• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wat hebben Prins Laurent en Johan Cruijff gemeen?

Auteur: Dennis, gepost 16 maart 2009 om 20:39 – 40 Reacties

Prins Laurent & Johan Cruijff

Een tweeluik met links Prins Laurent Benoît Baudouin Marie, de enfant terrible van het Belgische koningshuis. Rechts onze eigen nummer 14 Johan Cruijff, verkozen tot beste Europees voetballer van de twintigste eeuw en volgens velen één van de beste voetballers aller tijden. Wat hebben Prins Laurent en Johan Cruijff gemeen?

Het duo deelt de visie dat hoe harder je rijdt, hoe minder lang je op de weg bent, waardoor je het asfalt minder belast en je dus minder kans hebt op het veroorzaken van files. Cruijff stelde dit toen hem in een televisie-interview gevraagd werd naar zijn visie ten aanzien van de fileproblematiek.

De Belgische prins Laurent gaat nog een stapje verder. Hij vindt de tijd die je op de weg doorbrengt pure tijdsverspilling en ergert zich aan alle kritiek op zijn snelle rijgedrag. Als je minder lang onderweg bent is de kans op ongelukken kleiner, zo stelt de Belgische prins in een interview met twee studenten van de journalistenopleiding in Mechelen. In België staat de prins bekend om zijn voorkeur voor snelle wagens en zijn roekeloze rijgedrag. Eind jaren tachtig was hij een tijdje zijn rijbewijs kwijt vanwege diverse snelheidsovertredingen. Maar de beste man heeft gelijk, want een paar jaar geleden heeft onderzoek al aangetoond dat 160 beter is.

Met dank aan Ruben voor de tip

Ook interessant!

  • Prins Bernhard betaalde som geld om bouwverbod Circuit Zandvoort op te heffen
    Prins Bernhard liet bouwverbod Circuit Zandvoort opheffen met geld
  • Prins Bernhard wil freebees
    Prins Bernhard wil muzikanten niet betalen met geld [update]
  • 'Files in de spits voorgoed verleden tijd'
  • Drukste spits ooit
    Drukste spits ooit sinds corona, files en ongelukken

Nieuwste artikelen

  • Video: en daarom bezuinig je niet op banden en remmen
  • Deze optie heb je nog niet eerder gezien op een Porsche
  • Koop een Brabus SLS AMG op Marktplaats
  • Gespot – Deze Ferrari 512 TR is om te smullen
FacebookTweetPinLinkedIn

files, prins-laurent, Verkeer, voetbal

Vorig bericht: « Mercedes E63 AMG gespot in garage in Genève
Volgend bericht: Audi overweegt een RS3 met motor uit TT-RS »

Lees Interacties

Reacties

  1. bozewolf zegt

    16 maart 2009 om 20:43

    Hangt van het land en wegennet af. Hier in Nederland is het te klein, misschien op een paar kleine stukjes kun je 160 als limiet invoeren. Voor de rest gaat het niet. Ja, of ze moeten 4-baans (8 totaal) neerpleuren, maar dat gaat toch niet gebeuren.

    Login om te reageren
  2. vla zegt

    16 maart 2009 om 20:44

    Soms schaam ik me dood voor ons koningshuis. :oops:

    Login om te reageren
  3. 3301 zegt

    16 maart 2009 om 20:44

    gelijk hebben ze! maar waar komt dit spontane onderzoek vandaan?

    Login om te reageren
  4. BananaFlip zegt

    16 maart 2009 om 20:45

    Ja man, die kerels zijn helemaal right.

    Login om te reageren
  5. Edman zegt

    16 maart 2009 om 20:48

    Nederland is gewoon niet geschikt. Elke 10 kilometer is er wel een druk knooppunt. Face the truth. Als je met 160 langs iemand raast die met een-niet-zo-potente-motor-kar rijdt, lijkt me de conventionle 120 toch veiliger.

    @ bozewolf

    De waarheid is hard, maar voordat je met een 1,4 litert motor van de 120 naar de 160 rijdt ben je alweer van zo’n 160 km/h stuk af xD

    Login om te reageren
  6. Citrofiel zegt

    16 maart 2009 om 20:49

    Af en toe lijkt het me wel leuk om wat ‘foute’ types in het koningshuis te hebben. Zoals nu. Kan je lol mee hebben. Maar helaas, wij hebben alleen braverikjes…

    Login om te reageren
  7. Edman zegt

    16 maart 2009 om 20:49

    @ bozewolf

    Volgende keer dat je langs Hessing gaat, moet je ook even kijken naar de weg (in aanbouw)…

    Login om te reageren
  8. lincoln zegt

    16 maart 2009 om 20:50

    wat gemeen hebben ??

    ze komen beide inteligenter over als ze hun smoel houden ..

