• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Weber Sportcars FasterOne: 1.200 pk en 1.250 kilo

Auteur: robbie, gepost 25 maart 2013 om 13:14 – 23 Reacties

Afbeelding Weber Sportcars FasterOne: 1.200 pk en 1.250 kiloAfbeelding Weber Sportcars FasterOne: 1.200 pk en 1.250 kiloAfbeelding Weber Sportcars FasterOne: 1.200 pk en 1.250 kiloAfbeelding Weber Sportcars FasterOne: 1.200 pk en 1.250 kilo

Weber Sportcars FasterOne
Kijk eens aan! Die gekke Zwitsers van Weber Sportcars zijn nog steeds bezig met hun FasterOne (F1) project! Sinds 2007 zijn ze al aan het hobbyen, maar nu lijkt er eindelijk schot in de zaak te komen. De specs zijn in ieder geval om van te watertanden.

Weber Sportcars zegt dat ze volgende maand het eerste productiemodel zullen lanceren, maar dat riepen ze in 2008 ook al. De FasterOne is echter wel fors onder handen genomen en dat is maar goed ook. Het oorspronkelijke design leek op een gesmolten E.T. en was te lelijk voor woorden. Het design dat we nu zien is afkomstig van Richard Amiel uit New Yok. Wellicht niet het mooiste design, maar stuk beter dan hoe het er eerst uitzag.

Achterin de FasterOne ligt een 5.6-liter V10 met twee turbo’s die 1.200 pk/1.250 Nm levert. Gezien de nauwe banden met BMW/Sauber gokken we dat het hier gaat om de V10 uit de M5/M6. Het leeggewicht van de auto zal iets boven de 1.250 kilo liggen, je kan dus wel raden dat de prestaties goed zullen zijn.

Het sprintje van 0 naar 100 km/u gaat in 2,5 seconden, 0-200 km/u in 6,6 seconden en 0-300 km/u in 16,2 seconden. De topsnelheid ligt op 400+ km/u. Overigens worden alle vier de wielen aangedreven en dus niet alleen de achterwielen (zoals je misschien zou verwachten).

Toen de auto in 2007 werd gepresenteerd lag er nog een supercharged 7-liter V8 van GM achterin. Die motor zou 900 pk/1.050 Nm leveren. Ook woog de auto toen 1.100+ kilo. Qua prestaties zat die auto (op papier) op hetzelfde niveau.

Er schijnt ook nog gewerkt te worden aan een versie met KERS en een hybrideaandrijflijn, meer daarover op Groen7. Die versie zou 1.600 pk krijgen.

Hieronder kan je zien hoe de FasterOne er voorheen uitzag:

Weber concept

Weber concept

Weber faster one

Weber faster one

Weber faster one

Ook interessant!

  • Video: Golf 4 met 1.200 pk is bizar snel!
  • Video: oude muzikanten rijden in Ferrari 250 GTO
  • GTO Engineering Squalo is de nieuwe Ferrari 250 SWB
  • bmw i4 prijzen
    BMW wil geen einddatum voor brandstofmotor noemen

Nieuwste artikelen

  • BREEK: BMW iX3 komt volgend jaar ook met echte premium
  • Biem! Hoe vaak crasht die Tesla Robotaxi nu eigenlijk?
  • Gespot – Heerlijke Lancia Delta restomod in goed gezelschap
  • Waarom Lando Norris geen straf kreeg bij het inhalen van Tsunoda
FacebookTweetPinLinkedIn

Hybride, kers, Supercars

Vorig bericht: « Feel good video: Opgehaald worden in een Aventador
Volgend bericht: Dronken Belgische rechter ramt 8 paaltjes »

Lees Interacties

Reacties

  1. sebasjuhh zegt

    25 maart 2013 om 13:18

    Eigenlijk absurde specs, maar toch doet het me niks.. De zoveelste super/hyper auto alweer dat het gewoon saai lijkt te worden!

    Login om te reageren
    • thomcarspotter zegt

      25 maart 2013 om 17:24

      @sebasjuhh: de zoveelste waar je nooit meer (denk ik) iets van hoort.

      Login om te reageren
  2. darkpluisje zegt

    25 maart 2013 om 13:19

    Wat een absurd lelijke auto

    Login om te reageren
    • bempi zegt

      25 maart 2013 om 13:44

      @darkpluisje:

      Sommige vrouwen zijn ook lelijk, maar kunnen wel lekker rijden.

