• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Lexus LFA sneller dan GT-R op de ‘Ring?

Auteur: CasperH, gepost 29 juni 2011 om 11:06 – 76 Reacties

Is de LFA sneller?
Net voordat afgelopen weekend de 24 uurs race los ging op de Nürburgring zou Lexus een rondje hebben gedaan met de LFA. Uitkomst: 2 seconden sneller dan de Nissan GT-R.

Tenminste, als we het filmpje mogen geloven dat we hieronder zien. De LFA zou een tijd hebben gereden van 7:22:85. Het filmpje zou opgenomen zijn van een videoscherm dat naast de LFA Nürburgring Edition stond. Maar laten we er voor de grap vanuit gaan dat de LFA Nürburgring Edition inderdaad sneller is dan een Nissan GT-R. Kocht jij dan als je het geld had deze LFA (á bijna 380.000 euro) of ging je voor een Nissan GTR (2 seconden langzamer / 126.900 euro) én een Corvette ZR1 (3 seconden sneller / 219.819 euro) en kocht je van het wisselgeld nog een leuke cabrio voor je vrouwtje of een stel upgrades waarmee je de LFA helemaal verpulvert? Roept u maar!

Ook interessant!

  • Zeldzame Lexus LFA Nürburgring Package goed voor 1 miljoen euro?
    Zeldzame Lexus LFA Nürburgring Package goed voor 1 miljoen euro?
  • De prijs van de nieuwe Lexus NX is niet niks
    Lexus gaat Porsche na-apen
  • Lexus
    Video: meneer bekijkt Lexus op zeer bijzondere wijze
  • Video - Lexus ES is iets kwijt

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

Lexus, lf-a, nurburgring, nurburgring-package, Supercars

Vorig bericht: « VW hippiebus geveild voor $217.800
Volgend bericht: Maxime Verhagen roept ook wat over elektrisch rijden »

Lees Interacties

Reacties

  1. raphael zegt

    29 juni 2011 om 11:07

    De LFA is veel meer dan alleen die hoge prijs, het interieur is ongeevenaard en het geluid is absoluut fantastisch.

    Login om te reageren
    • audirs6ravant zegt

      29 juni 2011 om 11:14

      @raphael: daarentegen is hij wel lelijker, minder high tech snufjes en gewoon veel te duur. Voor dat geld kan je een gtr, viper en n z06 kopen en dan hou je nog geld over. Dat is gewoon het probleem van toyotas

      Login om te reageren
      • bakkerst zegt

        29 juni 2011 om 11:41

        @audirs6ravant:

        Minder high-tech snufjes? Sorry? De LFA is wellicht één van de meest high-tech auto’s van het moment. Die auto is mechanisch zo uitontwikkeld dat niveau halen er maar weinig (Veyron bijvoorbeeld). De GTR is een prima auto, maar die drijft vooral op zn software, niet op zn hardware. En hoewel software goed afstellen heel belangrijk is, heb ik meer respect voor het mechanisch ontwerpen/afstellen van een auto, dan voor prutsen met software.

        Login om te reageren
        • gregorius zegt

          29 juni 2011 om 12:11

          @bakkerst: er zijn volgens mij meerdere bronnen die de versnellingsbak vergelijken met eentje uit een 10 jaar oude Ferrari! En 2 seconden sneller dan een GTR? Da’s niet erg veel. Ik vraag me nu al af hoe de McLaren het gaat doen; dat is ongeveer dezelfde prijsklasse toch?

          Login om te reageren
          • bakkerst zegt

            30 juni 2011 om 09:14

            @gregorius:

            Geen idee hoe de versnellingsbak zich verhoud tot de rest, men is 10 jaar bezig geweest de meest moderne techniek te verzamelen en in 1 auto te stoppen. Daarom hebben ze hem 3 keer opnieuw ontworpen, eerst in aluminium, daarna twee keer in koolstofvezel (als ik me goed herinner). Dat gegeven alleen al vind ik hem zijn geld waard, die tijden interesseren me eigenlijk überhaupt niet. De hele body van die auto is vormgegeven om de luchtstroom zo goed mogelijk te geleiden, én er nog een beetje fatsoenlijk uit te zien. Ik vind het schitterend.

