• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wallpaper: Toyota FT-86

Auteur: autoblogger, gepost 15 februari 2010 om 12:03 – 53 Reacties

Toyota FT-86


De FT-86 zal in Genève zijn Europese première beleven, reden voor een wallpaper van deze uitzonderlijke Toyota.

Dit sportwagen-concept brengt een ode aan de vele historische sportwagens van Toyota. De FT-86 heeft achterwielaandrijving en dat is goed. We hopen daarom echt dat dit beestje volgend jaar in productie gaat, tot die tijd kun je ‘em alvast gebruiken als achtergrond:

  • 800×600
  • 1024×768
  • 1152×864
  • 1280×800
  • 1280×960
  • 1280×1024
  • 1400×900
  • 1400×1050
  • 1440×900
  • 1600×900
  • 1600×1200
  • 1680×1050
  • 1920×1200
  • 1920×1280
    • Ook interessant!

      • Toyota GR86
        Naamsverandering voor Toyota GR86
      • Toyota GR 86 officieel: meer pk's en motorinhoud!
      • toyota gr 86
        Zo kun jij al snel plaatsnemen in de Toyota GR 86
      • Video: belachelijk boze BMW beukt blauwe Toyota

      Nieuwste artikelen

      • Is dit de lelijkste politieauto ter wereld?
      • Tesla eindigt onderaan in nieuw betrouwbaarheidsonderzoek
      • Nu officieel in beeld: de Koreaanse RS6-killer!
      • Hoonigan gaat ondersteboven in nieuwe Gymkhana
FacebookTweetPinLinkedIn

ft-86, geneve-2010, Toyota, wallpaper

Vorig bericht: « Spannend! Eerste foto van vernieuwde Toyota RAV4
Volgend bericht: Rinspeed UC? komt naar Genève »

Lees Interacties

Reacties

  1. Tomaaas zegt

    15 februari 2010 om 12:06

    Wat lijkt hij hier klein!

    Login om te reageren
    • bmw-e30-7bh zegt

      15 februari 2010 om 12:09

      @Tomaaas: Hij is ook niet groot.

      Ik vind ‘m erg mooi, hopelijk wordt ie net zo legendarisch als de oude.

      Login om te reageren
  2. Basnov zegt

    15 februari 2010 om 12:07

    Oeh, ze zijn het dus -na de supra- niet helemaal verleerd om mooie auto’s te ontwerpen!

    Login om te reageren
  3. vampiro zegt

    15 februari 2010 om 12:07

    Schitterend

    Login om te reageren
  4. JDM__Wotevajjjj zegt

    15 februari 2010 om 12:10

    Toyota FTW !!!
    ze gaan Japan terug op het sportwagen niveau van de jaren 90 zetten hoop ik,

    Login om te reageren
  5. JDM__Wotevajjjj zegt

    15 februari 2010 om 12:13

    1920×1080 werkt niet… ik krijg altijd zo een A-logo

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      15 februari 2010 om 13:22

      @JDM__Wotevajjjj: oeps, dat moet 1920×1280 zijn… is gefixt.

      Login om te reageren
  6. Neptukker zegt

    15 februari 2010 om 12:15

    Goeie naam! De marketingjongens zijn vast druk met damage-control (gaspedaal probleem e.d.) dat ze geen tijd hadden voor het bedenken van een aansprekende naam.

    Login om te reageren
    • JDM__Wotevajjjj zegt

      15 februari 2010 om 12:19

      @Neptukker:
      is dit niet aansprekend dan ? bij FT86 denkt iedereen terug aan de AE86 en dat is toch wel de legendarischte auto van Toyota…deze dus:
      http://i245.photobucket.com/albums/gg43/wotevajjjj/akai_4by3.jpg

      p.s. kan er iemand een een widebody versie met Het nodige spoilerwerk fotoshoppen ?

      Login om te reageren
  7. Search zegt

    15 februari 2010 om 12:16

    Dit is toch die auto die een boxer turbo turbo motor van Subaru krijgt?

    Login om te reageren
  8. laulau zegt

    15 februari 2010 om 12:16

    geen specs???
    maar dit is een zeer mooie auto!!

    Login om te reageren
  9. Mark zegt

    15 februari 2010 om 12:19

    @ laulau

    Auto krijgt vermoedelijk een 2.0 Non-turbo boxermotor van Subaru met +/- 225 pk en door gebruik van veel aluminium een leeggewicht van +/- 1200kg en achterwielaandrijving.
    (Hoopt op een turbo-versie met 300pk :) )

    Login om te reageren
  10. DTB zegt

    15 februari 2010 om 12:19

    @ Neptukker

    Hadden geen betere naam kunnen bedenken. Deze naam dekt gelijk heel de historische lading. Toyota heeft bij deze auto juist continu de opinie van de liefhebbers gevraagd door het plaatsen van scoops en nieuwe specs op fora en niet gelijk een persbericht uit te zenden. Dus eigenlijk de eerste Toyota die door “de markt” zelf is mee-ontwikkeld. Vandaar dat dit ook een lang en slopend project is. :D

    Login om te reageren
  11. laulau zegt

    15 februari 2010 om 12:22

    @ mark
    bedankt voor de specs!

