• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

When old meets new: brute Benz in een oud jasje

Auteur: sir_smokalot, gepost 20 november 2010 om 14:56 – 68 Reacties

Mercedes-Bent


Recept voor een fusie van 2 generaties Mercedes SL. Men neme: een chassis van de moderne R230-reeks en een getuned SL600-motorblok door RENNtech. Drapeer hier de carrosserie van een klassieke (1961) 190SL overheen en overgiet het interieur met een retro-sausje. Schaaf dit alles bij tot perfectie, en voilá: u heeft een blikvanger gemaakt.

Op zich is het truukje dat hier is toegepast niet heel nieuw; we zagen eerder al een 300SL-conversie van Autoblog-huisfavoriet Nigo voorbijkomen, maar de uitwerking van dit project is wat mij betreft bijzonder geslaagd. De 190SL is geen zeldzame verschijning, dus een donorkoets was waarschijnlijk snel gevonden. Waar echter al het werk in zit, is om het geheel passend te maken, en om het interieur dusdanig onder handen te nemen dat het zowel modern als klassiek is.

Dit projectje stond een paar weken geleden op de SEMA, maar we hopen uiteraard dat deze wagen ook nog eens wat openbare weg gaat zien in plaats van beursvloeren. Als ik dan toch nog een puntje van kritiek mag leveren, dan hadden de wielen wel wat minder ostentatief gemogen. Desalniettemin is het natuurlijk erg bruut om een 50 jaar oude koets te combineren met een volledig modern onderstel en ca. 700 pk.

Het project is uitgevoerd door Hot Rods & Custom Stuff, dat het project ‘Mercedes-Bent’ heeft gedoopt. De beurspics zijn afkomstig van Speedhunters (foto credit: Mike Garett). Veel meer foto’s kan je HIER vinden, hier is mooi het uit elkaar trekken en samenvoegen van de twee wagens in beeld gebracht.

Mercedes-Bent

Mercedes-Bent

Mercedes-Bent

Ook interessant!

  • Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
    Mercedes-Benz EQA 250 rijtest video
  • Mercedes EQS: 11 waanzinnige dingen
    Mercedes EQS: 11 waanzinnige dingen
  • Video - Mercedes EQB in beweging
  • Mercedes-Maybach GLS 600 rijtest video
    Mercedes-Maybach GLS 600 rijtest video

Nieuwste artikelen

  • Deze twee BMW 7-Serie’s luidden het einde in van een land…en het afscheid van uw trouwe verslaggever
  • Hot Take: Max Verstappen kan nog de nieuwe Sebastian Vettel worden
  • Is de BMW 5-Serie beter te pruimen met deze nieuwe neus?
  • Hamilton kan voor spoedige komst van Verstappen bij Ferrari gaan liggen
FacebookTweetPinLinkedIn

Cabrio, Klassiekers, Mercedes, renntech, sema, SL, tuning

Vorig bericht: « Autospotten is desastreus voor je gezondheid
Volgend bericht: Winnaars L.A. Design Challenge 2010 bekend »

Lees Interacties

Reacties

  1. Rsimon zegt

    20 november 2010 om 14:57

    properkes

    Login om te reageren
  2. Lan_Evo zegt

    20 november 2010 om 14:59

    Stond op Speedhunters inderdaad, wel vette bak, vind het alleen een beetje jammer van die (imo te grote) velgen.

    Login om te reageren
  3. Jokkebrok zegt

    20 november 2010 om 15:00

    Gaaaf, Heul gaaf project zoiets!

    Login om te reageren
  4. mr. V8 zegt

    20 november 2010 om 15:01

    Leuk idee. Maar doe dan toch maar een originele 300 SL!

    Login om te reageren
  5. AudiQuatro zegt

    20 november 2010 om 15:01

    op de velgen na een beauty!

    Login om te reageren
    • timo zegt

      20 november 2010 om 18:09

      @AudiQuatro: inderdaad! 8)

      Login om te reageren
  6. Hupke zegt

    20 november 2010 om 15:04

    Niet mijn ding, maar voor de fans best wel iets leuks denk ik.

    Login om te reageren
  7. BMW330Ci zegt

    20 november 2010 om 15:05

    kijk! als je zo in een ‘klassieker’ kan rijden doe ik graag mee:D

    Login om te reageren
  8. jk733 zegt

    20 november 2010 om 15:15

    zo fout dat het goed wordt

    Login om te reageren
  9. supasweet zegt

    20 november 2010 om 15:15

    De SL van men dromen! :D

    Login om te reageren
  10. RickB zegt

    20 november 2010 om 15:17

    Heerlijk!
    Meen dat er ook een bedrijf was die compleet nieuwe Mercedes techniek in oude Mercedessen stopte.
    Maar dit is echt pure porno!

