• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wat is de beste V8?

Auteur: Wouter, gepost 7 december 2007 om 19:15 – 110 Reacties

Ferrari 360 Modena V8 blok


Het Amerikaanse Road & Track wilde hier nu wel eens het antwoord op weten en dus mochten er uit vier landen, vier V8 motoren de strijd aangaan.

De eer van Italie wordt verdedigd door Ferrari F430 met een 490 pk sterke 4,3 liter V8. Daarmee is de Ferrari de sterkste, maar ook de duurste uit dit gezelschap. Voor Amerika mag de Corvette de eer verdedigen, voor nog geen ton levert de 6.2 V8 437 pk. Aston Martin vertegenwoordigt Engeland en is met 380 pk de minst sterke. In de Duitse hoek vinden we de Audi R8 met 420 pk uit een 4,2 liter V8.

Als je de vergelijking compleet zou willen maken, dan hoort de V8 uit de nieuwe M3 er ook in thuis. Porsche levert ook leuke V8 blokken, alleen die monteren ze louter in de Cayenne. Andere leuke kandidaten: de 6,2 liter grote V8 van AMG, het LS7 blok uit de Z06, de HEMI V8 van Chrysler en er zijn ook interessante V8 diesels. Of sluiten we die bij voorbaat al uit van de competitie?

Met dank aan Sjaak voor de tip!

Ook interessant!

  • Gespot - Audi R8 kan Ferrari-rood goed hebben
  • Splinternieuwe Audi R8
    Splinternieuwe Audi R8 mét V8 komt er toch!
  • Verduisterde Audi R8 opgespoord in Nederland
  • Meer Audi Sport dealers
    Meer Audi Sport dealers voor Nederland

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

Aston Martin, Audi, Corvette, Ferrari, R8, Vergelijkingen, Video

Vorig bericht: « Video: Autoblog op de Miljonair Fair 2007
Volgend bericht: Het persbericht van de week: ronde velgen »

Lees Interacties

Reacties

  1. donuts zegt

    7 december 2007 om 19:17

    r8 :D

    Login om te reageren
  2. MurcieBoy zegt

    7 december 2007 om 19:18

    de R8 ongetwijfeld ;)

    Login om te reageren
  3. kor zegt

    7 december 2007 om 19:18

    weer die zaaie stem maar wel mooi filmpje

    Login om te reageren
  4. Rickert zegt

    7 december 2007 om 19:19

    aston en ferrari:D

    Login om te reageren
  5. roy zegt

    7 december 2007 om 19:20

    doe mij de f430 maar :p

    Login om te reageren
  6. Sven zegt

    7 december 2007 om 19:20

    hoe zit die man achter zijn stuur in de gele aston :D

    Login om te reageren
  7. SimonMc zegt

    7 december 2007 om 19:22

    De V8 van mercedes is beter als die van bmw.Weet je waarom?De inhoud van de cilinders van het mercedes blok zijn de helft groter, en toch zijn ze er in geslaagd om het blok lichter te maken als dat van bmw!

    Login om te reageren
  8. M Freak zegt

    7 december 2007 om 19:26

    Zonder het filmpje de AM!! :D
    Dat geluid alleen al, prachtig!

    Login om te reageren
  9. DJD zegt

    7 december 2007 om 19:27

    doe mij maar een koenigsegg, ook een v8, maar haalt ze hier allemaal in!!

    Login om te reageren
  10. Willy zegt

    7 december 2007 om 19:30

    Doe mij maar ook de Koenigsegg, of anders de hoogtoerige M3 motorr, heerlijkkk.

    Login om te reageren
  11. VonStroke zegt

    7 december 2007 om 19:31

    Wat een onzin, je kan alleen in dezelfde prijsklasse vergelijken. Een sedan van Hyundai is ongetwijfeld ook altijd grotere crap dan een BMW-sedan.

    De Ferrari kost het dubbele van de Aston.

    Login om te reageren
  12. bmwF zegt

    7 december 2007 om 19:33

    @ simonMc waarom off topic gaan? bedoel je nu dat bmw dus het betere materiaal heeft?( kleiner maar zwaarder) en dat mercedes zomaar licht spul erin heeft zitten? snap jouw redenering niet echt want je geeft toch prioriteit aan mercedes Veight? kzou eens binnen springen in het duits bmw fabriek dan kom je meer te weten.

    on topic : pak de ferrari maar, mooi geluid, dan de r8

    Login om te reageren
  13. bmwF zegt

    7 december 2007 om 19:35

    kzou ok de koenigsegg nemen qua prestaties dan of de nieuwe Motorsport 3, nice geluid.

    Login om te reageren
  14. Harrie zegt

    7 december 2007 om 19:35

    waarom die audi motor, het is duidelijk dat BMW de eer van duitsland moet verdedigen

    Login om te reageren
  15. the_real_stig! zegt

    7 december 2007 om 19:35

    geef mij toch maar gelijk 2 v8’en in W configuratie en met een omhulsel van 1.5 miljoen euro.

