• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Roush gooit de Ford Mustang naar 679 pk

Auteur: ricardo, gepost 12 mei 2015 om 14:53 – 23 Reacties

Afbeelding Roush gooit de Ford Mustang naar 679 pkAfbeelding Roush gooit de Ford Mustang naar 679 pkAfbeelding Roush gooit de Ford Mustang naar 679 pkAfbeelding Roush gooit de Ford Mustang naar 679 pkAfbeelding Roush gooit de Ford Mustang naar 679 pk

Roush gooit de Ford Mustang naar 679 pk
Is dat genoeg?

Ja, u moet nog even geduld hebben op de in 2013 geïntroduceerde Mustang. Hij komt in het derde kwartaal pas bij een select aantal Nederlandse dealers te staan. Ondertussen hebben de bekende Mustang-veredelaars zich al aan de pony car vergrepen. Saleen, Hennessey, en ook Roush. Laatstgenoemde had destijds alleen Stage 1 en Stage 2 pakketten beschikbaar. Nu komen de Amerikanen met Stage 3.

Die laatste Stage houdt in dat er een nog grotere supercharger op de 5.0-liter V8 wordt aangesloten, waarmee het vermogen naar 670 bhp stijgt, wat neerkomt op 679 Europese pk’s, piekend bij 6.800 tpm. Het koppel schiet bij de 5.000 toeren al naar zijn maximum van 738 Newtonmeter.

Om dat vermogen op de weg te houden biedt Roush nieuwe veren + dempers aan, die in iedere denkbare vorm zijn aan te passen aan de wensen van de bestuurder. Prettig voor de Mustang-rijder die zijn yank zo nu en dan wil meenemen naar het circuit.

Roush gooit de Ford Mustang naar 679 pk

Ook interessant!

  • Roush Stage 3 Mustang GT
    Roush Mustang biedt 785 pk voor €50k
  • Nieuwe Ford Mustang maakt gelijk debuut als brute GT3 racer
  • Ford maakt prijs van 487 pk sterke Mach-E GT bekend
    Ford maakt prijs van 487 pk sterke Mach-E GT bekend
  • Ford laat de Mustang Mach-E naar benzine ruiken

Nieuwste artikelen

  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
  • LANDO NORRIS IS DE F1 WERELDKAMPIOEN VAN 2025
  • De enige Bugatti EB110 op Nederlands kenteken is gespot!
FacebookTweetPinLinkedIn

Ford, mustang, roush, tuning

Vorig bericht: « Dit zijn de nieuwe motoren voor BMW
Volgend bericht: Waarom kost deze Mercedes G63 AMG je slechts 23 mille? »

Lees Interacties

Reacties

  1. norge zegt

    12 mei 2015 om 14:57

    Wordt vast goed verkocht in NL.

    Login om te reageren
  2. toyotafortuner zegt

    12 mei 2015 om 15:00

    B.R.U.U.T!

    Login om te reageren
  3. styns zegt

    12 mei 2015 om 15:01

    Joo, die blauwe met witte streep. Of die goed verkocht wordt of niet maakt niet uit, blij dat zoiets überhaupt nog kan met die downsizehype van tegewoordig.

    Login om te reageren
  4. desjonnies zegt

    12 mei 2015 om 15:03

    Wil absoluut niet onaardig doen.
    Maar eerste ‘retro model ‘ van de Mustang was een leuk ding.
    Voor zover Retro leuk is dan.

    En lijken ze nu weer in dezelfde valkuil te vallen, door het ding te veranderen cq aan te passen, of ze moeten hem bewust er net zo knullig willen laten uitzien als de 75’er Mustangs.
    Ze hadden Lassie toen beter kunnen laten inslapen of naar de slacht toe.

    Al pletteren ze er 15000 pk in 1

    http://www.oldcarbrochures.com/static/NA/Ford_%20Mustang/1974_Ford_Mustang/1974_Ford_Mustang_II_Brochure/1974%20Ford%20Mustang%20II-14-15.jpg

    Login om te reageren
    • ej20g zegt

      12 mei 2015 om 16:50

      @desjonnies: ik moet bekennen dat ik de nieuwe Mustang best mooi vind. Mooier dan zijn voorganger, al is de Super Snake wel erg bruut.

      Echter, in tegenstelling tot de meeste mensen is de eerste generatie niet mijn favoriet. Nee, dat is de Fox-body. Niet echt mooi, wel goedkoop, ruim, licht en ze barsten van het potentieel.

      Login om te reageren
      • lekbak zegt

        12 mei 2015 om 17:26

        @ej20g: je houd van ’80 auto’s of niet. Ik ben het met je eens met als uitzondering de ’69 mach1. Die laatste vind ik de gaafste die ze gemaakt hebben.

        Login om te reageren
    • lincoln zegt

      12 mei 2015 om 16:56

      @desjonnies: en als klap op de vuurpijl .. Nu ook leverbaar met een 4- pittertje ..

