• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Watch out! Citroen C4 sedan in Europa

Auteur: autoblogger, gepost 7 juni 2007 om 20:28 – 112 Reacties

Citroen C4 sedan


Voor de mensen die dachten dat de C4 sedan exclusief voor China was, bad luck! De lelijke variant van de C4 komt eind dit jaar ook naar diverse Europese landen. De sedan is gebaseerd op het C4 platform, maar heeft een langere wielbasis en kreeg een achterbak aangeplakt.

De gewone C4 vind ik serieus een leuk ding, ik hoopte zelfs op een hete versie ala C-Sportlounge. Het mocht niet zo zijn, in plaats daarvan krijgen we nu de C4 sedan. De auto is vandaag onthuld op de Autoshow in Barcelona. Vive la france!

Citroen C4 sedan
Citroen C4 sedan

Ook interessant!

  • Video - Citroën C5 doet Adriaan van Bassie na
  • Video: Nederlandse Citroën C1 is pure driewieler
  • Nieuwe Citroën C5
    Nieuwe Citroën C5 wordt weer briljant Frans
  • Audi A7 L
    Audi A7 L wordt prachtige, gestrekte sedan

Nieuwste artikelen

  • Goedkoopste Nissan GT-R R35 ter wereld heeft een nadeel
  • Huh? Keert dan alsnog deze leuke sportauto terug?
  • BMW onthult wat NOOIT achter een betaalmuur gaat komen
  • Deze auto’s worden volgend jaar helaas geen youngtimer
FacebookTweetPinLinkedIn

c4, Citroen

Vorig bericht: « OPEC dreigt met forse prijsstijgingen voor olie
Volgend bericht: The incredible wheelchairman »

Lees Interacties

Reacties

  1. dekster zegt

    7 juni 2007 om 20:31

    Dank u om me me te waarschuwen, nu zal ik minder hard schrikken als ik één tegenkom.

    Login om te reageren
  2. Lukas zegt

    7 juni 2007 om 20:31

    Echt een prachtige auto..

    .. om zo de plomp mee in te rijden.

    Login om te reageren
  3. MurcieBoy zegt

    7 juni 2007 om 20:32

    hoe hebben ze zo’n mooie auto kunnen verkloten?! :(

    Login om te reageren
  4. Lebastille zegt

    7 juni 2007 om 20:33

    You must be joking. Aaaah wat een lelijke kont zeg, echt er zo totaal opgeplakt. De “normale” C4 is meer een bolle auto, zo’n kont verstoord de lijn.

    Login om te reageren
  5. Citrofiel zegt

    7 juni 2007 om 20:34

    Ik zei het al, heel lang geleden (duh):

    Citrofiel schrijft,
    4 July 2006 om 20:55

    @ Zoef: Goed zo! Helemaal met je eens!
    Ik ben pro-C-Triomphe. (de naam)
    Laat maar komen hier in NL. (is al in Spanje, of komt in ieder geval)

    Het mag duidelijk zijn, ik vind het geen slecht idee, ik weet niet waarom, maar ik heb wat me sedans. En ik vind het leuk dat iedereen het lelijk vind. Hoe meer mensen het lelijk vinden, hoe leuker ik het zou vinden om er één te rijden. Mss komt het er nog wel eens van, een importexemplaar… :D

    Login om te reageren
  6. cl600 zegt

    7 juni 2007 om 20:35

    goede concurrentie voor de nieuwe laguna, wordt nog moeilijk dan om een keuze te maken……

    Login om te reageren
  7. joost zegt

    7 juni 2007 om 20:35

    De eerste die ik hier in zie rijden, ga ik voor ze neus uitlachen. Import verbod als het aan mij lag.

    Login om te reageren
  8. Rick zegt

    7 juni 2007 om 20:36

    En de 206 Sedan dan? en de 307 Sedan dan?
    Laat maar lekker in frankrijk we hebben al absurbt veel C4’s.
    C4
    C4deurs
    C4 5 zits
    C4 7 zits

    Login om te reageren
  9. David USA zegt

    7 juni 2007 om 20:36

    Weer zo’n walgelijk frans ding… Van mij hoeft het niet…

    Login om te reageren
  10. Citrofiel zegt

    7 juni 2007 om 20:38

    Het is overigens wel een heerlijk ruimte auto!:

    Enne, moet “Whatch out” geen “Watch out” zijn? Of is het expres?

    Login om te reageren
  11. DJD zegt

    7 juni 2007 om 20:39

    jongens, ik ging al over me nek van die renault thalia, kokhalste van die c6, werd weer beter van het interieur en heb nu de schijterij en kots de boel onder van dit..dit..gedrocht!!

    Login om te reageren
  12. autoblogger zegt

    7 juni 2007 om 20:41

    @Citrofiel: nope, heb de tekst aangepast. Thanks!

    En over je voorspellende reacties; ik weet niet of je daar trots op moet zijn ;)

    Login om te reageren
  13. GerreLekker zegt

    7 juni 2007 om 20:41

    Niemand moet hier van chinese wagens weten, maar alsek dit afschuwelijk gedrocht zie, rijd ik nog 100x liever met nen chinees rond dan met dit!

    Login om te reageren
  14. autoblogger zegt

    7 juni 2007 om 20:42

    @Rick: de 206 sedan is gelukkig niet voor Nederland:
    http://www.autoblog.nl/archive/2005/08/27/peugeot_206_sedan_niet_voor_on

    Login om te reageren
  15. sonne zegt

    7 juni 2007 om 20:44

    wat een gedrocht, als ge zoiets ziet dan ga op je rem staan vant verschiete !

    Login om te reageren
  16. Rick dos zegt

    7 juni 2007 om 20:44

    GADVERREDAMME! Om Citrofiel maar weer eens een beetje te jennen! ;) :P

    Maar dit ziet er echt niet uit!

    De C4 Picasso daarintegen vind ik ècht een gaaf wagentje. Ik zag hem vanmiddag nog rijden. Daar hebben ze naar mijn mening de plank goed geslagen. Dit ding is volgens mij een afzwaaier…..

    Login om te reageren
  17. Klassiekerrally zegt

    7 juni 2007 om 20:45

    Oh boy… Ik heb ’t vaker geroepen, maar blijkbaar moet ik m’n pleidooi nogmaals houden:
    Er MOET een welstandscommissie voor auto’s in ’t leven geroepen worden!

