Net voordat afgelopen weekend de 24 uurs race los ging op de Nürburgring zou Lexus een rondje hebben gedaan met de LFA. Uitkomst: 2 seconden sneller dan de Nissan GT-R.
Tenminste, als we het filmpje mogen geloven dat we hieronder zien. De LFA zou een tijd hebben gereden van 7:22:85. Het filmpje zou opgenomen zijn van een videoscherm dat naast de LFA Nürburgring Edition stond. Maar laten we er voor de grap vanuit gaan dat de LFA Nürburgring Edition inderdaad sneller is dan een Nissan GT-R. Kocht jij dan als je het geld had deze LFA (á bijna 380.000 euro) of ging je voor een Nissan GTR (2 seconden langzamer / 126.900 euro) én een Corvette ZR1 (3 seconden sneller / 219.819 euro) en kocht je van het wisselgeld nog een leuke cabrio voor je vrouwtje of een stel upgrades waarmee je de LFA helemaal verpulvert? Roept u maar!
De LFA is veel meer dan alleen die hoge prijs, het interieur is ongeevenaard en het geluid is absoluut fantastisch.
@raphael: daarentegen is hij wel lelijker, minder high tech snufjes en gewoon veel te duur. Voor dat geld kan je een gtr, viper en n z06 kopen en dan hou je nog geld over. Dat is gewoon het probleem van toyotas
@audirs6ravant:
Minder high-tech snufjes? Sorry? De LFA is wellicht één van de meest high-tech auto’s van het moment. Die auto is mechanisch zo uitontwikkeld dat niveau halen er maar weinig (Veyron bijvoorbeeld). De GTR is een prima auto, maar die drijft vooral op zn software, niet op zn hardware. En hoewel software goed afstellen heel belangrijk is, heb ik meer respect voor het mechanisch ontwerpen/afstellen van een auto, dan voor prutsen met software.
@bakkerst: er zijn volgens mij meerdere bronnen die de versnellingsbak vergelijken met eentje uit een 10 jaar oude Ferrari! En 2 seconden sneller dan een GTR? Da’s niet erg veel. Ik vraag me nu al af hoe de McLaren het gaat doen; dat is ongeveer dezelfde prijsklasse toch?
@gregorius:
Geen idee hoe de versnellingsbak zich verhoud tot de rest, men is 10 jaar bezig geweest de meest moderne techniek te verzamelen en in 1 auto te stoppen. Daarom hebben ze hem 3 keer opnieuw ontworpen, eerst in aluminium, daarna twee keer in koolstofvezel (als ik me goed herinner). Dat gegeven alleen al vind ik hem zijn geld waard, die tijden interesseren me eigenlijk überhaupt niet. De hele body van die auto is vormgegeven om de luchtstroom zo goed mogelijk te geleiden, én er nog een beetje fatsoenlijk uit te zien. Ik vind het schitterend.
@raphael: Maar het blijft dan toch geinig dat de €120.000 GTR de benchmark is voor de ring…
Totaal geen hebbeding…maar schijnbaar is de techniek het waard geweest om er 10 jaar aan te werken ;-).
Tuurlijk ga je voor een Stage II pakket op je GT-R ! Kijken naar een automotor doe ik wel als ik 73 jaar ben :lol:
@Megakix: Je hebt groot gelijk. :D Liever de GT-R. Ik ben van mening dat je rondetijden van Nordschleife niet serieus moet gaan vergelijken. De rondetijden schelen immers belachelijk veel op één dag. De variabelen zijn nooit constant en de vaardigheden van testrijders verschillen ook veel.
@AutomotiveDesigner: inderdaad, zoals dat met de Renault Megane RS Trophy goed aan het daglicht kwam; luchtvochtigheid, temperaturen etc..
Ja, de LFA is bovendien gelimiteerd, en zal dus altijd waardevol blijven. De nurburgring edition is gewoon echt lekker met die kleur. Bovendien is de nissan minder mooi en een tikkeltje saai vergeleken met deze. De ZR1 praat ik niet eens over.
