• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Wie is de meest duurzame autofabrikant? BMW vs Fiat

Auteur: robbie, gepost 9 september 2011 om 22:54 – 88 Reacties

BMW X6M vs Fiat Doblò


8 september 2011, persbericht van BMW:
BMW Group opnieuw verkozen tot meest duurzame autofabrikant ter wereld
BMW Group is op het gebied van milieuvriendelijk en duurzaam ondernemen binnen de automobielindustrie voor het zevende jaar op rij verkozen tot beste producent ter wereld.

9 september 2011, persbericht van Fiat:
Fiat SpA meest duurzame autoproducent
Fiat SpA is binnen de automobielindustrie voor het derde achtereenvolgende jaar erkend als meest duurzame autoproducent.

Hoe zit dat nou?

Het is eigenlijk heel simpel: ze hebben allebei gewonnen. Beide merken hebben namelijk een score behaald van 94/100 voor de internationaal toonaangevende Dow Jones Sustainability Indexes (DJSI). Deze duurzaamheidindex bestaat sinds 1999 en BMW is de enige autofabrikant die sinds 1999 vertegendwoordigd is in deze lijst. En de afgelopen 7 jaar staat BMW dus bovenaan. Fiat doet het wat dat betreft iets minder, want die staan “pas” 4 jaar op de (gedeelde) eerste plaats.

De gemiddelde score van de autofabrikanten lag op 72/100, dus BMW en Fiat deden het met een score van 94/100 een stuk beter dan het gemiddelde. Voor het berekenen van die score wordt onder andere gekeken naar zaken zoals tegengaan van klimaatverandering, prestaties product en logistieke processen.

Uiteraard zijn de CEO’s van zowel BMW als Fiat helemaal in de nopjes met deze score:

Sergio Marchionne (CEO van Fiat): “De bevestiging dat we behoren tot de leiders in de Dow Jones Sustainability Indexes toont aan dat Fiats bedrijfsfilosofie internationaal wordt erkend en gewaardeerd. Bovendien is het een concreet bewijs van de goede resultaten die tot zover geboekt zijn.”

Norbert Reithofer (CEO van BMW): “Voor de BMW Group staan lange-termijn denken en verantwoord handelen aan de basis van economisch succes. We zijn erg blij te worden erkend door de prestigieuze Dow Jones Sustainability Indexes”

Ook interessant!

  • Video: BMW-rijder rijdt als BMW-rijder
  • BMW Haters
    BMW vindt BMW-liefhebbers BMW-haters!
  • altijd weer die BMW-rijders
    Video: altijd weer die BMW-rijders
  • handgeschakelde M4 veel sterker
    Handgeschakelde M4 veel sterker dan BMW opgeeft

Nieuwste artikelen

  • Dit verandert er in 2026 voor de Nederlandse automobilist
  • Dit zijn de duurste auto’s die in 2025 op kenteken zijn gezet
  • Een Lamborghini Urus met 2 ton op de klok, wat kost dat?
  • Gespot – Een unieke shooting brake op Nederlands kenteken
FacebookTweetPinLinkedIn

BMW, Fiat, milieu, Norbert-Reithofer, Sergio-Marchionne

Vorig bericht: « WTF?!? BMW werkt aan een twinturbo V6???
Volgend bericht: Kia GT Concept krijgt geblazen V6 onder de kap? »

Lees Interacties

Reacties

  1. meneersander zegt

    9 september 2011 om 22:57

    En wie had de slechtste score? Lada?

    Login om te reageren
  2. bigcar zegt

    9 september 2011 om 22:57

    als ik moet kiezen kies ik voor een Bak Met Wielen!

    alles beter dan een Fout In Alle Typen! :)

    Login om te reageren
    • DennisS65B40 zegt

      10 september 2011 om 03:04

      @bigcar: jeeee! Ik rij BMW, maar paar jaar geleden echt Audi fanaat! En nu? De groene boot gemist keihard… 14% bijtelling is helaas alles nowadays.

      Login om te reageren
      • bigcar zegt

        10 september 2011 om 18:31

        @audir8v10: dus?? denk dat je hiervoor echt niet op mij had hoeven reageren???