    Zo geslaagd als de 5-deurs C4 is, zo mislukt is deze…

    Login om te reageren
  18. Jantje zegt

    7 juni 2007 om 20:45

    even wennen hoor… wil alleen niet zo lukken…

    Login om te reageren
  19. Jantje zegt

    7 juni 2007 om 21:00

    …nog steeds niet

    Login om te reageren
  20. joejojo zegt

    7 juni 2007 om 21:06

    Om iedereen eens ff flink te stoken…………………..WAUW!!!!! WAT EEN WAGEN, SUPER, HEERLIJK, LEKKER GEDURFD!!!!! DIT WORDT EM, DIT WORDT EM!!! JAJAJAJAJAJA ZEKER WETEN………………………… :)

    Geintje……………

    Laten we het hier op houden:

    Ik durf te wedden dat Citroentje dit express doet……..gewoon vanwege de eigenzinnigheid…………of heb ik het nu HELEMAAL fout?!!!

    En zeker weten komt ie bij ons op de markt…..Roemenie houdt van mooie (kuch) sedans :)

    Login om te reageren
  21. Apache zegt

    7 juni 2007 om 21:11

    Nu zulllen citrofiel’s ogen nu toch wel eindelijk opengaan zeker wat Citroën betreft? En daarbij, zoo ruim ziet hij er niet uit…. Nothing beats S40!!

    – Apache

    Login om te reageren
  22. Citrofiel zegt

    7 juni 2007 om 21:15

    @ autoblogger; Het was geen voorspelling, het was gewoon al heel lang bekend. (Al een jaar dus)

    Login om te reageren
  23. freek zegt

    7 juni 2007 om 21:17

    vin ‘m helaas niet zo mooi… sorry citrofiel :)

    Login om te reageren
  24. Citrofiel zegt

    7 juni 2007 om 21:19

    @ freek; Zoals ik al zei: “En ik vind het leuk dat iedereen het lelijk vind. Hoe meer mensen het lelijk vinden, hoe leuker ik het zou vinden om er één te rijden.” Dus goed dat je het lelijk vindt, dan vind ik het namelijk steeds leuker!

    Login om te reageren
  25. autoblogger zegt

    7 juni 2007 om 21:26

    @Citrofiel: weet ik, maar ik probeerde het te verhullen ;)

    PS: het persbericht is van vandaag!

    Login om te reageren
  26. RA999 zegt

    7 juni 2007 om 21:33

    nou, dan moet ik je teleurstellen Citrofiel ;) , ik vind ‘m eigenlijk best wel mooi. ik moet nog wel even bedenken waarom ik ‘m eigenlijk mooi vind… :P

    Login om te reageren
  27. Jeroen zegt

    7 juni 2007 om 21:34

    Hij heeft wel C5 velgen.. M’n pa heeft ze ook ;)

    Login om te reageren
  28. Citrofiel zegt

    7 juni 2007 om 21:36

    @ RA999; Ga jij mijn favoriete auto nou eens even snel lelijk vinden! Wat denk je wel!? Wat ik mooi vind moet lelijk gevonden worden!!! ;)

    (het is btw niet mijn favoriet, maar het stond leuk :P )

    Login om te reageren
  29. Citrofiel zegt

    7 juni 2007 om 21:36

    @ Jeroen; Dus je pa heeft een C5! JEE! :D :P

    Login om te reageren
  30. Citrofiel zegt

    7 juni 2007 om 21:42

    @ GerreLekker; Dit ís een Chinees, in zoverre dat hij voor de Chinese markt is ontwikkeld. Dus… Rijd je alsnog hiermee! :P

    Login om te reageren
  31. RA999 zegt

    7 juni 2007 om 21:43

    @Citrofiel
    lekker puh!! :)

    Login om te reageren
  32. mashell zegt

    7 juni 2007 om 22:03

    Iedereen zit altijd te zeuren dat Citroens “eigenzinnig” moeten zijn. Nou deze is echt wel eigenzinnig!

    Login om te reageren
  33. citroënfreak zegt

    7 juni 2007 om 22:04

    Ooh my god ik ben zo blij dat deze eindelijk naar Europa komt deze zal hier wel aanslaan maar de meningen zijn weer verschillend zoals bij de bloedmooie C6.

    Login om te reageren
  34. citrofiel evil twin zegt

    7 juni 2007 om 22:06

    Weg met dat krot een dacia/lada is nog mooier!

    Login om te reageren
  35. Citrofiel zegt

    7 juni 2007 om 22:08

    @ citrofiel evil twin; Leuke naam man! ;)

    Login om te reageren
  36. citroënfreak zegt

    7 juni 2007 om 22:09

    Euhm als jij in een wagen met een lelijk exterieur,matige prestaties en je belachelijk wilt maken moet je zeker voor een lada kiezen.
    Voor een dacia moet je gewoon naar de prijs kijken en valt er niks positief over te zeggen!

    Login om te reageren
  37. citrofiel evil twin zegt

    7 juni 2007 om 22:11

    -edit: opzouten nu, het is bedtijd-

    Login om te reageren
  38. Frank zegt

    7 juni 2007 om 22:12

    @ autoblogger: nu ben ik net over de ergste schrik heen voor wat betreft de BMW 1 Serie Coupe en kom je met dit.

    Login om te reageren
  39. citroënfreak zegt

    7 juni 2007 om 22:15

    Haha erg grappig “citrofiel evil twin”.
    En Frank excuseer maar zolang we de achterkant (lichten) nog niet gezien hebben kunnen we nog niet oordelen of hij lelijk of mooi is.

    Login om te reageren
  40. Citrofiel zegt

    7 juni 2007 om 22:15

    @ citrofiel evil twin; Volgens mij kan je zelfs nog béter gaan als citroenfreak evil twin, want híj stoort zich eraan, ik niet. Als je dus een verhitte discussie wilt moet je vooral dat doen en tegen hem in gaan. ;)

    Login om te reageren
  41. firefly zegt

    7 juni 2007 om 22:16

    Komt dat ding ook naar Nederland? Ik kan me voorstellen dat ze dat ding in Zuid Europa laten waar wel vraag is naar kleine(re) sedans. In Nederland raken ze die dingen aan de straatstenen niet kwijt.

    Login om te reageren
  42. Citrofiel zegt

    7 juni 2007 om 22:26

    @ firefly; Nee, in NL komt hij niet. Btw, ben ik nou minder dan een straatsteen? ;)

    Login om te reageren
  43. Citrofiel zegt

    7 juni 2007 om 22:27

    Aaah, moest Citrofiel evil twin al slapen? Ik vond het net zo grappig!