@Alpinaa: Je weet er niks van
Geen moeilijke keuze, de LFA. Ziet er prachtig uit, prachtig geluid en gaat hard genoeg. Die seconden op de Nürburgring kunnen mij gestolen worden.
De LFA is een investering, de GT-R kost je geld.
Wat een bak geld voor ’n Toyota ….
@rechercheur:
zou je wel 1,3 ton aftikken voor een Nissan? het merk achter de pixo of Micra convertible?
@bakkerst: Nissan figaro niet vergeten, daar hebben ze van mij toch 1 punt voor gekregen …
@bakkerst: Als je zo begint…
De Corvette: een Chevrolet, tegenwoordig het merk achter de Aveo, Matiz, Epica,.. :D
De LFA: een Lexus, het merk achter al die verschrikkelijke Mercedes-klonen; dochtermerk van Toyota, dat übersaaie automerk.
Conclusie: Nissan met zijn Micra is toch zo slecht nog niet! :P
@Carreza:
Ja, die Celica’s, Supra’s en MR2 staan echt als super saai bekend, dat is waar. Jammer ook dat ze echt nul historie hebben op race of rally gebied..
@bakkerst:
Ik zou sowieso nooit meer dan € 15.000,- uitgeven voor een auto van Aziatische afkomst. Dus “nee”, 130k voor een Nissan GT-R is ook zonde van je geld.
@rechercheur: Tja dan moet je een VW R8 kopen ,wel wat trager en ouderwetser maar het is wel premium :)
@norge: Haha goeie :?
ik vind de zr1 nog mooier ook,…
Waarom zou het mij ook maar iets boeien in hoeveel seconden een auto rond de ring gaat? Het gaat om het gevoel bij straatauto’s, niet om hoeveel hij sneller/langzamer is dan de zogenaamde concurrenten..
LFA, ik kan toch nooit zo snel rijden. Heb je tenminste nog een fatsoenlijk geluidje en een mooi interieur.
Geef mij de GT-R maar, de rest van het geld besteed ik wel aan het oppeppen ervan en een Alpina B5 BiTurbo voor de daily drives.
@RacerX: damn….you’re so right ! Ben al Alpina liefhebber vanaf mijn eerste pamper ! ;-)
als je goed kijkt dan begint de tijd ergens anders te lopen, dan op de plek waar de afklokken. moet zeker nog 2 a 4 seconden bij de tijd op.
Klopt de tijd in het filmpje wel? De tijd begint bij start/finish (de lijn die ook in gt5 wordt gebruikt) en eindigt bij de laatste bocht naar rechts, dan moet je nog zeker 3 seconden voor je weer bij de start/finish bent… Of wordt er altijd zo gemeten?
@Raul8711: Dat wordt zo altijd gedaan, ik kom alleen niet op de ‘officiele benaming’ ervan.
@Renesis: Bridge to gantry heet ’t geloof ik
@Raul8711: Ook in GT5 wordt zo gemeten.
Euhm.. een huis…
+ wat vakanties
+ mercedes c250 cdi estate
…ofzo
@Renesis:
OK, thnx
Eeh moeilijke keuze, de LFA is wel heel cool door het geluid, de motor en in het algemeen de techniek van die auto. Maar doe mij toch maar een GT-R, met een flinke vermogensupgrade en de aandrijflijn om het ook echt op de weg te krijgen.
Doe dan maar de GTR, voor de rest v/h geld ga ik meteen door naar Switzer.
@sebasjuhh: Strak plan, is ook mijn optie. Weet iemand eigenlijk de ring tijd van de switzer?
@anacreos: geen idee eigenlijk… Vraag me af of de Switzer Porsches en GTRs eigenlijk de ‘Ring uberhaupt al wel bezocht hebben?
