• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wat deze S65 AMG zo bijzonder maakt

Auteur: ricardo, gepost 26 mei 2015 om 16:51 – 51 Reacties

Afbeelding Wat deze S65 AMG zo bijzonder maaktAfbeelding Wat deze S65 AMG zo bijzonder maaktAfbeelding Wat deze S65 AMG zo bijzonder maaktAfbeelding Wat deze S65 AMG zo bijzonder maaktAfbeelding Wat deze S65 AMG zo bijzonder maakt

Wat deze S65 AMG zo bijzonder maakt
Een ingetogen zakenlimo met een verrassing aan de achterkant.

We snappen het wel. Je betaalde in 2006 ruim twee ton voor een S65 AMG, de powerlimo met een schofterig aangename 6.0 V12 onder de kap. Jarenlang tufte je rond terwijl er 3,5 ons CO2 per gereden kilometer uit de uitlaat kwam, en de afschrijving pijnlijk hoog was. Dan is het eigenlijk niet meer dan logisch dat je bij het horen van de huidige marktwaarde een nervous breakdown krijgt en acht (8!) uitlaatpijpjes onder de achterbumper laat aanbrengen.

Pweeep!

Mocht je dit buizenorkest wel trekken, en 48.000 euro over hebben voor een S65 AMG met 108.000 km op de teller, dan kun je dit kunststukje ophalen in het Duitse Beelitz.

Met dank aan Carseen voor de tip!

Ook interessant!

  • Genadeloze afschrijving voor enige Solar Beam S65 AMG van NL
    Genadeloze afschrijving voor enige Solar Beam S65 AMG van NL
  • Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
    Video: brute Mercedes-AMG GT73e komt in actie
  • Video: Mercedes AMG One in het wild!
  • Video: Het F1-geluid van de Merces-AMG One!
    Video: Het F1-geluid van de Mercedes-AMG One!

Nieuwste artikelen

  • Deze iconische auto’s brachten dit weekend miljoenen op
  • Heeft deze occasion het record ‘snel kilometers maken’ in de pocket?
  • Staat de toekomst van de eigen auto op het spel?
  • Max Verstappen staat er voortaan alleen voor
FacebookTweetPinLinkedIn

amg, Mercedes, occasion, s-klasse, s65

Vorig bericht: « Audi RS4 in Austin Gelb is de powerstation die je wilt
Volgend bericht: Dit zijn de 17 Art Cars van BMW »

Lees Interacties

Reacties

  1. introductiemap zegt

    26 mei 2015 om 16:52

    Sow wat lelijk, zullen we het even niet doen?

    Login om te reageren
  2. stfu zegt

    26 mei 2015 om 16:53

    Ik vond jaaaaaaaren geleden al 6 overdreven onder een SL:
    http://www.brabus-usa.com/pictures/Menzie3.jpg
    Overdaad schaadt.

    Login om te reageren
    • jrk68 zegt

      26 mei 2015 om 17:28

      @stfu:
      Zo kwam ik ooit in Erwald een Touareg V10 tegen met, jawel, 10 pijpen.
      Soms hebben mijn landgenoten een heeeeel aparte “smaak”.
      We hebben er meewarig bij staan lachen.

      Login om te reageren
      • gtwillem zegt

        26 mei 2015 om 23:01

        @jrk68: één pijp per cilinder. Nu moet ik echter bekennen dat dat bij mijn zakjappaner ook het geval is… Een paar jongens bij de Britse Subaru club hebben een ander uitlaatsysteem met een enkele pijp. Ziet er eigenlijk beter en een stuk lichter ook. Maar ja, kost weer extra centjes uit de Bermuda driehoek van het huishoudboekje.

        Login om te reageren
  3. roller79 zegt

    26 mei 2015 om 16:57

    in de optielijst aan te vinken als gangbang-line…

    Login om te reageren
  4. mashell zegt

    26 mei 2015 om 16:58

    Ondanks de ontkerkelijking wordt er dus toch flink geld verdiend door de kerkorgelbouwers.

    Login om te reageren
    • marikoelolo zegt

      26 mei 2015 om 17:21

      -edit: nutteloze bijdrage-

      Login om te reageren
  5. baasbas zegt

    26 mei 2015 om 16:58

    Oke, iedereen die dacht trekhaak voor de Tabbert nu hand opsteken

    Login om te reageren
  6. azuli zegt

    26 mei 2015 om 16:59

    er passen er nog 4 tussen zie ik!

    dan neem ik hm wel:)

    Login om te reageren
  7. Design_Driven zegt

    26 mei 2015 om 17:02

    Vroeger toen ik 7 was dacht ik dat een auto vooruit kwam door de uitlaat (zoals een straalmotor) en dus hoe meer hoe sneller. Vandaar dat mijn bBurago Testerossa er 4 had en mijn 300sl maar een. De eigenaar van de S klasse denkt dat misschien nog wel.