    Login om te reageren
  12. Majinstar zegt

    15 februari 2010 om 12:25

    Mooie wallpaper.

    Login om te reageren
  13. spaak zegt

    15 februari 2010 om 12:35

    Prachtig plaatje, maar ik vrees het ergste:
    http://www.7tune.com/toyota-ft-86-concept-design-rejected/

    Login om te reageren
  14. heidekonijn zegt

    15 februari 2010 om 12:36

    Wow! Een stilstaande Toyota!
    Benzine op of extreem snelle sluitertijd?

    Sorry, kon het niet laten, best wel geslaagde auto.
    Alles hangt nu af van de prijs : Megane RS of BMW niveau?

    En…rwd? Maar dat KAN toch niet? Dat is toch niet betaaaalbaaar. etc etc.

    Login om te reageren
  15. Tomtoyo zegt

    15 februari 2010 om 12:45

    @spaak : dat geloof je toch zelf niet zeker. 7tune staat niet echt bekend om zijn waarheids-getrouwe uitspraken. Allicht zijn er verschillende design-routes geweest, maar deze concept is al de hele wereld rondgegaan, met een badge van Toyota Design Europe. Ga er maar vanuit dat het deze gaat worden!

    Login om te reageren
    • Ahura zegt

      15 februari 2010 om 17:40

      @Tomtoyo: het staat ook op andere websites:
      .
      Prachtige concept. Hopelijk komt ie wel gewoon in productie zonder te grote wijzigingen. Toch mooi dat normale Japanse merken wél snappen dat een coupe RWD hoort te krijgen..

      Login om te reageren
  16. Henk_he zegt

    15 februari 2010 om 12:48

    Leuke Celica 2.0…

    Login om te reageren
  17. Ikke_ferrari zegt

    15 februari 2010 om 12:54

    Ik zeg… bouwen.

    Maar dat zeg ik wel vaker, en niemand luisterd naar mij! :S

    Login om te reageren
  18. Merry zegt

    15 februari 2010 om 13:04

    Deze moet toch een beetje tegen druk geven aan de nog te komen Nissan Silvia(200SX).
    Als de jongens bij Honda nou even wakker worden kunnen er een hoop leuke auto’s uit Jappan komen.
    Kan je ook nagaan, Nissan heeft nu de GT-R, 370Z en er komt een nieuwe Silvia(200SX) en Toyota heeft deze auto en er komt heel misschien een opvolger van de Supra.
    Subaru en Mitsubishi bouwen al jaren een 300PK AWD 4 deurs auto.
    Zelf Mazda gaat iets maken dat meer op de RX7 gaat lijken.
    En dan heeft Honda de CR-Z…een”coupe” die 10 sec nodig heeft om op de 100 te komen!
    Hallo hoe is het?

    Login om te reageren
  19. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    15 februari 2010 om 13:18

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  20. Freude_am_Fahren zegt

    15 februari 2010 om 13:32

    doet me een beetje denken aan de mazda rx-8

    Login om te reageren
  21. PCCB zegt

    15 februari 2010 om 13:47

    Hij ziet er echt wel goed uit. Wellicht rijdt hij goed ook. Ik ben benieuwd.

    Login om te reageren
  22. Lan_Evo zegt

    15 februari 2010 om 13:48

    Hoe meer (nieuwe) sportieve Jappan, hoe beter! Zal ook wel zeer lekker klinken met die boxermotor.

    Login om te reageren
  23. maxx0r zegt

    15 februari 2010 om 13:51

    Hij gaat niet de Toyota RX-8 GT-R 370Z heten?

    Login om te reageren
  24. Pixed zegt

    15 februari 2010 om 13:51

    Ontzettend geslaagd uiterlijk. Denk dat VW met hun Sirocco mag beginnen panikeren.

    Login om te reageren
  25. Archiebald zegt

    15 februari 2010 om 13:56

    AE86 remake!

    Wat een heerlijke auto…

    Login om te reageren
  26. muazam zegt

    15 februari 2010 om 14:06

    eindelijk een mooie auto van toyota

    Login om te reageren
  27. Aquios zegt

    15 februari 2010 om 14:06

    Hm maar gaat dit dan ook een redelijk goedkope auto met goede specs worden of wordt dit zoals zo’n beetje alle leuke auto’s tegenwoordig weer een hondsduur ding

    Login om te reageren
  28. Imom zegt

    15 februari 2010 om 14:14

    Toyota ja,sommige van hun modellen hadden zoiets in de jaren ’70,ze hadden iets,je bleef er naar kijken,ze waren inderdaad mooi,zoals nu al is het maar 1 modelletje.

    Login om te reageren
  29. Imom zegt

    15 februari 2010 om 14:17

    En zeker ze betaalbaar vroeger.

    Login om te reageren
  30. Bartig zegt

    15 februari 2010 om 14:34

    Vind het een hele kloeke bak. Opdat het een groot succes wordt en allerlei autobouwers ook aan kleine, sportieve rakkertjes denken.