    Login om te reageren
  16. Polman zegt

    7 december 2007 om 19:36

    De F430

    Login om te reageren
  17. Gregorius zegt

    7 december 2007 om 19:37

    M3 en Ferrari zijn de mooiste gezien de geringe inhoud die ze nodig hebben. Die van Aston telt eigenlijk nog niet mee, omdat ie er expres niet alles uithaalt wat t zou kunnen!
    En ok, die van MB is ook niet al te slecht.

    Login om te reageren
  18. Johan zegt

    7 december 2007 om 19:38

    :D

    Login om te reageren
  19. Coolguy zegt

    7 december 2007 om 19:40

    Geef mij maar dat heerlijke gebrul van een Mercedes V8

    Login om te reageren
  20. Daemon zegt

    7 december 2007 om 19:42

    6.2l en daar halen de amerikanen maar 437pk uit?! WTF!!!! Wist dat ze achter liepen maar dat is toch te vreemd voor woorden. Maar hopen dat ie heeeeeel veel koppel heeft dan maar.

    Login om te reageren
  21. mul zegt

    7 december 2007 om 19:43

    Filmpje van drie andere V8’s:IS-FvsM3vsRS4
    http://www.youtube.com/watch?v=8fV23whh68k

    Login om te reageren
  22. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    7 december 2007 om 19:48

    Ik blijf bij de Aston, wat een heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeerlijk geluid.
    En stijlvoller dan een Aston wordt het niet…

    Login om te reageren
  23. RubenBaeten zegt

    7 december 2007 om 19:51

    Gelukkig kiest niemand anders voor de Corvette. :-)

    Login om te reageren
  24. gark zegt

    7 december 2007 om 19:53

    ik kan niet kiesen, ze zijn allemaal heerlijk!!

    Login om te reageren
  25. Tom zegt

    7 december 2007 om 19:55

    SRT8 HEMI’ss !!!! dat zijn ze! ofwel de ls7

    Login om te reageren
  26. Funnyjacket zegt

    7 december 2007 om 19:55

    Nothing beats American Muscle!

    Login om te reageren
  27. Kenny zegt

    7 december 2007 om 19:56

    @Daemon,

    Voor dat je meeloopt met de anti-amerika hype verzoek ik je even jezelf niet voor lul te zetten. Minder vermogen uit een groter motorblok betekent enkel dat de motoren minder slijten en dus langer meegaan. Dat is de reden waarom dat ze dat doen.

    Amerika is qua technologie de marktleider, dan snap je zelf toch ook wel dat ze niet zó dom zijn ;)

    Login om te reageren
  28. Thomaz zegt

    7 december 2007 om 19:56

    LOL @ Johan

    Da´s Jappeflappiaans he…Yamaha V8 ;-) Maar de M3 V8 en het “63AMG blok verdienen ook wel notering in dit lijstje…

    Login om te reageren
  29. Kobey zegt

    7 december 2007 om 19:58

    Natuurlijk de V8 van de M3!!

    Login om te reageren
  30. CasperH zegt

    7 december 2007 om 19:59

    Moeilijk, R8 of Ferrari. Tóch maar Ferrari denk ik…

    Login om te reageren
  31. schnitzerken zegt

    7 december 2007 om 20:00

    In de R8 zou een zwaardere mogen zitten, maar zal waarschijnlijk geen werkelijk worde door de 3 uitgebrande v10’s

    Neem dan maar de V8 van de M3, of nog een beetje wachten op de V8 biturbo:D

    Mercedes ligt persoonlijk niet in mijn aard

    Btw: bij de duitsertest, heeft bmw toch ook gewonne C RS4 M3
    –> dus M3 :P

    Login om te reageren
  32. schnitzerken zegt

    7 december 2007 om 20:01

    Nog iets vergete
    Tegen de ferrari kan je natuurlijk niet beginnen denk ik, leveren veel lichtere auto’s dan die zware duitse bakken

    Login om te reageren
  33. Bart. zegt

    7 december 2007 om 20:01

    Best een aardig filmpje, maar wel goed bij Petrolhead afgekeken..

    Login om te reageren
  34. JPM zegt

    7 december 2007 om 20:07

    De beste V8 is zonder twijfel die van Cosworth. Een blik in de racewereld zegt genoeg.

