• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Sportec SP580 op basis van Porsche 997 turbo

Auteur: autoblogger, gepost 23 juli 2007 om 08:57 – 28 Reacties

Sportec sp580 Porsche 911 turbo


De Zwitserse tuner Sportec heeft de specs van de SP580 vrijgegeven. Ze bieden engine-tuning voor de 997 Turbo in 3 fases, waarbij de laatste fase staat voor 580 pk en 765 Nm.

Met behulp van turbochargers gaat de sprint van 0-100 in 3,4 seconden. De topsnelheid is toegenomen tot 338 km/u.

Naast deze performance upgrade biedt Sportec een aerodynamica kit met grotere luchtinlaten voor de motor en het opgewaardeerde remsysteem. Verder heeft men zoals gebruikelijk, het uitlaatsysteem en sportvering van de 997 vernieuwd.

Sportec sp580 Porsche 911 turbo
Sportec sp580 Porsche 911 turbo
Sportec sp580 Porsche 911 turbo
Sportec sp580 Porsche 911 turbo

Ook interessant!

  • Porsche 997 GT3 belandt in de vangrail op de A7
  • Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid rijtest video
    Porsche Panamera Turbo S E-Hybrid rijtest video
  • Durf jij? Porsche 911 (997) met 3 ton op de klok
    Durf jij? Porsche 911 (997) met 3 ton op de klok
  • Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video
    Porsche Cayenne Turbo GT rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Koop de Nederlandse voorloper van de Porsche 911 Dakar [video]
  • Kerstspecial: de geschiedenis van de Pausmobiel
  • Dit waren de dikste spots van 2025!
  • Video: Zijn Golf-rijders over de hele wereld hetzelfde?
FacebookTweetPinLinkedIn

911, 997, Porsche, sportec, tuning

Vorig bericht: « Video: Ferrari F430 crasht
Volgend bericht: VW toont in Frankfurt een nog kleiner model »

Lees Interacties

Reacties

  1. deefke zegt

    23 juli 2007 om 08:58

    mooi met die spoiler
    alleen de velgen staan erniet bij

    Login om te reageren
  2. Gizzer zegt

    23 juli 2007 om 09:06

    Moet zeggen ik vind zelf die velgen ontzettend mooi onder deze auto. Ziet er in ieder geval goed uit. Hoop wel dat de auto rijdbaar is gebleven met al die horsies, AWD systeem zal wel wat moeten worden aangepast.

    Login om te reageren
  3. Lone Racer zegt

    23 juli 2007 om 09:09

    Erm een supercharger? Bovenop de turbo? Of gewoon een gortere turbo? of heben ze de turbo eraf gehald?

    voor de rest een awsome ride

    Login om te reageren
  4. autoblogger zegt

    23 juli 2007 om 09:14

    @Lone Racer: Engine conversion

    Striving for perfection requires hard work. It calls for a will that will never be content with a good result, unless it is the best one. This is the will that makes a top athlete a world champion of his class. It will take the winner to the very top of the medallists’ podium and spare him the thankless second place. Since 1997, Swiss tuner Sportec focussed on the vehicle range of the traditional makes Audi, VW and Porsche. Shortly after the foundation of the company, the experts from Hori concentrated on the modification and improvement of turbochargers. In the course of time, Sportec equally acquired the mastery of electronics, engine mechanics, exhaust optimisation and design. Step by step, the entire territory of higher vehicle customisation was conquered with the help of competent personnel and state-of-the-art working methods. A gain in elegance and power – without the slightest loss in comfort and road capability. A concentration of good vibrations all around the automobile. The engine, optimised by means of our own turbochargers, constitutes each vehicle’s central dynamic element. As a matter of course, all components involved are redesigned in order to meet the new requirements of this gain in performance – a decisive factor to guarantee long durability and unspoiled pleasure.

    Login om te reageren
  5. Greg zegt

    23 juli 2007 om 09:55

    Gaan we weer met de 911…..

    Login om te reageren
  6. Marc zegt

    23 juli 2007 om 10:00

    oooohh wat mooi…..

    Login om te reageren
  7. Fiat Coupe 20v turbo zegt

    23 juli 2007 om 10:23

    @ redactie:

    is de vermogenstoename niet gerealiseerd door turbo’s ipv. supercharger?
    –edit: helemaal gelijk! het is aangepast, thanks!–

    van Sportec.ch:

    Performance stage 3 – 3.6 Biturbo 353 kW (480 PS)
    Article Nr. 30 11 03 007
    Performance optimizing by ECU reprogramming,
    sport air filter,
    high performance exhaust system with high-flow catalytic converters, sound throttles incl. controller and two 70mm double endpipes
    Sportec Turbochargers
    sportclutch

    Login om te reageren
  8. Fiat Coupe 20v turbo zegt

    23 juli 2007 om 10:24

    Wel heel erg dik trouwens deze Sportec 997!

