• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wat we weten over de Volkswagen Golf 8

Auteur: Dizono, gepost 4 februari 2016 om 23:14 – 81 Reacties

Volkswagen Golf 8


Na zeven generaties is de koek voor de Golf nog lang niet op. Geen grote verrassingen, maar een solide evolutie.

Er gaan geruchten dat Volkswagen binnenkort de Golf 7, die sinds 2012 mee draait, een lichte opfrisbeurt geeft. Een facelift mag het waarschijnlijk niet eens heten, maar het moet de Golf 7 helpen het tot 2018 uit te zingen. Het heeft er namelijk alle schijn van dat in dat jaar de Golf 8 zijn debuut gaat maken. Iets later dus dan we anderhalf jaar terug aannamen, toen leek 2017 nog het beoogde jaar van introductie.

Vertrouwd platform, nieuwe motoren

De Golf 7 was een van de eeste VAG-modellen die gebruik maakte van het MQB-platform en ook de Golf 8 zal gebruik maken van deze modulaire bouwwijze. Net als de Golf 7, lijkt Volkswagen erop te mikken de Golf 8 weer een stukje lichter (35-70 kg) te maken dan zijn voorganger, wat het brandstofverbruik uiteraard ten goede komt. Dat doen ook de nieuwe motoren. De bekende 1.4 zal worden opgevolgd door een 1.5 TSI, die naar verluid zijn opwachting al zal maken in de gefacelifte Golf 7.

Ook de 1.6 TDI krijgt een vervanger en ook deze krijgt een slagvolume van anderhalve liter. Dit blok zal zijn debuut waarschijnlijk beleven in het vooronder van de Audi A3, eind 2017, om een jaar later ook de Golf 8 weer net wat spaarzamer met diesel om te laten springen. Het lijkt er op dat dit blok aan het opgefriste neusje van de Golf 7 voorbij zal gaan. Uiteraard komen er ook weer een elektrische E-Golf en een plug-in hybride GTE.

Volkswagen Golf 8

Virtual Cockpit

Moet de huidige Golf het nog doen met een traditionele klokkenwinkel, in de Golf 8 zul je hoogstwaarschijlijk tegen een digitaal setje tellers aankijken. De Virtual Cockpit, zoals die in de huidige Audi TT debuteerde, zal langzaam zijn weg gaan vinden naar andere modellen binnen het VAG-concern en het lijkt niet meer dan logisch dat ook de Golf deze fraaie digitale klokkenwinkel krijgt aangemeten.

Vooralsnog is Volkswagen behoorlijk conservatief geweest, échte innovaties bracht de Golf in zijn lange geschiedenis nauwelijks. Nu Volkswagens betrouwbare imago een flinke deuk heeft opgelopen, wordt het misschien tijd dat Volkswagen met de Golf wat meer gaat inzetten op innovatie. En daarvoor doen we een beroep op jullie. Welke features zien jullie graag in de volgende Golf terug of waarmee denk jij dat Volkswagen van de achtste generatie net zo’n groot succes kan maken als zijn voorgangers?

UPDATE: inmiddels is de opgefriste Golf bekend, alle info lees je HIER!

Illustraties: Theophilus Chin

Ook interessant!

  • Video: Golf 3 vs Audi RS6
    Video: Golf 3 vs Audi RS6
  • Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
    Mijn Auto: Volkswagen Golf 7R handbak van Daniel
  • Volkswagen Golf 8 R rijtest video
  • Video: politie Limburg stopt gestolen Volkswagen Golf
    Video: politie Twente stopt gestolen Volkswagen Golf

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

golf, golf-7, golf-8, photoshop, Volkswagen

Vorig bericht: « Deze zeven auto’s brachten gisteren een miljoen+ op
Volgend bericht: Boeven die Audi RS4 crashten waren bekenden van politie »

Lees Interacties

Reacties

  1. miata93 zegt

    4 februari 2016 om 23:17

    Ik weet niet of we nu al een golf 8 nodig hebben….

    Login om te reageren
    • Senne zegt

      4 februari 2016 om 23:22

      @miata93: Nee.

      Login om te reageren
    • gerjan zegt

      5 februari 2016 om 00:23

      @miata93: we hebben sowieso geen golf nodig. Ik zal ze niet missen als ze van de straat werden gehaald. Op de type 1 na.