        Login om te reageren
        • DennisS65B40 zegt

          11 september 2011 om 21:59

          @bigcar: [niet op jou reagerend]

          Login om te reageren
          • bigcar zegt

            8 november 2011 om 23:11

            @audir8v10: ok, bij deze mijn excuus :P

            Login om te reageren
  3. dennisr zegt

    9 september 2011 om 22:59

    damn, bmw en fiat.. gewoon zelfde score ? paar jaar geleden ondenkbaar volgens mij.. maarja voor de merkmietjes (waar ik bij hoor :mrgreen: ) blijft het natuurlijk bmw..

    Login om te reageren
  4. speedlimit zegt

    9 september 2011 om 22:59

    Dus dat is de reden dat bmw steeds lelijkere modellen produceert.

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      9 september 2011 om 23:01

      @speedlimit: dat je dat alleen zegt om rechercheur dwars te zitten/uit de tent te lokken is wel heel duidelijk hoor.. ;)

      Login om te reageren
      • speedlimit zegt

        10 september 2011 om 00:26

        @dennisr:

        Hoezo zeg je dat…zitten jullie samen op n kamertje?
        Dan had ik beter kunnen zeggen dat de gemiddelde hyundai er beter uitziet.

        Login om te reageren
    • rechercheur zegt

      10 september 2011 om 09:10

      @speedlimit:

      :-) hahahaha, jij hebt het inderdaad begrepen …. not! #FAIL

      Het uiterlijk van de modellen heeft namelijk geen zak te maken met de DSJI duurzaamheidindex. Dit gaat juist om MVO, niet om de modellen op zich.

      Login om te reageren
      • speedlimit zegt

        10 september 2011 om 09:26

        @rechercheur:

        Tuurlijk wel…toe doe nog eens n gokje.

        Login om te reageren
        • rechercheur zegt

          10 september 2011 om 09:53

          @lawaaipapegaai:

          #FAIL

          De DJSI index gaat over duurzaam ondernemen, deze wordt gebaseerd op zaken zoals economische, ecologische en sociale criteria. Deze index dient als maatstaf voor beleggers die duurzaamheid willen integreren in hun portfolio.

          Gekeken is naar BMW AG als totaal concern, dat zijn de divisies BMW, Mini, Rolls-Royce, BMW Motors, Husqvarna en BMW Financial services.

          De punten waar BMW dit jaar met name boven de benchmark heeft gepresteerd zijn:

          – ontwikkeling brandstofcel
          – bevorderen van materiaal efficiëntie (vervangen van hars binders door minerale bindmiddelen)
          – keuze voor toeleveranciers op basis van milieu- en sociale aspecten
          – medewerkers belonen op basis van talent en motivatie, investeren in opleiding

          dus, kom er maar in @lawaaipapegaai …..

          Login om te reageren
          • Svenska_Aeroplan_AB zegt

            10 september 2011 om 10:30

            @rechercheur: Goed dat je het even uitlegt voor de mentaal minder capabelen hier! Had AB.nl ook wel mogen doen want als je zo de reacties leest, snappen veel reaguurders er maar bar weinig van…

            Login om te reageren
          • speedlimit zegt

            10 september 2011 om 10:33

            @rechercheur:

            Haha wat n kneus ben je toch.
            Vooruit dan maar…
            lelijke bmw modellen door duurzaam bezig te zijn oa:
            door in t duister de schetsen te maken dat scheelt weer papier en potloden
            minder lang op de pc bezig zijn met de uitwerking bespaart immers stroom
            goedkopere mileuvriendelijkere materialen gebruiken (niet overal zichtbaar)

            Dit resulteert in lelijkere bmw modellen dan voorheen…zie de 1/3/6/X6 maar onderdeurtje Z07 ;)

            Login om te reageren
            • rechercheur zegt

              10 september 2011 om 10:48

              @speedlimit:

              Inderdaad, je zit toch mooi weer even klem in je eigen kletspraat, hier lul je jezelf dus niet meer uit …

              :-)

              #enormdubbeldikkeFAIL

              Login om te reageren
              • BaRa zegt

                10 september 2011 om 11:17

                @rechercheur: Kan iemand die fucking hashtags uit die replies filteren? Dat je dat op Twitter wilt dumpen, mij best, maar dit is een blog.

