Een ingetogen zakenlimo met een verrassing aan de achterkant.
We snappen het wel. Je betaalde in 2006 ruim twee ton voor een S65 AMG, de powerlimo met een schofterig aangename 6.0 V12 onder de kap. Jarenlang tufte je rond terwijl er 3,5 ons CO2 per gereden kilometer uit de uitlaat kwam, en de afschrijving pijnlijk hoog was. Dan is het eigenlijk niet meer dan logisch dat je bij het horen van de huidige marktwaarde een nervous breakdown krijgt en acht (8!) uitlaatpijpjes onder de achterbumper laat aanbrengen.
Mocht je dit buizenorkest wel trekken, en 48.000 euro over hebben voor een S65 AMG met 108.000 km op de teller, dan kun je dit kunststukje ophalen in het Duitse Beelitz.
Met dank aan Carseen voor de tip!
Sow wat lelijk, zullen we het even niet doen?
Ik vond jaaaaaaaren geleden al 6 overdreven onder een SL:
http://www.brabus-usa.com/pictures/Menzie3.jpg
Overdaad schaadt.
@stfu:
Zo kwam ik ooit in Erwald een Touareg V10 tegen met, jawel, 10 pijpen.
Soms hebben mijn landgenoten een heeeeel aparte “smaak”.
We hebben er meewarig bij staan lachen.
@jrk68: één pijp per cilinder. Nu moet ik echter bekennen dat dat bij mijn zakjappaner ook het geval is… Een paar jongens bij de Britse Subaru club hebben een ander uitlaatsysteem met een enkele pijp. Ziet er eigenlijk beter en een stuk lichter ook. Maar ja, kost weer extra centjes uit de Bermuda driehoek van het huishoudboekje.
in de optielijst aan te vinken als gangbang-line…
Ondanks de ontkerkelijking wordt er dus toch flink geld verdiend door de kerkorgelbouwers.
-edit: nutteloze bijdrage-
Oke, iedereen die dacht trekhaak voor de Tabbert nu hand opsteken
er passen er nog 4 tussen zie ik!
dan neem ik hm wel:)
Vroeger toen ik 7 was dacht ik dat een auto vooruit kwam door de uitlaat (zoals een straalmotor) en dus hoe meer hoe sneller. Vandaar dat mijn bBurago Testerossa er 4 had en mijn 300sl maar een. De eigenaar van de S klasse denkt dat misschien nog wel.
@sketcher: hehe, ik wou met mn hotweels ook altijd minstens 3 uitlaatjes ;)
@gwnbmw: hotwheels daar had ik een hele collectie van. Wat een tijd was dat.
@casperfcb: bij mij liggen ze nog in 12 grote plastic bakken (vol!!) onder mn bed. ik had ook een boekenkast, die staat nu helemaal vol met modelauto’s. waar de een echte auto’s verzameld verzamel ik de kleine versie ervan
@sketcher: ik had precies hetzelfde! Ik tekende ook vliegtuigen met de propellers de andere kant op haha
@sketcher:
Bij mij ging de auto zo snel als de kilometerteller kon…
@faalhaas:
Dan zou je die van mij ernstig tekort gedaan hebben….
En de badges op de achterkant zijn omgewisseld…
@roemeen013: En bij de achterramen ook nog een V12 Bi-Turbo badge, op beiden kanten. Autoblog wat doen jullie mijn ogen aan?!
Octo-auspuff!!
hahah heel fout dit, Bugatti Galibier look a like met 8 uitlaten…
Ik mis een paar hoefijzers in de grille…
@gtwillem: haha, en wat Tiroler embleempjes
Achterruit reclame op een sedan is voor zigeuners
En dit doet de vooroordelen van Taxi, paupers, kamper alleen maar versterken !
Als fatsoenlijk bankier-graaier wil je hier toch niet in gezien worden ?
Ik zie Zalm al achterin de S klasse resideren met een reclame op de achterruit hoeveel rente je bij ABN-AMRO krijgt.
Of Wim Kok met een banner van de PvdA op de S klasse achterruit en eronder ’toch heel gewoon gebleven ‘
sorry, ’t was sterker als ik !
@desjonnies: Groot gelijk.
Ik heb altijd al een AMG-orgel willen hebben!
@henkhupelschoten: *proest!*
Ga dan meteen voor de volle 12!
Wat een pauperbak toch weer, zoals eigenlijk elke wat oudere Mercedes.
Dit krijg ik nooit meer van m’n netvlies…
Met 0,75 uitlaat/cilinder is nog redelijk, hoe belachelijk is het dan met, af fabriek, 1 uitlaat per cilinder op sommige hedendaags hot-hatches…
@Onehp: dat is alleen belachelijk als je jezelf niet realiseert dat er geen enkele logische link is tussen het aantal cilinders en het aantal uitlaateindstukken.
@mashell: ik begrijp wat je bedoelt, maar helemaal juist is dat ook niet, toch niet als we het functioneel bekijken ipv naar de ‘uitlaatmode’. Gewoonlijk is het het ontwerp uitlaatspruitstuk dat bepaald hoeveel echte functionele pijpen er naar achter lopen. Die kun je uiteraard ook combineren naar minder, vaak lichter en goedkoper. Soms kan het ontwerp van een grote middendemper en het ontwerp van de (achter)ophanging het functioneel maken meerder, kleinere, pijpen naar achter te trekken. Maar vaak is de verdubbelling en meer van het aantal uitlaatpijpen, liefst dan nog 10cm voor de monding, vooral mode, of aanstellerij, of doen alsof. Zoiets.
Lache ding toch !! 4 pijpen is precies net zo onnodig .. Zal wel met sociale acceptatie van het plebs te maken hebben ..
Ach gewoon kopen, uitlaten er af halen en klaar toch??
@dutchdriftking: eens!
@dutchdriftking: En met een lelijk uitgesneden achterbumper zitten…
R.I.P. S65
Ach ja. Die rare bugatti concept had er standaard 8.
@philipf: bedoel je die bugatti uit 1998 met die 18-cilinder?
@ghost: nee de galibier.
150K in 9 jaar weggeschreven, hatsee! Jammer van de 8 uitlaatjes anders nog best een chique ding.
How about no ?
Maak er een lesauto van en het plaatje is compleet :P
een pijp voor ieder kamp waar hij is geweest
OMG wat een minderwaardigheidscomplex de eigenaar van dit misbaksel!
Allemaal lachen gieren brullen. En nu iedereen de hand opsteken die ook een S65 AMG nieuw gekocht heeft…. Als die man dat toch mooi vind. Allemaal lekker zeiken, en morgen weer in je 7ehands schraapmobiel achteraan sluiten in de file…. Ik weet wel wie het laatst lacht.
Fantastisch!!!
Wat een s65 apart maakt is de v12 natuurlijk!
12 cylinders en maar 8 pijpen? Volgens mij een gemiste kans.
Als er een lekker geluid inzit, heb ik er absoluut geen probleem mee
potsdam Mittelmark; misschien reed deze man “vroegah” een Trabi en is/ was hij er trots op na zo veel jaren eindelijk een “uber Benz” te kunnen kopen zodat hij het de hele wereld wilde laten zien.
Dat zijn een paar pijpjes te weinig, 12 cilinders = 12 pijpen, anders lever je maar half werk als tjoenert.