• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wheelsandmore doet de Mustang Shelby GT500 Eleanor

Auteur: robbie, gepost 27 april 2009 om 10:03 – 36 Reacties

Wheelsandmore Mustang Shelby GT500 Eleanor
Tuner Wheelsandmore heeft zich voor de verandering een keertje niet uitgeleefd op een moderne auto, maar juist op een klassieker. En wat voor eentje!

Mede dankzij film Gone in 60 seconds heeft Mustang Shelby GT500 Eleanor een grote schare fans gekregen, zelfs in Europa. Wheelsandmore speelt hier handig op in door 20″ 6Sporz velgen te monteren die voorzien zijn van Pirelli P Zero Nero rubber, maar daar blijft het niet bij. Het interieur is voorzien van een nieuw lederen interieur en alcantare hemel. Ook het dashboard is bekleed met leer en er zit drilled aluminium op. Verder heeft Wheelsandmore nieuwe pedalen gemonteerd van Tilton en meters van Autometer.

De buitenkant is compleet standaard gelaten, maar het onderstel is wel geupgrade met Koni schokbrekers. Bescheiden toch?

ELEANOR: Gone in 60 seconds and a lifetime legend

Customizing exclusive and exotic cars is one of the specialities from german tuner and wheel-manufactur Wheelsandmore, located in Baesweiler near Aachen.

It seems that the crew added their current wheel 6Sporz perfectly to the legendary Ford Mustang Shelby GT500.

In fact, it´s a totally customized Ford Mustang S-Code Fastback, built in 1967, having a 5,7L Ford V8-engine with a Shelby GT 500 Bodykit.

To retain most of the 350 horsepower, Wheelsandmore optimized the weight of their forged 20“ rims by using FEM-analysis and took stainless steel outside rims of the highest quality.
By finishing those high-end-wheels with titanium screws the weight depends about 24 lbs .
On the front axle they took a 9,0×20“ with 235/30/20 and on the rear axle 10,5×20 with 275/30/20 Pirelli PZero Nero.

Outside the car should look similar to the original Eleanor look within the original lacquering.

Inside the car modern and classic parts should be combinated and the professionals did well by designing single frame parts.

All seats were covered with new leather and the ceiling was coated with high class Alcantara
The dashfront is made of a few cnc drilled aluminium plates and fits perfectly to the the new leather covered dashboard, which is equipped with new Autometer car instruments and the interieur is completed with a massive Tilton pedal set.

The suspension is a special mixture with Koni shock absorbers and a special spring set at the front axle.

Met dank aan Koos voor de tip!

Ook interessant!

  • Ford Mustang Shelby GT500 rijtest
    Ford Mustang Shelby GT500 rijtest video
  • Nieuwe Ford Mustang maakt gelijk debuut als brute GT3 racer
  • Ford laat de Mustang Mach-E naar benzine ruiken
  • BREEK: Mustang Mach E galoppeert echte Mustang voorbij

Nieuwste artikelen

  • Deze Porsche op Marktplaats is in vier jaar zestig procent afgeschreven
  • Lijst F1 coureurs 2025: wie vonden wij na Verstappen de beste?
  • BMW heeft voor iedere Nederlander een 3-Serie gemaakt
  • Mathieu van der Poel klaar voor het veldrijden met zijn Lamborghini Sterrato
FacebookTweetPinLinkedIn

Ford, mustang, shelby, tuning, wheelsandmore

Vorig bericht: « Video: replica Lamborghini Reventon
Volgend bericht: Qatar wil aandeel in Porsche kopen, Wiedeking ontslagen? »

Lees Interacties

Reacties

  1. Reaguurder-1 zegt

    27 april 2009 om 10:04

    Blijft een mooie auto

    Login om te reageren
  2. BananaFlip zegt

    27 april 2009 om 10:08

    Best netjes gedaan.
    Eigenlijk niet zo heel veel gedaan, maar dat hoeft ook niet bij deze auto.
    Voor echte extremiteiten wippen we wel even langs bij ASMA.

    Login om te reageren
  3. AutoInformatief zegt

    27 april 2009 om 10:08

    Dit hoeft voor mij niet helemaal, dan vind ik de gewone Eleanor stukken mooier!

    Login om te reageren
  4. Lotus-Omega zegt

    27 april 2009 om 10:10

    @ Reaguurder-1: ben ik niet met je eens, zonder de rommel die “wheels and more”en aangehangen heeft vind ik hem mooier

    Login om te reageren
  5. TJR zegt

    27 april 2009 om 10:11

    oh like it!

    Login om te reageren
  6. lincoln zegt

    27 april 2009 om 10:11

    de basis een 67er Mustang !!
    ach .. daar zijn er toch nog zat van ..

    wel raar .. want je ziet er nix van terug ..
    en een moderne auto heeft een sterkere basis dan zo,n 40 jaar oud geval ..

    Login om te reageren
  7. Laue zegt

    27 april 2009 om 10:14

    Velgen maken of kraken een auto… in dit geval dus kraken. jammer. voor de rest leuke auto.

    Login om te reageren
  8. Maarten zegt

    27 april 2009 om 10:33

    Jammer van die velgen :(

    Login om te reageren
  9. august zegt

    27 april 2009 om 10:42

    -edit: check!-

    Login om te reageren
  10. de jos zegt

    27 april 2009 om 11:09

    dit is wel erg lekkerrrrr!

    Login om te reageren
  11. BmwMPower zegt

    27 april 2009 om 11:14

    Goed dat het exterieur er nog behoorlijk ‘standaard’ uitziet.
    Zou het jammer hebben gevonden als ze deze auto in een afschuwelijke kleurencombo hadden gespoten.