    Login om te reageren
  44. ///// zegt

    7 juni 2007 om 22:27

    Dat is Citroën’s antwoord op de Fiat Linea, want Citroën wilt een graantje meepikken in de C segment met een sedan en ze hebben groot gelijk dat ze de sedan versie van C 4 in Europa ook gaan verkopen.

    Login om te reageren
  45. mitsustiggi zegt

    7 juni 2007 om 22:35

    daar wil je niet eens dood in gevonden worden

    Login om te reageren
  46. slk zegt

    7 juni 2007 om 22:41

    Net zo lelijk als de nieuwe laguna,

    Login om te reageren
  47. Boxster zegt

    7 juni 2007 om 22:52

    Haha, 1 april! Toch..?

    Login om te reageren
  48. Delta HFan zegt

    7 juni 2007 om 22:56

    Dit is nog niet eens waart om er auto tegen te zeggen.
    Dit is een zeer lelijk blik op wielen.

    Login om te reageren
  49. mashell zegt

    7 juni 2007 om 23:02

    “Dat is Citroën’s antwoord op de Fiat Linea”
    Economisch en financieel gezien wel maar emotioneel: nee! Want de Linea is wel mooi. De “Dennis de Citroen verkoper”s in zuid-europese landen gaat er nog een zware dobber aan krijgen.

    Login om te reageren
  50. DAT zegt

    7 juni 2007 om 23:14

    Citroën onwaardig. Wat een burgerbak.

    Login om te reageren
  51. Greg zegt

    7 juni 2007 om 23:24

    Hehe!.. ik zocht al lang naar het model waar deze auto mij aan doet denken.
    Finally I got it! : Skoda Fabia sedan. Zelfde backside.. en dat was trouwens geen mooie auto om te zien ==> Nuff said.

    Login om te reageren
  52. Ricavant-1.8T zegt

    8 juni 2007 om 00:16

    hahaha dit is een grapje zeker…
    mja hun zien er waarschijnlijk iets in dat ik nie zie anders zouden ze dit vervoersmiddel niet in productienemen!!

    Login om te reageren
  53. speedlimit zegt

    8 juni 2007 om 00:41

    Wat ’n walgelijk ding zeg…lijkt net of ie ’n aanrijding van achter heeft gehad.
    Niks bijzonders voor ’n citroen aangezien de meeste modellen ook lelijk zijn…maar da’s mijn mening ;)

    Login om te reageren
  54. BugattiV zegt

    8 juni 2007 om 09:00

    Was dit niet de nieuwe renault laguna????????????

    Login om te reageren
  55. Lebastille zegt

    8 juni 2007 om 09:15

    @ Citrofiel: jou smaak wordt dus bepaald door de smaak van anderen? Als anderen de auto lelijk vinden is dat voor jou een reden om die wel mooi te vinden. En als we jou meteen om je mening vragen dan?

    Login om te reageren
  56. Jordii zegt

    8 juni 2007 om 09:17

    ik vind het niet veel.
    voorkant is wel oke maar heeft niks bijzonders.
    de achterkant….laten we het er maaar niet over hebben!!

    Login om te reageren
  57. huub Vanderlubbe zegt

    8 juni 2007 om 14:12

    De voorkant oogt redelijk Okee. Over de achterkant zou ik nog niet willen schijten! Trouwens, zonde van m’n stront!

    Login om te reageren
  58. joep zegt

    8 juni 2007 om 17:36

    Tis net een audi!!

    Login om te reageren
  59. speedlimit zegt

    8 juni 2007 om 22:34

    @ joep

    Pluspunt van citroen is dat er variatie zit in de modellen onderling…iets wat je bij audi niet echt tegenkomt.
    In verhouding is ’n citroen wat dat betreft mooier maar beiden zijn niet mijn smaak.

    Login om te reageren
  60. FORDGTFREAK!!! zegt

    9 juni 2007 om 10:37

    want een lelijkert

    Login om te reageren
  61. Opiuté zegt

    9 juni 2007 om 15:13

    Ik vind hem wel mooi!

    Login om te reageren
  62. Tombnolz zegt

    10 juni 2007 om 20:12

    Wedden dat ik er nooit een tegenkom?! En als ik er tóch één tegenkom, hoop ik dat er 666 in z’n kenteken voorkomt :)

    Login om te reageren
  63. Citrofiel zegt

    11 juni 2007 om 20:36

    @ Lebastille; Tsja, dan wordt het moeilijk… ;) Dan had ik hem waarschijnlijk alsnog niet verkeerd gevonden (als ik hem echt lelijk zou vinden zou ik het ook niet beter vinden worden door meningen van anderen), ik heb gewoon wat met sedans, vind ik gewoon leuk, en dan ook nog eens van Citroën, gebaseerd op de C4! Wat wil een sedanminnende Citrofiel nog meer! ;)

    Login om te reageren
  64. > 1 v o o o zegt

    14 juni 2007 om 17:46

    -edit: nutteloze bijdrage-

    Login om te reageren
  65. johan zegt

    15 juni 2007 om 12:53

    het is precies een auto van een andere planeet vind niet mooi sorry

    Login om te reageren
  66. jodocus zegt

    19 juni 2007 om 02:06

    ach, ach; wat een hoogstaand nivoo hier alweder – is dit hier een blog om ideeën en meningen uit te wisselen… of om lekker wat te schimpen op een auto met kofferbak ??
    Juist ja – deze C4 mét kofferbak is niet bepaald een schoonheid; maar is het nu echt een nationale ramp als die dingen zich ook op de openbare weg begeven ?
    Er rijden er volgens mij veel lelijker rond dan deze C4, die al bij al idd wél wat weg heeft van een Audi.

    @Citrofiel
    Citrofiel is natuurlijk doodleuk iedereen wat aan het jennen, als Citroën-adept beweren dat hij ook sedan-fan is… is een contradictio sine qua non – want als er één merk nooit een sedan uitbracht heeft dan is het wél Citroën (Een Chinese ZX daargelaten)

    Login om te reageren
  67. Citrofiel zegt

    21 juni 2007 om 17:00

    @ jodocus; Het mag dan een eh, kontraadiktioo sine kwa non zijn, maar wel waar. Ik ben absoluut Citrofiel, maar ik heb ook een zwak voor sedans. De gewone, standaard vormen spreken me vreemd genoeg aan… Idd best zo’n kontrading… Ik kan er echt niets aan doen! ;) En natuurlijk, een beetje medebloggers jennen is natuurlijk ook leuk.

