• Spring naar de hoofdnavigatie
  • Door naar de hoofd inhoud
Autoblog.nl

Autoblog.nl

  • Home
  • Formule 1 »
    • Max Verstappen
  • Automerken
  • Occasions
  • Podcasts
  • Rijtesten
  • Video’s »
    • Alles
    • Autoshows
    • Aankoopadvies
    • Mijn auto
    • Rijtesten
  • EV’s
  • Spots »
    • Upload
  • Login

Kia GT Concept krijgt geblazen V6 onder de kap?

Auteur: ricardo, gepost 10 september 2011 om 09:56 – 46 Reacties

Kia GT Conceptgevaldinges

Meer en meer lekken er stapeltjes foto’s & informatie naar buiten omtrent Kia’s nieuwste concept-car. De auto die wellicht helemaal geen GT gaat heten maar de naam Veredus krijgt schijnt kans te maken op een enkeltje richting de productielijn. Oh, en er komt dus een zespitter onder de kap te liggen.

Het lijkt er niet op dat deze Kia, uitgerust met kekke suicide doors, het 430pk sterke V8-blok van broertje Hyundai onder de kap meekrijgt. In plaats daarvan moet een gekietelde 3.3-liter turbo V6 voor de nodige pk’s zorgen. En dat schijnt geen lullig aantal te worden, want met iets minder dan 400 pk voorhanden zul je deze Koreaan behoorlijk vooruit kunnen trappen. Het schakelwerk zou verricht moeten worden door een achttraps automaatbak die al dit vermogen naar de achterwielen mag dirigeren.

Kia GT Concept met suicide doors

Nu horen we bij concepts wel vaker dat ze een verhoogde kans hebben om in productie te gaan, en deze vierzits Kia is daarop geen uitzondering. Volgens bronnen bij Kia denkt men na over een productievariant. Er wordt bij het merk immers al langer gedacht aan een groteske, achterwielaangedreven sedan met flink wat vermogen onder de kap. Dan heb je met deze GT/Veredus een prima basis als je het ons vraagt.

Meer weten, zien, ruiken of kwijlen? De auto wordt volgende week onthuld op de IAA, het kneitervolle autofeestje in Frankfurt. Meer info volgt.

Ook interessant!

  • Kia EV9 Concept
    Eet een bord havermout in de nieuwe Kia EV9 Concept
  • De Kia EV6 heeft een prijs
    Kia EV6 GT kan 260 km/u en supercars pesten
  • prijs vernieuwde Kia Stinger
    Prijs vernieuwde Kia Stinger: weer zo krankzinnig hoog?
  • Kia EV6 rijtest: de leukste Kia in jaren
    Kia EV6 rijtest: de leukste Kia in jaren

Nieuwste artikelen

  • Hoeveel zakelijke youngtimers zijn er eigenlijk?
  • Duurste Nissan van Marktplaats kan er maar eentje zijn
  • WTF: Invalidenplek rondom auto geverfd, parkeerder krijgt toch boete
  • Autoblog-lezer bezoekt prachtige verzameling
FacebookTweetPinLinkedIn

concept, iaa-2011, Kia

Vorig bericht: « Wie is de meest duurzame autofabrikant? BMW vs Fiat
Volgend bericht: Autoloze zondag in Leiden geteisterd door fileterreur »

Lees Interacties

Reacties

  1. Johan-SV zegt

    10 september 2011 om 09:58

    -edit: check!-
    ik ben niet zo fan van deze auto denk ik

    Login om te reageren
  2. rechercheur zegt

    10 september 2011 om 09:59

    @ricardo:

    moet die hele lap tekst over deze Kia nu echt ook perse op de homepage te lezen zijn …?

    :-)

    Login om te reageren
    • rechercheur zegt

      10 september 2011 om 10:04

      -edit: aangepast …

      gelukkig maar :-)

      Login om te reageren
  3. lincoln zegt

    10 september 2011 om 10:06

    kan em op 1 of andere manier niet plaatsen in west-Europa ..

    gelukkig is de wereld veel groter ..