Geen van deze keuzes. Koop een mooie BMW, AUDI, MB in jouw smaak met trekhaak en zet een Atom – V8 achterop. Desnoods een Radical. Dan rijdt je naar de ring in stijl, rijd je al je andere km’s in stijl en ben je niet langzamer op de ring (plus het gevoel zal sneller / extremer zijn in een Atom).
@gregorius: BMW, Audi… alsjeblieft man. Zulke namen mogen niet eens vallen als het gaat over echte auto’s.
Iedereen rijdt BMW en Audi… ik zag net 5 minuten geleden nog bij mij op het dorpje hier een R8 voorbij rijden. Nou wat een speciaal ding zeg! Da’s 1 seconde kijken, en dan heb je het wel weer gezien. Maar zodra je een Lexus voorbij ziet rijden (al zeker deze LF-A) dan kijk je er wel even langer naar!
@G-Ammo: Dus jij staart je blind als je een Lexus CT 200h ziet?
@avda:
Duidelijke Toyota fan :)
ik zou de gtr halen en dan van lekker opstuipen met pk’s
en dna gas der op :P
Doe maar de GT-R.
De LFA zou alleen aan coole mensen verkocht worden, voorlopig heeft Paris Hilton er ook een.
@Merry: Dit was vlgns mij enn cadeau van haar verloofde, een gele als ik mij niet vergis. Ik heb haar ook wel eens uit een Veyron zien stappen btw…..
Ga ik voor de LFA. De exclusieviteit, dat geluid, heerlijk gewoon.
Al is een GTR + andere opties natuurlijk wel veel verstandiger.
LFA natuurlijk… Blijft een geniale bak. Geen auto dat dàt kan evenaren! (Op het moment)
De GT-R is ook wel leuk.
De LF-A 100% ik ben groot fan van de GT-R maar de LF-A met dat prachtige geluid dat super strakke dashboard en ditto uiterlijk maken het echt een droomauto!!
@bakkerst nee Lexus bouwt lekkere auto’s -.-‘
Lexus LFA of Nissan GTR, nee ik ga voor de gulden middenweg… de Opel Corsa Ecoflex Sport. Hoorde via via dat ie sneller is.
@GOD: als Gij het een handje helpt, wel ja ! ;-)
GT-R for me please. Ik sta er elke keer weer van versteld hoe godsgruwelijk snel die bak is vergeleken met auto’s die veel en veel duurder zijn. Vind ik gewoon tof! Plus het hoge gejank van de LFA doet me niks; voor het geluid liever de brul van een Z06.
@costyn:
http://www.hoortest.nl/welkom.html
@jack_abarth: :lol:
Tja als je een mug met een olifant vergelijkt. Mag hopen dat als je zo’n bak als een LFA koopt voor een paar ton dat die dan toch wel beter of sneller is dan een GT-R die een goeie ton kost
Typisch Autoblog, maar half nieuws geven…
Dit was een exibitie ronde voor de 24 uren, ze zijn niet eens voluit gegaan. In de volgende maanden gaan ze nog eens terug om hun tijd te verscherpen.
bron: http://www.worldcarfans.com/111062734497/lexus-lfa-with-nrburgring-package-clocks-722-with-minimal
@MC959: leuk weetje…alleen ben ik het totaal oneens met je opmerking over Autoblog.nl; die gasten zitten werkelijk bovenop alle nieuws. Ik zeg, steek nog maar een veertje in die hollekes van de bloggertjes ! :lol:
Ik zou een Dacia kopen.
Fuck de LF-A, doe maar een Nissan GT-R en een Rolls Royce Ghost voor dat geld.
Als je er tien jaar over doet om een model te ontwerpen en dan een auto neer zet, die door de eerste de beste concurrent wordt weggereden, omdat die auto gewoon slimmer in elkaar gezet is. Dan doe je iets totaal fout als Lexus zijnde. En een ieder die dit koopt, of gekocht heeft, heeft, A, geld te veel en B, een hele slechte smaak, in mijn ogen, maar dat schijnt wel vaker samen te gaan.