    Login om te reageren
  68. Citrofiel zegt

    21 juni 2007 om 17:15

    @ jodocus; Bij nader inzien is dat niet helemaal waar, van die vormen en zo. Ik houd gewoon van wat apart is, van wat anders is dan de rest. Ik wil niet bij de massa horen. Aangezien sedans in Nederland niet geliefd/gehaat zijn, vind ik het juist leuk, om er gewoon niet bij te horen.

    Login om te reageren
  69. thomas van amen zegt

    30 juni 2007 om 21:25

    Tjonge wat een gezwets allemaal.
    Ik ben het met citrofiel eens hoor (sorry citrofiel): ik vind hem leuk die C4 sedan, al zijn dit slechte foto’s. Zullen we er twee importeren? Wat een gezeur van al die “kenners”. MPV’s e.d. zijn véééél lelijker. En ja, de Fiat Linea is inderdaad ook errug mooi. Maar ja zoals ik al eerder schreef: in Nederland mag je compacte sedans niet mooi vinden, een soort terreur waar ze in de rest van de wereld dan gelukkig weer geen last van hebben.

    Login om te reageren
    • Eric Versteege zegt

      1 oktober 2021 om 10:03

      Thomas, ik kwam je naam hier tegen , ik vond op internet een bericht van 1941 dat een familielid van mij werd gezocht mbt een meisje dat begin 1940 is geboren. En verder zoekend bleek ze getrouwd te zijn en drie kinderen had. Misschien is zij een volle nicht van mij.

      Login om te reageren
  70. Citrofiel zegt

    2 juli 2007 om 17:28

    @ thomas van amen; Lijkt me heel leuk! Moet ik alleen nog ff sparen… ;)

    Login om te reageren
  71. Geforce zegt

    9 juli 2007 om 15:19

    Als ik zo kijk hebben de mensen achterin weinig beenruimte en waarom die ENORME kofferbak…

    Login om te reageren
  72. Citrofiel zegt

    9 juli 2007 om 15:30

    @ Geforce; Met die beenruimte zit het volgens mij wel goed, met een flink verlengde wielbasis tov de gewone C4. En die kofferbak is zo groot omdat het een sedan is… :| Natuurlijk heeft hij een grote kofferbak! Daar is een sedan toch voor! En waarom hebben ze dan een sedan gemaakt, vraag je nu zeker. Nou, omdat daar in sommige landen vraag naar is! Duidelijk?

    Login om te reageren
  73. thomas van amen zegt

    9 juli 2007 om 20:49

    Hé Citrofiel: je moet eens naar Israël gaan. Ik was daar een maandje geleden en je ziet daar de volgende auto’s het vaakst rijden: Mazda 3, Ford Focus, Renault Mégane en Toyota Corolla. En raad eens: 99% is een sedan, de hatschback zie hoogst zelden en de stationwagon al helemaal nooit. Het beloofde land……

    Login om te reageren
  74. C5 rijder zegt

    10 juli 2007 om 15:24

    Weer een stukje van de markt wat bediend kan worden. Zo’n groot verkoop succes is de C4 niet in vergelijking met de concurentie. Dus: Laat maar komen. En, sorry mensen, maar zo lelijk vind ik hem niet.

    Login om te reageren
  75. jodocus zegt

    10 juli 2007 om 17:27

    Nog meer Gaatjes in de markt?
    Vooruit Citroën: Gooi er nog een break-versie bovenop. Voor de ZX en de Xsara kon dat wel,
    En waarom geen cabrio ? Dat is geleden van wijlen de DS cabrio (ik laat even de C3 Pluriel buiten beschouwing) Vooruit, als Peugeot dat mag met de 207 en de 307, dan Citroën toch ook ?

    Login om te reageren
  76. Citrofiel zegt

    10 juli 2007 om 19:03

    @ thomas van amen; Maar dát zijn wel allemaal saaie auto’s… En je ziet ze hier in Nederland ook nog wel eens. Zo nodig vind ik het niet, zo’n grote sedan-fan ben ik nou ook weer niet. ;)

    @ jodocus; He-le-maal mee eens. Die break zou stukken helpen. Ik kan zo al twee mensen in mijn omgeving noemen die er een zouden willen kopen. En die C4 CC lijkt me helemaal top!

    Login om te reageren
  77. jodocus zegt

    10 juli 2007 om 21:40

    C4 Cabrio:
    @citrofiel:
    Fraai hebbeding, zo’n C4 cabrio!
    Waar heb je die gespot ? :-)

    Login om te reageren
  78. Citrofiel zegt

    10 juli 2007 om 23:00

    @ jodocus; Gespot? Mocht je (en ik) willen! Dit is een impressie van Autokampioen geloof ik.

    Login om te reageren
  79. jodocus zegt

    10 juli 2007 om 23:07

    @citrofiel
    Was only joking !
    En had je photoshop-capaciteiten meteen erg hoog ingeschat ! :-)

    Login om te reageren
  80. Citrofiel zegt

    10 juli 2007 om 23:10

    @ jodocus; Mocht ik willen! Ik heb niet eens photoshop op mijn PC. Ik heb het nog nooit gedaan/geprobeerd en heb geen idee hoe het werkt. ;) Maar het is inderdaad een fraai ding.

    Login om te reageren
  81. acadiane zegt

    17 augustus 2007 om 23:33

    het nieuwe lelijke eendje

    Login om te reageren
  82. Dennis zegt

    29 september 2007 om 16:05

    Ik ben een citrofiel maar deze is wel lelijk zeg. Die mogen ze van mij wel houden daar in china

    Login om te reageren
  83. Mario zegt

    10 oktober 2007 om 22:56

    O.M.G

    Ze maken die auto steeds lelijker en lelijker en lelijker !!!
    Wie wilt dat soort auto nou kopen ? , een blinde voor z`n dochter/zoon misschien !!

    Login om te reageren
  84. Mario zegt

    10 oktober 2007 om 22:59

    Ik rijd een Opel Astra 1994 Stationwagen en ik kan je zeggen die ziet er
    beter uit dan deze gedrocht.

    Over de opel , lampen verwisseld , verlaagd , velgen , achterlichten donker ,
    binnenkant leer , airco.

    Hij heeft alles wat ik zoek en mooi niet never ooit ! zou ik ruilen voor
    een citroën , NEVER EVER!!