      Login om te reageren
    • FlighTom zegt

      5 februari 2016 om 06:50

      @miata93: heb je uberhaupt gelezen? 2018 pas!

      Login om te reageren
      • pesu zegt

        5 februari 2016 om 08:31

        @flightom: Voor Automotive termen is dat vrij rap.

        Login om te reageren
  2. dutchcorvette zegt

    4 februari 2016 om 23:17

    Wacht nog maar even

    Login om te reageren
  3. norge zegt

    4 februari 2016 om 23:19

    Benieuwd naar de emissie testen..

    Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      4 februari 2016 om 23:51

      @norge: haha inkoppertje.

      Login om te reageren
    • ettie zegt

      4 februari 2016 om 23:57

      @norge: je blijft maar olie op het vuur gooien hé..

      Login om te reageren
      • vorsprungdurchbetrug zegt

        5 februari 2016 om 07:34

        @ettie:
        Je kunt die dure olie maar beter in de motor gooien.

        Login om te reageren
        • vwdaily zegt

          5 februari 2016 om 08:06

          @vorsprungdurchbetrug: ook dat gaat in rook weg.

          Login om te reageren
    • jerommeke zegt

      5 februari 2016 om 00:23

      @thefmanl: qua niveau komt ’t bij tijd en wijlen anders aardig in de buurt

      Login om te reageren
  4. yipikaye zegt

    4 februari 2016 om 23:20

    Ik ben de tel kwijt.

    Login om te reageren
    • flos zegt

      5 februari 2016 om 08:37

      @yipikaye: tot 8 tellen blijft voor sommige mensen lastig…

      Login om te reageren
  5. stephane8200 zegt

    4 februari 2016 om 23:21

    Waarom heeft de Golf op het plaatje dan Golf VI achterlichten? Op de VII zie ik alleen maar de LED variant, maar ik kan me vergissen.

    Login om te reageren
    • potjak zegt

      5 februari 2016 om 00:24

      @stephane8200: omdat dit een shopje van zo maar iemand is en niets met Vw zelf te maken heeft?

      Login om te reageren
      • stephane8200 zegt

        5 februari 2016 om 08:45

        @potjak: theophilus chen shopt wel vaker wat inderdaad maar dan zou ik verwachten dat hij een andere basis zou gebruiken.

        Login om te reageren
  6. hight96 zegt

    4 februari 2016 om 23:22

    Hee een nieuwe VW Golf! Wacht, een Golf? Saahaai.

    Login om te reageren
    • smoothoperator zegt

      5 februari 2016 om 09:11

      @hight96: juuupppp en dat betrouwbare karakter was vroeger ook ver te zoeken! De golf 3/4 misschien…

      Login om te reageren
  7. Robert zegt

    4 februari 2016 om 23:25

    Volstrekt logisch dat VW de introductie met een jaar uitstelt. De Golf is wereldwijd gezien het belangrijkste volumemodel en dat móet gewoon weer een succes worden. Met dit uitstel hebben ze bij VW een jaar extra om de puinhopen van het dieselschandaal weg te werken en tegen de tijd dat het 2018 is, zijn de meeste consumenten dit al lang weer vergeten.

    Login om te reageren
  8. dirkiii zegt

    4 februari 2016 om 23:27

    Een compleet eigen design.
    Een gtd versie met de 2.0bitdi blok met 240pk

    Dit hoop ik, maar denk niet dat het gebeurd

    Login om te reageren
    • remcott zegt

      5 februari 2016 om 00:09

      @dirkiii: leuk idee maar dan mag die ook wel standaard 4motion meekrijgen met dat koppel.
      Golf R&D krijg je dan neem ik aan ….., kunnen ze ook nog wegkomen met gesjoemel. Zeg je dat het Research & Development is .

      Login om te reageren
    • berlinetta zegt

      5 februari 2016 om 08:49

      @dirkiii: Dat wordt dan een behoorlijke onderstuurde obesitas-Golf.

      Login om te reageren
  9. Dutchdriftking zegt

    4 februari 2016 om 23:27

    Als ik de plaatjes zo zie vind ik het echt helemaal niets. Net een mislukte Golf plus. Maar nu de huidige Astra beter blijkt te zijn zullen ze toch aan de bak moeten.

