• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Weet jij welke McLaren dit ook alweer is?

Auteur: willeme, gepost 28 mei 2021 om 20:57 – 9 Reacties

welke McLaren

Eh, huh, hoe zat het ook alweer? Welke McLaren is dit ook alweer?

Even vooropgesteld: McLaren is een enorm gaaf merk. Een autofabrikant die zich alleen bezighoudt met supercars, is altijd tof. Zelfs het heilige Ferrari is overstag gegaan en komt met de Purosangue. Heiligschennis. Dat Aston Martin het moet doen om te overleven, is tot daar aan toe.

Dus McLaren is tof. Alleen is het een beetje lastig om ze uit elkaar te halen. Daar moest ondergetekende aan denken bij het zien van de foto’s. Want welke McLaren is dit eigenlijk ook alweer? Ja, weten dat het een gemodificeerd exemplaar is. Daarover zo alle details. Maar welke is dit?

welke McLaren

Welke McLaren is dit

Het antwoord is niet simpel, maar wel kort: een 720S. Dit exemplaar heeft echter een bodykit van de firma DarwinPRO Aerodynamics. Het idee van hen was simpel: maak een bodykit die een 720S eruit laat zien als een Senna GTR.

  • welke McLaren
  • welke McLaren

De gehele bodykit is opgetrokken uit koolstofvezel, uiteraard. Denk aan een bagaeklep, splitter, canards, koplampbehuizing en ga zo maar door. Ook de motorkap is nu van carbon. Het meest opvallende aan de DarwinPRO Aerodynamics 720S is de achterspoiler. Die lijkt sprekend op die van de Senna GTR. Er is ook een haaienvin die tot de spoiler doorlopt, inderdaad net als de Senna GTR.

  • welke McLaren
  • welke McLaren
  • welke McLaren

Doorgewinterde spotter

Natuurlijk, de doorgewinterde spotter zal herkennen dat de DarwinPRO Aerodynamics 720S niet een Senna GTR is. Die laatste is nog wat lager en vooral iets breder. Maar in de basis lijken de verschillen minder groot te zijn. Helamaal omdat je weet dat de basis van de auto’s identiek zijn. Een carbon ’tub’ met een 4.0 V8 met twee turbo’s. Deze is relatief eenvoudig op te krikken naar het niveau van een Senna GTR.

Het grootste verschil is de prijs. Een McLaren Senna GTR kost je al gauw 1.200.000 euro, terwijl je een McLaren 720S voor minder dan drie ton op de kop kunt tikken. Deze DarwinPRO Aerodynamics 720S-kit kost 18.000 euro.

Ook interessant!

  • Gespot - Is het een McLaren Senna? Of toch een 720S?
  • Video: Mclaren 720S crasht vlak voor Mini
  • Deze McLaren 720S spreekt een beetje Frans én Duijts
  • McLaren onthult speciale 'Honey Badger' 720S

Nieuwste artikelen

  • Koop deze puike Aston Martin voordat het te laat is
  • Superschattig Kevertje heeft een geweldenaar onder de kap
  • Kijk, deze moderne auto heeft geen verblindende koplampen
  • Meest ongepaste auto voor vleugje F1 krijgt een vleugje F1
FacebookTweetPinLinkedIn

720s, bodykit, carbon, McLaren, senna-gtr, spoiler, Supercars, tuning, V8, Video

Vorig bericht: « Video: mevrouw wordt de taxi uitgezet
Volgend bericht: Bod om Lamborghini te kopen verhoogd met 2 miljard »

Lees Interacties

Reacties

  1. Charles Taycan 4S zegt

    28 mei 2021 om 21:11

    Blijft een heerlijk scherp stuurapparaat!

    Login om te reageren
  2. cossiekiller zegt

    28 mei 2021 om 21:15

    Bij de eerste foto dacht ik eerlijk waar dat er ergens mee tegen gereden was.

    Login om te reageren
    • retsok zegt

      28 mei 2021 om 23:08

      @cossiekiller: ik dacht ook naar een schade exemplaar te kijken!

      Login om te reageren
    • ericd zegt

      29 mei 2021 om 07:43

      Mac maakt ongelooflijk lelijke exoten.

      Login om te reageren
    • enricoleerdam zegt

      29 mei 2021 om 10:19

      @cossiekiller: ik dacht hetzelfde ! Schadebak.

      Login om te reageren
  3. verplicht zegt

    28 mei 2021 om 23:02

    Nu lees ik hier vaker dat de McLarens allemaal op elkaar lijken en ‘in de basis gelijk zijn’. Maar wat maakt dan qua prijs het gigantische verschil tussen een 720s en een Senna? Is daar niet een leuk artikeltje aan te wijden?

    De Maandag McLaren Special – door Willeme. Een uiteenzetting van de modellen, de overeenkomsten, de verschillen en wat maakt een 720s een 720s en hoe dichtbij kom je dan echt bij een Senna als je gaat modificeren?

    Of knal er nog een lekker filmpje in, doet ook altijd goed natuurlijk.

    Login om te reageren
  4. Gulli zegt

    29 mei 2021 om 07:49

    Waarom zou je 18.000 uitgeven om je toch al niet zo mooie McLaren om te bouwen naar de lelijkste die ze hebben??

    Login om te reageren
    • boomhauwer zegt

      29 mei 2021 om 18:08

      @Gulli: de senna is niet lelijk. Gevalletje vorm volgt functie en dat maakt hem mooi.

      Login om te reageren
  5. Van zegt

    29 mei 2021 om 10:58

    Het houd niet op met alle spoilergeweld. We moeten weer terug naar strak. Dit trekt te veel foute figuren. Mensen met geen smaak. Ik weet dat bedrijven geld willen verdienen maar ook wij simpele volk willen genieten met onze ogen.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North