    Login om te reageren
  85. Dennis zegt

    12 oktober 2007 om 09:30

    @ Mario.
    Een opel astra wil je ook niet in gezien worden en ik zou mijn C6 NOOIT ruilen voor een Opel.
    En ik zou jou antwoord wel eens willen weten als jou gevraagd wordt om je Astra uit 94 met handelsprijs van 4000 euro te ruilen tegen een C6 van 70.000 euro.
    Maar goed opel rijders heb ik nooit erg hoog ingeschat voor wat betreft hun smaak. En nog wat het is algemeen bekend dat die astra’s van deze periode nog behoorlijk konden roesten. (kokerbalken en achterschermen)
    En dit heeft citroen al een tijdje onder controle maar opel niet.

    Login om te reageren
  86. Citrofiel zegt

    12 oktober 2007 om 16:09

    @ Mario;

    “Over de opel , lampen verwisseld , verlaagd , velgen , achterlichten donker”

    En dan wil jij deze C4 sedan lelijk noemen? En zeggen dat alleen mensen zonder smaak Citroën kopen? :o :x (bij het onderwerp C5 II) Terwijl je zelf zoiets rijdt… :? Apart, zal ik maar zeggen…

    Login om te reageren
  87. LC zegt

    12 oktober 2007 om 16:39

    Mooie boomerang achterlampen zeg, geweldig gewoon beter dan maserati zou ik zeggen. Het ontwerp spreekt trouwens voorzich. Go Citroen Go!

    Sarcasme mode/Off

    Op de 2de foto heeft het vreemd genoeg wel wat. (Heel lang blijven staren)

    Login om te reageren
  88. Citrofiel zegt

    12 oktober 2007 om 16:52

    @ LC; Oke, de algehele lijn van de auto is geen geheel, de achterkant ziet er niet uit, maar die achterlichten hebben wel wat… Maarre, dit meen je toch wel: “Go Citroen Go!”? ;)

    Login om te reageren
  89. LC zegt

    12 oktober 2007 om 17:19

    @Citrofiel

    uhh..nee dat was een sarcastische opmerking. ;) De achterlichten hebben inderdaad wel wat. Het model heeft helaas niet iets van de ‘godin van de weg’ af. De achterkant lijkt meer op zo’n van renault.
    Als je 50 terug de tijd in kon gaan dan zou het wel “Go Citroen Go!” zijn maar de moderne cirtoens zijn niet moeders schoonste.

    Login om te reageren
  90. Citrofiel zegt

    12 oktober 2007 om 17:27

    @ LC; Nee, een godin is het zéker niet… En dat de meeste Citroëns wat aan schoonheid en eigenzinnigheid hebben ingeboet is helaas onvermijdelijk. Ze kunnen niet leven van citrofielen alleen tenslotte…

    Login om te reageren
  91. Citrofiel zegt

    12 oktober 2007 om 17:29

    @ LC; En welke bedoel je precies met “de moderne cirtoens zijn niet moeders schoonste.”? Zo is bijvoorbeeld de C6 nog wel ouderwets eigenzinnig, en de C4 (Picasso) vind ik ook best een mooie auto. Dat was het dan zo’n beetje, maar wat vind jij dan van die modellen? Ook al niks?!

    Login om te reageren
  92. LC zegt

    12 oktober 2007 om 19:34

    @ Citrofiel
    Daar sluit ik me overigens bij aan, maar dat bedoelde ik niet, ik doelde meer op als je de moderne met het oude vergelijk qua ontwerp. De C1,2,3 en de 5 zijn naar mijn zeggen de minder mooie modellen.
    Maar wat bedoel je met ‘Ze kunnen niet leven van citrofielen alleen tenslotte…’ It’s a Citrofiel thing? ;)

    Login om te reageren
  93. Citrofiel zegt

    13 oktober 2007 om 16:16

    @ LC; “De C1,2,3 en de 5 zijn naar mijn zeggen de minder mooie modellen.”
    En daar ben ik het dan weer mee eens! En modern met oud, dus ehm, de C6 vergeleken met Traction, DS en CX? De C4 met de Ami? En de C1 met de 2CV? Mooi is natuurlijk smaak, houd jij dus meer van oudere modellen soms? In het algemeen? Want zo lelijke auto’s bouwt Citroën nou ook weer niet…
    En ze kunnen niet van alleen Citrofielen leven omdat die aan het uitsterven zijn! :P De meeste citrofielen houden van Citroën mede om het rijke verleden, om wat ze nog kennen uit hun jeugd, de Traction, DS, CX, 2CV, je weet wel wat ik bedoel. Dat vonden ze toen mooi en leuk, en daarom zijn ze citrofiel. De jongere generatie kent die oudere modellen veel minder, en al kennen ze die, waarderen ze die veel minder. Dus minder citrofielen en minder afzet van eigenzinnige Citroëns, dus zal Citroën wel meer moeten gaan beantwoorden aan de algemene smaak om een gezond bedrijf te blijven. Althans, dit is mijn visie. :)

    Login om te reageren
  94. LC zegt

    13 oktober 2007 om 18:08

    @ Citrofiel Ja exact zo ik hou in het algemeen van oude auto’s hoewel ik relatief jong ben maar dat terzijde. Mooi verwoord trouwens niet dat ik een mede Citrofiel ben, maar je uitleg is begrijpelijk. Je kan het eigenlijk met veel autofabrikanten vergelijken, want vroeger waren auto”s gedurft nu is het meer naar mijn zeggen saai ontworpen zie bijv. je vergelijking van modern en oud van Citroën.
    Een mooie moderne Citroën naast de C4 en 6 is wel de C-Metisse en als je de achterkant voor geest kan halen heeft die de boomerang achterlichten :)

    Login om te reageren
  95. Citrofiel zegt

    13 oktober 2007 om 18:24

    @ LC; Eens met je eerste zin. En over vroeger leuk, nu saai ben ik het ook al helemaal eens. En de C-Metisse is natuurlijk een prachtige auto, maar
    1 Past niet in de modelfilosofie (comfort)
    2 Zou niet zo goed verkopen… Citroën opeens een prestigeauto bouwen, dat gaat niet. Geen Duitserrijder komt er voor zijn auto uit… :(
    Maar dat neemt niet weg dat ik hem graag op de weg zou willen zien!

