Austin Gelb, het lijkt welhaast de meest bestelde kleur voor de BMW M4 Coupé. Maar wist u dat deze tint ook op de optielijst bij Audi staat?
We weten niet of de mannen bij Quattro GmbH in Neckarsulm een heist hebben gepleegd op het BMW-magazijn, maar wie bij Audi Exclusive aanklopt voor een paar personalisatie-opties kan nu ook kiezen voor deze bemmende kleurtint. Iets dat ‘m goed staat in combinatie met zwarte Rotorvelgen (20-inch). De eigenaar van deze RS4 Avant heeft er daarnaast voor gekozen om de kleur door te trekken naar de deurpanelen, het dashboard, en de lijst om de middenconsole.
Een beetje kitscherig is het wel, maar we vermoeden dat je dat deze Audi snel vergeeft als je je vingers om het alcantara stuur slaat en de 4,2 liter V8 met 450 pk de sporen geeft.
Blijven we nog met één vraag zitten: is Nogaro blauw, Peridot groen of Austin geel de beste kleur op een RS4 Avant?
76 reacties
Maar het is niet voor niets een personalisatie optie, voor ieder wat wils.
Ik vind de gele accenten in het interieur zelf best kunnen!
Heb echter meer moeite met het alcantara stuurwiel…
Fake it till you make it is toch ook de officieuze slogan van Audi en diens berijders?
De S4 daarentegen haalt zijn vermogen met het grootste gemak.
En daar zit het voor mij een beetje, de RS2 en de twee voorgaande RS4’s waren iets dikker, maar niet overdreven dik. Bij deze RS4 is het mij allemaal net iets te veel.
Je moet goed kijken of he het met een S4 of A4 van doen hebt, en dat is voor mij de charme van zo’n auto. Snel, capabel, comfortabel, veilig en niet te opvallend. En nog betaalbaarder ook. En een S4 breng je makkelijk naar 400pk zonder grote betrouwbaarheidsproblemen. Alleen liters olie ;-)
Ik zou zelf gegeven de keuze wel voor de RS4 gaan, gewoon vanwege het atmosferische blok en het geluid dat dit maakt en ik houd ook wel van die 80s wielkasten. Of er nou daadwerkelijk 380 PK of 420 PK of 450 PK inzit boeit me stiekem niet zo heel veel, power zat. Het is alleen wel een beetje Audiësque om meer te beloven dan er inzit en mede daardoor ben ik in het algemeen niet zo’n fan van het merk.
De Audi S8 schijnt zelfs richting de 600 te lopen, net als bij de S4 een terug getuned blok. Dat scheelt wel. Ook de eerste RS4 en RS6 MkI en MkII halen het opgegeven vermogen met gemak. Dus het is niet echt Audi-esque.
Er is eigenlijk maar een merk dat altijd meer levert dan opgegeven: Porsche. Heeft te maken met de toleranties en reserves. Precies de reden waarom Porsches altijd met minder vermogen prima mee kunnen komen met de ‘sterkere’ concurrenten.
Maar dat is eigenlijk inherent aan atmosferische motoren. Het maximum vermogen is ook een momentopname en het luistert daarbij veel nauwer dan bij turbomotoren. De S2000 van mijn broertje heeft ooit 210pk gehaald op de rollenbank (toen die hem net kocht) en na een lang weekend Duitsland, 98 in de tank en het vervangen van alle filters en olie haalde die een week later 262pk.
Als de omstandigheden niet helemaal top zijn, stelt de ECU de motor anders af, waardoor het vermogen kan afnemen of toenemen.
Stiekem vind ik een 335i/340i, A4 3.0TFSI/S4 of C450/C350 veel leuker dan een de volle M/AMG/RS modellen. Gaat al hard zat, voldoende potentieel om licht te kietelen en het ziet er minder pretentieus uit.
Daar is je antwoord.
Maar goed ik vind het wel tof hoor zo’n kleurtje. Veel beter dan Komo grijs. Dit vind ik wel een aardige kleur van de jongens uit
WolfsburgIngolstadt, ze noemen het Merlin Purple:http://adv1wheels.com/gallery/cache/audi/audi-rs6-adv10tssl/audi_rs6_adv10tssl_05_960.jpg
Alleen in de zon is ‘ie net een tikkie te fel wat mij betreft. Zo op een duistere dag als op de foto vind ik het wel sjiek.
In de vergelijkende tests van nu is ‘de Audi’ boven het C segment toch vaak ‘the odd one out’ aangezien de rest van de premium pretendenten inmiddels netjes RWD levert, niet alleen Mercedes en BMW maar ook Lexus, Infiniti, Cadillac en Jaaaaaaag. Ik heb de indruk dat Audi ook wel doorheeft dat dit tegen hen werkt, want qua aantallen doen ze het in de hogere segmenten nog steeds matig tegen BMW en Mercedes. En laten we eerlijk zijn, een ‘toplimo’ als de A8 die van nature FWD is kan ook gewoon niet, zelfs Cadillac weet dat inmiddels weer.
Eigenlijk is een V12 conpleet overbodig. Een V6 of V8 haalt gemakkelijk het vermogen van wat een V12 vroeger leverde. En zonder stress. De prestige en fantastische rustige loop zijn nu wel twee hele dure eigenschappen.
En ten slotte over de A8; ik rij weleens met die van mijn vader, en dat is heerlijk relaxed cruisen. Rijdt gewoon zoals de S-Klasse, alleen staat die technologisch wel verder. Maargoed, geschmäcker sind verschieden ;-)
Misschien wel het belangrijkste minpunt hiervan (vooral als je zoals @mashell oppert alleen maar achterin zit); het ziet er gewoon minder goed uit. Door die frontoverhang zijn de klassieke verhoudingen van een toplimo weg en krijg je meer een blokkendoos design. Voordat je zegt onzin; de designer van Volvo heeft in een interview gezegd dat een belangrijke focus van hem is om Volvo’s een meer ‘RWD look’ te geven ook als ze dat niet zijn. Overigens probeert Audi/VAG zelf ook het voorwiel wat verder naar voren te plaatsen. Met moderne electronica om de tractie te regelen kan dat wat beter dan vroegah daar je toen gelijk een doorslaand wiel had als je wat vermogen hebt in je FWD bak en er niet zoveel massa op de vooras rustte. Check maar eens de schematische tekeningen van de huidige A3 ivm de oude en idem voor de A6; aanzienlijk verkleinde frontoverhangen, doch nog altijd niet zo klein als bij een auto met aandrijving op de juiste wielen.
http://www.autojunk.nl/2013/07/knalgele-audi-rs4-in-viareggio
Maar als ik dan toch een kleur mag kiezen zou ik toch voor deze gaan:
https://www.flickr.com/photos/v8v12andco/9787028242
Leuk plaatsje, Viareggio….
Super jachtbouwers leuke strandtenten en ooit de woonplaats van een gewezen Nederlandse F1 coureur.
Nu de prijsvraag, wie was die coureur…?
En zal ik dan ook graag willen inzetten op antwoord A: Robert Doornbos
Doe mij maar die Alpina B3 van gisteren…
Andere keuzes:
Cadillac CTS-V Sportwagon
Alpina B3 van gister
Overigens mag op mijn oprit altijd een (LTD) Country Squire verschijnen. Als ie maar niet matzwart is.
Ben overigens verliefd op een 78er model uit het Amsterdam-Noord van mijn basisschooljaren: http://www.autojunk.nl/2015/03/1978-ford-ltd-country-squire
Niet weggelegd voor de saaie Nederlandse markt, ze kiezen liever voor saaie zwarte kleur!