    Login om te reageren
  12. sebastianchubasco zegt

    27 april 2009 om 11:14

    ik zou de banden eraf halen, de rest mag in de schredder…

    Login om te reageren
  13. Marc1986 zegt

    27 april 2009 om 11:30

    Jammer maar helaas, beetje mislukte poging als je het mij vraagt..
    De velgen maken het er niet beter op en interieur is niet geweldig.. Tenminste, het is er niet beter/mooier op geworden dan het al was..
    Dat de wegligging wellicht beter is geworden geloof ik wel, maar alle andere “aanpassingen” hoeven van mij niet zo..

    Login om te reageren
  14. Alfisti zegt

    27 april 2009 om 11:31

    Hebbuh hebbuh!!! Wat kost ‘ie?

    Login om te reageren
  15. Willem vd Velde zegt

    27 april 2009 om 11:33

    Prachtige auto, jammer van de velgen, zet de 17 inch hallibrands er maar onder.

    Login om te reageren
  16. PAN zegt

    27 april 2009 om 11:51

    niet mooi, eigenlijk vindt ik het een gedrocht met hier en daar een puist.

    Login om te reageren
  17. GTR zegt

    27 april 2009 om 12:15

    De enige echte Mustang!

    De originele Eleanor is wel mooier, maar deze mag er zeker zijn!

    Login om te reageren
  18. John zegt

    27 april 2009 om 13:04

    Mooie bak, is weer eens wat anders dan de standaard lease-astra

    Login om te reageren
  19. edgar zegt

    27 april 2009 om 15:20

    die velgen hoeven van mij niet zo… maakt em alleen maar lelijk! origineel is ie wel super!

    Login om te reageren
  20. jb zegt

    27 april 2009 om 16:11

    Die worden al jaren in licentie gebouwd door classic recreations

    http://www.classic-recreations.com/

    Login om te reageren
  21. SjonnieKroket zegt

    27 april 2009 om 16:18

    Ze kunnen zich beter beter houden met More en the Wheels vergeten…daar hebben deze rakkers geen kaas van gegeten

    Login om te reageren
  22. Jim zegt

    27 april 2009 om 16:32

    Een “originele” Eleanor is veel mooier dan dit.
    Alleen de tellers zijn een verbetering maar er moet gewoon een houten stuur bij.

    Login om te reageren
  23. Willem vd Velde zegt

    27 april 2009 om 16:41

    @ edgar, origineel ziet hij er zo uit, de eleanor is al een flink verbouwde GT500.

    Login om te reageren
  24. six-trey zegt

    27 april 2009 om 17:37

    Ben ik nu echt een van de enige die Eleanor haat?
    Achja verneuk maar je 1967 Mustangs… Dan blijven er meer 1969 BOSSen over voor mij :P

    Login om te reageren
  25. GuidoBmw zegt

    27 april 2009 om 17:37

    Nice! super auto

    Login om te reageren
  26. Rob USA zegt

    27 april 2009 om 18:20

    Ik vind alleen die motorkap altijd een beetje te maar ik zou hem toch niet mijn garage uit schoppen. :)

    Login om te reageren
  27. MPower!! zegt

    27 april 2009 om 18:38

    Zonde!!! Zo’n Prachtige klassieker moet je niet pimpen!!

    Login om te reageren
  28. tss68nl zegt

    27 april 2009 om 18:54

    Jezus, dat ding is compleet verkracht. Vooral die velgen….onder zo’n auto. Wat een schande.

    Login om te reageren
  29. MPower!! zegt

    27 april 2009 om 19:16

    Helemaal mee eens!!

    Login om te reageren
  30. DerGhopmeister zegt

    27 april 2009 om 19:56

    waarom 20”…….

    Login om te reageren
  31. BMWX6 zegt

    27 april 2009 om 22:24

    Lijkt net de klokkenluider van Notre Dame.
    Ik wil niet een Boggle in mijn auto en er al helemaal niet op.
    Laat deze maar staan bij een verzamelaar uit Dubai.

    Login om te reageren
  32. NLBUURMAN zegt

    28 april 2009 om 10:27

    *kwijl* hoewel de velgen niet helemaal bij de auto passen.
    ik heb gisteren de film voor de zoveelste keer gezien :) en hij blijft leuk

    Login om te reageren
  33. phantom zegt

    28 april 2009 om 19:08

    Dit is zo’n ongelofelijk vette auto, die wielen staan ook zeer goed.

    Een musclecar is iets bruuts, een klasse apart, met niets te vergelijken ookal is hij soms minder snel dan een supercar.
    Iemand die dat niet snapt heeft er gewoon geen bal verstand van :-)

    Login om te reageren
  34. Hupke zegt

    28 april 2009 om 20:25

    Eigenlijk wel misdadig, hoeveel werden er van gemaakt van die eleanor?

    Login om te reageren
  35. Timmy zegt

    28 april 2009 om 22:50

    @hupke: Dat vraag ik me ook steeds af. Hoeveel gt500’s zijn er eigenlijk.
    1 van onze klanten heeft er eentje en is daar ape trots op. Is ook volkomen terecht en hij staat er ook bekend om dat hij er een echte heeft dus niet een aangepaste fastback. Maar hoeveel zijn er dan eigenlijk.

    OT: Wel netjes gedaan maar blijf het toch zonde vinden van zo een klassieker. Blijft origineel toch meer waard denk ik dan zo.

    Login om te reageren
  36. mikkeeey zegt

    10 november 2009 om 17:30

    die oude blijft mooier maar deze is komt zkr in de beurt

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North