Wat is deze Tesla-rijder vergeten?

Auteur: , 43 Reacties

Gaaf man, die Falcon Wing-doors.

Wat is deze Tesla-rijder vergeten?

Elektrisch rijden is de toekomst, maar we hopen van harte dat (toekomstige) eigenaren van een Model X dan wel effe opletten als ze wegrijden uit de garage. Tesla heeft er een handje van om hun modellen gimmicks mee te geven die voor de nodige publiciteit zorgen en op de elektrische SUV zijn dat natuurlijk die vleugeldeuren. Hartstikke handig, tot je ze vergeet. De eigenaar van deze Model X deed precies dat, met bijgaande plaatjes als resultaat.

Overigens is dit niet de eerste Falcon Wing-flater die we tegenkomen. Onze eigen Wouter was al geen enorme fan van de vleugeldeuren, maar ook in de praktijk bleken de flappers niet parkeergarage-proof. De eerlijkheid gebiedt ons wel te zeggen dat dat probleempje niet meer voor zou moeten komen, aangezien Tesla de sensoren heeft aangepast.

Model X kapoet

Dank aan Tristan voor het tippen! Foto’s via Wreckedexotics.com



43 reacties

Je doet normaal gesproken de deur toch gewoon achter je reet dicht of niet?
@denniss00: leg dat mijn vrouw maar eens uit.
@hplh: diesel/benzine is ook een uitdaging.
Lekker groot schuif-kanteldak
Met zo’n model X ga je toch ook geen parkeergarage in. Dit is een echte jeep, daar moet je de bossen mee in….
@audibentley: Jeep is een merk, wordt er tekens schijtziek van als ik iemand hoor zeggen Mercedes jeep of BMW jeep. Jij als autoliefhebber (daar ga ik vanuit) hoort dat te weten
@ziekegeest: Hij heeft het toch niet over een Mercedes of BMW jeep? Hij bedoelt een Tesla jeep hoor, denk ik.
@ziekegeest: Onjuist. De naam Jeep komt oorspronkelijk van de Wilys MB Jeep (de militaire oer jeep). Daarom is Jeep niet alleen een automerk, maar ook een voertuig type.
@stephano: en jeep komt dan weer van GP : General Purpose.
@ziekegeest: ” Jeep is een merk, wordt er tekens schijtziek van als ik iemand hoor zeggen Mercedes jeep of BMW jeep. Jij als autoliefhebber (daar ga ik vanuit) hoort dat te weten”

Je zal maar ergens gefrustreerd van worden…
@audibentley:
Ik mag toch hopen dat je een grapje maakt. Als dit ding modder ziet dan loopt de stront hem dun langs de eh… wielen. Hier zit geen vleugje terreinwagen in.
@robert110: Ik ben stiekem wel benieuwd hoe hij het doet in het terrein. Op zich zijn de ingrediënten (op de grondspeling na) goed als je de duurste versie neemt: AWD, luchtvering op de hoogste stand en meer dan genoeg koppel. Offroadbanden eronder en gaan met die banaan!
Ik weet van meerdere mensen dat ze ooit een deur er achteruit uitgereden hebben. De kosten van reparatie zullen met deze deuren wel wat hoger zijn
http://www.classic-car-history.com/classic%20ford%20cars/falcon-pictures/1961-ford-falcon-ad.jpg

Deze Ford heeft ook Falcon doors. Beetje ouderwets maar het concept werkt nog steeds voor veel merken…
Ja dan ben je ook wel behoorlijk achterlijk als je zulke gigantische, opvallende dingen vergeet
Zo worden ze allemaal toch geleverd?
Hangnaden zijn van dichtbij helemaal niet zo priemiejum ..
ff serieus, de deur niet dichtdoen??!!
Haha martinus’ reactie embedded in het artikel ?
Tja, het was natuurlijk wachten op de eerste waarbij het mis zou gaan. Eigenlijk had ik wel verwacht dat Elon Musk en de zijnen slim genoeg waren om dat te voorkomen. Laat de auto bijvoorbeeld niet kunnen rijden als de Falcon Doors open zijn. Niet alleen vanwege dit soort dingen, maar omdat de bewegingen die een auto maakt tijdens het rijden ook zwaar zijn voor de scharnieren.
@edge: Niet kunnen rijden met geopende deuren zou met software niet al te moeilijk te realiseren moeten zijn.
@mashell: Ja laten we vooral nóg meer van dit soort beperkingen onder de noemer ‘veiligheid’ aan de auto toevoegen voor die enkele nietsnut die vergeet zijn deur dicht te doen. Kom op zeg, iedere deur rijd je toch in de poeier als je m niet dichtdoet voor je gaat rijden.

