• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Waarom Hamilton is gestopt met drinken

Auteur: Author, gepost 16 mei 2017 om 11:58 – 32 Reacties

Waarom Hamilton is gestopt met drinken


Now we sip champagne when we thirsty…

LH44 heeft dit seizoen een behoorlijk pittige kluif aan Sebastian Vettel in de Ferrari. Die kluif zal met name bij de races in warme(re) landen nog een klapje pittiger worden. Hamilton heeft namelijk onthuld dat hij de drinkreservoirs uit de Mercedes heeft laten verwijderen om zo gewicht te besparen.

Eerder schreven we al dat Mercedes moeite heeft om de W08 op het minimale gewicht van 728 kg te krijgen. Minimumgewicht in de F1 levert geregeld discussies op in de comments, dus misschien is het goed om hier kort bij stil te staan.

De auto’s mogen minimaal 728 kg wegen inclusief coureur en zonder benzine. Zwaardere auto’s zijn dus wel toegestaan, maar lichtere auto’s niet. 728 kilo lijkt niet veel, maar bedenk wel dat de auto’s niet zo lang geleden 600 kg inclusief coureur (en exclusief brandstof) mochten wegen. Wederom: zwaarder was wél toegestaan, lichter níet.

Terug naar Mercedes. Het team is al het hele seizoen druk bezig om de laatste kilo’s van de W08 te schaven, maar het doel is nog niet bereikt. Het besluit van Hamilton om niet meer te drinken tijdens races kan alles bij elkaar zo’n twee kilogram schelen.

Verder viel op dat Hamilton over de boordradio behoorlijk zwaar ademde. Geen reden tot zorgen, aldus LH44 himself. Hij was nu eenmaal hard aan het pushen en de auto’s van dit jaar vragen meer van de coureurs.

Ook interessant!

  • boegeroep
    Video: Tactische meesterzet van Mercedes en Hamilton
  • Hamilton nog steeds over de zeik op Mercedes
    Hamilton nog steeds over de zeik op Mercedes
  • BREEK: Lewis Hamilton blijft bij Mercedes!
  • Mercedes overweegt dit weekend gridstraf voor Hamilton

Nieuwste artikelen

  • Dikste diesel van Marktplaats kan er maar één zijn
  • Wordt klussen aan je auto dan toch weer makkelijker?
  • Gespot – Extreem foute Mansory Urus
  • Officieel: GEEN ban op verbrandingsmotor na 2035!
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, Lewis Hamilton, Mercedes, Racing

Vorig bericht: « Fernando Alonso snelste rookie tijdens Indy 500 test
Volgend bericht: Teutoonse verfijning op de Maserati Levante »

Lees Interacties

Reacties

  1. viezefreddyw zegt

    16 mei 2017 om 12:04

    Birthdays were the worst days…

    Arme Lewis. Dat zal nog een hele kluif voor hem worden in onder andere Singapore. Maar het lijkt mij sterk dat hij dit blijft volhouden.

    Login om te reageren
    • woudloper zegt

      16 mei 2017 om 18:42

      @viezefreddyw: biggie!

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        16 mei 2017 om 18:43

        @woudloper: Can’t you see?!

        Login om te reageren
        • woudloper zegt

          16 mei 2017 om 18:44

          @viezefreddyw: zalige plaat he

          Login om te reageren
  2. towi1989 zegt

    16 mei 2017 om 12:07

    Inb4 lh44 onwel tijdens GP

    Login om te reageren
    • werf76 zegt

      16 mei 2017 om 15:41

      @towi1989: Waarom?

      Login om te reageren
  3. rcroonenberghs zegt

    16 mei 2017 om 12:13

    “De auto’s mogen minimaal 728 kg…” Ze moeten dus minimaal 728 kg wegen.

    Login om te reageren
    • berkay zegt

      16 mei 2017 om 12:31

      @rcroonenberghs: ze moeten 728 kg of méér wegen.

      Login om te reageren
      • flatsix010 zegt

        16 mei 2017 om 13:05

        @berkay: minimaal 728 dus

        Login om te reageren
        • MoeWat zegt

          16 mei 2017 om 13:22

          @flatsix010: vanaf 728 kg mag je ermee rijden.

          Login om te reageren
          • DennisS65B40 zegt

            16 mei 2017 om 15:57

            @moewat: 728 kg zelf mag ook ?

            Login om te reageren
            • serialchiller zegt

              16 mei 2017 om 17:46

              @audir8v10: 727kg niet dus?

              Login om te reageren
              • DennisS65B40 zegt

                16 mei 2017 om 18:42

                @serialchiller: nee duh anders had er minimaal 727 gestaan

  4. desjonnies zegt

    16 mei 2017 om 12:22

    Bezopen idee, iedere arts weet je te vertellen dat gebrek aan vocht gelijk invloed heeft op je beoordelingsvermogen, je concentratie en je reactiesnelheid.
    Extra veel drinken voor een wedstrijd helpt ook niet, want dan moet je halverwege weer zeiken als een manke beer wat je concentratie niet ten goede komt.
    Daarnaast vraag ik me af of een flesje drinken een wereld van verschil zal maken, dan beter zoals Alfred Neubauer Mercedes’ meest roemruchte teamchef ooit deed: de verf van de racewagens af laten halen, zo ontstonden de beroemde silberpfeilen, nou ja eigenlijk niet, maar who cares.
    (Om gutmenschen gerust te stellen: ik heb niets tegen manke beren of gewone beren, noch iets tegen grizzly, bruine of ijsberen, homo of hetero beren, Barend Beer maar wel de pest aan de roekeloos rijdende bezorg-beer )

    Login om te reageren
    • Design_Driven zegt

      16 mei 2017 om 12:37

      @desjonnies: Eeens behalve dat moeten plassen wel je concentratie tegoed komt (https://www.psychologytoday.com/blog/choke/201104/got-go-wait-youll-do-your-best-thinking) en ze gewoon in hun broek pissen als het moet.