              • speedlimit zegt

                10 september 2011 om 11:37

                @rechercheur:

                Je vergeet erbij te zetten dat je in ik-vorm praat…dus idd lul jezelf er nu maar uit.

              • rechercheur zegt

                10 september 2011 om 12:06

                @lawaaipapegaai:

                En vervolgens doe je exact hetzelfde … misschien handig om eens te googlen op de term “vertelperspectief”.

                Los daarvan probeer je met een omtrekkende beweging weg te blijven van het initiële onderwerp, waar je namelijk enorm op je bek bent gegaan. Snap ik wel hoor (..gniffel..).

                Zoals nu blijkt heb je niet zoveel verstand van duurzaam ondernemen, en laat je daarom je ‘medewerkers’ in een Kia rijden. Probeer de TCO eens uit te rekenen, ook dat valt namelijk onder duurzaam ondernemen.

                :-)

              • speedlimit zegt

                10 september 2011 om 12:20

                @rechercheur:

                Onderwerp is duurzaam en daar heb ik n toelichting op gegeven.
                Dat jij dat nog niet snapt in jip en janneke taal zegt meer iets over jou onderdeurtje Z07.

              • dennisr zegt

                10 september 2011 om 12:58

                @speedlimit: ik verbaas me keer op keer over jou.. ik heb namelijk ergens opgepikt dat jij werkgever bent ? hoop oprecht voor je dat alles goed verloopt.. maar moge duidelijk zijn dat die intelligentie niet naar voren komt hier..

              • speedlimit zegt

                10 september 2011 om 13:46

                @dennisr:

                Tja dan hoop ik maar voor jou dat je n goeie toekomst tegemoet gaat.
                Maar zoals ik t nu zie denk ik eerder dat je in rechercheurs jip en janneke hoek terecht komt.
                Lezen is al moeilijk dus begrijpend lezen is al helemaal…

              • rechercheur zegt

                10 september 2011 om 14:47

                @lawaaipapegaai:

                Opvallend dat jij steeds termen zoals “kneus”, “onderdeurtje”, etc. gaat gebruiken als je er niet meer uitkomt … een klein beetje meer respect zou wenselijk zijn.

                Als je namelijk wel even de moeite had genomen om het DJSI Sustainability rapport te lezen, dan had … … ach, dat snap je zelf vast ook wel, hoef ik je niet uit te leggen.
                :-)

              • rechercheur zegt

                11 september 2011 om 10:27

                @speedlimit:

                Ik denk dat je oortjes nu wel genoeg gewassen zijn, of wil je nog een nieuwe poging wagen om iets van een inhoudelijke discussie te voeren … !?

                :-)

              • speedlimit zegt

                11 september 2011 om 18:31

                @rechercheur:

                Door jouw roze bmw bril WIL je mijn inhoudelijke reactie niet zien.

              • rechercheur zegt

                12 september 2011 om 18:57

                @speedlimit:

              • speedlimit zegt

                12 september 2011 om 21:40

                @rechercheur:

                Inhoudelijk reageren gaat niet dus maak je ff met n plaatje duidelijk wat voor persoon je bent…chapeau!!!

  5. trisx zegt

    9 september 2011 om 23:06

    Een rode X6M met zwarte wielen graag een BMW dus

    Login om te reageren
    • Benjamin1 zegt

      10 september 2011 om 00:17

      @trisx: Punto Abarth SS. zelfde kleur.

      Login om te reageren
      • lemster zegt

        10 september 2011 om 02:59

        @Benjamin1: Punto Abarth SS, zwart op zwart met een rode lijn op de velgen.

        Login om te reageren
        • jack_abarth zegt

          10 september 2011 om 08:12

          @lemster:

          Ik mis alleen de rode lijn :-)

          Login om te reageren
  6. amateur zegt

    9 september 2011 om 23:07

    Speedlimit heeft wel een punt, het gaat o.a. over de cw waarde, dus de mooie vorm van een auto is dan minder belangerijk.
    Kijk naar de nieuwe BMW’s.