    Login om te reageren
    • knipperlichtje zegt

      5 februari 2016 om 00:14

      @dutchdriftking: mislukte Golf plus/sportsvan is een pleonasme ;)

      Login om te reageren
    • parker zegt

      5 februari 2016 om 07:24

      @dutchdriftking: wat is er ‘beter’ aan die Kadett dan?

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        5 februari 2016 om 09:32

        @parker: Net als de Golf een heel goede allrounder. Maar hij doet alles net nog even beter voor een lagere prijs.

        Login om te reageren
      • deboes zegt

        5 februari 2016 om 20:02

        @parker: en Koreanen doen het ook beter, voor een nog lagere prijs.

        Login om te reageren
    • hight96 zegt

      5 februari 2016 om 07:58

      @dutchdriftking: het schijnt ook niet dat de Golf er uit gaat zien als op de plaatjes… Hij komt in 2018 pas, dit is gewoon een shopje van iemand buiten VW

      Login om te reageren
      • Dutchdriftking zegt

        5 februari 2016 om 09:33

        @hight96: Klopt, maar veel spannender zal het niet zijn.

        Login om te reageren
        • hight96 zegt

          5 februari 2016 om 11:30

          @dutchdriftking: klopt ook, de Golf is dan ook nooit spannend geweest

          Login om te reageren
  10. sydney zegt

    4 februari 2016 om 23:29

    De meeste innovatie zat in mijn ogen in de Golf III en IV En zal ik er niet snel een bestellen,heb ik nog altijd een groot zwak voor die auto..Een zwarte GTI,19″ en dat Audi klokkenspel.Strik eromheen en zet ‘m maar voor de deur.

    Login om te reageren
    • jpoers zegt

      5 februari 2016 om 06:18

      @sydney: een echte auto met ballen bedoel je?

      Login om te reageren
    • Dutchdriftking zegt

      5 februari 2016 om 09:34

      @sydney: voor mij een blauwe golf 4 R32. 3 deurs, zwart interieur, DSG, helemaal fijn!

      Login om te reageren
  11. SimonMc zegt

    4 februari 2016 om 23:37

    Ik vind dat ze alleen maar benzinemotoren mogen aanbieden in de nieuwe Golf ( of hybride ). Nog voorstanders?

    Login om te reageren
    • vorsprungdurchbetrug zegt

      5 februari 2016 om 07:35

      @SimonMc:
      Of CNG motoren.

      Login om te reageren
      • tjorque zegt

        5 februari 2016 om 08:54

        @vorsprungdurchbetrug: cng 2.0l tsi aub!

        Login om te reageren
  12. aambei zegt

    4 februari 2016 om 23:41

    Een petjes-aangever zou wel een innovatieve feature zijn.

    Login om te reageren
    • paulloper zegt

      5 februari 2016 om 00:02

      @aambei: Dat is alleen aftermarket leverbaar op de oudere generaties, mk3-4-5.

      Login om te reageren
  13. ronnys zegt

    4 februari 2016 om 23:46

    Wat te denken aan een ode aan de eerst GTD, licht gewicht en toch een dikke diesel. Gewoon geen airco, ABS, TC en andere rommel erin veen geluid sisolatie, maar wel de biturbo diesel licht gekieteld tot 280pk. Dat klinkt top!

    Login om te reageren
    • ronnys zegt

      4 februari 2016 om 23:47

      @ronnys: ik bedoel geen geluidsisolatie….

      Login om te reageren
      • FlighTom zegt

        5 februari 2016 om 06:52

        @ronnys: ‘veen’ is wel zoals vooraf bedacht? :p

        Login om te reageren
  14. mpowerm3 zegt

    4 februari 2016 om 23:53

    Nee, doe mij maar nog steeds een golf 4 tdi, na 7 jaar en 335.000km verder rijdt ie nog steeds 1op 18 gemiddeld met een olieverbruik van 1 liter op 10.000km.Bij stevig trappen een mooi zwart pluimpje, dit is meer een golf facelift van de facelift

    Login om te reageren
    • gerjan zegt

      5 februari 2016 om 00:28

      @mpowerm3: mijn pa had een werknemer. Meneer was vertegenwoordiger en had meer dan 1.1 miljoen km gereden in zijn golf 4 tdi. En hij was er niet zuinig op. Betere golf is nooit neer gemaakt.