      Login om te reageren
      • jrk68 zegt

        25 maart 2013 om 14:01

        @bempi:
        Dat zal best, maar iets in mij weerhoud mij ervan om dat te proberen….

        Login om te reageren
        • bempi zegt

          4 april 2013 om 13:32

          @jrk68:

          Hun kop zeker XD !!!

          Login om te reageren
      • MLTB zegt

        25 maart 2013 om 14:47

        @bempi: :’)!!!!!

        Login om te reageren
    • Flapkees zegt

      25 maart 2013 om 13:53

      @darkpluisje: *Kill it with fire*

      Login om te reageren
  3. notsobig zegt

    25 maart 2013 om 13:21

    Een hele verbetering, maar nog steeds afgrijslijk lelijk… Op naar poging 3?

    Login om te reageren
  4. mikkeloentje zegt

    25 maart 2013 om 13:24

    Haha dat ding zit even snel op de 300 als mijn auto de 100 aantikt.

    Login om te reageren
  5. str8six zegt

    25 maart 2013 om 13:25

    Jaja, weer zo’n groepje goudzoekers met een auto die waarschijnlijk nooit in productie genomen wordt.

    Login om te reageren
  6. lemans96 zegt

    25 maart 2013 om 13:30

    Technisch erg sappig maar uiterlijk een farce. Laat iemand deze lui ff meededelen dat, als ze niet een serieus goede designer op dit apparaat loslaten, ze in de vergetelheid zullen verdwijnen.

    Login om te reageren
  7. bmwe46csl zegt

    25 maart 2013 om 13:39

    Iig een beetje een vooruitgang

    Login om te reageren
  8. rotarypowah zegt

    25 maart 2013 om 13:46

    Ze zijn in ieder geval wel verder gekomen dan de digitale tekentafel, waar veel andere auto’s met vergelijkbare spec’s vaak blijven hangen.

    Login om te reageren
  9. Teerdz zegt

    25 maart 2013 om 14:03

    Die V10 is uitproductie en ik neem aan dat die dus niet zomaar voor handen is dan, toch?

    Login om te reageren
    • robbie zegt

      25 maart 2013 om 14:20

      @Teerdz: gewoon uit een sloopauto halen. Ze hebben er toch maar een paar nodig en die motor wordt zo ingrijpend onder handen genomen dat alleen het blok nodig is.

      Login om te reageren
  10. baklava zegt

    25 maart 2013 om 14:36

    Weer zo’n automaker waarvan je over 5 jaar niks meer hoort

    Login om te reageren
  11. nissangtrr35 zegt

    25 maart 2013 om 14:38

    Weer een auto met 1000+ pk’s. En nog eens kapot lelijk ook.. zucht..

    Login om te reageren
  12. MLTB zegt

    25 maart 2013 om 14:48

    1200 PK op 1250 KG en dan ‘maar’ in 2.5s naar de 100 km/h. Iets zegt me dat dat efficiënter kan ( kijkend naar andere supersport jongens die al bestaan )

    Login om te reageren
  13. baasbas zegt

    25 maart 2013 om 16:14

    Waardeloze specs.. Verzin er dan 50 pk bij

    Login om te reageren
  14. pieterveer zegt

    25 maart 2013 om 16:26

    Geinig hoor, al die projectjes met auto’s met een miljoen miljard pk’s, maar ze verkopen niet, want niemand zit te wachten op dit soort misbaksels. En dat is maar goed ook.

    Login om te reageren
  15. cocksdriveaudi zegt

    25 maart 2013 om 18:58

    Eh 1.200 pk uit de M5 V10, in standaard trim stond dat blok al niet al te best bekend, gaat een hele lange serie garantieclaims worden met 1.200 PK als ze het ooit al voor elkaar krijgen

    Login om te reageren
  16. maseratizzzzzzzz zegt

    25 maart 2013 om 22:03

    toch leuk zo’n v10, leuker dan die saaie corvette motoren die de meeste hypercars gebruiken. maar 0-300 lijkt me toch sloom, vergeleken andere hypercars die een slechtere pk/gewicht verhouding hebben. zou het liggen aan de versnellingsbak?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North