    Login om te reageren
  9. STEEFGTI zegt

    23 juli 2007 om 10:51

    Superwagen.

    Login om te reageren
  10. Robin zegt

    23 juli 2007 om 12:34

    Ziet er mooi uit, maar zal wel niet beter zijn dn het orginieel

    Login om te reageren
  11. Robin zegt

    23 juli 2007 om 12:34

    en dat woord is idd fout geschreven

    Login om te reageren
  12. Rikus zegt

    23 juli 2007 om 14:14

    Vind um geweldig.. ben ook best wel fan van Sportec.. Hun weten wel hoe ze auto’s en velgen moeten maken.. vind um toppie zonder over the top te zijn

    Login om te reageren
  13. Racer X zegt

    23 juli 2007 om 14:42

    Leuk, maar doe mij toch maar de Edo Shark 911 Turbo.

    Login om te reageren
  14. nichos zegt

    23 juli 2007 om 15:44

    dus als ik het goed begrijp vervangen ze gewoon de turbo van porsche door een van sportec.. Voor mij is het speciale van de auto er dan wel af hoor.

    Login om te reageren
  15. Fiat Coupe 20v turbo zegt

    23 juli 2007 om 16:26

    @ nichos

    kort door de bocht genomen wel, maar je kunt niet zomaar een andere turbo op een motor zetten. Daar is o.a. aanpassing van het motormanagement (soort van chiptuning) voor nodig. Verder komt er een nieuw uitlaatsysteem, nieuwe koppeling en luchtfilter bij.

    Ik snap alleen niet waarom voor jou het speciale van de auto eraf is zodra de 2 orginele turbo’s vorden vervangen door betere modellen.

    Login om te reageren
  16. phantom zegt

    23 juli 2007 om 19:09

    Die velgen lijken op die van de veyron, niet de huidige wielen maar van de donkergrijs/lichtgrijze variant conceptcar

    Login om te reageren
  17. Apache zegt

    23 juli 2007 om 19:41

    Wat is eig het verschil tussen een 997 Turbo en een 911 Turbo?

    – Apache

    Login om te reageren
  18. autoblogger zegt

    23 juli 2007 om 19:50

    @Apache: niets…

    Login om te reageren
  19. Isabella zegt

    23 juli 2007 om 21:25

    Ik vind de velgen juist top!
    & niet alleen de velgen, i like it!

    @ apache & autoblogger:
    is het niet zo dat een 911 turbo ookwel 997 word genoemd, en er dus eigenlijk helemaal geen 997 turbo bestaat….? kan ik ook fout hebben hoor..

    Login om te reageren
  20. Pannekoek zegt

    23 juli 2007 om 23:28

    Je heb het fout.. ;)

    911 is de reeks, net zoals Golf bijv.

    en 997 het type/model, net zoals bijv. Golf III

    Login om te reageren
  21. ThoMaster zegt

    23 juli 2007 om 23:33

    @ Isabella

    ‘911’ is het model, de huidige 911 wordt aangeduid met 997, de vorige 911 werd aangeduid met 996.

    Login om te reageren
  22. Bol zegt

    24 juli 2007 om 00:43

    uber patta’s

    Login om te reageren
  23. Rick dos zegt

    24 juli 2007 om 09:31

    Dit ziet er verdomd goed uit. Alleen de mistlampen in de voorspoiler hadden ze anders moeten doen, maar voor de rest lekker ding hoor.

    Login om te reageren
  24. Isabella zegt

    24 juli 2007 om 10:44

    @ Pannekoek & ThoMaster

    Oja tuurlijk! nouja, bedankt voor deze educatieve les dan maar ;-) haha.

    Login om te reageren
  25. Snoepie zegt

    24 juli 2007 om 12:59

    Wat een lekkere bak

    Login om te reageren
  26. sander zegt

    24 juli 2007 om 15:10

    mooi, heel mooit behalve die enorme spoiler

    Login om te reageren
  27. phantom zegt

    24 juli 2007 om 20:07

    reken maar dat je een bom van een auto hebt als je deze voor de deur hebt staan hoor

    Login om te reageren
  28. Jan zegt

    1 november 2007 om 12:59

    http://www.autogespot.com/viewimages.php?id=c214748364830102007202732
    Zeker weten dat het een bom is.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North