            Login om te reageren
    • anacreos zegt

      29 juni 2011 om 14:58

      @raphael: Maar het blijft dan toch geinig dat de €120.000 GTR de benchmark is voor de ring…

      Login om te reageren
  2. Megakix zegt

    29 juni 2011 om 11:13

    Totaal geen hebbeding…maar schijnbaar is de techniek het waard geweest om er 10 jaar aan te werken ;-).

    Tuurlijk ga je voor een Stage II pakket op je GT-R ! Kijken naar een automotor doe ik wel als ik 73 jaar ben :lol:

    Login om te reageren
    • Ram-G-maN zegt

      29 juni 2011 om 13:00

      @Megakix: Je hebt groot gelijk. :D Liever de GT-R. Ik ben van mening dat je rondetijden van Nordschleife niet serieus moet gaan vergelijken. De rondetijden schelen immers belachelijk veel op één dag. De variabelen zijn nooit constant en de vaardigheden van testrijders verschillen ook veel.

      Login om te reageren
      • Megakix zegt

        29 juni 2011 om 14:33

        @AutomotiveDesigner: inderdaad, zoals dat met de Renault Megane RS Trophy goed aan het daglicht kwam; luchtvochtigheid, temperaturen etc..

        Login om te reageren
  3. Alpinaa zegt

    29 juni 2011 om 11:13

    Ja, de LFA is bovendien gelimiteerd, en zal dus altijd waardevol blijven. De nurburgring edition is gewoon echt lekker met die kleur. Bovendien is de nissan minder mooi en een tikkeltje saai vergeleken met deze. De ZR1 praat ik niet eens over.

    Login om te reageren
    • chrispothast zegt

      3 juli 2011 om 21:28

      @Alpinaa: Je weet er niks van

      Login om te reageren
  4. 993turbo zegt

    29 juni 2011 om 11:13

    Geen moeilijke keuze, de LFA. Ziet er prachtig uit, prachtig geluid en gaat hard genoeg. Die seconden op de Nürburgring kunnen mij gestolen worden.

    Login om te reageren
  5. jack_abarth zegt

    29 juni 2011 om 11:15

    De LFA is een investering, de GT-R kost je geld.

    Login om te reageren
  6. rechercheur zegt

    29 juni 2011 om 11:17

    Wat een bak geld voor ’n Toyota ….

    Login om te reageren
    • bakkerst zegt

      29 juni 2011 om 11:42

      @rechercheur:

      zou je wel 1,3 ton aftikken voor een Nissan? het merk achter de pixo of Micra convertible?

      Login om te reageren
      • tborre zegt

        29 juni 2011 om 12:10

        @bakkerst: Nissan figaro niet vergeten, daar hebben ze van mij toch 1 punt voor gekregen …

        Login om te reageren
      • Carreza zegt

        29 juni 2011 om 14:41

        @bakkerst: Als je zo begint…

        De Corvette: een Chevrolet, tegenwoordig het merk achter de Aveo, Matiz, Epica,.. :D
        De LFA: een Lexus, het merk achter al die verschrikkelijke Mercedes-klonen; dochtermerk van Toyota, dat übersaaie automerk.

        Conclusie: Nissan met zijn Micra is toch zo slecht nog niet! :P

        Login om te reageren
        • bakkerst zegt

          30 juni 2011 om 09:15

          @Carreza:

          Ja, die Celica’s, Supra’s en MR2 staan echt als super saai bekend, dat is waar. Jammer ook dat ze echt nul historie hebben op race of rally gebied..