    Login om te reageren
    • gwnbmw zegt

      26 mei 2015 om 17:04

      @sketcher: hehe, ik wou met mn hotweels ook altijd minstens 3 uitlaatjes ;)

      Login om te reageren
      • casperfcb zegt

        26 mei 2015 om 17:52

        @gwnbmw: hotwheels daar had ik een hele collectie van. Wat een tijd was dat.

        Login om te reageren
        • gwnbmw zegt

          27 mei 2015 om 20:59

          @casperfcb: bij mij liggen ze nog in 12 grote plastic bakken (vol!!) onder mn bed. ik had ook een boekenkast, die staat nu helemaal vol met modelauto’s. waar de een echte auto’s verzameld verzamel ik de kleine versie ervan

          Login om te reageren
    • JamesBond007 zegt

      26 mei 2015 om 17:23

      @sketcher: ik had precies hetzelfde! Ik tekende ook vliegtuigen met de propellers de andere kant op haha

      Login om te reageren
    • faalhaas zegt

      26 mei 2015 om 17:25

      @sketcher:
      Bij mij ging de auto zo snel als de kilometerteller kon…

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        26 mei 2015 om 17:30

        @faalhaas:
        Dan zou je die van mij ernstig tekort gedaan hebben….

        Login om te reageren
  8. roemeen013 zegt

    26 mei 2015 om 17:02

    En de badges op de achterkant zijn omgewisseld…

    Login om te reageren
    • roemeen013 zegt

      26 mei 2015 om 17:24

      @roemeen013: En bij de achterramen ook nog een V12 Bi-Turbo badge, op beiden kanten. Autoblog wat doen jullie mijn ogen aan?!

      Login om te reageren
  9. RuVi zegt

    26 mei 2015 om 17:03

    Octo-auspuff!!

    Login om te reageren
  10. 991gt3rs zegt

    26 mei 2015 om 17:04

    hahah heel fout dit, Bugatti Galibier look a like met 8 uitlaten…

    Login om te reageren
  11. gtwillem zegt

    26 mei 2015 om 17:06

    Ik mis een paar hoefijzers in de grille…

    Login om te reageren
    • Megakix zegt

      26 mei 2015 om 17:18

      @gtwillem: haha, en wat Tiroler embleempjes

      Login om te reageren
  12. desjonnies zegt

    26 mei 2015 om 17:06

    Achterruit reclame op een sedan is voor zigeuners

    En dit doet de vooroordelen van Taxi, paupers, kamper alleen maar versterken !

    Als fatsoenlijk bankier-graaier wil je hier toch niet in gezien worden ?

    Ik zie Zalm al achterin de S klasse resideren met een reclame op de achterruit hoeveel rente je bij ABN-AMRO krijgt.

    Of Wim Kok met een banner van de PvdA op de S klasse achterruit en eronder ’toch heel gewoon gebleven ‘

    sorry, ’t was sterker als ik !

    Login om te reageren
    • BmwMPower zegt

      26 mei 2015 om 17:36

      @desjonnies: Groot gelijk.

      Login om te reageren
  13. henkhupelschoten zegt

    26 mei 2015 om 17:10

    Ik heb altijd al een AMG-orgel willen hebben!

    Login om te reageren
    • sanderm3 zegt

      27 mei 2015 om 00:19

      @henkhupelschoten: *proest!*

      Login om te reageren
  14. trustmeiamanengineer zegt

    26 mei 2015 om 17:14

    Ga dan meteen voor de volle 12!
    Wat een pauperbak toch weer, zoals eigenlijk elke wat oudere Mercedes.

    Login om te reageren
  15. spotternoord zegt

    26 mei 2015 om 17:14

    Dit krijg ik nooit meer van m’n netvlies…

    Login om te reageren
  16. Onehp zegt

    26 mei 2015 om 17:18

    Met 0,75 uitlaat/cilinder is nog redelijk, hoe belachelijk is het dan met, af fabriek, 1 uitlaat per cilinder op sommige hedendaags hot-hatches…

    Login om te reageren
    • mashell zegt

      26 mei 2015 om 17:23

      @Onehp: dat is alleen belachelijk als je jezelf niet realiseert dat er geen enkele logische link is tussen het aantal cilinders en het aantal uitlaateindstukken.

