• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

VW toont in Frankfurt een nog kleiner model

Auteur: autoblogger, gepost 23 juli 2007 om 09:51 – 26 Reacties

Retro - de Golf I

Volkswagen zal op de IAA in Frankfurt een nieuw platform voor een (nog) kleinere auto onthullen. Dit platform zal waarschijnlijk gebruikt gaan worden voor de nieuwe instapper waar we eerder over schreven. De auto moet in 2009 op de markt komen en zal zo’n 8000 E gaan kosten (in Duitsland).

Jaja, met uitzondering van Mercedes lijken de kleine stadshokken nog steeds erg hot. Het is dan ook geen verrassing dat het nieuwe instapmodel tevens hergebruikt zal worden door de merken Seat en Skoda (via germancarblog.com).

Ook interessant!

  • Tesla Model 3 verkoopt dubbel zo goed als ID.3 in Europa
  • Volkswagen Lamando L
    Volkswagen Lamando L is de mooiste VW van 2022
  • Model X wéér vertraagd
    Model X wéér vertraagd. Model S ook.
  • Volkswagen Tiguan (2021) rijtest
    Volkswagen Tiguan (2021) rijtest

Nieuwste artikelen

  • Deze Porsche op Marktplaats is in vier jaar zestig procent afgeschreven
  • Lijst F1 coureurs 2025: wie vonden wij na Verstappen de beste?
  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
FacebookTweetPinLinkedIn

iaa-2007, Volkswagen

Vorig bericht: « Sportec SP580 op basis van Porsche 997 turbo
Volgend bericht: Serieus? Een hybride Panamera? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Marc zegt

    23 juli 2007 om 10:01

    HALLOW LEKKER DING

    Login om te reageren
  2. RobTWo zegt

    23 juli 2007 om 10:04

    Mooi hè zo’n Golf 1.

    Login om te reageren
  3. H.J. Vaesen zegt

    23 juli 2007 om 10:05

    Ehm..

    ..

    Oh ja! Smaken verschillen!!!!

    Login om te reageren
  4. Ewout zegt

    23 juli 2007 om 10:08

    ben benieuwd…

    Login om te reageren
  5. Def Tovertor zegt

    23 juli 2007 om 10:11

    The reincarnation of the Lupo?

    Login om te reageren
  6. Fuego zegt

    23 juli 2007 om 10:17

    Die nieuwe VW gaat zo groot worden als de Smart.

    Login om te reageren
  7. Bruine zegt

    23 juli 2007 om 10:25

    hebben ze niet al zo’n foxding? of is het de bedoeling dat ie nog kleiner wordt. Er moet wel nog iemand inkunnen hé :s :s

    Login om te reageren
  8. Mizze zegt

    23 juli 2007 om 10:30

    Iemand die denkt dat de fox klein is zit er volledig naast.
    Iemand van voorbeeld 2meter zal nooit met de polo kunnen rijden
    terwijl dit wel perfect ogelijk is met de fox.

    De fox is niet lang maar wel hoog.

    Login om te reageren
  9. erik zegt

    23 juli 2007 om 10:40

    Dit wordt een auto met de motor achterin en dus met achterwiel aandrijving, stond een tijd geleden al in Autobild.

    Login om te reageren
  10. Tijmen zegt

    23 juli 2007 om 11:37

    Als hij nu eens een keer een apart design krijgt, dan vind ik het goed.

    Login om te reageren
  11. Mizze zegt

    23 juli 2007 om 13:46

    Waarom zou VW voor een appart design moeten gaan?
    Het is een strak een klassevol design (persoonlijke mening natuurlijk)
    :)

    Login om te reageren
  12. H.J. Vaesen zegt

    23 juli 2007 om 17:34

    @ Mizze.

    Rick Dos & Ik zouden je graag fileren na deze opmerking. Rick, where are you? Spuw eens wat gal over VAG design.

    Login om te reageren
  13. rgseidl zegt

    23 juli 2007 om 17:39

    Het gerucht destijds was dat dit de Lupo 2 zou worden, met twee deuren en een kleine motor achterin.

    http://cache.jalopnik.com/cars/assets/resources/2007/03/VW-Lupa-2011.jpg

    Login om te reageren
  14. Mizze zegt

    23 juli 2007 om 17:47

    @ H.J. Vaesen

    Explain yourself

    laat u eens volledig gaan zodat ik u misschien een degelijk antwoord kan geven.
    Want iemand aanvallen zonder enig argument….

