• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Waarom kost deze Mercedes G63 AMG je slechts 23 mille?

Auteur: Dizono, gepost 12 mei 2015 om 16:02 – 63 Reacties

Mercedes G63 AMG met een raar luchtje


Nope, geen deuken dit keer. Zelfs geen krasjes. Oh ja, en ook geen V8 uit Affalterbach, maar een tam zescilindertje uit the eighties. It’s fugazi time!

Hoewel de Mercedes G-Klasse sinds 1979 op de markt is en in die tijd optisch maar beperkt werd geüpdatet, kreeg de bonkige Benz in 1990 wel een flink verbeterd chassis. Niet voor niks sprak men bij Mercedes over een nieuwe Baureihe, W463 tegenover W460. De hier aangeboden auto is een exemplaar uit 1987, dus een W460. De auto is van buiten echter voorzien van het front van een recente G63 AMG en ook de achterkant is met enkele simpele wijzigingen weer up to date gebracht. Setje knap lichtmetaal eronder en niemand merkt het verschil. Alleen de kenner zal opmerken dat de vulopening achterop zit en niet schuilgaat achter een klepje, zoals bij de latere W463. Ook de luchtopening in de motorkap, vlak voor de A-stijl ontbreekt.

Kom niet te dichtbij

Zolang je de onwetenden buiten de deur weet te houden behoorlijk overtuigend, maar binnenin gaat het er een stuk gedateerder aan toe. Het dashboard stamt overduidelijk uit een andere eeuw en strookt niet erg met het uiterlijk. En met 156 pk op een leeggewicht van bijna 2100 kilo zal men denken dat je rustig aan rijdt terwijl je in werkelijkheid een paar gewassen grindtegels op het gaspedaal hebt gelegd.

Aan de andere kant, je auto uit 1987 eindeloos kunnen opdaten aan het huidige modebeeld is natuurlijk super duurzaam in een tijd waarin je nieuwe iPhone na tweeënhalve maand al weer hopeloos ouderwets is. Daarnaast blijft zo’n G-Klasse, mits je hem even goed checkt op de kritieke plekjes (ze willen nog best roesten), gewoon maar doorgaan. Voor 22.950 euro haal je deze crossdressende tank op in het Gelderse ’t Harde.

Met dank aan Didier voor de tip

Ook interessant!

  • Mercedes-AMG G63 heeft absoluut geen widebody nodig
    Mercedes-AMG G63 heeft absoluut geen widebody nodig
  • Deze Mercedes-AMG G63 heeft een ruig verleden [update]
  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!

Nieuwste artikelen

  • Citroën komt met een eigenwijze, kleine versie van de ID Buzz
  • Kia EV4, GEWAAGD uiterlijk maakt het een gedurfde keuze #test
  • Bugatti krijgt een keiharde primeur van Rimac
  • Volvo XC60 Executive Edition
    Volvo maakt van de XC60 een heerlijke dikzak
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, fake, g-klasse, g63, Mercedes, occasion

Vorig bericht: « Roush gooit de Ford Mustang naar 679 pk
Volgend bericht: Kleine Belgische nummerplaat is aan het uitsterven »

Lees Interacties

Reacties

  1. ThomasBol zegt

    12 mei 2015 om 16:05

    Heb betere “ombouwsels” gezien, maar die waren ook wel iets duurder. Gaaf ding, zo’n G

    Login om te reageren
  2. lpgbarrel zegt

    12 mei 2015 om 16:06

    De originele is juist zo charmant!

    Login om te reageren
  3. michaelcorleone zegt

    12 mei 2015 om 16:07

    Snap dat nooit laatst ook een S65 badge gezien op een normale S-Klasse.

    Login om te reageren
    • MARS zegt

      12 mei 2015 om 16:08

      Zie hier geen badges op zitten @michaelcorleone:

      Login om te reageren
      • michaelcorleone zegt

        12 mei 2015 om 16:13

        @MARS: Dat zeg ik toch ook niet, het front is bij deze G aangepast en de badge zat op die fake S65 AMG. M.a.w. allebei fake dus, zou ik nooit doen. Een echte of niet.

        Login om te reageren
        • MARS zegt

          12 mei 2015 om 17:05

          Zonder badges is er niks fake aan @michaelcorleone:

          Login om te reageren
          • gtwillem zegt

            12 mei 2015 om 19:33

            @mars: 463 Type III AMG bumpers rondom met Type II AMG velgen op een bejaarde 460 is net zo fake als de tieten van Patricia Paay. Van een afstandje (en dronken) lijkt het nog wat. Kom je dichterbij zie je dat het flinke make up over een aanstaand lijk gesmeerd is. Dikke fake dus.