    Login om te reageren
  11. jip zegt

    20 november 2010 om 15:20

    700 pk en dan zo’n dun stuurtje lijkt me niet echt fijn. Leuk idee, maar die velgen zijn te groot, net als het vermogen.

    Login om te reageren
  12. f63amg zegt

    20 november 2010 om 15:24

    mercedes er is geen betere.

    Login om te reageren
  13. HDM zegt

    20 november 2010 om 15:26

    HWA heeft ook ooit een 300SL AMG gemaakt. Maar voor mij hoeft het niet: of een nieuwe, of een oude, maar geen project als dit.

    Login om te reageren
    • CLK-GTR zegt

      20 november 2010 om 15:33

      @HDM: Zo denk ik er ook over. Ik krijg de kriebels als ik zoiets zie, van een klassieker moet je afblijven imo of in elk geval zo standaard mogelijk houden. Mij hebben ze vroeger altijd gezegd dat je respect moet hebben voor de oudjes. :-)

      Login om te reageren
  14. lincoln zegt

    20 november 2010 om 15:28

    mooi zo ..
    die ouwe meuk uit dat prachtige koetswerk ..
    en er een echte supercar van maken ..

    mooi stukje vakwerk ..

    Login om te reageren
  15. Dev zegt

    20 november 2010 om 15:29

    Kijk dit is dan nog enigszins acceptabel, niet zoals die amerikanen die overal een big block crate motor in flikkeren, inclusief Italiaans design.

    Login om te reageren
  16. lincoln zegt

    20 november 2010 om 15:30

    en een dikke vette pluim voor het interieur ..

    zelfs dat is 100 X sjieker dan die ouwe meuk ..

    Login om te reageren
  17. koekepan zegt

    20 november 2010 om 15:32

    ken iemand met een bel air met meer dan 700 pk…

    Login om te reageren
    • RickB zegt

      20 november 2010 om 16:15

      @koekepan:
      Wat zeg jij nou?

      Login om te reageren
  18. Yeelen zegt

    20 november 2010 om 15:37

    Tof, maar die velgen en dat navigatiescherm kunnen écht niet. Dan heb ik liever die Singer Porsche 911 ( http://www.autoblog.nl/archive/2009/09/27/porsche-perfect-911-volgens-singer ) :D

    Login om te reageren
    • RickB zegt

      20 november 2010 om 15:40

      @Yeelen:
      Je moet wat overnemen, vind het prima gaan!

      Login om te reageren
      • Yeelen zegt

        20 november 2010 om 16:17

        @RickB: Mja, dat klassieke stuurtje en dan die moderne middenconsole, dat past niet echt in mijn ogen..

        Login om te reageren
  19. agarde zegt

    20 november 2010 om 15:45

    Niet mijn smaak.

    Login om te reageren
  20. AMG Powerrr zegt

    20 november 2010 om 15:50

    @koekepan,

    woow!

    Login om te reageren
  21. corvettez06 zegt

    20 november 2010 om 15:51

    ben geen fan van duitse meuk maar dit is toch wel heel mooi en die wielen helemaal top maakt het af top gedaan.

    Login om te reageren
    • detoni zegt

      20 november 2010 om 16:00

      @corvettez06: Die wielen verpesten de auto juist vind ik. Het model is mooi maar de maat had vele inches kleiner gemoeten naar mijn smaak.

      Login om te reageren
  22. audicoupe84 zegt

    20 november 2010 om 16:13

    NAVI AFDEKKEN, ANDERE VERSN. POOK MONTEREN (WITTE BAL) ZOALS VROEGER. WEL MOOI GEDAAN HOOR.

    -=edit: even die CapsLock uit graag.=-

    Login om te reageren
    • RickB zegt

      20 november 2010 om 16:15

      @audicoupe84:
      Caps-Lock dag was een paar weken geleden!

      Login om te reageren
    • toyotaprius zegt

      20 november 2010 om 19:34

      @audicoupe84: het is vandaag internationale dag van de bomen knuffelaars. Helaas de caps lock dag is voorbij…

      Login om te reageren
  23. Wouter zegt

    20 november 2010 om 16:21

    Idee +1 8)
    Velgen -1 (lijken wel en stel opgeleukte thuisbrengers)

    Login om te reageren
  24. mario zegt

    20 november 2010 om 16:26

    Helemaal het einde!!! Mooie blend..

