• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Ook de Mercedes is te dik

Auteur: Author, gepost 30 maart 2017 om 12:24 – 37 Reacties

Ook de Mercedes is te dik


De nieuwe auto’s zorgen voor serieuze hoofdbrekers bij de ingenieurs.

In 2017 zijn de auto’s sneller geworden, wat automatisch betekent dat de boel her en der moest worden verstevigd. Je wilt immers niet dat je miljoenen euro’s kostende bolide middenin Eau Rouge uit elkaar valt door de enorme g-krachten, maar denk bijvoorbeeld ook aan dikkere remschijven.

Vanwege deze ontwikkelingen en de bredere banden is het minimumgewicht voor de auto’s opgehoogd van 700 kg in 2016 naar 722 kg in 2017. Desalniettemin slaagt Mercedes er vooralsnog niet in om de auto op die gewichtslimiet te krijgen. De W08 zou zo’n vijf kilo te zwaar zijn, wat resulteert in 0,2 tellen extra per rondje.

Mercedes is echter niet het enige team dat aan de lijn moet doen. Red Bull rijdt met vijf kilo’s ballast rond omdat de oude MGU-K wordt gebruikt. Datzelfde geldt voor Toro Rosso en Renault, al zou het fabrieksteam desondanks ruim onder de gewichtslimiet zitten en dus kunnen spelen met gewicht, om zo de balans van de auto te verbeteren.

De Force India was bij het testen nog 10 kg te zwaar, maar zit intussen 3,5 kg onder de gewichtslimiet. Ook Ferrari en Haas F1 hebben de zaken netjes voor elkaar, evenals Williams. Bij die laatste renstal moeten we wel opmerken dat het de kortste wielbasis van het hele veld gebruikt. (Via: Auto Motor und Sport)

Ook interessant!

  • Mijn Auto: Mercedes-AMG E43 Estate van Marco
    Mijn Auto: Mercedes-AMG E43 Estate van Marco
  • Mercedes waarschuwde FIA over regelwijzigingen
  • Drama voor Formule E
    Drama voor Formule E: Mercedes stopt officieel
  • boegeroep
    Video: Tactische meesterzet van Mercedes en Hamilton

Nieuwste artikelen

  • Video: De slechtste vrachtwagenchauffeur
  • Dit verandert er aan jouw Tesla na de grote Kerstmis-update
  • Mercedes geeft eerste beelden van vernieuwde S-Klasse prijs
  • Gespot – V10-legendes ontmoeten elkaar in Nederland!
FacebookTweetPinLinkedIn

Formule 1, Mercedes, Racing

Vorig bericht: « Politie vindt enorm bedrag bij Rotterdams autobedrijf
Volgend bericht: Dit is één van de lichtste raceauto’s ooit »

Lees Interacties

Reacties

  1. fanboy zegt

    30 maart 2017 om 12:29

    722kg minimum gewicht of maximum gewicht?

    Login om te reageren
    • cr37 zegt

      30 maart 2017 om 12:32

      @fanboy: minimum, je mag altijd zwaarder zijn

      Login om te reageren
      • fanboy zegt

        30 maart 2017 om 14:35

        @cr37: Maar er staat dat andere nu 3,5kg onder het gewichtslimiet zitten. Wat goed zou zijn. Volgens mij is het dan een maximum?

        Login om te reageren
        • Author zegt

          30 maart 2017 om 14:42

          Nope het is een minimum. Dat bepaalde teams onder het gewicht zitten betekent dat ze vrij met ballast kunnen spelen om de balans te verbeteren.

          Login om te reageren
        • cr37 zegt

          30 maart 2017 om 14:42

          @fanboy: Als je onder het gewicht it moet je met ballast weer tot het minimum komen. Het voordeel van ballast gebruiken is dat je zelf kan bepalen waar je dat gewicht erbij doet en zo de balans kan bepalen. In de voorvleugel zit een panel wat eraf kan waar sensoren zitten en daar wordt ook ballast in gestopt om de mechanische balans meer naar voren te krijgen. Een lichte auto geeft daardoor veel meer vrijheid

          Login om te reageren
        • carmasterr zegt

          30 maart 2017 om 14:44

          @fanboy:

          Nee minimum. Als je onder het minimum zit moet je ballast gebruiken om toch op het minimum te komen. Dat geeft je dus de mogelijkheid om een betere gewichtsverdeling te bereiken.

          Login om te reageren
  2. Rick-dos zegt

    30 maart 2017 om 12:31

    Komt door Hamilton z’n gouden ketting. Als ie die afdoet dan moeten ze dat gewicht wel kunnen halen. Denk ik…

    Login om te reageren
    • 2505 zegt

      30 maart 2017 om 12:37

      @rick-dos: haha swag’s too heavy dawg

      Login om te reageren
    • Boomer zegt

      30 maart 2017 om 12:50

      @Rick-dos: niet zijn ketting maar zijn ballen.

      Login om te reageren
      • bartteeuwen zegt

        30 maart 2017 om 13:25

        @airc: ik zit te lunchen, begin jij over de ballen van Hamilton..

        Login om te reageren
        • cloverleaf zegt

          30 maart 2017 om 13:33

          @bartteeuwen: Prent je dit in… Een een masturberende Maarten van Rossem. Eet smakelijk!

          Login om te reageren
          • berlinetta zegt

            30 maart 2017 om 14:49

            @cloverleaf: Mijn bakje yoghurt werd er niet lekkerder op door jouw reactie.