            Login om te reageren
            • MARS zegt

              12 mei 2015 om 19:41

              Ja en? Dat maakt ‘m nog steeds niet fake! @gtwillem:

              Login om te reageren
              • gtwillem zegt

                12 mei 2015 om 20:35

                @mars: een 90’er G-klasse ziet er niet zo uit. Dus in mijn ogen behoorlijk fake. Ik weet dat het bij AutoJunk het erom gaat of er badges van een snellere versie op zitten, maar deze heeft een complete metamorfose ondergaan. Dus behoorlijk fake in mijn ogen.

                Kijkend naar het exterieur verwacht je een heel ander exterieur (en motor).

            • Smokey zegt

              13 mei 2015 om 00:07

              @gtwillem: Ik zou d’r toch doen..

              Login om te reageren
  4. MARS zegt

    12 mei 2015 om 16:07

    Titel is ook niet een beetje misleidend, jammer..

    Login om te reageren
  5. gop1 zegt

    12 mei 2015 om 16:12

    -edit: dank u, is inmiddels gefixt-

    Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    12 mei 2015 om 16:25

    Leuk hoor, maar had het dan afgemaakt…

    Login om te reageren
  7. parker zegt

    12 mei 2015 om 16:26

    Dit is gewoon een schraper-miskleun, goedkoop geïmporteerd voor de oldtimerregeling de nek om werd gedraaid in de hoop er dik winst op te kunnen maken en nu niks meer waard omdat ie van ’87 is en dus niet onder de overgangsregeling valt en niet meer cheapass op lpg kan rijden. Voor 1000,- euro kan ie op de boot mee naar Afrika samen met een dozijn 190d’s..

    Login om te reageren
    • 991gt3rs zegt

      12 mei 2015 om 16:44

      @parker: Deze kan gewoon met de overgangsregeling worden gereden.

      Login om te reageren
    • Homer55 zegt

      12 mei 2015 om 16:45

      @parker: ’87 valt nog wel onder de overgangsregeling.

      Login om te reageren
    • lekbak zegt

      12 mei 2015 om 17:14

      @parker: jij bent duidelijk niet thuis in de markt voor G-klasse’s. Over de grens is zoiets ook best nog goed geld waard.

      Login om te reageren
      • parker zegt

        12 mei 2015 om 19:10

        @lekbak: ja, maar geen 23k

        Login om te reageren
  8. rovadepo zegt

    12 mei 2015 om 16:29

    Mag je hier Utrecht en Rotterdam mee in?

    Login om te reageren
    • 991gt3rs zegt

      12 mei 2015 om 16:43

      @rovadepo: waarom zou dat niet mogen met een benzine?

      Login om te reageren
      • rovadepo zegt

        12 mei 2015 om 17:36

        @991gt3rs: voor juni 1992

        Login om te reageren
        • 991gt3rs zegt

          13 mei 2015 om 08:35

          @rovadepo: oefff dat wist ik niet, zuur.

          Login om te reageren
  9. henkhupelschoten zegt

    12 mei 2015 om 16:34

    als hij het af wilde maken had hij er de m117 5 liter v8 in moeten monteren, zou wel gaaf zijn!

    Login om te reageren
  10. lincoln zegt

    12 mei 2015 om 16:39

    Je hebt autoliefhebbers en badge liefhebbers .. Autoliefhebbers zie je echter nooit in een Mercedes benz ..

    Login om te reageren
    • henkhupelschoten zegt

      12 mei 2015 om 16:40

      @lincoln: vertel eens waar ze dan in moeten rijden?

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        12 mei 2015 om 16:45

        @henkhupelschoten: “moeten” is voor badgeliefhebbers ..

        Login om te reageren
        • henkhupelschoten zegt

          12 mei 2015 om 16:47

          @lincoln: vertel eens waar autoliefhebbers dan in rijden?