    Login om te reageren
    • amazinglaurent zegt

      9 september 2011 om 23:24

      @amateur: Er wordt niet echt hard naar de cw waarde gekeken bij de nieuwe BMW’s hoor ;) Zeker niet nu ze de sharknose terugbrengen (zoals op de 7, 5, 1 en binnenkort ook op de 3 serie). De 7 serie F01 heeft zelfs een cw van rond de 0,35 denk ik…

      Login om te reageren
    • rechercheur zegt

      10 september 2011 om 09:09

      @amateur:

      :-) jij hebt het begrepen …. not!

      CW-waarde van de modellen heeft namelijk geen zak te maken met de DSJI duurzaamheidindex …

      Login om te reageren
  7. robbie zegt

    9 september 2011 om 23:10

    Volgens mij begrijpen de meeste van jullie niet dat “duurzame autofabrikant” niet direct betrekking heeft op de modellen die zo’n fabrikant bouwt.

    Het gaat meer om de manier hoe het bedrijf met het milieu omgaat. Dus dat gaat een stuk verder.

    Login om te reageren
    • joosthoeve zegt

      9 september 2011 om 23:13

      @robbie: Jep, als ik het goed begrijp t/m spaarlampen in de fabriek en papierrecycling op het kantoor

      Login om te reageren
    • dennisr zegt

      9 september 2011 om 23:28

      @robbie: klopt, had ik idd even niet goed over nagedacht.. zelfs Lada zou dus kunnen winnen :lol:

      Login om te reageren
      • joosthoeve zegt

        9 september 2011 om 23:33

        @dennisr: Misschien zelfs wel eerder als ze willen, omdat het simpel weg een kleiner bedrijf is en milieu maatregelen sneller en efficiënter in te voeren zijn (BMW heeft schaalnadelen hierbij). Enige nadeel dat een Lada heeft is dat BMW meer geld heeft om maatregelen door te voeren.

        Login om te reageren
        • eduardovich zegt

          10 september 2011 om 00:48

          @joosthoeve: volgens mij kunnen ze dat nog makkelijker dan je denkt.. Volgens mij is het nog steeds voor een groot deel van de regering (?), plus de aanwezige investeerders, en de samenwerking met Nissan/ Renault..

          Login om te reageren
          • joosthoeve zegt

            10 september 2011 om 00:53

            @eduardovich: Klopt. Echter heeft BMW wel een groter besteedbaar kapitaal voor dit soort dingen dan Lada. Mijn Lada/investeerders hebben inderdaad zelf ook wel kapitaal!

            Login om te reageren
          • joosthoeve zegt

            10 september 2011 om 00:58

            @eduardovich: Klopt. Maar BMW heeft wel meer besteedbaar kapitaal voor dit soort dingen dan Lada!

            Login om te reageren
  8. Tommy2 zegt

    9 september 2011 om 23:49

    De consument heeft alleen belang bij een goede en goedkope auto en niet bij een duurzame auto (bomenknuffelaars uitgezonderd).

    Login om te reageren
    • joosthoeve zegt

      10 september 2011 om 00:57

      @Tommy2: Duurzaam gaat hand in hand met efficiëntie, wat weer resulteert in lagere overhead kosten. Ook zal een bedrijf doorgaans een beter imago krijgen hierdoor, wat KAN leiden tot meer verkoop, wat weer KAN leiden tot schaalvoordelen -> Lagere kosten per eenheid. Ook kunnen er makkelijker investeerders gezocht worden met een beter imago, wat weer kan leiden tot aanschaf van betere machines etc. Dus de consument kan hier zeer zeker voordeel van zien.

      Op de lange termijn dan.

      Login om te reageren
  9. KeesB zegt

    10 september 2011 om 00:47

    Ik ‘mis’ Toyota…

    Login om te reageren
  10. axel zegt

    10 september 2011 om 00:53

    Ik denk dat saab nu onderaan staat die doen het op dit moment niet zo goed.
    Maar dat heb ik van het nieuws als victor moeten geloven valt het allemaal best mee

    Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      10 september 2011 om 09:39

      @axel: Ik denk dat Saab 100 uit 100 punten scoort momenteel!!! Gewoon de fabriek stilzetten, DAT is pas milieuvriendelijk! ;)

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        10 september 2011 om 09:44

        @Svenska_Aeroplan_AB:

        moeten ze alleen niet perongeluk naar de wc gaan of een lampje aanzetten ..

        dan zit je ineens op 1 punt van de 100 ..