    Login om te reageren
  4. remkov zegt

    10 september 2011 om 10:17

    Ik vind het een erg mooie auto voor zover te zien. Kia heeft natuurlijk de naam niet zo mee, maar qua design doen ze het niet slecht.

    Login om te reageren
  5. Svenska_Aeroplan_AB zegt

    10 september 2011 om 10:21

    Tja, zo stormt Kia hard door naar de top. Kijk naar de andere Koreaanse bedrijven, bijv. Samsung: moest ook niemand wat van hebben in het begin (‘een Nokia moet je hebben’!), en zijn nu marktleider in zo ongeveer ieder segment waarin ze meedoen…

    Login om te reageren
    • rechercheur zegt

      10 september 2011 om 10:27

      @Svenska_Aeroplan_AB:

      Zo zeg, in ieder segment ?
      Vertel eens, heb je ook cijfertjes dan …

      Login om te reageren
      • Svenska_Aeroplan_AB zegt

        10 september 2011 om 10:39

        @rechercheur: Ik trek deze paralel vaker om aan te geven hoe onzinnig dit soort merkengekibbel vaak is. Cijfers heb ik uit de krant, waarin ik een artikel over Samsung las met deze informatie. En ik zie het gewoon om me heen. Enorme grote autoliefhebbers die van bijvoorbeeld een BMW 3 in een Prius stappen want ’toch wel lekker goedkoop’. Zo kan ik nog wat voorbeelden noemen!

        Met die mobielen is het exact zo: ‘Hahahaha, Samsung, Koreaanse troep, ik heb een échte Nooooookia’, en vervolgens als volgende telefoon een Samsung bestellen…

        Ik heb al eerder gemeldt dat door overheidsregulatie de auto meer en meer wordt gezien als rationeel vervoermiddel, in plaats van iets om je mee te identificeren. Autorijden wordt ook noodzaak ipv genieten. Kijk maar naar de merken die concurreren op emotie ipv ratio (Rover, Saab, Alfa, Lancia, etc.). Die zijn, of gaan, stuk.

        Op ratio scoren de Koreanen gewoon goed, en met hun marketingbudgetten is er op het gebied van emotie alleen nog maar te winnen! Als ze ook de levertijden ’s op orde krijgen, is over 6 a 7 jaar Kia 1 en Hyundai 2…

        Genoeg elaboratie zo? ;)

        Login om te reageren
        • rechercheur zegt

          10 september 2011 om 11:02

          @Svenska_Aeroplan_AB:

          Samsung doet wat meer dan mobieltjes en televisies maken.

          Dat Nokia de slag om de smartphone bij consumenten heeft verloren, dat is overduidelijk, ze hebben behoorlijk liggen slapen in Finland. Overigens is HTC (Taiwanees) ondertussen met rasse schreden marktaandeel aan het pakken, en lijkt het op dit moment een gevecht om Apple, Samsung en HTC te zijn. Sony Ericsson speelt ook al enige tijd niet meer mee in de eredivisie van de smartphones. Vergeet echter niet dat Nokia nog steeds een zeer fors marktaandeel heeft binnen de zakelijke markt, welke in aantallen zeker niet minder is dan de consumentenmarkt.

          Die parallel is wellicht wel alleraardigst om door te trekken naar de automotive markt. Consumenten willen tegenwoordig vooral goedkoop, en kijken met name naar de aanschafprijs. Om vervolgens ‘gefopt’ te worden door de substantieel hogere reguliere onderhoudskosten, dat heb ik al eerder aangehaald. De zakelijke markt weet echter wel hoe met TCO om te gaan, en binnen het zakelijke segment doen veel Duitse merken het nog steeds erg goed. Naast een gunstige TCO heeft dat natuurlijk ook te maken met imago, secundaire arbeidsvoorwaarden en voldoende aanbod van fiscaal gunstige modellen.