      Login om te reageren
      • vorsprungdurchbetrug zegt

        5 februari 2016 om 07:36

        @gerjan:
        Klopt, beregoede auto, helaas worden ze zo goed niet meer gemaakt.

        Login om te reageren
  15. thefmanl zegt

    5 februari 2016 om 00:03

    Saai, geef mij maar een Renault. Ook een stuk betrouwbaarder tegenwoordig

    Login om te reageren
  16. gtwillem zegt

    5 februari 2016 om 00:08

    @dizono: De Golf heeft toch wel voor een paar noviteiten gezorgd. Eén van de eerste Hot Hatches (GTI), fatsoenlijke diesels (GTD, TDI), compacte zescilinder (VR6), vierwielaandrijving in een C-segmenter (Syncro, 4-Motion), DSG transmissie. Vaak waren de noviteiten al op een auto uit de hogere klasse, maar was de VW met de Golf wel een van de eerste in zijn klasse die het aanbood.

    Enfin, dat gezegd hebbende, de laatste tijd was het inderdaad allemaal wel erg behoudend, en VW heeft wat goed te maken door dat hele dieselschandaal.

    Login om te reageren
    • fordnut zegt

      5 februari 2016 om 08:22

      @gtwillem: Ik vind het klinklare onzin dat VW de hot hatch heeft uitgevonden. 15 jaar voordat VW met de Golf GTI kwam had Ford al RS modellen van hun normale familiewagens. VW moest het toen nog jaren met de Kever doen. OK, de Fords waren geen hatches maar het waren wel snelle familiewagens.

      Login om te reageren
      • viezefreddyw zegt

        5 februari 2016 om 09:11

        @fordnut: Ford had RS modellen van hun normale familiewagens, 15 jaar voordat de eerste GTI kwam. Maar dat waren geen hot hatches, maar familiewagens. Wat is dan klinkklare onzin? Je spreekt jezelf heel erg tegen…

        Login om te reageren
        • fordnut zegt

          5 februari 2016 om 10:30

          @viezefreddyw: Vind je, ik vind mijn uitleg wel duidelijk.

          Login om te reageren
          • fordnut zegt

            5 februari 2016 om 10:34

            @fordnut: Maar ik wil het wel uitleggen. VW heeft de hatchback niet uitgevonden en VW heeft het maken van snelle versies van een familiewagen niet uitgevonden. Ergo, VW heeft de hot hatch niet uitgevonden.

            Login om te reageren
            • viezefreddyw zegt

              5 februari 2016 om 10:38

              @fordnut: Maar er is niemand die beweerd dat Volkswagen de eerste was met een hot hatch, ook @gtwillem niet. Hij zegt alleen dat Volkswagen een van de eerste was in het segment, niet de eerste. Dat is een groot verschil.

              Login om te reageren
    • rufctr01 zegt

      5 februari 2016 om 13:38

      @gtwillem: PSA is de eerste die Diesel in een Snel jasje heeft gegoten. Kijk maar naar de CX of de 505. Dat waren Diesels die toen al ver over de 200km/u gingen toen Mercedes nog 0-100 tijden van 20 seconden of zo had.

      Login om te reageren
      • deboes zegt

        5 februari 2016 om 17:50

        @rufctr01: renault Fuego diesel mag ook wel eens genoemd worden.

        Login om te reageren
        • rufctr01 zegt

          5 februari 2016 om 20:17

          @deboes: klopt! Eigenlijk was ik die vergeten! Een supermooie auto in die tijd!

          Login om te reageren
  17. knipperlichtje zegt

    5 februari 2016 om 00:10

    Ik denk niet dat de virtual cockpit z’n weg naar de golf gaat vinden. Audi deelt haar MMI ook niet, zelfs niet met Bentley. Het digitale display uit de Passat zal straks natuurlijk wel in de Golf te vinden zijn.