    Login om te reageren
  25. Arie op Safarie zegt

    20 november 2010 om 16:32

    Meesterlijk …..Al het goede van het oude design en het beste van de moderne techniek …

    Login om te reageren
  26. savipe zegt

    20 november 2010 om 16:33

    andere velgen en middenconsole en het is de perfectie nabij

    Login om te reageren
  27. rob1 zegt

    20 november 2010 om 16:34

    hoe verpest je een auto van hoge waarden zo dus

    Login om te reageren
  28. Hubert zegt

    20 november 2010 om 16:48

    Lekker 14 inch er onder met dikke banden en karren maar.

    Login om te reageren
  29. Autofan zegt

    20 november 2010 om 16:54

    Hier zijn een paar erg mooie exemplaren te vinden.

    En ze zijn gewoon te koop als je de juiste hoeveelheid “spaargeld” meeneemt………

    http://www.jameslist.com/advert/191854/for-sale-panamericana-300-sl

    Login om te reageren
  30. Poll zegt

    20 november 2010 om 17:11

    Het ziet er niet uit.

    Login om te reageren
  31. rogers zegt

    20 november 2010 om 17:11

    Sorry maar die velgen verpesten het helemaal. Het interieur ziet er wel leuk uit.

    Login om te reageren
  32. Sander zegt

    20 november 2010 om 17:12

    Kun je op deze manier belasting vrij in een ‘nieuwe’ auto rijden? Of trapt de fiscus daar niet in?

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      20 november 2010 om 17:24

      @Sander:

      belasting op een auto ??
      in welk apen-land is dat dan weer van toepassing ??

      Login om te reageren
      • poeperman zegt

        20 november 2010 om 18:01

        @lincoln: in elk land, toch?

        belasting op in verkeerstelling? BIV

        Login om te reageren
        • lincoln zegt

          20 november 2010 om 18:22

          @poeperman:

          belasting vrijstelling op een auto ??
          in welk apen-land is dat dan weer van toepassing ??

          Login om te reageren
  33. prompt zegt

    20 november 2010 om 17:33

    is een 190sl niet een 300sl wel vatzig IMO

    Login om te reageren
    • Citrofiel zegt

      20 november 2010 om 19:23

      @prompt: Dat staat er dan ook…

      Login om te reageren
  34. Rob USA zegt

    20 november 2010 om 17:56

    Eén van de mooiste MB’s met een heel mooi design en mooie accenten. Jammer dat dat er nu niks van dit alles in de huidige line-up te bekennen is.

    Login om te reageren
  35. rollsroycebsnron zegt

    20 november 2010 om 19:21

    wow
    echt super stoer
    zeker een hebbe ding
    oud vs nieuw
    echt super strak
    ( wel mee eens dat de velgen weer veel TE zijn )
    als ik heel rijk was geweest stond deze 100% in mijn garage

    Login om te reageren
  36. Citrofiel zegt

    20 november 2010 om 19:23

    Wat fantastisch uitgevoerd. Benadert perfectie… :shock:

    Login om te reageren
    • toyotaprius zegt

      20 november 2010 om 19:40

      @Citrofiel: Ja he, vind het een pracht project. Zal graag vaker dit soort dingen willen zien.

      Login om te reageren
      • tomofbelgium zegt

        21 november 2010 om 04:57

        @toyotaprius: nee :-) ik vind dat Mercedes die terug in productie moeten brengen, identiek qua design, maar met een ferme update.
        Bloedmooie wagen en deze zonder de nadelen! Wat wil je meer? :-)
        De Porsche Speedster is ook zo’n prachtig ding die vaak als replica te zien is.
        Waarom trekken de constructeurs hier geen conclusie uit?
        Stel je voor wat dit moet verkopen moest die terugkomen.
        Ford Cobra is nog zo’n prachtige wagen, of die corvette’s uit die periode.
        De originele gullwing vind ik ronduit prachtig, er staan enkele in Düsseldorf, maar als ik dan naar de SLS kijk….sorry :-(

        Login om te reageren
        • toyotaprius zegt

          21 november 2010 om 12:30

          @tomofbelgium: Ja idd, of nog een model van BMW, zo’n 2002 of 3000. Ik noem maar wat. maar wel van die legendarische auto’s. ok zo had je vroeger een bedrijf die oude jaguars mk2 ombouwde naar hedendaagse standaarden.