      Maar niet drinken is inderdaad een heel slecht idee.

      Login om te reageren
    • bofkont zegt

      16 mei 2017 om 13:04

      @desjonnies: niet vaak heb je gelijk maar nu zeker wel.

      Login om te reageren
    • jack_abarth zegt

      16 mei 2017 om 13:49

      @desjonnies:

      En de welbekende Mastru-beren?

      Login om te reageren
      • desjonnies zegt

        16 mei 2017 om 14:30

        @jack_abarth:
        Die hebben hele diepe zakken!

        Login om te reageren
    • baardmijt zegt

      16 mei 2017 om 23:11

      @desjonnies: Daar hoef je niet eens arts voor te zijn, kan ik met gezond verstand en een verpleegkundige achtergrond ook bevestigen.
      Het is ook de reden dat de franse gendarmerie hartje zomer gehuld in een overhemdje met korte mouwen op de moto klimt. Of klom in ieder geval, misschien hebben ze nu ook doorwaaipakken met mesh.
      Er was onderzoek gedaan naar eenzijdige motorongevallen bij helder zicht, goede grip.
      Vaak bleken die te zijn veroorzaakt door een verkeerde inschatting, ten gevolge van dehydratie.
      Zeker wanneer je uren achtereen in een motorpak in de zon gaat zitten gaat dat best vlot en je kunt nog altijd beter níet crashen, dan je leathers testen op slijtvastheid, zo is blijkbaar de gedachte.

      In een F1 cockpit zat het ook niet altijd even frisjes zijn…

      Login om te reageren
  5. Dutchdriftking zegt

    16 mei 2017 om 12:24

    Drinkt hij benzine?

    Login om te reageren
    • banaan7 zegt

      16 mei 2017 om 12:36

      @dutchdriftking: nee, dan krijgt hij een petrolhead

      Login om te reageren
  6. Edge zegt

    16 mei 2017 om 12:24

    Wat mij betreft zou je met twee gewichten moeten werken. Een minimaal gewicht van de auto, en een minimaal gewicht van de coureur. Weegt de coureur minder? Prima, dan krijg je de opdracht om het verschil aan te vullen met ballast in de “rugleunig” en het zitvlak van het stoeltje.

    Ik ben er namelijk helemaal voor dat F1-coureurs als echte topsporters door het leven gaan, maar je leest met regelmaat verhalen dat coureurs die toch al weinig vlees op de botten hebben nóg verder moeten afvallen. We moeten niet richting het ongezonde gaan.

    Login om te reageren
    • dieselkameel zegt

      16 mei 2017 om 12:58

      @Edge: Lijkt me een beetje oneerlijk. Als iemand 5 cm langer is dan de gemiddelde coureur is hij (doorgaans) gelijk een paar kilo zwaarder. Nou zijn het vaak allemaal kleine kereltjes, maar goed.
      Ik vind het ongehoord dat de drinkreservoirs worden geschrapt. Wanneer je 1.5 uur lang top presteert in een auto waar het akelig warm kan zijn heeft je lichaam gewoon vloeistoffen nodig, en niet zo’n beetje ook. Ik kan me niet voorstellen dat dit in Azerbeidzjan of in Brazilië vol te houden is.

      Login om te reageren
  7. bassx zegt

    16 mei 2017 om 12:38

    Zware ademen viel me ook op. Maar kan ook tijdens bocht 3 en 4 zijn geweest. Daar is ademen sowieso lastig vanwege de G krachten en lange bochten.

    Login om te reageren
    • lebeaunl zegt

      16 mei 2017 om 13:52

      @bassx: is een techniek om door de G-krachten ‘heen te ademen’, inderdaad. Luchtmachtpiloten trainen dit ook zo in de ‘centrifuge’.

      Login om te reageren
  8. berlinetta zegt

    16 mei 2017 om 13:38

    Binnenkort een artikel dat Hamilton wegens uitdroging uit de bocht vliegt?

    Login om te reageren
  9. naamloos3 zegt

    16 mei 2017 om 13:52

    Goed poepen voor de race scheelt misschien ook.

    Login om te reageren
    • wpgt zegt

      16 mei 2017 om 14:53

      @naamloos3: Zal me niks verbazen als ze twee dagen voor de wedstrijd geen vezels meer mogen om de darmen zo licht mogelijk te krijgen. Gebeurt ook bij roeien en boksen.

      Login om te reageren
      • kareljansen zegt

        16 mei 2017 om 21:36

        @wpgt: en 2 biertjes de avond ervoor ?

        Login om te reageren
  10. trustmeiamanengineer zegt

    16 mei 2017 om 14:32

    Dat verklaard misschien ook wel waarom hij zo moe was na de race afgelopen zondag… Heel dom idee in ieder geval, straks zit ‘ie ergens uitgedroogd in de bandenstapel.

    Login om te reageren
  11. woudloper zegt

    16 mei 2017 om 18:44

    Kan iemand me zeggen waarom F1 auto’s nog geen Carbon velgen hebben? Scheelt toch veel aan unsprung weight?
    Bald eagle Christian VK fixt dat wel voor hen

    Login om te reageren
    • kareljansen zegt

      16 mei 2017 om 21:38

      @woudloper: ik neem aan dat je het reglement al even doorgenomen hebt? Of je bent meer het type dat anderen dit laat opzoeken?

      Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North