    Login om te reageren
  35. Alwood zegt

    7 december 2007 om 20:07

    zonder mij verder in het artikel te verdiepen zeg ik

    1. BMW M3 V8
    2. 7L Z06 blok (heel dicht tegen 1 aan)

    en uiteraard is de volvo/yamaha V8 een leuk ding voor in je S80 maar echt hard wil je toch liever met een M3 ov Z06 rijden :P

    Login om te reageren
  36. deora zegt

    7 december 2007 om 20:14

    Die van de Ferrari lekker racey :P

    Login om te reageren
  37. m5 zegt

    7 december 2007 om 20:33

    e39 m5 v8 ;)

    Login om te reageren
  38. NiNja! zegt

    7 december 2007 om 20:43

    Lijkt me beter als je een oude HEMI V8 laat brullen. Bijv: Dodge Charger ’68

    Login om te reageren
  39. bob zegt

    7 december 2007 om 20:48

    Ik heb toevallig dat artikel gelezen van Road en Track afgelopen week (ik heb een abonnement) … de Ferrari mag dan wel exclusiever zijn .. maar als je de prijs / prestaties vergelijkt tussen de 2 dan moet je toch wel 2 keer nadenken.

    Corvette Ferrari F430
    Price $56,185 $ 248,903
    0-60mph 4.3s 3.8s
    0-100mph 9.5s 8.8s
    topspeed 190mph 196mph
    braking 60-0 119ft 114ft
    skidpad 0.93g 0.94g

    OK .. de Ferrari is sneller … maar voor 200,000 USD meer zou ik toch meer verwachten. IPV de Ferrari kan ik een Corvette, een R8 en nog wat leuks kopen.

    Login om te reageren
  40. Racer X zegt

    7 december 2007 om 20:50

    De Audi/Mader V8 zoals ie in een Spyker geleverd wordt. Wát een geluid! :D

    Uit het geteste rijtje zou ik de Ferrari kiezen. De nieuwe M3 heeft ook een geweldig blok.

    Login om te reageren
  41. Racer X zegt

    7 december 2007 om 20:53

    En ik vergeet de biturbo V8 uit de Ferrari F40.

    Login om te reageren
  42. ronaldccx zegt

    7 december 2007 om 20:54

    beste v8 ligt in de koningsei

    Login om te reageren
  43. Ted zegt

    7 december 2007 om 21:07

    Verdorie, mis ik toch de Buick V8 type 215 die later het enige betrouwbare onderdeel zou worden van de Rover 3500 (uit 1977)…

    Login om te reageren
  44. Ultimora zegt

    7 december 2007 om 21:14

    waarom schreeuwt iedereen over die “koenigsegg V8” en niet over de Ford V8, wat het in feite gewoon is?

    mijn persoonlijke keuze zal overigens bij de BMW V8 liggen

    Login om te reageren
  45. bob zegt

    7 december 2007 om 21:19

    @Ted … inderdaad da’s een motor die bijna in elke britse sportwagen is gehangen. http://www.v8engines.com/engine.htm

    Login om te reageren
  46. Xpert zegt

    7 december 2007 om 21:24

    De ferrari heeft het beste geluid en de Aston de beste styling.

    Login om te reageren
  47. Poekie Lauda zegt

    7 december 2007 om 21:53

    Het is een beetje moeilijk te vergelijken als de ene motor het dubbele kost van de andere motor.

    Login om te reageren
  48. Nick zegt

    7 december 2007 om 22:23

    De F430 is weer eens een aardig Ferrari V8, de vorige Dino-type motoren waren rampzalig!

    Van de Aston-Martin weet ik niks, wellicht dat de TVR V8 toch een betere keuze zou zijn?

    Maar het is logisch dat de Audi wint, veel koppel, relatief gezien vrij zuinig, hoogstwaarschijnlijk de hoogste graad van betrouwbaarheid van het leeuwendeel, zoniet allen.

    Qua sound staat hij gelijk aan de TVR V8 en de Aston-Martin V8. Helaas zijn ze bij VAG blijkbaar niet zo geluidsgeil vandaar die zware dempers en katalysatoren.

    Login om te reageren
  49. Nick zegt

    7 december 2007 om 22:40

    @Racer X: Is de Audi-Mader niet de 4 liter V8 motor gebruikt in DTM, Le Mans, etc?

    Zover ik weet is de Audi 4.2 liter V8 samen met Mahle Group enCosworth Technology doorontwikkelt uit de 3.7 V8 motor.

    Daarna de 4.2 V8 FSI met Bosch voor Fuel Stratified Injection-directe injectie en Motronic MED 9.1

    En het 2-kanaals magnesium spruitstuk is briljant, nu nog aparte butterflies en
    ook variabele kleppentiming op de uitlaatkleppen.
    Porsche VarioCam Plus anyone? Hopelijk krijgt VAG ook die technologie tot beschikking mocht er sprake zijn van een overname.

    De BMW S65 komt wel heel dichtbij, vooral het feit dat elke cilinder een eigen spruitstuk heeft met eigen vlinderklep is erg interessant.
    Helaas valt hun intepretatie van directe injectie wel tegen, althans tegen de maatstaven die Audi en Bosch hebben neergezet.

    Maar de 6.3 liter AMG deelt toch wel dezelfde plek als de S65.

    @Kenny:
    Hoogtoerige motor hebben inderdaad last van slijtage, en vermogensverliezen.