          Login om te reageren
      • rechercheur zegt

        29 juni 2011 om 17:49

        @bakkerst:

        Ik zou sowieso nooit meer dan € 15.000,- uitgeven voor een auto van Aziatische afkomst. Dus “nee”, 130k voor een Nissan GT-R is ook zonde van je geld.

        Login om te reageren
    • norge zegt

      29 juni 2011 om 17:05

      @rechercheur: Tja dan moet je een VW R8 kopen ,wel wat trager en ouderwetser maar het is wel premium :)

      Login om te reageren
      • Jokkebrok zegt

        29 juni 2011 om 20:20

        @norge: Haha goeie :?

        Login om te reageren
  7. saba zegt

    29 juni 2011 om 11:19

    ik vind de zr1 nog mooier ook,…

    Login om te reageren
  8. ferrari2011 zegt

    29 juni 2011 om 11:19

    Waarom zou het mij ook maar iets boeien in hoeveel seconden een auto rond de ring gaat? Het gaat om het gevoel bij straatauto’s, niet om hoeveel hij sneller/langzamer is dan de zogenaamde concurrenten..

    Login om te reageren
  9. Stefan-Venema zegt

    29 juni 2011 om 11:25

    LFA, ik kan toch nooit zo snel rijden. Heb je tenminste nog een fatsoenlijk geluidje en een mooi interieur.

    Login om te reageren
  10. racerx zegt

    29 juni 2011 om 11:40

    Geef mij de GT-R maar, de rest van het geld besteed ik wel aan het oppeppen ervan en een Alpina B5 BiTurbo voor de daily drives.

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      29 juni 2011 om 14:35

      @RacerX: damn….you’re so right ! Ben al Alpina liefhebber vanaf mijn eerste pamper ! ;-)

      Login om te reageren
  11. xslaak zegt

    29 juni 2011 om 11:49

    als je goed kijkt dan begint de tijd ergens anders te lopen, dan op de plek waar de afklokken. moet zeker nog 2 a 4 seconden bij de tijd op.

    Login om te reageren
  12. Raul8711 zegt

    29 juni 2011 om 11:51

    Klopt de tijd in het filmpje wel? De tijd begint bij start/finish (de lijn die ook in gt5 wordt gebruikt) en eindigt bij de laatste bocht naar rechts, dan moet je nog zeker 3 seconden voor je weer bij de start/finish bent… Of wordt er altijd zo gemeten?

    Login om te reageren
    • Renesis zegt

      29 juni 2011 om 11:53

      @Raul8711: Dat wordt zo altijd gedaan, ik kom alleen niet op de ‘officiele benaming’ ervan.

      Login om te reageren
      • costyn zegt

        29 juni 2011 om 13:15

        @Renesis: Bridge to gantry heet ’t geloof ik

        Login om te reageren
    • Pallas zegt

      29 juni 2011 om 15:10

      @Raul8711: Ook in GT5 wordt zo gemeten.

      Login om te reageren
  13. baasbas zegt

    29 juni 2011 om 11:53

    Euhm.. een huis…
    + wat vakanties
    + mercedes c250 cdi estate
    …ofzo

    Login om te reageren
  14. Raul8711 zegt

    29 juni 2011 om 11:58

    @Renesis:
    OK, thnx

    Login om te reageren
  15. Lan_Evo zegt

    29 juni 2011 om 12:00

    Eeh moeilijke keuze, de LFA is wel heel cool door het geluid, de motor en in het algemeen de techniek van die auto. Maar doe mij toch maar een GT-R, met een flinke vermogensupgrade en de aandrijflijn om het ook echt op de weg te krijgen.

    Login om te reageren
  16. sebasjuhh zegt

    29 juni 2011 om 12:06

    Doe dan maar de GTR, voor de rest v/h geld ga ik meteen door naar Switzer.

