Waarom kost deze Mercedes G63 AMG je slechts 23 mille?

Auteur: , 63 Reacties

Nope, geen deuken dit keer. Zelfs geen krasjes. Oh ja, en ook geen V8 uit Affalterbach, maar een tam zescilindertje uit the eighties. It's fugazi time!

Mercedes G63 AMG met een raar luchtje

Hoewel de Mercedes G-Klasse sinds 1979 op de markt is en in die tijd optisch maar beperkt werd geüpdatet, kreeg de bonkige Benz in 1990 wel een flink verbeterd chassis. Niet voor niks sprak men bij Mercedes over een nieuwe Baureihe, W463 tegenover W460. De hier aangeboden auto is een exemplaar uit 1987, dus een W460. De auto is van buiten echter voorzien van het front van een recente G63 AMG en ook de achterkant is met enkele simpele wijzigingen weer up to date gebracht. Setje knap lichtmetaal eronder en niemand merkt het verschil. Alleen de kenner zal opmerken dat de vulopening achterop zit en niet schuilgaat achter een klepje, zoals bij de latere W463. Ook de luchtopening in de motorkap, vlak voor de A-stijl ontbreekt.

Kom niet te dichtbij

Zolang je de onwetenden buiten de deur weet te houden behoorlijk overtuigend, maar binnenin gaat het er een stuk gedateerder aan toe. Het dashboard stamt overduidelijk uit een andere eeuw en strookt niet erg met het uiterlijk. En met 156 pk op een leeggewicht van bijna 2100 kilo zal men denken dat je rustig aan rijdt terwijl je in werkelijkheid een paar gewassen grindtegels op het gaspedaal hebt gelegd.

Aan de andere kant, je auto uit 1987 eindeloos kunnen opdaten aan het huidige modebeeld is natuurlijk super duurzaam in een tijd waarin je nieuwe iPhone na tweeënhalve maand al weer hopeloos ouderwets is. Daarnaast blijft zo’n G-Klasse, mits je hem even goed checkt op de kritieke plekjes (ze willen nog best roesten), gewoon maar doorgaan. Voor 22.950 euro haal je deze crossdressende tank op in het Gelderse ’t Harde.

Met dank aan Didier voor de tip



63 reacties

Heb betere “ombouwsels” gezien, maar die waren ook wel iets duurder. Gaaf ding, zo’n G
De originele is juist zo charmant!
Snap dat nooit laatst ook een S65 badge gezien op een normale S-Klasse.
Zie hier geen badges op zitten @michaelcorleone:
@MARS: Dat zeg ik toch ook niet, het front is bij deze G aangepast en de badge zat op die fake S65 AMG. M.a.w. allebei fake dus, zou ik nooit doen. Een echte of niet.
Zonder badges is er niks fake aan @michaelcorleone:
@mars: 463 Type III AMG bumpers rondom met Type II AMG velgen op een bejaarde 460 is net zo fake als de tieten van Patricia Paay. Van een afstandje (en dronken) lijkt het nog wat. Kom je dichterbij zie je dat het flinke make up over een aanstaand lijk gesmeerd is. Dikke fake dus.
Ja en? Dat maakt ‘m nog steeds niet fake! @gtwillem:
@mars: een 90’er G-klasse ziet er niet zo uit. Dus in mijn ogen behoorlijk fake. Ik weet dat het bij AutoJunk het erom gaat of er badges van een snellere versie op zitten, maar deze heeft een complete metamorfose ondergaan. Dus behoorlijk fake in mijn ogen.

Kijkend naar het exterieur verwacht je een heel ander exterieur (en motor).
@gtwillem: Ik zou d’r toch doen..
Titel is ook niet een beetje misleidend, jammer..
-edit: dank u, is inmiddels gefixt-
Leuk hoor, maar had het dan afgemaakt…
Dit is gewoon een schraper-miskleun, goedkoop geïmporteerd voor de oldtimerregeling de nek om werd gedraaid in de hoop er dik winst op te kunnen maken en nu niks meer waard omdat ie van ’87 is en dus niet onder de overgangsregeling valt en niet meer cheapass op lpg kan rijden. Voor 1000,- euro kan ie op de boot mee naar Afrika samen met een dozijn 190d’s..
@parker: Deze kan gewoon met de overgangsregeling worden gereden.
@parker: ’87 valt nog wel onder de overgangsregeling.
@parker: jij bent duidelijk niet thuis in de markt voor G-klasse’s. Over de grens is zoiets ook best nog goed geld waard.
@lekbak: ja, maar geen 23k
Mag je hier Utrecht en Rotterdam mee in?
@rovadepo: waarom zou dat niet mogen met een benzine?
@991gt3rs: voor juni 1992
@rovadepo: oefff dat wist ik niet, zuur.
als hij het af wilde maken had hij er de m117 5 liter v8 in moeten monteren, zou wel gaaf zijn!
Je hebt autoliefhebbers en badge liefhebbers .. Autoliefhebbers zie je echter nooit in een Mercedes benz ..
@lincoln: vertel eens waar ze dan in moeten rijden?
@henkhupelschoten: “moeten” is voor badgeliefhebbers ..
@lincoln: vertel eens waar autoliefhebbers dan in rijden?
@henkhupelschoten: heel bescheiden: een Subaru Impreza WRX STI ;-)
@lincoln: een eigenaar van een 300sl gullwing is zeker ook geen liefhebber….maargoed, als ik naar jouw nickname kijk heb je het al zwaar genoeg, sinds de lincoln continental ’63 geen boeiende auto meer uitgebracht behalve wat misbaksel en de re-batchede ford’s ;-)
@maarten020: er zijn echt meer dingen dan een badge/nicknames .. En idd .. je ziet nog vrij veel gullwings op de weg met een “liefhebber” achter het stuur ..
@maarten020: Nope, de 300SL Gullwing is geen liefhebbersmateriaal. De roadster ook niet meer trouwens.