    Maar dit verschil is vrij klein en te verwaarlozen als je in acht neemt dat de GM LS7 een OHV-motor is.
    Kleppenstoters zijn qua betrouwbaarheid toch het slechtste van alle kleppenaandrijvingen.

    GM ziet dit eindelijk in, en 70 jaar nadat Duesenberg dit heeft gezien, en 30 jaar nadat Ford dit heeft gezien gaan hun ook EINDELIJK!!! over naar OHC-type motoren, allereerst de LS9.

    De LS7 is qua techniek zo antiek dat het zowaar een wonder is dat men er geen SAE 30 in hoeft te gooien en men de klepgeleiders niet hoeft te smeren met gelode benzine.

    Login om te reageren
  50. Nick zegt

    7 december 2007 om 22:44

    @JPM: De Four Valve Type A/Double Four Valve?

    De 4.2 V8 van Audi is op deze oude rammelbak gebaseerd, ik beschouw hem persoonlijk ook als spirituele opvolger.

    Dan zou ik ook de Lotus V8 uit de Espirit moeten meetellen in de lijst.

    Login om te reageren
  51. bob zegt

    7 december 2007 om 22:54

    Dan missen we nog de Ford V8 in het rijtje die in alle varianten is te vinden in verschillende auto’s.

    Login om te reageren
  52. w0o0dy zegt

    7 december 2007 om 22:59

    beste V8? die van de Caparo! 3,5 liter, 10.500 toeren en een vermogen van 575bhp…. de rest is wel aardig maar niet bijzonder in vergelijking met die motor.

    De v8 van de m3 is gewoon de v10 minus twee cilinders en wat andere electronica…. da’s ook niet echt uitzonderlijk… De v8 van Audi is goed, maar ook geen compleet eigen ontwikkeling. De v8 van AMG is wel cool en veel geavanceerder dan men denkt, want de cijfertjes vertekenen het beeld.

    De Ferrari v8 komt van de bovengenoemde motoren nog het meest in aanmerking voor de titel. Maar ik zou de motor van de caparo als winnaar aanwijzen.

    Login om te reageren
  53. DB zegt

    7 december 2007 om 23:07

    @Nick, begrijp die aversie jegens de corvette motor niet zo. Belangrijker is het om naar het resultaat te kijken en minder naar de manier hoe dat resultaat wordt bereikt. Corvette bewijst al jaar en dag betrouwbaar te zijn (sinds 2000 vijf keer Le Mans gewonnen en in alle races dat ze deelnamen op het podium geeindigd) met een motor voorzien van een centrale nokkenas en klepstoters. Het ding heeft weinig bewegende delen (kan dus nauwelijks kapot), is licht (zoek maar eens op wat de M5 motor weegt met al zijn techniek aan boord) en zeer efficient. Wellicht ook leuk om te weten: de corvette is een van de weinige sportwagen die in Amerika niet wordt aangeslagen voor gasguzzler tax, een belasting die wordt gekoppeld aan het verbruik. Hoe hoger het verbruik, hoe meer je betaalt. Ferrari en Aston betalen fors. De mannen van Corvette hebben tot op heden ook geen redenen gevonden een andere motor te ontwikkelen. Het ding is solide, snel, relatief zuinig, zeer krachtig en voor fabrikanten belangrijk: tegen lage kosten te produceren. En mede daarom kan de C6 tegen gunstige tarieven in Europa worden aangeboden. Al met al; die beproefde techniek van de Vette is zo gek nog niet.

    Login om te reageren
  54. bob zegt

    7 december 2007 om 23:11

    Zoals ik al eerder schreef …. 56k voor de Corvette … 250k voor de Ferrari. En de Corvette kun je naar de gewone garage brengen voor onderhoud … ik vermoed als je naar de onderhoudskosten gaat kijken dat de Corvette ook stukken goedkoper is dan de Ferrari.

    Login om te reageren
  55. Willy zegt

    7 december 2007 om 23:44

    @ Bob, het draait niet om het geld … Het draait er namelijk om wat voor techniek je gebruikt en hoeveel pk’s je eruit ziet te persen. Persoonlijk kies ik de M3 V8.

    Login om te reageren
  56. CooperS-lightningblue zegt

    7 december 2007 om 23:58

    Easy; de V8 van de F430, al is het alleen al het fantastische geluid!

    Login om te reageren
  57. bob zegt

    8 december 2007 om 00:03

    Als ik 200k kan uitgeven om het blok van de Corvette aan te passen dan kun je er zeker van zijn dat ie meer vermogen gaat leveren dan de Ferrari V8.

    Persoonlijk vind ik de styling van de Aston het mooist .. jammer weer van de gele kleur :(

    Login om te reageren
  58. speedlimit zegt

    8 december 2007 om 00:11

    Hij staat er niet bij maar ik zou voor de V8 uit de IS-F gaan :)

    Login om te reageren
  59. Knorrit zegt

    8 december 2007 om 00:22

    Ferrari. Punt.