Mensen moeten zelf eens gaan nadenken en bedrijven moeten niet steeds meer van dit soort functionaliteiten gaan toevoegen, daar worden we alleen maar meer laks en lui van. Dan letten mensen dadelijk helemaal nergens meer op, en maar vertrouwen dat de software de boel wel voor je regelt. En dan gaat er een keertje wat fout en dan is het huiliehuilie en een rechtzaak… Nee dank je.
In het scherm verschijnen meldingen en piepjes als je de deuren open laat, dus domme chauffeur. Verder heb ik bij de garage in Amsterdam even kunnen spelen met de deuren. Erg kicken. Weinig ruimte nodig en de hoogte van de deuren is niet extreem. Als je binnen bent gaat de deur tegenwoordig niet helemaal open, maar kan je wel instellen dat ie op een bepaalde locatie wel helemaal open gaat. Dit is trouwens al best oud nieuws. Als jullie toch op elektrik kijken: haal er ook eens positief nieuws uit ;)
Binnenkort bij Jetcars, meerprijs accupakket €50
Ben je ook wel een simpele als je wegrijdt en je deur vergeet dicht te doen.. Rijden met de deur open is doorluchten 2.0
@allesmetturbo: ipv ARKO dan ADKO…..
@kwakmare: haha idd
Vind hem wel mooier geworden zo
@ruudbmw: Lamborghini Style Doors!
Dingen gebeuren. Ken iemand die reed met z’n gewone achterdeur open de garagebox in.
Das toch weer lullig
Nou snap ik waarom Tesla niet in dit lijstje voorkomt:

http://fd.nl/ondernemen/1140576/volvo-verslaat-duitse-auto-s

Door dit soort brokkenpiloten gaat het gemiddelde aantal kilometers dat een Tesla meegaat voor ze op de sloop belanden zo hard omlaag dat ze buiten mededinging vallen
@moveyourmind: Deze zal echt niet total loss zijn hoor.
Dit zijn van die deuren die geweldig zichtbaar zijn bij laagstaande zon als ze open staan. Ik ben zelf wel eens tegen een openstaande achterklep van een MB Vito aangereden. Schrok me de je weet wel. Ding hong gewoon boven de weg, terwijl de Vito op het trottoir stond. Schade aan mijn Sprinter viel gelukkig mee. De Vito daarintegen moest meer dan alleen uitgedeukt worden.
Laat staan dat je er als fietser tegenaan rijdt! Auw!
@suzikubelona: ik heb hong getypt… Damn.
@suzikubelona: ding hong zelfs, moest even 2 keer lezen :-)
De deuren verdienen een award voor de meest zinloze technologie in de auto branche. Maak de auto ook nog eens nóg duurder.
@jippie: ah, je hebt ze uitgeprobeerd zie ik? Zo nee, dan weet je dat ze niet zinloos zijn.
@stfu: wat is dan precies het nut om alleen de achterdeuren te voorzien van die techniek? En als het te duur is, waarom dan niet juist de voordeuren zo laten openen?
@jippie: omdat je achterin kinderen hebt die naar een 3e zitrij moeten of dat je als ouder een kinderzitje moet plaatsen en dan is een deur tegen je kont aan niet zo handig. Instappen wordt veel makkelijker door die enorme ruimte. En voor vleugeldeuren? Je snapt toch wel dat die constructie niet kan daar? Een giga voorruit is fijner dan een verlaagd plafond waar de deuren in verwerkt zitten.
@stfu: Je kan me niet echt overtuigen. Als gewone deuren nou echt zo onhandig zijn dan zou ik zeggen: zet er een paar schuifdeuren in. Lijkt me dan handiger dan deze vleugeldeuren en de auto wordt er ongetwijfeld een stuk goedkoper door.
@jippie: was wellicht slimmer geweest. Maar Tesla is geen VW of ander atandaard automerk.
Waarschijnlijk vergeten dicht te doen na het betalen bij het lokale pompstation.

Geef een reactie:

Je moet ingelogd zijn om reacties te posten, registreren kan HIER (ook via Facebook).