        Login om te reageren
  11. GOD zegt

    10 september 2011 om 01:30

    Dit zegt insider Scott26 over deze patenten:

    “It is a patent that can be utilised in a number of configurations and as the schematics show that it can be applied in any configuration then it can be developed and tested in any configuration.

    Of course the M3 is but one option , but you have to take into consideration the next generation of X5M and X6M and amongst other ideas if everything builds towards M Division’s stand alone products then they have to be unique and “stand apart” from the regular M cars especially when it will not be about image but showing that you are the best at doing the best, especially when you are so well advanced further than the competition for the cost effective use of materials.

    But as we head into the IAA all focus by German media is currently aimed at the IAA but afterwards the first week and once the press conferences have died down and the execs have gone back to work it will be business as normal.

    Autobild will be leading with a 3er special that will not only give you a preview of a closer render of the final appearance (as per usual Autobild before the launch) before the weeks countdown to the World Premiere.
    But also that of the Touring , M3 and the 4er Coupe and Cabrio. And then after the 3er towards the end of the year you will see the new M6.”

    Login om te reageren
    • GOD zegt

      10 september 2011 om 01:30

      @GOD: oops verkeerde topic, delete deze zooi maar.

      Login om te reageren
  12. realcar zegt

    10 september 2011 om 08:52

    Fiat het meest duurzaam in Italie en BMW het meest duurzaam in Bayern.

    Login om te reageren
  13. lincoln zegt

    10 september 2011 om 09:01

    Saab is momenteel ook goed bezig ..

    Login om te reageren
  14. zdev zegt

    10 september 2011 om 10:43

    Grumpf! Rijd ik in een V8 benzine slurpend Italiaans raspaardje (onderdeel van de Fiat groep) om mijn ecologische wortel-etende buren te plagen, blijkt dat ik gewoon in een vreselijk duurzame auto rondrijd.

    Jan-Kees de Jager, ik wil mijn geld terug!

    Login om te reageren
  15. desjonnies zegt

    10 september 2011 om 10:59

    Duurzaam = het nieuwe premium

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      10 september 2011 om 21:35

      @desjonnies: Dus Fiat = het nieuwe premium?

      Login om te reageren
    • mashell zegt

      11 september 2011 om 08:35

      @desjonnies: klopt wel immers premium betekend extra betalen een duurzaam is ook vaak duur…

      Login om te reageren
  16. olieboertje zegt

    10 september 2011 om 13:30

    Duurzaam=een modewoord van deze tijd.
    Voorbeeld:duurzaam gevangen vis.

    Login om te reageren
    • Svenska_Aeroplan_AB zegt

      10 september 2011 om 18:28

      @olieboertje: duurzame milieuverontreiniging?
      ;)

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        10 september 2011 om 21:37

        @Svenska_Aeroplan_AB: duurzame verloedering…

        Login om te reageren
  17. joosthoeve zegt

    10 september 2011 om 14:10

    Toch is het wel een rare index. Gezien er talloze eenmanszaakjes zijn die efficiency diensten aanbieden, en in een Prius rijden/OV gebruiken en vanuit huis werken. Die zijn, naar mijn idee, beter voor het milieu. Maar logisch dat deze index niet elk bedrijf kan beoordelen maar toch

    Login om te reageren
  18. Esprit_de_Flandre zegt

    10 september 2011 om 18:15

    Wat een ego-trippertjes, allebei. “Och, wij zijn de groenste”, maar dat de ander even groen is verzwijgen we wel even. Misschien heeft niemand het door.

    MAAR: AB, waarom horen we nu pas dat Fiat OOK op die eerste plaats staat? Volgens mij hebben we de vorige keren alleen de melding over BMW gekregen. Toont meteen weer dat AB wreed BMW-minded is…

    Login om te reageren
    • dennisr zegt

      10 september 2011 om 18:21

      @Esprit_de_Flandre: of dat ze het niet eerder wisten ;)

      Login om te reageren
      • Esprit_de_Flandre zegt

        10 september 2011 om 21:31

        @dennisr: Dan moeten ze beter opletten…

        Login om te reageren
  19. kungfupanda zegt

    10 september 2011 om 18:41

    Vanaf welk punt tel je mee als autoproducent?