    Login om te reageren
  60. Daniel zegt

    8 december 2007 om 00:24

    terecht.. gewoon de ferrari xD

    Login om te reageren
  61. Windhoos zegt

    8 december 2007 om 00:58

    Harrie schrijft,

    7 December 2007 om 19:35
    waarom die audi motor, het is duidelijk dat BMW de eer van duitsland moet verdedigen

    ————————————

    Sorry dat ik het zeg hoor, maar als Audifan durf ik best wel te beweren dat Mercedes in duitsland de beste V8 blokken bouwt. Het valt ook niet altijd mee he, objectief zijn………..

    Login om te reageren
  62. marcel zegt

    8 december 2007 om 00:58

    amerikanen lopen voor in technologie ha ha ha laat me niet laggen die mafkezen rijden nog steeds met bladveren hoe dom ben je dan
    doe mij de ferrari maar duur of niet het is gewoon de vetste die er tussen zit

    Login om te reageren
  63. 9000cse zegt

    8 december 2007 om 01:03

    @ Bob

    “Als ik 200k kan uitgeven…”. Ik begrijp, dat 200k 200-duizend betekent, maar zou je me willen aangeven waarvoor die “k” staat? Bedankt voor de moeite.

    Login om te reageren
  64. RA999 zegt

    8 december 2007 om 01:16

    @9000cse
    Die ‘k’ wordt in het SI-stelsel gebruikt om een factor 1000 aan te geven. Het komt dacht ik van het Griekse ‘khilioi’ wat 1000 betekent ;)

    Login om te reageren
  65. GOD zegt

    8 december 2007 om 01:19

    amerikanen rijden wel met bladveren en 2 kleppen per cilinder en weet ik wat nog meer voor een antieke techniek, maar ze doen dat wel bewust en je moet ook zo denken dat die gasten voor 1/5 van de prijs van een ferrari een corvette rijden die de ferrari redelijk kan bij houden.
    ga dan nog even langs bij lingenfelter of hennesey en je hebt normale vering enzo plus je rijd zon ferrari er 3 keer uit.
    dat allemaal bij elkaar voor minder geld dan een audi S4 ofzo
    that’s the american dream.
    maar ik ben het er wel mee eens dat ze dat soort antieke techniek niet op gewone wagens moeten zetten, aangezien daar gewone mensen in rijden en die niet naar lingenfelter of hennesey gaan ofzo

    Login om te reageren
  66. rob zegt

    8 december 2007 om 01:19

    dat gezeik over corvette moet gewoon is op houden , ze bouwen een super solide bak met een v8 die zeer betrouwbaar is , en jullie zogenaamde ferrari lovers lullen alsof jullie allemaal een miljoen op de bank hebben .
    en ja de onderhouds kosten zijn een stuk goedkoper voor de corvette ,en ook makkelijker voor bij de garage met die mooie simpele techniek die erg betrouwbaar is .
    dat is mijn ervaring, en btw een vriend van mij heeft alleen maar ellende met zijn ferrari, het ene na het andere , en gaat hem binnenkort snel inruilen , hopelijk voor een yank.

    Login om te reageren
  67. Nemus zegt

    8 december 2007 om 01:32

    Ik vind eerlijk gezegd dat de V8 van Jaguar hier ook tussen mag staan. Die is sterker dan die uit de Aston, en met de compressor levert ie een imposante prestatiecurve. En het geluid is om van te kwijen.
    Met 420 pk, toch een te duchten concurrent voor de andere 3, zonder dat ik daarbij de 40pk minder sterke Aston-motor wil afbreken. Maar die laatste schiet gewoon een beetje tekort.

    Login om te reageren
  68. Willy zegt

    8 december 2007 om 01:44

    “k” staat voor “Khilia” wat in het grieks “duizend” betekent.
    10.000 = dus 10k

    Login om te reageren
  69. bob zegt

    8 december 2007 om 02:16

    Scheelt een paar nulletjes om te typen. ;)

    Login om te reageren
  70. sebastian zegt

    8 december 2007 om 02:16

    @ rob
    je hebt luxe paardjes en werkpaardjes…
    –
    –
    –
    –
    oh, en je hebt il cavallino rampante… (maar dat begrijpt een yank niet)

    Login om te reageren
  71. CSL zegt

    8 december 2007 om 02:17

    De geavanceerde heerlijke V8 uit de BMW M3 natuurlijk. Waarvan ze er 100.000 durven te verkopen, die nog’s dagelijks minimaal die 105pk/liter moet gaan leveren en heel veel kilometers moet gaan maken. Voor de rest is de power/value van de Z06 ook leuk.

    Login om te reageren
  72. Dana zegt

    8 december 2007 om 02:26

    Ik denk dat Audi de “BESTE” V8 maakt.
    Betrouwbaar, modern, degelijk, veel koppel, veel pk’s en compact.