          Login om te reageren
          • speedlimit zegt

            10 september 2011 om 11:34

            @rechercheur:

            Gaat niet over onderhoud maar goed je begint er zelf mee.
            Ik mis nog n stuk over garantie…wordt vaak verzwegen maar wel in rekening gebracht bij vag.
            Heeft n heel stuk op autointernationaal gestaan over de lekkende waterpompen van de 1.4 tsi.
            Terugroepactie…nee men ontkent dit keihard bij vag en brengt t vervolgens gewoon in rekening.
            Maar daar wil je uiteraard niks van weten he onderdeurtje Z07 ;)

            Login om te reageren
            • rechercheur zegt

              10 september 2011 om 11:55

              @lawaaipapegaai:

              Zie je wel, je snapt het echt niet. :-)

              Alle argumenten die je in je onwetendheid tracht aan te voeren, die zitten immers al versleuteld in de “TCO” …

              Login om te reageren
              • speedlimit zegt

                10 september 2011 om 12:16

                @rechercheur:

                Haha da’s makkelijk lullen maar is geen bewijs tegen hetgene wat ik genoemd heb.

              • rechercheur zegt

                10 september 2011 om 14:34

                @lawaaipapegaai:

                Op slijtagedelen zit ook bij Toyota, Hyundai en Kia geen garantie, en een waterpomp is nu eenmaal een slijtagedeel, hoe je het ook went of keert. Dus geen garantie, ongeacht of je twee, drie, vijf of zeven jaar garantie zou hebben.

                Moet je voor de gein een google’n op “waterpomp slijtagedeel”, het eerste zoekresultaat betreft ironisch genoeg een geval met een Toyota Corolla, waar binnen 40.000 km de waterpomp vervangen diende te worden, uiteraard buiten de garantie. Dus op dat vlak gaat je betoog ook al volledig mank ….

                Los daarvan:
                een TCO berekening gaat natuurlijk ook (of juist) uit van de te verwachten reparatie en onderhoudskosten buiten de garantievoorziening. Daarom is het immers een TCO calculatie, …. dat je die vaardigheid niet beheerst was al eerder duidelijk geworden.

                Wil je nu de hele garantiediscussie weer gaan voeren? Heb je dadelijk weer een =edit= aan je broek hangen. Lijkt me daarom niet zo slim …

              • speedlimit zegt

                10 september 2011 om 19:29

                @rechercheur:

                Slijtagedeel of niet…je mag verwachten dat iets binnen n redelijke levensduur niet kapot gaat.
                En laat dat nou juist wel t geval zijn bij die 1.4tsi.
                Of accepteer jij ook dat de bekleding van n brandnew bmw binnen 1 maand doorscheurt?
                M’n standpunt is wel duidelijk zo dus laten we niet te veel off-topic gaan anders heb jij ook die edit aan je broek hangen C07.

              • rechercheur zegt

                10 september 2011 om 19:31

                @speedlimit:

                Wat is C07 …. ?? :-)

              • speedlimit zegt

                10 september 2011 om 22:16

                @rechercheur:

                Grappig dat je die vraag stelt…je hebt t immers zelf genoemd in t lfa topic.

              • rechercheur zegt

                10 september 2011 om 22:49

                @speedlimit:

                Waarschijnlijk ligt het wederom aan jouw lees- en/of schrijfcapaciteit, “C07” zegt me namelijk helemaal niets. Heb je een linkje, dat ik het even terug zou kunnen lezen.

                :-)

                #FAIL

              • speedlimit zegt

                11 september 2011 om 00:03

                @rechercheur:

                Typefout van mij…Z07 bedoelde ik maar dat zegt je ook niets zeker.

              • rechercheur zegt

                11 september 2011 om 00:06

                @speedlimit:

                een typefout …
                hahahaha, die maak je wel vaker :-)
                #FAIL

              • speedlimit zegt

                11 september 2011 om 18:17

                @rechercheur:

                Kom maar op dan en bewijs t maar Z07

          • Svenska_Aeroplan_AB zegt

            10 september 2011 om 12:24

            @rechercheur: Het gaat even niet om de cijfertjes, je snapt mn punt toch wel neem ik aan? Natuurlijk doet Samsung veel meer, bijv. beeldschermen van I-pads maken binnenkort, dat weet de gemiddelde Apple consument ook niet. Daar gaat het nu juist om, jij en ik hebben dat inzicht wel, maar was meer gericht op mensen die zonder argumenten redeneren ‘Kia dus slecht’…