Want over tien à twintig jaar blijken, zowel de LF-A, als de GT-R, enorm gewilde auto’s.
kansloze mensen hier zeg vooral van autoblog zelf!
@dyna: je avatar = goed … je naam wat minder …. je opmerking = zinloos. Snotjochies moeten voor straf in de hoek staan ! ;-)
@ mc959 +1
@dyna: = 9.. ? ;-)
Als ik puur moest kiezen en geen geld terug zou krijgen zou ik voor de LF-A gaan. Wanneer het mijn eigen geld was de GT-R met dikke performance upgrade :)
Beetje rare vergelijking.. Zo kan je al je aankopen/auto’s gaan vergelijken met andere producten die je van dat geld kunt kopen.
Dan toch de ZR1 ondanks dat dat ding van plastic of whatever is, hij ziet er misschien simpel uit maar die oer V8 en die motorkap en velgen zijn de bom.
De GT-R! Blijft gewoon een prachtbak!
Een LF-A heeft 2 problemen: één: het is een Lexus, twéé: hij is te duur. Dus doe mij maar een mooiere 458 of LP550-2 ofzo, of inderdaad de GT-R en nog wat ander speelgoed!
Voor een leuke trackday wagen,kijk ik wel in het verleden,Mercedes 190E EVO2(Ex-DTM-uitvoering)als geld niets uitmaakt
uhm mag het ook een leuke nissan skyline R34 zijn met 1000 pk… schijt aan de ronde tijd? van die tonnen die ik dan overhoud koop ik een minihuis met enorme garage met meerdere bruggen etc. om te hobbyen
een GTR als daily en met de resterende geld een dikke Stage 2 R34 erbij .. ow en met het overgebleven tonnetje een huisje :D
Sws gtr als keuze! Kijk hoe duur de lfa en zr1 zijn. Onmogelijk dat je die later kan aanschaffen! Gtr is gwn n auto die je later kan bezitten en sws als je die bezit, niemand die je dan nog inhaald aangezien r niet veel snellere auto’s rondrijden! #statement
De keuze voor een Nissan of een Toyota.. moeilijk..
Anders gezegd: De LF-A is zo exclusief dat je hem nauwelijks zal zien, terwijl ik hier in NL al vaak genoeg de achterkant van een GT-R in de file heb gezien.
En qua auto vindt ik een LF-A ten minste echt het ultieme (rijtje Bugatti, Mclaren, Enzo) terwijl ik een GT-R toch echt lager inschat.. meer PS3, X-Box360, Nintendo Wii
@loolzDB9: Er zijn er toch 3 verkocht in ons kleine landje. Ik heb er een in het wild gezien, maar dat was in Monaco. Vind hem niet erg mooi, wel wijs. Supermotor en waanzinnig interieur….
@chrispothast: Hoewel hij echt vet is hoort hij toch niet in dat rijtje thuis.
@ 360box geloof me bekijk de zr1 en de z06 edition maar, ziet er van binnen gewoon goed uit, niet uitzonderlijk maar gewoon goed! dus jou keuze is gewoon goed , bizarre prestatie,s een dijk van een geluid en een mooie design, laat ze maar lullen want de corvette,s zijn nog lang niet klaar en voor het geld een mega auto , met specs waar menig merk jaloers op is , maar ja dat gelul met al die vooroordelen is napraten wat ze graag op verjaardagen doen , en dan weer in hun punto stappen en naar huis rijden .
@corvettez06: Idd, op interieur laat corvette echt wel wat puntjes liggen. Het is ok maar niet meer dan dat.Verder zeer geavanceerd. Dry sump smering, check. Magnetic ride, check. Keramische remmen à la Enzo check. Aluminium spaceframe, check. Gebruik van Carbon-fiber ivm gewichtsbesparing, check. Gruwelijke motoren, check. Overwinning op le Mans, check.