    Zelf ga ik net als M5 voor de BMW E39 M5 V8. Een V8 moet dik zijn, en doen. Diep grommen, soepel, comfortabel en verdraaid snel. Uit deze rij zou dat denk ik de Corvette zijn. Maar het blijft allemaal persoonlijk gebrabbel….

    Hoe dan ook: Lang leve de V8!

    Login om te reageren
  73. timmeh zegt

    8 december 2007 om 03:13

    @ RA999;

    RA999 schrijft,

    8 December 2007 om 1:16
    @9000cse
    Die ‘k’ wordt in het SI-stelsel gebruikt om een factor 1000 aan te geven. Het komt dacht ik van het Griekse ‘khilioi’ wat 1000 betekent

    ben ik nou gek of geef je het antwoord zelf al?????

    Login om te reageren
  74. GOD zegt

    8 december 2007 om 04:07

    ik ga voor de E92 M3

    – Motorsportblok
    – 105PK per liter atmosferisch
    – hoogtoerige V8
    – mooi geluid
    – veel techniek afgeleid van de F1 V8
    – blok zelf ziet er ook vet uit, zoals elk M blok
    – etc. etc.

    Login om te reageren
  75. Texter zegt

    8 december 2007 om 05:43

    Oh wacht…voordat we als een stel wijven tegen elkaar staan te bleren…all new 2008 Corvette…kan het verhulde reclame zijn…nee toch? Stelletje commerciele eikels van het filmpje. Verheerlijk alles, maar zeik de Corvette motor niet af, zo kan ik het ook wel. PRUTSERS ZIJN HET!

    Login om te reageren
  76. jela zegt

    8 december 2007 om 09:04

    de beste V8 vind ik die van koenigsegg… :P
    maar uit dit gezelschap kies ik toch voor de R8 denk ik

    Login om te reageren
  77. w0o0dy zegt

    8 december 2007 om 10:13

    @GOD: M3 V8 techniek afgeleid van de F1 V8? Ehm, de m3 V8 is de V10 van de M5/M6 waar ze 2 cilinders “afgehaald” hebben, daar is weinig F1 aan. De caparo V8 daarentegen is wel gebaseerd op de F1 motoren, maar heeft een grotere inhoud. Die motor is veel geavanceerder (is zelfs klaar voor het gebruik van alternatieve brandstoffen) dan die van de m3, dus als je een motor kiest omdat er F1 techniek gebruikt wordt dan overtreft de Caparo V8 die van BMW ruimschoots….

    “The bespoke lightweight, all aluminium V8 has a higher capacity of 3.5 litres and is now normally aspirated. The engine has a mass of less than 100kgs and can produce power outputs of up to 200bhp-per-litre. As the T1 will maintain its nominal 500kg kerb weight this means the potential for power-to-weight ratios far exceeding the 1,000bhp-per-tonne previously announced.

    The Caparo V8 has been designed from scratch and is comparable to Formula One and Indy race car specifications. It will be built from parts sourced from within the Caparo group of companies and central to its concept is its ability to use alternative, sustainable fuels; a factor important to Caparo for future applications.”

    Login om te reageren
  78. YK zegt

    8 december 2007 om 10:27

    @sebastian,
    Bedoel je dat “kleine steigerend paardje”?
    Sapete, non posso comunicare l’italiano ma il Internet sta aiutandolo mólto ;)

    Login om te reageren
  79. lincoln zegt

    8 december 2007 om 10:46

    ga toch weg .. de Ford 427 was 35 jaar geleden al uber .. en als ik dit zo zie blijft dat nog wel effe zo ..

    Login om te reageren
  80. w0o0dy zegt

    8 december 2007 om 10:48

    @lincoln: ik denk dat die V8 NET niet meer door de emissie-tests heen gaat komen, maar ik kan me natuurlijk vergissen ;)

    Login om te reageren
  81. Ivo zegt

    8 december 2007 om 12:08

    Let maar op:

    Engine of the year 2008 klasse tot 4 liter: BMW M3 4.0 V8
    Engine of the year 2008 klasse tot 5 liter: BMW M5/6 5.0 V10

    I rest my case…

    Login om te reageren
  82. Jan C. zegt

    8 december 2007 om 12:10

    De Cosworth V8 die jarenlang de F1 domineerde!!

    Login om te reageren
  83. clijde zegt

    8 december 2007 om 12:23

    Lexus IS-F laat de duitste power houses (M3 – RS4) dus kompleet achter zich in deze klasse. Ik ga voor de Lexus

    Login om te reageren
  84. Ganryu zegt

    8 december 2007 om 12:24

    Wat een geneuzel weer…

    Kiezen we voor techniek? Betrouwbaarheid of hoe mooi een v8 klinkt? Of misschien of ie goedkoop in onderhoud is?
    Want ik kan voor elke klasse verschillende winnaars aanwijzen…

    Login om te reageren
  85. lincoln zegt

    8 december 2007 om 13:09

    @wOoOdy .. o.k. dan de super V8 van jaguar .. of de Volvo V8 .. gewoon effe een ford product ..