    Login om te reageren
  96. LC zegt

    13 oktober 2007 om 19:55

    @ Citrofiel
    Tijd zal het leren of het een succes wordt of niet. Maar ik neem aan dat men op wil vallen, in een Duitser gaat dat tegenwoordig niet meer. Een blikkenvanger is het zeker, het hangt er dus vanaf of Citroën mee doet aan het peekaa race dat gaande is. Wat mij nu bezg houdt over de C-Metisse is of Citroën niet te laat is met het uitbrengen van een sportwagen, want er zijn immers veel concurrenten.
    Om je maar te quoten: ‘Dus minder citrofielen en minder afzet van eigenzinnige Citroëns, dus zal Citroën wel meer moeten gaan beantwoorden aan de algemene smaak om een gezond bedrijf te blijven. Althans, dit is mijn visie.’ Daarom wordt de C-Metisse gebouwd, het past niet bij de modelfilosofie maar wel aan de hedendaagse.

    Login om te reageren
  97. Citrofiel zegt

    14 oktober 2007 om 15:36

    @ LC; Daar heb je een punt. Maar dan zou het moeten beantwoorden aan de algemene smaak om een gezond bedrijf te blijven. Doet de C-Métisse dat wel blijft mijn vraag. Van mij mogen ze het proberen, maar het is niet mijn schuld als het een compleet fiasco wordt! ;)

    Login om te reageren
  98. LC zegt

    14 oktober 2007 om 16:50

    @Citrofiel
    Ja inderdaad het is dan niet jou schuld maar die van de maatschappij. ;) De maatschappij wil prestigeauto’s (een klein deel dan) en Citroën gaat met de vraag mee om een ‘gezonde’ bedrijf te zijn. Maar Citroen heeft een troef achter de hand, het is immers een hybride. Volgens mij is de doelgroep best wel bereid om in een sportwagenen/groen/hybride te rijden, om een statement te maken. Milieu wordt immers gehypt!

    Login om te reageren
  99. Citrofiel zegt

    14 oktober 2007 om 17:08

    @ LC; Als het een hybride zou zijn als hij uitgebracht wordt, heeft hij zeker een kans, maar het lijkt me stug dat Citroën met een sporthybride komt. Ze hebben namelijk nog helemaal geen hybrides in het gamma, dus eerst maar ‘experimenteren’ met hybride in gewone auto’s, voordat je ze in een sportwagen stopt. En dan nog: Hoe maak je een sportwagen echt een sportwagen, als hybride? Van de Priussen en Civics hoor je vooral dat het heel onnatuurlijk aanvoelt om te rijden, en dat kan natuurlijk niet in een sportwagen. En dan heb je ook nog het aspect dat Citroën al niet echt een communicatieve stuurinrichting heeft in zijn modellen, wat natuurlijk ook not done is in een sportwagen.
    Maar wat fantaseren we nou, Citroën maakt hem toch niet… :( Mss in de verre toekomst eens een sportief model, maar voorlopig niet.

    Login om te reageren
  100. LC zegt

    14 oktober 2007 om 17:42

    voorlopig niet nee :( bekijk het eens positief de C6 :).

    Login om te reageren
  101. Citrofiel zegt

    14 oktober 2007 om 17:46

    Ach ja, de C6 is natuurlijk nog wel een leuk model. Dan is het alleen weer jammer dat die zo verschrikkelijk slecht verkoopt! Ze verwachtten al niet veel, maar de verkopen gaan zelfs nog slechter dan die prognoses! Jammer… :(

    Login om te reageren
  102. LC zegt

    14 oktober 2007 om 18:18

    Citrofiel auw, en dat voor het meest eigenzinnige model van Citroen. Citrofielen zijn dus een uitstervende ras. ;)
    Ik hoop niet dat door deze tegenslag dat Citroen maar aan de algemene smaak moet beantwoorden.

    Login om te reageren
  103. Citrofiel zegt

    14 oktober 2007 om 18:21

    @ LC; Precies! Je begint me al te snappen/gelijk te geven! :P

    Login om te reageren
  104. LC zegt

    14 oktober 2007 om 18:44

    Citrofiel gelijk geef ik aan niemand maar ik begrijp je. :) Je kan dit ook op vele merken reflecteren. Het wordt een mengelmoes door samenwerkingen daardoor raken autofabrikanten hun identiteit uit zicht. Het is jammer maar winst is tegenwoordig alles.

    Login om te reageren
  105. jodocus zegt

    16 oktober 2007 om 00:28

    @ citrofiel,
    Nou Citrofiel, ik had toch verwacht dat jij op deze blog toch wél wat meer de kleuren van Citroën zou verdedigen…?
    Als ik dat hierboven allemaal erop nalees dan vindt je van de huidige generatie Citroëns er maar twee de moeite waard ?
    Moet ik daar uit afleiden dat jij ook met heimwee terugblikt naar de grote Citroën-dagen van de Traction Avant, de 2 PK , de ID / DS, de CX ?
    Nu mijn vader is ook blijven hangen in de sixties en bij de Beatles & the Stones , terwijl er vandaag ook prachtige muziek wordt gemaakt…

    Ook vandaag worden er knappe Citroëns gemaakt en ontworpen:
    De C6 is natuurlijk outstanding en ook de nieuwe C4 Picasso is mooi en evenwichtig (de 7-zitter) hetzij origineel (de 5-zitter) vorm gegeven.
    Maar wat bedoel je met de minst mooie ? Zijn dat dan lelijke eendjes ?

    Ok, de C1 is niet moeders origineelste want Peugeot en Toyota hebben het karretje ook in de vitrine staan…
    De C2 vindt ik binnen het concept van een tweedeurs-wagen met achterklep wel origineel met de bolle – aan de 2 PK referende motorkap.
    De C3 refereert in z’n gehele concept aan de deux-cheveaux en was 6 jaar terug wel degelijk vernieuwend. Of rijden er vandaag zoveel rond dat het nieuwe er af is , bedoel je dat ?
    De C3 Pluriel blijf ik en al mijn vriendinnen een uiterst leuk en uniek hebbeding vinden die je omtovert naar cabrio en zelfs pick-up – maar Ok, dat laatste is niet zo handig..;
    Geen kwaad woord van de C4 coupé: Vernieuwend Citroën-design zonder meer.
    De huidige C5 heeft er een mooie face-lift op zitten, maar inderdaad de wagen was bij zijn start alles behave een ‘godin’. Dat kwam doordat Citroën voor het eerst erg mega-grote koplampen voorop monteerde. En achteraan kreeg de C5 de achterlichtpartij van een banale Passat mee. Weet wel dat talrijke merken in navolging van de C5 ook steeds grotere vertikaal georiënteerde lichtpartijen gingen toepassen, zodat we dat nu meer gewoon zijn, maar het was wel effe wennen toen de C5 er mee kwam aanzetten – ook voor mij.
    Maar niet getreurd…Eersdaags presenteert Citroën de nieuwe C5, en die ziet er afgaande op de C-Airlounge en de eerste prentjes véélbelovend uit.
    Over de C-Crosser en de C8 zullen we het niet hebben want die produceert Citroën in samenwerking met Mitsubishi & Peugeot, respectievelijk met Peugeot, Fiat en Lancia. Het zal wel mijn hoogstpersoonlijke smaak zijn maar ik vind het C-Crosser design het meest geslaagd voor de SUV, en de prijs voor de mooiste grote volume gaat naar de Lancia gevolgd door de C8.
    En dan vergat ik nog de Xsara Picasso – die is nog niet afgeschreven – een origineel ei-vormig concept die als zoete broodjes verkocht en de Berlingo die als eerste een integrale vorm gaf aan een kleine bestelwagen.