    Login om te reageren
    • anacreos zegt

      29 juni 2011 om 15:02

      @sebasjuhh: Strak plan, is ook mijn optie. Weet iemand eigenlijk de ring tijd van de switzer?

      Login om te reageren
      • sebasjuhh zegt

        30 juni 2011 om 14:07

        @anacreos: geen idee eigenlijk… Vraag me af of de Switzer Porsches en GTRs eigenlijk de ‘Ring uberhaupt al wel bezocht hebben?

        Login om te reageren
  17. gregorius zegt

    29 juni 2011 om 12:14

    Geen van deze keuzes. Koop een mooie BMW, AUDI, MB in jouw smaak met trekhaak en zet een Atom – V8 achterop. Desnoods een Radical. Dan rijdt je naar de ring in stijl, rijd je al je andere km’s in stijl en ben je niet langzamer op de ring (plus het gevoel zal sneller / extremer zijn in een Atom).

    Login om te reageren
    • G-Ammo zegt

      29 juni 2011 om 12:53

      @gregorius: BMW, Audi… alsjeblieft man. Zulke namen mogen niet eens vallen als het gaat over echte auto’s.
      Iedereen rijdt BMW en Audi… ik zag net 5 minuten geleden nog bij mij op het dorpje hier een R8 voorbij rijden. Nou wat een speciaal ding zeg! Da’s 1 seconde kijken, en dan heb je het wel weer gezien. Maar zodra je een Lexus voorbij ziet rijden (al zeker deze LF-A) dan kijk je er wel even langer naar!

      Login om te reageren
      • avda zegt

        29 juni 2011 om 14:15

        @G-Ammo: Dus jij staart je blind als je een Lexus CT 200h ziet?

        Login om te reageren
        • zakar36 zegt

          29 juni 2011 om 18:37

          @avda:

          Duidelijke Toyota fan :)

          Login om te reageren
  18. mikkeeey zegt

    29 juni 2011 om 12:26

    ik zou de gtr halen en dan van lekker opstuipen met pk’s
    en dna gas der op :P

    Login om te reageren
  19. Merry zegt

    29 juni 2011 om 12:26

    Doe maar de GT-R.

    De LFA zou alleen aan coole mensen verkocht worden, voorlopig heeft Paris Hilton er ook een.

    Login om te reageren
    • chrispothast zegt

      3 juli 2011 om 21:49

      @Merry: Dit was vlgns mij enn cadeau van haar verloofde, een gele als ik mij niet vergis. Ik heb haar ook wel eens uit een Veyron zien stappen btw…..

      Login om te reageren
  20. birdboy zegt

    29 juni 2011 om 12:42

    Ga ik voor de LFA. De exclusieviteit, dat geluid, heerlijk gewoon.

    Al is een GTR + andere opties natuurlijk wel veel verstandiger.

    Login om te reageren
  21. G-Ammo zegt

    29 juni 2011 om 12:50

    LFA natuurlijk… Blijft een geniale bak. Geen auto dat dàt kan evenaren! (Op het moment)
    De GT-R is ook wel leuk.

    Login om te reageren
  22. burninrubber zegt

    29 juni 2011 om 13:03

    De LF-A 100% ik ben groot fan van de GT-R maar de LF-A met dat prachtige geluid dat super strakke dashboard en ditto uiterlijk maken het echt een droomauto!!

    Login om te reageren
  23. lenyboy zegt

    29 juni 2011 om 13:15

    @bakkerst nee Lexus bouwt lekkere auto’s -.-‘

    Login om te reageren
  24. GOD zegt

    29 juni 2011 om 13:17

    Lexus LFA of Nissan GTR, nee ik ga voor de gulden middenweg… de Opel Corsa Ecoflex Sport. Hoorde via via dat ie sneller is.