            Login om te reageren
            • rechercheur zegt

              10 september 2011 om 14:41

              @Svenska_Aeroplan_AB:

              Klopt helemaal, ben ik met je eens .. maar ik gok dat dadelijk iemand perse door wil blijven zagen over een waterpomp van een 1.4 tsi …
              :-)

              Samsung is sowieso goed bezig, maar wel met die kanttekening dat het vooral de consumentenmarkt betreft. Ook gezien de diverse rechtzaken die Apple aanspant tegen Samsung, de Galaxy is immers een behoorlijke iPhone kopie of look-a-like, voor aanzienlijk minder geld. Dat blijkt ook wel in de afwerking, een ‘echte’ iPhone voelt wel wat beter (minder plastic). Zakelijk zie je vrijwel nooit Samsung toestellen, en zijn het juist Nokia, Apple en Blackberry’s die hier de markt domineren.

              Wat mij betreft gaan we het weer over auto’s hebben!

              Login om te reageren
              • Svenska_Aeroplan_AB zegt

                10 september 2011 om 14:45

                @rechercheur: Ik niet hoor, het ging even om de parralel met andere Koreaanse bedrijven. En die is nu gevallen begrijp ik ;)

            • Esprit_de_Flandre zegt

              10 september 2011 om 17:42

              @Svenska_Aeroplan_AB: Die beeldschermen die Samsung maakt voor Apple, dat schijnt niet lang meer te duren. Apple en Samsung zitten in een zeer zware patentenstrijd, en dus wil Apple de banden los snijden.

              Gewoon even ter zijde… ;)

              Login om te reageren
    • agera zegt

      10 september 2011 om 12:45

      @Svenska_Aeroplan_AB: Maar als ik me niet vergis heeft Kia toch een Europese designer?

      Login om te reageren
      • Svenska_Aeroplan_AB zegt

        10 september 2011 om 14:32

        @agera: Yup, Peter Schreyer, voormalig hoofd design bij Audi. En Kia heeft z’n Europese hoofdkantoor in Frankfurt staan, alle modellen voor Europa worden daar ontwikkeld. Al met al denk ik dat Kia meer Duits is dan bijv. BMW! ;)

        Login om te reageren
  6. lambogallardosupergallardo zegt

    10 september 2011 om 10:28

    Hier heeft geen enkele hyundai toch een v8?

    Login om te reageren
  7. 560pkferrari zegt

    10 september 2011 om 10:39

    het is en blijft een kia

    Login om te reageren
  8. alcantara zegt

    10 september 2011 om 10:40

    Gave details, die deurgrepen, vrijwel dichte grill en ontbreken van buitenspiegels (ben benieuwd hoe je dan achteruit kijkt?), breng maar meteen ongewijzigd in productie!

    Login om te reageren
    • NielsGP zegt

      10 september 2011 om 17:57

      @alcantara:Achteruitkijken zal wel door die cameraatjes gebeuren..

      Login om te reageren
  9. BaRa zegt

    10 september 2011 om 11:13

    ’t Valt me op dat ze geen enkel shot van de achterkant tonen. Best jammer, want ik heb op basis van de zijshots de indruk dat de achterkant te scherp is afgesneden en weinig definitie heeft. Iets wat je zonder een achtershot niet kan checken :-\

    Login om te reageren
    • alcantara zegt

      10 september 2011 om 11:18

      @BaRa: Zo beter?

      Login om te reageren
      • rechercheur zegt

        10 september 2011 om 11:55

        @alcantara:

        Snap wel waarom ze geen foto van de achterkant laten zien, hij hangt nu al door naar rechts …

        :-)

        Login om te reageren
        • Esprit_de_Flandre zegt

          10 september 2011 om 17:43

          @rechercheur: Is vast voor de Us-markt. Met een gemiddelde bestuurder erin staat ie mooi recht…

          Login om te reageren
          • Svenska_Aeroplan_AB zegt

            10 september 2011 om 22:19

            @Esprit_de_Flandre: Hahahahaha! Briljant! :D

            Login om te reageren
  10. b013 zegt

    10 september 2011 om 11:35

    Rx-8 deuren

    Login om te reageren
  11. bigcar zegt

    10 september 2011 om 11:37

    ziet er leuk uit, doet me denken aan de estoque….