    Als je dan toch de minst mooie wil duiden, wélaan dan : de C4 5-deurs is een Ford Focus I-kopie maar dat was nu net ook een erg originele Ford. En inderdaad dat ding hier hogerop met kofferbak.
    Maar dat vind Citrofiel hier & nu weer het summum :-)

    En wat betreft de discussie over dat Citroën meer wagens moet bouwen die beantwoorden aan de gemiddelde smaak.
    Ja, ergens is dat zo – moet Citroën toegevingen doen.
    Maar ook: méér en méér komt Citroën uit onder het juk van Peugeot en kan het opnieuw meer dan ooit zijn eigen eigenzinnige koers terug oppikken.
    Citroën lag einde jaren ’70 bijna op apegaaien omdat ze – tevergeefs – enorm hadden geïnvestreerd in de GS birotor-wankelmotor. Ook NSU is met de R0 80 overkop gegaan en in handen van Audi gekomen. Peugeot heeft Citroën binnengehaald en gedurende de jaren ’80 en ’90 erg kort gehouden. Banale Saxo’s & Xsara’s waren het gevolg. Geen investeringen in een opvolger voor de XM,… Gelukkig verkocht de BX erg goed en met de goede verkoopcijfers van de originele Xsara Picasso geeft Peugeot Citroën nu terug meer ruimte.
    De C3, de C4’s, en het opnieuw investeren in een grote C6 zijn daarvan mooie voorbeelden. Citroën mocht met de C3 pluriel zich ook voor het eerst weer vertonen in een niche-markt van de kleine cabrio’s – het terrein van Peugeot’s open 205 en 206… Als het een beetje meezit komt er misschien wel een C5-Airlounge – versie en timmert Citroën ook niet aan een 2PK-remake a la Beetle, Mini en Fiat 500 ?

    Dus Citroën is toch wel goed bezig: design, comfort, technologie, veiligheid, milieu, zuinigheid & prestaties…uiteraard dat alles binnen de contouren van een financieel gezond bedrijf…een eerste voorwaarde naar verdere vernieuwende ontwikkelingen!

    Login om te reageren
  106. Citrofiel zegt

    16 oktober 2007 om 16:14

    @ jodocus; “Nou Citrofiel, ik had toch verwacht dat jij op deze blog toch wél wat meer de kleuren van Citroën zou verdedigen…?”
    Ik kan niet om de realiteit heen…
    En om mijn gebrekkige geheugen! XD Ik moet zeggen dat ik niet alle modellen in mijn hoofd ben langsgegaan toen ik opschreef wat ik wel en niet leuk vind. Correctie dan, nu wel alle modellen langs:
    C1; Japanner. Eigenlijk nog wel geinig design, maar niet origineel door de Aygo en 107, waarvan ik eigenlijk de 107 nog het leukst vind. (donkerblauw, met multispaaks LM-velgjes en de Citroënachterlichten lijkt hij me simpelweg fantastisch! :D )
    C2; Vrij gewoontjes. Daar doet geen bolle motorkap wat aan af.
    C3; Inderdaad ben ik er al aan gewend geraakt, maar het was een leuk concept, die bolle vormen. Compleet anders dan de rest in ieder geval!
    C4 Coupé; Mooi. Punt.
    C4 Berline; Mooi. Punt. (ik weet nog steeds niet welke ik prefereer)
    C4 Picasso; Zeker voor een MPV heel geslaagd. Enige designminpunt: En profil lijkt het net of de neus erop geplakt zit… :|
    C5; Berline is en was van achter lelijk en saai. De achterlichten van na de facelift zijn een ramp! De voorkant vind en vond ik eigenlijk nog wel oke. De achterkant van de break vind ik eigenlijk mooi. Écht mooi.
    C6; Hoef ik niets over te zeggen. ;)
    C8; Vind ik helemaal niets. Bij zijn introductie vond ik hem al verouderd ogen. Hij is gewoon lomp. Geen mooie lijnen of zo, hij doet zelfs Amerikaans breed aan! Van de vierling is hij wel het mooist, maar dat zegt dus niet veel…
    C-Crosser; Niet helemaal evenwichtig (voor- en achterkant), maar toch geslaagd te noemen. De voorkant op zichzelf vind ik echt prachtig! :o
    Xsara Picasso; Hoe kon (ook) ik die vergeten. Je kunt het origineel noemen, maar hij lijkt eigenlijk best veel op de Megane Scenic. (waar hij min of meer op gebaseerd is) Toch leuk.
    Berlingo; Geen idee of het idee van Citroën kwam, maar het idee om de laadruimte optisch een geheel te maken met de cabine was goed! Tegenwoordig heeft elke kleine besteller dat. En daardoor oogde hij ook ‘normaler’, waardoor hij ook als MPV-achtige verkocht. Was bij uitkomst origineel, nu niet meer.