      Login om te reageren
      • Onehp zegt

        26 mei 2015 om 17:54

        @mashell: ik begrijp wat je bedoelt, maar helemaal juist is dat ook niet, toch niet als we het functioneel bekijken ipv naar de ‘uitlaatmode’. Gewoonlijk is het het ontwerp uitlaatspruitstuk dat bepaald hoeveel echte functionele pijpen er naar achter lopen. Die kun je uiteraard ook combineren naar minder, vaak lichter en goedkoper. Soms kan het ontwerp van een grote middendemper en het ontwerp van de (achter)ophanging het functioneel maken meerder, kleinere, pijpen naar achter te trekken. Maar vaak is de verdubbelling en meer van het aantal uitlaatpijpen, liefst dan nog 10cm voor de monding, vooral mode, of aanstellerij, of doen alsof. Zoiets.

        Login om te reageren
  17. lincoln zegt

    26 mei 2015 om 17:36

    Lache ding toch !! 4 pijpen is precies net zo onnodig .. Zal wel met sociale acceptatie van het plebs te maken hebben ..

    Login om te reageren
  18. Dutchdriftking zegt

    26 mei 2015 om 17:43

    Ach gewoon kopen, uitlaten er af halen en klaar toch??

    Login om te reageren
    • ghost zegt

      26 mei 2015 om 18:15

      @dutchdriftking: eens!

      Login om te reageren
    • stfu zegt

      26 mei 2015 om 22:18

      @dutchdriftking: En met een lelijk uitgesneden achterbumper zitten…

      Login om te reageren
  19. SimonMc zegt

    26 mei 2015 om 17:47

    R.I.P. S65

    Login om te reageren
  20. philipf zegt

    26 mei 2015 om 18:01

    Ach ja. Die rare bugatti concept had er standaard 8.

    Login om te reageren
    • ghost zegt

      26 mei 2015 om 18:14

      @philipf: bedoel je die bugatti uit 1998 met die 18-cilinder?

      Login om te reageren
      • philipf zegt

        26 mei 2015 om 18:18

        @ghost: nee de galibier.

        Login om te reageren
  21. ghost zegt

    26 mei 2015 om 18:14

    150K in 9 jaar weggeschreven, hatsee! Jammer van de 8 uitlaatjes anders nog best een chique ding.

    Login om te reageren
  22. maliks zegt

    26 mei 2015 om 18:28

    How about no ?

    Login om te reageren
  23. Geen.smaak zegt

    26 mei 2015 om 18:46

    Maak er een lesauto van en het plaatje is compleet :P

    Login om te reageren
  24. st33fie zegt

    26 mei 2015 om 18:48

    een pijp voor ieder kamp waar hij is geweest

    Login om te reageren
  25. bofkont zegt

    26 mei 2015 om 19:16

    OMG wat een minderwaardigheidscomplex de eigenaar van dit misbaksel!

    Login om te reageren
  26. E34M5Touring zegt

    26 mei 2015 om 20:29

    Allemaal lachen gieren brullen. En nu iedereen de hand opsteken die ook een S65 AMG nieuw gekocht heeft…. Als die man dat toch mooi vind. Allemaal lekker zeiken, en morgen weer in je 7ehands schraapmobiel achteraan sluiten in de file…. Ik weet wel wie het laatst lacht.

    Login om te reageren
  27. mercedesbenz63 zegt

    26 mei 2015 om 20:35

    Fantastisch!!!

    Login om te reageren
  28. mrrallycross zegt

    26 mei 2015 om 22:07

    Wat een s65 apart maakt is de v12 natuurlijk!

    Login om te reageren
  29. sacha zegt

    26 mei 2015 om 23:32

    12 cylinders en maar 8 pijpen? Volgens mij een gemiste kans.

    Login om te reageren
  30. steelfighter zegt

    26 mei 2015 om 23:51

    Als er een lekker geluid inzit, heb ik er absoluut geen probleem mee

    Login om te reageren
  31. Calimero zegt

    27 mei 2015 om 00:22

    potsdam Mittelmark; misschien reed deze man “vroegah” een Trabi en is/ was hij er trots op na zo veel jaren eindelijk een “uber Benz” te kunnen kopen zodat hij het de hele wereld wilde laten zien.

    Login om te reageren
  32. Hupke zegt

    27 mei 2015 om 12:37

    Dat zijn een paar pijpjes te weinig, 12 cilinders = 12 pijpen, anders lever je maar half werk als tjoenert.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North