De 300 SL is tegenwoordig investeerdersmateriaal………
@lincoln: must… resist… the… troll…
@lincoln: Inderdaad je hebt een punt, fake badges komt volgens mij ook het meest voor bij Mercedes. Het zijn voornamelijk de S, oude CL (beide als 65 AMG), C en de ML. Bij de G zal het wel meevallen in het algemeen. Bij BMW zul je dit veel minder zien en ook bij Audi is het veel minder het geval.
@michaelcorleone: Droom lekker verder, ik kom elke dag wel van die oude 3 serie’s tegen met een neppe M-badge erop en Audi geldt precies hetzelfde op hun a4/5….
Hoe zou dit nou rijden?
@Mika_Hakkinen: Zoals het eruitziet
@991gt3rs: ruk dus haha
@Mika_Hakkinen: het rijdt als een grote Suzuki Samurai. Hobbelig, stoterig, lawaaiig en traag. Maar de terreincapaciteiten staan buiten kijf. Totdat de oelewapper in kwestie cheapass 20″ straatbanden monteert, zoals bij deze.
@gtwillem: Haha briljant omschreven en denk helemaal waar!
Godmiljaar, wat een slechte imitatie set…
Jeezus, de man heeft zijn ouwe G een beetje geupdated met nieuw spul, niks mis mee.Zou ik ook doen…..Behalve dat ik er egte modder bandjes op zou gooien inplaats van die winkelstraat sloffen…
@norge: of die ’90-er W460 compleet origineel houden en er goede terrein ballonbanden onder zetten… 16 inch maximaal.
Ziet er niet uit. Hier heb ik nog geen 10k voor over
“ze” willen best nog roesten…volgens mij is een auto nog steeds mannelijk
@Jantje_555: Pfff. Meervoud….
Ik zou hem nemen! alle opleuk meuk eraf en er offroad (lier,snorkel,offroad banden etc etc) spullen erop
@biohazardracer: kan je beter gelijk eentje kopen met de juiste motor, namelijk de 240D.
@biohazardracer: koop gewoon een tweedehands kruiwagen met een lekke band .. Rijdt 100x beter ..
@lincoln: Die heb ik al en dat ding is niet vooruit te branden! Zelfs met een LS9 niet, koop ik toch liever deze en bouw die LS9 wel in ;)
Waarom kost een auto uit 1987 die niet eens in originele staat verkeert überhaupt nog 23 duizend euro? Is deze niet gigantisch duur?
Voor 23k heb je ook een W463 270CDI uit 2002 met 2 ton op de klok. Origineel en netjes. Met navigatie, airco, leer en alles. Diesel past ook beter bij het karakter van de G.

Op zich is die buitenlant goed gelukt, maar dat interieur is wel een dooddoener.
je kan zeggen wat je wilt maar deze body heeft echt veel geld gekost!
Ombouwen naar 45KM voertuig !
Ben ik de enige die dit wel grappig vindt?
Duidelijk een nepper, remmen en wieltjes verraden hem meteen.
Plus nog wat andere subtiele zaken.
Interieur willen we het niet eens over hebben.
@bofkont: Wat ie er nou precies nep aan ?

Het is een MB, check.
Het is een G, check.
Het is een opgefrist exemplaar, check.
Het is een 4×4, check.

Ik ziet het probleem niet.
@csx3000: Duidelijk geen G63.
Vriend van mij heeft er ook zo 1tje. Maar het rijd verschrikkelijk vermoeiend zon oude G. En traag als een slak. Wat me ook opvalt is dat hij helemaal niet zo groot is van binnen. Je zit heel dicht tegen elkaar aan. Het uiterlijk vind ik wel mooi en hij heeft hem ook als model 2007 aangepast.
Als je zo nodig de schijn op wil houden, zorg dan iig dat het klopt. Ding staat nu te hoog op z’n wielen…
Doe mij deze maar, is op basis van een Volvo C304/TGB21, dus met portaalassen :). Schijnt ook een Mercedes in te liggen.

https://scontent.xx.fbcdn.net/hphotos-xpa1/v/t1.0-9/11196285_921948817848776_1713909319858286351_n.jpg?oh=3af34263818a26ce804c9a135024a1b7&oe=55D28D9B
@Tenck: Mercedes diesel dus…
Momenteel ben ik eigenaar van deze auto, echter begrijp ik niet waarom iedereen zo negatief is om zijn uiterlijk. De auto doet niet alsof hij een G63 OF AMG is gezien er nergens ook maar 1 nep badge aangebracht is. Hij heeft puur en alleen een upgrade gekregen qua bodykit. Niks mis mee dacht ik toch?

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).