    Login om te reageren
  31. paulusrx7 zegt

    15 februari 2010 om 14:38

    zo en nu in productie dat ding!! want alles wat toyota nu in het gamme heeft is nog saaier dan saai. op de landcruisers en de rav na dan.

    Login om te reageren
  32. dikkerikjuh zegt

    15 februari 2010 om 14:39

    Jizz in my pants

    Login om te reageren
  33. Stijn zegt

    15 februari 2010 om 14:57

    Ondanks wat iedereen hier zit neer te pennen is Toyota een schitterend merk. Vergeet niet die zalige reeks Supra’s en Celica’s. De laatste Celica was waarschijnlijk wel de beste betaalbare sportcoupé ooit; zag er leuk uit, boodt veel interier- en kofferruimte, had fraaie prestaties en een goede wegligging (en zalige versnellingsbak).

    Login om te reageren
  34. reggiane zegt

    15 februari 2010 om 15:28

    Zeer fraaie sportieve auto!
    Eindelijk komen er meer goedkopere sportwagens te koop.
    Hopelijk volgen de Europese merken dit goede voorbeeld zodat het wat minder saai word in de showrooms.
    Waar is die foto eigenlijk genomen? in een oude Opel fabriek?
    ;)

    Login om te reageren
  35. BananaFlip zegt

    15 februari 2010 om 15:38

    Erg lekkere auto hoor, maar ik heb wel een leukere wallpaper.

    Login om te reageren
  36. Megakix zegt

    15 februari 2010 om 17:29

    Een Jap voor ruim 60.000,- euri ? Wie biedt (niet)?

    Login om te reageren
  37. Dimglor zegt

    15 februari 2010 om 17:40

    Ziet er goed uit.. styling van de nissan gt-r en de lexus lf-a in 1 model… Is niet mis…

    Login om te reageren
  38. Ruben00 zegt

    15 februari 2010 om 20:17

    Nou lekker als bij deze het gaspedaal blijft hangen…

    Login om te reageren
    • Ahura zegt

      15 februari 2010 om 20:20

      @Ruben00: begin jij nu ook al? Kunnen mensen nu echt niet meer normaal inhoudelijk reageren als het over een Toyota gaat? Verzin eens wat nieuws…
      –edit: iets nieuws? misschien een goed idee voor jou, in plaats van telkens dezelfde comments te posten bij nieuws over VW of BN’ers–

      Login om te reageren
  39. Frostbite zegt

    15 februari 2010 om 22:26

    prachtige auto.
    lijkt eindelijk een waardige opvolger te worden voor de hachiroku. doe mij er maar ene. een panda aub. :)

    Login om te reageren
  40. Ahura zegt

    16 februari 2010 om 00:22

    -edit: dat bepalen wij wel-

    Login om te reageren
  41. w0o0dy zegt

    16 februari 2010 om 08:50

    @edit: wordt het beleid dat stereotiepe en of herhaalderlijk geplaatste reacties op zure edits kunnen rekenen? Krijg je het nog druk! Het begint erop te lijken dat in ieder geval een blogger nogal de pik heeft op Ahura en dat is eerlijk gezegd een tikkeltje overdreven en de edits vind ik kinderachtig. Laat dan idd maar eeb reactie onder je naam achter als weerwoord.

    Login om te reageren
    • autoblogger zegt

      16 februari 2010 om 09:00

      @w0o0dy: wij hebben het ook erg druk!

      Login om te reageren
    • Ahura zegt

      16 februari 2010 om 09:31

      @w0o0dy: thanks. volgens mij is het vooral autoblogger die me continue edit. Wordt een beetje erg kinderachtig ja. Terwijl ik toch meer toevoeg dan de meesten hier.. beetje te groot ego, autoblogger?

      Login om te reageren
      • w0o0dy zegt

        16 februari 2010 om 09:59

        @Ahura: moet jij ook zelf wat met de kritiek gaan doen hè? Zij bepalen de spelregels en dat is hun goed recht en ze hebben ook wel regelmatig een punt. Dus de bal ligt bij jou, use it wisely!

        Login om te reageren
        • Ferdinand1 zegt

          16 februari 2010 om 10:13

          @w0o0dy: Jij hebt toch een hekel aan fanboys? Nou, Ahura is er één: Mazda all the way… Toch wel een beetje irritant niet?

          Login om te reageren
      • autoblogger zegt

        16 februari 2010 om 10:13

        @Ahura: nee hoor, we werken met een grote redactie en iedereen doet gezellig mee. Zoals ik al aangaf, het is bijna een fulltime baan om alle comments te checken (tweederde wordt verwijderd).

        Nu weer ontopic aub.

        Login om te reageren
        • Ahura zegt

          16 februari 2010 om 13:38

          -edit: ontopic aub-

          Login om te reageren
  42. zesinlijn zegt

    22 februari 2010 om 17:28

    Nog even over de naam:
    Met alle respect, ik vind de originele AE86 ook maar een budnaam. Heette die auto echt AE86 of was het de
    ‘Toyota Corolla GT Coupé’ ???
    En was wellicht de interne codenaam AE86, zoals een BMW E30 of een E39?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North