Roush gooit de Ford Mustang naar 679 pk

Auteur: , 23 Reacties

Is dat genoeg?

Ja, u moet nog even geduld hebben op de in 2013 geïntroduceerde Mustang. Hij komt in het derde kwartaal pas bij een select aantal Nederlandse dealers te staan. Ondertussen hebben de bekende Mustang-veredelaars zich al aan de pony car vergrepen. Saleen, Hennessey, en ook Roush. Laatstgenoemde had destijds alleen Stage 1 en Stage 2 pakketten beschikbaar. Nu komen de Amerikanen met Stage 3.

Die laatste Stage houdt in dat er een nog grotere supercharger op de 5.0-liter V8 wordt aangesloten, waarmee het vermogen naar 670 bhp stijgt, wat neerkomt op 679 Europese pk’s, piekend bij 6.800 tpm. Het koppel schiet bij de 5.000 toeren al naar zijn maximum van 738 Newtonmeter.

Om dat vermogen op de weg te houden biedt Roush nieuwe veren + dempers aan, die in iedere denkbare vorm zijn aan te passen aan de wensen van de bestuurder. Prettig voor de Mustang-rijder die zijn yank zo nu en dan wil meenemen naar het circuit.

Roush gooit de Ford Mustang naar 679 pk



23 reacties

Wordt vast goed verkocht in NL.
B.R.U.U.T!
Joo, die blauwe met witte streep. Of die goed verkocht wordt of niet maakt niet uit, blij dat zoiets überhaupt nog kan met die downsizehype van tegewoordig.
Wil absoluut niet onaardig doen.
Maar eerste ‘retro model ‘ van de Mustang was een leuk ding.
Voor zover Retro leuk is dan.

En lijken ze nu weer in dezelfde valkuil te vallen, door het ding te veranderen cq aan te passen, of ze moeten hem bewust er net zo knullig willen laten uitzien als de 75’er Mustangs.
Ze hadden Lassie toen beter kunnen laten inslapen of naar de slacht toe.

Al pletteren ze er 15000 pk in 1

http://www.oldcarbrochures.com/static/NA/Ford_%20Mustang/1974_Ford_Mustang/1974_Ford_Mustang_II_Brochure/1974%20Ford%20Mustang%20II-14-15.jpg
@desjonnies: ik moet bekennen dat ik de nieuwe Mustang best mooi vind. Mooier dan zijn voorganger, al is de Super Snake wel erg bruut.

Echter, in tegenstelling tot de meeste mensen is de eerste generatie niet mijn favoriet. Nee, dat is de Fox-body. Niet echt mooi, wel goedkoop, ruim, licht en ze barsten van het potentieel.
@ej20g: je houd van ’80 auto’s of niet. Ik ben het met je eens met als uitzondering de ’69 mach1. Die laatste vind ik de gaafste die ze gemaakt hebben.
@desjonnies: en als klap op de vuurpijl .. Nu ook leverbaar met een 4- pittertje ..
Mooie update, maar alsnog zou ik de auto niet kopen. In NL is er zoveel mooiers te koop voor dit geld!
Power is een ding maar verfijning is ook een vak. Ooit in zon beest gereden, dat begint toch snel te vervelen. Geef mij maar een rs4 of m3 2ehands.
@schellekens006: voor de Nederlandse prijs van deze Mustang koop je er daar 2 nieuwe van :(
@guusboum: ja het Is echt om te janken.
Was er een artikel over de Hennessey? Zoja, kan iemand de link geven? Ben altijd geïnteresseerd in hun.
Stap in mijn Dodge Charger en terwijl ik het gaspedaal indruk denk ik: Minder dan 700 pk nadat ie bij de tuner is geweest?? Bwahahahaha! (13 minuten later is mijn tank leeg, na ja!!)
Ik zie ze hier nu al veel rond rijden en ik vind ze eigenlijk steeds mooier worden.
Toch vind ik de Saleen altijd mooier dan de Roush gewoon meer mijn smaak.
Genoeg pk’s? Ik vind persoonlijk net onder de 800 genoeg, daarover word het een beetje wedstrijdje verpissen.
Ik zit nu net aan de 600 en denk er over na om er toch nog iets aan te gaan doen.
@RobUSA: haha vervelende keuzes moet je maken.
Ding ziet er net zo lomp uit als een BMW 6-serie .. Echter wel een stuk lichter veel sportiever en zuipt een zwikkie minder .. Elegant kan je em niet echt noemen ..
Doe mij er maar 1 met zo een kit er op aub. Eens kijken wat de m5jes van deze wereld doen tegen dit ding
Ben benieuwd hoe veel mustangs hier verkocht gaan worden.
Heerlijke strepentrekker!
Who cares.. GT350 anyday
Heel erg leuk. Absoluut. Als ik in Amerika woonde had ik direct een Mustang V8 gekocht en hem getuned naar een prestatieniveau waar AMG’s standaard nooit aankomen.

Maar ik ben Trots Hollander. Dus dat betekent dat een Mustang V8 net zo duur is als een mooie SL400, Cayman GTS, S6 of M3. Volkomen kansloos dus. Ook al ga ik hem tunen voor 30k naar 650pk. Dan moet je het opnemen tegen dikke 911’jes en AMG’s. Best kansloos. Zeker omdat de Europese concurrentie vele malen beter is.

Waar ik wél geïnteresseerd in ben zij. De tuningsmogelijkheden van een Mustang 2.3 Ecoboost. Klinkt raar, maar denk even mee. Die 2.3 kan je nog iets kietelen met een grotere intercooler, open luchtfilter, grotere injectoren, sportuitlaat, oliekoeler en remap zodat je betaalbaar en relatief betaalbaar 380pk. Onderstel aanpassen met Eibach veren en Bilstein remote reservoir dempers. Grotere remmen van AP Racing. Dubbelplaats koppeling. BBS CH-R velgen met Dunlop SP SportMaxx banden. Heb je voor 15-20k boven de 47k een fantastische rijdersauto die het een standaard M4/RS5/Cayman GTS/911C2 erg lastig kan maken en waar je erg veel lol in kan hebben ondanks de vierpitter. Sterker nog, dankzij die viercilinder is de gewichtsverdeling beter waardoor je een top rijdersauto hebt. Of een Focus RS kopen, deze licht kietelen en rondjes om die Mistang rijden…
mooi, maar de 1967 Fastback blijft wel mooier…

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).