    Login om te reageren
  9. Dennis zegt

    16 maart 2009 om 20:50

    LOL @ lincoln

    Login om te reageren
  10. Oom Agent zegt

    16 maart 2009 om 20:52

    @ bozewolf & @ Edman

    Ik weet niet waar jullie zo rondrijden maar ik rijd regelmatig over stukken snelweg waar je prima 180-200 kunt rijden. Ik zeg niet waar, want ik hou niet zo van flitsers.

    Kwestie van goede omstandigheden, goede ogen, goede motor (V8) en goede remmen uiteraard.

    Login om te reageren
  11. bozewolf zegt

    16 maart 2009 om 20:52

    @ Edman: Ik kom niet zo vaak langs Hessing, dus wat is er met die weg in aanbouw?

    Verder ben ik met je eens. Nederland is gewoon niet geschikt. Met “een paar 160 stukken” bedoel ik dan ook letterlijk een paar, als in op één hand te tellen. En dat is de moeite niet echt waard.

    Login om te reageren
  12. F. zegt

    16 maart 2009 om 20:54

    Ze leven beiden nog, ze hadden geen noemenswaardige ongevallen dus…geef ze het voordeel van de twijfel…

    Login om te reageren
  13. bozewolf zegt

    16 maart 2009 om 20:54

    @ Oom Agent:

    Individueel kunnen is heel wat anders dan de complete verkeersstroom er op inrichten.

    Login om te reageren
  14. JPM zegt

    16 maart 2009 om 21:01

    @ Oom Agent

    Overschatting? Zelfinzicht? Anderen wel maar ik niet?

    Login om te reageren
  15. VivelaFRANCE zegt

    16 maart 2009 om 21:06

    Roekeloos rijden is inderdaad voor de persoon zelf misschien sneller, maar de auto’s eromheen worden alleen maar afgesneden, wat me niet echt veilig lijkt. Ook is de impact van een botsing met 160 km/h veel groter dan bij 90 km/h, dus is de kans op dood kleiner bij een langzaam rijdende auto. Daar bovenop is de remweg ook nog langer bij een hogere snelheid, ook niet echt handig dus. Langzaam rijden daarentegen is ook niet alles, de omgeving zal zich er behoorlijk aan storen, wat weer ongelukken veroorzaakt.

    Het handigst is gewoon als de langzamen aan de twee rechterbanen gaan tuffen, terwijl de snelheidsduivels hun leven op de twee linkerbanen op het spel mogen zetten.

    Login om te reageren
  16. Edman zegt

    16 maart 2009 om 21:18

    @ bozewolf

    De A2 wordt 10-baans ;)

    Login om te reageren
  17. Attaway zegt

    16 maart 2009 om 21:18

    Je kunt zeggen wat je wilt, maar tussen deze redenering is geen speld te krijgen. Ik zie niemand uitleggen waarom dit niet juist is. En tot het tegendeel is bewezen neem ik dit voor de waarheid aan. Mijn complimenten aan deze prins.

    Login om te reageren
  18. j zegt

    16 maart 2009 om 21:20

    Ze zijn waarschijnlijk allebei erg dom

    Login om te reageren
  19. lincoln zegt

    16 maart 2009 om 21:25

    waarom noemen ze trouwens in Belgie iemand met een chromozoompje teveel een “enfant terrible” ??

    hier in holland heet zo iemand gewoon “kroonprins” ..

    Login om te reageren
  20. York zegt

    16 maart 2009 om 21:27

    Hahhaa

    Juist dezelfde redeneringen die ik soms volg als ik mijn EQ op 0 zet en eens lol wil maken met familie met de waanideeën die dan boven komen drijven:D

    Gelukkig zullen deze 2 heren nooit de bevoegdheid hebben om hun plannetje werkelijkheid te maken;-)

    Login om te reageren
  21. C70T5 zegt

    16 maart 2009 om 21:39

    Waarom noemen we iemand die eens een keer tegen de stroom in gaat gek of dom?

    Newton, Tesla e.a., allemaal werden ze voor gek verklaard….

    Login om te reageren
  22. BaRa zegt

    16 maart 2009 om 21:41

    Als je 160 kan rijden zonder voortdurend opnieuw te moeten remmen, dan is 160 inderdaad sneller dan 120. Maar: de tijdsduur van je rit wordt met slechts een kwart ingekort. Dus zoooo gigantisch veel tijd win je er nu ook weer niet mee. In plaats van een uur doe je er drie kwartier over. Gooi er wat verkeerslichten op secundaire wegen tussen, en je winst slinkt al snel naar slechts 5 minuten. Laten we het hierop houden: er is een reden waarom de regering Laurents dotatie wil wegsaneren.

    Login om te reageren
  23. F. zegt

    16 maart 2009 om 21:42

    Laat Prins Laurent troonopvolger worden en Belgie kan een leuk, snel land worden!