    Login om te reageren
  86. RubenBaeten zegt

    8 december 2007 om 13:20

    lol @ lincoln

    Dan zeg ik de supercharged 5.4 uit de GT.

    Login om te reageren
  87. w0o0dy zegt

    8 december 2007 om 13:37

    nog wel een eervolle vermelding: Cyclone Y40R 2.0 litre V8

    Engine specification- 8 cylinder, 40 valve, quad cam, V8 configuration, Incorporating the Cyclone Power Ltd, patented cam drive system.

    Featuring- Internal crankshaft driven, idler system, driving contra rotating camshafts, via a drive chain and tensioner system. Producing a compact, strong, 6 bearing engine unit, and maintaining accurate, high speed camshaft timing under all conditions.

    Bore- 75.50mm Capacity- 1997cc
    Dimensions – 460mm long x 540 wide x 430mm high
    Weight- 73 kg

    Max Power 302 HP @ 10,000 rpm (std carburetors) (150pk/liter is 25 pk meer per liter dan Honda’s S2000 motor en dat is de recordhouder bij de normale productiemotoren!)

    Max Torque 226Nm @ 8,500 rpm (std carburetors)
    Low torque 146Nm @ 2,000 rpm

    Login om te reageren
  88. RA999 zegt

    8 december 2007 om 15:51

    @timmeh
    Wat bedoel je nou precies? 9000cse stelde een vraag en daar gaf ik gewoon antwoord op.

    Login om te reageren
  89. Nick zegt

    8 december 2007 om 15:59

    @W0o0dy: De Caparo V8 is niet gebaseert op een Formule 1 motor maar van een Le Mans motor.

    Eigenlijk is hij gebaseert op de Nissan VRH35L en deze is eigenlijk geen Nissan maar een (Audi-)Cosworth motor.

    Hij kan inderdaad op (bio)ethanol rijden, en krijgt daarmee zelfs 700 pk!

    Helaas dat men bij het EB16.4 project (nu Veyron) destijds niet meer voor ethanol gingen…

    Login om te reageren
  90. Peurno zegt

    8 december 2007 om 16:46

    Stilstaand is de AM botergeil
    Maar zodra ze langsrijden (0: 42) is de Ferrari porno xD

    Login om te reageren
  91. sebastian zegt

    8 december 2007 om 17:11

    @ Yk
    idd communicare is dan ook met dubbel m :D

    sai un’ italiano vero…

    Login om te reageren
  92. bob zegt

    8 december 2007 om 20:34

    Voor diegene die de Ferrari’s zo hypen altijd .. vergeet niet de Ford GT40 die Ferrari vermorzelde op Le Mans een aantal malen.

    Login om te reageren
  93. Leen zegt

    8 december 2007 om 21:22

    Het is wel leuk om zo al die reacties te lezen.
    Mijn persoonlijke voorkeur gaat naar de Corvette omdat ik zelf ook Corvette rij. Ben benieuwd of al die personen die zo Ferrari Minded zijn bijvoorbeeld zelf ook een Ferrari hebben. Sommige roepen over 200K te besteden, zou dat voor een ieder die dit roept ook zo zijn. Zeik een V-8 niet af als jezelf nog geen nieuwe 4-cilinder kan betalen.

    Leen

    Login om te reageren
  94. jordey zegt

    8 december 2007 om 23:30

    door een man uit mn wijk ben ik verliefd op de 7 jaar oude V8 uit de e39 bmw M5!
    jullie worden verliefd op deze:

    http://www.youtube.com/watch?v=grOGsHyhQv8

    Login om te reageren
  95. Juppe zegt

    9 december 2007 om 01:58

    @Jordey,
    Mooie bak idd. Vind deze reclame nog altijd een van de besten:
    http://www.youtube.com/watch?v=plxNfU-PA2c

    Login om te reageren
  96. opel performance center zegt

    9 december 2007 om 10:12

    dat lkkre geluid van de F430 heerlijk

    Login om te reageren
  97. Wouterman! zegt

    9 december 2007 om 10:57

    Mooiste motor: Ferrari
    Mooiste auto: Aston

    Ik Heb Gesproken…

    Login om te reageren
  98. Artijn zegt

    9 december 2007 om 13:31

    uiteraard E92 M3 V8… en dan heb ik het natuurlijk puur en alleen over de motor!!! Want uiteraard klinkt een F430 mooier haha!! al heb ik nog weinig uitlaatkitjes gezien voor de E92 dus dat belooft nog zeker weten wat!!