    Zo beter? ;)

    Login om te reageren
  107. jodocus zegt

    17 oktober 2007 om 23:34

    @ citrofiel
    Véél beter zo Citrofiel !
    Zo even het modellengamma langs lopen geeft je alvast een veel genuanceerder beeld. Zo moet je de wagens bv. ook even plaatsen in hun chronologische context naar het jaar waarin ze op de markt verschenen, en wat hun effect was op die markt gedurende hun carrière.
    Dan zie je dat Citroën historisch gezien mega belangrijke wagens uitbracht die het aanschijn van het autolandschap méér dan behoorlijk veranderden:
    jazeker: de Traction Avant, de 2PK, de DS/ID, de CX…
    Maar ook dat sinds de jaren ’90 Citroën wél degelijk een kentering doormaakt en de rode draad van vernieuwing en eigenzinnigheid terug oppakt. Ok, misschien niet in de mate van hogergenoemde historische modellen – dergelijke revoluties in autoland zijn ook niet meer mogelijk – maar toch:
    – de Xsara Picasso – de eivormige monovolume in antwoord op de Scenic en de Zafira. – Op de Scenic vindt ik hem trouwens totaal niet lijken ! Hij is gewoon uniek zichzelf
    – de Berlingo – als kleine bestelwagen voor het eerst als niet afgeleide van een kleine wagen uit het gamma, en mij om het even of ie nu uit een Citroën- dan wel Peugeot-nest is gevallen, maar Citroën had alvast de traditie met de 2PK-bestelwagen, de Acadiane en de C15.
    – De C3 en C3 Pluriel: zeker weten zéér origineel in 2001
    En ga zo maar door naar de recente modellen….en dan gaat het niet enkel over vormgeving en design, maar daarnaast zijn er opnieuw talrijke technologische vernieuwingen inzake veiligheid, milieu, comfort waar Citroën andermaal toonaangevend is: de omhoogklappende motorkap voor voetgangersbescherming bij de C6, het AFIL-systeem op de C4’s, de herintroductie van de meedraaiende koplampen,…en binnenkort de diesel-hybride ?

    Dus, Citrofiel, stop asjeblief met jammeren dat Citroën geen revolutionaire wagens meer mag / kan bouwen omdat ze dat van grote broer Peugeot niet meer zouden mogen en dat ze enkel nog wagens mogen produceren die voldoen aan de gemiddelde smaak van jan modaal .
    integendeel : het gaat behoorlijk goed met Citroën, en binnen de PSA-groep mag / moet Citroën zich nét profileren als het eigenzinnige zusje met de vernuftige technologie en een avantgarde design. En daar zijn ze goed mee bezig !

    Is Jodocus nu méér citrofiel dan Citrofiel ?

    Login om te reageren
  108. Citrofiel zegt

    19 oktober 2007 om 17:10

    Over de Xsara Picasso:


    De motorkap meer in lijn met de voorruit (of andersom) en de achterkant wat meer afgerond en de lijn komt vrijwel overeen. Natuurlijk zijn en genoeg verschillen aan te wijzen, maar qua concept en lijn dus vind ik ze broertjes. (of zusjes?) (broer en zus dan?) Maar oke. Toch gezien als origineel, dus vind ik dat ook maar. ;)

    De Berlingo is niet afgeleid van een bestaande auto inderdaad. Maar daarvoor waren er ook al dat soor auto’s, dacht ik. Neem de Renault Express. O nee, die was gebaseerd op de 5. Laat maar! Idd een nieuw concept. En de eerste succesvolle bestelwagen-MPV.

    En mss ben jij idd wel meer Citrofiel dan ik… Naam wisselen? ;) Maar ik zie nu in wat je bedoelt, en snap het wel, en ben het er mss wel een beetje (of helemaal?) mee eens. Dank je voor het redden van de Citrofiel in mij! :) :P

    Login om te reageren
  109. jodocus zegt

    25 oktober 2007 om 03:45

    @citrofiel

    t’is graag gedaan citrofiel! :-)
    Ben ik erg blij om jou terug op het rechte pad te hebben gebracht, zodat je nu weer ten volle de Citroën-kleuren op deze blog door dik en dun zal verdedigen !
    Ik ben er van overtuigd dat je nu je naam citrofiel waardig zal dragen en voor alles de Citroën boodschap zal uitdragen, een niet steeds even makkelijk taak – en soms zelfs ondankbare taak – op deze blog bevolkt met bmw, porsje en ferrari-adepten, Maar ik reken op je !!! Ondersteund door jouw sterke schouders zal dit slagen en is het nog niet meteen nodig om namen te wisselen ! :-)

    enne nog heel ff terug naar de geschiedenis van de Xsara Picasso omdat die historie erg mooi één en ander illustreert – nu, ik heb het ooit in één van m’n Citroën-magazines gelezen, maar wegens nét verhuisd nog niet meteen teruggevonden: Citroën had de voorloper van de Xsara Picasso als prototype ontwikkelt ruime tijd voor de Renault Scenic. Omwille van de conservatieve Peugeot politiek mocht Citroën deze wagen niet in productie brengen. Toen Renault vervolgens de Scenic als eerste midi-monovolume op de markt bracht en daarmee behoorlijk ging scoren, zette Peugeot uiteindelijk het licht op groen voor de Xsara Picasso. Zowat 2 jaar later na de Scenic en 2 maanden na de Opel Zafira verscheen ie uiteindelijk op de markt.
    Er is dan ook veel voor te zeggen dat het originele concept voor de monovolume gebaseerd op de middenklassewagen afkomstig is van niemand minder dan Citroën ! en de Scenic gebaseerd is op het Citroën – prototype….
    Voor Renault pleit dan weer dat ze het succesvolle Matra-concept voor de grote monovolume – de eerste Espace – medio jaren ’90 nog n’s willen hebben overdoen door als eerste ook een middenklasser – monovolume uit te brengen.
    Feit blijft toch wél dat het ei-vormige Citroën Xsara Picasso – concept inzake design een echte monovolume is. In de Scenic, en zéker de Zafira, of veel later de Touran of de C-Max zie je toch nog steeds een oplopende motorkap gevolgd door een verhoogde break….
    En Peugeot ? …die hebben vandaag nog steeds geen monovolume in de middenklasse!

    Go ! Citrofiel Go !

    Login om te reageren
  110. Jansen zegt

    24 januari 2008 om 16:36

    Ik meen dat de Xsara Picasso bij de introductie van de Xantia aan het publiek is getoont als prototype om de show een beetje op te luisteren. Toen Renault met die Scenic kwam konden ze die zo uit de mottenballen halen iets verkleinen en zo op het xsara onderstel schroeven, vandaag ook zoveel waar voor je geld; de ontwikkelingskosten zijn grotendeels verhaald op de Xantia klant….

    Login om te reageren
  111. Citrofiel zegt

    25 januari 2008 om 17:51

    Jullie beweringen komen op hetzelfde neer, maar dan van een andere kant bekeken. :D

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North