• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

VW: movin’ up, maar Ferrari krijg je niet

Auteur: sir_smokalot, gepost 12 november 2010 om 17:22 – 43 Reacties

De hoofdrolspelers


Met de Volkswagen-groep (VAG) gaat het vooralsnog helemaal niet slecht. Eerder vandaag maakten ze bekend wereldwijd in oktober 612.200 voertuigen te hebben afgezet (+ 9,6%). Hiermee komt de teller over 2010 voorlopig op 5,98 miljoen te staan (t.o.v. 5,32 mln in 2009), en VW lijkt af te stevenen op een nieuwe recordafzet, voornamelijk dankzij de Chinese markt. Dit helpt ze echter niet met hun avances richting de Italianen: laatstgenoemden gooien de deur in hun gezicht dicht.

Want de CEO van de Fiat-groep, Sergio Marchionne, moet kennelijk niets hebben van flirtende oude Oostenrijkers/Duitsers. Eergisteren liet Ferdinand Piëch (wie kent ‘m niet?) namelijk weten interesse te hebben in Ferrari, terwijl hij eerder al zijn oog op Alfa Romeo had laten vallen.

Marchionne riposteerde vandaag op een evenement in Turijn met de opmerking dat bovengenoemde interesses ‘mooie dromen’ zijn. Op het zelfde evenement sprak VW-CEO Martin Winterkorn zich in soortgelijke bewoordingen uit over Alfa, maar repte met geen woord over Ferrari. En juist dat merk is volgens Duitse ingewijden waar Piëch achteraan zit. (via Automotive News)

Om het VW-nieuws van deze week af te ronden: Volkswagen heeft deze week Porsche Holding Salzburg, het grootste dealerbedrijf van Europa, overgenomen van de families Piëch/Porsche. Met de overname was een bedrag van 3,3 miljard euro gemoeid. In feite zat dit er al sinds 2009 (bij de overname van Porsche door VW) aan te komen, maar afgelopen week werden de opties daadwerkelijk verzilverd. Verwacht wordt dat begin 2011 de boedel overgedragen wordt. Verwacht wordt dat de familieleden zich met het nieuwe kapitaal een sterker belang in VW gaan inkopen.

Ook interessant!

  • Overname Alfa door VW
    Overname Alfa door VW was dichterbij dan we dachten
  • Ferrari SP48 Unica wordt een unieke Ferrari
  • Ferrari Roma vast in nauw straatje
  • Video: Ferrari schrijft zich af in recordtijd

Nieuwste artikelen

  • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
  • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
  • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
  • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

Alfa Romeo, ferdinand-piech, Ferrari, martin-winterkorn, Porsche, Sergio-Marchionne, vag, Volkswagen

Vorig bericht: « Wat is er aan de hand met deze Murcielago Roadster?
Volgend bericht: Gran Turismo 5 heeft een releasedatum »

Lees Interacties

Reacties

  1. JPM zegt

    12 november 2010 om 17:25

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  2. jimmy zegt

    12 november 2010 om 17:28

    Hoogstwaarschijnlijk een kwestie van geld. Het bod is blijkbaar veel te laag.

    Login om te reageren
    • pieter zegt

      12 november 2010 om 17:32

      @jimmy: of trots, misschien willen ze gewoon überhaupt niet dat het in handen valt van niet-italianen, laat staan hun grootste concurrent voor premium autos; Duitsland.

      Login om te reageren
      • KaCh1ng zegt

        12 november 2010 om 18:32

        @pieter: de italianen zien vw als concurrent , maar kwed dat VW de italianen niet ziet als concurrenten :)

        Login om te reageren
  3. rhyo zegt

    12 november 2010 om 17:28

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  4. marcel zegt

    12 november 2010 om 17:44

    Ik denk dat ze bij fiat liever hun eigen lul opeten dan ferrari half duits te maken bij fiat hebben ze zoiets als trots en dat waardeer ik zo aan fiat en ferrari

    Login om te reageren
    • Badr zegt

      12 november 2010 om 22:24

      @marcel: Absoluut, italianen hebben trots en dat zit in hun DNA! Ferrari is de trots van italië!
      De naam van Ferrari is groter dan alle duitse merken bijelkaar. Piëch mag een ander speeltje zoeken in zijn dromen! VW wat een saai stijlloos merk!

      Login om te reageren
    • lambo4all zegt

      13 november 2010 om 16:49

      @marcel: het is ook echt geen goede zaak als ferrari in handen komt van de VAG, hebben we in de toekomst gelijk een F1 team minder, bovendien zouden Lamborghini en Ferrari dan van dezelfde eigenaar zijn. dat zou echt heel slecht voor beide merken zijn.

      Login om te reageren
  5. Saya zegt

    12 november 2010 om 17:46

    Het is al een grote schande voor Italië dat Lamborghini in buitenlandse handen is. (en dat ze het zonder de hulp van Audi niet gered hadden).