    Kijk maar naar de M5 motor met een Eissenman http://www.youtube.com/watch?v=vRYYe0kLCto

    Dus ik ben benieuwd wat de nieuwe M3 doet…

    Login om te reageren
  99. Thijs zegt

    9 december 2007 om 17:23

    Duidelijk de V8 van de Corvette, de amerikanen maken de beste v8 motoren, kijk maar naar alle oude muscle cars.

    Login om te reageren
  100. bozewolf zegt

    9 december 2007 om 18:28

    Hebben we het over wegmotoren of racemotoren? Flink verschil, dunkt mij. Tuurlijk is een pure racemotor hoogtoeriger, meer pk per liter, maar je rijdt er niet probleemloos 20.000 kilometer mee, natuurlijk…

    Als we het over wegmotoren hebben…ik weet niet of er überhaupt één beste is, maar eervolle vermeldingen voor:

    1.) De Land Rover V8 die in ongeveer 34 gazillion modellen is gebruikt.
    2.) De ouwe 4.7 liter Ford V8 uit de GT40.
    3.) De 426 HEMI. De 440 Magnum was groter maar de kenners gingen voor de 426.

    Van nieuwere auto’s…tsja, er zijn zoveel. :) Ferrari maakt al jaren prachtige V8’s, Audi heeft nu een heel mooi 4.2 blok, Mercedes al jaren dikke V8’s (de 55 en de nieuwe 63), BMW natuurlijk met de nieuwe en fantastische V8 uit de M3….Chevy met de 7 liter uit de Z06 (betrouwbaar, grunty, redelijk verbruik en nog steeds veel potentieel voor meer oomph, mocht je t geld ervoor hebben). Legio keuzes!

    Login om te reageren
  101. anoniem zegt

    10 december 2007 om 20:07

    de aston heeft het beste geluid, maar als het om perfectie gaat is de r8 de winnaar en de bekende amg-v8 klinkt ook niet verkeerd! =)

    Login om te reageren
  102. anoniem zegt

    10 december 2007 om 20:08

    ik bedoel de motor van de cls amg, slk amg, slr mclaren en de c63 amg! =)

    Login om te reageren
  103. apencees zegt

    11 december 2007 om 20:40

    de almachtige ferrari duur maar prachtig :)

    Login om te reageren
  104. camiel eurlings zegt

    14 december 2007 om 14:58

    de 4.2 v8 supercharged van jaguar.. blijft een van de beste motoren ooit gebouwd.. klein motortje maar genoeg pk.. en je kan er ook nog heel zuinig mee rijden!!

    in de xkr
    420 PK
    541 Nm bij 3500 tpm

    in de XF
    416 pk
    560 Nm bij 3500tpm

    het lekkere van deze motor is het annonieme geluid in de lage toeren. zodra je hem even gas geeft brult die heerlijk.. het zijn geen ferrari specs of duitse snelheden.. persoonlijk rij ik liever in de file met een fijne automaat dan een licht stinkde kopppeling in een ferarri..

    tis waarschijnlijk niet de beste! maar een goede tweede of derde is het wel !

    Login om te reageren
  105. stefan zegt

    14 december 2007 om 16:59

    jongens de allerbeste V8 is zondermeer die van de koenigsegg CCXR.
    dat ding heeft 806 PK!

    Duuuuuhhhh

    Login om te reageren
  106. Windhoos zegt

    17 december 2007 om 18:45

    Niet dat ik zeg dat die van Koenigsegg slecht is hoor, daar kan ik namelijk geen oordeel over geven, maar vermogen staat niet altijd garrant voor kwaliteit…..

    Login om te reageren
  107. jozias zegt

    17 december 2007 om 19:18

    nee jongens, doe mij maar de motor uit de alfa romeo 33 stradale. 10.000 toeren, 290 pk (1969!!!) uit maar 2.5 liter. maar als het om motoren beoordelen gaat zou ik persoonlijk gaan voor specifiek vermogen (pk per liter) en dan winnen de duitse techneuten tegenover de amerikaanse displacement gasten. 450 pk uit 7 liter is toch schandalig, zelfs met supercharger (650 pk) is zo’n corvette blok door de ouderwetse techniek nog makkelijk tien jaar achter bij de duitsers.

    Login om te reageren
  108. jozias zegt

    17 december 2007 om 19:19

    eh sorry 230 pk uit 2 liter (270 in racing trim) voor die alfa, foutje

    Login om te reageren
  109. Bert zegt

    1 maart 2008 om 13:11

    Geef mij de V8 van een Scania R580 maar, brute kracht uit echte brandstof en dat is en zal altijd DIESEL blijven…!!!

    Login om te reageren
  110. daan zegt

    20 januari 2009 om 18:32

    geef mij maar de V8-power van een shelby mustang 500GT een ruime,krachtige wagen met 500PK
    maar hier kies ik voor de audi:is een kleine,snelle wagen die niet veel pk’s nodig heeft om te winnen

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North