    Login om te reageren
  18. potjak zegt

    5 februari 2016 om 00:26

    Een facelift van de Golf 7. Dat wordt des Volkswagens gewoon gepresenteerd als de nieuwe Golf 8

    Login om te reageren
  19. dragspert zegt

    5 februari 2016 om 00:43

    Laten ze maar eens zorgen dat alles heel blijft dit keer. Oftewel, maak ‘m net zo ongelooflijk betrouwbaar als een Golf 3 en 4!

    Login om te reageren
    • LaLancia zegt

      5 februari 2016 om 01:19

      @dragspert: als de I en II zal je bedoelen! Bij de III en IV ging ’t al bergafwaarts (spreek uit er ervaring).

      Innovaties en VW zijn geen gelukkige combi, dus dat geld kan VW beter stoppen in de betrouwbaarheid en de aftersales.

      Login om te reageren
      • eklasse zegt

        5 februari 2016 om 06:56

        @lalancia: noem dan eens een beter Golf alternatief ten tijde van de III en IV.

        306, excel, Astra ?? Nee hoor. Ben blij dat je destijds een Golf had. De concurrentie was zeker niet beter.

        Login om te reageren
        • 87sandyd zegt

          5 februari 2016 om 09:18

          @eklasse: bij lange na niet, de concurrentie liep mijlenver achter….

          Login om te reageren
          • redbeams zegt

            6 februari 2016 om 01:05

            @87sandyd: Ja tuurlijk…kan me topgear nog herinneren…de corolla e10 1.6 was dus sneller dan een golf 3 gti…hoezo mijlenver achter?

            Login om te reageren
        • deboes zegt

          5 februari 2016 om 19:57

          @eklasse: alles was al beter dan een golf 3, zelfs een alfa 145/146 deed het al beter in de betrouwbaarheidsstatestieken van die tijd.

          Login om te reageren
  20. markjor zegt

    5 februari 2016 om 08:29

    Super, ik kan niet wachten.

    Login om te reageren
  21. martijn1994 zegt

    5 februari 2016 om 08:46

    Wanneer komt de nieuwe polo?

    Login om te reageren
  22. lekbak zegt

    5 februari 2016 om 08:51

    Doe alstublieft geen innovaties maar maak het ding gewoon honds en honds betrouwbaar. Zorg ervoor dat net zoals bij de golf 4 de aandrijflijn bijna onverwoestbaar is. Doe voor de rest maar lekker conservatief, dat is toch wat het koperspubliek wil. Wellicht rij ik over tien jaar dan wel een golf!

    Login om te reageren
    • Author zegt

      5 februari 2016 om 09:03

      Dat vindt het koperspubliek wel leuk, maar dan verdient de dealer niks meer aan aftersales.

      Login om te reageren
  23. tjorque zegt

    5 februari 2016 om 09:00

    Ok, wat mag er voor mij allemaal in de nieuwe golf:

    ACC die meer dan 160km/h max doet
    1.8 tsi en 2.0 tsi met cng (ipv die laffe turboloze 1.4)
    En ook in de variant!

    Verder had ik geen klachten. Heb met een jaartje met de 7 gereden, 1.6tdi sjoemel die geen 3l maar 5,2l verbruikte ?

    Login om te reageren
  24. 87sandyd zegt

    5 februari 2016 om 09:25

    De haat zit diep. Dat krijg je als je zo eenzaam bovenaan staat. Hoe je het ook wend of keert, de golf zal nog jarenlang aan de top blijven. Ondanks het schandaal blijft het de beste no nonsense auto die er is. De Golf 7 is allang betrouwbaar, de haterz blijven alleen in het verleden hangen. Bij een Golf klopt alles gewoon. Noem het saai, noem het behoudend, maar je weet altijd waar elke knop zit en voor dient en voor de gemiddelde rijder is het prima vertoefen in een Golf. Daar kan een kadett niet tegenop.

    Dat gezegd hebbende zou ik zelf persoonlijk altijd voor de Ford Focus gaan, dat heeft met smaak te maken. Niet zozeer het uiterlijk, maar wel de rijeigenschappen…

    Login om te reageren
    • sbelali zegt

      5 februari 2016 om 09:50

      @87sandyd: niks aan toe te voegen.