          Maar zal je dan willen dat er dergelijke auto’s in een kleine oplage uitkomen, om exclusivitieit te waarborgen, of zeg je, liever massa productie alla de SL?

          Login om te reageren
          • tomofbelgium zegt

            21 november 2010 om 16:39

            @toyotaprius: Zou een goede topic zijn “Welke wagen wil jij terug in productie?” :-)
            Ik de BMW E30, Alpina B6 3.5S, 328is of een evo.
            Goede kreukelzones, airbags en een scherpe prijs onder die van de 1-serie en dit verkoopt!

            Login om te reageren
            • toyotaprius zegt

              22 november 2010 om 14:13

              @tomofbelgium: ja daar zeg je eens wat. Leuke topic! Of een Sierra Cosworth, Lancia delta Intergrale… lachen zeg, zo kunnen we uren doorgaan.

              trouwens de auto´s die je noemt zijn ook erg ok, voor een reproductie! :D

              Login om te reageren
  37. florisw zegt

    20 november 2010 om 20:09

    Wat een auto. Jammer van de iets te grote velgen alleen.

    Login om te reageren
  38. Klassiekerrally zegt

    20 november 2010 om 20:16

    Knap lelijk: Knap gemaakt, maar door -met name- de velgen erg lelijk.

    Login om te reageren
  39. Dr.Bob zegt

    20 november 2010 om 21:11

    Misschien niet ieders smaak, maar als je naar de ‘making of foto’s’ kijkt: RESPECT!

    Login om te reageren
  40. Rob USA zegt

    20 november 2010 om 21:16

    Only in America ! The real carloverscontinent !

    Login om te reageren
    • Klassiekerrally zegt

      20 november 2010 om 22:32

      @Rob USA: Ja, in Europa en Azië kom je geen autoliefhebbers tegen ;)
      Ben wel met je eens dat dit soort modificaties vrij typisch zijn voor het land met de onbegrensde mogelijkheden.

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        21 november 2010 om 15:14

        @Klassiekerrally:

        nope .. maar de particulieren daar hebben wel meer geld over voor dit soort ECHTE kunst ..

        only in America zijn er mensen die op voorhand 2 ton neerleggen met de mededeling “just get me a nice piece of art”..

        dit soort high-end vakmanschap bestaat daarom ook only in America ..

        Login om te reageren
  41. corvettez06 zegt

    20 november 2010 om 21:30

    @ detoni ja in mijn ogen vind ik hem zeer onderscheidend van veel andere auto,s , en ik neig niet zo naar de orginele vormen van auto,s vandaar , maar ben blij dat we niet allemaal de zelfde smaak hebben anders zou het saai worden toch?

    Login om te reageren
  42. flatfour zegt

    20 november 2010 om 21:57

    De BOM !!!

    Login om te reageren
  43. Dimglor zegt

    21 november 2010 om 11:40

    Best wel mooie wagen… enkel jammer van die velgen…

    Login om te reageren
  44. Freewarefreak zegt

    21 november 2010 om 13:42

    Mijn droom is uitgekomen.. je wilt niet weten hoevaak ik daar al over nagedacht heb.. een oude jaren 50-er SL volledig MoPar opnieuw opbouwen.. en hier staat ie dan voor me.. en ik vind hem nog mooi ook, goede kleur, goede wielen, prachtig interieur.. helemaal geweldig. Ik herhaal de worden van FlatFour hier boven: DE BOM !!!

    *Doekje zoeken doet voor keyboard*

    Login om te reageren
  45. Cantago zegt

    21 november 2010 om 14:57

    Ik ben geen Mercedes fan, maar dit ziet er gewoon erg goed uit! Zelfs de velgen staan prima! En dan een gloedjenieuwe motor er in? Geweldig!

    Login om te reageren
  46. Benz.. zegt

    21 november 2010 om 15:13

    De 300SL.. Degradeert qua schoonheid de Corvette Stingray tot “lelijk eendje”..

    De 300SL.. Wouw, wat is het toch een geweldig mooie auto. Na de “good old” SLR (2 van gemaakt) is dit toch m’n favoriete klassieker.

    Login om te reageren
  47. Stoplichtsprintertje zegt

    21 november 2010 om 16:41

    Prachtig…. zouden ze ook met een w126 moeten doen

    Login om te reageren
  48. Brum zegt

    21 november 2010 om 22:48

    Velgen zijn juist vet!

    Login om te reageren
  49. Max zegt

    22 november 2010 om 10:06

    Wat een vakmanswerk! ongelooflijk !

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North