    Want is een kit-car bouwer in een ouwe schuur niet veel duurzamer omdat die bijna alles bij anderen inkoopt?

    Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      10 september 2011 om 21:31

      @kungfupanda: Denk dat ontwikkeling van groene tech ook veel meespeelt. En een kit-car bouwer ontwikkelt geen enkele tech…

      Login om te reageren
      • kungfupanda zegt

        10 september 2011 om 23:27

        @Esprit_de_Flandre:
        Telt het inkopen van groene tech niet?

        50 jaar in dezelfde ouwe schuur zitten met 8 TL-buizen en alleen een magnetron in de pauze klinkt vrij duurzaam. :)

        Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          11 september 2011 om 00:04

          @kungfupanda: Zolang de schuur van FSC-hout gebouwd is, is het voor mij goed…

          Login om te reageren
  20. topless zegt

    10 september 2011 om 21:49

    Zojuist in Autobild gelezen dat 3 Duitsers via de rechter de fabrikant van hun auto hebben gedwongen de auto terug te nemen, omdat hij de fabrieksopgave qua verbruik niet haalde. Een VW Polo, Porsche Cayenne en een BMW 5-serie. Wellicht lijken ze in de folder toch iets duurzamer dan in de praktijk wordt waargemaakt.

    Login om te reageren
    • rechercheur zegt

      10 september 2011 om 22:04

      @topless:

      Tsja, grappig. Een aantal jaren geleden heeft Louwman & Parqui een grote groep Toyota Yaris-klanten moeten compenseren omdat de het brandstofverbruik en onderhoudskosten uit de folder niet overeenkwam met de werkelijkheid:

      “Automerk Toyota gaat consumenten compenseren die een Toyota Yaris hebben gekocht. Het werkelijke benzinegebruik van de auto komt niet overeen met wat in de brochure staat. Ook zouden de onderhoudskosten veel hoger liggen dat het automerk belooft. Toyota heeft bekendgemaakt de extra kosten van Yaris-rijders te vergoeden. Voor de extra brandstofkosten ontvangen de klanten een financiële tegemoetkoming. In de folder van Toyota staat de Yaris met een volle tank 800 kilometer kan rijden. In de praktijk is dat slechts 500 kilometer. Daarnaast zal het automerk klanten compenseren in de met 40% gestegen onderhoudskosten.”

      Login om te reageren
      • topless zegt

        11 september 2011 om 00:09

        @rechercheur:
        Toyota is dan ook niet in de prijzen gevallen, BMW, producent van loodzware gedrochten, wel.

        Login om te reageren
        • rechercheur zegt

          11 september 2011 om 00:16

          @topless:

          Omdat je niet begrijpt waar het DJSI onderzoek over gaat, slaat je opmerking dus nergens op. Het gaat immers over duurzaam ondernemen, maar dat had je hierboven ook al kunnen lezen.

          Het artikel klopt op zich ook niet, want het DJSI rapport gaat over BMW AG als organisatie (incl. beide motormerken en BMW financial services), en niet alleen over BMW als automerk …

          Login om te reageren
          • topless zegt

            11 september 2011 om 18:02

            @rechercheur:

            Je vind jezelf kennelijk erg intelligent. Maar ondertussen begrijp je niet dat het niet past een fabrikant die benzine en grondstoffen opslurpende auto’s bouwt, een prijs voor duurzaam ondernemen te geven.

            Login om te reageren
    • Esprit_de_Flandre zegt

      10 september 2011 om 22:05

      @topless: Hmmm, maar wat gaan ze dan rijden? Ze zijn nagenoeg allemaal even ‘juist’, die fabrieksopgaves. Ik herinner mij gehoord te hebben van ééntje die beter deed in de praktijk, maar weet niet meer welk merk en model…

      Login om te reageren
      • lincoln zegt

        10 september 2011 om 22:11

        @Esprit_de_Flandre:

        toevallig heb ik er 1tje rondrijden ..
        doet 1 op 21 ipv 1 op 18,7 ..

        nog toevalliger is dat een Fiat ..

        Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          11 september 2011 om 00:06

          @lincoln: BAM! BMW naar plaats 2, Fiat Uber-Groene Leider…

          Login om te reageren
      • topless zegt

        11 september 2011 om 17:59

        @Esprit_de_Flandre:

        Met de Polo hebben ze de ECE test op een rollenbank gesimuleerd en toen haalde hij de fabrieksopgave ook niet.

        Login om te reageren
  21. norge zegt

    10 september 2011 om 23:44

    Lijkt me dat Fiat een iets milieu vriendelijker line up heeft als BMW wat auto’s betreft.
    Verder zie ik op de weg vaker een rookpluim uit een oude BMW komen als bij FIAT zijn oudere auto’s .
    Dus de milieuprijs gaat voor mij naar FIAT

    Login om te reageren
    • rechercheur zegt

      10 september 2011 om 23:51

      @norge:

      Jammer dat dit topic over duurzaam ondernemen gaat, en niet over rookpluimen uit auto’s …

      Login om te reageren
  22. norge zegt

    10 september 2011 om 23:54

    Ondernemen is ook het leveren van een product ,als het product dan niet milieuvriendelijk is lijkt me dat niet duurzaam.

    Login om te reageren
    • lincoln zegt

      10 september 2011 om 23:59

      @norge:

      nope ..
      tis gewoon welke toko de minste milieu-heffingen hoeft te betalen ..

      onderzoeker zijn van nature nogal luie flikkers nml ..

      Login om te reageren
    • rechercheur zegt

      11 september 2011 om 00:04

      @noreg:

      Daar zou je zomaar gelijk in kunnen hebben, maar de ‘Dow Jones Sustainability Indexes’ heeft BMW als beste beoordeeld op zaken zoals;

      – ontwikkeling brandstofcel
      – bevorderen van materiaal efficiëntie (vervangen van hars binders door minerale bindmiddelen)
      – keuze voor toeleveranciers op basis van milieu- en sociale aspecten
      – medewerkers belonen op basis van talent en motivatie, investeren in opleiding

      Op basis van o.a. deze punten is BMW de meest duurzame autofabrikant gebleken. Dat jij graag ‘oude’ auto’s betrekt, tsja, dat voegt helaas weinig toe. Dit is immers een onderzoek m.b.t. 2011 …

      Login om te reageren
  23. norge zegt

    11 september 2011 om 00:08

    Juist de milieuvriendelijkheid van de auto in zijn hele bestaan lijkt mij vrij relevant ,hier wordt door de tegenstander van de prius en electrische auto’s altijd zo op gehamerd .

    Login om te reageren
    • rechercheur zegt

      11 september 2011 om 00:10

      @norge:

      Dat kun jij misschien vinden, maar daar gaat de ‘Dow Jones Sustainability Indexes’ dus niet over en dit topic juist wel …

      Login om te reageren
  24. norge zegt

    11 september 2011 om 00:28

    Yep en daarom schreef ik ook ;de milieu prijs gaat voor mij.

    Login om te reageren
    • rechercheur zegt

      11 september 2011 om 09:52

      @norge:

      Ooww, in het kader van meest irrelevante reacties gaat de milieuprijs naar … :-)

      Login om te reageren
      • norge zegt

        11 september 2011 om 10:15

        Lincoln?

        Login om te reageren
        • rechercheur zegt

          11 september 2011 om 10:23

          Ik vind die oude FIAT’s anders ook behoorlijk roken en stinken, dus …

          Login om te reageren
  25. lincoln zegt

    11 september 2011 om 00:32

    welke fabrikant produceert de duurzaamste wegwerp-aanstekers ..

    Login om te reageren
  26. mashell zegt

    11 september 2011 om 08:39

    Ik begrijp dat Dow Jones ook weet dat die beurskoersen een aflopende zaak zijn (en dan niet alleen de koers zelf maar vooral het belang dat er aan gehecht wordt). Maar of duurzaamheidsranglijstjes nou de toekomst voor het bedrijf zijn?

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2026 Autoblog · Powered by Truer than North