          Login om te reageren
          • gtwillem zegt

            12 mei 2015 om 23:55

            @henkhupelschoten: heel bescheiden: een Subaru Impreza WRX STI ;-)

            Login om te reageren
    • MaartenD zegt

      12 mei 2015 om 16:57

      @lincoln: een eigenaar van een 300sl gullwing is zeker ook geen liefhebber….maargoed, als ik naar jouw nickname kijk heb je het al zwaar genoeg, sinds de lincoln continental ’63 geen boeiende auto meer uitgebracht behalve wat misbaksel en de re-batchede ford’s ;-)

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        12 mei 2015 om 17:08

        @maarten020: er zijn echt meer dingen dan een badge/nicknames .. En idd .. je ziet nog vrij veel gullwings op de weg met een “liefhebber” achter het stuur ..

        Login om te reageren
      • e1000bmw zegt

        12 mei 2015 om 23:06

        @maarten020: Nope, de 300SL Gullwing is geen liefhebbersmateriaal. De roadster ook niet meer trouwens.

        De 300 SL is tegenwoordig investeerdersmateriaal………

        Login om te reageren
    • lekbak zegt

      12 mei 2015 om 17:18

      @lincoln: must… resist… the… troll…

      Login om te reageren
    • michaelcorleone zegt

      12 mei 2015 om 19:22

      @lincoln: Inderdaad je hebt een punt, fake badges komt volgens mij ook het meest voor bij Mercedes. Het zijn voornamelijk de S, oude CL (beide als 65 AMG), C en de ML. Bij de G zal het wel meevallen in het algemeen. Bij BMW zul je dit veel minder zien en ook bij Audi is het veel minder het geval.

      Login om te reageren
      • henkhupelschoten zegt

        13 mei 2015 om 09:51

        @michaelcorleone: Droom lekker verder, ik kom elke dag wel van die oude 3 serie’s tegen met een neppe M-badge erop en Audi geldt precies hetzelfde op hun a4/5….

        Login om te reageren
  11. Mika_Hakkinen zegt

    12 mei 2015 om 16:41

    Hoe zou dit nou rijden?

    Login om te reageren
    • 991gt3rs zegt

      12 mei 2015 om 16:43

      @Mika_Hakkinen: Zoals het eruitziet

      Login om te reageren
      • Mika_Hakkinen zegt

        12 mei 2015 om 17:00

        @991gt3rs: ruk dus haha

        Login om te reageren
        • gtwillem zegt

          12 mei 2015 om 19:36

          @Mika_Hakkinen: het rijdt als een grote Suzuki Samurai. Hobbelig, stoterig, lawaaiig en traag. Maar de terreincapaciteiten staan buiten kijf. Totdat de oelewapper in kwestie cheapass 20″ straatbanden monteert, zoals bij deze.

          Login om te reageren
          • Mika_Hakkinen zegt

            12 mei 2015 om 23:44

            @gtwillem: Haha briljant omschreven en denk helemaal waar!

            Login om te reageren
  12. 991gt3rs zegt

    12 mei 2015 om 16:41

    Godmiljaar, wat een slechte imitatie set…

    Login om te reageren
  13. norge zegt

    12 mei 2015 om 16:47

    Jeezus, de man heeft zijn ouwe G een beetje geupdated met nieuw spul, niks mis mee.Zou ik ook doen…..Behalve dat ik er egte modder bandjes op zou gooien inplaats van die winkelstraat sloffen…

    Login om te reageren
    • gtwillem zegt

      12 mei 2015 om 23:57

      @norge: of die ’90-er W460 compleet origineel houden en er goede terrein ballonbanden onder zetten… 16 inch maximaal.

      Login om te reageren
  14. mrrallycross zegt

    12 mei 2015 om 16:48

    Ziet er niet uit. Hier heb ik nog geen 10k voor over

    Login om te reageren
  15. Jantje_555 zegt

    12 mei 2015 om 16:55

    “ze” willen best nog roesten…volgens mij is een auto nog steeds mannelijk

    Login om te reageren
    • ikbenmnzus zegt

      12 mei 2015 om 17:09

      @Jantje_555: Pfff. Meervoud….

      Login om te reageren
  16. gash zegt

    12 mei 2015 om 17:13

    Je moet er even een ritje naar Engeland voor over hebben maar dan heb je wel een fraaiere bouwpakketblokkendoos:

    [img]http://i.ebayimg.com/00/s/MTIwMFgxNjAw/z/7bgAAOSwEeFVOoWx/$_57.JPG[/img]

    http://www.ebay.co.uk/itm/2013-MERCEDES-BENZ-G63-AMG-CONVERSION-LHD-PX-SWAP-DEFENDER-G300-G55-DEFENDER-/251956286289

    Login om te reageren
  17. biohazardracer zegt

    12 mei 2015 om 17:18

    Ik zou hem nemen! alle opleuk meuk eraf en er offroad (lier,snorkel,offroad banden etc etc) spullen erop

    Login om te reageren
    • lekbak zegt

      12 mei 2015 om 17:21

      @biohazardracer: kan je beter gelijk eentje kopen met de juiste motor, namelijk de 240D.

