NielsGP zegt

      29 juni 2011 om 14:19

      @mrdj: Me too ! :) Lijkt me echt vet om te doen

      Login om te reageren
  19. 72bug zegt

    29 juni 2011 om 12:54

    Heel mooi gedaan, ik denk niet dat je ze beter zal vinden. Sambabusjes zijn sowieso al absurd duur, maar deze spant de kroon. Hoor eigenlijk in een museum thuis.. Ik zou het geld er persoonlijk niet aan besteden..

    Login om te reageren
  20. desjonnies zegt

    29 juni 2011 om 13:05

    Kijk, die dingen hebben ontegenzeglijk CHARME.
    De dakruitjes, het linnen schuifdak, allemaal schattig.
    Echter staat het rijden in geen verhouding tot zijn tijd genoten, de Renault Estafette in Alouette uitvoering ziet er hetzelfde uit (gewoon jatwerk dus) maar is vloeistofgekoeld en heeft voorwielaandrijving en kan nu nog lekker meedoen in het verkeer.
    Zelfde geldt voor the legendarische Citroen HY bestellerts, ok, harder dan 90 gaat ie niet maar ook deze configuratie wint het gewoon van de T1.
    Zag vorige week een paar bejaarde Engelse Hippie’s met zo’n ding tussen Gent en Antwerpen onderweg.
    Het spijt me, maar zoiets wil je jezelf niet aandoen, iedere truck met oplegger moest in zijn remmen omdat het bejaarde echtpaar met een gangetje van 65 – 70 op de rechterbaan tufte.

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      29 juni 2011 om 15:52

      @desjonnies: De T1 is er vanaf 1950, de Estafette vanaf 1959. Hoe wil je dat jatwerk noemen? ;)

      Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        29 juni 2011 om 17:35

        @Citrofiel:
        Jatwerk van Renault !

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          29 juni 2011 om 18:00

          @desjonnies:

          2 Juni gaat @Citrofiel zijn BX ophalen ..

          on-topic ..
          die bus heeft exact dezzelfde kleuren combi als mijn Olds aka vulgaire hufter mobiel ..

          Login om te reageren
  21. lawrence-william zegt

    29 juni 2011 om 13:16

    Heb de mijne nu al bijna 10 jaar, een 1958 Samba 23 raams. Toen waren T1 busjes nog relatief betaalbaar maar de prijzen waar ze de afgelopen paar jaar voor weg gaan is gewoon triest. Handelaren hebben de prijzen flik omhoog gegooid en mensen betalen het er ook nog voor.

    Login om te reageren
    • NielsGP zegt

      29 juni 2011 om 14:20

      @lawrence-william: Ik zou een gat in de lucht springen als ik zo een investering had gedaan! Jij vindt het “gewoon triest”? :D

      Login om te reageren
    • Freewarefreak zegt

      29 juni 2011 om 15:36

      @lawrence-william: Inderdaad Niels, die opmerking snap ik ook niet. Da’s toch geweldig? Je hebt een zwaar gewild collectors item. Koesteren, je hebt altijd bekijks, want populair.. en mocht je hem weg willen doen.. katching.. cashen maar.. ;)

      Login om te reageren
      • StijnB zegt

        29 juni 2011 om 16:12

        @Freewarefreak:
        Ja, als investeerder. Als echte liefhebber zal je deze ook liever vaker op de weg zien. En wens je dat deze terecht komen bij medeliefhebbers en niet investeerders. Ten derde zullen ook de prijzen van wisselstukken de hoogte in gaan, en dat raakt je als eigenaar wel…

        Login om te reageren
  22. norge zegt

    29 juni 2011 om 16:50

    Prachtige wagen ,ben een tijdje al op zoek naar zoiets .
    Wel tegen een normale prijs ,dan maar niet zo overgerestaureerd ;)

    Login om te reageren
  23. KaCh1ng zegt

    29 juni 2011 om 17:00

    koop ik liever een Q7 V12 TDI voor

    Login om te reageren
  24. driftkicker zegt

    29 juni 2011 om 17:12

    Mijn schoonbroer heeft er eentje in pickup versie. Heeft maar een paar duizend euro gekost. Alleen het opknappen heeft een paar jaar geduurd. Stukken zijn nog makkelijk te krijgen. Hij viel wel regelmatig stil maar dat zou opgelost moeten zijn.

    Login om te reageren
  25. quattroporte zegt

    29 juni 2011 om 18:11

    BMW 730d E65
    -Lucht,airco en motorgeluid.

    Login om te reageren
    • quattroporte zegt

      29 juni 2011 om 18:12

      @quattroporte: oeps ik zit verkeerd.

      Login om te reageren
  26. amateur zegt

    29 juni 2011 om 22:05

    http://farm4.static.flickr.com/3602/3620325940_dddedfe4b8.jpg

    Login om te reageren
  27. amateur zegt

    29 juni 2011 om 22:08

    Zie bovenstaande reactie.
    Graag uw bod op deze auto, denk aan de abnormale prijzen die zelfs voor de bus worden geboden.

    Login om te reageren
  28. Esprit_de_Flandre zegt

    30 juni 2011 om 06:51

    USD 217.800 voor een hippiebusje. Helemaal in de spirit van een ware hippie…

    Login om te reageren
  29. tstile zegt

    30 juni 2011 om 08:23

    Niet te geloven dat niet alleen zo’n busje zo anders is nu, maar ook hun voormalige hippie eigenaren zijn net zo geworden…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North