• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wéér een Ferrari 275 GTB/C naar de veiling

Auteur: MrBrown, gepost 20 juli 2014 om 23:14 – 18 Reacties

Afbeelding Wéér een Ferrari 275 GTB/C naar de veilingAfbeelding Wéér een Ferrari 275 GTB/C naar de veilingAfbeelding Wéér een Ferrari 275 GTB/C naar de veilingAfbeelding Wéér een Ferrari 275 GTB/C naar de veilingAfbeelding Wéér een Ferrari 275 GTB/C naar de veilingAfbeelding Wéér een Ferrari 275 GTB/C naar de veilingAfbeelding Wéér een Ferrari 275 GTB/C naar de veilingAfbeelding Wéér een Ferrari 275 GTB/C naar de veiling

Ferrari 275 GTB C Speciale
Zou ook dit exemplaar 5,1 miljoen euro opleveren?

Waarschijnlijk nog veeeeeeeel meer, want het is niet de eerste de beste Ferrari 275. Dit is één van de drie handgebouwde 275 GTB/C Speciale’s, ontworpen door Scaglietti. Het is de eerste Ferrari met een onafhankelijke achterwielophanging en een transaxle versnellingsbak.

De Speciale werd in 1964 eigenlijk gebouwd voor ontwikkelingsdoeleinden en FIA homologatie, maar dat laatste heeft de auto niet gekregen. De FIA weigerde de Speciale te homologeren omdat de auto lichter is dan de standaard 275. Ondanks dat, sleepte de 275 GTB/C een mooi succes binnen. Het behaalde een derde plaats in de Le Mans van ’65 en staat daar nog steeds aan kop als beste auto met motor voorin.

Onder de motorkap ligt een 3.3 V12 met 320 pk, de motor die ook in de de Ferrari 250 LM ligt. Daarnaast kreeg de 275 GTB/C ook de uitlaten van die auto mee. Het achterspatbord en de voorkant haalde Ferrari van de 250 GTO. Daarnaast kenmerkt de Speciale zich door zijn grote 140 liter benzinetank en extra luchtinlaten achter de wielen en in de neus.

De 275 met chassisnummer 06701 begon zijn leven bij de Italiaanse Pietro Ferrario die hem in mei 1965 kocht. Niet veel later ging de auto terug naar de fabriek om straatlegaal gemaakt te worden. Ook werd toen de originele kleur Rosso Cina to Grigio overgespoten in Scurro Metalizatto. Vervolgens ging het exemplaar naar Engeland waar het in handen kwam van een verzamelaar. Daar veranderde de auto nog een keer terug in zijn originele roodtint, om later bij een grote renovatie wederom in het Scurro grijs gespoten te worden. Tevens schijnen er toen extra ventilatieroosters aangebracht te zijn, want ook vroeger vlogen er wel eens Ferrari’s met oververhitte motor in de brand.

De veiling vindt plaats op 16 augustus. Neem naast een trailer een grote zak geld mee, we gokken dat de biedingen hoog oplopen.

Ook interessant!

  • Video: Ferrari deelt actiebeelden van 296 GTB
    Video: Ferrari deelt actiebeelden van 296 GTB
  • Video - het geluid van de Ferrari 296 GTB
  • Video - Leclerc laat een klassieke Ferrari 275 uit
  • Video: Nederlandse YouTuber Gio koopt Ferrari 458 Speciale

Nieuwste artikelen

  • Video: Mijn knipperlicht staat aan, DUS ik kom
  • Porsche pakt de beste Carrera op de juiste wijze aan
  • Nee maar! Keert de leukste hot hatch terug?
  • De PORSCHE 997.2 Turbo Cabrio van Dick heeft het ALLEMAAL #MijnAuto
FacebookTweetPinLinkedIn

275, competizione, Ferrari, gtb, Klassiekers, speciale, veiling

Vorig bericht: « Video: zo klinkt de nieuwe Mercedes AMG GT
Volgend bericht: Mijndert Pon (82) overleden »

Lees Interacties

Reacties

  1. E34M5Touring zegt

    20 juli 2014 om 23:17

    Knap ding! Niks voor Gina Classics? Kan @CasperH: er een mooi stukje over doen! Die had de smaak voor Italian al weer een beetje terug na de Dino!