            Login om te reageren
            • cloverleaf zegt

              30 maart 2017 om 18:51

              @berlinetta: yoghurt? Of magere kwak……

              Excuus…

              Login om te reageren
          • boxergt zegt

            30 maart 2017 om 22:57

            @cloverleaf: @&&€@!!-/@” het is je gelukt …

            Login om te reageren
          • st33fie zegt

            31 maart 2017 om 00:24

            @cloverleaf: Haha en dan hebben we het nog niet eens over het geluid wat daarbij hoort

            Login om te reageren
  3. gebakkenei zegt

    30 maart 2017 om 12:37

    @rick-dos: en dat in combinatie met het loslaten van zijn ego, zeker tien kilo eraf.

    Login om te reageren
  4. easygoingmartin zegt

    30 maart 2017 om 12:41

    Zou 5 hele pakjes suiker nou écht 0,2 seconden schelen?
    Iets meer gewicht is toch ook dat je een fractie eerder op het gas kan omdat de banden wat meer natuurlijke druk hebben denk ik?

    Denk trouwens eerder dat het zijn ego is die 5kg te zwaar is, en de verse trouwring van botjas

    Login om te reageren
    • sportevo zegt

      30 maart 2017 om 14:36

      @easygoingmartin: ik vind dat ook altijd moeilijk te begrijpen maar die paar kg sleep je overal mee (tijdens remmen, accelereren, in de bocht) en zorgt ervoor dat je niet kunt spelen met balastgewicht voor een betere balans wat ook weer winst in rondetijd kan opleveren. Die extra kg zitten natuurlijk niet op een plek waar jij ze perse wilt hebben.

      Login om te reageren
  5. wachtmaartotmijnvtecinkicktyo zegt

    30 maart 2017 om 12:45

    Is die 722kg incl. Of excl. Bestuurder?

    Login om te reageren
    • Erik zegt

      30 maart 2017 om 13:07

      @wachtmaartotmijnvtecinkicktyo: exclusief coureur

      Login om te reageren
      • basvspr zegt

        30 maart 2017 om 15:01

        @erik2907: incusief coureur, exclusief brandstof

        Login om te reageren
        • koentag zegt

          30 maart 2017 om 19:43

          @basvspr: dus een minder goede racepiloot die slechts 60kg weegt is interessanter voor een race team? :s

          Login om te reageren
    • n54coupe zegt

      30 maart 2017 om 14:16

      @wachtmaartotmijnvtecinkicktyo: Inclusief bestuurder

      Login om te reageren
  6. Andres zegt

    30 maart 2017 om 13:18

    Hoe kan de auto van bijv Force India 3,5 kg onder het minimum gewicht zitten? Dan is de auto illegaal?

    Login om te reageren
    • itiswhatitis zegt

      30 maart 2017 om 13:24

      @andres: vgm krijgt die auto dan 3,5 kg ballast mee

      Login om te reageren
    • rijnounsdoor zegt

      30 maart 2017 om 13:28

      @andres: nee, ze plakken ergens 3,5 kilo ballast.

      Login om te reageren
      • Andres zegt

        30 maart 2017 om 13:31

        @rijnounsdoor: Duidelijk, dan kunnen ze de ballast verdelen voor een optimale gewichtsverdeling.

        Login om te reageren
        • sportevo zegt

          30 maart 2017 om 14:29

          @andres: helemaal juist, hoe lichter de auto, hoe meer belast je kunt plaatsen op de plekken waar je dat voor dat circuit wil hebben.

          Login om te reageren
          • bassx zegt

            30 maart 2017 om 15:49

            @sportevo: of een zwaardere coureur er in kan plaatsen. Jolyon en Nico zijn niet de meest lichte coureurs van het veld en verschillen 20kg met bijv Massa

            Login om te reageren
            • sportevo zegt

              30 maart 2017 om 16:14

              @bassx: deels waar, heb je inderdaad een zwaardere coureur dan hoeft die ook niet op dieet. Maar stel dat je inderdaad 10kg met je teamgenoot scheelt, dan heeft hij dat als voordeel op jou, hetzij in extra te plaatsen belast, of gewoon die 10kg als de auto al het gewicht zit.

              Aan de andere kant, de auto lichter maken vanwege je (zwaardere) coureur kost ook veel geld.

              Login om te reageren
      • Gulli zegt

        31 maart 2017 om 08:56

        @rijnounsdoor: kun je nagaan hoeveel loodjes ze dan op de velgen kunnen plakken!

        Login om te reageren
  7. poes zegt

    30 maart 2017 om 13:43

    Het is toch zo dat er een minimum gewicht geldt inclusief coureur, helm, etc? Ze worden niet voor niets altijd persoonlijk gewogen (inclusief outfit) als ze net klaar zijn met de race.

    Login om te reageren
  8. rufctr01 zegt

    30 maart 2017 om 14:23

    Dan doen ze maar lichtere lucht in de banden….;-)

    Login om te reageren
  9. pomoek zegt

    30 maart 2017 om 16:10

    Zie hier de reden waarom Massa het zo lang in de f1 heeft weten uit te houden. Die man weegt iets meer dan 2 pakken melk.

    Login om te reageren
    • pinut187 zegt

      30 maart 2017 om 16:52

      @pomoek: 59 kilo schoon aan de haak. Zijn grote pakken melk die jij drinkt ;-)

      Login om te reageren
  10. Gulli zegt

    31 maart 2017 om 08:58

    Hoe kan Red Bull nou nog te zwaar zijn? Ze hebben dat illegale veersysteem in de ophanging toch moeten verwijderen? Of was hij anders nóg 7 kilo zwaarder geweest?

    Login om te reageren
  11. mrrallycross zegt

    31 maart 2017 om 09:03

    Toch wel apart. Dat ze dat niet voor elkaar krijgen

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North