      Login om te reageren
    • lincoln zegt

      12 mei 2015 om 17:27

      @biohazardracer: koop gewoon een tweedehands kruiwagen met een lekke band .. Rijdt 100x beter ..

      Login om te reageren
      • biohazardracer zegt

        12 mei 2015 om 17:37

        @lincoln: Die heb ik al en dat ding is niet vooruit te branden! Zelfs met een LS9 niet, koop ik toch liever deze en bouw die LS9 wel in ;)

        Login om te reageren
  18. mashell zegt

    12 mei 2015 om 17:24

    Waarom kost een auto uit 1987 die niet eens in originele staat verkeert überhaupt nog 23 duizend euro? Is deze niet gigantisch duur?

    Login om te reageren
  19. gtwillem zegt

    12 mei 2015 om 17:56

    Voor 23k heb je ook een W463 270CDI uit 2002 met 2 ton op de klok. Origineel en netjes. Met navigatie, airco, leer en alles. Diesel past ook beter bij het karakter van de G.

    Op zich is die buitenlant goed gelukt, maar dat interieur is wel een dooddoener.

    Login om te reageren
  20. reggie-boy_rood zegt

    12 mei 2015 om 18:08

    je kan zeggen wat je wilt maar deze body heeft echt veel geld gekost!

    Login om te reageren
  21. TimD zegt

    12 mei 2015 om 18:08

    Ombouwen naar 45KM voertuig !

    Login om te reageren
  22. bastiaano zegt

    12 mei 2015 om 18:30

    Ben ik de enige die dit wel grappig vindt?

    Login om te reageren
  23. bofkont zegt

    12 mei 2015 om 19:22

    Duidelijk een nepper, remmen en wieltjes verraden hem meteen.
    Plus nog wat andere subtiele zaken.
    Interieur willen we het niet eens over hebben.

    Login om te reageren
    • csx3000 zegt

      12 mei 2015 om 19:43

      @bofkont: Wat ie er nou precies nep aan ?

      Het is een MB, check.
      Het is een G, check.
      Het is een opgefrist exemplaar, check.
      Het is een 4×4, check.

      Ik ziet het probleem niet.

      Login om te reageren
      • bofkont zegt

        15 mei 2015 om 14:32

        @csx3000: Duidelijk geen G63.

        Login om te reageren
  24. schellekens006 zegt

    12 mei 2015 om 20:27

    Vriend van mij heeft er ook zo 1tje. Maar het rijd verschrikkelijk vermoeiend zon oude G. En traag als een slak. Wat me ook opvalt is dat hij helemaal niet zo groot is van binnen. Je zit heel dicht tegen elkaar aan. Het uiterlijk vind ik wel mooi en hij heeft hem ook als model 2007 aangepast.

    Login om te reageren
  25. e1000bmw zegt

    12 mei 2015 om 23:07

    Als je zo nodig de schijn op wil houden, zorg dan iig dat het klopt. Ding staat nu te hoog op z’n wielen…

    Login om te reageren
  26. Tenck zegt

    13 mei 2015 om 09:16

    Doe mij deze maar, is op basis van een Volvo C304/TGB21, dus met portaalassen :). Schijnt ook een Mercedes in te liggen.

    https://scontent.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/11196285_921948817848776_1713909319858286351_n.jpg?oh=3af34263818a26ce804c9a135024a1b7&oe=55D28D9B

    Login om te reageren
    • Tenck zegt

      13 mei 2015 om 09:16

      @Tenck: Mercedes diesel dus…

      Login om te reageren
  27. reinoud95 zegt

    17 januari 2018 om 11:11

    Momenteel ben ik eigenaar van deze auto, echter begrijp ik niet waarom iedereen zo negatief is om zijn uiterlijk. De auto doet niet alsof hij een G63 OF AMG is gezien er nergens ook maar 1 nep badge aangebracht is. Hij heeft puur en alleen een upgrade gekregen qua bodykit. Niks mis mee dacht ik toch?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North