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      29 juni 2011 om 14:37

      @GOD: als Gij het een handje helpt, wel ja ! ;-)

      Login om te reageren
  25. costyn zegt

    29 juni 2011 om 13:17

    GT-R for me please. Ik sta er elke keer weer van versteld hoe godsgruwelijk snel die bak is vergeleken met auto’s die veel en veel duurder zijn. Vind ik gewoon tof! Plus het hoge gejank van de LFA doet me niks; voor het geluid liever de brul van een Z06.

    Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      29 juni 2011 om 14:16

      @costyn:

      http://www.hoortest.nl/welkom.html

      Login om te reageren
      • sebasjuhh zegt

        30 juni 2011 om 14:08

        @jack_abarth: :lol:

        Login om te reageren
  26. mightymike zegt

    29 juni 2011 om 13:31

    Tja als je een mug met een olifant vergelijkt. Mag hopen dat als je zo’n bak als een LFA koopt voor een paar ton dat die dan toch wel beter of sneller is dan een GT-R die een goeie ton kost

    Login om te reageren
  27. MC959 zegt

    29 juni 2011 om 13:32

    Typisch Autoblog, maar half nieuws geven…

    Dit was een exibitie ronde voor de 24 uren, ze zijn niet eens voluit gegaan. In de volgende maanden gaan ze nog eens terug om hun tijd te verscherpen.

    bron: http://www.worldcarfans.com/111062734497/lexus-lfa-with-nrburgring-package-clocks-722-with-minimal

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      29 juni 2011 om 14:38

      @MC959: leuk weetje…alleen ben ik het totaal oneens met je opmerking over Autoblog.nl; die gasten zitten werkelijk bovenop alle nieuws. Ik zeg, steek nog maar een veertje in die hollekes van de bloggertjes ! :lol:

      Login om te reageren
  28. onherkenbaar zegt

    29 juni 2011 om 13:45

    Ik zou een Dacia kopen.

    Login om te reageren
  29. Orichy zegt

    29 juni 2011 om 13:50

    Fuck de LF-A, doe maar een Nissan GT-R en een Rolls Royce Ghost voor dat geld.

    Als je er tien jaar over doet om een model te ontwerpen en dan een auto neer zet, die door de eerste de beste concurrent wordt weggereden, omdat die auto gewoon slimmer in elkaar gezet is. Dan doe je iets totaal fout als Lexus zijnde. En een ieder die dit koopt, of gekocht heeft, heeft, A, geld te veel en B, een hele slechte smaak, in mijn ogen, maar dat schijnt wel vaker samen te gaan.

    Want over tien à twintig jaar blijken, zowel de LF-A, als de GT-R, enorm gewilde auto’s.

    Login om te reageren
  30. dyna zegt

    29 juni 2011 om 14:01

    kansloze mensen hier zeg vooral van autoblog zelf!

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      29 juni 2011 om 14:39

      @dyna: je avatar = goed … je naam wat minder …. je opmerking = zinloos. Snotjochies moeten voor straf in de hoek staan ! ;-)

      Login om te reageren
  31. dyna zegt

    29 juni 2011 om 14:01

    @ mc959 +1

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      29 juni 2011 om 14:40

      @dyna: = 9.. ? ;-)

      Login om te reageren
  32. djauweh zegt

    29 juni 2011 om 14:04

    Als ik puur moest kiezen en geen geld terug zou krijgen zou ik voor de LF-A gaan. Wanneer het mijn eigen geld was de GT-R met dikke performance upgrade :)

    Login om te reageren
  33. autoliefhebber91 zegt

    29 juni 2011 om 14:15

    Beetje rare vergelijking.. Zo kan je al je aankopen/auto’s gaan vergelijken met andere producten die je van dat geld kunt kopen.

    Login om te reageren
  34. The360box zegt

    29 juni 2011 om 14:26

    Dan toch de ZR1 ondanks dat dat ding van plastic of whatever is, hij ziet er misschien simpel uit maar die oer V8 en die motorkap en velgen zijn de bom.

    Login om te reageren
  35. Carreza zegt

    29 juni 2011 om 14:33

    De GT-R! Blijft gewoon een prachtbak!