    Login om te reageren
  15. phantom zegt

    23 juli 2007 om 19:06

    Het zou wel eens apart zij als een soort remake van de golf 1 zouden maken, iets kleider dan, net zoiets als de oude ford gt40 naar de nieuwe ford gt zomaar een ideetje hoor.

    Login om te reageren
  16. johan zegt

    23 juli 2007 om 19:29

    de Fox kost toch ook rond die prijs. Alleen is door wisselkoers duur uitgevallen.
    maar hoop wel dat die mooier wordt dan de dacia.

    Login om te reageren
  17. Nick zegt

    23 juli 2007 om 19:39

    Dus dit word de revival van de oude Kever.

    Nu alleen nog de eenvoud van het repareren zoals bij de oude Kever, dat scheelt weer voor monteurs zoals mij!

    @H.J. Vaesen:
    Nou dat ligt er aan, bijvoorbeeld zoals bij BMW.
    Persoonlijk zeg ik: “I’ve taken better shits then a Bangle body.”

    Maar ja, smaken verschillen. :P

    Login om te reageren
  18. H.J. Vaesen zegt

    23 juli 2007 om 19:41

    Mizze.

    Heb zojuist gegeten dus hou het kort. VAG design is saai, al twintig jaar. Het is niet deftig en ook niet chique. Het lijkt allemaal op elkaar, zo Duits, kil, koud, saai.

    Login om te reageren
  19. Nick zegt

    23 juli 2007 om 19:43

    Maar, één ding:

    Waarom Volkswagen en niet Škoda?

    Dat Volkswagen een budget merk was, okee, geen probleem!
    Maar om nou verder uit te bereiden naar onderen vind ik toch wel funest voor het merk.

    Laten ze meer als eerst de Fox onder de Škoda-vaandel, iets onder de Fabia zetten.

    Login om te reageren
  20. Jan zegt

    23 juli 2007 om 20:36

    Nou het zal mij benieuwen met die prijs van rond de 8.000 Pleuri en de motor achterin. En laten we wel wezen- voor dat soort bedragen mag je toch amper mer verwachten dan saai funktioneel VAG- Iets wat ze al ergens in een verloren en teruggevonden file hadden liggen en wat met minimaal oppoetsen door een goedkope stagiair met aantekening dat de metaalpersen het zonder aanpsssingen moeten kunnen uitstampen, laten uitwerken. En dan nog zul je zien dat je al als een komeet zo rap over de 8.000 aanschaf heen zult gaan als je zelfs maar een extra matje of een extra rubbertje wilt hebben.

    Login om te reageren
  21. Jan zegt

    23 juli 2007 om 20:42

    Oh en wat nou “funest voor het merk”? Hoezo? VW -wat nog immer staat voor VOLKS-Wagen – bouwt nu middenklasse auto’s terwijl er toch plenty Volk alleen al in Duitsland is die salarisgewijs nooit verder kunnen komen dan 2e of 3e hands Volkswagentje omdat de nieuwe auto’s van dat merk toch echt On-Volks te duur zijn. Dus “funest voor het merk”…? Ik zou eerder zeggen met dit instapmodel eindelijk weer Terug naar het basisprinciepe waar die fabriek indertijd op was bedacht namelijk een auto voor de Massa…?

    Login om te reageren
  22. Nick zegt

    23 juli 2007 om 21:28

    @Jan: Omdat ze nu juist een premium naam aan het opbouwen zijn met de Touareg en straks de Phaeton II.
    Ze wilden zelfs effectief de Polo uit gaan roeien niet lang (2 jaar) geleden.

    Ze (VAG) hebben SEAT en Škoda nu als budget submerken.

    Login om te reageren
  23. Jan zegt

    23 juli 2007 om 22:59

    Ah bedankt- ik was die PC-Hooft cruiser van ze en de Phaeton even vergeten… Duidelijk nu. Thnx…

    Login om te reageren
  24. bassie zegt

    24 juli 2007 om 12:59

    De prijs lijkt mij niet logisch. De Fox is hier te koop vanaf 9 000 eu, dat zal dus in duitsland onder de 8000 eu zijn.

    Login om te reageren
  25. citrofiel evil twin zegt

    24 juli 2007 om 14:31

    In zuid brazilië verkopen ze nog steeds de golf 1 en ook als pick up variant.

    Login om te reageren
  26. stef zegt

    11 september 2007 om 23:26

    En is er ondertussen nu al iets bekend?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North