      Login om te reageren
    • pinut187 zegt

      5 februari 2016 om 10:23

      @87sandyd: mooi gezegd

      Login om te reageren
    • Vreddy_B zegt

      5 februari 2016 om 10:25

      @87sandyd: Dat is volgens mij ook gewoon waar de Golf voor staat. Functioneel, representatief, kwalitatief redelijke op orde. Met recht een echte auto voor het volk.
      I

      Login om te reageren
      • deboes zegt

        5 februari 2016 om 19:59

        @Vreddy_B: auto’s voor het volk komen tegenwoordig uit Korea, voor het gewone volk is een lening voor een golf niet los te peuteren.

        Login om te reageren
    • tombe zegt

      5 februari 2016 om 11:41

      @87sandyd: idd maar in z’n jarenlange evolutie vind ik het rijplezier verloren gegaan. De wagen is simpelweg TE volwassen geworden.
      M’n moeder heeft full-ops golf 6 1.4TSI 160pk DSG.
      Ding gaat als een trein maar oersaai. Constant “oops 170” “oops 200” (in Duitsland natuurlijk … kuch).

      Wat we eigenlijk zouden moeten verwachten:
      -MQB met die nieuwe klokken als innovatie
      – voor de emissie en rijplezier gewicht rond 1000kg. De Cactus kan het met 995kg door sober om te gaan met opties zoals klapramen achterin, alu motorkap enz. Een li-ion batterij uit de rekken v Porsche nemen (optie GT4)

      En persoonlijk? Zoals @ronnys zegt een ode aan de sportvarianten:
      -VR6 met 180pk op de voorwielen!
      -rolkooi
      Nix rondetijden maar gewoon Peugeot 106 ralley-fun met de oeroude VR6 soundtrack
      =perfecte golf

      Login om te reageren
    • rshscuderia zegt

      5 februari 2016 om 12:29

      @87sandyd: Betrouwbaar nog niet echt. Zeker niet op het vlak van DSG en motoren laat de Golf (en andere VAG-producten) forse betrouwbare steken vallen.
      Door bezuinigingen en uitknijpen van leveranciers hebben Mercedes-, Renault- en VAG klanten de prijs betaald voor het streven naar winstmaximalisatie in plaats van klanttevredenheid en betrouwbaarheid.

      Dat alles op dezelfde plek zit is voor veel mensen inderdaad een aankoopargument. Die houden van vertrouwd en voorspelbaar. Dat doet VAG goed vind ik.
      Al spreekt het mij niet aan en zie ik liever het dashboard van Mazda voor mijn neus…

      Login om te reageren
  25. pinut187 zegt

    5 februari 2016 om 10:27

    Golf 1 en de 6 vind ik de mooiste, bij mij in de straat stond een 4 in het paars met licht cognac kleurige leren bekleding ook erg mooi. De Golf is en zal voorlopig nog wel een succesvol model blijven, en terecht!

    Login om te reageren
  26. jerommeke zegt

    5 februari 2016 om 13:22

    Goh, ik wist niet dat we in Rusland woonden. Gisteravond stonden er een aantal reacties die veel plusjes kregen en vandaag ineens nergens meer te vinden zijn. Riekt naar censuur. Autoblog, workshopje gevolgd bij de FSB (voor degenen die dit niet kennen, dit is de opvolger van de KGB)?

    Login om te reageren
  27. deboes zegt

    5 februari 2016 om 13:49

    Is dit een nieuwe?

    Login om te reageren
  28. Edge zegt

    5 februari 2016 om 14:39

    Ik hoop niet dat hij op deze photoshop gaat lijken. Dit is me iets teveel Golf 7 met Golf Plus trekjes.

    Login om te reageren
  29. Arno's zegt

    5 februari 2016 om 15:37

    Een ingebouwde 5 gassentester met weergave op een display, geijkt en wel. Dat zal een hoop goed maken

    Login om te reageren
  30. databytes zegt

    24 mei 2016 om 12:56

    @87sandyd “amen”
    je kunt het inderdaad bekijken zoals je wilt, golf is sinds 75 de auto.
    al die andere merken hebben van alles geprobeerd om de golf van de troon te stoten, maar tevergeefs en waarschijnlijk daardoor zo veel haat. maar cijfers zijn cijfers.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North