    Login om te reageren
  2. MrSkyline zegt

    20 juli 2014 om 23:34

    Iedereen wil momenteel kennelijk zijn zeldzame ferrari’s kwijt, als het even mee zit kan je ze straks voor 10k meenemen :p

    Login om te reageren
  3. Donstil zegt

    21 juli 2014 om 00:06

    Vanmiddag keek ik Chasing Classic Cars en daar ging 1 aflevering ook over een 275 (met 4 nokken assen oid). Ding zag er super uit, weinig km, alles erbij enz. Die ging buiten een veiling om al voor 2 miljoen.

    Login om te reageren
    • E34M5Touring zegt

      21 juli 2014 om 13:04

      @Donstil: Tja, als de originele gereedschapsset al voor 25k van hand wisselt….

      Login om te reageren
  4. goodolddays zegt

    21 juli 2014 om 00:18

    Heerlijk deze Ferrari’s, deze was mij nog niet bekend. Maar er zijn ook zoveel oude Ferrari variaties.

    Login om te reageren
  5. coenijn zegt

    21 juli 2014 om 00:54

    Wat een absolute prachtauto. Geen andere woorden voor

    Login om te reageren
  6. TimD zegt

    21 juli 2014 om 05:15

    Ik ben echt geen oldtimer liefhebber, maar deze is echt waanzinnig mooi !!! Misschien omdat die een keer grijs is en niet rood ? Ik heb trouwens 2 jaar geleden een 275 GTB long nose voor 575K overhandigd aan een UK’se auto transport ( CARS ) let op de upload die ik nu ga doen !

    Login om te reageren
  7. rammillius zegt

    21 juli 2014 om 08:18

    Prachtige auto. Had ik het geld maar…

    Login om te reageren
  8. DennisS65B40 zegt

    21 juli 2014 om 08:20

    Voor dat geld wordt het toerentellertje niet eens recht gezet… Maar prachtige auto inderdaad

    Login om te reageren
    • hans75 zegt

      21 juli 2014 om 11:12

      @audir8v10: haha grapjas.. ik neem aan dat je wel weet waarom deze zo is gemonteerd…

      Login om te reageren
      • DennisS65B40 zegt

        21 juli 2014 om 17:15

        @hans75: ik had wel door dat dit niet per ongeluk zou zijn gedaan maar de reden weet ik niet haha!! Te lui geweest om te googlen

        Login om te reageren
        • camber24 zegt

          21 juli 2014 om 18:33

          @audir8v10: motor bevindt zich meestal in hogere toerengebied. Als je het zo bekijkt, dan hangt ie juist ideaal gepositioneerd; de naald altijd redelijk ver bovenin.

          Login om te reageren
          • hans75 zegt

            21 juli 2014 om 18:41

            @camber24: het idee is dat je de gewenste toerengrens precies hebt als de naald vertikaal staat. Dat zie je als rijder meteen in een split second..

            Login om te reageren
            • camber24 zegt

              21 juli 2014 om 19:14

              @hans75: wist ik niet. Thanks!!

              Login om te reageren
            • DennisS65B40 zegt

              21 juli 2014 om 21:53

              @hans75: is dit door Ferrari zelf gedaan of is dit een ‘upgrade’ die men zelf doet (voorkeur)? Als Ferrari het zelf heeft gedaan hadden ze de tekst normaal kunnen zetten en dan zag het er niet zo vreemd uit…

              Login om te reageren
  9. dvjlens zegt

    21 juli 2014 om 12:02

    Een Audi R8 is dan ook geen echte raceauto, dus daar zit t tellertje netjes recht

    Login om te reageren
  10. dvjlens zegt

    22 juli 2014 om 13:17

    Ferrari maakte de klokjes niet zelf, deze waten van Jeager. Daarbij afwerking in een raceauto…… T ging om functionaliteit. Ferrari doet t nog steeds, bij de 458 kan je of zien hoe hard je rijd, of waar je heen gaat(navigatie). Das pas apart….

    Login om te reageren
  11. dvjlens zegt

    22 juli 2014 om 13:18

    Ps. Btw dit merk klokje is Veglia

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North