    Login om te reageren
  24. bmw zegt

    16 maart 2009 om 21:43

    @lincoln: Laurent is enfant terrible aangezien de beste man franstalig is. Simpel, toch? :-)

    Login om te reageren
  25. diegon zegt

    16 maart 2009 om 21:53

    hoe sneller des te meer de brandstofverbruik dus krijg je weer die groene mensen aan je kop die zeggen dat het niet goed is voor et milieu. .

    Login om te reageren
  26. Autofans.be zegt

    16 maart 2009 om 22:01

    sneller = meer verbruik?

    Zuinig rijden is zo snel mogelijk in een zo hoog mogelijke versnelling schakelen. Goed schakelen of course (2.500 toeren)
    Snel rijden met een constante is véél zuiniger dan versnellen en vertragen.

    Login om te reageren
  27. Benjamin1 zegt

    16 maart 2009 om 22:14

    160 is niet haalbaar in NL. Te druk en de wegen zijn niet geschikt. Maak er gewoon 110/130 van en dan overal. Iedereen kan meekomen en het wegennet houdt dat ook makkelijk. Het is overzichtelijker dan nu omdat er nu stukken zijn -A16 na de de moerdijkbrug anyone?- die 100 zijn zonder dat ik daar een reden voor zie.

    Login om te reageren
  28. RenJie zegt

    16 maart 2009 om 22:16

    @Autofans.be

    ja, maar langzaam constant rijden is zuiniger dan snel constant rijden. (?)

    Login om te reageren
  29. Savipe.com zegt

    16 maart 2009 om 22:24

    Is de enige van ons koningshuis die in mijn goede aard valt xD

    Login om te reageren
  30. L-Fred zegt

    16 maart 2009 om 23:41

    Als die beide nu van snelheid houden, waarmee vervoeren ze zich dan?

    Login om te reageren
  31. PCCB zegt

    16 maart 2009 om 23:46

    De Lorre heeft zich onlangs zowaar een LP560 aangeschaft. Snel zal hij zeker zijn! Jammer dat zijn verstand niet meekan.

    Login om te reageren
  32. miniV8 zegt

    16 maart 2009 om 23:54

    gewoon 3 rijstroken en dan rechts voor de normale bestuurders die kalm aan doen en dan de middelste strook voor hun om in te halen en helemaal links gewoon 150 zodat je geen last van de inhalende slome jongens hebt …

    Ideetje

    Login om te reageren
  33. RenesisHP zegt

    17 maart 2009 om 00:05

    160 is best wel te doen op een heleboel wegen in Nederland. 200+ trouwens ook.
    Er zijn ook genoeg delen waar het helemaal niet kan. In de Randstad is het meestal te druk en er zijn teveel op- en afritten.

    Login om te reageren
  34. JMC zegt

    17 maart 2009 om 00:15

    Ik zeg altijd: hoe sneller je rijdt, hoe minder lang je op de weg bent, dus hoe minder lang je motor draait, DUS hoe lager het verbruik? Juist toch?!

    Ik heb wel sympatie vor onze Laurent. Iedereen denkt da dat hij da achterlijke is maar wees nu eens eerlijk… Laurent of Filip? De F-16 piloot die nooit solo heeft gevlogen.

    Greetzzz,
    JMC

    Login om te reageren
  35. bozewolf zegt

    17 maart 2009 om 01:29

    @ mx5/rx8: ook in de provincie genoeg op- en afritten hoor. Iedereen denkt altijd wel (mssn jij ff niet) dat ’t hier zo leeg is maar elk dorp heeft zn eigen afrit als ’t een beetje dicht bij een (auto)snelweg ligt. Ga maar naar ’t zuiden vanuit Leeuwarden, om de haverklap afrit voor kutdorpje.

    Login om te reageren
  36. 3$pr1t zegt

    17 maart 2009 om 09:19

    Eergisteren vanuit België naar Tilburg gereden via Eindhoven.
    Daar moet je op zondag 80 km/u rijden op de randweg.
    Gewoonweg idioot traag want er is dan geen kat op de baan.

    Gelukkig zijn er nog de Belgen die hier lak aan hebben en gewoon vrolijk 120 km/u blijven rijden ;)

    Login om te reageren
  37. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    17 maart 2009 om 09:28

    @ L-Fred: inderdaad, goed punt! Wat voor auto’s rijden beide heren op het moment????

    Wat Cruyff betreft ben ik bij de Citroën SM gebleven…
    :D

    Login om te reageren
  38. Stijn zegt

    17 maart 2009 om 10:43

    Vind het nog steeds geweldig hoe Laurent nu al een jaar of 10 geleden in volle vaart met zijn F355 aan het paleis vertrok en de politie aan het lachen was :)

    Login om te reageren
  39. Bas zegt

    17 maart 2009 om 15:21

    WIE?

    Prins Laurent Benoît aubain Marie?

    Wat een rare naam….

    ;)

    Login om te reageren
  40. wotevajjjj zegt

    17 maart 2009 om 20:50

    wat is er mis met recht 90 midden 120 en links 160 ?
    zou toch perfect mogelijk zijn

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North