    Login om te reageren
  6. Bob zegt

    12 november 2010 om 17:54

    De Nefkens dealers bekend van Peugeot is ook eigendom van die holding.

    Login om te reageren
  7. aad zegt

    12 november 2010 om 18:07

    Een gevalletje van Duitse grootheidswaanzin, hebben ze in het verleden al eerder aan geleden en dat pakte toen voor de italianen ook heel erg slecht uit. Niet doen dus, never ever.

    Login om te reageren
    • MarkieS zegt

      12 november 2010 om 18:16

      @aad: ligt er maar aan hoe je het bekijkt, de Italianen kwamen bijv. wel mooi makkelijk van hun koningshuis af.

      Login om te reageren
  8. Atenza zegt

    12 november 2010 om 18:22

    Beetje flauw van VW steeds. Geef aan FIAT zelf aan dat je interesse hebt maar ga niet continue aan de pers het roepen om zo druk uit te oefenen op FIAT. Blijkbaar wil FIAT niet dus kappen

    Login om te reageren
  9. Edge zegt

    12 november 2010 om 18:26

    Ik hoop maar dat die Italiaanse trots van Marchionne oprecht is. Het gebeurt vaak genoeg dat men eerst hard “NEE!” roept, maar wanneer de kandidaat-overnamepartij met concrete voorstellen komt de deal alsnog beklonken wordt.
    Ik ben als Alfa en Ferrari-fan natuurlijk niet blij met hoe Alfa behandeld is. Ook de plannen van Marchionne om een Viper-opvolger van Ferrari-motoren te voorzien vind ik niets. Ferrari-krachtbronnen horen alleen in Ferrari’s en eventueel een Maserati te liggen. Toch zie ik dat liever dan een VW-overname

    Login om te reageren
  10. mclarenf1lm zegt

    12 november 2010 om 18:34

    Ik denk niet dat er nog veel mensen Ferrari’s gaan kopen als het in de VAG groep zit.
    Gemaakt met echte duitse passie.
    Iets klopt hier niet…

    Login om te reageren
    • jimmy zegt

      12 november 2010 om 19:06

      @mclarenf1lm: Net als lamborghini zeker

      Login om te reageren
  11. heidekonijn zegt

    12 november 2010 om 18:42

    VAG of niet, ik zou toch liefst zien dat Alfa en Ferrari in Europese handen blijven. Als ik zie dat Alfa in de maand October nog geen 10 000 Giulietta’s kon verkopen op de Duitse markt, dan lijkt me niet dat FGA nog lang kan boeren.

    En Piëch, die kan straks Ferrari gewoon uit eigen zak betalen, moeha.

    Login om te reageren
  12. Vincenzo zegt

    12 november 2010 om 18:44

    Zo vag fanboys daar is het antwoord….sweet dreams!

    Login om te reageren
  13. terazino zegt

    12 november 2010 om 18:53

    ach, nog een paar maanden affikkende 458 en ze zullen toch hulp moeten zoeken van een fabrikant die wel degelijk spul kan maken (in ieder geval voor wat betreft het elektrische gedeelte).

    Login om te reageren
  14. Esprit_de_Flandre zegt

    12 november 2010 om 18:59

    Zoals te verwachten en te voorzien.

    Login om te reageren
  15. Bob zegt

    12 november 2010 om 19:02

    Gaat om die 20% aandelen toch? Zo’n plan van Fiat om wat cash binnen te halen, hoe willen ze dan voorkomen dat VAG aandelen koopt als ze die zouden uitgeven.

    Login om te reageren
  16. Danny zegt

    12 november 2010 om 19:02

    Lamborgaudi is al kapot… de Countach en Diablo zijn voor mij de laatste lamborghini’s! Dit zal nooit met HET paradepaardje van Italie gebeuren.. Ferrari blijft in Italiaanse handen..als dat niet zo is.. zal ik Ferrari direct opgeven als mijn hobby / all time favorite! Duitsers zullen nooit kunnen wat de italianen kunnen, dat zit niet in het volk, het is maar 1 klein dingetje.. Emotie!

    OOoo.. en design.. maar dat zal wel vooruit gaan nu ze giugiaro gekocht hebben!

    Alles wat de duitsers kapot gemaakt hebben imo: Bentley, Skoda, Seat, Lamborghini en vooral… die rampzalige verschrikkelijk lelijke veyron!! Bugatti dus… een auto die alleen populair moet worden door net 1 pk over de 1000 pk te zitten.. wat een verschrikkelijke gasten die oosterburen als het op autos aankomt…

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      12 november 2010 om 20:53

      @Danny:

      emotie is als Sinterklaas of god ..
      het bestaat niet ..

      Login om te reageren
      • Citrofiel zegt

        13 november 2010 om 21:29

        @lincoln: Laat mij dat maar zelf bepalen. Emotie is tenslotte een persoonlijke ervaring.