    Login om te reageren
  12. mariodv zegt

    10 september 2011 om 12:01

    Briljant apparaat. Nog niet zo lang geleden poepte Kia slechts keutels uit als de Rio en de Pride (ja ik moest het ook even na zoeken).

    Login om te reageren
  13. DonEmilio zegt

    10 september 2011 om 12:39

    Vindt het maar een gedrocht. Die nieuwe motor daarentegen is wel interessant.

    Login om te reageren
  14. nsmvo zegt

    10 september 2011 om 12:41

    Goed bezig dat KIA, laatste productielijnen zien er qua design wat mij betreft goed uit. En ook dit concept lijkt mij – door westerse ogen gezien – prima voor op onze markt. Ben alleen bang dat KIA de sexy-factor mist wat meespeelt bij de keuze van dit soort auto’s. We’ll see!

    Login om te reageren
  15. agera zegt

    10 september 2011 om 12:47

    Ik denk dat als dit concept van een Italiaanse of een Britse merk zou zijn, dat iedereen dol enthousiast was geweest :)

    Login om te reageren
  16. dennisr zegt

    10 september 2011 om 12:51

    klinkt niet echt heel verkeerd.. opzich.. maar ik ben toch wel heel benieuwd naar het uiteindelijke productie model..

    Login om te reageren
    • agera zegt

      10 september 2011 om 13:26

      @dennisr: Klopt als het uiteindelijke productie model maar niet tegenvalt.
      Ik kan me de concept van de Jaguar C-XF herinneren. Vond hem toen erg geslaagd, maar toen ik de productie model zag viel het toch wel een beetje tegen tov van de concept!

      Login om te reageren
      • Svenska_Aeroplan_AB zegt

        10 september 2011 om 14:32

        @agera: Klopt, maarrrr met de recente face lift is hij toch wel errrg dicht in de buurt gekropen!

        Login om te reageren
  17. integralechubasco zegt

    10 september 2011 om 16:26

    fantastisch ontwerp dit… koreanen gaan de japanners achterna….

    Login om te reageren
  18. norge zegt

    10 september 2011 om 17:20

    Dus dit mooie concept krijgt ook een lekker motortje, wel jammer dat ze niet de V8 van de Genesis er in leggen. Maar verschil moet er zijn natuurlijk.

    Login om te reageren

Geef een reactie Reactie annuleren

Je moet ingelogd zijn op om een reactie te plaatsen.

Autoblog

  • Home
  • Lease
  • Rijtesten
  • Adverteren
  • Nieuwsbrief
  • Privacy
  • Huisregels
  • Over ons
  • Disclaimer
  • Algemene voorwaarden
  • Consent

Merken

  • Alfa Romeo
  • Aston Martin
  • Audi
  • Bentley
  • BMW
  • Bugatti
  • Chevrolet
  • Citroën
  • Cupra
  • Dacia
  • Donkervoort
  • Ferrari
  • Fiat
  • Ford
  • Honda
  • Hyundai
  • Infiniti
  • Jaguar
  • Jeep
  • Kia
  • Lada
  • Lamborghini
  • Lancia
  • Land Rover
  • Lexus
  • Lotus
  • Lynk & Co
  • Maserati
  • Mazda
  • Mercedes-Benz
  • MINI
  • Mitsubishi
  • Morgan
  • Nissan
  • Opel
  • Peugeot
  • Polestar
  • Porsche
  • Renault
  • Rolls-Royce
  • Saab
  • Seat
  • Skoda
  • Smart
  • SsangYong
  • Subaru
  • Suzuki
  • Tesla
  • Toyota
  • Volkswagen
  • Volvo

Social

Download onze apps

Download de iPhone app Download de Android app

Autoblog.nl

© 2004 – 2025 Autoblog · Powered by Truer than North