    Login om te reageren
  36. Cantago zegt

    29 juni 2011 om 15:11

    Een LF-A heeft 2 problemen: één: het is een Lexus, twéé: hij is te duur. Dus doe mij maar een mooiere 458 of LP550-2 ofzo, of inderdaad de GT-R en nog wat ander speelgoed!

    Login om te reageren
  37. mbevo zegt

    29 juni 2011 om 15:19

    Voor een leuke trackday wagen,kijk ik wel in het verleden,Mercedes 190E EVO2(Ex-DTM-uitvoering)als geld niets uitmaakt

    Login om te reageren
  38. celicatwincam zegt

    29 juni 2011 om 16:22

    uhm mag het ook een leuke nissan skyline R34 zijn met 1000 pk… schijt aan de ronde tijd? van die tonnen die ik dan overhoud koop ik een minihuis met enorme garage met meerdere bruggen etc. om te hobbyen

    Login om te reageren
  39. Osca zegt

    30 juni 2011 om 01:46

    een GTR als daily en met de resterende geld een dikke Stage 2 R34 erbij .. ow en met het overgebleven tonnetje een huisje :D

    Login om te reageren
  40. mv10 zegt

    30 juni 2011 om 03:03

    Sws gtr als keuze! Kijk hoe duur de lfa en zr1 zijn. Onmogelijk dat je die later kan aanschaffen! Gtr is gwn n auto die je later kan bezitten en sws als je die bezit, niemand die je dan nog inhaald aangezien r niet veel snellere auto’s rondrijden! #statement

    Login om te reageren
  41. loolzDB9 zegt

    30 juni 2011 om 09:55

    De keuze voor een Nissan of een Toyota.. moeilijk..

    Anders gezegd: De LF-A is zo exclusief dat je hem nauwelijks zal zien, terwijl ik hier in NL al vaak genoeg de achterkant van een GT-R in de file heb gezien.

    En qua auto vindt ik een LF-A ten minste echt het ultieme (rijtje Bugatti, Mclaren, Enzo) terwijl ik een GT-R toch echt lager inschat.. meer PS3, X-Box360, Nintendo Wii

    Login om te reageren
    • chrispothast zegt

      3 juli 2011 om 21:25

      @loolzDB9: Er zijn er toch 3 verkocht in ons kleine landje. Ik heb er een in het wild gezien, maar dat was in Monaco. Vind hem niet erg mooi, wel wijs. Supermotor en waanzinnig interieur….

      Login om te reageren
      • chrispothast zegt

        3 juli 2011 om 21:26

        @chrispothast: Hoewel hij echt vet is hoort hij toch niet in dat rijtje thuis.

        Login om te reageren
  42. corvettez06 zegt

    30 juni 2011 om 14:46

    @ 360box geloof me bekijk de zr1 en de z06 edition maar, ziet er van binnen gewoon goed uit, niet uitzonderlijk maar gewoon goed! dus jou keuze is gewoon goed , bizarre prestatie,s een dijk van een geluid en een mooie design, laat ze maar lullen want de corvette,s zijn nog lang niet klaar en voor het geld een mega auto , met specs waar menig merk jaloers op is , maar ja dat gelul met al die vooroordelen is napraten wat ze graag op verjaardagen doen , en dan weer in hun punto stappen en naar huis rijden .

    Login om te reageren
    • chrispothast zegt

      3 juli 2011 om 21:22

      @corvettez06: Idd, op interieur laat corvette echt wel wat puntjes liggen. Het is ok maar niet meer dan dat.Verder zeer geavanceerd. Dry sump smering, check. Magnetic ride, check. Keramische remmen à la Enzo check. Aluminium spaceframe, check. Gebruik van Carbon-fiber ivm gewichtsbesparing, check. Gruwelijke motoren, check. Overwinning op le Mans, check.

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North