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          14 november 2010 om 18:56

          @Citrofiel:

          en elke “emotie” is gewoon te koop door de puppetmasters ..
          net zo makkelijk ..

          Login om te reageren
          • Citrofiel zegt

            15 november 2010 om 13:27

            @lincoln: Ja hoor, en jij bent een emotieloze robot die puur op logisch redeneren en lage kosten je auto’s selecteert. ;)

            Login om te reageren
            • lincoln zegt

              15 november 2010 om 17:02

              @Citrofiel:
              nee jongen .. da,s pure “gun-handel” ..

              ik gun mezelf andermans ellende ..
              komt geen greintje emotie bij kijken ..

              of is stupiditeit ook een emotie ??

              Login om te reageren
              • Citrofiel zegt

                15 november 2010 om 17:06

                @lincoln: Je bent te goed voor deze wereld… ;)

  17. Danny zegt

    12 november 2010 om 19:04

    @terazino…

    gallardo kent hetzelfde probleem.. alleen is dat beter geheim gehouden.. mercedes kent ook erg vaak terugroep acties.. en nu de jappaners dan… owja.. vergeet niet dat die nog veel meer geld in de ontwikkeling steken ;)

    Daarbij.. als het op betrouwbaarheid aankomt.. kijk is hoe lang Alonso in zijn Ferrari al met dezelfde motor rijdt!

    Login om te reageren
  18. Danny zegt

    12 november 2010 om 19:05

    geen petjes in Alfa’s / Ferrari’s please!!!

    Login om te reageren
  19. handrem trekken is fijn! zegt

    12 november 2010 om 19:05

    Die duitsers blijven proberen om de wereld te veroveren. Is het niet met oorlog dan is het wel met overnamestrijd in de autowereld. Hebben ze dan werkelijk van al die keren dat ze de pan zijn uitgeveegd nog nooit iets geleerd?
    Marchionne Geef die Piëch a.u.b. van katoen. Vervelende zielige mannetjes moeten immers stevig op hun donder krijgen.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      12 november 2010 om 20:55

      @handrem trekken is fijn!:

      dat noemt men “beschaving” .. maar dat snap jij niet ..

      Login om te reageren
  20. Megakix zegt

    12 november 2010 om 19:06

    Vandaag ving ik op, dat er toch een klein deel in handen komt van VAG. Maximaal 20%….zo zie je maar.

    Login om te reageren
  21. jimmy zegt

    12 november 2010 om 19:09

    Jongens maak jullie borst maar nat, in de toekomst zullen er nog maar een paar groepen overblijven. Iets als VAG in europa, Toyota in het oosten + nog een sterke Amerikaan (nog steeds geen idee welke).

    Login om te reageren
  22. Danny zegt

    12 november 2010 om 19:12

    gebeurt niet!

    de held uit het zuiden, staat op! Luca di montezemolo!

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      12 november 2010 om 20:58

      @Danny:

      nou joh .. die knakker is het makkelijkst te koop van heel Ferrari ..

      Login om te reageren
  23. lincoln zegt

    12 november 2010 om 20:14

    kan niet .. want Fiat is trots .. whahahahahahahahaha ..

    Login om te reageren
  24. frarissimo zegt

    12 november 2010 om 20:23

    Stel dat VAG de Fiat groep overneemt, dan krijgen Duitse auto’s een klein beetje Italiaans DNA.
    Dat betekent dat minder Duitse auto’s worden verkocht want Italiaanse passie en styling waarderen Noord Europeanen en dus Nederlanders niet.
    Het moet premium, saai, 13 in een dozijn zijn.
    Het zou de doodsteek voor VAG worden, dus afblijven van FIAT.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      12 november 2010 om 20:56

      @frarissimo:

      slimme analyse joh ..

      Login om te reageren
  25. Emitgs zegt

    12 november 2010 om 21:07

    Jeetje, wilt die nu elk merk kopen waarvan hij vindt dat het wel toffe auto’s heeft.

    Login om te reageren
  26. hape zegt

    12 november 2010 om 23:17

    @ lincoln

    Moet jij hier een beetje voor de hits zorgen ? Ga toch iets volwassens doen.

    Login om te reageren
  27. paul zegt

    13 november 2010 om 09:25

    Ach, het is een kwestie van TIJD & Geld.
    wat Ferdinand Piëch wil dat krijgt die!!!!!
    vraag maar aan Wendelin Wiedeking en Holger Härter

    Login om te reageren
  28. w0o0dy zegt

    13 november 2010 om 22:09

    Waarom zou je aandelen van zo’n cash-cow kwijt willen? Dat moet je alleen doen als je vrij zeker weet dat de investering die je wil gaan doen (veel) meer op gaat leveren dan het houden van de aandelen. 20% vd winst van Ferrari moeten afstaan is zonde tenzij die euro’s die ze nu gaan vangen veel meer rendement gaan opleveren.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North