      Login om te reageren
  5. desjonnies zegt

    12 mei 2015 om 15:06

    http://i1186.photobucket.com/albums/z361/SIRSHELBY/64-74.jpg

    Login om te reageren
  6. Dutchdriftking zegt

    12 mei 2015 om 15:16

    Mooie update, maar alsnog zou ik de auto niet kopen. In NL is er zoveel mooiers te koop voor dit geld!

    Login om te reageren
  7. schellekens006 zegt

    12 mei 2015 om 15:28

    Power is een ding maar verfijning is ook een vak. Ooit in zon beest gereden, dat begint toch snel te vervelen. Geef mij maar een rs4 of m3 2ehands.

    Login om te reageren
    • guusboum zegt

      12 mei 2015 om 15:39

      @schellekens006: voor de Nederlandse prijs van deze Mustang koop je er daar 2 nieuwe van :(

      Login om te reageren
      • rolov zegt

        12 mei 2015 om 16:14

        @guusboum: ja het Is echt om te janken.

        Login om te reageren
  8. jeppie zegt

    12 mei 2015 om 15:46

    Was er een artikel over de Hennessey? Zoja, kan iemand de link geven? Ben altijd geïnteresseerd in hun.

    Login om te reageren
  9. SDM zegt

    12 mei 2015 om 15:50

    Stap in mijn Dodge Charger en terwijl ik het gaspedaal indruk denk ik: Minder dan 700 pk nadat ie bij de tuner is geweest?? Bwahahahaha! (13 minuten later is mijn tank leeg, na ja!!)

    Login om te reageren
  10. RobUSA zegt

    12 mei 2015 om 15:59

    Ik zie ze hier nu al veel rond rijden en ik vind ze eigenlijk steeds mooier worden.
    Toch vind ik de Saleen altijd mooier dan de Roush gewoon meer mijn smaak.
    Genoeg pk’s? Ik vind persoonlijk net onder de 800 genoeg, daarover word het een beetje wedstrijdje verpissen.
    Ik zit nu net aan de 600 en denk er over na om er toch nog iets aan te gaan doen.

    Login om te reageren
    • rolov zegt

      12 mei 2015 om 16:14

      @RobUSA: haha vervelende keuzes moet je maken.

      Login om te reageren
  11. lincoln zegt

    12 mei 2015 om 16:43

    Ding ziet er net zo lomp uit als een BMW 6-serie .. Echter wel een stuk lichter veel sportiever en zuipt een zwikkie minder .. Elegant kan je em niet echt noemen ..

    Login om te reageren
  12. mrrallycross zegt

    12 mei 2015 om 16:47

    Doe mij er maar 1 met zo een kit er op aub. Eens kijken wat de m5jes van deze wereld doen tegen dit ding

    Login om te reageren
  13. clarkson zegt

    12 mei 2015 om 16:59

    Ben benieuwd hoe veel mustangs hier verkocht gaan worden.

    Login om te reageren
  14. philipf zegt

    12 mei 2015 om 17:11

    Heerlijke strepentrekker!

    Login om te reageren
  15. baasbas zegt

    12 mei 2015 om 20:25

    Who cares.. GT350 anyday

    Login om te reageren
  16. gtwillem zegt

    13 mei 2015 om 00:08

    Heel erg leuk. Absoluut. Als ik in Amerika woonde had ik direct een Mustang V8 gekocht en hem getuned naar een prestatieniveau waar AMG’s standaard nooit aankomen.

    Maar ik ben Trots Hollander. Dus dat betekent dat een Mustang V8 net zo duur is als een mooie SL400, Cayman GTS, S6 of M3. Volkomen kansloos dus. Ook al ga ik hem tunen voor 30k naar 650pk. Dan moet je het opnemen tegen dikke 911’jes en AMG’s. Best kansloos. Zeker omdat de Europese concurrentie vele malen beter is.

    Waar ik wél geïnteresseerd in ben zij. De tuningsmogelijkheden van een Mustang 2.3 Ecoboost. Klinkt raar, maar denk even mee. Die 2.3 kan je nog iets kietelen met een grotere intercooler, open luchtfilter, grotere injectoren, sportuitlaat, oliekoeler en remap zodat je betaalbaar en relatief betaalbaar 380pk. Onderstel aanpassen met Eibach veren en Bilstein remote reservoir dempers. Grotere remmen van AP Racing. Dubbelplaats koppeling. BBS CH-R velgen met Dunlop SP SportMaxx banden. Heb je voor 15-20k boven de 47k een fantastische rijdersauto die het een standaard M4/RS5/Cayman GTS/911C2 erg lastig kan maken en waar je erg veel lol in kan hebben ondanks de vierpitter. Sterker nog, dankzij die viercilinder is de gewichtsverdeling beter waardoor je een top rijdersauto hebt. Of een Focus RS kopen, deze licht kietelen en rondjes om die Mistang rijden…

    Login om te reageren
  17. luukvdb zegt

    13 mei 2015 om 22:32

    mooi, maar de 1967 Fastback blijft wel mooier…

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North